-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Normi™
őstag
válasz
Vasinger! #47890 üzenetére
A boltból vásároltam már kétszer is,utalás beérkezte után 2nap alatt itt volt a csomag,szóval neked bátran ajánlom a RoseBikes-t.....ilyen csíkot én még nem vettem,de láttam már élőben,alig vastagabb mint egy küllő.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Vasinger! #49303 üzenetére
Le kell törölni,hisz a tisztító csak feloldja,neked kell azt onnan eltávolítani.Amúgy a Hayes oldalán nem is ajánlja a féktárcsa tisztítókat,helyette sima alkoholt tanácsol.
vendigo...még 1X belinkeled azt a nyerget?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
krx21
nagyúr
válasz
Vasinger! #49680 üzenetére
Mert a képlet nagyon egyszerű: Ez a 3 alkatrész egyszerre és egymáshoz kopik. (lánc, első és hátsó fogaskerekek ) Ha ebből 1-2 elkopott, akkor kizárt, hogy a harmadik épp legyen... Attól ,hogy még nem ugrik, a régi láncon, sajnos nem azt jelenti, hogy az új láncon tökéletes lesz a felfekvés... Sőt...
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Vasinger! #49692 üzenetére
A első tányérok általában kibírják legalább 2 sor koszorú elkopását,de ha csak a fogszám különbséget nézzük is ez magáról értetődő.
(#49695) Tomi_Sci,,,én olyan nyúztam vagy 3 évig minden gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz
Vasinger! #49689 üzenetére
Mások már írtak neked, de azért én is megírom a véleményemet. Sajnos nincs igazad. Egyáltalán hogy jön ide az, hogy hátul többet váltasz, és emiatt jobban kopik? Ha többet váltasz, akkor egyenletesebben kopnak a lánckerekek, vagyis lassabban kopik az egész lánckeréksor. Abban viszont igazad van, hogy a kevesebb fog miatt hátul gyorsabban kopik.
Ha 0,75-1% nyúlás között cserélted volna a láncot, akkor megúsztad volna egy lánccserével. De neked már ugrik a lánc, vagyis kb 2% körül lehet a nyúlás. Nyugodtan kipróbálhatod hajtóműcsere nélkül is, ha egyből nem is lesz rossz, garantáltan szétmegy a lánc nagyon hamar.
Az meg, hogy egy fogaskoszorú kibír X láncot, egy hajtómű meg kibír X fogaskoszorút, az csak időben cserélt láncnál érvényes. Ha ugrik a lánc, akkor egy szabály érvényes, kompletten cserélni kell az egész hajtást. -
Vasinger!
nagyúr
válasz
Vasinger! #49670 üzenetére
Múltkor írtam mi a tervem, de kicsit sikerült elkerülni a valódi témát. Nos a kérdésem az lenne, hogy ez akkor még nem kazettás, hanem racsnis aggyal rendelkezik és ilyesmi típusú fogaskerék kéne rá, igaz?
Láncból meg ezek közül bármelyik jó? 6-7-8 sebességesnek írják, nekem 7-es kéne.
Jelenleg ezt a fogaskereket és ezt a láncot néztem ki. Tudom, egyik se csúcskategória, de nem az lenne a lényeg, hanem olcsó legyen és különösebb probléma ne legyen vele.
Fogaskerékből azért ezt, mert jelenleg 14-es a "legnagyobb" fokozat és annál kevesebb fogszámút akartam, ezen 13-as van, ha jól tudom.
-
ivana
Ármester
válasz
Vasinger! #49912 üzenetére
Legdrágább szett általában a legkönnyebb nem a legstapabíróbb. Egy régi jobbfajta acél tányér tuti kevésbé kopik mint a mostani aluk, csak nehezebb.
(#49913) Maximum1 Kivéve azt, hogy a kidolgozás továbbra is eggyel lejjebi szint. Attól függetlenül, hogy a technológia újítások jönnek lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #49917 üzenetére
Hobbi szinten szerintem egy XT szintig érdemes elmenni. XTR már csak akkor ha nem számít a pénz és a súlyból akarunk még egy kicsit lefaragni.
Shimano-nál sajnos előfordulnak érdekes dolgok, elvileg sok alkatrésze kompatibilis egymással, de én már láttam vices dolgokat, hogy egy adott sor + lánc + váltó + váltókar bizonyos kombinációkban nem működött optimálisan, pedig elvileg kompatibilisek voltak egymással, de a gyakorlatban mégsem volt tökély. Épp ezért jobban szeretem ha minden alkatrész az adott szettből van, különös tekintettel a hajtásra és váltásra.
Egyébként nem csak súlyban tudnak többet a jobb szettek, hanem váltás minőségben is. Például próbálj meg egy alivio-val vagy deore-al úgy váltani terhelés alatt mint egy XT-vel, elég egyértelmű lesz a különbség.
Ezenkívül a váltáshoz szükséges erőkifejtés is csökken a jobb szetteknél. Más érzés egy XT kart pöcögtetni mint egy alatta lévőt és így tovább. Természetesen az XTR is tud adni egy pici pluszt az XT-hez képest, de ott már túl nagy a szakadék árban, hogy megérje. Azt is megértem, hogy sokan azon a véleményen vannak, hogy nem annyira van különbség. Ez tapasztalat kérdése is, sokat mész olcsóbb és drágább cuccokkal akkor megérzed a különbséget. Ha a szettekbe belevesszük a kerékagyakat és fékeket is, akkor meg pláne van különbség. Deore szintig a shimano agyak nem valami nagy eresztések. Egy XT agy viszont már más tészta, sokkalta szebben forog és tartósabb is mint egy deore vagy alivio. Fékek tekintetében is etalon az XT, mondjuk a Deore és SLX se rossz. Fékekben az XTR nem tud többet viszont, csak súlyban jobb.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz
Vasinger! #49920 üzenetére
Akkor nézd meg egy alacsonyabb és magasabb kategóriás fogaskoszorú kidolgozottságát, vagy hasonlítsd össze a különböző láncok oldallapjait. Bőven van köztük különbség.
ivana: Láncokból is van a szetthez tartozó darab.
Azt se feltétlenül mondanám, hogy a drágább alkatrész jobban kopik (egy bizonyos szintig). Pl SLX lánc és fogaskoszorú elég jól bírja, egy Deore lánc elvileg hamarabb nyúlik. Egy mostani acél lánckerék meg nem kopik kevésbé, mint egy normális alu. Az acél Acera fogaskoszorúm sokkal jobban kopik, mint haverom alumínium SLX-e. Persze egy régebbi acél kevésbé kopik, de azt már nem kapok újan.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #49920 üzenetére
A fogaskoszorún is vannak váltást segítő bemarások, ezek értelemszerűen kicsit módosulnak ahogy változnak a szettek. Ha shimano rendszerben gondolkodunk, akkor azt javaslom ne add lejjebb fogaskoszorúban se. A legjobb ha ugyan abból a szettből kerül ki mint amilyen a hátsóváltód. Lánc már nem annyira szól bele a dolgokba, de egy olcsóbb fogaskoszorú sajnos tud rontani a váltás minőségen.
Egyébként én hátsó váltásban a sram-ot preferálom. Bár az újabb shimano cuccok már elég jók, de volt egy időszak amikor a sram köröket vert a shimano-ra váltás minőségben. Bár sokan ma is a sram-ra esküsznek váltás tekintetében.Ami a kopást illeti, azt tapasztalom minél több a fokozat annál gyorsabban kopik a sor és a lánc is. Teljesítményük nagyobb, de az élettartamuk rövidül, akárcsak az autósportban. Gondolok itt az XTR sorokra meg a csúcs Sram-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #49936 üzenetére
Én inkább az XT sort választanám. Bár túl nagy különbség ott nem nagyon van.
VIBO: Nincs mit.
Ha el akarsz kezdeni déházni, akkor valami ilyesmibe kéne legalább beruházni: [link]
Eladod a mostanit és a fejlesztésre szánt pénzt hozzáteszed. Nem olyan elérhetetlen egy ilyen, elpusztítani meg nehéz lesz.A kinézet mellékes, használhatóságra egy nagy 0 a jelenlegi koncepciód sajnos. Ez nem leszólás, vagy cikizés akar lenni, hanem egy jó tanács.
Ez kb olyan mintha egy simsonnal akarnál cross motorozni.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
Vasinger! #49842 üzenetére
Nos kicsit változott a helyzet, ugyanis itt ahol lakom nincs 14-esnél kisebb fogaskerék hátulra racsnis kivitelben, az Ebike-os csoda darabot meg nem ajánlják egyáltalán, mert baromi vacak. Azon kívül meg nincsen, mert a Shimano nem gyárt ilyet már, ami érthető.
Így két lehetőség maradt: Lecserélem a hajtóműt egy országútira, ami nem biztos hogy beférne a hátsó villa miatt, vagy kicserélem a hátsó kereket egy kazettás aggyal rendelkezőre és akkor arra veszek 14-esnél kisebb 7 sebességes HG41-es fogaskereket.
A nagyobbik baj, hogy egy ilyen fűzött kazettás kerék még a legolcsóbb is 10k körül lenne újonnan, használtan még nem néztem.
A biciklit ugye bárhol otthagynám, így minimális összeget akarok rákölteni, ha ellopják ne legyen nagy kár érte.
Ki mit tanácsol?
-
ivana
Ármester
válasz
Vasinger! #49954 üzenetére
Használtan próbálj szerezni egy régi outi racsnit, talán találsz 7-eset. Vagy vegyél egy használt kereket, olyan 3-4 ezerért egész értelemeset is kapni, kazetta, normális felni. Ez 26-os monti kerék ugye? Annak az értéke használtan nagyon alacsony szóval olcsón lehet fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz
Vasinger! #50837 üzenetére
mennyire akarod szétszedni? a tányérokhoz sima imbuszkulcs kell, a csapágynak van célszerszáma
(#50841) rétisün : igazad van! nem is néztem a fotót, a saját aliviomra gondoltam. ezt kulcsszerszám nélkül is lehet bontani/meghúzni, nem forog el a csavar
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Vasinger! #50837 üzenetére
Semennyire,a tárcsát csak alkohollal tisztítsd.Amíg a tárcsa még olajat is elbír,ha utána szépen lemosod,a fékpofa egyszer valamivel megszennyezve azonnal cserés lesz!
(#50833) D.Orion...tényleg látszik,hogy érezte ez túl gyors és elkezdte a fékezést,ugyanakkor nem vagyok meggyőződve jobban járt volna ha nincs ott autó.
Még a közönség is elkezdett menekülni annyira látták feléjük száguld.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DjKoxi
senior tag
válasz
Vasinger! #50862 üzenetére
Ha szeretsz barkácsolni, szerelgetni, sokkal olcsóbb szerszámokkal is meg lehet csinálni.
pl ezzel. Kiváló minőség.
Egy normális imbuszkulcskészletet is érdemes venni, az másra is jó egy háztartásban.
Torx bitkészlet sem nagy összeg, ahogy a körmös kulcs sem a lánctányérokhoz. ( nekem míg nem volt körmös, anélkül is szét tudtam szedni, csavarhúzóval )
Takarítani is könnyebb szétszedve, meg tél előtt csinálhatsz otthon nagy karbantartást. -
-
zoli03
őstag
válasz
Vasinger! #51362 üzenetére
Nagyon sokan ajánlják az SLX-et, haveromnak is olyan van, arra már merem azt mondani, hogy közel tökéletes fék. Az SLX meg az XT között már nincs olyan sok különbség szerintem főleg, hogy egy csomó alkatrészük nagyon hasonló, vagy ugyanaz akár. Az más kérdés, hogy azt a krómozott műanyag fedeles XT-t biztos nem raknám fel a biciklimre, akkor se, ha jobb, mint az SLX.
Amúgy már egy BR-M395 is bőven használható kategória, pedig már nevetségesen olcsó. -
Tothgera30
Ármester
válasz
Vasinger! #51362 üzenetére
Nekem azt mondták a szervizben, hogy érdemes legalább XT szintű féket venni, mert érezhető különbség van Deore-SLX-XT között minőségben és teljesítményben is. - Ezt gondold át újra, Deore M615-SLX-XT fékkar, szinte ugyan az, féknyereg utolsó kettőnél majdnem megegyezik. Tehát összeségében nem mondom hogy érdemes XT-t vásárolni (főleg nem itthon), mert a többletköltéget nem éri meg. Felső kategóriás Deore teljesen megfelelő (esetleg ha becsúszik egy "olcsósított" SLX), egyedül amire figyelni kell, hogy Ice-Tech-es tárcsát érdemes választani hozzá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szjoci
őstag
-
bunddog
tag
válasz
Vasinger! #51423 üzenetére
"- Shimano Deore XT és Shimano Deore XT fék között is nagy árbeli különbségek vannak. Mire kell figyelni, nekem montira milyet kéne vennem?"
Runner_fxr ezt megválaszolta már neked pár oldallal előbb, de ezzel tuti elégedett lennél
"- Felfogatásilag ezek ugyanolyanok? Tehát bármelyik Shimano SLX/XT féket veszem jó lesz a vázamra?"
Én is most tervezek venni egy régebbi meridára, oda IS - PM adapter kell majd mert ezek postmount-os felfogatásúak, régebbi vázon meg IS 2000 van. Nem tudom mikori a géped, lehet hogy kell majd adapter.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #51423 üzenetére
A shimano fékek elég megbízhatók, ritka a problémás, de persze előfordulhat gyári hibás példány. Garancia az webshop-on keresztül is van, csak ugye postázhatod vissza. Ezt neked kell tudni, hogy bevállalod e ha gond van?
Shimano-nál van trekking és monti változat is, a trekking fékkarja hosszabb a montié rövidebb.
Ha XT-t szeretnél akkor ez vagy ez kéne neked.
Bár szerintem egy ilyen szett is jó: [link]Adapterezni kell, attól függ, hogy milyen a vázad, villád. A villák manapság PM rögzítésűek a vázak IS vagy PM.
Ha szettet veszel fékkar és nyereg együtt, akkor azok olajjal feltöltve, légtelenítve érkeznek. Gyári csomagban benne van a roppantó gyűrű, ami akkor kell ha rövidebbre vágod a fékvezetéket.
Youtube-on egy csomó videót találsz róla típus specifikusan, hogyan kell elvégezni, ilyenkor egy légtelenítést is kell csinálni. Amihez szükséged van gyári légtelenítő szettre és olajra, vagy elviszed egy kerékpár szervizbe és kb 2500ft/fék árban megcsinálják neked.bunddog: 203-as tárcsa hátra? DH bicóhoz kell? Arra okés, de amúgy 160-as is elég. A legtöbb merev vázas bicóba már a 180-as se fér be hátra, szóval a 203-at el is felejtheted ha merev vázad van, meg amúgy sincs semmi szükség rá. Normális fékkel a 160-as is megfog hátul. Előre mehet a 180-as.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz
Vasinger! #51436 üzenetére
Nekem slx tárcsám van,igaz trekkingen,de nagyon király,könnyű és eredeti japán.Bátran merem ajánlani.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Ati007
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kedvenc zene a mai napra
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Diablo IV
- Star Wars rajongók
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Melyik tápegységet vegyem?
- PHP programozás
- További aktív témák...