-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279038 üzenetére
Meg kell nézni az adott teleszkóp (ha az van) gyári leírását. Például a Suntour az NCX D Airhez maximum 180 mm-t enged, ekkora is van elől (az elődjén is ez volt XCM30), hátulra elég a 160 mm, így az van hátul. Egyedül azért gondolkodtam maximum, hogy hátul is 180 lesz egyszer, mert sokszor amikor tárcsát néztem, akkor 180-as volt készleten, de 160-as nem. Akkor maximum lesz két egyforma méretre is.
De ha legalább 30 mm megvan a becsúszó vastagsága, akkor biztos elbírja a 180-ast. Ez alatt én sem raknék, csak maximum 160-ast. Ellenkező esetben meg tudja tényleg csavarni a telót és idő előtt szétmegy. Átütős villa még jobban bírja.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279041 üzenetére
"akkor kábé túl kell tölteni a rendszert...amit természetesen véletlenül sem ajánlok."
Na pont így járt egy figyelmetlen Facebok csoportos tag múlt héten. Túl volt töltve az olaj és fékbetét cseréjekor csak visszanyomta a dugattyúkat, nem szedte ki a légtelenítő csavart a karban, amiben a membrán szét is durrant. Egy MT200-nál még olcsón meg lehet úszni, mert egy fékkar kábé 4ezer Ft, de ez egy XT volt.
Én amikor a fékvezetéket rövidebbre vágtam, akkor színültig töltöttem a csavarig, így valószínűleg ez is túl van töltve, így ha cserélek fékbetétet, akkor megy rá a légtelenítő tölcsér.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279042 üzenetére
Nálam ha szépen adagolom akkor szépen csak lassít, ha erősen húzom be hirtelen, akkor állóra blokkol és van benne erő. Egyszer - kétszer próbálgattam az elején és simán lehetne farogatni vele. Igaz a tárcsák is jó minőségűek, az Ashima tényleg nem rossz. Milyen tárcsák vannak fent? Viszont egy féktisztítóval való tisztítás biztos nem árt.
-
Fall-N
veterán
Azért nem ennyire fekete-fehér a helyzet. A waxnak sok előnye van, de az olajt sem kell temetni. Nézd meg a topik gazda, Hasaggymeg milyen távokat megy WD40 PTFE kenéssel. Az egész titka a karbantartás, mindegy mivel kened. De láttam már nem egy embert, aki bizonyos távolság után ultrahangos mosóba teszi a láncot és úgy tisztítja ki az olajsarat és koszt. Ezzel a módszerrel is marha sokáig bírja a hajtás. Viszont az olaj rossz tulajdonsága megmarad, azaz ha hozzáférést, akkor fekete foltot hagy.
A megszállottságról meg annyit, hogy például a SRAM sora simán ott van a két kiló körül, így ha jót akar az ember, akkor kihozza a legtöbbet belőle, mert marha drága a csere. A lánc sem valami olcsó és a 12 sebességest nem nagyon ajánlott 0,5 fölé koptatni, így előbb kell cserélni. Igaz ez az előbb is bőven több tud lenni, mint egy olcsóbb fajta lánc.
A láncnak két ellensége van, a kosz és az elégtelen kenés. A kenésre megfelelne az olaj is, csak sajnos szedi a koszt magába, így sűrűbben kell karbantartani és macerásabb is a művelet. Egyszer én is rászánom vége magam és lezsírtalanítom az egész hajtást és jöhet a wax.
Speedy007: Arra tényleg a 160 a max. De utána nézek, le van töltve a Suntour user manual, abban benne van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279117 üzenetére
Az RT-10 híresen fos. Csatari01-es fórumtárs is ezzel szív, testbikera is írt, ott is mindenki javasolta, hogy cserélje jobbra. De attól még az első féknek legalább úgy kéne fogni, mint a hátsónak.
Ashima tárcsára gondoltam, a betét nekem is gyári B01s.
Szerk.: Közben utána néztem, elvileg elbírja a 180-ast is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279142 üzenetére
Suntour honlapján minden le van írva, így van hozzá adat. Lehet letölteni hozzájuk robbantott ábrát, stb.
Miért van eltérés? Azért mert különböző gyártók gyártanak tárcsákat, de sok ugyanazt árulja más néven. Azért is vannak eltérések, mert nem mindegy milyen szakághoz van a rotor. Extrém szakágaknál már nem árt ha a hőelvezetés is meg van oldva. Viszont általában a legolcsóbb nem a legjobb választás, érdemes kicsit többet kiadni.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279157 üzenetére
A típus a lényeg. Például az ST17 az azt jelenti, hogy 2017-es kiadású, az ST19 az 2019-es. A hasonló fajtákat egybe gyűjti a honlap, mert csak pár különbség van köztük. Például a P az a Pivot, azaz a V-fék csonkos, az RL a Remote Lockout (kormányról zárható, a karral), a HLO a hydraulic LOckout azaz olajos csillapítás, zárással stb. A különböző lockout és előfeszítés fajtájának is meg van a kódneve. Ez benne is van a PDF-ben, amit linkeltem. A fő felépítésük azonos.
-
Fall-N
veterán
Szerintem ne te váltás egysebisre, vegyél az asszonynak egy agyváltót. Én manapság nem szarakodnék váltó nélkül. Csak akkor van értelme ha totál sík helyen laksz. Még itt az Alföldön is a városomban vannak szintek. Használtam jópár évig, de biztos nem váltanék vissza single speedre.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #279172 üzenetére
Az a baj, hogy folyamatosan változik a kutatások miatt, hogy mi a káros. A cukor bár nem egészséges, de még mindig jobb, mint az édesítőszerek. Azok teljesen mesterségesek és hirtelen meg tudják változtatni a vércukorszintet. Hosszútávú tapasztalatok nincsenek az édesítőkkel, egyedül a sztívia, ami természetes anyag. Az eritriolt szokták még felhozni, hogy jobb, bár szerintem az sem egészséges. Az aszpartám és a ciklamát viszont káros és rákkeltő lehet, de nem tiltották be.
Legjobb szerintem a visszafogott édes dolgok fogyasztása és a maximum két mokkáskanál cukor például a kávéba még egyáltalán nem egészségtelen. Ennyi az ajánlott. Én a kávét folyékony édesítőszerrel iszom, szerintem ennyi belefér, ha netán tényleg káros lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #279215 üzenetére
Fehérje bevitellel megoszlanak a vélemények. Ez a 2g/testsúly kg (Ezt nem szó szerint kell amúgy sem érteni! A zsírmentes izomtömeget kell venni, tehát a példában kévő 70 kilós embernek 10 % testzsír mellett 63 kg amit be kell szorozni.) még a testépítés világából jött, ott is a kutatókat a gyártók szponzorálták. Szerintem a bicikli nem az a sport ahol hasznosulna ennyi fölöslegesen bevitt fehérje. Az erősportoknál kell ennyi, de nem natúrálban. Én most idén 24 éve edzek és odafigyelek amennyire lehet az étkezésre. Amikor még keményebben nyomtam, akkor natúrálban egész jó eredményeket értem el (fekvenyomás 1RPM 170 kg, felhúzás 350 kg, guggolás 150 kg) és sosem vittem be az akkori 86 kg-omhoz a kb. 160 g fehérjét, mégis nagyon jól fejlődtem. Ekkora mennyiségű fehérje akkor kell, amikor szteroid is bekerül a képbe, akkor viszont tényleg be kell vinni, nincs mese. Most sincs meg ennyi mennyiségű fehérje mégis 100 kg a testsúlyom, kábé 10 % testzsírral. Fejlődni is fejlődök, igaz a genetikám jó hozzá.
Szóval a lényeg, hogy bőven elég az 1,6 g is, lehet még az is sok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #279222 üzenetére
Ne is mond a fékcsöveket. Annyira merev mind, hogy szinte önálló életet élnek. Amikor méretre vágtam és a roppantógyűrűt szorítottam a fékkarba, akkor egy kicsit elfordult vele együtt az iránya és úgy is maradt, így újra kellett csatlakoztatni és lefogni, hogy maradjon úgy. Azt gondoltam majd idomulni fog, de nem akart. Outim legalább a bandázs leszorítja, MTB-n meg marad a randa kunkor, ha nem vigyáz az ember.
Maximum1: Jó lesz a shop, mert úgyis megy mellé a fehérje, kéne venni azt is már. A kihagyás után, mióta újra edzek, de még nem vettem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279270 üzenetére
Jól írtad. Nekem nagyon nem jön be a CUES hajtómű. FUNN-nak kicsi a Q-faktora, ameddig nem szoktam megy addig a pedál végén volt a talpam közepe.
Az meg kábé botrány szint, hogy így lötyög a váltókar. Ezért írtam neki, hogy egyáltalán nem győzött meg a CUES, az árán simán kijött volna a Deore.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279448 üzenetére
Igen, ha kicsi a villanyak, akkor nehezebb eladni, mert van akinek túl rövid lesz. Nekem annyi szerencsém van, hogy a homlokcső a vázamon viszonylag hosszabb, mint a mostani, modernebb bicikliknek.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279450 üzenetére
Az még átlagos, az enyém 140 mm. Az agresszív geósaknak van amikor 100 mm vagy alatta van. Amikor nézegettem a használt levegős telókat, sok kiesett, mert ilyen 140 - 160 mm-re vágott nyakkal voltak, amiből lemegy a stucni magassága ami kb. 40 mm, így már rövid is lett volna. Ha tapered, akkor még az adapteres alsó csapágy miatt +20 mm kellett volna. Most az enyém 19,5 mm-re van vágva kábé, 10 mm-t hagytam csak rá.
Más:
Ma voltam biciklizés elött edzeni, itt egy kép, ha valaki annyira akarta múltkor. [kép][ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279475 üzenetére
"Minek akkora könyökhajlító izom a bringázáshoz?!"
Az a "baj", hogy engem a súlyzózással már 14 évesen megfertőztek, akkor még a bicikli sehol sem volt. Persze az akkori haverok, edzőtársak eltüntek, ahogy ez szokott lenni. A genetikám meg nagyon olyan, hogy könnyen izmosodok. Igaz manapság már nem végzek (még újra) erőemelő feladatokat pluszban, de így is elég jól visszajött a kondícióm a kihagyás után. Igaz ez a biciklizéshez hátrány. Hiába lenne 10 kilós bicikli alattam, ha én vagyok a 100 kiló és rajtam a 20-25 kiló izom "pluszban". Nem baj, azért mászni így is tudok valamennyire az Alföldön.
-
Fall-N
veterán
válasz SteveAd #279474 üzenetére
Szerintem általános, hogy nem nagyon akarnak venni semmit. Most néztem pont, tök jó áron vannak 0 kilométeres karbon kormányok, mégis fent vannak az aprón, már legalább két-három hónapja. A héten rámírt valaki a testbike Aprón, hogy érdekli a Bryton Mount, na azóta el is tűnt. Hiába adnám az újkori ár feléért. De van eladhatatlan KLS alu kormányom is.
Ugyanitt, ha valakinek kell Brytonhoz alu tartó, akkor a FoxPost költségért szívesen elküldöm 0 Ft-ért, mert nekem valószínűleg nem fog kelleni. Eladni úgysem lehet. A kormányt is elküldöm szívesen ha valakinek kell a postaköltségért.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #279480 üzenetére
Nekem is hasonló van a TrustFire-rel, alul meg a Cateye AMPP500 lóg GoPro adapterrel. [kép]
A bicikli meg nagyon jó! 😀👍
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Én meg sajnos a BR-6100 fékekkel szemezek, egyedül az i-Spec EV tart vissza, hogy a bilincses váltókarral (Deore M4100) probléma lehet, hogyan férne el. Tudom létezik hozzá gyári adapter, szerencsére nincs elérhető távolságban, csak max Kínából.
Van MT500 + MT501 is (amit Kro hirdet például), de gondolom az M6100 jobb lenne.
Hasaggymeg: Elvileg csak nehezebb és nem sokban tér el a XX1-AXS-től sebességben.
balintbaba: Milyen a Force AXS?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279713 üzenetére
Nekem eddig mindig így összejött a tárcsafék beállítása, hogy lelazított csavarokkal ráfogtam a tárcsára (lassan, hogy ne húzza el az erősebb oldal (az az amelyik kicsit előbb jön ki) utána fixre csavarozás.
Sosem kellett utána állítani, bár könnyen meg tudnám csinálni, mert a mechanikus tárcsaféket csak kézzel lehet beállítani, ott hiába húzná rá az ember a pofát, csak az egyik mozog, így súrolna amelyik fix.
Outin az a baj, hogy könnyebb anyagokból csinálják a grammok miatt az egész féket a villát, a tárcsa oldal irányban lehet nem elég merev ezért be tud hajolni kiállás alatt. A váz és lehet, hogy túl rugalmas a csavaró erőkhöz, így már simán bele tud érni.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #279756 üzenetére
Igen, az a gázabb dolog. Sajnos itt nem játszik, hogy rak az ember nagyobb tárcsát és akkor a kúpos alátéttel kompenzál az ember az adapternél.
Közben elmentem ma isemrős boltjába az asszonynak V-fékhez betétért és ismerős mutatott egy 0 kilométeres, új bicikliről leszerelt tárcsafék szettet. Meg is vettem végül.
Elvileg az XTR M-975 felett van egy kicsivel fékerőben, egyedül a hosszabb fékkar a hátránya, ami engem nem zavar. Ez egy Alfine BR-S700. Ugyanúgy van állítási lehetőség, mint az XT/XTR-en, könnyű és támogatja az IceTech betéteket. Ahogy néztem vágni sem kell valószínűleg, pont jó lesz a hossza a fékcsöveknek. Azért vettem mellé egy szett BH90-es fékcsőhöz való tüskét és roppantógyűrűt. Elvileg az M6100-on gondolkodtam, de ez erősebb.Holnap kondi előtt felszerelem utána jön a bekoptatás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279765 üzenetére
Igazság szerint nekem is sokkal jobban tetszenek a két- és egy ujjas fékkarok, de ez alkalmi vétel volt. Most is 3 ujjas van, nem vészes élőben. De a legszebb szerintem az XT M8100 és az SLX M7100 karja. Élőben viszont jó minőségű az egész Alfine.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279770 üzenetére
Sokat nem zavar, ha 3 ujjas a kar, akkor kicsit beljebb kell tenni a fékkart, ugyanúgy a végét lehet nyomni, én is az MT200-at egy ujjal használtam eddig, vagy maximum kettővel. Az is az igazsághoz tartozik, hogy nagy hatalmas kézfejem van, így lehet azért nem zavar. Szemre kevésbé tetszetős az tény. Kár hogy csak a "ravaszt" nem lehet cserélni, mint a Maguránál, akkor simán kicserélném rövidebbre.
Tárcsa egyelőre marad, jövő hónapban cserélem a mostaniakat RT66-ra, azt ajánlja a Shimano is ehhez a fékhez.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279773 üzenetére
Teljesen egyénfüggő a beállítás. Régen a "standard" az volt, hogy a fékkar volt kívül és mellette belül a váltókar. Persze nem volt még ennyi szabvány (i-Spec A, B, II, EV, MatchMaker). Most például az újabb Shimano fékkaroknál ott van az a támasztó kinyúlás, ami felfekszik a kormányra (az i-Spec EV), így sokszor csak úgy fér el mellé a bilincses váltókar, hogy az kívülre kerül (azaz a i-Spec bilincs és a bülyök közé). Akkor közelebb is kerülnek a váltó fülei a kézhez. Ellenkező esetben nem éri el az ember a váltó karjait. Na persze előfordul, hogy például kijelzős a váltókar és emiatt nem fér be a fékkar alá (lásd chubby2o6 és az SLX fék és XT váltó esetét). Legtöbb esetben lehet cserélni a bilincset a váltókaron i-specre, de egyrészt drága, másrészt sokszor nem kapni eredeti adaptert, hanem csak kínai van, ami szintén nem olcsó.
Például néztem a Deore M4100 váltókarhoz az i-Spec EV átalakító 8ezer Kinából. Ugyanannyiba kerül egy M4100 i-Spec EV kar is, amiről le lehet csavarozni és még marad tartalék váltókar is alkatrésznek.
De gondolt a Shimano erre és a Deore karnak lapos a profilja, így simán elfér az újabb fékkarok mellett a kijelzős változat is. A régi XT kifelé vastagodott a kijelzőnél, így nem fér el.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #279772 üzenetére
Ezt jobban lehet cserélni? Ha igen akkor érdekel és megboltolhatjuk. Az nem baj, hogy nem karbon, ez az Alfine is gyárilag alu. Szerintem ebben különbözik csak az akkori XTR-től. A féknyereg hasonló a karbon és kerámia (? nem találtam leírást, miből van a dugattyú) anyaghasználaton kívül.
-
Fall-N
veterán
Nekem elvileg elöl lenne nehezebb beállítani, mert a teló gyárilag PM160, így van egy PM180 adapter, amihez kúpos alátét is tartozik, így nem fix a felfogatás, tud mozogni oldalra is, így beállítás közben is el tud térni a sikja a tárcsa síkjától. Szerencsére így is be lehet állítani könnyen, mechanikus tárcsaféknél, már vigyázni kellett.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #279798 üzenetére
Mi a pontos típusa az XT karnak? Van egy tippem, hogy sajnos nem lesz hozzá jó,ez pont az én Deore váltókaromhoz való, ami jóval laposabb profilú. Bár leszedted a kijelzőt lehet felmegy rá, csak nem tudom hogy az alakja ennek az adapternek passzol-e a tiédhez (van egy vájat, amibe beleül az az íves része ahová csavarozod a bilincs helyett). Alátéttel megoldható ha nem.
Nem fér el az XT kar a bilincs és a fékkar közé? Akkor lehet pont jó pozícióban lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279801 üzenetére
Úgy ahogy írod, lehet kapni külső gyártótól ilyen kúpos alátétből PM180-as "adaptert". Igazság szerint az Avid BB7-et is így kell felszerelni, nem adnak hozzá alu adaptert.
Nekem is így van ahogy a második képen, íme az új Alfine-nal:
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az normális, ha az új fékkel, ha izomból satuzok, akkor visít a tárcsa? Ha adagolva fékezek, akkor nincs hangja, néma. Egyelőre még koptatom össze a féket, mentem kondizás után egy 8 kilométeres kört, már érezhetően javul a fékerő, de még nem az igazi teljesen. Valószínűleg RT66-os tárcsák is jönnek nemsokára a fékek mellé úgy érzem.
Szerencsére semmit sem kellett vágni a fékcsőből, tökéletes (nem olyan rövid, mint amilyenre vágtam az MT200-at. )
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Közben néztem, jobb áron van az Mtbiker shopban az RT66, így lehet rendelek is. A 160 mm-es 5799 Ft(ebike ár: 7992 Ft), a 180-as meg 7199 Ft (ebikeon 9432 Ft). Ismerősnél meg 8 és 12ezret mondott rá.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279841 üzenetére
Csak kétszer vagy háromszor próbáltam, nem merném csutkára húzni, mert így félig bekoptatva is elég jó ereje van. Állványok próbálva is már látszott, hogy elég erős lesz. Egyedül a kis állító csavarok kell majd hangolnom, egyelőre lehet túl hosszú úton jár, bér lehet ja bekopik, akkor jó lesz az adagolhatóság miatt.
A tárcsák meg tényleg ideiglenesen lesznek, jönnek az RT66-osok az biztos.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279844 üzenetére
Nekem most kis fékezéskor is visít, így a Muzikertől rendeltem egy 180-as és egy 160-as RT66-ot. 12ezer Ft. Ebikeról drágább lett volna pár ezerrel. Elvileg 02. 08-ra ígérik, de valószínűleg péntekre jön meg.
Gondolom a drágább fékekhez már ezek az alap tárcsák nem jók. Nem baj, az RT66 csere már motoszkált a fejemben, de az MT200-hoz fölösleges lett volna.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279853 üzenetére
Ha meg vagy elégedve az RT54-gyel akkor én nem váltanék. Használd el, majd veszel utána.
Az Alfinehoz RT64/66-ot ajánl a Shimano. Más a fékbetét alakja, így nem mindegy a tárcsa alakja sem. Legalábbis azt mondta az ismerős boltos. Azt mondta, csak a tárcsa felső részét éri a fékbetét, így ki fog vállasodni előbb utóbb. A B01s szélesebb, de nem annyira "magas", így máshol éri a tárcsát. Igazság lehet benne, mert az Ashima betéten is látom, hogy kisebb felületen koptatja.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279924 üzenetére
Annyiból nem rossz ötlet, hogy nem kell a szereléssel szarakodni, télen rácipzározza az ember és kaphatja az ívet. Valamennyi defekt elleni védelme is lehet elvileg, csak egy pár milliméteres plusz réteg. Ha jó idő van, akkor csak le kell szedni és mehet tovább a "sima" gumi.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279931 üzenetére
Szerintem is ott van értelme. Itt Magyarországon évi maximum pár napig ha van hó, de az sem jelentős. Ide teljesen felesleges, sőt külön gumi is az. Például a DoubleFighter simán ment a jégen is, nem csúszott. Egy normális terepgumi sem csúszik rossz időben, maximum a slick és félslick gumik csúsznak, azok meg ne telerekjenek addig.
Úgy látom a fék ezzel a tárcsával már nem fog bekopni, visít még mindig, igaz ma nem nagyon volt időm sokat tekerni. Korán reggel az a meglepetés ért minket, hogy csőtörés van. Társasházi lakásban lakunk, alattunk bank van. Reggel elzártam a vizet és elmentem dolgozni, de haza kellett mennem, mert a bank éjszaka ellázott és leszakadt az álmennyezet. 6 szaki közül 5 nem vállalta, így végre a hatodik kijött. 11-től fél háromig szerelték meg a csövet, így lehetett takarítani. Utána irány volt a biztosítóhoz. Remélem végre pénteken megjönnek az RT66-osok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279933 üzenetére
Sajnos nem. 😁
-
Fall-N
veterán
18+-os, de találó, régi UST fully festés. [link] Testbikeon találtam az előbb.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #279954 üzenetére
Én még szarakodok a régi tárcsákkal, fékerő az van már, de a tárcsák itt látszik, hogy nem elég jók. Az Ashima és Extend rotorok az MT200-hoz teljesen jók voltak, de az új fékek jóval erősebben harapnak, amihez kevesek. Remélem még holnap megjönnek az új tárcsák. Ha össze kopik fék az új tárcsákkal, akkor viszont állítanom kell a fékkaron, mert érzésre a fogási pont elég hosszú. De majd elválik, hogy lehet adagolni.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #280032 üzenetére
Fú, én régóta nem mondom el, ha fejlesztek, ahogy engem sem érdekel, hogy 5ezer Ft egy alapozó vagy X ezer egy másik kozmetikum vagy hogy 50ezer Ft-ért ment szemöldök tetoválásra.
Sajnos ez a bicikli is egy olyan hobbi, hogy mindig van ami megtetszik az embernek. Nálam most a fék upgrade azért lett leginkább, mert kicsit rövid lett a hátsó fék csöve (szélesebb kormányra váltás átka), így ha már cseréltem akkor legyen jobb, amúgy nem volt bajom az MT200-zal. Nem feltétlenül ilyen erős féket nézegettem (M4100+MT410 és az M6100 amit nézegettem), de ha már jó áron adta az ismerős a féket akkor hülye lettem volna nem ezt választani. Sajnos ehhez jött a tárcsa, hogy gyenge az erős fékhez.
Ha megjönnek a tárcsák, akkor tényleg nem lesz mit fejleszteni.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280041 üzenetére
Sokszor azért nehéz beállítani,mert a fékcső elhúzza valamelyik irányba, ahogy meglazítod a csavarokat. Meg olyan is van, hogy nem elég laza a csavar és magát a tárcsát hajlítja el az egyik irányba, így garantáltan súrlódik utána. Ilyenkor én ráfeszítek és behúzom egyenesbe a tárcsát, közben a féknyereg fogja.
Szemre sokszor nem lehet beállítani, mert a legtöbbször nem egyforma sebességel nyomódnak ki a dugattyúk, így az egyik lassabb. Ott a távolság is nagyobb, nem lesz egyforma a két oldalon. Ilyenkor ha szemre húzod be középre, szintén súrolni fog.
Én így szoktam:
- Féktest csavarok lelazítása, de ne lötyögjön túlságosan, azért könnyen mozogjon oldalra.
- Lassan behúzni a féket, így nem görbíti el egyik irányba sem a tárcsát.
- Óvatosan felváltva meghúzni a csavart, de még nem a végleges nyomatékra.
- Megpörgetni a kereket, hogy súrol-e, a igen újra előről.
- Ha jó akkor végleges nyomatékra húzni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Az AI felé fordul az IKEA is
- DIGI internet
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Autós topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen