-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bszg@
tag
válasz xy.zsolt #197857 üzenetére
Habár a rubéval én is tárcsára váltottam, továbbra sem látom az előnyét, hacsak azt nem, hogy a kerék szebb.
Ellenben nehezebb, karbantartás-igényesebb, drágább. Gyakran cicereg, minden kerék kivétel után állítani kell. A hátsót nem is tudnám az út szélén beállítani, mert nem érem el egyszerre a fékkart és a féktestet.
Icetech ide vagy oda. -
rétisün
veterán
válasz xy.zsolt #197869 üzenetére
többé-kevésbé egyetértek bszg@ véleményével (bár az utánállítgatást nem értem ) amint tudtam venni felnifékes outit, amin gyárilag van sárvédő-felfogatás (dolgozóbajárósnak) adtam is el a tárcsás Cube-ot.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
eddie1978
aktív tag
válasz xy.zsolt #197857 üzenetére
Ez mit mond el a felni vs tárcsafék témában? El tudja dönteni a kérdést? Egyáltalán el kell dönteni? Valamilyen szempont rendszer szerint azt választották. Nekik az most jó. Szerintem az adott feladatra a legmegfelelőbbett, vagy amiről úgy gondolja hogy az, kellene választani. Az, hogy ki mivel megy van annak bármi befolyása a másikra? Le kell tojni. Nyomni kell azzal ami van. Nekem két bringa van most. Egy 29 éves alu vázra 16 éve olcsó alkatrészekből épített egysebességes és egy műanyag CX űrhajó villanyváltás tárcsafék stb. Rohadtul mindegy ha nettó élmény oldalát nézem, hogy melyikkel megyek. Legfontosabb, hogy méretben jó és műszakilag megbízható legyen. A többi már nem tesz annyit hozzá. Van különbség nem vitatom.
Ezt a sok faxságot már leírtam korábban is. -
bszg@
tag
válasz xy.zsolt #197869 üzenetére
Köszönöm.
Egyébként egy ROSE, szintén endurance outit néztem ki az év elején, felnifékkel, Ultegra DI2-vel, talán 3200 euróért. De nem volt elérhető. Most sem tudom linkelni, mert már egyáltalán nincs, felnifékkel már csak alu van náluk.
Aztán letettem róla, de bejött ez, amit írtam is, hogy impulzus vásárlás volt.
Lehet, hogy emiatt. Takarításhoz, meg kíváncsiságból vettem ki a kerekeket. Most már kerülöm ezt. Az első végül akkor hallgatott el, amikor kb 1/4 fordulatot visszalazítottam a tengelyen. Kb 2e van benne, menet közben, fékezés után sokszor hallom, hogy ciceg.
Van összehasonlítási alapom, van egy gyorszáras, tárcsás trekkingem és egy átütős mtb-m is.
Szerintem ez a relatív könnyű, vékony tárcsa még nem az igazi.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz xy.zsolt #197926 üzenetére
a Bosch-nak és a Blubrake-nek már van működő ABS-e, a Shimano meg 2019-ben védette le a sajátját (gondolom nemsokára kijönnek vele)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #198028 üzenetére
Én is úgy használom a váltót mint az...autónál, vagyis mindig hasonló csapásszámon megyek (65-85), sebességtől és tereptől függetlenül...végül is nem ezért van a váltó?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #198092 üzenetére
Azonos kerékpárral ég és föld, aszfalton csak tekerni kell, 0 agymunkával, nincsen rossz nyom, terepen meg folyamatosan keresd a megfelelő nyomot, miközben 3-mal mész, ahol már kormányozni is alig lehet, és a kisebb kövek, gyökerek már elegek ahhoz, hogy 0-ra megállítsanak, ha nem tudod átrángatni rajta a bringát. Sokkal több izmot használsz közben, felfelé meg lefelé is. A legdurvább gravellel lehet terepen, mert az még rugózással se segít, hiába könnyű, az összteló és komfort megér +3-5 kilót is.
Outival talán holnaptól kipróbálhatom milyen, ma már úton van a decás RC500, 150/030-at mozgó trail bringa mellé jó kis kiegészítés lesz. Dobogókő lesz majd a cél pilismarót felől az erdészeti úton, forgalomba sokat azért nem akarok menni vele elsőre.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #198094 üzenetére
Azon a részen montival voltam már egyszer, úgy elég laza volt, persze outisok meg ebike-ok otthagytak
Esztergomon belül vaskapu lesz majd jó összehasonlítás, mert azt montival is sokszor megtettem már. Talán lefelé meg nem halok meg első alkalommal koskormánnyal'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #198092 üzenetére
Erőkifejtésben kábé semmi különbség nincs, hisz ahogy Le Mond mondta, könnyebb sosem lesz legfeljebb gyorsabban mész, vagyis azonos sebességgel érvényes amit írtam. 10+%-os emelkedőkön olyan áttétellel és sebességgel mennek ki outisok, gyakran kiállva(!) , hogy ha 2x születnék akkor sem tudnám megcsinálni. Ami a technikásságát illeti természetesen agyalósabb a nyomvonalat keresni meg tapadást biztosítani terepen, továbbá nyilvánvalóan jobban terheled a törzs (core, magyarul) és karizmokat (én nyakat is az erőteljes bólogatással🤭) az eleje ide-oda pakolgatásával, de öszességében nem gondolom különbség lenne pl. a rossz terepen való 6 km/h 10%-os mászás és az ugyanolyan meredekségű aszfaltos 25 km/h sebességű mászás között. Más, de erőkifejtésben ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #198097 üzenetére
Összefoglaltam dióhéjban.
Muton... placebo? 🤭 Nem biztos, de nem valószínű, hogy releváns a mérésed. Látni kellene a 2 bringát, de talán a gumik amik itt számítanak, egy trekingen csak nem jobb a légellenállásod mint az XC-n.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ígyvanferi
addikt
válasz xy.zsolt #198148 üzenetére
Akkor csak futócipőből lehet megadni végtelen számút, amiből válogathat az ember, épp melyiket használta az edzésre? Illetve pont úgy, ahogy INTELligent szeretné, lehet ezeket nyugdíjazni, majd újra "elővenni", és onnan folytatja a km-ek számolását, ahol abbahagyta. Bringás részét a my gearnek még nem használtam, meg amúgy sem lenne nekem sok értelme egy darabnál (szemben a több pár cipővel).
-
Jester01
veterán
válasz xy.zsolt #198193 üzenetére
Nem megy Valószínűleg elfogyott a tárhely, meg szokták javítani idővel.
Pedig ez egy fontos eszköz ha néha bryton elrontja a fájlt. Mert ugye strava nem tudja beolvasni, és ők is a fitfiletools-t ajánlják javításhoz.
Sajna ez meg csak online van, nincs letölthető változat.Jester
-
-=RelakS=-
veterán
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #198094 üzenetére
Na megvan az első próba outival.
Az elején volt egy mászás, amin gyorsabb voltam, mint montival szoktam menni, aztán meg murvás út. Na ott eléggé elzsibbadt a kezem, olyan dolgokat vettem észre, amiket sose vennék észre a montival
Utána búbánatvölgytől mentem pilismarótig, ott még elég bizonytalan voltam a koskormánnyal, de érezhetően gyorsabb ezt tekerni. Ami fura, a csönd, azért a monti guminak van hangja aszfalton. Pilismaróttól csak a dbk visszafordító kanyarig mentem, mert nem akartam rögtön vizes közúton lejtőzni egy tök ismeretlen bringával. A végén azért egy könnyebb áttételt el tudtam volna viselni már, nem én fogok oda nagytányéron feltekerni
Lefelé próbálgattam a fékeket, ez a slick gumi vizes úton nagyon geci módon csúszik meg, nincsen semmi átmenet, így elsőre nem is mertem engedni neki lefelé, hiába tükörsima az aszfalt ott, azért a montis traktorgumival jobban merem ereszteni.
Esztergomon belül majd vaskaput kell kipróbálni, a 21%-os utcát, meg bánomi áttörést, azok jó összehasonlítási alapok lesznek.
54 km/679m lett a vége, 21-es átlaggal.Amúgy pirospont a decathlonnak, mert adtak hozzá lámpákat, csengőt, meg küllő prizmát is, közúti használatra készen is áll ezekkel, persze előre saját lámpa ment, meg a prizma is az asztalon hever. Ja és a pedál, azt hittem nagyon gagyi lesz, de nem, a montis northwave tribal cipő marha jól tapad rá, húzni is lehet vele valamennyire.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #198396 üzenetére
Amíg elég az áttétel, addig oké, viszont ha már nem tudok hova visszaváltani, akkor egy idő után nem fogok bírni pörgetni, egyszerűen elfogyok, montin a 32/50 elég ahhoz, hogy a legtöbb helyen elpötyögjek, de a 34/32 sok a lazulós tekeréshez emelkedőn.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198420 üzenetére
Én adnék aluért is ennyit, igaz nem ezért, hanem ezért . Egy belépő-középkategóriás karbon váz is ennyit nyom a mérlegen, pl. ennek a váza. Innentől csak ízlés kérdése.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
maximilian4
addikt
válasz xy.zsolt #196420 üzenetére
Na nekem is megjött. Erre a posztra felbátorodva rendeltem. 4000 ft-nak megfelelő valutáért bőven jónak tűnik. Kényelmes, jó a szabása, nem áll el sehol és tök jól néz ki. Ja és még annyi hogy nem volt vámolás.
Természetesen ki van csukva hogy a héten a specivel menjek, amióta megvan teljesen elment a kedvem cx-szel outon menni, úgyhogy nem is fogok…szerda óta itt áll a szolnoki logisztikai központban a csomag, az a kibaszott csapágy porvédő, de basznak berakni egy autóba és kiküldeni a futárral, anélkül meg nem lehet használni a bringát. Köszi MPL…[ Szerkesztve ]
Maxi
-
nmate91
tag
válasz xy.zsolt #198444 üzenetére
Volt Bianchi karbonom, 700km-t mentem vele.
A saját tapasztalatom, hogy nem számít annyit. Ugyanazon a 100km/800m szint kedvenc körön egy Olympia bringával, Campa veloce, alu 7005 váz 28.5 km/h ment, Bianchi karbon Campa Chorus 29km/h, egy hét eltérés, előbbinél 5 fokkal melegebb volt átlagban (20-25), szél jelentéktelen.
Ez az én szintemen, 220 wattos ftpm volt akkor, 72kg.
Ismétlem, saját tapasztalat. És annyi olyan bringást látok, aki kiforditott könyekkel támaszkodik az országutin, de karbon dj2 ultegra az kell. Nem, előbb bringázni tanuljon meg. Ez nem neked szól, mert te faszán nyomod. Azoknak akik első országútira dobjak össze. Nekik nem kell ultegra, nem kell karbon. Nem érzik meg.
Kényelem esetén meg ha már van egy 32-es gumid, tök mindegy mennyivel kényelmesebb a karbon, mert nem jön ki.
-
-
nmate91
tag
válasz xy.zsolt #198630 üzenetére
Én a defektvédelemre áldoztam grammokat, városi gumit hajtok. Idén nélküle 400 km/2 defekt, vele 1700km/nulla defekt. Igaz, 5-6km mire kijutok Budapestről olyan részre, ahol valamivel kisebb a rizikója a defektnek.
Egyébként bizonyított, hogy síkon haladásnál nem hátrány a nagyobb forgótömeg, csak elindulásnál, emelkedőn.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #198628 üzenetére
A gyárilag beszerelt könnyű Schwalbe belsők nem hoztak annyit súlyban mint amennyit vittek defektben. 🙄... csak meglátták a tüskét a kanyarban máris kilyukadtak. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #198635 üzenetére
én pesten csak szükségből tekerek déli-nyugati között
elég is.
ahol nincs bringaút ott a bringás csak feltartja a buszokat(mert mennek mint a hülye,nemhogy elengednék az autókat .),forgalmat,ahol van ott tele bringással főleg gyalogossal,járda ugyancsak off.továbbá egy két kerékpárút vezetése(pl széll k tér) botrány[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198649 üzenetére
Már egy ideje tyúkbeles vagyok, de amíg használtam belsőt, nekem más volt a tapasztalatom, a vastag, nehéz CST belsőkkel ritkán volt gondom, az extra light Schwalbe belsővel viszont kaptam pár defektet. A régi 250g-os CST belsőimet elnézve sok apróbb felületi vágás-szúrás volt rajtuk, látszik, hogy azokat egy vékonyabb belső nem bírta volna ki. De lehet outi belsőkkel más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198664 üzenetére
Szerintem egyszerű: próbálj meg átszúrni egy vastag gumi réteget és próbálj meg egy fele olyan vastagot. Ami egy vastag nehéz belsőn csak a felületet karcolja meg, az a vékonyat simán átszúrhatja. De mint írtam, mtb-n valszeg másabb a helyzet, sokkan nagyobbak-nehezebbek a belsők és a guminyomás sem 6-8 bar, hanem másfél. No de mindegy, lehet igazad van . Én ilyesmivel szerencsére nem kell foglalkozzak már. Ja, vagy valamennyire mégis, egy ideje extra light pótbelsőket hordok magammal és azt vettem észre, hogy a súrlódástól nagyon hamar kilyukadnak, ezért alaposan körbe kell tekerjem zacsival. A vastag nehéz CST belsőkkel nem volt ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198668 üzenetére
Lehet én is azt kéne csináljam, mert a fekete szemetes zsákban rondán néz ki .
Más: lehet, hogy szeptemberben megyek egyet Budapestre lagzira, már csak az nem tiszta, hogy bringát tudok-e vinni . Jó lenne feltérképezni a fórumos terepet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest