-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #251185 üzenetére
Nem user error. Minél laposabb a fejcső szöge, lásd mostani MTB/trail annál kevésbé van esély, hogy a villa közel legyen a pedálhoz. A rossz méretű váz lehet a másik ok. Outi más tészta, itt nincs lapos fejcsőszög.
Fulton külön kategória. Túl kicsi is a váz és elavult a Csepel geometriája pluszban.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #251190 üzenetére
Attól függ ki írja a cikket. Lásd BikePro. [link] E szerint minden szar, csak a karbon jó.
Egyébként ahogy olvastam teszteket azt írják, hogy jól tompít, de mellé merev is. El tudom képzelni, hogy úgy van, mert a fém jobban közvetíti a rezgést, mármint nem az acél, hanem az alu. Sajnos drágább, de szerintem még mindig jobb áron kapni karbon kormányt, mint karbon nyeregcsövet.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #251209 üzenetére
Tényleg nincs. Még az Enve sem otthon gyártja, hanem Taiwanban. Egyedül a kerekek készülnek az USA-ban.
jjeahh: Nekem a Syncros integrált is tetszik, de a Gemini is nagyon ott van.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #251224 üzenetére
Al 6061 Vs 7050.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #251241 üzenetére
A 6061 a gyengébb, puhább ötvözet, így kőkezelik (6061 T6) általában, mert a hajlítás és a hegesztés során a merevsége még jobban csorbul. Kormánynál a hajlítás során az alu elemi kötése megbomlik hasonlóan, mint amikor terhelés során reped. Ezért vastagabb csövekből kell készíteni, hogy kompenzálják. Utána jön a hőkezelés.
A 7005/7050 erősebb és merevebb, nehezebb megmunkálni, így általában csöveket készítenek belőle, váz kormány, nyeregcső stb. Jobban bírja a hajlítást, hegesztést, így nem feltétlenül kell hőkezelni. Jobban bírja a kifáradásos terhelést. Nem kell olyan vastag cső kerszetmetszet, így ideális a kormányhoz. Ezért is lesz a végeredmény jobb.
Ixion77: Én is így sejtem, így nekem a következő fejlesztés, valószínűleg egy RaceFace Next vagy Funn Black Ace kormány lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251253 üzenetére
Régi villával próbáltad? Csak hogy kizárd a Reba villa esetleges villanyak problémáját?
Az a baj, hogy látatlanban senki sem tudja megmondani. Elméletileg nem szabadna előfordulnia, hogy szorul. A csapágy nyilván gazdasági okokból nem század milliméteres pontossággal van legyártva, mert akkor jóval drágább lenne. Ezért is kúpos a felfekvése, hogy a pontatlanságot ki lehessen küszöbölni. Magyarul a központosító gyűrű ezért is kell, hogy ne kotyogjon. Pont annyit szorít össze amennyit kell, meg amennyit húz rajta az ember.
Ha tized milliméteres ferdeség volt a csésze behúzásakor, az nem okozott volna ilyet, mert a helyére feszült volna az első összehúzáskor. A váz deformitása megintcsak elképzelhetetlen, mert annak nyoma lenne.
Mielőtt beállítanád a csapágy játékát, és forgatod körbe a villát, már akkor szorul? Mert akkor ott valami nagyon nem jó.
Stucnival biztos nincs baj, ilyet nem okozna. Amire tudnék gondolni, hogy az ipari csapágy kevés zsírt kapott a gyárban és azért szorul. Próbáld meg azt megnézni, még beszerelt állapotban, hogy az ujjaddal forgatod alul és felül is. Ha nincs ilyen bajuk akkor sajnos tovább kell lépni.
Azt tudom tanácsolni, hogy szereld ki teljesen az egészet és óvatosan kocogtasd ki a beütőcsészéket. Persze ne fémmel, mert akkor sérülni fog, inkább fa léccel. Utána próbáld meg még egyszer összerakni, előtte alaposan takarítsd ki a váz fecsövén a csapágyfészket. Ha már szét van szedve látod is ha van bármilyen deformitás. A csészéket is nézd át, hogy a formájuk megfelelő-e.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251259 üzenetére
A beütőcsésze másik neve a kónusz. A kormánycsapágy felépítése ugyanaz mindig, csak a csapágy típusa lehet eltérő. Tehát a villanyakra mindig ugyanúgy felmegy a központosító gyűrű vagy más néven alsó kónusz, a beütős csésze (kónusz) és fordítva felfelé csak a beütős csészébe más csapágyat teszel, annyi a különbség. Lehet az cartridge (ami ugyanúgy néz ki, mint az ipari csapágy csak kevésbé tömített) vagy golyóskosár, lényegtelen. A csészéből ki lehet szedni viszonylag könnyedén az ipari csapágyat, általában azért annyira nem szoros. A letörés is ugyanúgy megvan, abban sincs nagy különbség (maximum, hogy az egyik 45°-os a másik 30°-os).
Úgy tudod megnézni, hogy a csapágyazással van-e a gond, hogy kiszeded először a villát, majd a csapágyat. Utána keresztbe mérd meg tolómérővel a vázban a beütős csésze méretét. Ha nagy eltérés lesz, akkor ott van valami baj. A csapágy biztos nem deformálódik el, mert az elég erős házban/tokban van. A kiszedett csapágyat forgasd meg, hogy nem az szorul-e. Ugyanúgy kizárnám, hogy a váz fejcsöve sérült meg. Ameddig benne vannak a csapágyak és a villa, hiába is ütnéd oda az ugyan nem tud behorpadni, a festés előbb pattogna le, amit látnál. A másik amire gondolni tudok, hogy a Reba villanyak csövét érte valami baleset és az ferdült el, azaz maga a cső nem egyenes végig. Ha van otthon másik villa vagy teló, akkor egy próba erejéig beletenném. Ne törődj a villanyakon azzal a gyűrűvel, akkora nagy különbség nem szokott lenni köztük, meg csak a próba erejéig tennéd be.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251263 üzenetére
Pont ezért gondolom a villanyakat, mert egy ponton rossz. A villanyak tövén a gyűrű teljesen koppig lent van? Ha körben megnézed ugyanakkora a hézag?
A csapágyakat megnézted, jók a csészék jók, akkor csak a villa marad, mint a hiba forrása.
Esetleg nézd meg úgy is, hogy először alul majd felül szedd ki a csapágyat és úgy rakd össze ideiglenesen és úgy forgasd a telót.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #251319 üzenetére
Sok bicikli úgy jön összeszerelés nélkül ahogy írod, plusz nincsenek normálisan meghúzva a csavarok nyomatékra, plusz a váltók sincsenek beállítva.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #251325 üzenetére
A villa és a váz merevsége a lényeg. Hiába átütő tengelyes, ha takony anyagból van, vagy nem a megfelelő helyen van megerősítve. Másik hiba még ha a gyártó által ajánlott tárcsa méretnél nagyobb van feltéve. Nekem csak 9 mm QR mégsem hajlik. Váz sem és a teló sem.
Gyenge magnézium lábas telóknál szokott gond lenni, hogy csavarodik a lába. V-fék idejében azért voltak a fék merevítő plusz hidak. Tárcsaféknél ez nem játszik.
-
Fall-N
veterán
Összeszerelés nélkül pedig ezt jelenti. Láttam már pár ilyen unboxing videót. Még a váltók határoló csavarjai sincsenek beállítva. Ha összeszerelve kéri az ember, akkor teljesen beállítják, csak a kormány lesz befordítva 90°-al, pedál nem lesz fent és az első kerék esetleg nem lesz benne a villában. Bár ez változó, van amikor az is benne van.
Baleset meg nem lesz, nyilván beállítás nélkül nem nagyon kéri senki. Vagy a bolt szereli össze vagy lehet kérni ahogy írtam fejjebb beállítva.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #251348 üzenetére
Szerintem olyan gyártó soronahol karbon váz vagy alkatrész van, ott nem Koliken szintű összeszerelés zajlik. Nagy eséllyel, pont, hogy használnak nyomatékkulcsot (fix szerszám is van rá, ami például csak 5 Nm után old le, nem állítható nyilván). Mert lehet, hogy a munkást nem érdekli, de a gyártót meg nagyon is. Vagy ha bérgyártás vagy alvállalkozói összeszerelés, akkor nagyon nem mindegy mit adnak ki a kezükből. Nagyon hamar kiderülne a hanyagság és bezárna gyorsan az üzem. Normális cég nem lehúzni akar, hanem azt hogy legközelebb is tőle vedd a dolgokat, tőle vegyél kiegészítőt stb.
Egyébként is van MEO, így gyáron belül kiderül a turpisság és hamar távoznia kellene a szerelőnek, mivel nyilván van tartva, ki mit szerelt össze.
Egyébként általában ami a bicikli boltba kerül pont nincs készre szerelve, így a bolt rakja össze és állítja be, így kizárt hogy túlhúzzák a gyárban. Van több bolttulaj ismerősöm, ahogy írtam épp, hogy összerakva kapják meg. Utána ők szerelik készre és állítják be.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #251354 üzenetére
Ez a szakma szezonban mindig túlfeszített.
Egyébként sokkal könnyebb egy új biciklit összeszerelni nulláról, mint hibát feltárni, berohadt alkatrészeket szétszedni. Főleg, hogy egy idő után rutinszerűen megy az összes munkafolyamat, mert mindig ugyanazokat kell csinálni. Nyomatékkulccsal sem lassabb haladni és amúgy is váltogatni kell a szerszámokat. Úgyhogy nem igaz, hogy annyira nehéz lenne.
Egy szerviz teljesen más. Ott mindig van valami előre nem látott szívás, berohadt alkatrész stb. Meg persze türelmetlen ügyfél és főnök akinek tegnap előttre kell minden.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #251406 üzenetére
Én is ezt használom, meg vagyok elégedve vele. Természetesen tisztítani időnként kell, mert fekete lesz ha letörlöd ronggyal, de szerintem elég 1-2 havonta. Nekem legalábbis jól bírta az előző SunRace lánc, még a 0,7-es sem esett bele, így a jelenlegi után újra fogom használni.
Azért vettem csak új láncot mert a 7-es sor helyett ment fel a 8-as, előtte hajtómű csere volt, így gondoltam megérdemli az új láncot a hajtás. A 7-es kazetta is el van rakva, nem kopott és ez is SunRace ami teljesen bontható. Teljesen azonos a kiosztása a 8-assal (tehát 12-28, a 8-as 11-28, egy 11-es kerékkel több) így jó donor lesz ha az kopott lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251425 üzenetére
Annyi pénzért már kapsz új Decathlonos biciklit is szerintem.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #251436 üzenetére
Agyat is cserélhetsz. Át kell fűzni persze a kereket, de még mindig olcsóbb, mint egy új kerék.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #251447 üzenetére
Ezt gondolom én is, hogy felemások lesznek a kerekek. Küllő hosszra van kalkulátor, de sok webshopban lehet kérni számítást is. Azért gondoltam, hogy fűzze be ő, mert úgy olcsóbb. Befűzni nem nehéz, rengeteg YT videó van róla. A 0-as centrír a nehéz, főleg állvány nélkül.
-
Fall-N
veterán
válasz -FLY-> #251486 üzenetére
Hát ez attól függ milyen hajtómű és mekkora a legnagyobb lánckerék hátul. Teljesen más egy tripla trekking hajtás 48 legnagyobb tányérral és hátul a legnagyobb 32-essel, mint egy 1x hajtás, ahol elől 32T van, hátul meg 46 vagy 50 fog. Nekem 1x8-nál (36T elől, hátul 11-28) elég sokat ki kellett venni. 114 szemes láncból legalább 6-8 szemet. Na meg persze az sem mindegy, hogy hosszú, közepes vagy rövid kanalas a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251489 üzenetére
Ez melyik Cube LTD CC? 29" XT felszereltséggel?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Én a Shimano BR-M375 Altus mechanikust ajánlom. Városban bőven elég. Jó minőségű kábelezéssel erősen fog (Jagwire Sport ház és teflonos bowden). Természetesen egy hidraulikus erősebb lenne, de nekem bőven elég. Előre 180-as tárcsát tettem, ezzel erősebb a fékerő, hátul 160-as. Állóra tudom blokkolni a kerekeket, ez nekem bőven elég. Nem egy helyzetben tett jó szolgálatot, amikor hirtelen kellett más hibájából fékezni. Eddig mindig megállított.
Másik előnye, hogy most elég olcsón árulja a BikePro (sokáig nem lehetett náluk kapni).
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251519 üzenetére
Átállsz 1x hajtásra NarrowWide lánctányérral. Amúgy tényleg.
-
Fall-N
veterán
Elmész egy bicikli boltba és adnak egy megfelelő adaptert. Ilyen filléres dolgokat fölösleges interneten rendelni. De ha a váz FM160 akkor egy FM160 to PM160 adapter kell.
Nincs a szabvány túlbonyolítva. Régen csak az IS (Internal Standard) volt, a Manitou hozta be a Post Mount szabványt. Jelenleg MTB/trekking vonalon már ez az egyeduralkodó. Az összes váz és villa PM160-as. Outinál és gravelnél van Flat Mount. Bár nem néztem meg az összes kategóriát, el tudom képzelni, hogy van MTB is Flat Mount szabvánnyal már, de gondolom nem gyakori.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz sherlock82 #251567 üzenetére
Vagy rossz beállítás, azaz nem párhuzamosak a féktárcsára a betétek, vagy rossz minőségű betét. Elsőre meg kéne tisztítani féktisztítóval vagy isopropyllal a tárcsát és a betétet. A betétet ki kéne venni megnézni, hogy nem lett-e üveges a felülete. Akkor meg kell kicsit smirglizni. Bár nem valószínű mivel nem szokott annyira felforrósodni, mint egy hidraulikus féknél, hogy megégjen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #251586 üzenetére
Az a baj, hogy túlgondolja az egészet. Ahelyett, hogy vett volna réges rég egy középkategóriás outit vagy gravelt és élvezné a tekerést. Személyre szabni meg használat közben kell, nem számítgani légbőlkapva. Ha jó akkor még kár bolygatni.
Én tényleg alkatrészenként szoktam építeni, de nem szoktam ennyire túlgondolni. Ez az Onyx agy is honnan jött?
A koskormány amúgy is felülírja az egész Csepel geometriát.
Ahogy még írtam, nem kell sajnálni a Csepelt, én vennék egy másik modern trekking vázat és átépítenék amit lehet, plusz modernizálni. Így maximum lenne két bicikli.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Jó lenne a karbon villa, ha külön is lehetne kapni.
Nekem is ideális lenne városba, de úgy néz ki lehet marad a teló, csak levegőst veszek. Merev villa lenne a legjobb, csak EU-ban nemigen kapni. Kínai meg lutri és macerásabb, másrészt nevetséges, hogy annyit kérnék el egy merev villáért, mint egy alig használt RockShox Reba vagy Tora.
Egyébként átállhatsz ideiglenesen 1x hajtásra a jelenlegi hátsó váltóval is. Nekem tökéletesen működik az 1x8 jelenleg. Ha váltok is, akkor nem most lesz, mert nem sokat adna pluszban. Ugyanúgy a 11-12-14-16 fogaskerekeket használnám. Ezért is vettem el a Deore 10s-t.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #251613 üzenetére
Ne viccelj már. Egy outi áttétel tök más. Főleg ha 54T a legnagyobb elől. Ha hozzáedződsz, akkor jelentősen nő a sebesség. 30 km/h-t én is simán kitekerek 26-os kerékkel 36-os tányérral elől. Más kérdés, hogy városban nehezebb tartani a rossz utak és a gyalogosok és az autók miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #251633 üzenetére
Valami kisebb német bicikligyártó, vagy valamilyen német sportbolt saját márkára címkézett márkája. Rossz nem lehet, mert ahogy látom van Kraft karbon outi is Ultegra váltással és Thomson alkatrészekkel, amelyek mind felső kategóriás cuccok.
Egyébként nem hinném hogy "Alis kínai" lenne. Majd az összes vázat Taiwanban gyártják, a márkásakat is. Az Alis OEM vázak, amelyek kevésbé olyan jók, mint a taiwaniak, azokat Kínán belül gyártják. Bár ezt idézőjelbe teszem, mert itt a fórumon belül is van OG-EVKIN és BXT karbon váz és nem panaszkodnak rá a fiúk.
Az én vázam is fekete folt, mert nem sokat tudni róla. Intersport saját márkája a Nakamura és ez is taiwani. Ahogy olvastam egy gyárban készül a nagy márkákkal például a Diamant is onnan való (ez is egy kisebb német márka (vagy osztrák?)).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #251643 üzenetére
A korlátozottat tedd idézőjelbe. Szerintem nincs olyan ember aki a szorzóváltó összes kombinációját használja. Tripla tányér esetén még ott vannak a "tiltott" kombinációk. Minél edzetebb valaki, annál jobban nem kell a (leg)kisebb tányér. Ahogy látom/hallom versenyen használták sokan a nagyon nehéz terepen a kis tányért ha nagyon kellett. Érdekes módon ahogy kikopott úgy ugyanúgy tudnak menni versenyen. Szerintem egy 1x10 vagy 1x11 is bőven elég egy átlag bringásnak, csak elől kell kitalálni, hogy mekkora kell. Átlagban 32T szokott elől lenni, aki edzetebb az rak 34/36/38 valamelyikét. De legyen 1x12 ott meg a 11-50 bőven elég.
Egyébként az is baj, ha túlkönnyíti az ember a tekerést ahelyett, hogy megszokná és erősödne. Párszor nehéz lenne felmenni például, de egy idő után már nem kellene kis tányér.
A tripla tányér meg abszolút elavult, nem hiszem, hogy tartósan valaki tudna értelmes pedálfordulattal 48 vagy 46-ot kitekerni, pláne terepen. Nem véletlenül kopik ki lassan teljesen. Trekking vonalon meg eladják a vackokat, de előbb-utóbb ott is ki fog kopni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mr.Tomatosz #251702 üzenetére
Nem kicsi, nagyon kicsi. Nekem 26"-os kerékhez, 54 cm XL váz van, 186 cm magas vagyok. Legalább L-es kell ekkora magassághoz, de XL az ideálisabb. Az S általában 155-165 centihez ajánlott.
-
Fall-N
veterán
válasz Citroware #251758 üzenetére
Az a közös, hogy egyik sem érdekel. Tőlem lehet 3 millió is, ha már eBike, akkor valami komolyabb gyártó. Ez a Husqvarna sem a láncfűrész és kerti gépek cégtől van, csak birtokolják a névhasználati jogot.
Csomagtartó miatt extra béna mindkettő, így igazi #elektromugli (Copyright ©️) bicikli.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #251780 üzenetére
Attól függ. Manapság inkább anodizálják az alu becsúszót, az olcsóbb (lásd arany és ezüst bevonat). A DLC drága, óraiparban is megkérik az árát.
Igazság szerint a króm is jó és tartós tud lenni az acélon, csak vigyázni kell rá. Csak persze nehéz a tömege és nesze ott lesz a 2-2,5 kilónál a teleszkóp.
Sok használt telót néztem, sokan nem vigyáznak rá és mély karcos az alu becsúszó. Azzal már meg is van pecsételve a teló eladása, mert nagyon nem éri meg megvenni. Egy drágább teló felső része (váll + becsúszók) ott vannak a 100ezer Forintnál.
stickermajom: az tényleg adná!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #251819 üzenetére
Ez hülyeség. Karbon sokkal erősebb is tud lenni, mint az alu. Attól függ mennyi a szénszál - gyanta aránya. Minél több a szénszál, annál erősebb. Mivel a terhelés irányára lehet tervezni a karbonszövetet, így még sokkal ellenállóbb tud lenni, ahol kell. Az is baromi nagy előny, hogy egy karbon váz egy darabból van gyártva (monocoque), addig minden fém csövekből épül fel, amit heggesztenek vagy régen keményforrasztottak. Ezek a varratok potenciális gyengepontok. Általában nem is a cső maga törik el, hanem a heggesztésnél.
Múltkor pont szóba került, hogy a kormányokat hogy gyártják. Az alut hajlítják, húzzák így gyengül. Ezt ellensúlyozza a cső vastagsága a stersszpontokon (plusz hőkezelés). A karbon kormányt pedig a hajlított sablonban készítik és a szálirány is lekövetni az ívet, így sokkal erősebb.
A mai technikai színvonalon egy karbon egyértelműen jobb, de vannak olyan fejlett alu vázak is, amik ugyanúgy jók, "csak" nehezebbek és drágábbak, mint egy másik olcsóbb aluváz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ezt a hülyeséget. Lockinvisible. [link] Csepel találmány.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #251850 üzenetére
Hány sebességes? Pont tegnap olvastam az FB szerelős csoportban, hogy a szaki nem tudja beállítani a SunRace sorhoz a váltót. Pedig ugyanúgy be lehet. Semmi lényeges különbség nincs köztük. Régen én is Shimano sorokat vettem, utána áttértem a SunRacere a lánccal együtt. (Váltót is kinéztem anno, ami SunRace, de nem vettem meg).
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #251856 üzenetére
Nem fogod, mert erősek. DH és Enduro kormányok között rengeteg karbon van, sőt ha nézed a kínálatot, akkor a legtöbb pont ilyen extrémsport márka: Race Face, Salt, hope, Renthal, Kore, Funn, *ethirteen, PRO Koryak stb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Engem a sárvédő is zavar. Eleve mozog, csúnya, szedi csak a retket. Ha elkap út közben az eső rohadtul mindegy, úgyis bőrig ázik az ember.
A kitámasztó sajnos szükséges rossz. Nekem sem tetszik a biciklimen, de sajnos kell a városban. Nem mindig van minek nekitámasztani a biciklit. Ha lenne más alternatíva, már dobnám is le.
Agydinamó szerintem már manapság holt fölösleges, amikor vannak nagy akkus lámpák, akár bitang fényerővel. Akkor minek cipeljek egy fél kilós agydinamót még pluszba? 20-30 éve még lehett értelme, mert nem voltak még USB-vel tölthető akkus lámpák . Vezeték is csak plusz zavaró tényező.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #251904 üzenetére
Én is általában 36-12, 36-11 és emelkedőn mászásra 36-14 vagy 36-16, amit használok. Ezért is szedtem le a tripla hajtóművet meg az első váltót, mert nem is használtam. Tök fölösleges. A kazettából a 11-28 vált be, ugyanúgy ahogy írod 11-12-14-16 stb. De ez csak MTB/trekkingnél van, kúti kiosztása más. Talán a Miche kazettái, amik szinte egy foganként követik egymást, jó borsos áron.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen