-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz chatran #145112 üzenetére
a sóherek nem adtak hozzá szűkítőt? én adnék, ami valószínűleg jó, de postázgatni valószínűleg már nem megérős egy filléres alkatrészt, ha helyben hozzád vág valaki egy hasonlót. (hol van az a hely?)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #145176 üzenetére
én állítható villáskulccsal szoktam, erre eddig sajnáltam a célszerszámot megvenni, meg aztán ez el is látja a feladatát tökéletesen. Arra kell ráérezni, hogy milyen erősen hajtogatod, tényleg könnyű rontani rajta. Meg aztán az sem árt, ha tényleg egyértelműen meg tudod állapítani, hol is kellene hozzá nyúlni Ha beleér a betétbe, akkor annak a segítségével azért be lehet jól határolni, pont ma reggel csináltam én is. Emiatt is fogok áttérni a kétrészes (alubakos) tárcsákra, sokkal kevésbé hajlamosak deformálódni, mint a sima lemezből kivágottak.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Van egy Giant Revolt a Bikemag aprón, simán kéne a 3x8 ellenére..
(én sosem nézem annyira a felszereltséget, úgysincs olyan, hogy valamit nem cserélek ki )érdekesség: ma egy edző sráccal bringáztam, előtte biciklik megtanulmányozása... eredmény: montin 1 centit, gravelen fél centit lejjebb került a nyereg .
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Szteff2 #145212 üzenetére
Akkor érdemes, ha a mostanival nem vagy elégedett. Gyakori az elöl 180-hátul 160 felállás montinál. Főleg a trekkingednél érdemes megnézni, engedi-e a gyártó a 180-as tárcsát, mert azért azok csirkébb villákkal szoktak érkezni, nem biztos, hogy szeretné az extra csavargatást.
6 csavaros tárcsából egy tipp: [link] főleg, ha Shimano fékhez lesz.
Meg kell új adapter. Én azt mondanám, hogy akkora fékerőben is a változás, mint átmérőben, viszont ha nem kell kifejezetten ez a plusz, akkor nem éri meg a macerát.. könnyebben is görbül, cincog, mint a kisebb tárcsa.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #145218 üzenetére
én úgy emlékszem, náluk jobb a virgács:testmagasság arány. meg még olyat is láttam, hogy azt fejtegették,hogy két eltérő magasságú hölgy esetén is szinte csak a lábak hossza más. és amikor először találkoztam női specifikus vázakkal (márhogy ami nem az ejtett "nőivázas"), talán az Authornál, akkor is ezekről olvastam, hogy rövidebb a női geo.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ja, el se mondtam: annyira mér alá a pumpám mérője, hogy én aszerint 1.5-ig nyomtam a kerekeket, majd tegnap megmértük egy külön Schwalbe mérővel, és 2.18-at meg 2.25-öt mutatott. Pedig erre mondtam volna, hogy most egész jól sikerült eltalálni, a valós 2 az tényleg jó lehet.
Vajon a gravelben akkor mennyi lehet? szorozni kell,vagy offsetelni? :) Lehet,hogy én is veszek egy dedikált nyomásmérőt...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #145373 üzenetére
ezek a gördülés minden centijén (mérnököknek:milliméterén) mozgolódnak egymáshoz képest...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bringasisti #145394 üzenetére
ez így volt, de tudtommal épp változott arra,hogy ha fehér, akkor nem jöhet vonat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nmate91 #145413 üzenetére
Pontosan, KRESZből én is úgy tanultam, ahogy írtátok, csak hozzátettem, hogy valakitől hallottam olyat, ami szerint volt update azóta, és a fehér az szigorodott. De abból baj nincs, ha mindenki körülnéz, és aszerint közlekedik, hogy az csak a rendszer működését jelzi.
Viszont elmondhatatlanul felbasz, amikor valaki cikket ír, direkt megmondási céllal, de ilyen alap logikai bukfenc nem szúr neki szemet. Talán nem kéne mindenkinek újságírónak lennie.. Az, hogy a fórumozók nagy százalékának sem tűnik fel, de még miután kiemelik, azután sem érti..hát, ilyen van, ez is szomorú, csak mégis megbocsáthatóbbnak érzem, mint az előzőt :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nmate91 #145421 üzenetére
Csak azért zavart különösen, mert ugye a cikk arra lett volna hivatott, hogy eloszlassa a kételyeket, de hogy bízzak egy olyan cikk tartalmában, amiben ilyen baki van...
Elnézést, nem akartam hülyeséget terjeszteni, ez egy "ezt hallottam" történet volt, nem néztem utána, hogy tényleg változott-e a KRESZ.
Egyébként a logikus az, ha akkor is megtartják a szövegezést,ha időközben megbízhatóbbak lettek a jelzőrendszerek.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #145536 üzenetére
a sima küllőprizma szerintem felmegy rá, legalábbis amikkel eddig dolgom volt. igaz, laposküllőm még nem volt.
hivatalosan úgy emlékszem, két narancs kolőprizma elöl, VAGY reflexcsík.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #145544 üzenetére
a kevés küllősekkel nem számoltam, azt nem tudom, egy decás fényvisszaverő meddig éri át őket, 28 küllősre még biztos jó . És most nem tudom már, hogy ez van, vagy máshonnan való, de van neki külön műanyagból bepattintott rugós rögzítője, úgy képzelem, hogy az nem csak kerek küllőt fog meg. (a mezei 2-es, meg 2,34-es küllőnél vastagabbal valószínűleg nem boldogul)
Igen, nekem van küllőprizmám, és nem félek használni! Az aszfaltos bringán legalábbis. De azon még elöl-hátul fényvisszaverő is van. Csengővel egyetemben.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz fpeter79 #145608 üzenetére
A kevés tapasztalatommal ezt pont kétesélyesnek látom
Végülis van "polc" a peremnek, ahová felugrik, de nincs semmi, ami ott tartja, ettől függetlenül látok esélyt. Nekem az egyik kerekemnél hasonló a profil, de az kifejezetten lejt befelé. Azon nem is tudtam felfújni a tubeless gumit. A másikon, amin egy enyhe huplin kellett átugrania a peremnek kifelé, azt lötty nélkül is felfújtam, műhelypumpával (nó kompresszor), és tartotta a levegőt. Tartani már tartani fogja, inkább a helyreugrás a vízválasztó.
Ha sorjásak a küllőfuratok, akkor finom csiszolás nem árt, ha csak kosz, akkor töröld tisztára, és én ragasztanék rá tubeless szalagot, az még nem nagy költség akkor sem, ha végül sima belsővel használod majd.
[link] arról a felnimről, amivel NEM működött...
[link] arról, amivel működött (van metszeti rajz).samujózsi: a gyorsZÁRat is láttam már elválasztva gyors-szár -ként
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #145650 üzenetére
Eddig egyszer cseréltem, és azért lett tetemesebb a végösszeg (16K), mert másban is kellett cserélni, összesen 6 csapágyról volt szó, és Enduro márka lett bicikliboltból (pontosabban német webshop). Ezt utálnám, ha havonta kellene enniyt kidobni az ablakon, de nekem az is rossz érzés, amikor a kónuszos agy golyópályályán látom a kopásnyomot .
Azt aláírom, hogy a Shimano montis agyak, legalábbis valahol Deorétől fölfele jobban vannak tömítve, mint az én "iparis" agyaim, szóval a sár kevesebb gondot okoz TALÁN.
De ha kevés sarazás van (meg utána nem nagynyomásúval mosom le az autó tetején... ), akkor úgy számolok, hogy egy garnitúra 1-2, vagy több évet elmegy, akkor meg nem olyan sűrű az a csere.Most érkezett egy komplett középcsapi a gyengélkedő KÉK színű helyére, ez elvileg már az új, kisebb méretű Shimano.. kíváncsi vagyok, milyen méretű csapágy van benne, mert elvileg ez épp kisebb a szokásos 25x37x6-osnál. Jó, ez nem kerék, középcsapágynál már nem sok választása van az embernek, ha idegenkedik a mélyhornyútól
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ZolkoW "úgy tudom" rovata: a koffein csak adrenalinnal együtt hat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Szilágyi84 #145700 üzenetére
Én nem pár napot,hanem pár hónapot szoktam adni egy nyeregnek, mielőtt kimondom a véglegest. Kivéve talán,ha nagyon érződik, hogy nem jó a forma. Szóval megtalálni az ideális nyerget sokkal nehezebb, mint bármilyen más alkatrészt :) ja, és rengeteg múlik minden apróságon, beállításon, gatyán... ezért is nem elég 1-2 nap.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Szilágyi84 #145718 üzenetére
ez inkább a hozzászokás hiányának tűnik, de te tudod
Ha nagyon el vagy szokva tőle, akkor bármiylen nyereggel kell párszáz km, mire megszokja a hátsód egyáltalán a nyeregben ülést.más: itt mi történt? [link] Valamiért nem tudom elhinni, hogy a gyártó vízszintes láncvillát képzelt el.. értem én, hogy állítható a villa magassága (ha jól látom)...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #145727 üzenetére
Ja, én nem arról beszélek (szerintem amúgy ennek szimmetrikus hátul, de ha nem, akkor sem az zavar), hanem hogy ki******* meg van emelve az eleje.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #145901 üzenetére
Azt tudom, hogy a gyorszáras hátsó tengely 145 hosszú szokott lenni, tehát 5-5 mm-t lóg túl a belső papucstávon. Amit írsz, hogy a váltótartó fület beleveszed, meg hogy rövid volt, nekem arra utal, mintha nem is gyorszárashoz kitalált vázad lenne, hanem a régebbi, anyás rögzítésű tengelyes, ahol a váltó része volt a váltótartó fül. Mint ennél : [link]
Mondjuk ezek még 130-as OLD-vel voltak, vagy legalábbis nekem csak olyan volt. Ha netán ez lenne a helyzet, akkor nem ajánlom a gyorszár(szerű megoldások) erőltetését, mert nem eléggé stabil abban a fajta papucsban. Ha másról van szó, akkor nem szóltam, ennél a terméknél a két méret a papucstáv/tengelyhossz, maga a cucc hosszabb ennél. (lehet,hogy ezt linkeltétek, de nem kerestem vissza)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #145924 üzenetére
Igaz, hogy a hajtás oldal a gázosabb, ott tud inkább elmozdulni, azt meg pozícionálja az a rendszer is, de mégsem használnék olyan vázban gyorszárat, az egysebis tapasztalatok óta
G@ben: ja, akkor biztos nem ez a fajta "egybeváltó", csak a Cube-nak a Shimano specifikus tartófüle. A 152 mm az 3,5 mm túllógás oldalanként, a tengelyvégen túl, ez nem tűnik olyan extrémnek. De ha megválaszolják a kérdésed, az a biztos
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
linkelem az egyik kedvenc oldalam, de nem a konkrét típus a lényeg, főleg, hogy ez egy csomagajánlat, csak a váztáska, egy tippnek talán jó.. [link]
Frankón néz ki a gép, én is ezeket az erősen ejtett csövű vázakat szeretem
Energiaszelet: a legfontosabb pró érvet kihagytátok eddig: hogy finom
Én legalábbis az Aptonia márkájú gyümölcsösre rákaptam, és lehetőleg tartok a táskában 1-2 darabot, ÉS mellette még más hasonlót is tartaléknak, ezeket inkább csak arra az esetre, ha érzem, hogy valami kéne, mert elszúrtam az étkezést, vagy elszámítottam magam. Szóval nálam a kicsi-könnyű-könnyű megenni-finom okok miatt van. Másfél órás tekerésre mondjuk nem viszek semmit, csak szerszámot meg belsőt. (az aszfaltos az nem tubeless)A fékeknek elég kéne legyen egy hosszabb, vagy több rövidebb komoly lejtő.
(#145960) rétisün : úgy kell csinálni, mint én - a biciklizés kifogás arra, hogy miért nem halad a vállalkozás, a vállalkozásra a család, a családra a munka, és így körbe
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #145972 üzenetére
Ja, biztos tudományosabb, csak én innen közelítem
Gélből is létezik hosszú távra való, rövidtávra való, ezeket pl. még nem teljesen olvastam ki , hogy melyiket mikor .. ja, múlt csütürtökön volt végre olyan, hogy rendesen tudtam enni a reggeli, meg a délutáni indulás előtt is. Egy adag zabkása volt a kaja, és SOKKAL jobban ment a biciklizés, mint amikor még ennél is kapkodósabban ettem, vagy netán ebéd és 4 óra között semmi, aztán nyeregbe... Na az ilyen utóbbi az tényleg rossz, csak nem mindig van időm/agyam előkészíteni, hogy időben egyek. Na ilyen alkalmakra jó, ha van legalább valami müzliszelet-féle nálam, és akkor indulás előtt (ami kicsit késő, szóval inkább öltözés előtt, az is mondjuk 5-10 perc nyereség) azt benyomom. A konkrét müzliszelet nekem kevébé jött be, valahogy kevésnek érzem energia és térfogat szempontból is, remélem, a zabszelet kicsit jobb lesz, azt így még nem próbáltam.És helyesbítem magamat, mostanában a másfél órás tekerések alacsony pulzustartományokban mennek nálam (ezen kívül meg nem is csinálok nagyon mást, esetleg még túrázást, és akkor jobban engedem a pulzust is), és akkor tényleg reggel még víz sem kell, délután már -főleg melegben- azért egy kulacsot megtöltök, de inkább csak amolyan tartaléknak. Ha feljebb engedem a pulzust, akkor iszom mint a gödény, két kulacs is hamar elfogy
idő: prioritásokat lehet felállítani, de attól még mindenkinek csak 24 órája van egy napban
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #145990 üzenetére
"az ejtett felső cső a váz mérete miatt olyan,nem valami új geo eredménye.Az szerintem egy nagyon kis váz lehet,ha nem a legkisebb."
Mostmár komolyan elgondolkodom, hogy ennyire félreérthetően fogalmaznék, vagy mi van, netán az értelmi szintem tűnik ilyennek...
Nem írtam semmilyen geóról, csak optikailag ezek tetszenek. A vízszintes felsőcsövet már régen sem találtam szépnek, montinál pedig általában ezek a legfeljebb M-es méretek az arányosak nekem.
A váztáskához, amit ajánlottam: valóban, ezek jobban passzolnak a majdnem vízszintes felsőcsövű gravelekre, amikre kitalálták őket. A hátizsákot azért nem írtam, mert gondolom, ha hátizsákot keresne, azt írta volna(#145992) sebgutkopf : én azon csodálkoztam, hogy az 1x12 teljesen uralkodik, míg 1x11 alig van. Mondjuk kerékben a DT fölény is meglepett.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #146000 üzenetére
Gondolom, meg az a "real thing", ahol már a tartomány is megvan, ami nem jelent kompromiszumot. (én fenntartási költségek, meg súly miatt maradtam a 11-esnél, és amiatt is, mert úgy képzelem, hogy ez jó értelemben igénytelenebb rendszer, nomeg az 50-es lánckerekek már nem annyira tetszenek hátul..) Viszont el is gondolkodtam, hogy országútinál és gravelnél viszont érdekes módon mintha nem is igazán létezne 1x12.
Pedig 1x11 (jó, főleg gravel esetén, hiszen az országútisok ortodoxak ) azért terjed és létezik ott is. Az 1x11-re, ami extra költségek nélkül mondjuk 380-420%-ot fog át, még lehet mondani, hogy kissé kompromisszumos, de az 1x12 alapból 500%, az már bőven több, mint amit egy szokásos 2x11 oúti hajtás ad...
Lehet, hogy pont ezért, mert fölöslegesen sok? Vagy a gravelesek sem szeretnének ipari körfűrészlap méretű lánckereket hátra?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #146010 üzenetére
Akkor nem csak én vagyok olyan elvetemült, hogy a gripshiften gondolkodjak.. Mondjuk eddig mindig elvetettem, de hiányzik, hogy lefelé is tudjak többet váltani. Vagyis felfelé, de mindegy. szóval a kisebb lánckerék felé. Fölfelé ha jól emlékszem, 5-öt visz a GX kar.
Bár nem nekem szólt a kérdés, nekem simán egymás mellett van a Shimi fékkar és a Sram váltókar, nem is szeretném közös bilincsre tenni, mert biztos kiderülne, hogy én máshogy szeretem beállítani, mint ahogy a gyártó godolta .
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz dunkel #146014 üzenetére
És milyen 2x váltásod van?
Mert én úgy gondolkodom, hogy ha a tartomány elég, akkor csak egy megfelelő méretű első kereket kell választani, és elég egyszerű a matek.
Nem tudom pontosan, mik az elterjedt 2x hajtások, de rémlik olyan, hogy mondjuk 50/34 elöl, és 11-34 hátul. Ez ~ 455%, nem olyan sokkal több a 420-nál, hogy emiatt első váltót tegyek fel. (ha hátul csak 11-32 van, az 428%)
Nekem ez is pörgetősebbre van belőve, hátul nem volt elég az 1:1, viszont nem volt célom, hogy 30-as pedálfordulattal tudjak tekerni 60-nal. (persze biztos jó lenne, és ilyen értelemben vehetjük kompromisszumnak, de nem nagynak )
A finom lépcsőket sem érzem át, de biztos, mert MTB irányból jöttem, és sosem volt közöm országútihoz. Én a gravelen is kettőt-hármat váltok vissza egyszerre, irtó ritkán érzem azt, hogy de jó lenne egy fokozat még a kettő közé.
Mindezeket annak a tudatában írom, hogy a felhasználási szokásaim eltérőek lehetnek másokétól, és még változhatnak isEgyébként lehet előnye az első váltónak az én szemszögemből is: nem kell hármat visszakapcsolni, elég letenni kistányérra. Ha szerencsém van, nem kell egyből váltani hátul is, hogy korrigáljak... de mindig is ellenségként tekintettem az első váltóra, otthon a csajok bicóján sincs, így jártak ;)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #146021 üzenetére
Én a hátsó sornál nem tudok N-W kialakításról, pedig két különböző SRAM sorom is van, meg egy Sunrace (mindegyik 11 sebis). Nem ez az, amit aztán egyből el is hagytak?
(kép alapján is úgy látom, hogy mindegyik "narrow", csak van néhány, ami mégkeskenyebb, váltáskönnyítő kialakítással). Ettől függetlenül még a Sunrace sem ejtette le a láncot a 42T-ről hátrafelé tekerve. Amúgy tudom, miről beszélsz, videóban láttam már ilyen leesést.Gripshiftnél a legkomolyabb ellenérvem talán, hogy odalenne a jó kis szilikonhab markolatom Megfogdostam egy ESI Chunkyt (egalábbis azt hiszem, Chunky volt), és az sokkal keményebb, mint a kínaiak, amik vannak, én mindegyikkel ellennék, de a kemény gumistól már menekülök.
(#146029) FireKeeper : most kiszámoltam, ez 4,46 és 4,36 átfogás, a 4,2-höz képest max 6% nyereség... 10% miatt már cseréltem lánctányért, de ezt nem érzem akkora megfejtésnek, hogy az egyik ideális lehessen, míg a másik nem az, főleg figyelembe véve az első váltóval járó csomó kellemetlenséget.
Egyébként érdekes módon a gravelnél jutna előbb eszembe az 1x12-re váltás, pont, mert változatosabb viszonyok között lehet/ akarnám használni. Azzal aszfalton is akarok haladni, de nehéz emelkedőn is fel akarok menni, viszont kevésbé van veszélyben a hosszú váltókanál, és kevesebb sarat is kap.Deepspace: láttam tegnap, 200 a vázszett... Hát igen, ennyiért már nagyon elkötelezett acél hívőnek kell lenni, pedig tetszetősnek tetszetős.
G@ben: írtam tegnap, szerintem a konkrét tengelyhossz a másik, ami gyorszárasnál elég elterjedt, mindenesetre egyezik vele . 135 + oldalanként 5 mm.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #146163 üzenetére
Én is a Locust használom, elégedett is vagyok vele (na jó, igazából bele kéne bújnom kicsit a progi beállításaiba, utolsó telefongyalulás óta még nem vettem rá magam, el lehet veszni ebben is rendesen, főleg ami a megjelenítést illeti (mekkora legyen a felirat, hogy lássam is, stb)) csak a tuhu-s térképek kinézetét nem szeretem annyira, egyszer régen töltöttem le valami nagy openmaps vagy milyen adatbázist, az jobban tetszett, jobban hasonlított a papírtérképre. rá is keresek, melyik lehetett... de azért a tuhu-s is jó, egyben lerántja az egész országot offline, és szinte az is rajta van, hogy nyitva van-e a sorompó, vagy sincs..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146181 üzenetére
csak a képekre, meg pár egyébre koncentráltam hard resetnél, ezek kimaradtak sajnos.. köszi, legközelebb megkeresem.
Hasaggy+: átalakítóval nem csoda, hogy szenvedsz, de ahogy mondod, vékony furat miatt ez kell... érdemes beszerezni egy dupla fejet, a decás nekem bejött, azon karral zárom rá, és egyben kiválasztom, melyik felét használom a fejnek. a BBB pumpám fejét kellett cserélnem, ami eredetileg automata volt, aztán egyre sűrűbben nem akart átkapcsolni. Ennek mér sz*rul a mérője is, szóval nem ajánlom (szerintem én olcsóbban vettem, vagy ha nem, akkor külön teringettét!)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz benfolds #146242 üzenetére
Csak annyit bírok hozzászólni, hogy bringázásnál sem nulla, amit a felsőtestnek ki kell állnia, bár valószínűleg az lenne a jó, ha rendes biciklis edzés mellé jutna olyan edzés is, ami jobban átmozgatja az egész testet. (bort iszom és vizet prédikálok)
cipő: nekem is van egy annó 15 ezres Shimanóm, 5+ évet lehúztam benne közepes használattal, de igazából csak a fűzője adta meg magát, és a gumipánt nyúlt meg, ami leszorítja a fűzőt, magyarul szerkezetileg most is tök egyben van.
agyváltó: egyetlen agyváltóm volt, egy Sturmey 5 sebességes tárcsafékes, szegény pára nem szerettette meg velem az agyváltó intézményét. Lehet,hogy rá kellett volna szánnom a pénzt egy Alfine-ra, vagy Nexusra, de nem akartam annyit költeni, amikor az sem volt biztos,hogy bejön az irány. Egyébként tegnap ránéztem, mintha olcsóbbak lettek volna azóta ezek a cuccok, nekem az volt meg, hogy újonnan 100 alatt nemigen volt akkoriban.. Na mindegy, az SRK5-nél tényleg meg kellett állítani a pedált bizonyos fokozatok között, nem volt elég a terhelést levenni. Én nem tudtam, meg nem is akartam megszokni. (összehasonlításképp, tudom, hogy nem egészséges, és kerülöm is az ilyet, de a GX akkor is vált, ha kiállva taposom éppen, mert valamiért úgy jött ki a lépés) A nyúlás alatt talán azt értettétek, hogy holtjátéka van. Hát igen, az is van, a középső direkt fokozaton kívül. De ennél zavaróbb volt az állandó kattogás, akárhogy állítottam, mindig olyan hangja volt, mint egy rosszul beállított láncváltónak. Ez nem lejáratás akart lenni, de ha agyváltóban gondolkodik valaki, és zavarják ezek, érdemesebb a komolyabb típusok közt nézelődni.
GPS: Én egy dolog miatt fogok talán kerékmágnest használni, hogy ne legyen olyan, hogy 74 km/h-t ír max sebességnek, amikor tudom, hogy valszeg 50-nel sem mentem Eddig egyszer volt ilyen, most hétfőn (a Bryton sem szereti a hétfőt?) , amúgy a GPS-t jobban elfogadom a távolságmérésre, mert igazából az érdekel, hogy Csákberény és Pusztavám között mennyi az út, és nem az, hogy ha jobban lapul a kerék, vagy kacskaringósabban megyek, akkor mennyit mér félre. (pontosabban érdekel, de szerintem könnyű nagyobb hibát belevinni a kerékkerülettel, mint amit egy 30 km-es úton a GPS összehoz)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
szerintem cseréljünk féket, nekem is 785 van, de elöl el tudnám viselni, ha szögletesebb (digitálisabb?) érzés lenne
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz acsati #146276 üzenetére
Általában tényleg az szokott lenni, hogy a BT menüben ne párosítsd, ha már megtetted, töröld, és a saját appban párosítsd csak. De lehet hogy erre ez nem igaz, csak tipp.
A giroszkópos nekem kevésbé szimpi, sokkal bonyolultabb elektronika, csak azért, hogy egyszerűbb legyen rögzíteni. De biztos működik mindegyik.
Decathlonosból volt kölcsön, az borzasztó sokat késett a Brytonommal, 5-7 másodperce (!!!) álltam, és még mindig mutatta a sebességet/pedálcsapást. Ettől függetlenül rajzolta a görbét az is. (ja, és amíg nálam volt kb 3 hétig, az egyikben lemerült az elem, igaz, nem tudom, mennyit használták előtte, szerintem csak kipróbálva volt.)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #146290 üzenetére
Tudom, hogy működnek ezek, meg valamennyire azt is, hogy hogyan , csak jobban értékelem az egyszerűen szép megoldásokat, és ez műszakilag sokkal inkább a túlbonyolítás kategória, legalábbis nálam
Egyébként ha jól van megírva a FW, még segíthet is kiszűrni egy csomó téves érzékelést, mint amilyen a pedál visszatekerése, vagy az egy helyben oda-vissza mozgó kerék.
Csak az első dolog, ami villamosmérnökként eszembe jut a giro-szenzoros jelfeldolgozásról, hogy biztos jó zajos jelből kell dolgozni, mert zötyög a kütyü, meg fékezés van, stbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HEAHEA #144595 üzenetére
Erről írtál már beszámolót? Ha nem, miért nem?
Amikor írtad, hogy ilyet vettél, egyből felkaptam a fejem a márka hallatán, aztán egy estébe nyúlt tekerés alkalmával elgondolkodtam... az OTR átgondolt módkiosztásúnak/user interfészűnek tűnik, nem úgy, mint a kínai lámpák 90%-a... aztán kerestem, és ez jött még szembe: [link] (most szándékosan magyar oldalt linkelek).
Valójában az otthon lévő zseblámpák feléből is a kormányra rakhatnék 2-3000 valós lument, csak csábító, hogy van akkuszint kijelzés (enyémeken nincs), integrált rögzítő, usb töltés... az Imalentnek kissé gyengusnak tűnik a rögzítése, a tiednél viszont a külső akksi nálam inkább hátrány, bár fene tudja.. (valamint sima zseblámpa tükre van, tehát ha kicsit is "bringás" vetítési képet akarok, akkor ragasztgathatok, de ez nem riaszt el)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146325 üzenetére
lehet, hogy a túledzettség mellett létezik túllégtelenítés is?
(jó, a túledzettség egy létező fogalom, csak nem tudom, mit jelent, mert valahogy úgy képzelem, engem úgysem érinthet)
Egyébként múltkor átültem cimbi gépére ugyanoylan fékkel, és kicsivel digitálisabb volt az érzés az enyémnél, lehet, hogy azon jobban sikerült a művelet. Bár öt méter alatt ezt csak futólag sikerült észlelni, inkább visszaültem, mert ő majd' 10 centivel magasabb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sanzi89 #146407 üzenetére
Nem én mondom, hanem a gyártók, de persze ők legszívesebben kéthetetne lecseréltetnék veled a sisakot
Megvan róla a saját véleményem is, de nem terjesztem, abból különösebb baj nem lesz, ha valaki idő előtt cserél. Pl. az enyém a szekrényben annyi UV-t sem kap 10 év alatt, mint egy rendes bringásnak 1 év alatt, de nem is folytatomBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #146418 üzenetére
Én ráadásul olcsó (de jó... ) sisakokat veszek, mire elérnék a 3 éves kort, meg is unom
De én pl. nem is törtem össze őket, meg mióta fejkendőve/alásapkával/csősállal használom majdnem mindig, még az elhasználódás is lassabb.
És most van két sisakom, az egyik nagyon régi (~10 év), a másik csak másfél, és a régit már odaadnám ingyen valakinek, csak mégsem hirdetem meg elvihetőre, mert ez tényleg nyúzott belül, de nehogy az legyen, hogy "lejárt szavatosságú" holmit sózok rá valakire.6030D: tök véletlen, de a montin nekem is Elite-ek vannak, mert az olcsóbb Decásak egybeértek (márhogy a két kulacs), gondoltam legyen valami jobb. De tényleg jobb, ugyanonnan, igaz hogy nem 890 vagy mennyi, hanem 3e/db, de nem bántam meg. Ja, és ráadásul az Elite kulacs milyen jól passzol beléjük! Van egy saválló, nem állítom, hogy a kedvencem, de azért egész jó az is. Kicsit túlgondolt a levegőztetővel, de mivel merev, muszáj neki... Ja, én teljesen meglepődtem, hogy a túratársak mit szoptak a kieső kulacsokkal, nekem nem is tudom, volt-e ilyen valaha. Az olcsó műanyag decással sem, talán régen az aluval, az nem tartott olyan szorosan. jjeahh: [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Múltkor hülyeséget írtam, a Locusban csak letöltve volt a teljes Mo térkép, de nem volt kiválasztva a TUHU téma. Na, így már tetszik, egész papírtérképes fíling
Még a betűméreteket kell megtalálnom, meg valamiért a települések nevét mintha nem is írná ki, pedig néha nem ártBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
hú, ez is ilyen drága? Ezt váltotta nálam. Amúgy semmi gondom nem volt velük, talán hogy túl határozott a felső köröm, néhány kulacsot nehéz kivenni belőle. Azóta is a másik biciklin vannak, azon több a hely, és..khmm... az egyikbe beleerőltettem egy literes Zámolyi Kézműves Sört, és az eléggé kitágította - de üzemel.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen