-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
Túra közben véletlenül leállítottam az Endomondot, így a tekerésem két részletben került rögzítésre. Össze lehet ezt fűzni valahogy egybe?
A másik kérdésem: ha Endomondoból exportálom az útvonalat, akkor van valami weboldal ami helyes, korrigált szintprofilt rajzol (meg mondjuk összemelkedés, süllyedést, stb is kiír)? -
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #73294 üzenetére
"rugós villákban pusztán acélrugó végzi a csillapítást"
Micsoda? És még ezen kívül is van pár orbitális baromság az írásodban.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #73317 üzenetére
Az acélrugó rugózik, nem csillapít. A csillapítás egy külön egység, itt olaj végzi a csillapítást, és pont azért kell, hogy rugózást csillapítsa. Az autóban sem a lengéscsillapító rugózik, hanem valamilyen rugó.
"Ezek szöges ellentéte a levegős teleszkóp, ahol nem olyan könnyen csavarodik"
Milyen összefüggés van a között, hogy egy teleszkóp levegős és hogy mennyire csavarodik? Egy azonos szériás levegős és egy rugós Rock Shox lába 99%-ban ugyanaz, így ugyanannyira is csavarodik.
"mozgásuk olajjal és levegővel csillapított"
Mutass egy levegővel csillapított teleszkópot, én még nem láttam olyat.Nem szoktál hülyeségeket írni, sőt, amit írsz, azt általában tapasztalat alapján írod, úgyhogy még nagyobb értékű, de ez most valahogy félresikerült.
Vasinger!: nem esik ki, nekem több év alatt sose esett ki. Elég erősen fogja. Sőt, vannak amik keményebb gumiból vannak, abba alig lehet belerakni, kerülendő is. Amit linkeltem eladót, az nekem legutóbb normális, puhább anyagút küldött, abba könnyű belerakni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Tudna valaki bevált AliExpress-es mezt+nadrág kombót?
-
zoli03
őstag
Én inkább arra gondoltam, hogy még fizetés előtt kéne szétszedni az agyváltót, ha az eladó belemegy. Én is befürödtem a Sram S7-es biciklimmel, Bikernél alkatrész se volt hozzá, külföldről is drága lett volna, de kicsit drágábban, mint az alkatrész ára, sikerült szereznem egy szinte tökéletes állapotban levő S7-est, így most el vagyok látva alkatrésszel. Na akkor megfogadtam, hogy legközelebb csak akkor veszek használt agyváltót, ha előtte látom belülről.
-
zoli03
őstag
válasz Fred23 #73530 üzenetére
Párszáz forint egy lánckerék, ha valakinek van elég tapasztalata, számolással ki tudja választani, melyik kell neki, akinek nincs, az meg próbálgatja. Szerintem egy agyváltós bicónál alap, hogy belövöd magadnak az áttételt a hátsó lánckerék cseréjével. Vagy ha nagyon nem jön ki, hajtóművet is cserélsz.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #73661 üzenetére
Ott valami gond van. Tárcsa tiszta? Amúgy érdemes lenne olajszintet nézni, szinte biztos, hogy kevés van benne.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #73676 üzenetére
A gyakorlatban egy csomó boltban nem helyezik üzembe normális, nem hogy egy áruházban. Ha egy áruházból vennék biciklit, addig rá sem ülnék, amíg az egészet át nem nézem az utolsó csavarig. Ahogy ott üzembe helyezhették, azzal kb semmire se mész. A saját érdekedben minél előbb átnézetném egy normális szerelővel, mert később sokkal többe fog kerülni (most elkérnek érte párezret, de amikor mondjuk kormánycsapágyat, az agyban kónuszt vagy rosszabb esetben komplett agyat kell cserélni, azt már nem úszod meg annyira olcsón). Fogadni mernék veled a biciklid értékben, hogy 1-2 perc alatt találnék olyan alkatrészt rajta, ami nincs rendesen beállítva.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz varsam #73694 üzenetére
Ez nagy hülyeség, hogy legalább 100 km kell neki. Egy gyantás betét már pár fékezés után be tud kopni. Ha sokat próbálgatod az elején (miért ne próbálgatnád, hiszen új fék), akkor elég neki 1-2 km is. A fémesnek tovább tart bekopni, de az sincs 100 km. Egy gyantás betét rossz körülmények között 100 km alatt nem hogy bekopik, hanem el is kophat teljesen.
#73716 Strezi: azzal a csavarral a fékkar távolságát állítod. Nyomáspontot azon a féken nem tudsz állítani. A fékkar távolság és a nyomáspont meg elég különböző dolog.
-
zoli03
őstag
Nézegettem a 2017-es Canyonokat, pár típus már fent van. Röviden: rosszabbak, mint amire számítottam, kíváncsi leszek, hogy a többi, nagyobb gyártónál is hasonlóak lesznek-e a trendek.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73742 üzenetére
"egyik legfontosabb tényező a gumi (bordázat,keménység,szélesség) másik meg a bringa súlya,hisz nem mindegy milyen súlyt kell mozgásban tartanod."
A bringasúlyos részével egyáltalán nem értek egyet. Egyik az, hogy a mozgásban tartáshoz nem kell akkora energia, a bicikli többletsúlya inkább gyorsításkor igényel nagyobb energiát. A másik: tökmindegy, hogy a bicikli és az ember súlya hogyan oszlik el egymás között, neked az összsúlyt kell felgyorsítanod, aztán mozgásban tartanod. Ugyanott vagy, ha lefogysz és egy nehezebb biciklivel mész, vagy van rajtad túlsúly, de egy könnyebb biciklivel mész. 1-2 kg-t gyakorlatilag észre sem lehet venni, még +10 kg-val is kevesebb, mint 5%-al leszel lassabb (ez átlag tempóban 1-2 km/h óra, de 10 kg-t biciklin nem fogsz összeszedni, csak a saját testsúlyos csökkentésével). Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. Gyakorlatilag számtalan tőled függő és független tényező sokkal jobban befolyásolja a sebességed, mint egy pár kg-val nehezebb bicikli (mondjuk ha éjszaka rosszabbul alszol, vagy pár tized bárral alacsonyabb a guminyomás, azzal sokkal többet vesztek).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73751 üzenetére
Ez nem pályán, ideális körülmények között is így van, emelkedőn felfele is minimális hatású pár kg túlsúly.
Canyon: a dizájn szubjektív, azt nem is néztem, de a felszereltség gyengébb (ez várható volt, csak nem számítottam ekkora különbségre).
#73754 rétisün: Pl 1000 eurós merev MTB: Grand Canyon AL 6.9: tavaly SLX hajtómű volt ennyiért átütős Rebával: [link]. Még ezt is kapni, gondolom amíg ki nem fut, de az árát 100 euróval megemelték. Viszont pl 5.9 felszereltsége kb ugyanazt maradt, csak 850 helyett 900 euró.
Országútiból az Endurace AL 6.0-t néztem, ezt csak átírták 2017-re és megemelték az árát 100 euróval (de a link még 2016-ot ír). Több modellt nem néztem még, meg sokból nincs is fent a 2017-es[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Oké, de mi most a bicikli súlyáról beszélünk. Az ember és a bicikli tömegét együtt nézve minimális az az előny, amit egy könnyebb biciklivel lehet nyerni (azonos kategóriájú biciklinél pár kg-t lehet nyerni több százezer forint ellenében, és ez csak pár % gyorsulást hoz a tömeg miatt). Azt korábban is írtam, hogy magunkon sokkal több súlyt tudunk spórolni (ingyen), mint egy biciklin. Itt nem arról megy a vita, hogy egy 60 kg-os embernek mennyivel kevesebb energiába kerül felmenni ugyanoda, mint egy 90 kg-osnak. Hanem arról, hogy sokan azt hiszik, hogy egy pár kg-val nehezebb bicikli miatt lassúbbak, ami nem így van. Pedig ami hátrányt jelent egy nehezebb bicikli (100 km-es 1796 m-es szintes példával számolva +5 kg kb 1,5% időben, ami gyakorlatilag semmi).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73778 üzenetére
Két dolgot írtál: a gumit és a bicikli súlyának a csökkentését. Az elsővel teljes mértékben egyet értek, a másodikkal nem, ahogy azt írtam. Ha vesz egy könnyebb biciklit, akkor azzal sík úton gyakorlatilag nem nyer semmit, emelkedőn azért már megérezni. Ahogy a -=RelakS=- által linkelt videóban az 5 km-es, elég meredek emelkedőn is kevesebb, mint 10% előny jött ki -5 kg-val. Annyi súlykülönbség viszont egy nagyon alap és egy csúcskategóriás, azonos típusú kerékpár között van csak (a kettő között meg több százezer forint különbség). És tegyük hozzá, hogy jópáran azon az emelkedőn fel se tudnának menni az itteni kérdezők közül. Ha egy kisebb, rövidebb emelkedőt veszünk, a 10% mindjárt lecsökken felére/harmadára. 25 km/h-ás tempónál 10% (számoljunk a legrosszabb esettel) az 2,5 km/h, az nem elég ahhoz, hogy elhúzzanak melletted (Victoryus mellett elhúz a többi biciklis). Ennél sokkal többet számít egy merev váz és hajtás (az Alboin 100 egy hi-ten acélváz egy nagyon alap négyszögtengelyes hajtóművel és ki tudja, milyen középaggyal), megfelelő nyeregmagasság (itt már pár cm is sokat számít, sokan mégis alacsonyan hagyják, mert úgy biztonságosabbnak érzik). A legfontosabbról, a kerékpáros erőnlétéről nem is beszélek. Szóval ha valaki vesz egy könnyebb biciklit (-2-3 kg azért még ésszerű áron elérhető), akkor ha csak a súlyt nézzük (merevséget, stb nem), akkor sík úton szinte semmit sem nyer, emelkedőn minimális előnye lesz. Aki szerint nem így van, az hazudik, mert az objektív tesztek és a fizika szerint így van.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #73802 üzenetére
Ha ugyanazzal a biciklivel mész fel, csak raksz rá pluszsúlyt, akkor nem érezhetsz számottevő különbséget, legalább is én az átlag 4-5%-ot én nem nevezném annak. Hangsúlyozom, hogy ugyanazzal a biciklivel, nem egy 13 kg súlyúval meg egy másik 15 kg súlyúval, mert akkor ott számtalan más tényező is szerepet játszik már. Ezt akárhogy magyarázza valaki, így van. Nyugodtan lehet számolgatni, méréseket csinálni, olvasgatni.
#73806 Hasaggymeg: linkeltem 100 km-es tesztet 1796 m mászással. Abban szerinted nincs kigyorsítás, kanyarodás, fékezés, stb?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #73832 üzenetére
Miért ne lenne mindegy, hogy hol van a pluszsúly?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #73858 üzenetére
De itt most arról beszélünk, hogy sík úton, vagy emelkedőn felfelé mennyit számít a plusz súly. Ebből a szempontból mindegy, hol van a súly. Persze lefelé, főleg terepen sokat számít, de itt ilyenről szó sem volt most.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #73863 üzenetére
Miért ne lenne mindegy? Ha a vázon van a kulacs, akkor nehezebb felgyorsítani a biciklit, mintha a hátizsákban lenne?
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #73883 üzenetére
Ha van is ilyen, annyira pontatlan lenne, hogy semmi értelme. Rögzítsd az útvonalat, aztán ha valamivel korrigálod a GPS pontatlanságát, akkor utána tudod nézegetni számítógépen.
#73877 Runner_fxr: ha végiggondolod, ennek semmi értelme nincs. Mindegy, hogy az adott súly a biciklin van vagy rajtad, ugyanúgy fel kell gyorsítanod és mozgásban tartanod.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #73885 üzenetére
Nem tudtam, hogy az S5-ben van légnyomás érzékelő. Így már más, rákérdeznék az Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topikban.
-
zoli03
őstag
Nekem volt ilyen. Jó, hogy 4 sort ki tud írni, de kicsit kicsik a számok rajta. Aztán egyszercsak meghalt magától .
Napi 5 km nagyon kevés, kb semmi, 20-as tempóval negyed óra. Lehet, hogy ki sem bírsz annyit a nyeregben, lehet nem bírja a kezed, a nyakad, a hátad, stb. Ekkora távon igen sokat számít, hogy kényelmes-e a bicikli. Lehet, hogy a lábad bírná még, de más testrészed már nem. Egy 80-100 km-t biztos letekernék előtte, ha azt kibírod, akkor már a 130 is meglesz. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #74141 üzenetére
Amekkora most van benne. Belerakhatsz nagyobbat is, csak nem való bele, nem ajánlott.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #74151 üzenetére
Mekkora ugratásnál? Ez egy cross country bicikli, abból is egy gyengébb felszereltségű, nem ugrálgatni való. Amúgy milyen pedál van rajta? Rakj rá egy normálisabb platformpedált, azok nem szoktak csúszni.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #74154 üzenetére
Én 30 cm ugratással biztos nem kíntatnék egy XCM-et. Ha ilyen célra használod, miért ilyen biciklit vettél?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #74567 üzenetére
Ilyen teleszkópot még nem láttam. De akármit is csinálsz, az a váz kicsi marad, mert a felsőcső hosszát sehogy sem tudod megváltoztatni. Már leírta mindenki, minél előbb add el, annál kevesebbet buksz rajta.
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #74575 üzenetére
Én eddig inkább nem szóltam hozzá a témához, de milyen alapon vegyék vissza? Azért, mert az eladó szerint az a jó méret neki, amit vett? Nem engedte meg az eladó, hogy a másik méretet vegye meg? Ilyen helyeken nemhogy a dolgozó szaktudására, hanem még a véleményére se adnék. Már amúgy is megpróbálta visszavinni, de nem hajlottak a cserére, a bolt helyében én se cserélnék ki egy hetekig használt biciklit.
Ha valaki nem ért valamihez, akkor vagy szán rá időt és utánanéz/megtanulja (mondjuk nem 1-2 órát olvasgat biciklivásárlás előtt, hanem legalább 10x annyit), vagy kifizeti azt, aki ért hozzá (elmegy egy normális bicikliboltba, ahol értenek hozzá, de ezt el is kérik a bicikli árában, vagy esetleg ha nagyon sok pénze van, cserélgethet is, amíg meg nem találja a megfelelőt), máshogy nem működik a mai világban. -
zoli03
őstag
válasz hegyimorc #74586 üzenetére
És ha valaki nem akar annyi készpénzt magával vinni? Kinézek egy biciklit, vegyek le 2-3-400e Ft-ot, cipeljem magammal ki tudja hova, aztán ha mégsem veszem meg a biciklit, akkor vigyem haza a pénzt, rakjam vissza a bankba, ha nem akarok otthon tárolni annyit, majd megint vegyem ki. Nekem sokkal egyszerűbb, hogy viszem a bankkártyám, aztán ha meg akarom venni a biciklit, elmegyek a tulajjal a legközelebbi ATM-hez aztán leveszem a pénzt?
-
zoli03
őstag
válasz samspade #74649 üzenetére
1. A másik oldalra tekerd ki, hogy mennyire feszül/laza, de kép alapján hosszúnak tűnik. A boltban biztos nem vágták méretre, az sok munka.
2. Én nagyon hamar megszoktam a széles kormányt. Ha csak nem ergonomikus a markolatod, akkor hiába tekergeted. Először a kormányt kéne megfelelő szögbe állítani, elsőre valószínűleg nem lesz kényelmes, sőt, másodikra sem. Ha ergonomikus markolatod van, akkor a kormány beállítása után állítsd be. Vágni nem vágnék belőle (főleg sokat), ez hajlított kormány, ha jól látom. -
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #74657 üzenetére
Kiszeded a csavart, kipattintod a porvédőt, mondjuk féktisztítóval kipucolod, megzsírzod, aztán összerakod.
-
zoli03
őstag
válasz geotigris9 #74820 üzenetére
Itt szó nem volt online vásárlásról.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #75156 üzenetére
Lehet, hogy nekem maradt ki valamelyik hozzászólásod, de mindig azt írtad, hogy kényelmes a Genesis, semmi bajod vele.
-
zoli03
őstag
válasz maximilian4 #75339 üzenetére
"Viszont normál fejcsőbe tapared nem megy bele. De gondolom ez tiszta. Fizikailag bele sem fér." Bizonyos esetekben megoldható.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #75439 üzenetére
1. Elég gyenge a felszereltsége. XCT teló, Tektro fék, Tourney/Altus/Acera az egész.
2. Talán jó méretben, próbáld meg.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Haveromnak volt egy Canyon össztelósa FOX 32 telóval. Ez a CTD-s verzió volt, amiről sok jót nem olvastam, kipróbálva is nagyon gyengén mozgott. Az utána levő évjáratban már FIT4 csillapítást használtak (ilyet nem próbáltam), most azt írják a Bikemag cikkben, hogy a 2017-es FOX 32-ben GRIP csillapítás van. A FIT4-es villák se mozogtak túl jól, hogy megint másfélét csinált a FOX?
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Hunt: Showdown
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- További aktív témák...
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest