Új hozzászólás Aktív témák

  • zoli03

    őstag

    válasz Hasaggymeg #73778 üzenetére

    Két dolgot írtál: a gumit és a bicikli súlyának a csökkentését. Az elsővel teljes mértékben egyet értek, a másodikkal nem, ahogy azt írtam. Ha vesz egy könnyebb biciklit, akkor azzal sík úton gyakorlatilag nem nyer semmit, emelkedőn azért már megérezni. Ahogy a -=RelakS=- által linkelt videóban az 5 km-es, elég meredek emelkedőn is kevesebb, mint 10% előny jött ki -5 kg-val. Annyi súlykülönbség viszont egy nagyon alap és egy csúcskategóriás, azonos típusú kerékpár között van csak (a kettő között meg több százezer forint különbség). És tegyük hozzá, hogy jópáran azon az emelkedőn fel se tudnának menni az itteni kérdezők közül. Ha egy kisebb, rövidebb emelkedőt veszünk, a 10% mindjárt lecsökken felére/harmadára. 25 km/h-ás tempónál 10% (számoljunk a legrosszabb esettel) az 2,5 km/h, az nem elég ahhoz, hogy elhúzzanak melletted (Victoryus mellett elhúz a többi biciklis). Ennél sokkal többet számít egy merev váz és hajtás (az Alboin 100 egy hi-ten acélváz egy nagyon alap négyszögtengelyes hajtóművel és ki tudja, milyen középaggyal), megfelelő nyeregmagasság (itt már pár cm is sokat számít, sokan mégis alacsonyan hagyják, mert úgy biztonságosabbnak érzik). A legfontosabbról, a kerékpáros erőnlétéről nem is beszélek. Szóval ha valaki vesz egy könnyebb biciklit (-2-3 kg azért még ésszerű áron elérhető), akkor ha csak a súlyt nézzük (merevséget, stb nem), akkor sík úton szinte semmit sem nyer, emelkedőn minimális előnye lesz. Aki szerint nem így van, az hazudik, mert az objektív tesztek és a fizika szerint így van.

Új hozzászólás Aktív témák