- Alkoholista nevelde
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- EAFC 24
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Test Drive Unlimited 2
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Remélem még senkinek nincs ilyen tapasztalata, de már nem 1x gondolkoztam rajta, hogy ha az erdő mélyén kavirnyászunk, és mondjuk betámadna pár idegesebb vaddisznó, vagy ami sanszosabb, elesnénk és nagyobb a sérülés, hogy a francba hívhatnék segítséget.
Most találtunk egy érdekesebb szakaszt kb mindentől távol, ha baj történne mi ilyenkor a teendő? A mentő eleve ki sem tudna jönni oda, még ha sikerülne is eljutni az erdőben a főútra, ami anyiből fő, hogy kettészeli az erdőt, de sima földút és olyan gödrös, hogy a tűzoltó is fennakadna, akkor sem tudnám mihez viszonyítani a helyzetünket.
Pl az segíthet nekik ha koordinátákat adok meg? Hogy tudom a leggyorsabban leolvasni az aktuális koordinátákat a telefonról?
... Gondoltam kinyomtatnám egy lapra, és felpattintom az egyik fára, mert járnak még oda jó páran, és szerintem a legtöbben bajban lennénk hogy most akkor mi a teendő.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Teleszkóp problémával kapcsoltban kérnék segítséget.
RS recon tk solo air 100mm
cube cmpt 2013as bringán...
Eddig is mintha egy nagyon kicsit kotyogott volna, pl mikor hátsó kerékre állítottam és legurítottam a patkán érződött az első villán hogy valami nagyon kicsit kotyog.
Pár hete találtunk a bringás haverokkal egy pályát ahol lehet ugrálni kicsit, nem komoly ugratók, csak ilyen max 30-40cm-re tudunk eltávolodni a földtől, a lényeg hogy ma vettem észre egy olyasmi kotyogást ami már akkor is érződik mikor egyenesen megyek és húzom az első féket.
Álló helyzetben azért nem tudom megnézni, mert az első tárcsánál egy ultra gagyi hajlított csapszeg van a fékpofák rögzítésére kitalálva, ami amúgy is mozog kicsit.
A kérdésem az lenne hogy mit lehet ezzel a kotyogó teleszkóppal kezdeni? Nagyon elcseszte a kedvemet hazafele, eléggé rápörögtem az épített pályán való szórakozáshoz.
Amúgy a fékpofát biztostó szeget nem lehet megmókolni hogy ne lötyögjön? Nem létszükséglet de néha nagyon tud zavarni hogy ennyire futotta a shimano mérnököktől. Arra gondolok hogy aluminium dobozból levágott darabkával körbetekerném,hogy feszülve menjen a helyére?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nem érzem a kotyogást a becsúszókra tett kézzel... de valami csak kotyog, a kormánycsapágynál sem lötyög semmi.
Elhiszem hogy nem erre lett tervezve, de mint említettem alig pár hete találtunk rá, és összesen ha 50-et ugrottam, ennyit még a suntournak is bírnia kellene... havernak 2009-es sima levegő nélküli reconja van, 2016-ban lett először szervizelve, (legalább is 2013 óta biztos, mert akkor vette) és semmi baja nincs, pedig azt is nyüstölték rendesen, már az előző tulajok is
A kérdés pont arra vonatkozna, hogy lehet-e ezt egyáltalán szervizelni? És kb milyen árban?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #75500 üzenetére
Mégis sacc / kb valami irányár jól jönne hogy tudjam nem akarnak-e nagyon átverni a palákon, sajnos nem a legjobb szakemberek vannak kicsiny városomban. kb 3000ft egy teleszkóp szerviz és 1500 az olaj, na most ehhez képest ha ezt is javítani kell, akkor az milyen extra költséget jelenthet?
Amíg még jó idő van kihasználnám, aztán szezon végén eladom a bringát és jövőre feljebb lépek 1 szintet, tehát nem szívesen dobnék ki rá nagyobb összeget, de azért kukázni sem szeretném.
A csőrös az mikor állandóan orra érkezem? Általában sikerült a szinkronos landolás, meg néha a hátsó első...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #75521 üzenetére
Értem, köszönöm.
Még esetleg annyi érdekelne, hogy milyen teleszkópot lenne érdemes nézni, ha szeretnék továbbra is ugrálni, és remélhetőleg egyre magabiztosabban és magasabban?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #75501 üzenetére
Kiderült hogy mi érződik kotyogásnak. A tárcsa, nincs megfelelően rögzítve az első agyra, és innen mozog a teljes villa, épp hogy érzékelhető módon.
És gondolhatnám hogy hát akkor csak meg kell húzni, de a hátsó tárcsával is ez volt/van, és ott már 1-2cmet mozgott előre hátra a bringa. Aztán mikor hátsó agyat cseréltem mondta a szervizes hogy majd odafigyel és meghúzza rendesen. Csak ez nem jött össze v nem sikerült, és ugyanúgy mozog azóta is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #64606 üzenetére
Fél év sem kellett hozzá és sajnos bekövetkezett. Persze lehet hogy az ülő munka is hozzájárult, de a tegnapi 2 órás lightos tekerés végére már éreztem hogy gond van, ma pedig biztossá vált, hogy aranyerem van : (
Heti 10-15 órát töltöttem nyeregben ezen a nyáron, többnyire középen kivágott zselés nyerget használtam, kb 3 hete váltottam átlagos keményebbre és lehet ez is hozzájárult.
Abszolút demotiváló, lehet mostantól akár havonta is előjöhet, és azt sem tudom mennyi időbe telik amíg eltűnik, hogy még idén tudjak tekerni kicsit amíg 10 fok alá nem esik a hőmérséklet.
(Ez már tényleg nem ide tartozik, de a szezont úgy kezdtem hogy kijött rajtam egy enyhe fényérzékenység, és az első poloban megtett túrák után napokig viszketett a kezem... mire találtam megfelelő karvédőket, szerencsére eltűnt, nagyon halás lennék ha most is megoldódna pár nap alatt.)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Mikor ilyen állapotban van a lánc akkor az már veszélyesen rossz? [link]
A gond az hogy pont most akarom eladni a bringát de már nem költenék új láncra mert nem éri meg. Mivel 10 sebességes kell nem olcsó, és a leggagyibbat meg nem tenném rá, mert azzal a köv tulaj sem lesz előrébb.
Na most jelezni fogom hogy láncot mindenképp cseréljen rajta, de az a gond hogy hiába tisztítom le, és olajozom be, kb 5 km után ha lassan tekerek érzem ahogy ropognak a porszemek mikor nincs terhelés csak épp körbetekerem...
Ez azért van mert kikopott valami a láncból...? csak mert amíg ezt nem realizáltam azt hittem hogy a hátsó agy ment meg... és félek hogy nem sikerül majd eladni, mert azt hiszik hogy nagyobb a baja,amit egy lánc csere nem fog orvosolni.Amúgy annak ellenére romlott így le a lánc hogy 50-70kmként tisztítottam és olajoztam, teljes mértékben kidobott pénz volt, a szereknek az árából kijön egy alap lánc
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #77224 üzenetére
Óriási szívás ez, mert mikor megvettem (használtan) nyár elején lemérték üzleten, és mondták hogy még sok 1000 van benne. Én pedig minden hónapban csekkoltam centissel, mert azt láttam hogy azzal is lehet mérni, szinte csak fél mm nyúlása volt, szóval 1 héttel ezelőttig amíg nem kezdett el zörögni, nem is realizáltam hogy baj van.
Itt van pár fotó a fogassorról, sajnos vannak olyan fogak amelyek kicsit megkoptak, vagy lehet ez már nem is kicsit. [link]
Na most ez már az a szint amin az új lánc sem használható egyáltalán? Nem tudom beletolni az eladási árba a lánc és fogaskoszorú árát, mert senki nem veszi meg... nem akkora a város.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Segítséget szeretnék kérni, hogy ledumáljam egy haveromat ennek a förmedvénynek a megvételéről ZOOM 26 "DH.
Először is egy sima 18"es full suspension bringája van, egy átlagos 10cmes villával, tehát biztos hogy megborul a geometriája, persze ezt nem egészen tudom mit jelent...
A fontosabb hogy ez egy szar villa, még akkor is ha nem kínából jönne, még ha csak ugyan azokon a pályákon menne vele, is veszélyes lehet szerintem, de valahogy nem akar hallgatni a szép szóra.
Jelenleg azért van még kis időm meggyőzni mert nincs pénze megrendelni...
Jó lenne ha tudna valaki segíteni, nem értem hogy lehet így rákattanni valamire.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
2 bringám van, 1 télre meg 1 nyárra. Az utóbbinál a hideg beköszöntével elkezdett mocorogni a lánc, mikor terhelés nélkül tekertem, olyan érzés volt mintha tele lenne porral, de ezt már akkor is csinálta mikor tisztítás, és olajozás után, alig pár km tekertem száraz aszfalton... ez a lánc már nagyon öreg 6-7000km van benne.
El is raktam, és elővettem az amúgy boltba járós bringámat. Ezt ritkán használom, ezért rég nem is olajoztam. Jártam vele egy kicsit, és olyan halk volt mintha repülnék... aztán egy 100as után elkezdett kicsit csörögni a lánc, gondoltam megolajozom. Így is lett, de ezután azt tapasztaltam hogy ugyan úgy ha nem még jobban elkezdett ropogni a lánc ha pl lassan visszafele tekertem, de akkor is zavaró volt mikor óvatosan hajtottam.
Na mivel az nem lehet hogy egy nap alatt elkopott ez a lánc is, arra gyanakszom hogy az olaj nem lenne megfelelő?
Ezt használom nyár eleje óta: [link] Teflon alapú, és száraz időre javasolt.
A kérdés nyilván az lenne hogy most akkor mi a fene van?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz #27813376 #78527 üzenetére
Tehát fagyban másztál is? Gondolom jelentősebb szintet, különben nem lett volna honnan ereszkedni.
Na most az lenne a kérdésem, hogy ha megvan a tökéletes öltözet és tegyük fel nem fázol, akkor is ott van a lihegés ami mászásnál szinte elengedhetetlen, még ha nagyon óvatosan is próbálok felfele tekerni, akkor is előbb utóbb azon kapom magam hogy szinte visszatartom a lélegzetem hogy ne kelljen túl gyorsan lihegnem és beszívnom a jéghideg levegőt.
Van olyan sálam is amit az orrom elé tehetek, de ezzel meg az a gond hogy a saját kipufogott nem túl oxigénes levegőmet forgatom, és sokkal jobban fáradok, hiába melegebb a levegő.
Továbbá az emelkedés után nem izzadsz meg cseppet sem? ha utána ereszkedni kezdesz nem hűl rád a ruha?
0 Fok környékén már annyira nem csábít ki az idő, de 5-10 között szívesen kinéznék én is az erdőbe, viszont ahhoz kellene vagy 300m mászás, amitől félek, mert utána sík terepen nincs már akkora terhelés és rám fagyna...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Hozom a formám és ismét egy rejtélyes zaj kerget lassan őrületbe a téli bringámon.
Épp hogy elkezdtem használni és egyben élvezni hogy zajtalanul suhanok a low end kazettás agynak köszönhetően, elkezdett recsegni a hajtás. Mikor tekertem erősen hallatszott. Mivel 1 éve a jobbik bringám simán megoldotta a gondot egy monoblokk zsírozás, most is ezt kértem hiába próbálta megértetni az egy másik szervizes hogy ez nem fog segíteni rajtam.
Megcsinálta, és még erőteljesebb lett a recsegés mikor hajtom. Volt itthon egy sosem használt monoblokk, gondoltam elviszem máshoz, és kicseréltetem. Meg is csinálták, még a pedált is újra zsírozták hiába mondtam hogy 1 hete már megvolt.
Alig tekertem 3 percet és máris hallatszott megint... hiába tekerek kiállva akkor is hallatszik ,tehát sajnos nem a nyeregből jön.Ez most azt jelenti hogy ez a monoblokk is hibás? amit kivettek azon érezhető volt egy kis lötyögés, a mostanin viszont nem. Esetleg lehet hogy megrepedt a váz valahol?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #78889 üzenetére
Ááá szinte hihetetlen, hogy megszívtam. Az első szervizben (ahova nem járok de csak ők dolgoztak szombaton, szóval muszáj volt) nem jól rakták vissza az első kereket, és mivel nem húzták meg a gyors zárat, kicsit mozgott a kerék. Miután javítottam el is múlt a nyekergő hang.
Pedig még láttam is hogy kontár módon csak beledobta a kereket, és nem ellenőrizte pl azt sem hogy az első tárcsa megfelelően van-e pizicionálva, viszont ott nem akartam összekoszolni a kezem, hazaérve meg elfelejtettem, lecsekkolni + ideges is voltam hogy nem múlt el a zaj.Viszont aki nem ért hozzá az sokkal jobban át lett volna vágva, és ez a legnagyobb bringás bolt a városban
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Üdv,
Van egy Bulls sharptail bringám amit már tavaly csak városban használtam, viszont most elmentem vele túrázni kicsit, és az a helyzet hogy állandóan kicsavarodik a hátsó tengely.
Először egy laza városi kruzolásnál teljesen beszorult, alig értem haza már tolva is blokkolt a hátsó kerék, kicseréltem a csapágygolyókat, összeraktam, és azóta meg 10-20 km után elkezd lötyögni a hátsó kerék. Nem ment meg a menet a tengelyen, legalább is én nem éreztem, rendesen megszorítottam, ahogy mindig is.
Van ötlet hogy ez mitől lehet?
Köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Sokaktól olvasom hogy külföldi oldalakról vásárolnak bringákat. Arra lennék kíváncsi hogy lehet-e ezeken az oldalakon paypalon keresztül fizetni?
kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #84903 üzenetére
Ez használt? mert nagyon újnak tűnik! Pont ilyet vadászom én is, de használt sehol sincs, újról meg nem is álmodom.
Nincs nagyon kint az a nyeregcső? biztos hogy jó ez a vázméret?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Tudja valaki ez mikori évjárat?
90% túrázni 10%ban épített kisebb ugratókkal tűzdelt pályán használnám
Az első teleszkóp talán nem szeretné, de ha azt sikerülne cserélni egy sid v pike-ra, akkor a bringa bírná az ilyen fajta igénybevételt?
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #84980 üzenetére
Szóval majdnem előrébb vagyok de mégsem. Mi lesz a gyenge pontja? Egy lent is merevített pike teleszkóp, nem bírja jobban az ugrálást?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Meg tudná mondani valaki hogy ennek a bringának mi a pontos neve, amivel megtalálom a weboldalán, esetleg valami tesztet is lelek róla..
Esetleg valami véleményt is meghallgatnék, 70-80% aszfalt, 20-25 terep, és egy kevés DHs ugrató óvatosba, lenne a felhasználási terület.
Tavalyi cube acid cmpt váltja recon villával, mivel itt azt ajánlották többen hogy szerezzek olyan amin komolyabb első villa van, lehetőleg olyat ami through axle.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #85582 üzenetére
Nem vagyok biztos benne hogy ez az a bringa. Amit te linkeltél annak a nyereghez közeledve vékonyodik a felső cső, a hirdetésben viszont inkább vastagodik. Továbbá a WLSnek a hátulja kicsit felfele ível, és belül van a fék.
Többnyire a Rock shox sid xx és Avid Elixir CR alkatrészekre lennék kíváncsi, pl az avid márkát egyáltalán nem ismerem, a sid, pedig talán pont a reba következő lépcsőfoka, ami remélhetőleg arra lett kitalálva amire én használnám.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Megtaláltam a bringát, köszönöm. Kb semmi nem az rajta ami eredetileg kellene legyen, ami jó mert amit én találtam sokkal jobb alkatrészekkel van felszerelve, viszont tényleg nőknek készült, ami kissé zavaró, de főleg azért mert nem értem pontosan ez mit takar.
"másabb a geo (alacsonyabb átlépési magasság), keskenyebb a kormány, de ehhez hozzátenném hogy ebből már ilyen kat. bringánál nem mérvadó, itt sem."
Tehát ha nekem 46cm es váz kell, és ez 46cmes akkor mivel nőknek készül az reálisan csak 43... vagy most akkor nem értem?
Szeretnék vele elindulni pár finomabb xc versenyen, most akkor szétgyilkolja a térdem, mert nőknek készült, vagy rohadtul mind1 mit írnak oda?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
További segítségre lenne szükségem, mert valószínűleg át akarnak verni, de ha tévedek akkor az év biznisze lesz Szóval a bringa..260.000 ft eredetileg, megkérdeztem hogy elküldi-e futárral, erra azt írja, hogy az adóhatóság büntetése miatt adja ilyen jó áron, és akár enged belőle 70,000 ftot.
De én csak annyit kérdeztem tőle hogy postázza-e.
Szóval nálam tapasztaltabbaktól kérdezném, hogy most akkor az a bringa lopott, vagy nagy baj lehet vele? Ilyesmit senki nem mondana magától, anélkül hogy a vásárló alkudozni kezdene, még akkor sem ha bajban van. Kb sejtem hogy nagyjából mindenki egyetért, de muszáj megerősítést kapnom, hogy jó döntés nem megvenni, még 160ért sem, mert később nagyobb gondot okozhat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #85645 üzenetére
Maradtunk a 190k árnál. papírja nincs () romániában hírből is kevesen ismerik a bringáknál az adásvételit, viszont a kiszállítás miatt megkapom a pontos adatait. A történet elég bonyolult, beadta egy ottani boltba, beszéltem az eladóval, ő azt mondta hogy a bringa rendben van. Az eladónak 2013 óta van regisztrációja az OLXen, és 2015ót a legnagyobb bringás fórumon, tehát nem alkalmi userrel próbálja elsózni.
Átvétel előtt átvizsgálhatom, 5-10 perc kb, aki vett már így bringát tudna tippet adni mit lehet ilyenkor gyorsan ellenőrizni, azt leszámítva hogy a vázat átbogarászom hogy nincs-e rajta repedés. Kerekek valószínűleg nem lesznek rajta, kormány kifordítva, szóval ráülni nagyon nem tudok. Fékeket huzigálni sem okos dolog, mert nincs bent a kerék...
Nagyon izgulok, és egyben ideges is vagyok, de más lehetőségem nem nagyon lenne, hogy egy ilyen szintű bringát megszerezzek. Ha a váz, és villa rendben van, akkor olyan nagyon már nem bukhatom rajta, ugye?Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget
nem is tudom mikor voltam utoljára ennyire izgatott, még tegnap is kisebb volt a pulzusom, pedig egy dh pályán egy suntour villával próbáltam lekeveredni a hegyről
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Azt azért írta, hogy kapott egy jelentősebb büntetést, és ki kell fizesse, ezért engedett ilyen sokat az árból.
Természetesen utánvétel. A szervizbe való kiszállítás jó ötlet, de egy ilyet nem tudok leszervezni sajnos. Az is egyértelmű hogy nagyon komplikált helyzet, viszont van rá esély hogy egyszer nekem is szerencsém van.
Még nincs megvéve, szóval örülnék néhány tanácsnak mit lehet átvizsgálni, egy ilyen félig összerakott bringán. Esetleg adjak egy ezrest a futárnak, hátha maradt 15-20 percet, és addig összerakom rendesen?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Azért elég buta dolog lenne egy lopott bringát a neten hirdetni, nem? Főleg mert ritka típus, már a festése meg a neve is, akitől elvitték csak rákeresne pár hétig az ilyen nagyobb oldalakon?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #85653 üzenetére
Lemondtam a futárt, túl sok és ijesztő dolgot mondtatok, és az amúgy is kusza storyhoz ez már sok volt, sokkal idegesebb voltam mint izgatott, és így nem business.
Vázoltam neki, hogy ismerősök szerint a története amit előadott nem kerek, és vagy lopott vagy nagy gond van a bringával, egyiket sem cáfolta annyit mondott hogy nézzem meg és csak akkor kell fizetnem ha tetszik, a lopott rész elment a füle mellett, ahogy az is hogy a társa nem talált széria számot a vázon (állítólag a szénszálas vázon csak matrica van, amit lemoshatnak hosszabb távon). Azóta levitte az árat 190kra, de szerintem már az eredeti 260 is egész jó ár volt ezért a bringáért, szóval az hogy sokan nem jelentkeztek érte, több mint furcsa.
A szomorú az hogy hiába jelentettem az olx-nél, semmit nem tudnak tenni az én megalapozatlan gyanúmmal. Nem tudom a jófogásnak van-e értékelési lehetősége, de amelyik oldal nem támogatja ezt, az a tolvajok és szálhámosok ténykedését támogatja, mert ez a bringa tuti gazdára talál még a héten...Köszönet a tanácsokért.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Még egy hét sem telt el, hogy rápörögtem volna egy valószínűleg lopott vagy hibás csodagépre, és most találtam egy másikat pont ugyan azzal a vázzal, csak szegényesebb felszereltséggel.
200,000 ft a jelenlegi ára, és szerintem reális, átlag xt slx alkatrészek egyedül a fék formula rx, ami talán kicsit komolyabb. Első teló is egy reba, alap tengellyel ezt talán még cserélném is idővel.
Az egyetlen gondom hogy 20" a váz nekem viszont az itt is linkelt számláló, csak 18,5 ajánlott vagy max 19et.
Nekem a bringából a váz tetszik, az az egyetlen pont amit nem változtatnék évekig, próbáltam keresni a hszk közt de nem találtam magyarázatot, hogy mennyire káros ha nagyobb a váz.
Azt tudom hogy a mostani 17" 41cm, kínozza a térdem ha mászom, mert utána 1 napig fáj, ugyan ez a helyzet a nagyobb vázzal is? Illetve ha meredekebben ereszkedem akkor beleakadhatok az ülésbe?[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ujra megpróbálkozom, hátha valaki tud segíteni.
Van 2 bringa ami tetszik, az egyik egy FS 2014 Fuji Reveal 29 viszont csak 44cmes a váz, nekem elméletileg 18,5" 48cm kellene (180cm 81 belső lábhossz)
Illetve egy Cube access hardtail 20" 50cmes váz.
A kérdés az hogy mindkét váz rossz döntés, vagy felfele nem akkora gond csalni, mint lefele?
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
900 MTB ALÁÖLTÖZET NADRÁG, FEKETE B'TWIN
Használ itt valaki ilyen zselés aláöltöző nadrágot? Idén valahogy nem sikerül megszoknom a nyerget, és elég frusztráló, hogy egy 30 km után 3-4 napig is érzem a tomporom. Pedig eleve zselés ülést használok, és tavaly egész évben ezzel toltam...Van jelentős haszna az ilyennek, vagy pár hét után megszokod és utána annyi a placebó hatásnak is ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ezt úgy egészen biztosra nem tudnám megmondani Egy 9000ftos Velo zselés nyereg, tavaly sokat mentem vele kb 4000, és 30 km után már tört nagyon, de másnapra kialudtam
Az hogy mi a méretem a hosszán v szélességén kell mérni ?
Tudom, menjek be egy profi boltba ahol majd segítenek, de ez nem játszik Itt csak olcsó és drága boltok vannak, évente cserélődő személyzettel tehát sajnos nem a szakértelem az első számú mottójuk"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Igen, kb 2 éve mikor először belekezdtem a túrázásba, és tavaly év végén.
Tavaly már egész könnyen átszoktam a keményebbre, csak aztán eladtam a bringát, és most ezt használom.Te azt ajánlod hogy a köv bringánál is inkább keményebb típusban gondolkozzam? + az a 900as zselés fenék alátét azon az alsó nadrágon?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Találtam egy ilyen bringát Canyon Nerve AM 9.0 (2012) kb megfizethető árban.
Az lenne a kérdésem, hogy ezzel lehet/ajánlott hosszabb(40-60km) aszfaltos túrákra menni? Az az első teleszóp 140es, és gondolom ha 110mmre állítom, akkor az egész bringa előre esik, ahhoz viszont hogy állítgassam le kell szállni róla. Tehát minden komolyabb emelkedő előtt el kell ezt játszani?
Kösz a segítséget
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #86327 üzenetére
... mondjuk ha van rajta lock is, akkor nem értem mi haszna van az állítható első teleszkópnak?! Eladásnál jól mutat hogy tudja ezt is ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nem sok hiteles infó van a neten a pontos vázméret fontosságáról, kisebb vagy nagyobb váz hátrányairól. Pedig sokan vásárolnának használt bringát, ahol sokszor az ár miatt olyat is megvesznek ami nagyon nem nekik való.
Csak ezt a videót találtam, ami kicsit beszél róla, de ő sem említi mi van ha olyan bringán tolod ami nagy v ép kicsi neked.
180cm vagyok 80cm belső lábhossz, 44,5 cm össztelós bringa, veszélyesen kicsi lenne számomra? (Giant Anthem 2 27.5 2015)
Ha valaki érzi magában a tudást, írhatna pár sort ami bekerül a kiemelt hszbe, mert szerintem sokan örülnének ha kicsit többet tudnának erről.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Strezi #86538 üzenetére
Látom elöl csak 1 tányér van... sokat szoktál mászni? Megérte az átalakítást? Azon kívül hogy rázós úton nem zörög a lánc érzel bármi előnyt?
Zsivány kis videók.
Leírásban elférne, a videókamera típusa, és a bringád leírása, aki végignézi valószínűleg kíváncsi legalább az egyikre.
Illetve az sincs megemlítve hogy pontosan hol mész, esetleg google mapsen bejelölt linket is bedobhatnál."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Rendkívül amatőr módon, sikerült többször is behúznom az első féket amikor nem volt bent az első kerék
A jobb oldali dugattyú kitüremkedett, visszatoltam csavarhúzóval, aztán mikor helyre raktam a kereket, éreztem hogy feljebb van a fogáspont, és mintha keményebb is lenne a fék, aminek örültem is
Már majdnem megnyugodtam, de azóta nem tudom tökéletesre állítani a tárcsát, már van benne egy kis 8as és valahogy mindig hozzáér... papírlappal próbáltam közölni a jobb oldalt
Nincs rá egyszerű mód hogy kicsit nagyobb mozgásteret adjak a dugattyúknak, olajozás nélkül? Sosem csináltam, és a fék egy ELixir 7 2012, erről a márkáról pedig azt olvastam hogy macerás a légtelenítés.
Annyira idegesítő, mert tökéletesen fogott a fék, és sikerült szinte teljese szétbarmoljam
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #86666 üzenetére
Ez mondjuk nem biztos, csak azt hallottam, hogy ha kerék nélkül húzod meg a fékkart, akkor máris szerkesztettél programot a délutánra, mert ismét légteleníteni kell v olajjal felölteni...
Természetesen próbáltam állítgatni a féktestet, papírlapot téve a kiugrott fékpofa alá, de nem sikerült tökéletesre. Persze az érthető hogy ha nem lenne 8as a tárcsában akkor nem érne bele, de nem tudom melyik az egyszerűbb, fékolajjal bajlódni, vagy tárcsát centrálni, eddig még egyiket sem próbáltam.
Mellesleg, ez az első komolyabb fékem Elixir 7 - 2012, 200/180 tárcsa, úgy fog mint a veszett, simán odaver az ismerőseimnek ahol XT, és Formula fékrendszer van(nem ismert az évjárat)... persze lehet ott a fékpofák öregek, de ezen is elég vékonyka már a kopó felület. Nagyon keveset használtam eddig, szóval ez nem túl hiteles értékelés, annyira viszont elég, hogy eloszlassa (legalább bennem) azt a tévhitet, hogy az Elixirt, azt azonnal cserélni kell.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz joysefke #86683 üzenetére
Ilyet már én is összehoztam, csak én egy meredek leejtőn, szerencsére egyből az elején, úgyhogy nem mehettem többel 20nál, de rajtam semmi nem volt szóval szépen néztem ki.
Utólag kielemezve, valószínűleg rámehettem valamire, pl kis kavicsokra, mert ez nem az első eset volt, hogy szlalomoztam arrafelé, és máskor nem volt gond. Pl kemény gumi, simán eredményezheti hogy kiugrik alólad a bringa ha nagyon megdöntöd... persze nem mindegy milyen prfil stb
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nem volt egy egyszerű művelet, de 4+ hónap kutatás után sikerült találnom egy bringát, ami mind felszereltségben mind design ügyileg megfelel az elvárásaimnak, és bónuszként még a magasságomhoz is passzol.
Canyon Nerve 9 AM
Leírhatatlanul nagy a különbség a tavalyi hardtailhez képest, már első alkalommal sokkal gyorsabban tudtam ereszkedni egy kiépített hegyi szakaszon, és szinte minden kisebb huplit, fatörzset megugrottam, félelem nélkül. A fék meg kb hihetetlen, elixir 7, ez az első 1 ujjas fékem, viszont eddig a bovdenes tektrot is 1 ujjal húztam, most viszont érzem hogy tényleg meg is tudnék állni.
Remélem hamar lemegy ez a takony idő, mert nagyon kipróbálnám még pár ismert helyen. 5 napja van meg, ebből 3 napja csak látogatni járok ki hozzá
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Kösznöm.
A fékkar kicsit mozog, és rázós úton zavaró hangot ad, ezzel olyan feszes mintha új lenneAmúgy nem újonnan vettem, 1000 európai pénz volt, ami kb így is jóval több volt mint amit először akartam rászánni, de ahogy láttam ez még mindig épp a legalja a (vállalható) ösztelós piacnak. 1-2 dolgot le kell cserélnem még, de utána remélhetőleg már csak a fun part következik.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz geotigris9 #86867 üzenetére
Belföldről van, egészen pontosan Nagyváradról, ami mondjuk a te szemszögedből földrajzilag már külföld
Személyesen tesztelhettem, túl sokan riogattak a postázás miatt történő kapkodással stb.
Meglepően jó fej volt az eladó, a rajta lévő 780as kormányt kölcsönadta hogy kipróbáljam, és a lelkiismeretemre bízta hogy vissza viszem-e. Illetve belement hogy adásvételit írjunk, ami mellesleg ritka luxus errefelé..."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Megérkezett az olajcsere szett, az avid fékekhez, elkezdtem videókat keresni, és mindegyik alatt sírnak hogy ez mennyire komplikált... tényleg annyira problémás?
Aki csinált már ilyet tudna tippet adni hol érdemes figyelni? (melyik lépésnél)
Ezt a videót rengetegen megnézték, kezdésnek próbálkozzam ezzel?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nem tudom, hogy jó-e amit csináltam de megspóroltam a teljes fékolaj cserét.
Elixir 7, az új fékpofa nem fért be, szépen visszanyomkodtam a dugattyúkat de akkor is épp csak becsúszott a kerék alig fordult el, ezért fent kicsavartam a kapakot, és magától elkezdett kifolyni egy kis olaj.. ez amúgy normális v azt jelenti h túl volt töltve? Most kb jó, igaz hozzáér egy kicsit a tárcsához, de csak alig hallhatóan, a kereket sem lassítja látványosan.
A fék egy nagyon picit nyúlósabb lett, de jó helyen van a fogáspontja, nem lehet csontig behúzni.Ez maradhat így vagy azzal hogy kicsavartam a fékkart olajsapkáját, hibát követtem el? mondjuk ha elkezd melegedni a fékolaj, akkor beeshet.. v hasonló furcsaság?
Mellesleg a T10 es kulcs csak a fékkar csavarját nyitja, a lenti féktestnél elfordul benne, ez normális és oda valami más méret kell, a T20 már túl nagy bele. Rendkívül frusztráló, hogy egy bringán belül képesek 25 féle méretet használni, és biztos hogy minden új bringámon lesz valami amit nem tudok nyitni, mert nincs hozzá kulcs, annak ellenére, hogy rengeteg szerszám van itthon, a barkácsmániám miatt
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Hosszú évek óta nem használtam kesztyűt, mert többnyire csak túrázgattam, és nem éreztem szükségét, most viszont szeretnék egyet.
Mivel ezt állandóan látom,olyat szeretnék ami tetszik, és csak másodlagos a minősége, de azért a ló tüloldalára sem kellene átesni.
Ez pl tökéletes lenne, viszont kicsit félek hogy inkább downhill kesztyű, és nyáron a 30+ban rettenetesen fogok benne izzadni. Ezt abból vontam le, hogy az ujjakon a gumibetétek, az ágakkal való találkozás ellen lettek kialakítva, és hiába írja hogy jó a szellőzése, lehet 3x vastagabb az anyaga mint egy tényleg nyárra tervezett kesztyűnek.
Ez pedig ami nem tetszik annyira, de a leírásában szerepel hogy nyárra ajánlott.
Kötelezően a 2. típusnál kellene maradnom, vagy az első verziót is különösebb gond nélkül tudom majd használni, az 1-2 órás izzasztó aszfaltos szakaszokon (össztelós montin).
Köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #87044 üzenetére
Hát nem túl biztató, azt hittem van egy aranyközépút, ami kb bármikor használható. Azt azért csak nem szeretném, hogy aszfaltról leérve állandóan le/fel kellene vegyem.
"Én pl nyaranta ujjain nyitott sima edzőkesztyűben tekergek"
Ez azért nem lenne jó, mert az egyetlen hely ahol tényleg haszna lenne, egy egész meredek domboldal, ahol sokat segíthet a zárt kesztyű.
Arra számítottam, hogy legalább egy kesztyű vásárlásnál nem kell kompromisszumokat kötnöm. 3 ével ezelőtt mennyire egyszerű is volt még, vettem, egy bringát 60kért, 2 lámpát, és elvoltam egész évben. Most meg heteket töltök 1 szaros kiegészítő kiválasztásával.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #87134 üzenetére
Pont ma vágtam ki Coccolino öblítőből, ilyen első és hátsó sárvédőt. Remek lett, azt leszámítva hogy átlátszó.
Mellesleg decathlon alig pár fillérért lehet venni az első villához minimal sárvédőt, jól mutat, könnyű, és megóvja a becsúszót a sártól, és karmolástól.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Vasinger! #87152 üzenetére
Abszolút semmivel sem jobb
A márka az egyetlen ami variálja az árakat, illetve már elég sok design létezik pl ebayen. A legtöbb verzió már alapból kerek, és tökéletesen illeszkedik a villanyak ívelt hídjába, a decás, pl pont nem ilyen, de azt is meg lehet oldani.
Ha nem akar tökéletesen hozzásimulni a villához, akkor miután felraktad, érdemes egy rongyot begyűrni hátulról, és előre forgatni a kereket. A rongy nekifeszíti a villának a műanyagot, és reggelre valószínűleg már tökéletesen illeszkedik a rongy eltávolítása után is. (ismételd pár napig, ha elsőre nem működött)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Tudom, hogy ingyen lemérik egy szervizben, de csak szeretnék egy saját lánc kopásmérőt.
Ezt találtam, igen jelentéktelen áron, csak az érdekelne, hogy megtörténhet hogy annyira silány a minősége, hogy össze vissza mutat?Arra gondolok, hogy beesik mondjuk az alig 1000 km-tert futott láncnál is, vagy ebből lényegtelen a márka, vagy minőség, az az 1 feladatot mind el tudja látni?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs