Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz K_Gabor #76170 üzenetére

    Persze, nem csak kávét főz, hanem reggelente gazdámnak szólít. :D

    Köszi! :)
    Tudtommal, a Bosch nem gyárt kerékpárt, csak a pedelec rendszert. Ez a német Bergamont kerékpárgyár terméke. A Bosch csak az elektromos rendszert szállítja, de amúgy valóban nagyon nagy élmény a bringa. :)
    Nem csak az elektromos rendszere miatt, hanem úgy az egész.

    kk831228: Ha igazán pontosan akarok fogalmazni akkor nem ebike, hanem pedelec. Az ebike gázkaros, pedál nélküli elektromos motor. A pedelec meg kerékpár, amit tekerni kell, és a motor csak a pedálozást segíti, ha nem tekered a motor lekapcsol. Természetesen a rásegítést ki is kapcsolhatod, illetve 4 fokozatban állíthatod, ahogy szükséged van rá. Ezzel tudod saját igényeidhez, erőnlétedhez szabni.
    És hogy ez miért jó? Hát erről sokat írtam már itt és tudnék is írni. Érdemes adni neki egy esélyt, és ha lehetőséged van rá, akkor kipróbálni, mert leírva ez nem biztos, hogy egyértelmű lesz, érezni kell. Sokféle felhasználása lehet, a lényeg talán az, hogy abszolút az edzettségedhez és igényeidhez tudod szabni, a sport értéke ugyan úgy meg tud maradni, ha erre vagy kíváncsi. De tudsz vele izzadtság nélkül is menni rövidebb távokat.

    VIPowER: Nos igen, pedelec tulajdonosoknak megmosolyogtató az ilyen vélemény. :) Részben érthető is, tapasztalatlanságon alapszik. Röviden annyit tudnék a véleményedhez hozzáfűzni, hogy ez így egyáltalán nem igaz! Az első tévedésed ott van, hogy érdemes külön választani a városi pedelecet és a pedelec montit. A városi pedelec már talán közelebb van ahhoz amit mondtál, de még igazán arra sem lehet ráhúzni ezt így, mert ott is bele tudsz vinni sport teljesítményt ha épp úgy akarsz menni. Nem tudom mennyire szoktál montizni, de gondolom tapasztaltad már, hogy a montival nem csak fölfelé kell dolgozni, hanem a meredek lefeléken is. Nézz meg egy olyan DH videót, ahol van pulzusmérő a bringáson, vannak ilyenek fent youtube-on, 170-180-ig fel tud menni a pulzus, ugyan úgy mint egy komolyabb mászáskor. Itt már eleve megdől az elméleted, mert aki komolyabban terepezik azt lefelé is éri nagyobb terhelés.
    Ebből a szempontból meg pont mindegy, hogy pedelec montival csapatod lefelé vagy hagyományossal. Mind a kettővel dolgozni kell, hogy rajta maradj. Az is hülyeség, hogy egy pedelec használó nem szeret elfáradni, meg a testi adottsága nem teszik lehetővé a hagyományos bringát. A saját példámat tudom felhozni, kb 20 éve montizok, 2 éve tértem át pedelec montira, mivel sokkal kevesebbet jutok el a hegyre mint régebben és ezáltal a bringás kondim már nem annyira jó mint régebben, de gondolhatod, hogy nem azért mert 20 év után már nem akarok sportolni. :) Szeretek most is ugyan olyan távokat menni, de jelenleg ez csak nagyon szenvedősen menne. A keringési rendszert túlterhelni sem okos dolog egyébként. Volt már ilyenben részem, nem egészséges dolog. Régebben heti 4-5 ször is felmentem az erdőbe tekerni, ez alkalmanként 40-60km-t jelentett, és kb heti 4-5000m szintemelkedést. Most meg kb 2 hetente hétvégén megyek hegyre. Lenyomok most is 70-80km-t meg 1500m szintet egy hagyományos montival, de a közepétől már nem esik jól. Elfáradok. Pedelec montival meg pont ezt úszom meg, hogy túlhajtsam magam a végére. A pulzusom így is felviszem 160-170-re ugyan úgy. És az akkunak is van határa, ha csak úgy akarnék menni a hegyen, hogy egy csepp izzadság ne legyen rajtam fölfelé, akkor igen hamar tolhatnám fölfelé a 21 kilós vasat, mert lemerülne a túra közepén. Ennek meg nem sok értelme lenne. Egyébként napi rendszerességgel bringázom most is, hagyományossal, csak ez leszűkült a melóba járásra. Ez pedig édeskevés ahhoz, hogy visszaszerezzem a régi kondim. Bele lehet ebbe a pedelecbe látni minden rosszat, meg összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem semmi értelme. Sokan zsigerből utálják ezeket a bringákat, főleg idehaza egyébként, mert alig ismerik. Talán abból fakadhat, hogy attól félnek sokan, hogy majd a pedeleccel lenyomják pedig ő sokkal többet edz és ez micsoda csúnya dolog, vagy nem tudom. :) A valóság az, hogy a pedelec használó pont leszarja a starvát, meg az összes ilyen méregetős programot, ez az egész versengés nem érdekli, csak élvezetből teker. :) Ellenben sok más bringással, akinél már inkább a versengésről szól. Ezt sem tartom egyébként annyira jó iránynak, mert az élvezet kezd háttérbe szorulni, nagyon sokan csak a teljesítményekhez ragaszkodnak görcsösen, mintha az életük múlna azon, hogy javul e az átlaguk 5km/h-t vagy sem. Meg a Kom-ok és társai. Amikor a 90-es évek elején elkezdtem még mindenki szórakozásból tekert.

    6030D: A spitzing más tészta, kipróbáltam egyébként, még az eurobike-on. Jó buli az kétségtelen, és azzal is lehet úgy menni hogy elfáradj. Viszont ott az a baj, hogy már túl erős ahhoz, hogy hagyományos kerékpárosokkal tekerj együtt. Az csak úgy buli ha mindenki olyannal megy. Kétszer olyan erős mint egy Bosch vagy Shimano steps. A Bosch rendszerű még nem annyira erős, hogy unalmassá váljon normál kerékpárosokkal együtt menni.

    CaNNa3IS: Igen, 25Km/h korlátozás van benne, e fölött lekapcsol a rásegítés. Az igazat megvallva hegyen ez elég is, mert fölfelé gyorsabban úgy sem mennél, lefelé meg kikapcsolom a rásegítést. Főként városban van értelme a korlátozás feloldásának. Vettem egyébként egy ilyet: [link] Ezt még az előző bringámban használtam. A motorba kell beépíteni, utána 45-ig megy a rásegítés.

    Hasaggymeg: Köszi! :) Ez az új Pike villa olyan érzékeny, hogy egy cigicsikket kimozog az aszfalton. :) Nem véletlen neveztem repülőszőnyegnek.

    Because: Megmutatod, hogy tudsz az autóval vagy motorral hegyi kerékpározni az erdőben? :D Ha sikerül esküszöm lecserélem. :)

    -=RelakS=-: Igen, egyébként ez nagyon igaz, hogy nagyon nagy motiváló erő a pedelec. Ezzel mindig lesz kedved menni. :) Megtartja a folyamatos motivációt, edzettségtől függetlenül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák