Hirdetés
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- Assetto Corsa Competizione
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz sebgutkopf #147898 üzenetére
az adagolhatóságot mások "nyúlós"-nak fogalmazzák meg.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
samujózsi
senior tag
válasz f4lcon #147901 üzenetére
Megelőztél. Épp akartam mondani, hogy (igaz, ez patkó, nem tárcsafék) a Tektro fékem olyan nyúlós érzetet kelt bennem a hasonló, de Shimano 105 szettbe való fékhez képest. Sokáig azt hittem, a bowden okozza, de nem, maga a fék ilyen.
Szóval ez lenne az "adagolhatóság"?Tárcsából Avid volt, de már meg nem mondom, konkrétan melyik. Azt nagyon szerettem, precíz volt, amíg nem nyúltak hozzá a szervizben, "adagolható", de nem nyúlós...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #147900 üzenetére
Biztos is viszont a videóban az az ülés-kormány táv sok neki....így ránézésre
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Maximum1
őstag
válasz zsocy #147899 üzenetére
Durvák az árak, a 2020 merida silex400
500 ezer felett lesz a rossz forint miatt.
Alap 400 as szettel. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #147894 üzenetére
Egy szavazat innen a kockára,szerintem a 105 minden csak nem terepre való,harmatgyenge a rugója. ...a Cube hajtómű kiosztása is jobb (nekem ),46 elég egy murvásra,meg kell tanulni pörgetni.A géerikszet ráadásul kifejezetten murvára tervezték,én várnék rá.
(#147901) f4lcon...pl. én,aki értetlenül áll minden Shimano adagolhatósággal szembeni kifogást hallva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #147900 üzenetére
Ugye, hogy még így ~A-s kosármérettel is?
A csávó is egyfolytában pirul, aki magyarázBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #147903 üzenetére
Jó hogy mondod, mert pont azt kerestem, hogy vajon mennyire kellene előre nyúlnom. Van némi tartalék akár mindkét irányba, de inkább a hosszabb stucnit próbálnám ki először, csak nem tudom, indokolt lehet-e, vagy rossz irány.
Régen, montin úgy voltam vele, hogy jó hosszú legyen, aztán fapapucs. De mint kiderült, sz*rul csináltam, szinte nyújtott kézzel mentem, és éreztem is, hogy kanyarodni már szinte nincs tartalék, hiszen akkor az egyik kezet mégtovább kéne nyújtani. Mostországútinmurváson meg még azért keresem a helyem, a nyeregpozíció TALÁN megvanBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bugizozi
őstag
válasz f4lcon #147839 üzenetére
& ivana
Köszi a válaszokat.
A plusz súly nem zavar, így is cipelek egy 1kg lakatot, a kerék már nem oszt-nem szoroz az mit jelent hogy a nehéz gumi furán tud viselkedni?
Nagyon defekttűrő legyen, mert amerre járok munkába nagyon szemetes az út széle, 1 hónapon belül a második defekt és nem ugyanazon a keréken. (mondjuk előtte 1 évig nem volt semmi)
Van a közelben egy kerékpárbolt, ott ezek a Continental gumik kaphatóak, ezek közül melyiket választanátok? [link] Elsődleges szempont a defekttűrés. Itt valószínű meg is csináltatnám, mert jelenleg sajnos se időm, se energiám nincs rá, meg amúgy is elég béna vagyok, nincs kedvem órákat elszüttyögni vele, pláne h nemrég csináltam meg az elsőt.Köszönöm!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #147907 üzenetére
Egy C-s kosárméretűvel a csávó beindul és x rated videó lett volna belőle a végén.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #147914 üzenetére
Bizonyos kényelemet fel kell áldozni a biztonság,praktikum és még a kinézet oltárán is.Fotelt sem tehetsz nyereg helyett,és az a pillangó kormány is hiába kényelmes,mert nehéz,csúnya és veszélyes is lehet a fékek távolsága miatt.Beállítással javítani lehet azon ha pl. csak a hátsód,vagy csak a kezeid fáradnak el,aztán meg edződni is kell egy kicsit,mert a kerékpározás,főleg annak hosszútávú változata,sosem a kényelemről szólt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #147891 üzenetére
Igen ez igaz, de manapság a tényleg csak versenyzésre alkalmas pályabringákat és időfutam bringákat lehetne nevezni versenybringának, mert hétköznapi használatra alkalmatlanok.
A butterfly kormánytól meg engem is a hideg kiráz. Gusztustalan ahogy kinéz.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #147911 üzenetére
Az lesz, hogy lefényképeztetem magam oldalról, hátha valami támpontot adna.
A szarv előkerült tegnap mint téma, szerintem egyértelmű, hogy ha csak a funkcionalitást nézzük, akkor is a széles kormány ellent mond neki. Egy "keskeny" (régen 58 cm nem számított annak) kormányon lehet létjogosultsága, és a vállszélességnél nem sokkal kerül kijjebb a kéz, de szélesedve elveszti az eredeti funkcióját.
Halkan jegyzem meg, hogy egyszer próbáltam olyat, hogy a markolaton belülre tettem fel a szarvakat, ugyanis piszkálta a fantáziám a dolog, de éreztem, hogy már a 66 centisen sem az igazi kívül. Aztán megadta a végső lökést, hogy láttam ilyen képet a neten Azt hiszem, a fékkarokon is belülre tettem, de most nem vagyok benne biztos. Az érdekes az volt, hogy onnan majdnem teljes értékűen fékezni is lehetettJa, és még annyit, hogy annó a kísérletezések közepette eldaraboltam egy (másik) kormányomat 60 centisre, ez alá egyszerűen nem tudtam menni, mert középen ott a 31,8-as dudor, egy kis emelés is volt benne, és így már annyira elfogyott a hely, hogy alig tudtam helyére rakni a váltó pöcögtetőjét. Az alapméretes egyenes kormányok idején picit könnyebb volt
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Paxker315
addikt
qrmány: engem anno jol beszivatott a kompaktra átállás a régi macskadobáló ablaktámasz után. Megvettem a 26.0-os Deda Piega RHM-et, hogy mifaszalesz a 26-os pipastucnimmal, aztán rájöttem, ez így nekem rövid (~2.5 cm-rel rövidebb reach, mint a hulladékkormánnyal volt). Nafene, nem akartam 135mm körüli ezer éves leütött pipát venni, hát jött az adapter& hosszú ahead. Aztán inkább eladtam őket, szereztem colos karbonvillát, a stucni maradt. Majd egy szép napon elkezdett zavarni a 6 fokos stucni a vízszintes felsőcső mellett: 17 fokos kormányszár kellett az "aiszthétika" miatt. Abból meg csak ebayes UNO volt 130-as hosszban megfizethető (5ezer) ft-os áron.
Így, már másfél éve POM-műanyag 31.8-26.0 adapterrel használom a stucnit. Minek cseréljek kormányt, ha, tök jó a mostani? A stucni viszont rövidke, 135mm 6fokhoz szoktam, ez meg, hiába 130mm, a 17 fok miatt effektíve csak 125mm-t "megy előre", így, mikor először átálltam rá, nyakam-kezem zsibbadt, mint a rosseb. Már kb. megszoktam, de, ha valaki tud tuti forrást 140mm 17 fokos ahead stucnira (1.125", 31.8) az nyugodtan ossza meg velem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
robee19
tag
Ha már bikefitt... van ötletetek mitől lehet, hogy egyfolytában úgy érzem, mintha valaki szorítaná össze a bordáimat? Biztos, hogy valami beállítás/rossz tartás lehet a koskormány körül, mert nagyobb tekerések után az érzés erősödik. Lehet valamit nem nyújthatok kellőképp, vagy fogalmam sincs. Esetleg van valami weboldal a témában a helyes beállítás, tartás, nyújtás kapcsán?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bugizozi #147912 üzenetére
azt te csak hiszed, hogy nem oszt nem szoroz régi mondás, hogy a keréken spórolt 100 gramm 300-nak érződik, és általában igaz is.
szóval ha jellemzően nem 100-as szögek szúrják át a gumit, akkor egy defekt gátló folyadék beszerzése sem ördögtől való gondolat mielőtt durva külsőbe fektetsz
nem lebeszélni akarlak róla, csak vázolom a lehetőségeket“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bugizozi
őstag
válasz f4lcon #147922 üzenetére
Üvegszilánkok, drót darabok, minden előfordul erre
Olvastam már a defekt gátló folyadékról, köszi a tippet.
A korábban linkelt oldalról oldalon melyik az a Continental gumi aminek a legjobb a defekttűrő képessége? És melyik a középút aminek kicsit kevésbé, de cserébe könnyebb?Köszönöm!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #147901 üzenetére
A két fogalom nem azonos és minőségben nagyon más.
A nyúlós az, amikor hiába húzod erősebben a fékkart, de a fékhatás (fékerő) nem nő a kifejtett erő arányában, vagy csak érezhető késéssel reagál rá a fékrendszer. Egy gyúlós fék lehet valóban konstrukciósan vacak, vagy akár csak levegős, amik miatt az üzembiztosság is kérdéses.Míg az adagolhatóság lényege pont az, hogy a lassulás intenzitását finoman tudom szabályozni, ami csak akkor lehetséges, ha van egy direkt közvetlen érzés, amely megerősíti az erősebb és gyengébb fékkar húzás azonnali hatását a fékezés intenzitásában.
-
szkink
aktív tag
válasz Maximum1 #147894 üzenetére
Hasonló dilemmában vagyok,én a kockára szavaznék,ezeket nézegetem én is,mondjuk nálam versenyben van még a 2019-es nuroad race is mert aszfalton többet használnám,105-szett így nekem tökéletes és a festése is jobban tetszik,igaz csábító a 2020-as is a GRX szettel főleg hogy azonos árban van a 2019-el,de arról még kevés a felhasználói infó (részemre),attól függetlenül még lehet jó.Ami nem igazán tetszik a 2020-as kjúbnál az a hátsó sárvédő felfogatás a támvillák között.A Merida 2020 silex 400-nak nagyon szép ez a kék színe (rabul ejtett ) teljesen más geo mint a cube,tetszik még benne hogy sok a váztáska felszerelési lehetőség,hosszabb túráknál ez előnyt jelenthet.Ami pedig az árakat illeti,mi nem drága manapság,de inkább költöm a pénzem egy ilyen bringára mint 2-300ezres mobilra (egyéni vélemény). Kíváncsian várom a döntésedet
-
addikt
válasz sebgutkopf #147925 üzenetére
én értem a különbséget
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szkink #147928 üzenetére
Lehet szép a 105,nekem is tetszik,de tapasztalatból mondom,hogy nem terepre való.Ha gravelt vásárolsz,akkor feltételezem terepre is készülsz,ráadásul egy teleszkóp nélküli,vékony gumikkal szerelt,meglehetősen merev kerékpárral,oda ahol az XT-re is panaszkodnak(panaszkodunk),hogy csapkod és hangos terepen.A 105 országútra készült és jobb híján feltették a murva-kerékpárokra is.Nejemén az van,nem terepre való.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #147930 üzenetére
A Gravelt inkább,aszfaltos,földes,murvás,falvakat összekötő hosszabb túrautakra szeretném használni,durva terepre nem igazán arra ott a Kockamonti,így azt gondolom jó a 105 és az áttétel is haladósabb,de nekem lehet még a Tiagra is elég lenne.Nekem a 8000-es xt-vel semmi bajom,legalább is én nem tapasztaltam ilyen csattogást,(vagy csak engem nem zavaróan csinálja). Szerinted nem lehet fejlődés a 105/5800 és 105/7000 között hogy már az utóbbit Gravelre is rárakják?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szkink #147931 üzenetére
Lehet,nem tudom. ...annyi viszont biztos van,hogy kezeli a 34-es lánckereket is,a nejemé csak 32-ig operál.
(#147932) nmate91...a shadow tudtommal nem a rugó erősségéről,vagy valami csapkodásfékezőről szól,hanem a váz síkjából való kisebb kimozdulásról.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nexus6
aktív tag
hi, fejlesztési kérdéseim lennének. sajnos állandóan kompatibilitás gondba ütközök. anno sikerült vennem egy cube sl road race (2017) bringát bitangjó áron. viszont az alábbi alkatrészekkel:
Hátsó váltó Shimano Deore RD-M610-SGS (Shimano Ultegra RD-6700 GS)
Első váltó Shimano Deore FD-T610 (Shimano Ultegra FD-6700)
Váltókar SHIMANO DEORE 3X10 SL-M610
Fék Shimano BR-M395
Hajtómű Shimano Deore FC-T6010 26-36-48T (Shimano Ultegra FC-6750 50-34)
Fogas Sunrace mx10 11-36 (Shimano Ultegra CS-6700 12-30)
Hátsó agy Shimano FH-M615 36H
Nekem is a gravel bringák tetszenek, országúti hajtással. Többségében én is úton használnám, minimális földúttal (70-30%)
Első körbe a váltórendszert szeretném frissíteni majd szeretném cserélni a hátsóagyat is egy ipari csapágyasra (pl novatec). Zárójelben beírtam mire szeretném cserélni a régi alkatrészeket, szépen összevadászgatnám. Csak sok esetben nem tudom hogy összepasszolnának-e az alkatrészek... Tudnának a profik ebben segíteni?
Bár már megfordult a fejemben az eladás és helyette egy cyclocross vagy gravel vásárlás is.
Bocs hogy ilyen hosszú voltam...Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
nexus6
aktív tag
a shimano grx szetteket is néztem, németországban már sok kapható, az alap darabok (rx400-rx600) szerintem nem vészes árban, sőt kifejezetten olcsó (persze a fékváltókarok itt is drágák). A minőségére lennék kíváncsi, mert árban tiagra körüliek. Az rx800 lesz szerintem ott a tuti, csak azok szintén csillagászati árakon lesznek.
Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
FireKeeper
nagyúr
válasz szkink #147931 üzenetére
egy szinttel feljebb, ultegrából már van clutch-os hátsó váltó, így akár megoldás lehet gravel bringára, ha 105 cuccok mellé a hátsó váltót lecseréled egy ultegrára. igaz, abból a clutchos verzió nem épp olcsó, de még mindig nem annyira drága mint a GRX...
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Maximum1
őstag
válasz szkink #147928 üzenetére
Volt nálam egy hétvégét a merida silex 400 2018.
Mentem vele 100km et mindenféle terepen, szakadó eső is volt.
48/32 nem tudtam kitekerni a 48 at még aszfalton sem, 32 majdnem elég volt, jobb kondival elég lehet, de sanszos hogy a 46/30 a nyerő.
Sziklás gyökeres ejtőzésnél valoban kicsit érzékeny volt a váltó, mondjuk váltani nem tudtam mert kapaszkodtam amibe csak tudtam, de utána az első váltása az nem volt pontos, utána már jól ment.Kockát már nem kapsz, silexből sincs sok.
Használtpiac van még, ott is rika, egy58cm es nurodot láttam fent, de az nagy nekem, és ez is első generációs gravel, régi 105-elJelenleg ha össze is szedsz ennyi pénzt akkor sem vehetsz szinte semmit.
A legnagyobb vicc a csepel gravelja 730 ezerért előrendelésbe, most nem találom a linket, acél váz, matyó és 105
-
Maximum1
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz Paxker315 #147919 üzenetére
Az UNO nem eBayes noname márka így jót vettél. HL Group gyártja, akikhez tartozik a Zoom, Kalin és az UNO márka is. Neve alapján azt hinné az ember, hogy olasz, de nem. Mondjuk volt régen UNO olasz bringa, olaszmenetes csapággyal és olasz szabványú menetes kormánnyszárral (21.1 mm belső átmérő). Gondolom megvették a kínaiak vagy tajvaniak.
Hasaggymeg: Jogos, hogy veszélyes is. Mondjuk ilyen pillangó kormányt gyárilag nem szerel egyik márka sem. Én úgy látom, hogy a külföldről (német, osztrák lomi) behozott alu trekking bringákon van fent ez a fajta, ott lehet(ett) népszerű. Én élőben szintén egy német bringán láttam, de ránézésre sincs semmi létjogosultsága.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FireKeeper #147941 üzenetére
Kíváncsi vagyok ebből ilyen áron mennyit adnak majd el? Van egy tippem hogy nem fognak tudni megélni belőle.
Més que un club!
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #147946 üzenetére
Ó lehet ez még akár sikeres is. Megnézve a fixi mániát Pesten, amik mégcsak nem is olcsóak és ahhoz képest, hogy műszakilag mit ér egy Csepel Royal elég népszerű lett az is. Pedig hol ér egy acél Royal váz 50 ezer Forintot? Annyiért értelmes alu Merida vázat is kapni, ha nem is a csúcsot belőle.
Szóval bármennyire érthetetlen számunkra biztos pár ember vesz belőle. Szerintem érdemesebb kukázni egy régi Cro-Mo vázat és azt felújítani. Igaz azon nincs tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
szkink
aktív tag
válasz Hasaggymeg #147933 üzenetére
Na majd kiderül ha egyszer eljutok odáig
-
nmate91
tag
válasz Hasaggymeg #147933 üzenetére
-
addikt
válasz Napfénysüti #147946 üzenetére
a Csepel soha nem a 100+ ezres bringákból csinált 2 milliárdos árbevételt.
ez nekik játék, mert megtehetik.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Asszociációs játék. :)
- Összefog az x86-ért az AMD és az Intel
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Spórolós topik
- PlayStation 5 Pro teszt
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- PayPal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest