Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz 6030D #126130 üzenetére

    Igen, a váz 26" mtb, de inkább valami trekking-cc szerű a bicaj. Keskeny, aszfaltos gumik, sok-sok kütyü és tartozék felpakolva.
    Kora tavasztól késő őszig hajtom ( régebben egész évben, de most családi okok miatt a télire le szoktam tenni ), évi 2000..2500km közt teszek bele. Ennek úgy 80%-a aszfalt, a többi terep. Az aszfalt részét úgy kell elképzelni, hogy elég gyakran elver az eső, nem szoktam megállni miatta. A terepet meg úgy, hogy rendszeresen keveredek olyan helyekre, ahol beáll a kerék a villába a sár miatt / kerékagyig ér a pocsolya / nyakig ér a csalán.

    A cucc olcsó volt, aliról rendeltem, mint ahogy az előd fém golyóscsapágyasokat is.

    A súrlódás kb. teljesen nem érdekel, mérnökként tisztában vagyok vele, hogy ilyen terhelésnél szinte mindegy, hogy min forog a görgő. A felhasználás módjából viszont adódik, hogy kap rendesen mindenből, ami árt.

    A gyári siklócsapágyasokból rendszeresen kimosódott a kenőanyag a szezon végére, a labirint tömítések pedig felszedtek egy csomó szálas szemetet, amitől viszont tényleg elég rendesen be tudtak állni.
    A fém golyóscsapágyas már egész jónak bizonyult, kivéve az élettartamát. Nem megy bele a kosz, nem tekeri fel a kóbor vaddisznószőrszálakat, viszont két szezon után úgy elfárad a futófelület a csapágyban, hogy olyan érzés kézzel forgatni, mintha finom homok lenne benne [ Mielőtt felvetődne a kínai cuccok minősége, megjegyzem, hogy még korábban volt itthon, boltban, drágán vett brandingelt görgőm, és az is ugyanezt hozta ].
    A kerámiásat azért vettem, mert ilyenem még nem volt, és azt remélem, hogy jobban fogja bírni. Ennyi a magyarázat. :D

    @Hasaggymeg

    Főképp hogy első dolgom volt telerakni szintetikus zsírral. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák