-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mansi
csendes tag
válasz CsiguszMaxim #11331 üzenetére
Ha még aktuális: A Katona József suli mellett van egy szervíz és bringabolt, a Non-Stop hambival szemben majdnem.
-
hoffman_
nagyúr
ketté szedték az új deore-t, lesz trekking, meg rendes csapatósabb.
azért egy integrált 38-24es, kéttányéros jöhetne, az már bőven jó mindenhova és nem mellesleg a hegyi verziója szerintem igen pofás lett, nagyon szép a hajtókar. az xt is szép, de az slx-ből az új nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
-=RelakS=-
veterán
megveszek... valaki linkelt egy talán bikemagos cikket, ahol 2009-ben egy teszkóbájkot háát ... teszteltek...
Be tudná megint valaki rakni? Kollégának mutogatnám... Mármint a cikket
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Szakbarbár
aktív tag
Ennél olcsóbban már nem igazán találhatok alu vázat villával, ugye? Bár kicsi a kép, de aránylag jó állapotúnak tűnik ez a váz.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
hoffman_
nagyúr
válasz -=RelakS=- #11454 üzenetére
ennek lassan be kéne kerülnie az 1. hsz-be
ui.:
nehogy fényezzem má' de Jorus kolléga tollából való, ha jobban megnézed
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz -=RelakS=- #11457 üzenetére
én sem zsebből toltam, a bikemag és tesco szavak is gyorsan eredményre vezettek
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
nos, 59 nap után eljutottam oda, hogy le tudtam szedni a két 15-ös anyát(természetesen azért még nem jobb kézzel...), és szétkapni a kereket. így gumma nélkül még ijesztőbb a dolog. furcsa módon, leszedés után se tapasztaltam a gumiban szálszakadást, vagy hibát, nagyon úgy fest, hogy megúszta. vittoria gumit mindenkinek ezek után
a vállam teljesen kész van egyébként(ha valakit érdekel ), varratszedés is megvolt már, a seb is teljesen begyógyult, és egész széles tartományban mozog. ez így 8 hét alatt elég impozáns, örülök magamnak rendesen. a gyógytornászommal is konzuláltam, tegnap voltam először, azt mondta, hogy egész jó volt ez elsőre. rögtön kérdeztem, hogy bringa, fekvő, húzódzkodás, judo mikor mehet újra. 12 hetet mondott a bringára, látta a szememben a csalódást és az el-nem-fogadás mosolyát is, szóval egy 10. heti kompromisszumban maradtunk. a többit nem is merte datálni de nem vészes, fél éven belül lesz minden, a sérüléstől számítva, ami alapjában véve egyáltalán nem rossz.
és akkor két kép csak úgy mutatóba, utána pedig kérdeznék párat.
itt a tengelyt a parketta mintára teljesen merőlegesen lőttem be...
kérdés #1:
továbbra is félek, hogy nem csak a felnim kukás, sérülhetett más is. ezt hogy lehetne biztosan megállapítani? a kormányt mozgatva semmi kotyogás vagy szorulás nincs, a kormánycsapágy gyönyörűen mozog, illetve se a villanyak, se a fejcső hegesztéseknél nem látok sérülésre utaló nyomot(bár amatőr szemem van hozzá).
kérdés 2#:
ez a novatec agy egy nagy túlélő, ha kell új, tuti csak ilyet veszek. semmi baja nincs szerintem, az agyperem a legkisebb deformációt se mutatja szabad szemmel vizsgálva, nem kotyog, nem szorul.
a felni használhatatlan, a küllők és niplik elég nyúzottak. második kérdésem az lenne, hogy ezeket a küllőket és nipliket fel lehet használni még kerékhez? nem egy hegyről lefele száguldós országútit szeretnék belőle, de szépen lassan gyűlnek a dolgok itthon, és ha tudok, akkor összeraknék egy patkány bike-ot, amihez még sodronylakatot se vennék. az érdekelne tehát, hogy szabad-e, mert az egy dolog, hogy rusnya, ne legyen veszélyes azért.
köszi előre is, ha kapok választ
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #11460 üzenetére
Szép kerék. Miért igen és miért nem érdemes használni a küllőket:
A felni dupla falú, elég erősnek tűnő darab, tehát ha ilyet kapott, akkor oda kellett erő rendesen, magyarán szólva meg lettek gyepálva biztosan a küllők.
A felni kicsit úgy néz ki mintha csavarodott volna, nem tudom milyen irányú ütést kapott, mezőnybukásba előfordul hogy a fekvő bicikli kerekin átmegy valaki, ilyenkor csavarok általában a felni, ilyenkor a küllőket nem éri akkora terhelés.
Ha alu anyával lenne fűzve, akkor azokat biztos kidobnám mert leszakadhat a feje főleg ha nem ért benne végig a küllő, a réz anya rengeteget bír ha nem volt rövid a küllő (!) de viszont nem drága ezért nem sok értelmét látom a megtartásának.
A küllőket végig kéne vizslatni, a fejüket hogy nem-e látszik rajtuk túl terhelés jele, amikor kifűzted a kereket, akkor is lehetett érezni hogy valamelyik küllő agyon volt-e tépve, szinte elnyalódott a küllő anya mikor próbáltad lazítani.. na ezeknek a sorsa már meg van pecsételve.
Szóval ezeket mérlegelve kell felhasználni a bukást szenvedett alkatrészeket, lehet tök jól fogja bírni, és ennyi küllős kerék esetén egy küllő szakadás még nem jelenti azt hogy egyből életveszélyessé válna a kerék. Láttam én már elszakadni alig futott DT küllőt is.. ami el tud romlani az el is romlik, a bukást átélt alkatrésznél a bekövetkezés időtartama nyilván hamarabb várható. Szerelő fejjel nem ajánlhatom az ilyen alkatrészek újra felhasználását. (Ugye ennyi erővel az agyat is kidobhatnád.. túlterhelt küllő perem ha leszakad egy pár küllőnél, abból már lehet kemény bukás.. de ha nincs anyaghiba akkor ezek a túlépítettség miatt ki kell hogy bírják..) De én magamnak visszafűzném egy másodrendű biciklibe.Bicikli hogy sérült-e, nagy de üzemszerű terheléseket adni az alkatrészeknek, ha nem recseg, nem mozdul, akkor valószínűleg nincs baja, torzulásokat madzaggal tudsz mérni, felfeszíted ide oda a vázra, és nézed hogy párhuzamosak-e a távolságok a csövektől. (Ezzel egyébként be tudja az ember magát csapni a nagy okoskodás közben, mert ki lehet mérni még ezzel az egyszerű madzagos eljárással is gyári hibákat amik nem a sérüléstől lettek hanem már előtte is megvoltak...)
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #11461 üzenetére
köszönöm a részletes leírást
a bringa egyetlen nagy ütést kapott, egyenes úton mentem, jobbra szerettem volna kanyarodni 30-as tempónál, kihúztam picit balra, és amikor visszahúztam jobbra, akkor kicsit(nagyon) elszámoltam magam, túlhúztam, és ennél a sebességnél(25-27 lehetett szerintem kanyar előtt) keresztbe fordult az első kerék, nem merőlegesen azért, de majdnem.
az agyat nem szívesen cserélem, mert tényleg jól néz ki, de ez persze csak a látszat, megégetni magam nem akarom... a "gond" az hogy nem másodrendű bicaj ugye, jelenleg csak ez a ss van, ezt használom napi szinten 10-50km távon. most télen nem, de tavasz/ősz/nyáron, majdnem minden nap.
az anyák asszem rézből vannak, de erre egyrészt nem esküdnék, nem én fűztem, másrészt elég ramaty az állapotuk is, sok helyen látni, hogy a fej csúnyán lett terhelve. a küllők szépen végigértek amúgy, de azok sincsenek a legjobb bőrben. lehet, hogy akkor ezt a részét hanyagolom.
megnyomogatom majd akkor a gépet, ha lesz benne új kerék. köszi a tippeket ide is. gyári hibák ennél a 3* royal váznál bőven vannak benne...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #11460 üzenetére
akkor csak javulgass továbbra is, ahogy mondani szokták, már látod az alagút végét
át tudom érezni a helyzetedet még úgy is, hogy nekem meglepő módon nem hiányzott annyira a bringázás, mint előzetesen gondoltam igaz, én 6 hét után visszaültem, szóval nem is nélkülöztem annyit, mint te."vittoria gumit mindenkinek ezek után" oké, 2 db jöhet, adjam a címemet?
mod: hasonló manővert én is követtem el (igaz, ott a 'kéz nélkül' is szerepet játszott, szerencsére nem lett belőle 'fog nélkül' (gondolom mindenki ismeri a viccet )) még el se estem, de a felnim nekem is olyan 8-ast kapott, hogy alig forgott el a villában, megértem hazatekerni vele 12-13 km-ről
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
CsiguszMaxim
senior tag
válasz fpeter07 #11464 üzenetére
Sziasztok!
Vettem ma egy pulzusmérő órát és letoltam vele az első görgős edzést. Elég furcsa tapasztalataim vannak, főleg hogy még soha nem használtam ilyesmit. Ez lett a vége:
Vérnyomásmérővel próbáltam controll-t nézni pár időpontban (persze nem edzés közben, hanem előtte utána) és elég pontosnak tűnik. Számolni úgy számoltam, hogy 220-ból levontam 26-ot és úgy próbáltam a zsírégető zónát belőni 70-80% közé (136-155-ös pulzus)
Mennyire helytállóak a kapott eredmények, illetve mire érdemes figyelni. Főleg zsírégetés lenne a cél.
Köszönöm
Jajj nem válsz akart lenni, de már mindegy :/
[ Szerkesztve ]
Best teaparty evaaaaaaaaa!
-
Toomy
senior tag
Az illetékesektől lérdezem megér ez a vázszett ennyit? Persze csak ha jó állapotú.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #11467 üzenetére
Pedig sajnos a karbonokat ilyen áron mérik. Ma voltam feléd, jól ki is fingattam magam.
Köszi süni! Holnap megcsörgetem őket.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
bár nem vagyok illetékes, de sztem ennyit megér, amennyiben tényleg jó állapotban van, meg még kapsz is hozzá ennyi mindenfélét. mivel boltból veszed, még ha használtan is, talán valami garit is adnak rá. az persze megérne egy kérdést, miért lett eladó (finom célzás esetleg az eredetére, nem lopott-e)
a bikemag outis fórumában kéne megkérdezned, de most éppen valami fórummotor-frissítés van, nem elérhetőwar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Szakbarbár
aktív tag
Jól van, látom te is megtaláltad a legmeredekebb részét az útnak Dobogókő felé Én szégyenszemre legalább ötször megálltam míg felértem Pilisszentkeresztig. Mondjuk nekem 39 - 23-as a legkisebb áttételem. Viszont Táttól már tükörsima aszfalt vezet Bajnáig, hála a felújításoknak.
Én csak sima aluvázat keresek lehetőleg villával, de nem túl sok 52-54-es méretű van. A max keret 35-40, de inkább kevesebb.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #11470 üzenetére
Igen Táttól Bajnáig makulátlan a szakasz. Viszont a hátam közepére kívántam már az ott levő dombokat is a Dobogó-kő megmászása után. Nekem is van egy 23-as sorom, de szerencsére nem az volt most a bringán, mert akkor tényleg tolás lett volna a vége.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz CsiguszMaxim #11465 üzenetére
Amennyiben zsírégetés a célod, az a max. pulzusod 50-65%-a között a legoptimálisabb.
Mindenképpen mérj egy max pulzust, mert ez a kivonósdi általában nem ad pontos eredményt!"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Szakbarbár
aktív tag
Pomáz felől annyira nem is veszélyes, javaslom a Pilisvörösvár - Pilisszántó - Pilisszentkereszt - Dobogókő útvonalat. Kellemes kis tüdőtágító rész . Csak utána ne engem szidjál
Doki-HUN1978:
"Amennyiben zsírégetés a célod, az a max. pulzusod 50-65%-a között a legoptimálisabb."
Ez nálam 10-15 km/h sebességnél teljesül is. Szóval ha már ráülök a biciklire is ég a zsír[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fidig
tag
válasz Szakbarbár #11475 üzenetére
IGen, ismerem azt a részt is A fokozatosság nagy úr... :
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
CsiguszMaxim
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #11474 üzenetére
A max pulzus alatt pontosan mit kell érteni?
Azt, hogy ájuláshatárig kell hajtani magam és amit épp el tudok így érni, vagy egy olyan értéket kell inkább a maximumnak tekinteni amit legalább 1-2 percig fent tudok tartani?
Best teaparty evaaaaaaaaa!
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz CsiguszMaxim #11477 üzenetére
Van a közelben 10-20 emeletes épület vagy domb?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz CsiguszMaxim #11477 üzenetére
A max pulzust nem igazán egészséges percekig fenntartani!
Bemelegítés után nyomatsz egy tempósabb 5 percet, majd 2perc keményebb tempó. Ezután egy fél perc lazább tempó, majd 1-1,5 perc amit csak tudsz. Itt érdemes egy dombot, vagy hegyet nyomatni, úgyis ott jön ki leginkább a max. teljesítmény.
Amikor már csillagokat látsz és nem bírod tovább, ott lesz a max pulzusod. Ahhoz képest érdemes mindent számolgatni.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #11463 üzenetére
köszi szépen én mérges vagyok, mert jön a tél, amikor én sajnos nem nagyon tudok tekerni, és pont addigra ülhetek gépre, mire lehet, hogy már nem is lesz olyan nap, hogy kimehessek. (aztán lehet, hogy most fogom rászánni magam pár ócsó aldis cucc keretében, hogy megnézzem a határokat)
kéz nélkül-fog nélkült ne is mondd, beleégett az agyamba... amúgy a baleset tisztán az én hibám volt és még csak nem is lehet azt mondani, hogy valami hú de nagy helyzet volt. simán csak ellazáztam a dolgot, és ezért estem egyedül.
Doki-Hun:
Amikor már csillagokat látsz és nem bírod tovább, ott lesz a max pulzusod. Ahhoz képest érdemes mindent számolgatni.
ollé, én még sose mértem, de ilyet már csináltam párszor viszont sose bringán, ott nem sikerült, csakis edzésen ment. bringán nem is próbáltam annyira, de nem tudom, hogy ki tudnám-e hozni ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
Mondraker 2014-es gépei, ha valakit érdekel, én nagyon szeretem a gépeiket, szerintem igen szépek.
bár az egyik legszebb gép a mai napig szerintem ez a la pierre
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Frenky89
őstag
Korábban jártam erre pedál+cipő kérdésben. Köszönöm szépen a javaslatokat!
Végül M520+Speci Tahoe lett és nagyon bevált. Bár magából az SPD-s rendszerből még nem tudom kihozni a teljesítménykülönbséget, mert nem tudok rendesen körkörösen hajtani, de terepen mindenképpen jobb már az is, hogy fixen van a lábam. A Tahoe is nagyon jó, szuperül szellőzik, pont ilyet szerettem volna. Az M520 is ok, de a legutóbbi menet során elkezdett kattogni valami a középcsapágy környékén és az előző hasonló esetnél - még a régi pedállal - szétszedés és újrazsírzás volt a megoldás.
Azt szeretném viszont megkérdezni, hogy hogyan lehet megtanulni a helyes körkörös hajtást.
-
-
csabi94
őstag
Fixim kapott új láncot, és új hajtóművet. Természetesen egyik sem új, mindegyik a montiról van.
A 38 éves lánctányér nem bírta a strapát, egyik (fixis) fékezésnél eltölt, úgyhogy kényszerből ráraktam a Wenson régi hajtóművét 44-es tányérral, ég és föld a különbség, merev lett, és még haladósabb. Persze nehezebb vele fékezni is (nekem a klipsz nem vált be, szándékosan nincs rajta, fékezni úgy szoktam, hogy az egyiken állok, a másikat alulról támasztom vagy csak szimplán ellentartok).Nektek bejön ez a régi stílus? Haverom annyira bírja ezt a bringát, hogy ennyire oldschool, bringás barátom meg ki nem állhatja, hogy nem racsnizik...
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz csabi94 #11487 üzenetére
vagány a gép, jót tett neki a sunrace hajtás, illik
nekem felemás érzéseim vannak a fixivel a mai napig. baromira tetszik a dolog maga, de magamban nem érzek annyit, hogy megpróbáljam hosszútávon(plusz már enélkül se a legjobbak a térdeim). én még két fékkel és szabadonfutóval is rommá töröm magam, ugyebár
(előre fél már több szerettem is, hogy mi lesz, ha jövő nyárra tényleg elkészül a hegyi gépem )
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
-
hoffman_
nagyúr
válasz csabi94 #11489 üzenetére
tudom, hogy neked már "gépparkod" van, azért figyelemmel kísérem itt a dolgokat, néha csendben, néha kevésbe csendben. a versenyeid is meg szoktam olvasni
egy outi a következő pár évben lehet, hogy nekem is be fogy figyelni, egyre jobban vonz a dolog, hiába nőttem fel montin, és tekerek most egysebit. fejben már épül a park nekem is, csak a kivitelezés halad nagyon lassan
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
válasz hoffman_ #11490 üzenetére
Az "géppark" nekem sem bővül most jó darabig, barátnőm így is ki van rám akadva. Anyukám már megszokta...
Amúgy most nézem, hogy több mint 1 éve, volt a mosatni fiximről szó a fórumon: [link]
Nézegettem ezeket a képeket, nem is olyan rossz bringa most, a képeket nézve.
5 ezer Ft-ot költöttem rá: fogaskerék, hátsó gumi, 2 belső, km óra spirál.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz csabi94 #11492 üzenetére
az derék, szépen lepucoltad nekem is kéne valami ilyesmi, hogy legyen egy boltbajárós, de hát annak már végképp nem lenne helye a tervben
már a jövő nyáron esedékes xc gép is necces, nem tudom, hogy a folyosóra fúrjam fel a városi fölé, vagy a szobámba lógassam majd valahova...
asszonyka sok előnnyel jár, megszámlálhatatlan előnnyel, de mióta nincs, azóta nincsen, aki meghúzza a kantárt. arra költök, amire tetszik
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
D.Orion
veterán
válasz Tomi_Sci #11496 üzenetére
Csabi mint tudjuk igazi küzdő. Ő montival is csak felfele megy, mivel lefelé mindenki tud.
Jut is eszembe Csabi, matricával mi lesz? Többiek Fejér megyében.. matrica nem kell vagy mivan? Bejelentkeztetek páran, aztán egy ember volt csak érte. Plusz kettő akivel összefutás kérdése csak a dolog. De a többiek?
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Frenky89 #11483 üzenetére
Az utolsó mondatodra reagálnék. Nem régiben a kényszer miatt (nem volt nálam nadrágösszefogó) egy kis ideig egy lábbal tekertem, ami ment is, hisz spd-m van nekem is. Szóval, ha nagyon rá akarsz gyúrni, akkor hosszabb-rövidebb ideig az egyik lábadat old, vedd le ezt a lábad a pedálról, és csak a másikkal tekerj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- Futás, futópályák
- LEGO klub
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...