Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Fasten
tag
válasz belaazallat #7450 üzenetére
Hát igen, ez tökre igaz, de amikor elkezdtem keresgélni, 20-30ban volt meghúzva a limit, használtból, ami felment 40-re, használtból, de 50-60ból már újat kapok és most járok majd' 100-nál
Megbízható, gondosgazdás használt bringát vennék. De az a baj, hogy sok lutri. Vagy nem tetszik. Vagy kicsi. Vagy nem is olyat szeretnék...
Ez meg olyan ló, amilyet akarok
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
belaazallat
addikt
Én a Wenson-t úgy vettem, hogy haveromnak ilyenje is van, volt szerencsém kipróbálni. Hát egész más életérzés.
Egy tipp alivio szett felszereltség alatt ne vegyél biciklit. (Most lehet szidni, hogy mennyire tré is egy XT-hez, vagy SLX-hez képest!) Annál már érezni a különbséget a belépő szinthez(normál halandóknak belépő szint) képest.Én is 25000Ft-os biciklivel kezdtem, jó is volt amíg rá nem ültettek egy jobbra. Szerencsére baráti körben nincs olyan minőségű kerékpár, ami jelentősen jobb lenne, mint a mostani Wenson.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rii
nagyúr
válasz alienpapa #7449 üzenetére
nem a cruiser bike?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
carrot
tag
válasz belaazallat #7453 üzenetére
Pl. volt nekem alivio négyszöges meg octalinkes hajtásom, váltóm, most SLX, XT van, s azt kell mondjam nem volt az alivio kaki - így utólag, sőt az octalinkes elég merev volt az MTB-n, pd volt nindzsázás meg nyúzás rendesen.
-
Manitou
veterán
Milyen belső volt?
Igen ez benne van a pakliban. 160g alá nem szivesen megyek belsők terén (MTB), hasonló negatív tapasztalatok alapján. Az ilyen 120-130g-os kategóriánál már nagyon vigyázva kell használni. Egy 90g-os meg már nem is tudom mit bírhat, de gyanítom több vele a bosszúság, mint az öröm. -
szki
őstag
válasz Manitou #7456 üzenetére
Schwalbe könnyített belső volt/van neki. Én is nézegettem, hogy 105g-osat lehet venni 700/28-32-ben. De végül nem váltottam, mert a jelenlegi Kenda belsőm is csak 150g (bár hamar leereszt 6-7 Bar-ról, mert még a múlt évezredi).
De gondolom a (tüske)szúrásos defekt ellen a vastagabb belső sem véd. Bár lehet amarago külsőt is könnyebbet vett.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jajj, ha ezt délután olvastam volna...
Tanácstalan voltam, h a rettenet nagy villás kulccsal bírkózva mi az istenért nem lazul meg!
Ütöttem, kalapáltam, ugráltam rajta, semmi.Aztán mivel apám nem volt a közelben, felhívtam a boltot, ahol vettem.
Ott tanácsolták, h fogjam be satuba. Óóó bakker, h ez nem jutott eszembe!Necces lenne egy 50 km-es túra holnap? Utána bevinném a boltba, csak épp úgy adódott, h le kéne ugranom vhova messzebb.
szerk: a szabadonfutó részhez hogy férek hozzá (racsni)? Mert szét kéne szednem legközelebb. Szárazon fut, de legalábbis olyan hangja van, mintha homok csiszolna benne.
Meg amúgy is szét kell szednem még egyszer, mivel nem sikerült olyan patentosan beállítani a kónuszt, meg a kerék se pontosan középen van a villák közt.
Életem első komolyabb szerelése. Néha csak lestem a gumi felrakása közben, h akkor most wtf.
Hmmm, végülis ezt a szervízben megcsinálják nekem!
Ha rájuk merem bízni.[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz XP NINJA #7435 üzenetére
a dolog úgy néz ki hogy egy zárt olajpatron nagynyomású nitrogénnel töltve. megbontani nem lehet, tehát olajcsere kizárt, és nem is állítható csak lockolható. semmi védelem nincs benne ha lockolva odavágod akkor megmurdel a szelep. új eccség ára kb 15 péz. kenése meg zsíros, perselye műanyag ez utóbbi ~2ezer péz körül mozog asszem.
-
Fasten
tag
Szia!
Nekem igazából ezek túl sportosak... Én inkább olyan bringát keresek, amivel "krúzolni" lehet Szóval kicsit kényelmesebb ülés, kényelmesebb üléspozíció, kevésbé kell rádőlni a kormányra, stb... Egyelőre a két Gepida van a képben, de még gyűjtöm az információkat
ez sem tűnik rossznak, bár ez inkább az én "kényelmes" kategóriám
Szeged környéki vagy amúgy?
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
dudi6
senior tag
Most már látom milyen bicók érdekelnek, ha keresgélés közben találok, akkor elküldöm majd neked. A Gepida 200-t mintha láttam volna 70.000 környékén, ha érdekel megkereshetem. Nem rossz ez a magellán én is néztem, de én nem akarok marokváltósat, lebeszéltek róla. Amúgy nekem is jó lenne hasonló, nem kell túl sportos.
Budapesten dolgozok, de vidéki vagyok... -
DemonDani
addikt
9 sebességes lánc (HG73) jó a 8sebességes rendszerhez nem? Legalábbis logikám szerint jónak kéne lennie, annyival nem vékonyabb talán hogy ne menne rá a 8sebességes cuccokra
Láncoknak a bevonata amúgy tényleg véd? Szóval a Cinkbevonat ténylegesen megakadályozza a korróziót?
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
golyani
őstag
válasz Teasüti #7463 üzenetére
padkát sztem még kibírja, kérdés hogy hányszor. meg ha pl egy ~100 kg-os rider kb 30-35-el benézi a kátyút lockolva hát attól lehet elvérzik:S. lehet az enyém volt defektes.
az enyém olyat produkált, hogy akkor is lockolt amikor nem volt behúzva akar, pl ha finoman legurultam a padkáról leérkezésnél zárt, holott egy helyben pedig simán lehetett nyomkorászni. egyszer felidegelt, lockoltam kb 25-nél kikaptam kerékre aztán érkezésnél jött egy bucka. utána nem lockolt csak lassított a befelé mozgáson de azt is csak kb 30mm után, még mindig jobb volt mint a nonstop lock. aztán cseréltem egy Manitou R7-re. ég és föld. nekem a persely is játékkal volt illesztve a külső szárban...
igazából én nem akartam vele foglalkozni, jóárasított bringával jött (Genesis Element '08), a csere be volt tervezve.
XP NINJA: hát kenés részen lehetett azaz olajcsere. gyárilag zsíros azt tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz DemonDani #7465 üzenetére
Miért lényeges a korrózió védelem? Én eddig csak őskövület láncokon láttam rozsdát - igaz ott már vastagon. Rendszeres használat mellett előbb kopik el, mint hogy korrodálna.
Még az enyém sem rozsdás, pedig 2002-es.(#7466) golyani
Hh hányszor? Üzemi szinten.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7459 üzenetére
Na igen. Izomerő kell a bicajszereléshez, és tapasztalat Majd meglesz apránként mindkettő!
A racsnik szabadonfutójához még nem nyúltam. Tudtommal teli van golyóval, és jobb azt nem bolygatni. Ha fura hangok jönnek ki belőle, akkor inkább csere, mint golyózgatni. Amúgy szerintem speckó körmös v. tüskés kulcs kell hozzá.
Fogaskoszorún a lánckerekek nem kopottak? Ha igen, akkor úgyis csereérett a racsnis koszorú egyben.
A kónusszal el lehet szórakozni, hogy ne szoruljon a tengely, és ne is kotyogjon. De majd rá fogsz jönni a nyitjára
Nem tudom milyen papucs van a hátsótengelyednél, de arra ügyelj, hogy kerék a láncvillánál, és a támvillánál is középen legyen. Én például 135mm-es tengely helyett 130mm-set tettem be, de ügyesen hézagoltam 4 alátéttel a maradék 5mm-t.Más: kerékpár vásárlóknak egy friss cikk a holkerekparozzak.hu-ról: "Kerékpár vásárlás 1 rész: Új bicikli"
[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #7467 üzenetére
Feltételezem nem szokott az időn állni egész évben...
Enyém télen-nyáron napi 6-8órát van szabad ég alatt. 1év alatt is hót rozsdás tud lenni, kenés ellenére is, télen 2 naponta kéne átkenni, talán akkor nem kapná meg de szerintem az is kevés lenne.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7467 üzenetére
Miért lényeges a korrózió védelem? Én eddig csak őskövület láncokon láttam rozsdát - igaz ott már vastagon. Rendszeres használat mellett előbb kopik el, mint hogy korrodálna.
Még az enyém sem rozsdás, pedig 2002-es.
Télen, latyakban elég hozzá mindössze fél óra.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
golyani
őstag
válasz Teasüti #7467 üzenetére
ha nincs benne valami okosság, mint pl az RS villákban a Gate, ami nyitja a lockot nagyobb ütés esetén, akkor előbb utóbb elfárad a szelep.
láncomon nekem egy benzines mosás újra olajzás, és pár csepp eső után megjelent 1-2 rozsdafolt. aztán lekopott.(HG73) egy két folt nem számít, max esztétikai probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hát, nem mértem mekkora tengelyt kaptam a kerékkel, de ez még rövid is.
A váltóvédőt felhelyezve már nem szabályos a záró anya, fél vagy egy menetet lelóg.
Izom az még csak-csak, a satus megoldásnál már nem volt szükség akkora erőre, legalábbis ott már könnyen adta magát. Csak túl nagy erők ezek érzésem szerint, volt némi ropogás a küllők részéről, meg vártam eltörik-e az öntvény racsnileszedőm.
A kónusz egy külön történet.
Oda csak tapasztalat kell majd, elsőre egyszerűen nem tudtam mindent figyelembe venni, van, amivel már a kerék vázba illesztésekor találkoztam. Pl a tengely tájolása, nem fért fel a váltóvédő, stb. Tipikusan olyan dolgok, amiért 2-3x nekikezdhettem elölről a beállításnak.
Meg akkor még a kontra anyák szerepe, mit miért, hova. Ez megint csak nem tökéletes elsőre. Ezért is nincs tökéletesen középen a kerék (meg azért is, mert nem találtam a tolómérőt ).A koszorú amúgy az én laikus szemeimnek jónak tűnik, nincs rajta "cápa fog" szerű kopás. Szimmetrikusak a fogak.
Lánchoz: valóban, enyém nincs a szabad ég alatt. Esőt is ritkán lát, nem hogy havat.
De amúgy meg nem hinném, h bármi kárt okozna a rozsda. Ciki, az oké. De szerkezeti károkat nem okoz 1-2 év alatt. Nehogy ne kopjon el előbb, minthogy a rozsdában menne tökre... Én is csak közlekedek, meg néha elmegyek vele egy-egy kisebb túrára. Évi 2000 km-re becsülöm, tekintve, h még csak június van. De persze csak a szezon alatt. Egész évben használnám, akkor sztem így light-os tekerés mellett is évente elhasználnék egy láncot így hasra ütésre.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7474 üzenetére
Akkor csak én vagyok láncmániás?
Sűrűn törölgetem át ronggyal, meg a lánctányérokat, és fogaskoszorút is. Pedig terepen nem is járok.
Mondjuk pár évtizede a motorkerékpárjaimon sose kapott ennyi gondoskodást a lánc Volt is vagy egy vödörre való láncom...Szerk: már voltam úgy bicajjal, hogy egy hosszú túra előtt olajoztam a láncot, de a legvégére mégis kiszáradt a kánikulában a lánc, és elég idegesítően nyikorgott. Azóta persze olajozom sűrűn.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
én is szoktam mert engem meg idegsít ha ropogtat a lánc.
-
Teasüti
nagyúr
Már elfelejtettem a tanultakat gépelemekből, vagy hasonlóból, ahol szó volt a rozsdásodásról. De logikusnak tűnik, h könnyebben megindul a korrodálás egy tiszta felszínen, ahol közvetlenül érintkezhet az oxigén a felülettel.
Hmm, nem vagyok biztos a dolgomban, utána kell olvasnom az elméletnek.Amúgy meg soha nem csörgött még a láncom, meg mi az hogy elpárolog a kánikulában az olaj?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz belaazallat #7450 üzenetére
Ilyen Exquisite-em van, saccra ez pont akörüli évjárat is lehet (2006-os). Ha az, akkor nagyon strapabíró, montiként is használtam egy időben, még minden eredeti rajta, Deore szint alatt kb. semmi nincs rajta. Kivéve talán az első váltó, az ahogy így rákukkantok, Nexave, de egyébként stabil jószág. A külsők rajta tényleg az eredetik, rémesen rosszak, de ez volt eddig a legnagyobb baja az enyémnek.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ayg0
senior tag
üdv!
(magamhoz képest) kicsit nagy fába készülök vágnia fejszémet, ugyanis ~3 hét múlva, július második felében el akarok tekerni Debrecenből a Balcsiig, majd vissza Budapestig. Szeretek bringázni, de ez az első ilyen nagy volumenű vállalásom ezért tapasztaltabb emberek útmutatását szeretném kérni a felkészüléstől (eddzés) kezdve a felkészítésen (keró) keresztül, az útvonal tervezésen át a megvalósításig, mi, merre stb.
mivel igen összetett témáról van szó, talán érdemes lenne privátban megvitatni a mikéntet, ergo ha akadna egy segítőkész fórumtárs, aki gyakorlati tapasztalatával a segítségemre lenne, megválaszolná a már megfogalmazott kérdéseimet és felhomályosítana a lehetséges buktatókról - amik felett esetleg átsiklottam - azt nagyon megköszönném."A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
Ariadne
őstag
Nem privátban is tudunk segíteni szerintem. Alapkérdés, hogy milyen bringád van és mennyit szoktál bringázni egyben, mennyi volt a legtöbb, amit valaha mentél, no meg az is kérdés, hogy mennyi idő alatt akarod megtenni ezt a távot.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kukcaman
senior tag
Sziasztok!
Remélhetőleg a héten megérkezik a bringám
DiamondBackA pénzből már most hadilábon állok, mivel most kezdek melót keresni
Elég lesz olcsóbb pilácsokat rászerelni?(villogó)
Na meg a másik, ami kulcs fontosságú! Szintén olcsóbb sodronyos zárat tudnék venni, de ha mondjuk vennék egy biztonságosabb lakatot, az nem tűnne fel senkinek, hogy ez vajon miért van lezárva egy ilyennel?
Kerékjavító szettet érdemes venni, vagy pedig elég hacsak a pár kulcs van nálam, meg a gumi leszedő?
Egyenlőre ezeken gondolkozok!
üdv -
rii
nagyúr
(én eddig egyedül csak egyszer mentem le bp-ről füzesabonyba, 160 km)
ez köbö 300 km-es táv minimum 15 óra tekerés 20 kmph-val számolva
ahogy Ariadne írta, tényleg az a kérdés, most mekkora táv megy most egyben (egy 160-as kell kiindulási alapnak), és hogy milyen a bicaj, minél könnyebb kell, vékony gumikkalekkora távot szerintem (főként] kétszámjegyű főúton a lejobb megtenni, mert viszonylag egyenes, jó minőségű, igaz forgalmas, de a városok miatt jó iránymuatató is, nem lehet eltévedni, tükör nem árt szemmel tartani a mögöttes forgalmat, főként a kamionokat
lámpa legyen pót is, mert ha estébe hajlik a tekerés sz*r, amikor ledudálnak az autók, no meg (élet)veszélyes is
minél kevesebb cuccot kellene magaddal vinned, városokban megvenni, amikre szükség van. (5 liter víz biztos el fog menni egy meleg nyári napon a tekerésben, az 5 kg, ennyit nem kéne' magaddal cipelned.) szerencsétlen esetben egytartósan jövő szembeszéllel is számolni kell, 40 km is sok, nemhogy 100-on, valszeg nézni kell majd a széljelentést. 80 literes hátizsák 3/4-ig megpakolva felejtős sztem (:
Én a google maps-ról kinyomtatnék problémásabb részeket (nagyon jól fel lehet ismerni a tereptárgyakat szerintem), vagy vinni web-ready telefont, és ott helyben google maps-ozni. + gps.
a kerékpárt előtte meg-nagy-generáloztatni.
szerintem (is) ez hatalmas felkészülést igényel, nem kis project
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
szki
őstag
Én kiindulási alapnak az utvonalterv.hu oldalon szoktam tervezni a gyalogos közlekedési eszközzel, mert értelmesebb útvonalat ad, mint bicajra. Aztán persze nem árt egy rendes útvonaltervező az okostelefonba, mert több alkalmazás már tudja hol tilos tekerni főútvonalon. És ekkor az alternatív megoldást mutatja.
Például Debrecen-Siófok 326 km. Ez szép táv! Főleg úticsomaggal szép!
És nem tudom még aznap lesz meg a Balaton-.Bp., vagy másnap?Több szakasz forgalmas főútra adódik, és célszerűbb hétvégén tekerni, amikor kevesebb az autó (bár ilyenkor több a hétvégi autós amatőr is az utakon), és szombat 15:00-tól vasárnap estig kamionstop is van.
Ekkora útnál sűrűn kell inni. Várhatóan óránként 1 Liter víz kell, ha meleg van (temetői kutak). Szintén sűrűn kell erősen kalóriadús táplálékot magadhoz venni (szénhidrát energiabombákat). Az ásványi anyag veszteséget izotóniás itallal kell pótolni.
Az edzettségi állapotodat Te ismered. Ha már tekertél többször 100+ km-t egy nap, akkor tudod mire számíthatsz. Bár én 100km-t extra kaja nélkül letekerek, de 150km-t már nem, és akkor az eléhezés ellen sok energia kell már.
Az biztos, hogy ekkora tekeréshez fokozatos terheléssel lehet edzeni, és több hónap folyamatos edzés kell!
[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7472 üzenetére
ha már ugyis szétszedted az agyat,akkor a tengelyt már odébb tudod tolni,hogy felférjen majda váltovédö is(sztem ez az egyik legfeleslegesebb cucc a bringán...a 0,5-1 menet az anyán az már nagyon határeset),meg persze toljál bele megfelelö mennyiségű zsirt is,mert gyárilag nemsok kerül oda,ahova kéne
a racsnit meg le tudod szedni egy csillag-villás kulccsal és egy kalapáccsal is(nem kell sajnálni a kulcsot,nemfogja megadni magát,biztonságképp a zároanyát rátekerheted a racsnileszedöre,igy nemfog elmozdulni tengelyirányban)
a küllöropogás/pattogás uj keréknél természetes,pár méter gurulás után megszünik
az egyik oldali konusz és kontraanyát meg rendesen huzd össze,ez legyen a fix oldal,a másik odalon már könnyebb beállitani a megfelelö "feszességet",a kerék pedig a kontraanya és a konusz között lévö távtartok miatt nincs középen(minden váz más,igy ritka,hogy egy uj kerék középen legyen)vagy a távtartokal játszol,vagy visszaviszed a bolta ahol vetted,a küllöutánhuzás alkalmával be is huzhatják középre a kereket
a koszorut meg ne bontsd meg,nem bonyolult,csak sok benne a golyó ( nagyon sok,nagyon kicsi golyo,aztán ha nincs meg mind,kezdödnek a bajok,mert olyat nemfogsz kapni,max másik racsnibol );helyezd vizszintes helyzetbe a racsnit,a nagyobb lánckerék legyen felül,a résbe nyomjál müszerolajat,majd forgasd hátrafelé(racsni dolgozzon és persze továbbra is vizszintesen legyen!)eleinte még szarabb hanjga lesz,de ezt párszor megismételve rövid idö mulva a kis lánckerék felöli oldalon a müszerolaj távozni fog,egy adag piszokkal eggyütt;ezt az olajozás dolgot addig csináld,mig szép tiszta hangja nem lesz
a kis felületi rozsda a láncon még nem oylan nagy probléma,el lehet tüntetni,de onnantol már fokozottabban kell rá figyelni(a rozsdás lánc sokkal joban koptatja a fogsort is!);shimanobol nekem eddig azt xt lánc az,amin nincs/nem is volt még rozsda(deore és lx láncokon elég hamar megjelent,rendszeres olajozás mellett)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7485 üzenetére
Váltóvédő számomra praktikus, kitámaszthatom annál fogva, de jól jön a bringa kikötésénél is. Bár jogos, csak bukásnál hasznos. Amúgy valóban felesleges.
De nekem megér ennyit, h ne kelljen babusgatni a bicajt.A tengely meg ki van centizve, tényleg túl rövid.
Más kérdés, h ehhez az alu agyhoz nagyobb porvédők járnak, mint ami a boltban vett tengelyen lévő szereléken volt az előző kerékhez. Így érdekes lesz cserélni majd. Pláne, h koszorú oldali porvédőm nem is szorul rá a kónuszra, kotyog rajta.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mewryck #7485 üzenetére
"váltóvédő is(sztem ez az egyik legfeleslegesebb cucc a bringán...)"
Olyan, mint a biztosítás, amíg nincs baj, addig kidobott pénznek tűnik, de ha baj van akkor számíthatsz rá.
Nem örültem volna 10 napja, amikor elestem, hogy egy új váltót kéne vennem.
Esés után, horpadásokkal és a vájatokkal tele váltóvédő, igen ramatyul nézet ki."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dluinet #7488 üzenetére
Milyen találó hasonlat volt.
Szerintem se árt ha van váltóvédő, én is fogok tenni a bringára ha megjön. Erről jut eszembe tegnap megrendeltük a bringámat de nem abból a boltból lett a Magellan Polaris hanem maradtam a kedvezményes árú RockMachine Thunder 50-nél (tudom páran leszólták de nekem csak jó lesz egy ideig ). Remélem pár napon belül megjön és akkor hétvégén már kipróbálhatom. Tegnap tekertem kicsit párom Caprine bringájával nekem már az is nagyon bejött. Majd kerülni fogom hogy jobbakra felüljek és akkor nem kap el a vágy.Hopp épp most jött a levél, ha minden jól megy csütörtökön hozzák. Bár ezt már félve merem csak leírni.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
venember83
nagyúr
-
nagyúr
válasz venember83 #7491 üzenetére
Izé, terepen nem szoktam menni.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Látom van rendes pro és kontra váltóvédő ügyben.
Szóval terepen szerintetek nagyobb kárt tud okozni? Mert ha igen akkor az számomra elgondolkodtató mivel mennék erdőbe is tekerni.Més que un club!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Napfénysüti #7493 üzenetére
Hozzáértők nem ajánlják (és itt nem magamra gondolok ).
-
Vasinger!
nagyúr
Ha volt már bocsi.
-
amargo
addikt
válasz Napfénysüti #7493 üzenetére
Az én váltom egy síkban van a vázzal, azaz shadow rendszerű, elképzelésem sincs mi tudná megpofozni, ellenben nem szeretnék akkor a bringán ülni, amikor fent akad a váltóvédő. Én úgy vagyok vele, hogy azért van az a bizbasz - nem tudom mi a neve Xantomas biztos megjegyezte, talán váltópapucs? - hogy letörjön, ha valami gond történik. Ellenben mindenki eltudja képzelni milyen károkat tehet a bringában és bringásban is, ha hirtelen megakad a gép.
A létjogosultságát pont ezért még olcsóbb váltók esetén sem igazán értem, mert ott max 5e buksz, ellenben nyerhetsz egy kórházi kezelést is - persze elnagyolva. Akkor inkább agyváltó
De a legfurcsább, hogy dirt gépeken sem látok váltóvédőt vagy csak eddig nem tűnt fel..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
MZsoltee
veterán
Ismételten lenen egy kis probléma a bicajjal.
A történet röviden. Bevittem a bringát a szervizbe hogy a középagy és a hátsó kotyog. Gondoltam lesz itt csere semmi, majd 80km után ismételten kotyogás mindenhol monblockot kapott a kicsike és a hátsó agyat meghúzták. Nah most eltelt megint egy újabb jó 100-120-as, és a hátsó kerék ismét kotyogni kezdett. Mi lenne a teendő? Nem szeretnék havonta 1-2x menni és szervizeltetni inkább cseréljük ki amit kell és ne legyen gond! A köv hét elején lesz még egy nagyobb ~60km-es túra amit bevállalok, de az ilyen nagymamás tempó lesz így sztem kibírja a cucc, vagy ne hajtsam mert tönkre teszek vele mást is?[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Xantomas
őstag
A váltóvédőnek abban az esetben van értelme, mikor az ember a városi bringáját, úton, útfélen nekitámasztja mindennek. Elég szar tud lenni, mikor a bicót egy fának támasztva az ember lelakatolja, a szél, vagy pár arrajáró megborítja, aztán percekig fekszik a bringa, gyakorlatilag a váltóra, és a pedálra nehezedve.
Főként ezek, a szar kerék kalitkák esetében, mikor az első kereket betolva, nem tudod magát a vázat lelakatolni, hátsó kereket betolva pedig felakad a váltó.Egyéb esetben felesleges. Szélesíti a bringát, felakad a sziklákban, ergo veszélyes.
Váltótartó fül
Ma már papucs a váz része, amihez a tám, ás láncvilla van csatlakoztatva."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- World of Tanks - MMO
- Netflix
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Asztalos klub
- Hobby elektronika
- Autós topik
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- GTA V
- További aktív témák...
- Számítógép eladó
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest