Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
SOAD19
addikt
válasz Doki-HUN1978 #23978 üzenetére
Hanem, a rossz emberekkel...
Muton: Nem igazán értem, gondolom erre írtad a nyerges dolgot, de ez nem az én bicajom. Kicsit tényleg furán áll, erősen kapaszkodhat a tulaj a kormányba, ha nem akar a hátsó keréken utazni.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
venember83
nagyúr
válasz fungeld #23993 üzenetére
Van. Egy másik bovdenházzal méregetsz. Lánchosszt meg úgy állíts, ahogy írtad, elöl és hátul legnagyobb lánckerékre, és érintsd össze a láncot, esetleg hagyj rá egy láncszempárat. Ha összteleszkópos a gép, akkor hagyj rá két láncszempárat.
Szokásos napi országútis kérdés: [link] - nem szingós kerékkel megfelelő választás lehet?
-
fungeld
aktív tag
válasz venember83 #24002 üzenetére
Mármint egy másik bringán lévővel? Egyébként merev vázas. Összeérintéskor a váltókanálnak milyen helyzetben kell lennie? Pont függőlegesen?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
venember83
nagyúr
válasz fungeld #24003 üzenetére
Bovdenház: nem, egy régi, de elég hosszú bovdenházzal tudsz méregetni, kormánytól felsőcső első bovdenszeméig, aztán felsőcső második bovdenszemétől a támvilla első bovdenszeméig, és így tovább.
Lánc: ne vezesd át a váltókanálon, kb. így nézzen ki: [link]. És Shimano szerint adj hozzá 2 pár láncszemet.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #24005 üzenetére
A saját kezűleg összerakott bringa mindig drágább, mint az ugyanolyan alkatrészekből álló gyári darab.
Ha nem zavar, akkor jó állapotú használtat vegyél (de ez nem biztos, hogy gyors megoldás, ha nem jön szembe megfelelő méretű ajánlat), vagy részben új, részben alig használt/új bringából bontott alkatrészekből építkezzél (a váz, teleszkóp és kerék esetén könnyen lehet bontott, de új darabokra bukkanni).
Sajnos új bringában nehéz mostanában kiegyensúlyozott felszereltségűt kapni, például muszáj feldobniuk hátsó váltónak valami drágább darabot, hogy aztán a hajtáson-kerékagyon spóroljanak.
Ha nincsen meg minden szerszámod, és szervizben rakatnád össze, akkor arra is számoljál legalább 5000 forintot, a kerékfűzés szintén plusz kiadás.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fungeld
aktív tag
válasz venember83 #24004 üzenetére
Köszi! Az a kép nagyon hasznos, nem is tudtam, hogy ezt így kell.
(#24005) gooool
Én is ilyen értékű bringát építek jelenleg és a qdb által említett lehetőséget választottam, vagyis bontott és egy-két esetben(kormány, stucni, nyeregcső) használt alkatrészeket szereztem be. A bowdeneken, bowdenházakon kívül semmit sem vettem boltból. Így szinte olcsóbban jövök ki mintha komplett bringát vennék, és később nem kell rajta cserélni semmit sem. Viszont egy nagyon nagy hátránya az idő. Én pont karácsony előtt kezdtem el az építést és még csak most lesz kész ezen a héten(remélhetőleg), igaz így is terveztem.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
Jamby18
senior tag
Kérnék egy kis helyreigazítást.
Kezdtem ott, hogy ebben az évben kezdett jobban érdekelni a kerózás mivel minden héten lenyomtunk 50km-t montival (aszfalt, föld út, erdők).
Elegem lett, hogy rossz a váltóm és rossz a fék is a merev vázas 10 év körüli median kerómon. Rendbe szerettem volna hozni ezért vettem rá cuccokat 22eft értékben. Kicsit fájt a szívem mert nem olyan felnit kaptam amilyet szerettem volna (fekete dupla falú) hanem csak sima szürkét kaptam, váltóból Tourney, és menetes fogaskoszorú. Csak a keró is ledobálta már a láncot, és nem akartam így a nyakamba venni a várost, meg a többi helyen nem is volt ilyen olcsó fekete felni, megvettem csak haladjak már vele.
Haverom mondogatta, annyit költögetek, hogy vehetnék ennyi erővel újat is, de elhessegettem a gondolatot. Nézegettem a cuccokat már ott voltam, hogy felszerelem, de még ott volt az elégedettlenkedés, hogy ugyan az a keróm lesz, se teleszkóp, se jobb ülés.
Gondoltam egy nagyot, kinéztem egy kerót abban a boltban ahol vettem a cuccokat. Másnap elmentem személyesen és korrektek voltak visszavettek mindent a blokk árába, délután pedig visszamenet az újért. Örültem mint majom a farkának, sűrű köszönetek után hazahoztam. Itthon néztem meg jobban, le van ütve 2 helyen a festés. Illetve a váltó is úgy nézett ki mintha estek volna a keróval, holott se a pedál oldala, se a kormány markolat nem sérült, gumik újak, az egész keró "új" szagú.
Vissza vittem 2 napra rá, nem tud vele mit csinálni, így bontotta ki, szállítás sérült. Több új kerón is ez van.
A telóra is rákérdeztem és ezzel szerelve kapták. Valamennyibe beszámítaná (árat nem mondott) ha veszek 40 ért egy fehér SR Radiont.
Eljöttem picit savanyú képpel, a keró jó, nem lehet rá panaszom, de előjött ez a jobban meg kellett volna gondolni dolog a fejembe. Vigyázok rá, takarítgatom, viszont tegnap kaptam meg a kegyelem döfést, lett linkelve este egy KROSS HEXAGON X3 2012 keró. Amibe elsőre beleszerettem. Egyből beugrott, hogy biztos csak pesten, meg 86eft, meg már ott járok, hogy majdnem 100e egy keróért. Aztán láttam, hogy Debrecenben is van viszonteladó
De ez a keró akkor is tökéletes, ha belegondolok, hogy 86 ért jó teló, jobb váltó, váltófelfogatás, későbbiekben jobb váltó is rámegy de a rajta lévő is jó, 3 színű festés, jobb anyagokból összerakva. Én meg ott tartok hogy a keróm 65e meg vegyek rá 36 ért telót.
Szóval nagy hülyeséget csináltam, vagy használjam el ezt a kerót, és ne elégedettlenkedjek? Talán visszaveszik? Gondolom unják már, biztos. Nem akarok minden helyen új kerót venni és visszavinni, de ez a KROSS most nagyon megkavart. Légyszi csak kíméletesen.
Gagyi telóVékony váz, nincs hátsó tárcsafék hely
Váltó leütve
Festési hibák
Egy 50km tekeréstől már le is kopott
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
undefined
-
dqdb
nagyúr
Ha tárcsafékes a bringád, akkor ez vagy ez, ha V-fékes, akkor némi alkuval és a villanyak hosszának ellenőrzésével ez sokkal jobb válasz lenne.
gooool: jók lehetnek, bár a Scottot kissé nehéznek találom (a Meridánál nincsen súly, az is hasonló tömegű lehet). Hol szeretnéd használni? Azért kérdezem, mert az átlag magyar utak merev villával (ami ráadásul alumínium és nem karbon) nagyon szépen szét tudják rázni a csuklódat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
Újabb kérdésekkel zaklatnám a nagyérdeműt
1. Mi alapján érdemes tippelni / mérni a felniméretet ha arról már minden matrica lekopott (vagy legalábbis semmi jelölés nem látszik), úgy hogy a gumit ne kelljen leszedni róla? A melóbajárós bicajon relatív vastag a hátsó köpeny, amit ígyis-úgyis cserélni kéne, és akkor már vékonyabbra szeretném... viszont nem tudom, hogy a felni elég vékony-e normális outis külsőhöz. Ha a felni küllő felőli vastagsága megegyezik az első kerék felnijével, akkor feltételezhetem nyugodtan, hogy a felni is ugyanolyan?
2. Hogy célszerű hátsó váltót beállítani, ha nincs bicikli állványom? Fejjel lefelé nyilván nem játszik, egyik kézzel tart, másikkal teker + állít megint csak nem játszik, és valahogy egyedül kéne megoldanom a kérdéskört. Szóval valami ötlet mivel lehetne felemelni / kitámasztani?
-
ludsimon
veterán
omfg
új aerob alsó érték 166 bpm (75%), repülni fogok.undefined
-
G@ben
addikt
V-fékes. Lehet, hogy hülye kérdés, de a nyak alját honnan kell mérni, ha be van építve? Ahol eltűnik a vázban? Mert az nekem pont 180mm a kormány tetejéig, de ha a váz és a villa közötti távtartót(?) is belemérem, akkor már olyan 183mm.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
dqdb
nagyúr
Az a távtartó alul a kormánycsapágy lesz, és azt is bele kell számítani, az A-head kupakot pedig le kell vonni (gondolom azt értetted kormány teteje alatt). Igazából kiszerelt állapotban lenne jól lemérni.
A Bikemag Aprón nézzél hirdetéseket, simán lehet újat is venni hasonló áron (lásd első kettő hirdetés), csak most "jó" szokás szerint olyan lassú a site, hogy csak az első két oldalt bírtam végignézni. Egy Dart 3-ért a 40 ezer eszméletlenül sok, nem ér annyit az a villa.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Vasinger!
nagyúr
Ma sikerült kipróbálnom úgy igazán az új biciklit és készítettem is róla pár képet, bár nem túl jó minőségűek, de egyelőre csak ilyen van. Katt. Itt meg van pár kép a régiről és együtt is.
Szóval a bicikliről:
Kezdem érezni és érteni miért jó ez a Fox márka, ahogy valamelyik fórumtárs írja terepen ülve is kisimítja az egyenletlenségeket a terepen, hihetetlen jó. Az Relevation sem sz@rral gurigázik, hihetetetlen, hogy mennyire jó a visszaút reflexe, a földön tartja a kereket és nagyon ügyesen követi a kis buckákat. Viszont mindkettő teleszkópnál amit észrevettem, hogy egy magasabb de vékonyabb fekvőrendőrőn, vagy egy kis és mély kátyút sokkal keményebben érzek ezzel a biciklivel. Lehet, hogy ez csak beállítás kérdése, nem tudom, de az is lehet, hogy a levegős teló nem tudja ilyen gyorsan lekövetni. A hátó telóról még annyit, hogy a Stöckliben a Manitou tag az csak "rugózott", hintázott, pogózott csak, ez a Fox csillapít is, de nem akárhogyan.
A váltóról igazából nincs mit mondani. Anno a Hai-n alap Deore váltó volt, az is bőven elég volt én egy sima Deore és pl egy XTR hajtás között nem veszek észre szinte semmi különbséget, mind a kettő rohadt pontos és gyors, tehát az XT hajtással sincs baj.
A fékek brutálisak, még nehéz kiismerni őket, érdekes, hogy ez nem csak két üzemmódos, hogy harap és nem fog, hanem adagolható. Egy biztos, ha tövig behúzom, akkor blokkolom mindkettő kereket sebességtől függetlenül. Majd hegyről lefele lesz érdekes, hogy mennyire fogja bírni, mennyire fog melegedni.
A nap végére viszont jött a hidegzuhany, aminek ez lett az eredménye: [link], de erről majd csak holnap, ha megbeszéltem Memével a dolgokat.
szumma szummárum ez a nap sem volt életem legjobb napja, a fentiek ellenére.Mindenki el akarta üttetni magát velem, a kutyáknak és a részegeknek is engem kellett megtalálniuk stb...
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #24014 üzenetére
Hali!
Én most állítottam be "fejjel" / kormánnyal lefele. A finom beállítást meg "talpon", első kerék kitámaszt, egyik kéz emel, másik kéz vált, majd teker. utána felültem rá és végig váltogattam. Szerintem jó.
másik megoldás ha két oldalról alátámasztod a lánc villát, első fék rögzít, első kerék megtámaszt, egyik kéz vált, másik teker.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
válasz ludsimon #24000 üzenetére
Ha egy nap ilyen interval-szerű edzést csinálsz, akkor szerintem felesleges azon a napon hosszút tekerni.
(#24007) ludsimon: Jaja! A hétvégére várható időjárás miatt nekem is megint tolódik egy régóta tervezett túra. Viszont annál jobban fel tudok rá készülni
(#24014) Cathfaern: 1. Tolómérővel megméred. 23 v. 25 mm lesz, ha trekking felni (belül 19 mm, és ezt adják meg a táblázatok). Nekem 23-ason van 23-as sima gumi hátul, de 7 Bar-ra felfújva 25 mm széles. Néha felütöm Elöl meg a 25-ös felnin van 32-es bordázott gumi 5 Bar. Ez már sokszor megtartotta a bicajt kanyarban, és nem estem el
Más: voltam tekerni egy laza gurigázós 2 órát. 140-es pulzussal nem rossz a 29,5-ös átlag (trekking bicajjal).
[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
11.5kg egy montinál jónak számít?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
-
bubi92
őstag
kryptonite zárakhoz hol lehet rendelni az ingyenes pótkulcsokat?
-
Bati0501
őstag
Azért az durva,h 1100 bringából nincs olyan,ami jó lenne nekem... (bikemag apro)
Persze lenne,csak az nem fér be a virtuális költségvetésbe... ) -
hito
nagyúr
válasz Manitou #24033 üzenetére
Ma vettem. Már veterán, '92-es Bridgestone. Minden Ritchey rajta (hajtás, váltás kivételével, mert az shimano), egyébként made in japan. Felni is Ritchey. Hátul Vredestein, elől Michelin. A hátsó abroncs nagyon érdekes. A felülete sima, oldalt barázdált:
Fékváltókaros, összesen 65-be volt és kaptam 2hó garit. Az előző nagyon nehéz volt ehhez képest (16kg).
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
fungeld
aktív tag
Az nagy gond ha beleér a fékkar a vázba, ha teljesen elfordítom a kormányt?
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #24037 üzenetére
11,8-9 körül
-
hito
nagyúr
válasz salieri. #24043 üzenetére
A mérlegünk pedig halál pontos, asszony is ráállt, rendes értéket mutatott, ugyanúgy ahogy nálam is. Jah, és még a lakat is rajta volt
venember83: így igaz. Mivel az övén ott a teló, így fajlagosan az övé könnyebb. Mondjuk sárvédő nincs fenn nálam
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
venember83
nagyúr
válasz salieri. #24043 üzenetére
Nagyon megakadtál a tömegen. A tied össztelós gép, neki meg van egy rugózó elem nélküli bringája. Szerintem az a Rocky Mountain váz sem éppen pillekönnyű, még nem volt pár éve akkora divat a grammhuszárkodás a gyártóknál. Esetleg valamilyen képet mutatnál a gépről? A Rocky Mountaineket szeretem. Meg esetleg mondanál véleményt a fentebb linkelt Chesiniről?
Manitou: Össze bizony: [link]. A képeken még Selle Italia X2 nyereggel van, de azóta már egy Syncros FL van rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #24040 üzenetére
Összeállt már a masina? Azt tudom, hogy vettél egy vázat.
Lehet lemaradtam róla, mostanában nem követem a topicot, csak néha benézek. -
salieri.
őstag
válasz venember83 #24040 üzenetére
nézném ha menne.... de tolni kell
na közben bejött igen csak jó cucc! örök darab, az árával nem vagyok kibékülve egyedül...de ha te nem sokallod akkor vállalható.
tegnap este szétnéztem a MAG-en és én ezeket tartottam a jelenlegi felhozatalból érdemesnek a te árkategóriádban.
Mindkettő szerintem simán alkudható.
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #24038 üzenetére
Ha egyszer ráveszem magam, hogy felrakjam a szekrényben várakozó külsőket-belsőket*, akkor bőven befigyel 11 kg alá
Amúgy szép dolog az almát körtével hasonlítani, hardtailt fullyval, aztán jön rétisün, és mindenkit lever
* a Nobby Nic túl jól bírja a vegyes terepes-aszfaltos felhasználást ahhoz, hogy a lassan 3000 km-es külsőket csak úgy leszedjem és újakat rakjak fel helyettük
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- Iphone 14 pro max 256GB space black Vodafone függő
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen