Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
golyani
őstag
ápgrédeltem a paripát BB7-es fékekkel . holnap lesz kép is.
-
golyani
őstag
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
villa: manitou R7 super absolute 100mm 2009
fék: Avid BB7 160/160mm gyári FR5 fékkarokkal. bovdenezést lehet idővel cserélni fogom, ha kapok valahol jobb bovdenházat, egyelőre alap jagwire + nem köszörült bovdenekkel van.
pumpa:SKS injex lite zoompedált cseréltem még pd-m520-ra. még a hátsó fékhez kell egy lockring, mert egyelőre 1-es alulemez+racsnilockringgel van feltéve a tárcsa
Muton: bovdenmiagyász? ha arra a kis szivacs vagy gumi puklira gondolsz amit a házra lehet húzni, hogy ne érjen hozzá, olyat kerestem LBS-ekben de ott nem kaptam. meg annyira nem is kell.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz venember83 #838 üzenetére
azaz. csak a CL-osnak nagyobb a pereme. 4 bolt van miskolcon, ezekben 1 darabot tudtam venni, 1 bolt rendelt nekem, de nem kaptak. most várok hátha tudnak nekem szerezni, de ha van valakinek egy felesleges, azt megvételezném.
-
golyani
őstag
ez a bb7 egyre jobban tetszik .
leszámítva azt, hogy a hátsó fék a legjobb beállításban nyiszog ilyen 18km/h-nál ha gurulok, ha hajtom akkor nem. de majd lekopik az a pár század mm a pofából és jó lesz .
súlyból én csak azt tudom, hogy az r7 1550g a hátsó bb7 adapterrel tárcsával meg 375g.
most megmértem a bringát szoba mérleggel, hát kb 13kg.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
-
golyani
őstag
nem nem... Blájen
szakál van? a koveket pedig dobjátok a foldle le!
én most azon agyalok, hogy ki kellene menni piacra és lőni 10-ért valami országútit és építeni egy SS-t suliba járni meg aszfaltozni. de ha kezembe akadna valami Moser vagy hasonló jóság azt csak felújítgatnám .
-
golyani
őstag
válasz DemonDani #892 üzenetére
én is valahol 183 körül mozgok meg 65kg vasággyal.a bringa az 19"-es(50cm tán a nyeregcső), ha jól emlékszem akkor 100mm-es a stücni és 5°-ot emel. a hajtókarok meg 175-ösek. de nekem így jó minden. a meridám 20"-as volt,de így utólag belegondolva az picit nagy volt. e za 19-es kényelmesebb és fordulékonyabb is.
sztem ha nincs gondod a 175-el ,értem ezalatt a térdfájást és társait, akkor maradhat. padkánál meg vízszintesbe kell tenni a hajtókart és akkor nem ér le
-
golyani
őstag
Bikeproval van tapasztalatom.
BB7-ettőlük vettem értékegyeztetéssel centerlockos G3as tárcsákkal. először road-os fékeket kaptam de némi konzultáció után postafordultával kaptam a montis bb7eket. én elégedett vagyok.
-
golyani
őstag
válasz -=Vacsek=- #1135 üzenetére
zsír kell bele nem olaj.
láb alján két csavar kicsavar, külső szár lehúz, megtakarít, perselyeknél szimeringeknél zsír beken rendesen, összerak. zsírt lehet keverni esetleg sűrűbb olajjal.
-
golyani
őstag
válasz -=Vacsek=- #1148 üzenetére
hát ha sokat szánsz rá akkor manitou prep-m, ha kevésbé akkor valami szilikonos ne lítiumos. de ha valaki jobban tudja majd kijavít engem
-
golyani
őstag
válasz venember83 #1226 üzenetére
hát az enyém spec fém. mármint a csillapítás oldal. a rugó oldalon csak a nyomórúd műanyag. kompresszió rész is totál fém nem mint az MCD.
Vacsek: teleszkópot vázhoz veszünk ha a vázad 80-100mm-re van tervezve akkor a 120-al nem lesz az igazi. ár érték arányban RS Recon aztán Tora. Manitouból Match, mondjuk elég nehéz. újonnan mondjuk ezek azok a villák amik 60ezer alatt találhatóak. SR suntourról nem tudok nyilatkozni, de az Axon-t szeretik. olcsóbb marzok meg patronosak, ami ha eldurran vagy baja lesz, akkor cserélni lehet, javítani nem.
-
golyani
őstag
válasz venember83 #1333 üzenetére
mi a hiba?
mi lesz helyette?
-
golyani
őstag
válasz venember83 #1348 üzenetére
és nem lehetne olyan dugattyút meg szimeringet szerválni? még ha le is cseréled legalább addig legyen valami a bringában.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz -=Vacsek=- #1400 üzenetére
levegős azért jó, mert a súlyodhoz be tudod lőni azt a mozgást ami neked a legjobban tetszik. toránál figyelni kell arra, hogy asszem a 289-es és 302-esekben műanyag volt a persely és azoknak a mozgása nem a legfinomabb. ha rúgósat vennél akkor ha jól emlékszem neked helyből kellene egy rúgócsere.
-
golyani
őstag
válasz venember83 #1404 üzenetére
hát nekem a levegős R7 rettenet finoman mozog. én sokkal rosszabbra számítottam.
Vacsek: az olcsóbb marzok bele megegyezik a szántúrral. nekem volt XCR. patron lehalt benne, forgalmazónál a patron 15k huf lett volna akkor. ugye a patronos csillapítás nem szerelhető. továbbá nem tudom ezeknek az olcsóbb fekete acél becsúszós villák felületkezelése meddig tart, mert nekem az XCR-ről bizony kopott lefele...
Ha nem sürgős akkor én inkább tennék még félre a torára, ha lehet a levegősre.
-
golyani
őstag
az idő múlásával a lánc hasonlóan ragadóssá vált, mint a gyári zsíros korában volt. de a port nem gyűjti jobban, mint más olaj. nekem bejött.
-
golyani
őstag
leszedtem ezt a sportstrackert androidra, gondoltam kipróbálom első észrevétel: magasságnál korrigálni kellett. getaltitude alkalmazás megmondja pontos magasságot ami esetemben 115m sportstracker ~158m köré lőtte be. holnap bringázok egyet vagy a környéken vagy miskolci CM tesztnek jó lesz.
[ha esetleg valakit érdekel, innen ki is derül miért annyit mért amennyit ]
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
recsegés témára:
nyeregcsövet néztétek már? nekem látszott is rajta egy "folt" ahol dörzsölődött a váznyeregcsövének belső oldalával. a vége az lett h a nyeregcső végére tekertem 1 menet szigszalagot és most csend honol
-
golyani
őstag
válasz Bitang1975 #3154 üzenetére
ha van androidos telefon akkor getaltitude-al meg lehat nézni, hogy hol mennyi az annyi.
-
golyani
őstag
válasz DopeBob #3197 üzenetére
8sorról 9-esre váltásnál kelleni fog:
-váltókarok
-hátsóváltó
-fogaskoszorú
-láncteló az nem egy nagy valami sztem esélyes, hogy csavargatni fogja a tárcsa. agynak meg ha nem durvulsz, egy egyszerűbb B+ vagy shimano jó lesz, arra figyelj ,hogy 6 csavaros legyen. továbbá a kerékfűzéshez ha a felnit meg is hagyod kellenek küllők, mert mások az agyak méretei.
nahbassz de lassan gépelek...
amúg az előttem szólokkal egyet értek. hajtás az kb komplett csere...
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz venember83 #4361 üzenetére
bovdent csípőfogóval.
házat meg fűrészelem utána meg síkra köszörülöm. persze még csak sima házzal volt dolgom, ilyen kevláros csiribirivel még nem. -
golyani
őstag
-
golyani
őstag
válasz XP NINJA #7435 üzenetére
a dolog úgy néz ki hogy egy zárt olajpatron nagynyomású nitrogénnel töltve. megbontani nem lehet, tehát olajcsere kizárt, és nem is állítható csak lockolható. semmi védelem nincs benne ha lockolva odavágod akkor megmurdel a szelep. új eccség ára kb 15 péz. kenése meg zsíros, perselye műanyag ez utóbbi ~2ezer péz körül mozog asszem.
-
golyani
őstag
válasz Teasüti #7463 üzenetére
padkát sztem még kibírja, kérdés hogy hányszor. meg ha pl egy ~100 kg-os rider kb 30-35-el benézi a kátyút lockolva hát attól lehet elvérzik:S. lehet az enyém volt defektes.
az enyém olyat produkált, hogy akkor is lockolt amikor nem volt behúzva akar, pl ha finoman legurultam a padkáról leérkezésnél zárt, holott egy helyben pedig simán lehetett nyomkorászni. egyszer felidegelt, lockoltam kb 25-nél kikaptam kerékre aztán érkezésnél jött egy bucka. utána nem lockolt csak lassított a befelé mozgáson de azt is csak kb 30mm után, még mindig jobb volt mint a nonstop lock. aztán cseréltem egy Manitou R7-re. ég és föld. nekem a persely is játékkal volt illesztve a külső szárban...
igazából én nem akartam vele foglalkozni, jóárasított bringával jött (Genesis Element '08), a csere be volt tervezve.
XP NINJA: hát kenés részen lehetett azaz olajcsere. gyárilag zsíros azt tudom.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz Teasüti #7467 üzenetére
ha nincs benne valami okosság, mint pl az RS villákban a Gate, ami nyitja a lockot nagyobb ütés esetén, akkor előbb utóbb elfárad a szelep.
láncomon nekem egy benzines mosás újra olajzás, és pár csepp eső után megjelent 1-2 rozsdafolt. aztán lekopott.(HG73) egy két folt nem számít, max esztétikai probléma.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
én is szoktam mert engem meg idegsít ha ropogtat a lánc.
-
golyani
őstag
ki kell venni a kereket, meg kell húzni a kónuszt annyira, hogy ne kotyogjon de ne is szoruljon. akkor jó ha pl felraksz egy küllő mágnest és a saját súlyától elfordul a kerék. ezután meg jól rá kell húzni a kontraanyát és nem fog kilazulni.
[Csak némi rendrakás a hsz-ek között]
[ Módosította: Cathfaern ]
-
golyani
őstag
válasz belaazallat #7517 üzenetére
milyen iparis hátsó agyat kapni 3ezerér?
rendrakást köszöntem!
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
én ezzel:
eccer vettem ilyen barbieris láncolajat de az nagyon híg volt. ami még bejött az a fűrészlánc olaj de az eléggé gyűjti a port. motorolaj is jó, de nekem az LX láncon annyira nme jött be, mint régebben a KMC ami 8sebességes bringán volt.
mosni meg benzinnel szoktam. flakonban összekeverem a hozzávalókat (lánc, benya) rázom, hagyom állni, megint rázom, hagyom állni...[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
valahol volt szó arról is, hogy a fémes pofa elvezeti a hőt a féknyeregbe, míg a gyantás vagy organikus vagy milyen, meg szigetel, és a melegből többet kap a tárcsa. az lehet, hogy a gyantással kevesebb hőt termel.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen