Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz hoffman_ #41151 üzenetére
Maga a bambusz nagyon jó tulajdonságokkal bír. Szóval nagyon jó alapanyag, csak annyi, hogy megfelelően meg kell választani a felületkezelést, hogy tartós legyen, mert ha túlságosan kiszárad az akár repedéshez, vagy töréshez vezet, bár ez utóbbi nem valószínű csak valami nagyon extrém igénybevétel mellett, vagy nehéz egyénnél.
Amúgy megvannak a szögek, pontosan?
Outi lesz belőle amit csinál?[ Szerkesztve ]
undefined
-
Teasüti
nagyúr
Vegyél egy márkás full extrás fullyt, használd aszfalton az extra kényelem jegyében, majd ha kiújulnak a gerinc problémáid, add el nekem áron alul! (Volt erre példa aprón. )
Viccet félretéve gerinctől én is tartok, remélem soha nem lesz vele komolyabb problémám.
Csak óvatosan és jobbulást! -
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #41088 üzenetére
Had hozakodjak elő saját példámmal, nekem nincs kerékpáros előéletem, viszont sportoltam kamaszkorom óta. A bringázásnál intenzívebb és dinamikusabb mozgásformákban. Első 30 kilométerem terepen ez volt. Én azért nem állítanám, h ez egy laza kis szórakozás volt nekem, sem azt, h felültem a bringára aztán már haza is értem.
Ahol 5 km/h környékére zuhant le a mutató, ott fulladozva toltam felfelé a bringát az emelkedőn - elvégre mégis csak egy verseny volt, vagy mi. 18 kg-os bringa, 1:1-es legkisebb áttétellel. Rohanj fel vele a hegyre! Borítékolom neked, már ettől elfárad az emberek legnagyobb hányada.100 km-et bárki leteker?
Szezon közepére már hetente járkáltam le Orfűre Pécsről - kb 50 km-es karika, a Mecsekre fel és le bringa úton.
Nem tagadom a végére már örültem, h leszállhattam végre a bringáról. Nem is a kimerültség miatt, hanem olyan szinten kényelmetlenné vált ekkora távon a bringa, hogy már kínos volt ülni rajta.
A "bárki" az én olvasatomban az átlag laikust jelenti, aki low-end bringát hajt valószínűleg. Ilyen gépen meg senkitől nem várható el, h meg tud ülni 100 km-t egyhuzamban.Adj alám egy erre alkalmas biciklit és addig tekerek neked, amíg az ízületeim bírják!
Szóval minimális bringás tapasztalatokkal már vállalható lenne ez a táv szvsz, de ahhoz gép is kell...
Egy nagyáruházi bringán valószínűleg te sem jutsz messzire. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41112 üzenetére
Egy kiszerelt villát hogy lehet vásárlás előtt megvizsgálni?
Ugye egy bringában könnyű, megnyomkodom, kotyogást ellenőrzök, elviszem egy körre, stb.
De önmagában?!
szerk: azon kívül, h elviszlek magammal téged.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #41155 üzenetére
Azért a low-end bringák sem a sz.r kategóriába tartoznak. Nekem konkrétan égett a tüdőm egy áprilisi versenyen tavaly. Nagyon hirtelen jött az a meleg, ráadásul egy XCO verseny volt és "csak" három körös. Lefelé többször leugrott a lábam a pedálról, mert már nem volt képes normálisan rajta ülni, állni meg olyan combokkal csak a veszélyes részeken tudtam.
A bringázás szép oldala. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41156 üzenetére
Kiszerelt villát a legnehezebb.. főleg ha még nem volt a kezedben abból a villából egy szalon állapotú, vagy frissen szervizelt, hogy tudj mihez hasonlítani.
Na próbálok megint valami etalon-t alkotni a témában..:
Szóval kiszerelt villát hogy nézzük át vásárlás előtt:
Alapvetően szimpatikusabb az a tulaj, aki eladás előtt még nem szereli ki, és a bringában ki tudod próbálni..
Megnyomkodni meg tudod ha valami puhára rá tudod tenni, vagy viszel magaddal egy teló saru védő műanyag baszt amit bele szoktak nyomni az új villákba csomagolásakor, azért hogyha megnyomkodod akkor ne sikítsa le a fejedet a tulaj, meg ne sérüljön meg a magnézium láb. (Újabb probléma akkor van ha a sarun túl lógnak az alsó beállítók, ekkor inkább a fordított nyomkodás javasolt, van amelyik tekerőke kibírja egyébként, de jobb nem kockáztatni.) (Egyébként erre rá állva, fékhidat megfogva, meg tudod kicsit tartani stabilan a villát, megmozgatni benne a felső részt, ezzel a nagyobb kottyanás kiszűrhető talán, de azt igazából csak beépítve lehet megmondani, kiszerelve nehéz rá olyan erőt gyakorolni az ember kezében hogy ezt megvizsgálja.) Csak mikor nyomkodod ne terhelj rá a vállakon levő állítókra, mert eltörhetnek! Jobb hogyha a nyak tetejét nyomkodod, rárakva valamit hogy a tenyeredbe ne vágjon bele a cső. (Tekerd ki negatívba az előfeszítést, ne koppanásig, egy kicsit vagy ha vannak "állásai" egy kattanást mindig tekerj vissza belőle, teleszkópokon semmilyen állítót ne tekerjünk soha akadásig, kivéve a lockout ot! mert megszorulhat és eltörhet, megszakadhat a mechanika!! Vagy ha levegős, engedj a levegőből, autó szelepesek, körömmel is be lehet nyomni, lassan engedd!! mert kiviszi az olajat a levegő!, Így könnyebb lesz kiszerelt állapotban nyomkodni. Fordítva is megnyomkodhatod, a nyakra támasztva, de vigyázat! ha olajos, átfordul benne az olaj, és utána csillapításoktól függően elmehet a csillapítás, valamint a lockout, míg az olaj vissza nem áll az eredeti helyére.
Ilyenkor ki tudod próbálni az előfeszítés állítást, a lock out-ot, a vissza út csillapítást, út állítást, egyéb beállításokat. Ezeknek mindegyikének hatással kell lennie a teleszkóp tulajdonságaira, persze típustól függ hogy mi változik és mennyire. (Van amelyik teló lockout ja úgy zár el gyárilag, hogy szinte meg se tudod mozdítani a telót, másik meg úgy hogy még tudod mozgatni 1-2 centi, szóval ez belső felépítéstől nagyon változó, a vissza út csillapítás is ilyen, gyári viszkozitású olajjal van amelyik maximumra állítva értelmetlenül lassan jön vissza, minimumon meg nincs is csillapítása, másik teleszkópnál meg a max és minimum között alig érzel különbséget álló helyzetben nyomkodva..)
Aztán jól le kell törölgetni, és végignézni a fékhidat, nem-e repedt, nincs e a festék meghullámosodva mert az már durva torzulásra adhat okot előbb utóbb elreped, ugyan így körbe kell figyelmesen nézni közelről a vállakat, aztán a sarukat is hajszál repedések után kutatva, ha a magnézium láb nagyon oda van ütve több helyen, akkor hacsak nem nagyon olcsón adják, el kell állni a vásárlástól.
Aztán nagyon fontos!! Az igazi rohadékok a le szokták festeni a repedéseket, ezért nem veszed észre, ha stress ponton látsz hosszanti kis festéseket, akkor neki lehet állni gyanakodni!
Ha nyomkodás után érzel a becsúszókon finom olaj film réteget, akkor valószínűleg jó a kenése, karban tartott villáról van szó, ha tök száraz pár erőteljesen bemozgatás után is, akkor a teleszkópot nem tartották karban, és száraz mint a sivatag. Persze figyelembe kell venni hogy néhány modell pl újabb marzocchi szimering erősebben zár. Ha pedig nagyon sok olajat hagy a becsúszón, akkor az olajlehúzók, szimeringek elkoptak
Aztán a becsúszó szárat nagyon meg kell vizslatni hogy mennyire kopott, ha látsz rajta kopásokat, pl az arany anodizált becsúszók árnyalata a szimering közelében változik, akkor a vásárlástól jobb elálni, belül már lehet fém színig fel van kopva. A fekete becsúszóknál látod ugyan ezt, ha csíkos az még rosszabb. Az acélnál is észre lehet venni kimattulásokat.
A szimeringet meg kell nézni, hogy nem-e repedezett.
Megnézni hogy a saru mennyire van kikopva, fox itt pl vastagságot is meghatároz mennyi alatt nem vállal már garanciát a biztonságos működésre.
Aztán meg kell nézni nem-e csavarodott a villa, így magadtól távol tartva oldalról megnézni hogy a nyaka jó-e. Nyak illesztésnél látsz-e sérülést, javítva volt-e. Ezeket tilos megvenni.
Aztán a lábak nincsenek-e egymáshoz képest elcsavarodva.
Meg kell fogni a telót, és egyik-egyik lábát erősen kifele húzni a másikat meg kicsit befele nyomni, ha keresztbe tudod túlságosan állítani a lábat a vállhoz képest, akkor az a villa lehet kapott elég csúnyákat.
Tárcsafék konzol menete ép-e, ezt meg lehet javítani de nem túl mókás dolog. V fék konzolnál szintén megvizslatni. Ha nincs hozzá meg a féktüske és kelleni fog, az a baj, mert néha nagyon nehéz kompatibiliset beszerezni.
Csavarok a láb alján el vannak-e nyalva, ez szakszerűtlen szerelésre adhat okot, lehet hogy belül is valamit túlságosan meghúztak, annak javítása egy komolyabb villánál több 10 ezer ft is os javításhoz is vezethet, ha csak az látszik a csavaron hogy már volt bontva, az nem baj!, a drága villákat sűrűn kell karban tartani (kb 100 üzemóra) és legtöbbször alu csavarokat használnak, amiken valamennyire mindképp meglátszik a szerszám nyoma.
Ha lent a láb aljánál a csavaroknál vagy felül a tekerőknél olaj folyást tapasztalsz, akkor az O gyűrűk elkoptak, full szervizre lesz szükség, nem tanácsos megvenni, vagy erősen alkudni kell.
További dolgokat sajnos csak a bringába építve fogod megtapasztalni, kotyogás, stb.
Igazából csak akkor lehet biztosat mondani, ha atomjaira bontod, és le ellenőrzöl minden alkatrészt.
Én pl 70-80 ezer felett már csak úgy vennék használt villát, ha meg tudom alkudni a tulajjal, hogy a villát egy full szerviz után ha súlyos hibát találok, akkor vissza vásárolja. Esetleg nála maradhat némi pénz.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41160 üzenetére
Nagyuram, megint csak
mod:
Ha már itt vagyok, egy kérdésem is lenne. XC gépre fáj ugye a fogam, ez a következő dolog a listámon. Tegyük fel, hogy megvan, egy közepesen jó gép mondjuk, Reconnal, integrált XT-vel, Juicy 3 fékekkel, öröm és bódottá.
Igazából az én vágyam egy AM bringa, nekem nem is a verseny és a gyors feljutás a cél, hanem a kényelem és a túra élvezete. Meg nem árt, hogy lehessen lefele csapatni vele durcán. Ha a fent említett gépben a vázat(ami legyen mondjuk egy Trek 6700, hasraütöttem), kicserélem, és belerakok egy fully vázat, Merida One Forty vázat(megint csak hasraütöttem, tételezzük fel, hogy minden kompatibilis), akkor az úgy szeretni fogja egymást, az XC-ről maradt körítéssel? Vagy van valami szükséges átalakítás, differencia egy XC és könnyedebb AM gép között?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
Lasali a múltkor írta, hogy milyen "jók" a 6700-as fékváltókarok, én most hoztam Nektek 2 képet, hogy ugyanebbe a szériába tartozó lánc mit mutat kb. 6000 km után...
Kérdésem: görgőzésre használjam még nyugodtan, vagy csak óvatosan, nehogy felboruljak?
Ezzel ki már nem megyek, az biztos, mert tuti ott maradnék valahol.
A polcon pihen egy ugyanilyen, csak az 6701-es, vadi új, kíváncsi vagyok, azzal mi lesz, de ha ugyanezt produkálja, akkor elköszönök a Shimano-tól. Ja, és még egy kérdés: ha ezt mutatja a láncnyúlásmérő, akkor még nem kell sort cserélni ugye?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #41161 üzenetére
A Merida One-Forty -ba tudtommal 140 es teló kell. A Recont 130 asra lehet átalakítani, vagy ha uturnos, akkor állítani. 1 centi csak a különbség. Azt jó lenne tudni hogy a recon beépítési magassága a Merida One-Forty -ba rakott foxhoz képest másabb-e, fogalmam nincs. Mert ha mondjuk magasabb, akkor 130 as telóval is elmegy, elmegy egyébként is, csak én nem szeretem ha az össztelós gépek fejre akarnak állni, meg én szeretek rá hagyni egy 20% beülést, hogy mozogjon is normálisan, meg negatívba is kövesse az utat. Persze mondjuk hátul hagysz egy kicsit nagyobb beülést, és akkor nem áll idiótán a gép, csak nehogy a gép tulajdonságainak kárára menjen ez a mókolt beállítás. Úgy tudom nem vagy könnyű súlyú, (90kg?) nem tudom hogy a recon maximumra nyitva mennyire gyengül meg, valamint az ejtőpapucsos megoldás helyett jobb lenne az átütő, de ha nem csapod szét a bringát ökör módjára, ki kell bírnia.
760 as XT vel annó úgy emlékszem nyertek DH világkupát.
Avid fék helyett inkább egy SLX et javaslok, most mindenki az avidot fikázza, (persze tudom hogy a juicy nem mai darab, de akkor is.. az meg a másik hogy ma már szerintem a legalsó kategória is tudja ugyan azt a fék teljesítményt) a shimano -t meg istenítik, és közvélemény kutatásom, meg némi tapasztalatom (tárcsa fékek terén nem sok van sajnos) is ezt mutatja.
Többi dolog jó lesz, csak olyanokra figyelj hogy első váltó alsó felső bilincses, milyen húzású.. esetleg a fék csővel lehet megszopni, ha rövid lesz a másik vázhoz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #41162 üzenetére
Ismerem ezt a láncot, neten rengeteg ilyen képet találtam róla nem sokkal azután hogy elkezdték árulni, gyorsan le is beszéltem minden ismerősöm róla. Most már a javított verziót árulják, annál az külső oldal lapok nincsenek kiluggalva. Jajdejó..
6 ezer km szerintem kicsit sok egy 10 es lánctól, én 3-4 ezernél többet nem nagyon tudtam elmenni velük, pedig szinte minden használat előtt fém tisztára törölget, újra ken.. mondjuk én a kis súlyom ellenére eléggé gyilkolom a láncokat, folyamat kigyorsítgatások, mindig más tempó, stb.
Shimanotól ettől függetlenül nem kell egyből elbúcsúznod, csak ettől a lánctól.
Én 10 es ultregra meg dura ace láncokat használtam, néha egy kis connex, kmc, de végül maradtam az ultegra láncoknál, persze akkor még nem voltak kikönnyítve, nem volt velük semmi baj.Ezt a láncnyúlás mérőt nem ismerem, így aztán fogalmam nincs hogy jó-e még a sorod, ezt amúgy sem ilyen könnyű megmondani.
Ha még nem esett bele a lánc nyúlás mérő, főleg a "jobbik" fele a láncba, akkor valószínűleg még jó lesz sor.
Én ultegra sorral 17 ezret mentem el, és még lehet használni, 3500 anként cseréltem a láncot, nyúlás szerint.Shimano meg, meg van hülyülve kicsit, nem tudom mi van náluk, eddig őket pártoltam, de kezdek meginogni.
Pl ez az új fékváltókar is, szerintem nagyon szorult rajtuk a hurok, hogy többen a nem rejtett bowdenezés miatt választották a többi gyártó szettjeit, így aztán rákényszerültek hogy megcsinálják ezt a rejtettet, de valahogy nem sikerült. Az új 8000-res dura ace hajtóművük is mi már? Ott is rá vannak kényszerítve a már értelmetlen súly csökkentésre.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41163 üzenetére
Értem, köszönöm! Azzal tisztában vagyok, hogy elég hosszú rugóút jellemző elöl az AM gépeknél, a One Forty csak nagyon légből kapott ötlet volt. De leírtad, hogy mire kell figyelni, köszönöm, a lényeg, hogy kellő előretervezéssel és odafigyeléssel akár gond nélkül át lehet cserélni.
Igazából nagyon szívesen ülnék rögtön AM bringára, csak elég igényes vagyok a dolgaimra, ez a saját hülyeségem, általában olyan dolgokat veszek, amiknél az én tudásom a szűk keresztmetszet kapásból, legyen szó bármiről is. Ehhez jön ugye, hogy egy ilyen AM gép elég drága, 300k alatt nincs is, míg ha szerencsém van, akkor 150-200 között egy szuper használt XC gépet fogok ki, és idővel majd következő lépésnek szánom a vázcserét fullyra. Elég hosszútávú terv, de ez nem gond, szeretek előre gondolkodni, általában be is jönnek a számítások.
Amúgy igen jól rémlik, jelenleg 88 vagyok, voltam már 94 is, meg szerintem leszek én még 100kg körül.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #41164 üzenetére
Így utánaszámolgatva a 6000 lehet, hogy egy kicsit túlzás, de 5000 az tuti megvan benne. Viszont a gondom az, hogy ez is olyan verzió, aminek a külső fele nincs kiluggatva. Remélem, hogy a 6701-es nem ilyen... majd elválik.
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #41164 üzenetére
Connex 10sX teszt.
Ezt nyúzom már 3700 km óta és még a .75ösbe se esik bele.Akkor érte meg az árát, ha el fog menni 6000 km-t.
A 105ös 10-es lánc 3400 km-t bírt és már bőven beleesett a .75-be, az 1.0-ba majdnem.
undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #41168 üzenetére
Ezt a tesztet láttam már én is régen, de én ennyiért nem akartam venni láncot. Amikor én ettem a láncokat, akkor a 10 es ultegra elég olcsó volt, és tényleg dupla annyit el kéne mennie ennek a connex nek hogy megérje. Én egy olcsóbb connex láncot vettem, ami nem teljesen rozsdamentes, be is rozsdált.. arra nem emlékszem mennyit mentem vele, de még jó, most azt tettem fel görgőzni, viszont szerintem szarabbul vált vele a bringa, nincs olyan kiképzése mint az ultegrának, de aztán lehet bemesélem magamnak, ennél a 10 es ultegránál sose lehet már tudni hogy mi van, kb tized milliméteren múlik a váltó szép működése, főleg ahogy folyamat kopnak ki a csapok, stb..
Na mindegy, én akkor döntöttem el hogy maradok az ultegránál aztán kész. Volt KMC X10 em is, egyszer alapos mosás után megszorult pár szem, annak örültem.. egyébként az se bírta szerintem jobban, max egy 500km -el. -
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #41169 üzenetére
Hát majd meglátjuk! írok ha nem felejtem el.
Csak azért van időm most is irkálni mert itthon vagyok betegen.. De már nemsokára vége.6-7 sebesség a legjobb! Elmegy 8000-10000 km-t és nem kell 4 ezer kilométerenként cserélgetni.
undefined
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #41168 üzenetére
Azzal a tempoval ahogy edzel azért azt nem lehet mércének tekinteni!
Mert Lasali az keményen gyűrte a bringát maga alatt, de ha jól tudom akkor Te most nem azon vagy hogy minél keményebben taposd a pedálokat. Ergo lehet, hogy a láncod egy 10-est is el fog menni simán. -
ludsimon
veterán
Ami mérvadó valóban nem a km-ek száma, akkor mondok egy időtartamot mert azért az a legpontosabb!
122 óra van a 10sX-ben!
105-ben 114 óra volt és beleesett már! Tehát olyan 200 órát elmegy az 10sX már megérte.De igazából ami terheli a láncot egyáltalán nem az, hogy mennyire taposod menet közben..
A legnagyobb terhelést sprinteléskor, illetve meginduláskor kapja outin. MTB-on más a helyzet, ott akármikor előfordulhat a szakadás, kemény terepen, edzés közben is akár!undefined
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #41172 üzenetére
"A legnagyobb terhelést sprinteléskor, illetve meginduláskor kapja outin."
Erről van szó. És ha jól tudom ilyenkor is kell taposni neki .
Amúgy ezeket most csináltad ezzel az új láncoddal?
Nálam szerintem a legjobban a sok szintezéseknél nyúlik, mert ott végig kiállva megyek, ha kell akkor 15 km-en keresztül is. Sokan megszóltak már miatta, de nekem az fekszik ha kiállok.
Én sprintelésben karcsúnak érzem magam, de nálam ez nem is fontos szempont. Bár rövidtávú versenyeknél ez alap hogy jeleskedjen benne az ember... -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz ---Lasali--- #41169 üzenetére
A monti első váltók mennyire kompatibilisek egymással?
Oda kell valamire figyelni a vásárlásánál?
Vagy csak arra,hogy hány tányér van elöl ill. hány fokozat hátul?!(Meghalt a váltóm és kell szereznem egyet.)
Köszi
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #41175 üzenetére
A Shimano váltók jó ideje alul-felülhúzósak, így csak a bilincsméretre kell figyelned.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41160 üzenetére
Ezt vki berakná az első hsz-be?
-
superecneB
őstag
Milyen jó kis havas mókát lehetne nyomni a tiszta friss hóban ha nem államvizsgára meg gépelemek 2 vizsgára kéne tanulnom...
Úgy voltam vele, hogy november végén lerakom a bringát, egy kiadós takarítás, bütykölés után, hogy tavasszal menetkészen vegyem elő, de valahogy nem jött össze. Se nem raktam le, se nem takarítottam meg ejjj... Pedig a láncra most elférne ez kis brigéciol + rolhoff kombó... Nagy gáz ha pár hétig még így szaladgálok vele, (egy kicsit már cincognak az egerek a láncból de még nem mondanám hangosnak, csak azért érzem, hogy nem friss a dolog) Általában 2 hetente szoktam kitisztítani, beolajozni. Tisztítás nélkül ér olajozni (a tisztítás nélkül alatt most azt értem, hogy csak egy ronggyal letörölgetem), vagy csak a mocskot kenem bele jobban?[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz superecneB #41178 üzenetére
a hó alatt a jég elég meredek dolgot csinálhat..
eladó: vadi új soundcore motion+
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
Auratech
őstag
Ma tekertem. Ellenségeimnek azt kívánom biciklizzenek jeges havon elromlott hátsófékkel...Most megvolt a pulzus.. bakker..
Auratech Field Recording
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #41178 üzenetére
Soha nem mostam ki a láncom (se láncbontó, se patentszem), csak olajoztam néha, ha eszembe jutott.
Mostanra olyan hangja van, mint egy lánctalp és rozsdás is. December elején olajoztam utána, másnap lemosta az eső, szóval azóta nem érdekel.
Sztem fölösleges ilyen lelkiismeretesen ápolni, ha kommersz láncról van szó.
Dura Ace-szel meg nem városban közlekednék.
Elég, ha áttörlöd olajzás után, sok dzsuvától megszabadul, meg a műszerolaj is kihordja a nagyját.
Azért ez mégis csak egy jármű, nem hímes tojás.Gépelemek II nem második féléves tárgy?
-
Toomy
senior tag
válasz Auratech #41181 üzenetére
Felénk a főutak tökéletesek voltak, helyenként latyakosak. De én hülye nem gondoltam bele a mellékutakba és hát ott nekem is volt meglepetésbe részem. De szerencsére nyeregben maradtam mindvégig. Viszont a bringautakra sehol sem mentem rá. Valamint jó volt a reggeli csúcsban elhúzni a 2 km-es autósor mellet Budafokon.
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #41182 üzenetére
A görgős lánc karbantartást igényel. Épp ezt nem szeretném amit leírtál. Nekem (a kis ártatlan lelkemnek) nem mindegy, hogy 10km-et vagy csak 4km-et tudok menni egy lánccal (A lényeg az arányokban rejlik, nem a számokban).
De, másod éves. Szakváltás miatt összevissza keresztféléveim vannak. Felvehettem volna korábban de annyira sok tárgyam volt, hogy nem akartam. Tudtam, hogy a végén kiesnek a szakmai tárgyak és így lesz időm probléma mentesen lenyomni. Ezt jól gondoltam. Előző félévben vettem fel a gépelemek 1-et, most a kettőt. Nem szakmai tárgy így nem volt szükségem az ilyen jellegű ismeretekre, a jövőben sem lesz
[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
Szeretném otthon beállítani a hátsó váltót,csak fejre fordítva marokváltóval nem könnyű. Gondolkoztam szerelő állványon de meglátva az árakat inkább letettem róla Szerintetek [ebbe] befogva a hátsó kereket működhet a dolog?? tehát ebben a tartóban tudna forogni a hátsó kerék vagy kizárt??
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
rétisün
veterán
válasz Packersbay #41186 üzenetére
mivel a tengelynél tartja a bicajt, kell hogy forogjon a kerék.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
superecneB
őstag
válasz Packersbay #41186 üzenetére
Vagy csinálj egy ilyet, de nem biztos, hogy olcsóbban megvagy vele mint a mali bicajtartóval.
-
-HajTömeg-
őstag
Sziasztok. Haverom vett valami olyan cuccot,ami megemeli a biciklije hátsó kerekét, így kvázi szobabicikliként is használható.
Mi ennek a neve? Kicsit utánanéznék neten,hogy mennyiért vesztegetik.[ Szerkesztve ]
Alias: Júzer error
-
hoffman_
nagyúr
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nem gondoltam volna, hogy ekkora vitát fog kavarni az, hogy ki milyen edzett és milyen pulzussal teker.
Ludsimon, egyébként nem dicsekedtem azzal, hogy nem tudok letekerni 100 km-t, de arra kíváncsi lennék, hogy ha véletlenszerűen kiválasztanánk pár embert (akár sportol, akár nem) abból hány tudná végigtekerni mind a 100 km-t. Tippem szerint nem sokan.
Egyébként pulzusmérős órát lehet valahol kölcsönözni? Kíváncsi lennék én milyen pulzussal tekerek. Tudom, számolni is lehet, de azt menet közben elég macerás.
Milyen távoknál kell már nem csak vizet, hanem ételt is vinni? Gondolom senki nem szokott 3 napi hideg élelmet magával vinni 30 km-re, de 200-at sem egy kulacs vízzel tekernek végig.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
deicide
veterán
válasz Szakbarbár #41191 üzenetére
Személyes tapasztalat:
50km-ig semmi, kivétel nyáron, akkor 2 kulacs, ami a bringán van.
100km-ig: +szőlőcukor, banán
100+: + táskába folyadék és szendvics/szilárd kaja.
200+: ugyanez, de útközben egy meleg ebéd/pizza/hamburgerek, stb.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
D.Orion
veterán
válasz deicide #41193 üzenetére
Emlékszel tavaly a 100km-en én mennyit ettem? Na az azóta se változott. Mivel nekem mondhatni semmilyen tartalékom nincs így nálam marad a majdnem folyamatos bevitel. Te ha jól emlékszem akkor megettél talán 2 banánt és késő délután/este még elmentél egy 25km-es tájékozódós gyalogtúrára is?
~40km: Nagyobb Velencei tó kör esetén a 7dl-es kulacs kifogy körönként nyáron.
100km: Mire ide elérek már épp végzek egy vagy két melegszendviccsel, a 2db 7dl-es kulacs pedig porzik már rég.Ilyen az akinek nincs tartalékja és egy átlagos napon csak a gép előtt ülve is 3 óránként eszik.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Szakbarbár #41191 üzenetére
Ez nagyon változó!
Olvastam egy tanulmányt nemrégiben ahol szó volt erről, hogy egy sportoló milyen arányban égeti az energiát, illetve egy nem sportoló.
Lényegében elmondható, aki nem csinálja rendszerességgel már legalább 2-3 éve az nem sportoló.Körülbelül 60-40%-os arányban használja a szervezet a zsír/szénhidrátokat sportolónál. Ez az arány a szénhidrát felé romlik egy nem sportolónál, tehát több, mitöbb, egész úton éhes hiába eszik, annyi szénhidrátot akar a szervezet használni, mert nem bírja olyan sebességgel lebontani a zsírt a szervezet.
Egy sportolónál:
1 órás mozgáson belül nem kell különösebben kaja.óránként 0,5 liter víz.
1 órán felül pedig amibe sok szénhidrát illetve magnézium van.
Gyümölcsből ajánlott a banán óránként 1-2 db fogyasztása, a kiváló energiaforrás illetve magnézium, kalcium miatt.
Izotóniás itallal ki lehet ezeket váltani, de szilárdal keverve a legjobb dolog![ Szerkesztve ]
undefined
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #41193 üzenetére
Akkor nem csodálkozok, hogy miért lettem rosszul amikor vacsora előtt éhgyomorral mentem biciklizni. Persze este 7-kor amikor már semmi sincs nyitva.
"de útközben egy meleg ebéd/pizza/hamburgerek, stb."
Gondolom akkor az útvonalat is úgy tervezed, hogy legyen valami büfé útközben.
Persze ha van miből gazdálkodni a szervezetnek akkor elég, de nekem olyan hogy ha nem eszek 2-3 óránként, már kezdek rosszul lenni. Nem is mertem egyedül bevállalni hosszabb túrákat, a környéken meg nem ismerek senkit aki bírná ilyen hosszan.u.i Kulacsból is kellene már újat vennem, mert csak egy 0,5 L-es van, az meg nem túl sok.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Szakbarbár #41191 üzenetére
Nálam "normál" időben (20-25 fokig) 0,5l/óra, melegebb időben 1l/óra. De egy órát általában időjárástól függetlenül is kihúzok víz nélkül. Enni 1,5-2 óra felett szoktam, de általában müzliszelet mindig van nálam, biztos ami biztos alapon.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
fpeter07
veterán
-
Auratech
őstag
Okse. Volt szó a pulzusról. Most a kalóriabevitelről. Nem okoskodom, mert bár van véleményem, úgy látom a lényeg mindenkinek világos. Ha elfogy, pótolni kell. Szerintem izotóniás cukorkomplex oldatokkal, esetleg esszenciális aminosavakkal a leghatékonyabb(bár az ízük egytől-egyig szar).
Most vesszőparipámhoz visszatérve, a légzésfunkciók optimalizálására vannak kimódolt eljárások a kerékpározásban?
Vagy ez hülye kérdés, ha kell veszünk levegőt?Sportélettani tanulmányaim alapján a hegymenetes kerékpározás a legtöbb energiát igénylő tartós terhelési forma, 6-800-1xxxW energia leadásával... Nagyjából, mint cementes vödrökkel felfutkosni a tizedikre, meg vissza, órákon át.
A légzésfunkciók izommunkája erős terhelés alatt 4-15% energiaigényű lehet az aerob szakaszban.
A gerincvelőből megoldott légzésfunkció a pulzushoz hasonlóan az ismétlés számával operál, mivel a légzési izommunka mozgástartománya kb. fél-egy liter levegő mozgatására van beidegződve. Magas terhelésnél ez már nem hatékony...
Ezt lehet módosítani pár hónap gyakorlással. A probléma abból van, hogy a légzéstudatosságot akkor kezdi a sportoló fókuszba vonni, amikor a szaturációja már erősen csökken és kezd kialakulni egy oxigénhiányos fiziológiás pánik állapot.
A megelőzés nagyon jól ki tudja tolni a fáradság határait. Szerintem ezt a futók biztos tudják, ott sem lehet a légzéstudatosságot megúszni, ahogy az úszásban sem...Auratech Field Recording
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Android szakmai topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Rendszergazda topic
- Elektromos autók - motorok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Gumi és felni topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- T14s Gen3 27% 14" FHD+ IPS i7-1280P 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- RAMSES GAMER PC // RYZEN7 2700X // 16GB DDR4 // 500GB SSD // POWERCOLOR RX6700XT 12GB HELLHOUND
- HYPER GAMING PC // RYZEN5 1600X // 16GB DDR4// SSD+HDD// ASUS ROG STRIX RX VEGA56 8GB(GTX 1080PoWeR)
- GAMER PC: i5-12400F/14600K -Új RTX 4060 Ti - Új 16/32GB DDR4 kit - M.2 NVMe SSD - GAR/SZÁMLA!!!
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest