Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz csabi94 #22198 üzenetére
Proenzi 3 ExPur-t kezdtem el 1 hete szedni.
Nem másért, csakis azért mert valami kedvezményre kaptuk az OTP-s egészségkártyára vagy mi.
Nem hiszek benne én se, csakis azért szedem, mert kaptam.salieri.:
Annyit azért nem...15-20k általában. Persze vannak nagyon sok szabadidővel rendelkezők akik talán a dupláját is megcsinálják 1 évben.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
salieri.
őstag
válasz ludsimon #22201 üzenetére
Tavaly elmentettem egy érdekes cikket olvassátok el :
Legelőször gratulálunk Cadel Evans-nek, taktikus versenyzéssel szerezte meg az első helyet (és nekem 4500 forintot, július elsején 19x szorzóval fizetett a Sportingbeten 250 Ft tétre!). Sokan unalmas versenyzőnek titulálják, pedig nem az, hanem csupán okos. Aki az akciót hiányolta tőle, az gondoljon vissza az esős lejtőre, ahol Andy kapott egy bő percet, a szakaszgyőzelmére, és persze a szenzációs időfutamra. Sokan a vízhordókat is lebecsülik, azt pedzegetve, hogy 40-el ők is elgurulnának a mezőnyben. Ez igaz is, de nem 110-es pulzussal, mint a nagyok, és semmiképpen nem egy hegyi szakaszon. De beszéljenek a számok, és meglátjuk, mennyire vagyunk egy Tour versenyzőtől.
Cadel Evans 2011 Tour de France winner
1. Átlagos sebesség sík terepen, 3 órás tekerés alatt:
25-33 km/h vs 40-45km/h. Nem időfutamoról beszélünk, hanem egy tempós kerékpározásról, zsírégető zónában!
2. Tempó hegyen:
15-16 km/h vs 30-34km/h. Csak az arányok miatt, amikor hallgatja az ember, hogy a Contador 34/32-vel megy a Zoncolánra, a haver fia meg 39/25-el, akkor nézzük meg az átlagsebességet, és az ahhoz tartozó watt értékeket. A Tour menő nem csak súlyához képest sokkal erősebb, hanem abszolút értékben is.
3. Általános fenntartható teljesítmény.
Egy jó amatőr versenyző 170-230 watt teljesítménnyel már elégedett lehet, ugyanez egy Tout versenyzőnél laktátküszöb környékén 400-450 watt. Nem csak 2-3szor erősebb, de általában 30%-al könnyebb is egy versenyző, míg a teljesítményét sokkal tovább képes fenntartani. A csúcsteljesítmény még drasztikusabb különbséget mutat, a néhány száz wattos amatős sprinttel szemben egy Farrar 1400 wattos csúcsot is mutathat.
4. Heti/éves kilométerteljesítmény
Egy átlagos profi hetente 1000 kilométer felett megy versenyszezonban, míg egy amatőrnél a 2-300 kilométer már nem számít rossznak. Nem mindegy ugyanakkor a terhelés mértéke, ami egy Tour versenyzőnél azt jelenti, hogy az éves 40-50.000 kilométer felét versenyen teljesíti, míg az átlagos sportos kerékpáros a 10-20.000 kilométerből jó ha ezret megy viszonylagos nagy tempóban.
5. Átlagos kalóriafogyasztás egy edzésen
Egy jó átlagos kerékpáros egy három órás edzésen 7-1000 extra kalóriát is elfogyaszthat tempótól függően. Ez 70-100 gramm zsír elégetésének felel meg, tehát nem olyan rossz érték. Egy Tour menő 4-5000 Kcal-t éget el egy erősebb szakaszon, azaz akár fél kilogramm zsírnak megfelelő üzemanyagot, mindössze 60 kg-os testsúllyal. Emlékeztek még a 4 személyes csülökre? Minden nap, és közben 200 kilométert is letekernek!
6. Vízfogyasztás egy tekerés alatt
Nem ismeretlenek azok a sztorik, ahol 100-150 kilométert lenyomnak kerékpáros társaink víz nélkül, vagy 1 kulaccsal. Szerencsére sokunk agyát még nem szívta ki a szárazság, így igyekszünk inni, szorgalmasan egy 100 kilométeres meneten akár 3-4 kulaccsal is lecsúszik. Egy Tour menőnek ennyi a minimum, de egy meleg, hegyi szakaszon akár 20 kulaccsal is elfogyasztanak. Tíz liter víz tekerés közben, jézusom!
7. Defekt és lánccsere
Milyen gyakran cseréled a láncot? Minden szezonban? Az nem is olyan rossz, nekem mivel több bringám van, még ilyen sűrűn sem kell. Egy profi a Tour-on akár 2-3 szett láncot is felhasznál, kevesebb mint 4000 kilométer alatt. A defekttel hasonló a helyzet: egy jó kis defektálló külsővel és minőségi belsővel hónapokig el lehet tekerni javítás nélkül, míg egy átlagos Tour menő 3 hét alatt akár 4-5 defektet is összeszedhet.
8. Alvásmennyiség
Tájékozottabb kerékpárosok már régóta tudják, hogy egy dolog az edzésterhelés, az semmit nem ér megfelelő regeneráció nélkül. Az sem ismeretlen, hogy az alvás szerepe a legfontosabb. Míg az átlagos felnőtt 6-7 órát alszik naponta, azaz heti 45-50 óra alvással érjük be legtöbben, én szinte büszke vagyok, hogy sikerül ezt az időt 56-58 órára növelni, addig egy Touros versenyző heti 70! órát, azaz napi 10 órát alszik. Szüksége is van rá, minden óra tekerésre 2 óra alvás kell, hogy jusson legalább.
Lehet tehát irigykedni, annyit esznek, amennyit akarnak, egész nap csak bringáznak a világ legszebb helyein, és emellett még a 10 órás alvás is jár neki. Nem véletlen, hogy a néhány száz fős profi mezőnybe tízezernyi kerékpáros pályázik, és alig néhányan kerülnek profi csapatba, tőlünk például Szeghalmi Bálint jeleskedik a Lampre színeiben!
-
-
salieri.
őstag
-
iLux
tag
válasz salieri. #22206 üzenetére
Azért a nagymamáink idejében nagyon más volt a helyzet.
Amit megtermeltek paradicsomot, paprikát, mindent, az tuti volt, Ők ették meg, nem ilyen telepermetezett lufi szarok voltak. Dolgoztak, nem a gépet verték egész nap. Nyugodtak voltak, nem paráztak azon, hogy mi lesz, ha nem készül el időre a kimutatás, és akkor kirúgja Őket a fönők, aztán kis szerencsétlenséggel irány az utca.
Egyénként Én sem vagyok oda ezekért a szarokért.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
most a külföldről behozott, zölden leszedett, hajón megpirult zöldésgektől semmi vitamint ne várjunk
aki vitamint akar, az csak akkor menjen zöldségeshez, ha rostot akar bevinni
minden más a multivitaminokban találhatószar, meg műanyag, meg lélekölő, ... de ez van
BP-i CM hogy sikerült? hanyan voltak?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #22196 üzenetére
Én szedek. Kipróbáltam már rengeteg félét, ha gondolod kérdezz. Valamennyire már lett rálátásom ezekre a táplálék kiegészítőkre. És itt hangsúlyoznám a táplálékot, és a kiegészítő szót a többieknek. Nem gyógyszerről van szó. Nem doppingról. És ha nem az olcsót veszed, akkor még nem is szintetikusról!
Ettől meghülyülök mikor valaki okoskodik hogy jaj ne egyed, méreg!!! Tudatlanság netovábbja.Szerk: Átraktam OFF -ba, mert ez a téma szerintem nem ide való.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #22210 üzenetére
Multivitamint, de leginkább C-vitamint szedni kell, mert ezek a nem éppen Magyarországról érkező gyümölcsökben semmi sincsen.
Én már évek óta, mióta ismerem a Supradyn-t szedem, + mellé kiegészítőként 500mg C-Vitamin napi 1 tabletta.Én erre a nem hiszek dologra a Proenzi-re értettem. Abban még nem hiszek, hogy meg tudná védeni (ez talán még hihető), de hogy megjavítani azt igazán kétlem.
Tudom, hogy ez lenne a legmegfelelőbb, de mi a családban 4-en vagyunk és így jobban megéri, még ha egy tucat vitamin hiányzik a Supradyn-ból.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
átnéztem a bringát....a kormány lekarcolódott, ezt észrevettem már amikor toltam hazafelé az esés után. azt viszon nem, hogy a nyeregbilincs alatt sem kóser egészen
viszont hiába lenne garancia a vázra, gondolom esésnél szerzett sérülésre a garancia nem vonatkozik.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
salieri.
őstag
válasz Bagira01 #22215 üzenetére
Amit ,minden régebbi bringán cserélni kell, azok a gumik, mivel öregek.
Kép alapján viszont ez a gumi nem néz ki rosszul.
Amit nem tudok megítélni képen keresztül az a lánc. Ráterhelsz a legnagyobb tányéron a hajtókarra ha kicsit "kiugrik" a lánc akkor cserére érett, vagy ha van nyúlásmérőd azzal megnézed mi a helyzet!
Többi dolgot nem kell cserélni!Én csak átzsíroznék mindent!
Ez a bringa elég vegyes felvágott ,de ha neked nem szempont ,hogy egy szettből legyen rajta minden alkatrész,nyugodtan megveheted! -
rétisün
veterán
válasz tzimash #22216 üzenetére
igen, karbon.
amikor vettem, nem vettem észre (figyelmetlen voltam) hogy a nyeregbilincs alatt van egy kis repedés a festésen/lakkozáson(?). viszont most hosszabb lett, és sajnos arra kell gondolnom, hogy mélyebb, mint először gondoltuk. viszont a nyeregcsövet kivéve, belül nem érzem, hogy "átérne" a repedés.
annak idején viszavittem, lefényképezték, szóval tudnak róla, akkor emiatt nem cserélték.(#22219) venember83: nem biztos, hogy a szövet maga sérült, legalábbis, erre utal, hogy "nem ér át" a repedés.
bemegyek délután, beszélek a volt tulajával (aki a boltvezető is egyben) mi legyen.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz salieri. #22221 üzenetére
mondjuk én nem komplett bringaként vettem, csak a vázat, de elvileg a garanciát ugyanúgy megkaptam rá. legalábbis a boltos ezt mondta, de aztán lehet, hogy jól át lettem verve.....
de azért ne feltétlezzük mindjárt a legroszabbat.de annyira jó vételnek tűnt, elvesztettem a józan ítélőképességem
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
salieri.
őstag
válasz rétisün #22222 üzenetére
hát sajnálom... így nehezebb lesz a gar. érvényesítése, de azért sok sikert.
remélem sikerül valami jó megoldást találnod az eladóval.
javításra sajnos kicsi az esély, de nem akarok vészmadár lenni.ugyan nem tudom mennyiért vetted de
egy olasz országútival jobban jártál volna ilyen árban ,merevebb gépek sokkal mint ez a kellys
Azért van ott megrepedve amúgy ,mert ott gyűjti össze a legjobban a feszültségeket.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz salieri. #22223 üzenetére
mondjuk egy ilyennel?
ha buktam (szó szerint ) a vázat, valami ilyesmiben gondolkodok. ennél többet nem nagyon tudok/akarok kiadni egy vázra.
lenne esetleg egy trek vázszett, ennél kicsit drágábban, de ahhoz kéne vennem új press-fit középcsapágyat is. ami sram hajtómű esetében megint csak nem biztos, hogy olcsó, könnyen beszerezhető (még sosem rendeltem külföldi web-sohpól )
(#22224) tzimash: igen, itt van az erkölcsi dilemma. megmondjam-e, hogy buktam, vagy induljak ki abból, hogy az eladó tudta a repedést, és úgy adta el, azaz én is sumákoljak?
eh, túl becsületesnek neveltek, ha egyáltalán felmerült bennem, hogy megmondjam a buktát....
mondjuk ha bemegyek a felkötött kezemmel, nem is lesz gyanús[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #22226 üzenetére
de igen. ha azt számolom, mennyivel kerül többe, mint a váz maga, meg is érné. viszont akkor meg lesz egy csomó plusz alkatrészem, amit vagy el tudok adni, vagy nem....
(#22227) Tamoo: köszönöm, igyekszem!
(#22228) salieri.: én sem tervezek új bringát venni, bár a fenti wilier esetében azért meggondolandó.....
viszont sajnos az anyagiak eléggé behatárolják a lehetőségeket.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz tzimash #22230 üzenetére
az igaz, de ha csak akkor kezdek intézni valamit, amikor már bringázhatnék is.....
állítása szerint ő se vette észre
(#22231) salieri.: nem tudom, akarok-e (főleg ezek után) használt bicajt venni, főleg hogy nem is nagyon tudnám megnézni vásárlás előtt.
meg persze, nem is kell nekem komplett bicaj.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
lorcsi
veterán
enged a belsőm a városi boltba járósban...kivettem, és felírtam a külső méretét is
normális a 27*11 1/4 méret ? -
belaazallat
addikt
válasz rétisün #22229 üzenetére
Esetleg tartaléknak alkatrész? De inkább ne kelljen semmit venni, hanem cseréljék gariba azt a szép vázat!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Muton
addikt
Heló!
Tönkre lehet tenni végleg egy tárcsaféket valahogy? Mert mielőtt szervizbe vittem volna a bicót úgy emlékeztem, h jól fogott, most meg szinte alig. Mi van, h fékolajat öntöttek a pofára véletlenül, vagy zsírral kenték össze a tárcsát? Az maradandó vagy segíthet egy mosás?Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #22238 üzenetére
már így is van tartalékom jó pár mindenből (hiába, túl sokat nézegetem az aprót )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
raczger
őstag
Tárcsát benzinnel vagy más hasonló cuccal érdemes letisztítani (van direkt erre kitalált folyadék is, de felesleges szerintem megvenni, nem sokkal többet tisztít mint pl a benzin). A fékpofa felületét pedig csiszolópapírral érdemes megcsiszolni, hogyha van rajta felületi szennyeződés, azt lehozza. Az is lehetséges hogy véletlenül kicsit elállítódott a fék és picit ferdén áll, így nem tudja rendesen, párhuzamosan befogni a tárcsát, csökken a fékhatás és még a fékpofák is rosszul kopnak. Én a helyedben visszavinném a szervizbe, hisz valószínűleg az ő figyelmetlenségük miatt lett olyan, szóval ingyen meg kellene, hogy csinálják a fék állítást és tisztítást.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Genji
őstag
Sziasztok!
Vásárlás előtt állok. Bestbuy (ha van ilyen) bringa 50-60K körül? Főleg aszfalton hajtanám de gidres-gödrös földutat is bírja azért. Méret gondolom standard, de fontos h kényelmes legyen (190cm/90kg vagyok), ez az ülés/kormány beállítás szempontjából gondolom számíthat. Ha nagyon muszáj 80K-ig fogcsikorgatva felmegyek. Ha konkrét típust nem is, márkát/boltot tudtok mondani ahol érdemes nézelődni? Köszi!a splinter in your mind had called the dark wanting it all to fall apart
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #22240 üzenetére
Értem! (nekem két komplett bicikli volt alkatrészben, szerencsére az egyiket elvitték)
Ha netán mégis odáig fajulna a dolog, hogy még is vázat kell cserélned, megkérdezzem mennyi lenne csak a váz?
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lorcsi
veterán
ha pesti vagy akkor őket érdemes megnézni
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #22243 üzenetére
"nekem két komplett bicikli volt alkatrészben"
ezt szeretném elkerülni
mit értesz azon, hogy "mennyi lenne csak a váz" ? a fentebb linkelt wilier-től határ a csillagos ég.....ez pl. már majdnem, de biztos van még ennél is drágább.
aluváz persze van olcsóbban is....[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Muton
addikt
Oké, a pofákat akkor nem fogom lemosni, max vízzel.
Ahogy most közelebbről nézem van a tárcsának egy enyhe színezete. A rotor 'küllőinek' a végénél enyhén sárgás, illetve a fékfelületen is mintha lenne egy kékes és egy szintén sárgás árnyalat. Lehet, hogy sikerült megégetni?
[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen