Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Manitou #13897 üzenetére
Mondod te, akinek akinek a második órája nagyobb területű.
Egyébként kicsit szívok, mert én mindenáron a stucnira akarom tenni, viszont ha a stucni szögében rögzítem a tartóját, a betekintési szöge nem lesz olyan, h szépen lássak mindent.
Úgyhogy, az alsó végébe valami kis gumit kell metszenem, h megváltoztassam az óra szögét.
A kormányon meg nem játszik, próbáltam oda is, de idiótán néz ki, mivel inkább hosszú, keskeny óra, így előre nyúlik. Más részből gyakorlatilag csak a fékkar előtt van egyenes rész a kormányon, a többi csőfelületen ferdén állna.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #13900 üzenetére
Gondolom, hogy érzékenyek a fogaid. Reklámoznak több fogkrémet, ami elvileg enyhít ezen a problémán, de nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ezek valóban hatékonyak.
-
venember83
nagyúr
Micsoda biznisz: [link].
-
venember83
nagyúr
Meg találtam egy bringát rétisünnek is: [link].
-
feka007
veterán
válasz venember83 #13904 üzenetére
Jók a Promax tárcsák
-
félisten
Sziasztok!
Mit jelent egy bowdennél, hogy köszörült? Mit köszörülnek rajta és miért?
Illetve miért van különbség a fékbowdenek átméreőjében? 1,5mm / 1,6mm, stb.
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #13901 üzenetére
Közben rájöttem, h világosban sokkal jobban látszik, sötétben meg úgyis háttérvilágítással használja az ember.
Testbike-on véleményeztem is, akit érdekel nézze meg. Csatoltam 3 fotót is róla.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gery03
senior tag
A bovdent kör keresztmetszetű huzalokból sodorják. A külső részén így nem lesz igazán sima felület hisz egy-egy él lesz kívül. A köszörült bovdenek külső részét lecsiszolják majdnem a külső szálak feléig, így azok a legnagyobb érintkező felületet adják kifelé. Ha ilyet használsz, kevésbé lesz darabos érzés a fékkar behúzásánál.
A fékbovdenek átmérőjében nem tudok róla, hogy lenne különbség. (ettől még lehet létezik több féle)
A váltóbovden ugyanakkor kisebb átmérőjű, mint a fékbovdenek, illetve más a végén a beakasztó fémdarab is.
-
Flow
senior tag
válasz venember83 #13905 üzenetére
Ezek nem stock felnik, ugye?
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
fpeter07
veterán
válasz feka007 #13906 üzenetére
Sok szép emlék fűződhet hozzájuk, ha ennyire szereted őket.
Decathlonban sikerült beszerezni egy láb(ujj)melegítőt. [link] Szerencsére volt 2 darabos is, tesztnek jó lesz, ha nem válik be, akkor sem baj. 30 db-os 3500-ért kicsit húzós ár érte. Persze ha tényleg működik megéri.
Ha csődöt mond, kipróbálom a szekrényben talált csizmát. Anno több mint tízezer forint volt, nem is tudtam róla, hogy volt nekünk ilyen.(#13908) runner 125: Jól látom, hogy 11 fokot mutat az óra?
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #13894 üzenetére
Á, nem vagyok olyan magas, csak 182. Viszont hosszú a felsőtestem meg a kezem, és aránylag "rövid" a lábam. Szóval ha elnyúlok egy outin, akkor kellhet 58-as váz is. A trekkingem 56-os, és nagyon testhez álló. De ez egyenes kormányos.
(#13896) runner 125 : Ööö. Hát nem a laptop lenne egyben a kerékpár komputer?
(#13900) Hasaggymeg: meg kell tanulni csukott szájjal, azaz csak orron át lélegezve tekerni. Emelkedőn felfelé nem egyszerű. Másik megoldás símaszk, ami nekem -5,8 C fokban is tökéletes (eddigi leghidegebb, amiben tekertem ősszel). Bár akkor sincs is szűkségem igazándiból símaszkra, mert nem fázik az arcom, hisz a sok aerob mozgástól remek a vérellátása/keringése.
Más: mára semmi sem lett a beígért +5-8 C fokos melegből, és napsütésből. +1 C fokban és szembeszélben tekerhettem haza délután. 445 km lett az eheti adag
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz fpeter07 #13913 üzenetére
Igen, de előtte toltam ki a fűtött térből. 6-7 foknál nem volt kint több.
Viszont holnapra 9-10-et mond felénk.
szki
Miért is? Tény, h nem profi óra, de a céljaimnak (noh és a rá szánt keretnek) megfelel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szki
őstag
válasz runner 125 #13915 üzenetére
Én nem tudom mi a profi óra, de a fényképen egy laptop (is) volt szép nagy kijelzővel
Persze használd a macskaszemet egészséggel! És gyűjtögesd a kilométereket! -
Teasüti
nagyúr
Ilyet láttatok már?
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #13923 üzenetére
Az az igazán csúnya, hogy a műanyagok terén jártas gyártók ma egy merev karbon vázzal tudják hozni ugyanezt a rugóutat és mozgási karakterisztikát úgy, hogy az egész váz könnyebb, mint itt a hátsó felfüggesztés
#13925: ment akkoriban a kísérletezés mindenféle agyament és kevésbé agyament ötletek alapján Engem a paralelogramma felépítésű villák (mint az AMP) tudnak megmosolyogtatni a bumfordi kinézetükkel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13901 üzenetére
Nm is mondtam, hogy a sigmám kicsi, bár az aránya miatt nem néz ki annyira bénán a kormányon.
dqdb
Akkoriban még elég kiforratlanok voltak az ösztelósok. Merev vázak viszont már akkor is léteztek igen könnyű darabok + karbon trek OCLV és egyéb nyalánkságok[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz feka007 #13926 üzenetére
Na és ezt végképp nem értem. Gondolom ez csak ilyen vakvágány volt
Ez egy Cannondale Headshok, ami a másik különc Lefty mellett egyáltalán nem nevezhető vakvágánynak (nézd meg a Cannondale kínálatát, az XC és Bad Boy bringák jelentős részében elérhető opció). Mivel mindkettő szabadalmaztatott megoldás, ezért a többi gyártó nem tudta lemásolni licencelés nélkül. Mondjuk nekem nem kellene, mert nagyon bénán néz ki szegényke ...tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Manitou
addikt
válasz feka007 #13926 üzenetére
Első: gondolom a lánc ne verjen be a láncvillába... nem tudom, biztos megvan rá a tervezőknek a nyomós okuk., miért ilyen.
A második az a canondale megoldása, az mai napig létezik, ha jól tudom .
Canondale fatty:[link]Meg akkor már pár érdekes teló:
Canondale lefty még cifrább [link]RST XMO TI : Egy könnyő XC teló az RST-től: [link]
-
venember83
nagyúr
válasz feka007 #13926 üzenetére
Merevség, illetve nem tud a lánc gondot okozni. Plusz, mivel egy forgáspontos a rendszer, hihetetlenül érzékeny, nagyon finoman mozog a hátsó rész. Igaz, pogózik is (amit valamennyire kiszűr a rugóstag), de ez mellékes, mivel durvulós gépeken szokás ilyen típusú felfüggesztést használni. A Canonndale Prophet elég sokáig ilyen felfüggesztéssel rendelkezett.
Lefty ügyben: Rendkívül merev és könnyű, plusz gumidefektet is sokkal könnyebb javítani rajta. Mérések alapján merevebb, mint a két száras telók, elég hihetetlen. Egyetlen komolyabb hátránya így messze az Egyesült Államoktól a szervizelhetőség.
[ Szerkesztve ]
-
baloghzoli
csendes tag
Vicces bringás játék télre..kerékpáros ruhákért. sok sikert nektek is
Bringaman
-
DemonDani
addikt
válasz venember83 #13930 üzenetére
statisztikai adatokkal nem lehet legyőzni a félelmet
én sem mernék még aszfalton sem gyorsan menni...[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
rétisün
veterán
válasz simon7012 #13895 üzenetére
~175 centi vagyok, 100-as stucnival használok egy M-es vázas kelly's-t. 57 centi a felsőcső ("virtuális") vízszintes hossza, igaz, a nyeregcső (amit a méretnél meg szoktak adni) 52 centi, de sloopingos a váz.
(#13905) venember83: kösz, de nem kérem bár 1 ft-ért egész jó vétel lenne
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
DemonDani
addikt
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
szerintetek milyen nyerget kéne vennem, hogy ne kopjanak szét a gatyáim?
jelenleg egy Selle Italy x0 trans am van, de lehet h vmi szélesebbet kéne keresnem a 86kilom mellé, árban ilyen 7k alatt jó lenne megúszni, WTB-ket néztem, nagyon sok helyen ezt építik a kerákra, és van szélesebb válzotat, de vajon tényleg jók? nameg az a fránya kopás... nem tetszik hogy a 10en ezres gatyát 1,5 év alatt tönkreteszi a mostani
talán belépő speci is van már ilyesmi árban akciósan vmerre?
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Teasüti
nagyúr
Ez komoly?
Karbon vázak ennyire hajlékonyak?
Kéne erről egy videó, ahol ezt érzékeltetik, kíváncsi lennék akkor már arra a karbon outira.
Azért tuti nem lehet alternatívája egy tisztességes rugózásnak, gondolom karbon láncvilla/támvilla se laposrugó módjára "cseklik-nyuklik". -
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13936 üzenetére
Karbon vázak ennyire hajlékonyak?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy tervezetten hajlékonyak. A modern monocoque vázak esetén a szálak megfelelő elrendezésével el lehet érni, hogy egyik irányban eszméletlenül merev legyen, merevebb, mint az alumínium, míg a másik irányban rugalmas ,és a lehetőségekhez képest maximális komfortot nyújtson. Persze ezt ma még messze nem minden gyártó tudja, csak a karbontechnológia élenjárói képesek ilyen finomságokra.Azért tuti nem lehet alternatívája egy tisztességes rugózásnak, gondolom karbon láncvilla/támvilla se laposrugó módjára "cseklik-nyuklik".
Egy mai modern hátsó felfüggesztésnek tényleg nem, de a linkeltnek simán. Amúgy a Cube a Double Flex Stay megoldása lényegében karbon laprugónak feleltethető megÉn egy karbon hardtailt próbálnék ki szívesen, mondjuk egy O.Nine ideális lenne. Ki akar felajánlani egyet?
feka007: pedig a Leftyt használták a világkupában is, sőt először ott került bevetésre. Állítólag a tűgörgős megoldás miatt nagyon finoman indul meg és mozog, de erről tulajdonosként TriackFeri tudna mesélni igazán.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz DemonDani #13935 üzenetére
Nem értem ezeket a keskeny nyergeket. Nekem 21 cm széles van és ez tűnik normálisnak a fenekem számára. Ráültem vmikor egy ilyen keskeny fajtára, amit mindenki használ, de az nekem oltári nagy kínszenvedés volt.
(#13937) dqdb
Akkor lehet inkább egy karbon fully-t kell felírnom a kívánságlistámra.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #13938 üzenetére
Mert Te össztelóshoz vagy szokva, és feltételezhetően eléggé kiegyenesedve tekersz. Így a nyeregre/ülőgumókra több teher nehezedik. Míg a pedálokra, és a kormánymarkolatokra kevesebb súlyt helyezel. Egy outi esetében sok terhet átvesz a kormány, és persze a pedálok. Főleg ha erős az iram
Persze tudom DemonDani nem outis, de azért a testhelyzet nagyban meghatározza a nyereg kényelmét.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #13936 üzenetére
Ez jól érzékelteti, milyen rugalmasságra képesek a szénszálas elemek: [link]. Az alsó forgáspont tulajdonképpen egy szénszálas lap, ami cserélhető, ha mégis törne, repedne, idővel elhasználódna. Softail a hivatalos megnevezése ennek a megoldásnak.
DemonDani: Mentem vele terepen, semmi negatív érzést nem keltett. Plusz ugye ha 4X-ra jó volt, akkor nem hiszem, hogy sima XC vagy AM felhasználásra ne felelne meg. Plusz meg nem 1-2 éve gyártják.
-
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #13940 üzenetére
nem trendi a kényelem, így jó?
(#13941) venember83
szélesebb kialakítású WTB-re gondolsz? csak mert azt nem írtad, vagy nekem nem ált össze ( )(#13937) dqdb
ehhez csak annyit, hogy alu vázat is láttam már, aszem 35mm-es úttal vagy lehet titán volt, de fém, nem ilyen szuper trükkös karbon[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Manitou
addikt
válasz DemonDani #13935 üzenetére
Azt hogy neked milyen nyereg lesz a kényelmes, azt senki nem fogja megmondani. Ezt magadnak kell kitapasztalni, esetleg kipróbálni mások bringáján lévő nyergeket.
Nekem SDG BEL AIR SLnyergem van és eddig ez a legkényelmesebb nyereg amit használtam.De biztos van akinek ez pl nem kényelmes. Állítólag a Specialized , WTB nyergek is kényelmesek No meg ott a Fizik.
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #13942 üzenetére
Az alumínium nagyon nem rugalmas, és mivel fokozatosan gyűjti a feszültséget a törésig, így tökéletesen alkalmatlan erre a célra. A titán rugalmasabb anyag, abból lehetett a fix rugózó elem. Azt sajnos nem tudom, hogyan áll ez az anyag a regenerálódás terén: nem felejt alumínium módra vagy bírja acél módra.
A karbon nagy előnye a fémekhez képest az irányított rugalmasság. A venember83 által linkelt Cannondale-en az a karbon lap oldalirányban eszméletlenül merev, hogy szimplán a tekeréssel ne azt hajlítgasd folyamatosan, a lábaddal kifejtett erő szinte egésze a hajtásba kerüljön be, míg eközben függőlegesen úgy rugózik, ahogyan kell.
Manitou: No meg ott a Fizik.
Vagy nem Közel 500 km-nyi összecsiszolódás után már mellékhatás nélkül elviselem a Nisene-t, télen rövidebb utakra megfelelő, de amint eljön a tavasz, megy vissza a szellős és extrém kényelmes SMP.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
válasz baloghzoli #13931 üzenetére
Téli szerelésben le kellene fényképeznem magamat. 20 perc öltözködés után. Mondjuk facebook csak egy van a családban, de gondolom megoldható lenne más accról a küldés.
-
DemonDani
addikt
karbonnal tisztában vagyok, alunak nem ismerem minden ötvözetét, meg folyamatosan fejődnek, azért mtam hogy talán inkább titán lehetett.
jah meg persze régi váz volt, vagyis akkor szinte biztos titán, anyagregenerálódása nem tudom milyen lehet, de nekem pl titán a napszemüvegem kerete, és 1 év után is ugyan olyan ha leteszem az asztalra, nem vetemedett el mint a müanyag meg az alu ötvözet
(#13943) Manitou
most nem is a kényelem lenne az első cél, hanem az hogy ne legyen gatyagyilkos
aztán a nem gatyagyilkos nyergek listájáról lehet válogatni...(#13947) dqdb
igen, jól érzékeled a problémát, nincs pénzem arra, hogy 2 havonta cseréljek 7-800km teszt után ezért is lett a Selle X0 de akkorát csalódtam, mint még soha életemben talán...[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #13935 üzenetére
WTB-ket néztem, nagyon sok helyen ezt építik a kerákra, és van szélesebb válzotat, de vajon tényleg jók?
A WTB-nek elvileg van tesztprogramja, ahol bizonyos összeg letétele után elviheted egy időre a kinézett típusból a tesztváltozatot (sárga-fekete színűek szoktak lenni). Azért csak elvileg, mert míg Budapesten van olyan bolt, amelyik benne van a programban (a RideBike például ilyen), a közeledben nem biztos, hogy akad.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
őstag
-
DemonDani
addikt
és tényleg alu a váz illetve scandium, megtaláltam itt a fórumban nagy nehezen
[Dos Niner]
ráadásul 29"ermeg guglizás közben egy érdekességbe futottam
[link]
meglehetősen érdekes kialakítással bír ez a titán kera(#13951) venember83
apró célzás az alábbi delikvensnek?[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Warhammer 40k: Space Marine 2 (PC, PS, XO)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Path of Exile (ARPG)
- Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen