Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
-
Nyugdíjas
nagyúr
EZ a bullhorn kormány elég szokatlan lenne egy trekkingen,dehát láttunk már sokmindent. Nameg ahogy neked tetszik. Csak inkább jelezni akartam, hogy nem megszokott, ha ez esetleg számitana neked.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
venember83
nagyúr
Ha megfelel a fogszám, akkor veheted.
Km-órák esetében VDO, Sigma, Cateye. A többi vagy silány minőségű vagy elérhetetlen árú a hétköznapi ember számára. Vezeték nélküli kivitel esetén érdemes valamilyen kódolt átvitelű változatot választani, hogy ne zavarjanak bele a jelbe külső interferenciák. Igen, vezeték nélküli kivitel esetében az elemet cserélni kell a jeladóban és a központi egységben is időnként.
-
belaazallat
addikt
Hali!
A 9-es váltóban még a 7 sebességes lánc is elfér, Deore RD-M531 esetén.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
"miért erőltetik folyton a több és több sebességet..."
én pl. azért váltottam 8-as rendszerről 10-esre, mert abban az áttételtartományban, amit leggyakrabban használok, (53/16-19 között) így egyesével tudok váltani, 8-as rendszernél meg két fog különbség volt a szomszédos lánckerekek között, és időnként túl nagy ugrásnak éreztem a két fognyi különbséget.
más: tegnapi napot kihagytam, gondoltam, nem küszködök megint a szélben, mára úgysem mondanak már szelet. nem is mondtak, csak ezt a széllel elfelejtették közölni, erre fel az meg majdnem ugyanúgy fújt, mint tegnap
sebaj, megküzdöttem vele, de azért jó lenne kicsit gyakrabban bicajozni szélcsendes időben.....(#4905) ludsimon: hát ne tévedj el
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Nyugdíjas
nagyúr
Én láttam már fekete anyával fűzött kereket, és nem jött az le, pedig valahogy befűzték. Elég tartós az, nem hiszem hogy "elgagyizzák". Én meg egyébként arra utaltam, hogy én küllőben a DT-ben hiszek , a többi is csak minimálisan olcsóbb, ez meg már bevált.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Nyugdíjas
nagyúr
Vagy Vuelta, vagy olcsóbban Altrix Spider, illetve elég jó ami nekem most van, meg vagyok vele elégedve, elég erősnem tűnik, eddig még nem ütöttem bele nyolcast, meg semmitse, pedig napi használatban van (na persze nem nagyon könnyű egyébként egy normális felnit tönkretenni ugy egyáltalán, még ha ráteszed a célt akkor sem).
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
dqdb
nagyúr
Ha hízol 50 kg-t, a bringát DH-zásra használod, és még ugrálgatsz is vele, akkor tényleg drasztikusan növelnéd a fáradásos törés esélyét. Ha a fentiek közül legalább az egyik nem áll, akkor ne parázz.
Az "elég rázós földút"-nál egy XC bringa átlagos felhasználás mellett többet kap terepen.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Xantomas
őstag
Sok mai outi vázba a 32-es külső már nem fér be, nekem konkrétan a 28-as is csak elég passzosan az első villámba.
Nézegess régebbi outi vázakat amiknél a fék benyúlás 52mm-nél több, de max 57mm, így több a hely, és arra terveztek, hogy még egy sárvédő is beleférjen. Vagy hosszabb trekking váz + modern canti fék + koskormány.
Egyébként városba sztem a 28-as gumi az ideális. Nem kopik olyan gyorsan mint egy outi gumi, kicsi az ellenállása, mehet bele rendes defektvédelem, nyugodtan fújható 8 bar környékére, és ilyen nyomás mellett nehéz 8-ast vagy tojást tenni a felnibe.
A legjobb ár/érték arányú hosszú benyúlású outi fék: [link]
Gondolom hasonló megfontolásból születtek a maxxis 35mm-es gumijai is, hogy ahova a 32 kevés, a 37 már nem fér be, oda éppen elfér.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
a legtöbb outi vázban még éppen elfér a 28-as külső. ha ennél nagyobbat akarsz, marad a trekking/cross váz, vagy a cyclcross, ha outi(közeli) geometriát szeretnél.
outi fékbe talán elférne 28-asnál nagyobb is, kérdés viszont, hogy egy nem outi vázba bele lehet-e tenni outi féket? pl. v-fék tüske jó eséllyel megakadályozza, illetve az átlag outi féknek aligahanem kevés lenne a benyúlása (nem érne le a felniig, mert feljebb kerülne, mint egy outi vázban lenne)mod: Xantomas gyorsabb volt de nagyjából egyetértünk....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Xantomas
őstag
Hehehe, 48-as váz, 182 cm-hez. Na az a tipikus púpos majom a köszörű kövön effektus
Ha Budapesten, Érden jársz, érdemes benézni a Maxi-bike-hoz. Brutálisan sok vázuk, outi bicajuk van, nevetséges áron. Anno míg Devecser, és környéke nem lett pirosra festve platós IFA-nyi outit hoztak el minden héten potom áron.
Hívd fel, vagy írj nekik emailt, hogy mit szeretnél. Biztos hogy van olyanjuk amire szükséged van, még ha picit drágábban is, mint amit szánnál rá.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
szatocs
őstag
Nekem ilyen Octalinkes Acerám van. 4000km van benne, 2 év tekeréssel, télen-nyáron használom, nincs gondja, bár ennyi idő alatt ne is legyen.
=== Szatocs ===
-
czanga
őstag
A sunrace elkezdett feljönni tavajtól számolva, szóval én azt is vennék ha fasza a kidolgoottsága, de alacsony árkategóriában nincs sok külömbség váltás teljesítményben. Legalábbis váltásban nem fog előjönni, max olyanok vannak, hogy nem cserélhetőek a lánctányérok, vagy súlyban több a cucc.
Szerintem vagy sunrace, vagy shimano, a suntour-t kihagynám. Árban pedig amelyiket akarod.
-
veterán
Ha sima (nem CLIX rendszerű) gyorszárról van szó, akkor esélyes hogy simán leszedheted magát a szorítókart, és a fém henger ami körül az eredetileg mozgott megmaradhat anyának.
(Nekem a nyergemet vitték el csövestől, azóta le is szedtem azt a kallantyút a bilincsről...)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Vasinger!
nagyúr
Természetesen nem. Pont ezért van többféle típus. Gondolom neked a hagyományos v-féked van, amihez a csavaros/imbuszos megoldás kell. Van ilyen szorítós v-fék megoldás is, aminek nincs menete, ez a canti fék. Amit linkeltél az meg olyan fékpofa, aminek van egy háza és csak cserélgetni kell a betéteket benne, szóval csak magát a gumit.
-
GhostLead
tag
lSziasztok!
A leendő bringámra szeretnék olyan gyorszár-helyettesítőt venni, vagy csinálni, amit csak szerszámmal lehet nyitni. Gondolom, így picit több esélyem van, hogy nem veszikle róla a kereket.
Milyen megoldások léteznek erre?
Köszi!A BBB-nek van imbuszos gyorszára itt a link:
http://www.pacificcycles.hu/BBB/KIEGESZITOK/GYORSKIOLDOK/BQR-03-WHEELFIX.html
[ Szerkesztve ]
-
Dirtyz
őstag
Szerintem nem nagyon készült olyan összehasonlítás, hogy melyik felnit milyen fékpofa eszi jobban...
Jó felnit kell venni, sajnos ez benne van a pakliban. Van nálam egy kerék, Zerge a 96-os VB-n ment vele, még használható a felni...
Ha engem kérdeznél, inkább cserélném 2-3 évente a felnit, minthogy ne fogjon a fékem, de látom, Neked pont az ellenkező a nézeted
Esőben és főleg sárban minden fogy a felni és a pofa is. Nem véletlen, hogy annyira elterjedt a tárcsafék a kerékpárokon, tárcsát-betétet kicsit könnyebb cserélni, és a pénztárcának sem fáj annyira.Védd a fákat, egyél hódot!
-
Tamoo
MODERÁTOR
Reflexcsík elcsúszás az enyémen van. Kisebb ütést is tapasztalok mostanában de ez lehet, hogy nem a gumi hibája. Elképzelhető, hogy a köves terepen slick gumival száguldozásaim közepette adtam a felninek. (mostanában ezt inkább hanyagolom és csak montival megyek terepre). Szerintem ne parázz a B-stől. Megérik. Ha üt is véletlenül (amire nagyon kicsi az esély) nem fog annyira, hogy zavarjon. Nekem Conti Contact extralight van.
-
Tamoo
MODERÁTOR
Nem tudom, én annyira nagyon nem szimpatizálok a kendákkal, bár biztos van jó gumijuk is. Contimentalokban elég jó defektvédelem van (láttam már szétvágva), amit egy B-s gumi keretében olcsón meg is kapsz. Egy ilyen alap kenda-ban vagy másban ilyen áron szerintem tuti nem lesz. Azt meg, hogy mennyire tapad, hogy kopik... nem tudom.
-
szki
őstag
Jelenleg milyen gumik vannak a trekkingen? (milyen szélesek?)
Hány kilót kellene elviselnie a gumiknak?
Csomagos túrákra, vagy inkább sportos tekerésekre használod a bicajt?
Országúton használnád elsősorban, vagy lesz kis terep, kavicsos út is?
Előre és hátra is kell új gumi? Nem muszáj egyformának lennie.Nekem azok a B-s Continentalok nem szimpatikusak. Biztos nagyon jó a defektvédelem, meg lassan kopnak, de a 32 mm széles is 650 gramm. Azért megoldható 400 grammból is egy jó gumi. A kopás meg lehet másodlagos, ha évi 1000 km-t tekersz csak mondjuk, mert előbb öregszik el a gumi, mint elkophatna. Ha meg üt a gumi a "B" minőség miatt, akkor az zavaró nagyon.
Nekem volt Kenda Cross Plus 32 mm széles gumi. Sőt most is a hegymászós hátsókerekemen az van, és kb 5000 km van benne. Bár még a múlt évezredben gyártották, de nagyon jól teljesített nálam extrém terhelésnél is Bicaj+csomag+én 115-125 kg-ot elviselt hosszú utakon 5 Barra fújva. Nem tudom ma is ilyen jó minőségben gyártják-e.Webshopokban lehet kevésbé találsz, de a boltokban biztos fellelhető a cseh Rubena termékei. Vannak jó gumijaik, meg kevésbé jók is. Ebből van 28 mm széles, defektvédelmes, reflexcsíkos, és csak 450 g. Ilyet használok elöl, és kb 4000 km benne van probléma mentesen. Bár gyorsabban kopik, mint általában a más gumik, de jó a tapadása kanyarban is. Persze még nincs elkopva. 1600 Ft volt kb.
8zabi által linkelt Schwalbe Road Cruiser nagyon jónak tűnik. Persze 37 mm számomra túl széles lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Land Cruiserekkel 28-as kerekű cross bringán jártam sokáig montis túrákra az erdőben hegyen-völgyön át, szerintem a célnak pont megfelel, amire keresed, és nem is kopik gyorsan. Nehéznek nehéz, viszont legalább olcsó. Igaz ha jól emlékszem nekem eggyel szélesebb változat volt.
Vasinger!: Homokban minden gumi csúszik, hajtani kell, hogy átjuss rajta és kész.
mindenki: Na az ilyen képek már tetszenek klikk - más tolja, én meg zúzok lefelé. Ha jól emlékszem, ez a patakhoz levezető lépcsősen köves-gyökeres lejtőn volt, amit nagy örömömre talán az utolsó egy-két méter kivételével nyeregben sikerült teljesíteni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szki
őstag
Elég könnyű vagy, így nem kell extra gumi. Nem értem mondjuk, ha többet tekerzs aszfalton, akkor miért akarsz vastagabb gumit? 42 mm széles gumi már nem az én asztalom. Az már inkább montis trekking, és nem outis beütés. Mások okosabb tanácsokat fognak adni ilyen széles gumira!
-
Tamoo
MODERÁTOR
Ha "poros talajra és esőbe" is kellene és nem vagy elégedett a land cruiserrel akkor nem értem miért aszfalt gumikat nézegetsz. Mivel aszfalton mész sokat így valóban ilyet kellene venned, de ne várd hogy poros terepen jó legyen, mert nem lesz valszeg még annyira se mint a land cruiser. Szóval ez valamiféle paradoxon
-
Cathfaern
nagyúr
Mivel mindenre szeretnéd, ezért jelentősen jobbat semmiképp se fogsz találni ennél. Ha veszel szélesebbet, akkor picit jobb lesz terepen, de rosszabb betonon. Ha veszel kevésbé mintásat, akkor könnyebb lesz betonon, de rosszabb terepen... szóval könnyen felesleges pénzkidobás lehet csak a csere.
-
Jofi81
őstag
-
Ariadne
őstag
Elvileg sárgának kell lennie, de az már azért elég nagy szenyóság szerintem, ha a színén kezd el problémázni a rendőr, lévén a zömnek alig van meg pár a kötelező cuccokból... Ez szerintem megfelel a célnak, teljesen jó, használnak ilyet többen is itt.
2006 óta bringázom, még soha nem állítottak meg, ezért nincs is prizmám, csengőm meg semmi ilyen.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
Én is ilyet pakoltam fel, kerekenként 6-ot. Az érdekel, hogy biztonságban legyek, a rendőrök meg nem lehetnek annyira kockafejűek szerintem, hogy ebbe belekössenek. Az elől-hátul fehér piros prizma helyett, meg egy-egy sárga csuklópánt van a villanyakon, meg a nyeregcsövön, látszik előre hátra meg még oldalra is, ha a szín nem tetszik megintcsak nem érdekel
Tamoo: aki kíváncsi hamar megöregszik
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Legyen nálad a táskában mindig egy prizma, hogy most vetted, de még nem tudtad felrakni
Én hasonló indoklással hordoztam másfél évig egy hátsó prizmát (lámpa mindig van nálam, valamint fényvisszaverő csík is, szóval látszódom), majd amikor fel akartam rakni, akkor szétrepedt a rögzítőkonzolja, mert ezalatt az idő alatt elöregedett
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
runner 125
nagyúr
Nagyanyámnak olyan van, kis kosárral a hátulján, bár ő Kőszegen lakik, de épp' két hete mesélte, h a bolt elől elvitték neki. - Azóta már ismerősök kettőt is vittek helyette, de manapság szerintem ami mozdítható viszik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szki
őstag
Akkor felni, és küllők megvannak? Ki füzi újra a kerekeket?
Csak menetes hátsóagy lehet, vagy esetleg kazettás? (kazettásnál másik fogaskoszorút is venned kell)
Nekem is trekking van. Agyam elöl is használódott már el, meg hátul is (MX-1 talán). Az első kerékben nem rég cseréltem agyat (köszi rétisün az agyat!), azaz újrafűztem a kereket.
Aztán volt/van hátulra egy vastagküllős, duplafalú felnis Csepel kerekem (4300 Ft volt kb). Ezen menetes Joytech agy van, mellyel nem volt problémám 4000 km alatt. Kb 2000 kilométerenként szétszedtem, és teljesen rendben volt a kónusza, csapágyfészek, és a tengely. Pedig 92+15 kg volt a súlyom + a bicaj súlya. Ez a tartalék hátsó kerekem, illetve nagy lánckerekek vannak rajta, és jó lesz majd terepezni télen egy ballonos gumival.
Most kazettás hátsó kerekem van Shimano FH-RM30 aggyal (kb 6300 Ft a komplett kerék). Ezt mostanában terveztem szétszedni/megnézi, mert van benne már 2000 km. De nagyon jól teszi a dolgát.
Monoblokknak jók a Shimanok. A mérete stimmeljen, és nem lesz vele gond.Agydinamó alig vesz vissza a teljesítményből, hisz pár wattot termel csak. A kérdés az, hogy biztos szükség van-e rá? Nem 2-3 eFt, hanem 8-9 eFt, és nem is szép
(#12942) rétisün: attól tartok muszáj lesz reggel letudnom a mai kinti tevékenységet
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
(elvileg) az iparicsapágyas agyak kevesebb karbantartást igényelnek. másfelől egy megfelelően karbantartott (jó minőségű) kónuszos agy örök élet+ 1 nap....
nem tudom, agydinamós agyat milyent néztél, ha shimano, akkor az tuti kónuszos.
hátsó agynak mindenképpen érdemesebb kazettásat venni, a(z olcsóbb) menetes agyak hajlamosak a tengely görbülésre.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gery03
senior tag
Xt,xtr / ultegra, dura ace sztem kibírják gond nélkül (ha eredeti golyókon fut...). A többi vagy igen, vagy nem.. Csak persze megkérik az árát is, de most itt használtan a régebbiekre gondolok, még a 8 sebességes korszakból. Xtr-t lehet néha kifogni 12-14e ft/párért. Nem tudom mennyit szánsz rá.
-
rétisün
veterán
ha kónuszos agya(ka)t veszel, érdemes kicsit többet áldozni rá, ha tényleg tartós(abb) darabokat akarsz. természetesen a rendszeres szétszedés/zsírozás/kónuszállítás azoknál sem maradhat el, de "meghálálják"
közben megeredt az eső, ezzel megoldva a menjek-ne menjek problémámat.....
ráadásul jövő hétvégén óra-állítás, még korábban sötétedik.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- Iphone 14 pro max 256GB space black Vodafone függő
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen