Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Qtya123 #18806 üzenetére
Egy éjszakát röhögve elbírsz.
Kettőt már cink, harmadiknál már bealvást kockáztatod.
Hétfő éjjel egykor indultam Mühlhouse untántól, de persze vasárnap kora délután két hűtő beállt mellém (ugyanattól a spanyol cégtől), aludni nem tudtam, este 11kor nekiállt szakadni az eső, majd mentem egy tízest, leértem valahova Bordeaux elé.
Volt vagy 30 fok, fülkét sütötte a nap, 80 százalékos dunszt, esélyem nem volt aludni, mert paráztam, hogy bealszom, és leszívja az akksit... Na, éjfélkor rajt, hogy majd itt spanyoloknál megállok délután, és reggel 4ig pihi.
Az utolsó kétszázon már voltak gondok... Ilyenkor azért jó, hogy van villanypásztor az autóban...
Szóval no para, egy éjszakába nem halsz bele, még tetszeni is fog.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Geri89
aktív tag
válasz Qtya123 #18827 üzenetére
Akkor arra célszerű figyelned, hogy a 10 óra munkát ne lépd túl. Ahogy írtam, vezetés+egyéb munka, illetve ahogy Tüzi kiegészítette, a 15 perc alatti pihenők is ide tartoznak. Ha tudod, hogy aznap ki kell vezetned a 9 órát, akkor max egyéb munkával tudsz játszani.. a hazai tachográf kiértékelő program egyébként kártyakiolvasás után ezt rögtön dobja hibának, szóval az ellenőrön múlik, hogy mit kezd veled..
Ha már írok, akkor had kérdezzem meg tőletek, hogy mi a bevett gyakorlat, a cégetek mennyi plusz km-et enged meg azért, hogy mondjuk megfelelő helyen parkoljatok a 9v11-es pihenőben? (wc, zuhany, stb..)
-
válasz Qtya123 #18870 üzenetére
Fűtés ki. Állóklíma attól függ. A régi szar vizes említést sem érdemel, a tetőklíma az kibírja, igaz elég harmatosa hűtése, ami viszont kis villanymotorral az AC kompresszort hajtja, az jó cucc. Viszont az 4 óra ha meleg van. Max öt, és indítani kell.
Indításért senki nem szól. Melegben van, hogy kétszer indítasz, van aki háromszor is.
Ezért jó a négy akksi, meg a tetős napelem.
Ha saját pótom lenne, még ott is lenne rajta Pv elem, rákötve az akksira, had töltse.
Ha megtermel 4-500 wattot, az már elég.
Van egy kis napelemem, az ilyen 25 wattot tud. Kb két A4es papír mérete van.
Szerintem simán megoldható 150 watt a traktoron, de a "pótra is kerül" megoldással 4-500 is. Arról meg szerintem elfut a klíma egész nap indítás nélkül, így nem fűtöd alulról a fülkét.
Meg lehetne ezt jól csinálni, csak szándék nincs rá. Se lóvé, mert az összes szállítmányozást rendelő/szervező cég a saját anyját is két forintért.
Erről van megint egy jó sztorim, majd leírom.Szokták
Meg most van valami új megoldás, hogy már nem a kétliteres dízelmotor hajtja az aggregátot, hanem valami kisköbcentis hajt egy villanyt, és arra van kötve a hűtőkompresszor. Az állítólag szinte zajtalan.
Arról nem beszélve, hogy a hűtőkön 0, azaz nulla környezetvédelem van, az simán tolja fullba a tüdődbe a mocskot ha úgy jár a szél...Amúgy az újabb scmitz hűtők már egész jók, de a régi 1014es (ha jól rémlik) carrierek, na az világvége... A sokat futott az még a párnádat is láthatóan rázza.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #18870 üzenetére
Az állófűtés símán, a klíma nem. Hétvégén 10 -körül járatok egy órát, majd két óra állóklíma. Három ilyen körrel elvagyok estig és egy járatós klímázással fejezem be. Este nyolc után már elvagyok úgy, hogy szúnyogháló, leengedett ablakok, ventillátor. Legalábbis Németországban. Persze, lehetőleg a délutáni napnak háttal állok és egy szétnyitott kartondoboz a szélvédő előtt is sokat számít.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #18870 üzenetére
Persze, sokan talpalnak le, van akile is akaszt és kicsit előrébb megy.
Tüzi & Somatom: Az előző turnusomhoz vettem bubifóliás hőtükröt, belülre téve is érezhető a hatása, a tetőablaknál is megtartottam a fóliát, csak akkor veszem ki, ha ott is szellőztetni kell.
Nappal próbálom szellőztetéssel elviselhető szinten tartani a hőmérsékletet, viszont éjszakára indítom be a klímát 21-22°C fokon. Eleinte nagyon megy, de pár perc után szép finoman keveri a levegőt és kibírja reggelig.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #18893 üzenetére
Mivel max. 1 métert kell előrébb mennie, így egy autószállító hosszát sem éri még el. De, ilyen leakasztott változatot inkább a halszálkák mögé parkolva láttam.
----
Én azért döntöttem az Obis fólia mellett, mert nem volt lehetőségem a Convoyba elmenni, viszont pont eszembe jutott az Obiban, hogy jól jönne és vettem 3-at.
Belülre, meg lustaságból tettem. Össze kellett volna ragasztani, keresni gumipókot, hogy a tükrökhöz feszítve lefogja a fóliát.
Persze, szerintem is hatásosabb lenne kívül, de mint írtam, így is érezhető volt a hatása.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #18896 üzenetére
beteheted a kártyád később is, mint 1 óra, vezethetsz is, de úgy a négykezes szabályok nem érvényesek a következő napi pihenő végéig.
Tehát ha este 9-kor kezd, akkor a műszak vége délelőtt 10 vagy 12 lesz mindkettőtöknek. Ha ezután letelt közösen a 9/11h, mehettek rendesen a négyzetes szabályok szerint. -
Intruder A 6
aktív tag
válasz Qtya123 #18899 üzenetére
Ezzel az a gond, hogy menet közeben nem veheted ki az egyik kártyát, tehát egyszerre kell kivenni mindkét kártyát, egyszerre kell műszakot zárni.
Hivatalosan egyszerre szállhattok csak ki a kocsiból.
Kollégáimnak ebből már volt többször vitájuk Osztrák hatósággal, jól nem jöttek ki belőle, büntivel zárták a vitát[ Szerkesztve ]
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #18901 üzenetére
Azt írja amit fent írtam a kezdéssel kapcsolatban. Ha az utolsó műszakotokat nem 30 órás ciklussal számoljátok, hanem a hagyományos 24 órással, tehát bekezdtek mondjuk reggel 6:00-kor egy napi pihenő után és legkésőbb 20:59-ig befejezi valamelyikőtök a munkát.
Ha kiszállsz, az a ciklus nem lehet 30 órás. -
Agyrák666
aktív tag
válasz Qtya123 #18929 üzenetére
Nalam 6 eve is "tavoktatas" volt a GKI..mint ahogy a KRESZ, es ,,biztonsagos üzemeltetes" is. F*szom se jarkal be ugyanazt vegighallgatni ezerszer.
B kat. KRESZ-en voltam ott utoljara 10+ eve, utana csinaltam A,C,D,E-t..de egyikre se mentem mar be. Jelenletit alairkalgattam vizsga elott, es kesz. -
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #18951 üzenetére
Hú, lesz még sok!
Aztán ezt is megszokod és nem idegeskedve megoldod.
Viszont, téged küld felfedező utakra a főnököd vagy a többi sofőr is jár ezekre a címekre?
Első néhány dolgom között, amikor kezdtem a cégnél, szerepelt hogy elkérjem a 3 legpengébb sofőr nevét (a számok már a telefonban voltak), akikkel megbeszéltem, hogy ha új vagy cinkes helyre küldenek, akkor tőlük kérek segítséget.
Volt, hogy fb-on kértem tanácsot, le is b@szott az egyik kollégám meg az egyik haverom, hogy miért nem őket kérdeztem meg!De van, hogy be kell menni a tábla ellenére az utcába.
Előző munkám felrakójánál, felrakó ponton derült ki, hogy lapos a bal kormányzottam. Tömlő, fújás, míg kibontottam, rakodás, papírozás, parkolóban ellenőrzés, engedett, fújtam, indultam, szóltam irányítónak. Egy idő után megálltam, kerestem én is szervizt, lehetőleg DKV kártyásat. Talált egyet ellenkező irányba, fújás, indulás, időben szólt, hogy van jobb, nem kell visszafordulni. Csakhogy menetközben nem tudtam csak város+ utcanevet beadni a kamionos GPS-be. Érkezek a városba, körforgó nekem balra jelzi az utat, mert jobbra behajtani tilos lezárás miatt, előre még nem az az utca. Aztán semmi, megallítok valakit, az nem tudta, közben jött koordináta, de az meg a szembe utcába jelezte a céget bizony! Fordulás és segg összeszorítással bementem, annak ellenére, hogy a GPS 400m-re mondta a szervizt, a táblák meg 300-ra a lezárást, ami valójában a cég után kezdődött.
Én a szerepre gyanakodtam, de a felni repedt meg...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #18951 üzenetére
Van csomó szívatós hely, de belföld a legrosszabb a sok rakodás miatt
Szicíliában ez a hely szívatott meg: [kép]
Szemben ott a behajtani tilos, jobbra nincs tiltás, végig vezettem streetview-n az utat, gondoltam kicsit szűk de volt már olyan. Mikor odaértem még elkezdtem ráfordulni, de már látom, az eladók kijönnek a boltokból, megállnak a gyalogosok, a madarak elhallgatnak. Megszólal egy hang a fejemben, de nem is megy a manőver egy sarkon parkoló autótól, hálaég. Visszatolattam kicsit, előbbre álltam, hogy ne legyek útban és legyen időm gondolkodni: egy életem egy halálom bemegyek az egyirányúba szemben: [kép]
Ott a kivétel: autoarticolati stb. Ha legalább nem csak kiírja.. Ilyen táblával még nem találkoztam.Ma ki akartam próbálni, mennyi a bírság a Schwechat-Nickelsdorf vonalon 8 után, de nem derült ki. Bretagne-ból indultam csütörtök délután, semmi kedvem nem volt a 30 fokban hétvégezni a fülkében, a cég meg bevállalja
-
csibe1
addikt
válasz Qtya123 #18981 üzenetére
Ráférne már egy szabványosítás a tachográfokra is (pontosabban a rendszerükre), hogy ne kelljen találgatni melyik mit is akar igazából.
Lehetne csak egy féle (típusra, rendszerre), de akkor meg visítanának az okosok, hogy monopólium." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #18981 üzenetére
Meg kéne nézni a manualját, mondjuk nekem stoneridge van, annál a céges vagy műhely kártyával sokmindent lehet állítani, amit a sofőrkártyával nem is mutat, lehet, hogy csak beállítás kérdése, hogy mit írjon vissza.
Nekem most az új kocsiban gyújtáslevételnél egyéb munkára rakta, elég sokszor beszívtam az elmúlt 2 hétben.
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #18988 üzenetére
Én 10 éve így dolgozom, most kitalálták azt, hogy az új kocsik kalapácsra teszik ha piszkalod a gyújtást, mert műszak végén is ellenőrizni kellene a szerelvényt, vagy nem tudom. Többször 15-20 perc után jutott eszembe, hogy nem pihenőt rögzít, úgyhogy átállítottam magamnak.
Ez már az országhatárt is felismeri, ha épp nem a határon állsz meg, mert akkor várni kellene pár percet, úgyhogy legtöbbször még mindig gyorsabb ha én keresem ki. -
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #18998 üzenetére
S, ha úgy veszed ki a kártyát, ahogy írtam (vezetés után 5 perc munka, műszakzárás, pihenő, 5 perc pihi után veszed ki a kártyát.
Ok, hogy buksz 5 perc pihit, mert a tachográf manipulálása megszakítja a pihit, de hátha így kártya betételkor már figyelembe veszi, hogy pihenőn volt kártyakivételkor és ahhoz igazítja magát...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #19025 üzenetére
Hát igen, még télen is szakad rólunk a víz, mert a sárga kabátok nem szellőznek át. Trikó, deréköv, póló, hosszú ujjú, vastag kapucnis, kabát, mind tiszta víz mire végzek egy 20+ spanis lekötéses melóval.
Rühellem is ha egyik nap rakodok, másnap meg le. Az is megizzaszt.
De, jobban szeretem tudni, hogy az áru le van kötve, nem mozdul semerre mögöttem. Nem mindent fog még a doboz vagy a konténer fala!Füldugót meg biztonságból nem használok. Még ha a nyálért, meg az áruért nem is szállok harcba, de a kabinba bejönni akaró számítson némi ellenállásra! Meg hát, az ébresztőt sem árt hallani!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #19029 üzenetére
Az utolsó turnusomon el is fogyott a pólóm. Hosszúujjúban kellett haza mennem.
Pedig igencsak bőven viszek magammal ruhát.Párom csak ilyen szilikonos, gyúrható füldugóval tud elviselni éjszaka. Én csak horkolok, csámcsogok, "zümmögök" (ő így mondja) éjszaka.
Nem tudom, hogy ér-e valamit az ilyen, mert ha már fújtak és tudsz is szellőztetni, mert felébresztett a riasztása, akkor se fitt az ember, s lehet, hogy akkor kap a fejére egyet, ébredező stádiumban...
Industrialban, ha odajárósak, akkor ott lehetsz áldozat. Én inkább kerülöm, de van, hogy a szükség rávisz.
Sima vagy benzinkutas parkolóban inkább láttam gyanúsan ólálkodókat, mint HOF-ban.
Szerintem, még az a legbiztonságosabb.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Qtya123 #19040 üzenetére
Magyarországon nincs középosztály. Megszüntették egy ideje.
[link]
Amúgy a 350k az a vegetáláshoz elég.
Ha valamit akarsz csinálni, arra már nem.
Most nem mondok sokat, megtehesd azt amit most én, hogy két hónapig nem dolgozom (illetve igen, aquaparkban úszómesterkedem, de ez háváj nekem), és közben mondjuk csinálj egy új jogsit.
Vagy mittudomén, elmenj egy este túralufizni, vagy tank-rideolni, akármi, ami nem munka/alvás.
Vagy csak simán legyen egy kerted amiben örömed leled, ilyesmi.
Erre már nem. Pedig ezek nem nagy dolgok.
Havi fix 700 kell ahhoz, hogy mondjuk egy váratlan klímacsere, vagy nem tudom... mondjuk ledobom a 105ös hajtást a bicajról, és teszek rá ultegrát dolgokat véghez vihess.
Csak a jelenlegi realitás az, hogy az embereknek fogkrémre nincs pénze, emiatt szétrohad a foga, emiatt gyomorfekélye lesz, emiatt...[kép] *erős politikai töltet.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Qtya123 #19042 üzenetére
Dióhéjban ez a lényeg.
Nagyon komoly problémák vannak emberek fejében, és nagyon gyorsan leragandnak egy időpontnál.
Anyámék is mondják, hogy jujj, jajj, teraszt kellene hosszabbítani, téliesíteni, dehát 2.5 millió forint, és jujj jajj...
Mondom nekik, hogy ne a 90es években gondolkodjanak már a 2.5 millióval, azt egy aldis volt vezetője is megkeresi 3 hónap alatt... Adres kamionos kettő.
Itt nem az a baj, hogy 450 egy liter tej, meg 5 adagos rakott krumpli 5ezer anyagárban, hanem az, hogy nem 5-600at keresel.
Meg nincs lehetőséged kikapcsolódásra, pihenésre, mert annyira a génekbe van ivódva a folyamatos kattogás, gondolkodás, parázás, hogy ha akarsz sem tudsz már kikapcsolni. Pláne nem egy hét alatt .
Ezért (is) hullik gyorsan a magyar.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Avicularia
veterán
válasz Qtya123 #19189 üzenetére
Svéd fiatalok 3 éves gimnáziumban tanulják a teherautósofőrséget. Elvileg 21-től lehet C,E kategóriád, de ha gimnáziumban tanultad akkor 18-tól. Múltkor fiatal kollégám bent felejtette a tachóban a kártyáját és 2003-as születésű és 17 éves korában már megvolt a tachográf kártyája. Bérrel kapcsolatban annyit kapsz amennyiben a szakszervezettel meg van állapodva a céggel, nem számít hány éves vagy. Ez jó ha fiatal vagy, kevésbé ha van már 35 éve jogsid mint nekem és nem értékelik a tapasztalatot. Szabadság ugyanez, mindenkinek 25 nap jár, mert minden ember egyenlő (papíron) Svédországban. Innen jön a mindenki mindenkit tegez dolog is ahogy az Ikeában is láthatod.
-
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #19322 üzenetére
Volt pár éve olyan lehetőség, ahol ugyan egész nap dolgozhattam volna, hogy az életszínvonal ne változzon de feligmeddig a hobbimból tudtam volna élni. Ez végül nem jött össze, de amíg lebegett a levegőben azon kaptam magam, hogy fotozgatom a kamiont ha érdekesebb helyen járok, mert mi van, ha az utolsó alkalom
Ehhez a munkához kell, hogy el tudj lenni magadban, de még ezzel együtt sem ajánlom senkinek, mert könnyű beleragadni, elmegy melletted a szakmád, a szociális életed elsorvad főleg ha van családod, mert akkor még kevesebb időd lesz bármire. Persze biztos lehet találni olyan helyet, ahol 2/2 munkarend van, mint ahogy Somatom kolléga dolgozott, de nekem pl az amit ő csinált egyáltalán nem tetszene.
Nálunk van lehetőség 2 hetezni, de ahhoz az kell, hogy találj egy épkézláb embert aki nem dohányozza, szemeteli, koszolja össze a fülkét, szvsz, én erre különösen háklis vagyok, az előző autómmal talán ha 50km-t ment "idegen" a 3,5 év alatt.
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #19322 üzenetére
Hát, igen.
Mikor hazaköltöztem, tudtam hogy többet nem nemzetközizek, nem tudnak annyit fizetni, hogy megérje. Arra se gondoltam, hogy nagy autóra visszaülök. Meg azért költöztem haza, hogy együtt legyek a párommal, ha már ő nem jött ki hozzám. Miután meglettek a hazai papírjaim, furgonoztam, majd beálltam fuvarszervezőnek. Aztán leköltöztünk a fő faluból vidékre. 2008-ban pont a pangás idején. Majd, a helyi Tsz -ben csak ráültem a nagy autóra, csak a magyar főnöki mentalitás nem jön be nekem. 6½- év után dőlt be minden, egy munkahelyi baleset után hozták a formájukat, aminek rendőrségi ügy, + per lett a vége. Hamar adódott egy lehetőség, hogy kipróbáljam magam informatikai téren, csak a srác, aki belevitt eltűnt. Mivel a Tsz -ben sem s ebben sem sikerült megfelelő bért összehoznom, így olyan után kellett néznem, ami rendbe teszi a házi kasszát és szeretek is csinálni. 1-2 évről volt szó, de a f@szkalapok olyan helyzetbe hozták az országot, hogy áldozatot kellett vállalnunk. Eszem ágában sem volt, hogy 1-2-3 hétre egyedül hagyjam a páromat, de ehhez értek, amiből fent tudom tartani a családot. Szerencsém, hogy szeretem csinálni, s nem elvagyok magamban. Párom sínyli meg jobban, ő is megtanult egyedül lenni ifjú korában, de túl sokat vártunk, hogy együtt lehessünk. Gyerek közben kirepülőben van, őt is támogatni kell...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
eshe
tag
válasz Qtya123 #19327 üzenetére
Én lassan 10 ève dolgozom 2/2-ben.Itt a lényeg hogy legyen egy normális váltód ,lehetőleg fix.A többi lényegtelen,mert megtudtok mindent oldani ketten és annyit nem vagy a kocsiban .Èszre sem veszed és már mész is haza. Van aki tisztaságmániásabb,azok kijövetelkor még pucolgatják az autót mielőtt kezdenek.Itt a pénz kevesebb, de a szabadidōd fél év.Nincs hosszú hétége a parkolóban,de jobban pörögsz és szombaton is mész amiért fizetnek.Persze otthon mindig akkor történik valami mikor nem vagy ott,de ez már csak ilyen .Egyébként egyre tõbb ilyen cég van,de a feltételek nagyon nem egyformák.Mi a szemétbizniszben dolgozunk,ezt azért nem mindeki birja.
-
KAMELOT
titán
válasz Qtya123 #19322 üzenetére
Kónya trans-t próbáld meg felhívni. Ott 2/2 is dolgoznak. HU-ESP oda-vissza frigóval. Mégkapsz is finom gyümölcs/zöldségeket.
Azt a 14 napot az asszony kibírja. Dolgozol és pihensz is.
Én is nagy irodista akartam lenni, aztán megváltozott minden a kamionnal. Én nem tudnék minden nap ugyan akkor ugyan oda menni. Minden nap ugyan azokat az arcokat látni. Aztán jön a Főnök buzerálás....freeknight: Akkor nem lesz gond a kamionozással. Német alap dolgokat 1 hétvége alatt meg tudod tanulni. Kocsival bármelyik telepre el tudsz menni és parkolni. Még ha 2 hetente is hazamész 2 napra már az is jó és nem nagy távolság.
Munka van xarásig, lehet választani.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
válasz Qtya123 #19349 üzenetére
Nekem az jött le rólad, te tudnád mit szeretnél csinálni, csak a feleséged miatt kénytelen vagy olyan melót végezni, amihez semmi kedved.
Majd 9 hónap múlva kitalál valami mást, ami megint visszafog téged. A 2/2 egy egészséges kompromisszum, neked is lehet vágyad, nem csak neki az életben.
Ha nem jön be, kiszálhatsz, de meg kell próbálni, mert bánni fogod, ha emiatt feladod teljesen magadat.XXX
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #19358 üzenetére
Hát, nem vagy könnyű helyzetben. Párod sokat tett a kapcsolatokba, te érted.
Lehet, hogy ezalatt az irodai szakasz alatt jön be az a munka, ami mindkettőtöknek megfelelő lesz.
Messze nem vagyok vallásos, de hiszem, hogy a dolgok nem véletlenül történnek, s ha még rá is segítünk egy céltudatos akarással, akkor arrafelé fújja a sors széle a hajónkat, amerre szeretnénk haladni...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Qtya123 #19399 üzenetére
Tüzi: igen, a flybynite-ra gondoltam
Qtya: a wabinál az volt a szokás, hogy adtak kilométert minden munkához, abból kellett gazdálkodni. A baj az volt, hogy az útvonaltervező városközpontok között tervez és nem címek között. Hogy ne vonjanak le, kozmetikáztam a menetlevelet, utolsó utam Nagykanizsa Bp volt, 20km alatt felértem
Nyíregyháza-Kotka viszonylaton volt 130km+, rendszeres munka volt, mégsem korrigálták, nem hülyék ülnek ott sem, csak nem erdekli őket ah ilyesmi. -
FeZ...
aktív tag
válasz Qtya123 #19463 üzenetére
"nem azért van ennyi baleset, mert a sima B-s jogsival húdejól elboldogul mondjuk egy 1200 kg-os autóval, de beül egy 2 tonnásba és jaaj, már nem tudja kezelni."
Pontosan.
Nekem csak B-s jogsim van, de a katonaságnál úgy adódott, hogy laktanyán belül sokat kellett vezetnem nagy Zil-t és Kraz-t. Izgultam, hogy hogy fog menni, de tök jóvezetni és sokkal könnyebb volt, mint gondoltam. Ha az ember nem ész nélkül áll neki a dologhoz, akkor nincsen baj. -
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #19463 üzenetére
Amikor a nagymotort szétszedték ott se kellett külön vizsga utólag. Akinek megvolt az automatikusan megkapta.
Sőt, C kategóriában most is van kicsi meg rendes kategória, csak nincs olyan hülye, aki a kicsit csinálja. Ennek se látom értelmét. Akinek telik háromtonnás suvra, hogy anyu azzal menjen oviba, az megszerzi okosba, aki meg esetleg furgonozna, az meg mehet vizsgázni újra.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
- Hosszabb videón az Arena Breakout: Infinite (PC)
- Arena Breakout: Infinite
- Tőzsde és gazdaság
- Futás, futópályák
- Dragon Age: Origins
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kupon kunyeráló
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Modolt Magyar ASUS ROG Strix Scope II 96 Wireless keresi gazdáját
- Eladó Legamaster Airserver Connect 2 - 2 darab!
- MacSzerez.com - iPhone 11 / 128GB / Kártyafüggetlen / Zöld / Új akkumulátor! / Garancia!
- Laptophoz keresek 8GB-os DDR4-es modulokat több darabot
- Msi GeForce RTX 3080 Gaming Z Trio 12 Gb (Foxpost az árban)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest