Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz
#81556480 #1983 üzenetére
M3>Róbert Károly >Budai alsó rkpt >Irinyi >Október 23 >Bocskai >Nagyszőlős >M1M7
M3>Hungária >Könyves K. >Rákóczi híd >Budafoki >Október 23 >Bocskai >Nagyszőlős >M1M7
M3>Hungária >Könyves K .>Rákóczi híd >Szerémi >Galvani >Andor >Egérút >M1M7Soroljam még?
Itt egy térkép, ezt töltsd le, jó fog jönni: [link][ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
"És miből lenne erre pénz? Hát a külföldi kamionosok büntetéseiből! Wáberer szerint a szabálytalanságok 60 százalékát külföldi sofőrök követik el"
Azért megkérdezném Gyuribától, hogy mit is ír az 561/2006? A gépjárművezető nem töltheti a rendszeres heti pihenőjét a fülkében? Akkor hogy a sunyi picsában vannak az ő sofőrjei 3-6 hetet kiküldetésben?
Szánalom...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
csiben1 #2025 üzenetére
A furgonos meló változó. Attól függ mit szállítasz. Azért a futárok azok hajtják hajnaltól késő délutánig, és a többiekre sem jellemző a 8-9 órás munkaidő.
A bruttó 250-300 szépen hangzik, de még nem láttam belföldön dolgozó gépkocsivezetőt ennyire bejelentve, főleg nem kisautón.
Én egy fél évet dolgoztam 3,5 tonnás autón, jó nagy mocsok munka volt - bár én húst terítettem<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Lacinak igaza van. Bár az NKH-s tudna tenni, nem tesz semmit. A rendőröket meg köti a bürokrácia. Nemrég pont ez volt a téma egy zárt face csoportban, ahol az egyik alapító maga is a hivatásos állomány tagja és bizony kontrollal foglalkozik. Ő maga írta le, hogy annyira szarul van egy kontrollnak a jogszabályi háttere megalkotva, hogy a rendőrök jelentős része nem is foglalkozik a külföldiek büntetésével.
Az nyílt titok, hogy a románok a magyar határig - jelenetős részül nálunk is és még nyugatabbra is - mágnessel vagy több kártyával megy. Foglalkozik velük valaki is? Én sem vettem észre, hogy a szolnoki dupla tele lenne bünti utalásra váró román kamionokkal<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
KaiotEch #2046 üzenetére
Van:
124/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 6. § (4)Itt egy évet írnak, de én úgy emlékszem, hogy a tachográfkorongra és a menetlevélre az a jogszabály, amely a gazdasági társaságok iratmegőrzéséről rendelkezik:
Portfólió cikkeAsszem innen jön az 5 év.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
2.1tonna megengedett legnagyobb össztömegű személyautóval nem igazán húzhatsz 1800 kilós trélert. N1/N1G kategóriás autónál már más a helyzet.
Ha M1-es autóval húzod, akkor nem kell tachográf, N1-nél már kellene ( azt alapból csak úgy vizsgáztatják, ha van benne, aztán a használat alól lehet mentességet kérni ).Ha személyautóval húzod a trélert, akkor kisebb a bukta esélye (főleg ha valami Volvo XC90 méretű autóval vontatsz ), azt kb senki nem fogja ellenőrizni. Az autószállítót már esélyesebb, bukni is könnyebb vele.
#KAMELOT: Vannak még ahol egész értelmes pénzt adnak az orosz útra. Viszont már néhány helyen egész értelmes pénzt adnak az unióra is
Amúgy meg totál egyszerű menni naggyal!
Amíg olyan helyre be nem keveredsz, hogy lecopod magad, mire kijössz onnan.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hol a like gomb?
Élesben Dél-Olaszországban kicsit más lesz ám...
Bár volt olyan cím itthon, ahova rendszeresen jártam nyergessel, majd egy útfelújítás miatt szoptam akkorát... majdnem összeszedtem az utcában az összes kábeltévés átfeszítést. És ezt ismert terepen...Haveromat egyszer félrenavigálta a rakodója a Bodrogközben télen. 8km-t tolatott 12 tonnással, mert körben 60 centis hó volt és nem tudott sehol megfordulni
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Akkor csak a tisztánlátásért egy picit:
Ez a "levonás" dolog ez sokféle módon tevődik össze.
A legegyszerűbbet előttem leírták: megmondták mennyit kell enni az autónak és ha nem annyi te állod. Na ez törvénytelen, ezért nyugodtan lehet menni a munkaügyi bíróságra, ezért kiverik a cerkát szöges kesztyűvel...Ez az üzemanyagos kérdés abból indult, hogy réges-régen voltak telhetetlen sofőrök, akik lopták a gázolajat. Később aztán volt olyan is - nem is ritkán - hogy a fuvarozó mondhatni kritikán alul fizetett, ezért így kiegészítették a fizetést. ( hívjuk akárhogy,ez lopás). Olyan is volt, hogy megadtak egy limitet, amíg azt nem éred el, azt csinálsz amit akarsz...
De felvetődik egy kérdés. Ha fillérbaxó Jóska Transz lefutott, retek gumikon gurul, olajcserét nem látott az autó két éve akkor annak is ugyanannyit kell enni,mint a Csillivilli Transzos kocsinak, ami full szervizelt és új Michelin Energy Saver gumikon megy? Ugye? Tudnék mondani kutakat, ahol minden szart belekevernek a gázolajba, használt motorolajat, hígítót, leadott étolajat stb ( ez komoly, nem vicc!!). Ebből a gázolajból is ugyanannyit kell enni az autónak, mint az ÖMV MaxxMotionDieselből? Ki dönti el, hogy 52km/h-s szélben mi a fogyasztás?
Manapság fillérekért elérhető egy rakás GPS-es flottaszolgáltatás, többek között real time adatokkal is és az új autók decire megmondják mennyi fogyott el. Nálam is látja a góré, hogy hány litert evett meg az autó, tudja mennyit tankolok, különbség 0. Ő is nyugodtabban alszik és én is feddhetetlen vagyok. Olyan céghez ahol erre nem adnak, de lobogtatják a fogyasztást kérdést biztos nem írnék alá egy napot sem.
Ehhez még tegyük hozzá, hogy a fuvarozóknál nagyüzemben megy a számlabiznisz, mivel a NAV felé jóval több üzemanyagot lehet elszámolni, mint ami fogyaszt az autó... de azért levonunk a fogyasztásért..
Egy normális munkaszerződésben benne van a munkavállaló feladata és felelőssége is, minimum úgy ahogy a munka törvénykönyve azt leírja, esetleg ez extrákkal bővítve. Egy példa:
azt mindenki tudja milyen kártérítés vonható le a m.tvk. szerint gondatlanság illetve szándékosság esetén. Tegyük fel berakok egy két hónapos szerelvényt az árokba, totálkár, megy a kukába. Mit vonhatnak le tőlem? Van olyan cég aki simán beleírja a munkaszerződésbe, hogy károkozás esetén a kártérítési igénye a casco önrész mértékéig terjedhet. De! Ha elvárás, hogy csalj a tachográffal és kétszer annyit menj amennyit lehet, akkor ki a hunyó? Aki erre kötelez vagy te mert nem tartottad be a szabályokat ( természetesen a munkaszerződésben az áll, hogy te minden szabályt betartva dolgozol). inkorrekt esetben elviszik bíróságra és kicsengetsz egy 3 millás Casco önrészt, ő meg röhög a markában.
Vagy mi van akkor, ha egy balesetet próbáltál elkerülni és azért kötöttél ki ott, csak a többiek leléptek a helyszínről? ( nem nevet, nem ritka az ilyen ).
Az már, hogy ha melózol, meghúzol egy autót... ezzel jár. Ezt levonják ( a levonható rész erejéig ) akkor e van, ilyen munka.Szokott árukár keletkezni. Furcsamód a feladó sosem felel semmiért, akkor sem ha teljesen szarul van kikomizva az áru, vagy ha látszik, hogy "megvillázták" targoncával az árut, áhh nem ők voltak...
Alapból egy teherautónál rendelkezésre kell állnia az autónak illetve a szállítandó árúnak megfelelő rögzítőeszköz. Ez ponyvás autónál mondjuk 25db spanifer. A ponyvás autók felében gyanítom ennek a fele sincs meg. Törik/borul az áru ki a hunyó? ( nemzetköziben ott a cmr biztosítás, belföldön kicsit máshogy megy ez) Mi van, ha a hűtős pótkocsiban 0db rakományrögzítő van és olyan az áru, hogy véletlenül sem tudod normálisan felrakni. Ilyenkor kötelességed megtagadni a fuvart, másnap meg kereshetsz munkát...Az az általános tapasztalat, hogy a munkához szükséges eszközök az esetek 70%-ban nem állnak rendelkezésre. Legyen az autó, pótkocsi vagy rögzítőeszköz. Természetesen mindent a sofőr ír alá... rá lehet verni a dolgot.
Ismerek olyan raktározócéget, ahol megrakják a kamiont, leplombálják, a lerakó igazolja - fényképpel - hogy a jármű sértetlen plombával érkezett, de áruhiány van. Simán kiszámlázzák a cégnek és kifizettetik a sofőrrel. Holott a komissiós lopta szét a cumót. Vicc, de ilyen van 2015-ben Magyarországon.Egy másik érdekes dolog: a göngyölegek. Egész pontosan a raklap. Nálunk virágzik a raklapbiznisz, minden fontosabb raktár/ipari terület közelében van minimum egy raklapos. Megy a cserebere, eladás ebből is lehet pénzt keresni.
Legyen egy raktárunk,ami véletlenül egy nagyobb áruházláncnak is raktároz, nevezzünk X KFT-nek. X KFT-nek szerződése van a lánccal, hogy amilyen minőségű raklapot kiküld, olyan kér vissza a különbözetet valaki állja. Természetesen a fa csererakodólap az használódik, annak napi szinten x százalékát selejtezni kellene. Sajnos nem örök életű.
X KFThez beérkezik az áru, aminek a raklapjait ő minősíti.Ha egységraklapok vannak ( egy raklapon egy cím áruja van ) az nyerő, akkor csak ki kell küldeni a megfelelő áruházba. Viszont az áruátvevő dolgozónak nincs raklap minősítési vizsgája, 72 000 nettóért meg pont le is szarja, mint vesz át papíron. Pluszban még kiadják nekik, hogy jó sokat minősítsenek le, mert ez biznisz a raktárnak. Beviszed a jót, leminősíted, visszadsz egy kevésbé jót, neked már van 3-400Ft hasznod. Egy olyan raktárnál, ahonnan napi szinten beérkezik 1000-1400 raklap áru és ki is megy ott azért ez már komoly tétel.
Z KFT beszállít 33 raklap árut amiből 11jó, 11elmegy és 11 selejt minősítést kap ( aztán persze lehet nem is ilyenek..). Ezen már keresett a cég, mert ha lehúz 11 raklapot selejtnek, ami helyett nem ad cserét közben azt a raklapot ki tudja adni "elmegy" minősítésűnek akkor az már 11*500Ft egy bejövő kamionnál. És itt a lényeg. Bevételezi, mint kuka majd a rendszerben átíródik és kiadja, mint "elmegy".Elosztja az árut az áruházak között és a beérkező selejtnek minősített 11 raklapot kiadja, mint "elmegy" minőségű raklap. Ugye a 11 selejtért ő nem adott cserét, így a raktárnak 11 plusz raklapja van, ezzel keressen 5500Ft-ot. Azzal, hogy ezt felminősítette a második körben kiadás előtt "elmegy" állapotúra, ezzel az értékét megnövelte raklaponként 3-400 Forinttal, így a 11 raklap amiért nem adott cserét már ér 9900 forintot.
Ezt felrakják kamionra, kimegy az áruházba, lefotózzák a plombát, igazolják, hogy sértetlen majd ott is elvégzik a szerződés szerinti raklapminősítést, de ott kiszúrják a hibát leminősítik selejtnek. Az áruház visszaadja a cserét, de csak selejt minőségben, leplombál, plombásan visszaviszed, ott konstatálják, hogy ez selejt és kifizettetik az értékcsökkenést a fuvaroztatóval. Ha mind a 11-es ő vitte, akkor mínusz 11*400Ft=4400Ft
Szóval a raktár bevételezett 11 használható raklapot, aminek a leminősítésével ő lehúzta a beszállítót 11 raklappal, így nyert 5500Ft-ot, majd felminősítette a szart ezzel keresett +4400-at majd a kiszállítással átbaszcsizta a fuvarozót és lehúzta őt is 4400 Ft-tal. Így lehet a nagy büdös semmiből - vagyis 11 raklap papíron átminősítéséből - 14300Ft hasznot csinálni egy nap alatt. Ez 280 munkanappal 4 004 000Ft. Éss nem 33 raklap érkezik be a raktárba naponta, hanem 1200-1500. A többit tessék hozzáképzelni. Éves szinten ez a raktár 20-30-40 millió forintot keres ezzel a módszerrel. Miben érint ez minket? A fuvarozóval kifizetteti a plombával lezárt raktérben keletkező értékvesztést. Ő meg nem tud mit tenni vagy benyeli, vagy kifizetteti a sofőrrel. Ismerek olyan fuvarozócéget, aki évente 1,5-2,5 millió forintot volt kénytelen befizetni ebbe a raktárba. Eleinte még megérte, mert szalad a szekér, de az idők változtak, a szekér lassult majd a végén már elkezdték levonni a sofőröktől. Ez 10 sofőrre vetítve havi 15-25 000Ft levonás.
Ezt pl le merem írni: a Tescoban Herceghalomban és Gyálon ki van írva a falra: raklapválogatás nincs, a kapott raklapot kötelező elvinni. Ha te beviszel 33 hófehér raklapon árut és visszakapsz 33 szecskát, semmit nem tudsz csinálni.
Isten hozott Magyarországon,gyakorlatilag ott basznak át, ahol akarnak.Szokták mondani, hogy a magyarok között nincs összetartás. Igaz ez a fuvarozókra is. A nagyobb részük tipikus gyökér "vállalkozó" aki 5 év alatt akar meggazdagodni, éhesek, szerviz nincs, rendes gumi nincs, új autó nincs, de a kocsi fogyasszon annyit, mint egy vaci új verda ÖMW-s gázolajból. Nagy részük nem törekszik arra, hogy olyan módon jusson piaci előnyhöz, ami a munka hatékonyságán alapul, ésszerű dolgokkal teremtse meg az alacsony önköltséget és bele van kényszerítve a saját fajtájának az árháborújába ezért a nagyobb részük a sofőrön veri le valahogy. Mindig rajta kell megfogni a hasznot, különben letérdel a cég... Hát mondjuk 25-30% kivételtől eltekintve ez a magyar valóság.
Kicsit elkalandoztam, de még kb két oldalt tudnék írni a levonásról meg a többi hülyeségről, ami 90%-ban mindig visszavezethető valamire, ami nem a sofőr sara, csak igazából ő van a sor végén...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
F_Gergely #2079 üzenetére
Itt felmerül bennem egy kérdés. Akkor ment 93-95öt amikor gurította vagy sík úton. Guritani mindenki szokta,azzal spórolunk. Ha sík úton 95öt megy egy teherautó akkor annak illene leadni a rendszámát,ugyanis nem felel meg a jármű a 6/1990 köhém rendeletnek ( sebességhatároló ). Ha mókolt a határoló azt 800 000rel szokták jutalmazni.
Ezt a fogyasztáskülönbséget sem lehet levonni,pedig látványos. Ha már gps van onnan már csak egy lépés a CAN buszos kommunikáció és simán meg lehet fogni a sofőrt ha lopja a nyálat. Csak akarás kérdése.
Az autókat összehasonlítani sem lehet. Egyszer mentem a góréval egy úton. Mindketten XF105,azonos évjárat kb azonos futás,végig együtt mentünk ő diktálta a tempót. 1200km-en az enyem atlag 1.3 literrel többet evett.
A fizetes.. szep az a 200as bejelentés de az esetek nagyobb részén minimálra vannak jelentve a sofőrök. Erre jön jobb helyeken a napidíj. Máshol km pénz,fordulódíj stb.. Persze ezek már járulékmentesen vagy feketén.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
toztaat #2088 üzenetére
Te korábban azt írtad, hogy nem vagy sofőr és még jogsid sincs, így amit most írok, arról szerintem nem is tudhatsz.
A sofőrök munkáját több törvény szabályozza, nem csak a munka törvénykönyve - sőt az a legkevésbé. Ránk az 561/2006-os EU rendelet vonatkozik, ez szabályozza, mikor mennyi és hogy dolgozhatunk.
Ebben rögzítve van a napi és a heti pihenőidő is, aminek a be nem tartásáért 6 jegyű csekket szoktak kiállítani. Nálunk a gépjárművezetőt 800 000FT-ig büntethetik ( kivéve az ADR-es szabálytalanságokat, ahol 25 000 euro és 8 év letöltendő a felső korlát ).Van olyan, hogy rendszeres heti pihenő, ez minden héten 45 óra és nem tölthető a fülkében! Van olyan, hogy csökkentett heti pihenő, ez azt jelenti, hogy a heti pihenőidő csökkenthető 24 óráig, de a maradékot vissza kell pótolni 3 héten belül - és ez is csak olyan héten lehet, ahol az előző héten meg volt a rendes heti pihenőidő.
3/1hetes és 4/1hetes uniós munkánál a rendes heti pihenőidőt a fülkében töltöd, mert nem fognak neked hotelszobát kivenni, ez pedig csúnyán szabályellenes. Ez nagy divat, ugyanis a keleti munkaerőnek ócó a napidíj és a keleti sofőrök ezeket vállalják, ha ezt komolyan vennék mindenhol, akkor havonta kétszer annyi büntit fizetnél, mint amennyit keresnél
Az összes ilyen több hetes kint lét az gyakorlatilag ellentmond az 561-nek. Ilyenkor azért vicces, hogy Wáberer Gyuri bácsi azt nyilatkozta, hogy a tanfolyamot az itthon beszedett büntetésekből fizetné, mert kb az összes nemzetközis sofőrjét meg lehetne ezért csekkezni
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nah, akkor egy kis nem ON :
A pénteki Magyar Közlönyben lett kihirdetve egy minket érintő rendeletmódosítás, ami 2016. január 1-gyel lép életbe:
A Kormány 259/2015. (IX. 10.) Korm. rendelete
a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről szóló 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet
módosításáról
A Kormány a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 80. §-ának b) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § A külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről szóló 285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Kormányrendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 3. számú melléklet
II. Igazolás nélkül elszámolható költségek fejezet 7. pont a) alpontja szerinti költség a nemzetközi közúti
M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2015. évi 126. szám 19421
árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély
esetében – amennyiben nem választja a 2. § szerinti elszámolást – napi 60 eurónak megfelelő forintösszeg.”Január 1-től a jelenlegi 40 euro helyett 60 euro napidíjjal lehet minket elszámolni. Így gyakorlatilag közel 750 000Ft-ra nő az járulékmentesen legálisan adható fizetés. ( minimálbér + 30*60 eur + 100 000Ft üzemanyag megtakarítás ). Ki keres ennyit?
forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #2097 üzenetére
A Wabinál - mármint az anyacégnél - mostanság egész korrekt lett a fizetés, legalábbis pár ismerősömtől ezt hallom. Alapbér+megtakarítás az megvan, a napidíjjal nem tudom pontosan hogy állnak, de ha nem vagy totál hülye akkor a nettó 400-450 az gond nélkül megvan ( igaz 4 hét kint léttel ). Asszem Lauda volt wabis, ő többet tudna mondani
Persze, az üzemanyag mátrixban nem lesz magasabb a megtakarításra adott díj, ahogy a km-ben fizető cégek sem fognak magasabb km díjat fizetni. Viszont amit napidíjnak számoltak el, azt el kellett utalniuk vagy kell valami írásos dolog, hogy kifizették, nem csak ellopták. Azok a sofőrök akik a minimál mellett mindent zsebbe kapnak ( leszámítva a napidíjat ) azok jobban járhatnak ezzel.
#2107 toztaat:
A fülkében töltött pihenőidőről: tapasztalataitok szerint a nyugati sofőrök nem a fülkében töltik? Hotelben vagy hazaviszik őket? Mert mintha ők is ott aludnának.Én itt azért kicsit ellentmondanék F_Gergely-nek. Megint összekeveredett a két dolog : a rendes heti pihenőidő (45h ) és a csökkentett heti pihenőidő (24 óra). Az előbbi a szabályok értelmében nem tölthető a fülkében az utóbbi minden további nélkül. A nyugati országokban annyival mennek máshogy a dolgok, hogy a nyugati sofőrök fuvarját úgy szervezik, hogy legfeljebb a 24-es legyen kint ( sok magyar cég is így csinálja egyébként). Olyankor ő is a kocsiban alszik, ez van. De olyan német,francia,olasz, holland stb.. sofőrt nem fogsz látni 3-4-5-6 hetezni, mint magyart, románt, lengyelt stb...
Nyugaton sincs szállodáztatás, de ott úgy szerveznek, hogy jó legyen és persze az ottaniak nem is vállalják a több hét Hotel Kamiont-t
. Igazából itthon is megoldható lenne ugyanez - mint ahogy sok cégnél meg is oldják - csak akarás kérdése.
Olyan ez, mintha lenne egy iszonyú kemény szabályrendszer, amit aztán senki sem tart be, és ezért adott esetben mindenki zsarolni tudja a másikat. Klassz.
Ahogy mondod. A vezetési és pihenőidőre, a rakományrögzítésre, a szerelvény műszaki állapotára vonatkozó szabályok szigorúan, a betartás meg.... Egyszerű példa: ABS hibás jármű nem kaphat(na) nálunk sem műszakit. Szerinted a 10 évnél idősebb vontatók és pótkocsik hány százaléka dob ABS hibát? ( szerintem olyan 60% )Valahol olvastam azt is, hogy van, aki biciklit (?) visz magával, hogy ki tudjon szakadni a fülkéből hétvégén, ezt sem teljesen értem, hogy a raktérbe bepakolja, vagy hogy?
Én szerencsés vagyok, mert nekem kényelmesen elfér a fülke mögött:
Abban is szerencsés vagyok, hogy viszonylag fix munkám van és általában hosszabb időt csak a kikötői őrzött parkolóban állok, nyugodtan ott tudom hagyni a kocsit és elmehetek akármerre. Legutóbb egyik vasárnap 60km-t tekertem, átugrottam az egyik tengerparti "üdölővárosba" . Normál autópályás pihenőben azért merészség ott hagyni az autót, sokan vannak akik mindent visznek ami nincs lebetonozva.
Amikor üres konténer volt mögöttem akkor a ljubljanai pihenőből simán bebuszoztam a városba.
A gyakori útvonalakon már vannak bejáratott parkolóhelyek, ahol akár ott is hagyható az autó, persze nem teletankkal és értékes áruval.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #2119 üzenetére
Pedig lehet szidni, nagy cég megbírja
Waberer's-en belül sem mindegy hol vagy és mit csinálsz. A középút az talán az "anyacég", ha normális irányítót fogsz ki, akkor el lehet lenni. Van egy két franchise ami normálisabb, oda kb bekerülni sem lehet, minden második hétvége itthon, normális fizu stb..
Meg akad egy két baszcsizós, lehúzós franchise is, ahol örülsz ha megkeresel 250-et és a telefont sem veszik fel neked, hogy felmondj.
Ugródeszkának az elején tökéletes, ha meg jobb helyet fog ki az ember, akkor tartósban is elmegy.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nekem volt valami 425k belföldön és még Pest megyét sem kellett elhagyni. Persze abban a hónapban 65-70 korong elfogyott
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Intruder A 6 #2154 üzenetére
Felrakod a szélvédőre, bedugod a szivargyújtóba és ennyi. Lehet rajta állítani tengelyszámot és ennyi az összes lehetőséged.
Itt találsz róla magyar leírást is , ha a nyelvet átváltod magyarra:
eMytoTölteni legegyszerűbben a határátkelőkön található Myto pontokon tudod, de lehet egy rakás benzinkúton is tölteni akár.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nem mindegyik prérinyúlban van felső ágy. Az a függőágy viszont baromi jó. Nekem a Magnumban az volt, irtó kényelmes
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Intruder A 6 #2162 üzenetére
Nekem sima truck shopos 300 wattos van. Eddig még bírja, bár csak laptop meg a telefontöltők mennek róla.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
MPowerPH #2196 üzenetére
Ez úgy van, hogy az úton legjobb tudomásom szerint senki sem foglalkozik vele. Ott csak az 561 betartását ellenőrzik. Telephely ellenőrzéskor már beleköthetnek a munkaidő keretbe is, de az már téged nem érint, meg te amúgy sem Magyarországon fogsz dolgozni, lehet ez ilyen hungarikum ( nem tudom mennyire egységes a mi MT-nk Európában) .
Ha be akarnánk tartani, akkor a két heti maximum vezetéshez legfeljebb 6 óra munka jutna, ami meg azért vicc.. Mondjuk én talán tudnám tartani, mert én nem nagyon dolgozok, de egy ponyvás meló állandó kötözéssel az azért más.
Ha a kártyát nem hagyhatod a kocsiban,akkor :
- berakáskor vissza kell tölteni a hiányzó idő alatti visszatölthető tevékenységet:bedugod a kártyát és felajánl valami lehetőséget. Nekem a Stoneridge pl megkérdi, hogy eddig pihenő volt, ha igent nyomok akkor megkérdi kiegészítse ( OK ) és visszaírja a pihenőt. Ha végeztél közben más tevékenységet pl tuningoltál valamit a műhelyben, vagy rakományt kötöttél vagy akármi, akkor munkát vagy egyéb tevékenységet kellene visszaírni, de szerintem ilyet még magyar ember nem csinált
Visszaírni, csak munkát, egyéb tevékenységet és pihenőidőt tudsz. A szabadságról, betegszabadságról, 561 mentes autó vezetéséről külön tevékenységigazolás kell írni.
Ha végeztél kivétel óta hiányzó idő visszaírásával, akkor megadod a kezdőországot, átdobod munkára és mehet a móka. Sokan azt mondják ilyenkor kellene 5 perc munkát húzni, ami alatt körbenézed a kocsit...
A nap végén beadod a záró országot, kinyomod pihenőre és kiveszed a kártyát.
Ha kell, akkor tudok küldeni leírást Stoneridge SE5000, AFAS és sima Siemens/VDO tachográfhoz.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
MPowerPH #2212 üzenetére
Ugyanúgy be kell adnod a köztes időszakot. Ha IGENt nyomsz, akkor a kártyán lesz x óra lyuk, mert oda nem ír semmit a tachográf ( mert pl van tevékenység igazoló lapod ). Ha pihenőd volt, akkor kártya berakáskor a VDO-nál NEM-et kell nyomni, beállítod az időket és a tevékenységet ( pihenő ) majd elmented. Ilyenkor a beállított időre ( alapesetben a kivételtől a berakásig ) visszaírja a beállított pihenőt.
Ki lehet venni a kártyát műszakzárás nélkül is, a VDO-nál hosszan kell nyomni a gombot asszem. A videót nem néztem meg, de például négykezes járat esetén soofőrcserénél kártyát is kell cserélni, viszont olyankor nem kell műszakot zárni/kezdeni.
Nem bonyolult ez:
berakod a kártyát> megadod melyik országban kezdesz ( Spanyolország esetén a tartományt is ) >visszaírod a kivételtől eltelt időre amit vissza kell, majd mehet a móka > műszak végén lezárt és kártya ki.Nem bonyolult ez, a lényeg hogy vagy a kártyán vagy papíron minden időddel el kell tudni számolni percre pontosan.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
huliganboy #2231 üzenetére
Szerintem keress. Ilyen nyomásnál már a pneumatikus és a hidraulika csövek sem gyors csatlakozósak.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ez attól is függ, mit írnak a munkaszerződésedbe. A mtv-ben le van írva mi jár gondatlanságból és szándékosságból elkövetett károkozás esetén. Ha ezen felül bele van írva pl : " az egyértelműen sofőr hibájából történő káresemény esetén köteles vagy a casco önrészt kicsengetni " akkor...
Valahol érthető is, sok esetben az alja nép tör-zúz, több százezres kárt csinál a járműben, annál meg jóval kevesebb a mtv alapján lefogható összeg.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha már Szlovéniának indulsz akkor reggel térj le az A1-ről Trojane-nál, a faluban van egy híres fánkos, állítólag mocskos jó , bár nekem még nem volt időm megkóstolni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
huliganboy #2266 üzenetére
Szerintem semmi. Odafele irányban a H4 végig lejt, Szlovéniában amúgy is matricád lesz, még a táj is szebb, mint Sezana-Fernetti irányában.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#79335424 #2311 üzenetére
A digitális tachográf csak az egy percen túli, folyamatos sebességtúllépést regisztrálja. Ha egy percen belül visszalassul 90 alá, akkor nem marad nyoma.
Marad nyoma az egy percen belüli gyorshajtásnak is, ugyanis a digitális tachográf ugyanúgy rögzíti a sebességet, mint az analóg. A régebbi digit tachográfokon csak kontroll kártyával lehetett előhozni a V-Diagram menüpontot, az újakon a saját kártyáddal is ki tudod nyomtatni a sebesség diagramot.
2. Ekkora kerékátmérőn a gumikopásnak is van befolyásoló hatása, plusz a kalibrálásnak is van tűrése. Tehát, kopott gumival megy tachográfot kalibráltatni, ahol tűrésplafonra állítják a korlátozást. Majd felteszi az új gumit. A tűrés + a nagyobb kerület eredményezhet pár Km/h pluszt.
Voltam már néhány illesztésen, de nem vágom hogy függ össze a kopott gumi az illesztéssel. A gumi gyári méretének és az impulzusjeladó értékének megfelelően illesztenek, nem tudok róla, hogy a gumi átmérőjének ( kopásának ) bármi szerepe is lenne az illesztésnél.
zoo8800
Az létezik, hogy a nyergesek jelentős része 90-95 km/ó körül megy az autópályákon?Kizárt. Hivatalosan 90-ig lehet beállítani a sebességhatárolót. Néhány helyen még berizikózzák a 93-95km/h-t ( pl az élőállatosoknál ), de az ilyen "szervizeknek" és a 90 fölé állított határolóknak a száma elenyésző. Lehet találni egy-egy ilyen autót, de ritka. És a GPS sem teljesen pontos.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
Háát a 36Ft/km az karcsú - szerintem. Meg a km díjazás is khm..
Engem sehol nem szekálnak a rendőrök, az elmúlt ~10 évben nem volt még csak trafis és tilosban előzéses büntim, de lehet én csinálom rosszul.Viszont van pár ismerősöm, akik állandóan Görögországba, Törökországba járnak, majdnem mindegyik két kártyával, mágnessel, kártya nélkül.. ezek úgy általában tartozékai a keleti utaknak. Szóval ha nem csak TVt nézni, bámészkodni jársz oda, hanem a Romániát és Bulgáriát végigvered mágnessel, akkor még haladsz is
Engem is csábítottak a török pályára, Manissaba kellett volna tartályos ADR-rel járni én kihagytam
attamero81:
Ha ADR vizsgázni akarsz akkor vegyél egy ADR kézikönyvet, olvasgasd át párszor, ha úgy érzed megértetted akkor jöhetnek a tartányos könyvek, csak ezek után menj el tanfolyamra. A küldeménydarabos és a tartányos tanfolyamot lezavarják egy hét alatt és elsőre annyira tömény, hogy nem bírod megtanulni ennyi idő alatt.
Amúgy nem olyan vészes.Nemrég beszélgettem egy moltrans-ossal, azt mondta a tavalyi átlag fizetése az 285 000/hó volt és minden nap otthon...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
KAMELOT #2410 üzenetére
Tudod az a szomorú, ha MO-n elkapnak, hogy bent a kabinban van mágnes
Szerintem meg az a szomorú, hogy ez szerinted szomorú.
Kilométerre nálatok mennyi Ft-ot adnak, tehát ha rendes ponyvással mész? Átlagban mennyi Ft / km?
Nálunk nincs km alapú bérezés, ponyvás autó sincs. Ha átszámolom Ft/km-be, a 36 forint bőven megvan és nem uniózok.Másik különbség. Itt nálunk 1-1,10eu/liter a nafta, törökben meg 0,50/liter.
Csak a török határon átvihető mennyiség egy ideje már korlátozott, vagy tévedek? Ha emlékezetem nem csal azért korlátozták az átvihető mennyiséget, mert Bulgáriában olcsóbb volt és mindenki azzal seftelt. Rákerestem, Törökországban, most is drágább az üzemanyag, mint Bulgáriában - és mint nálunk. Nem tudom te mit tankolsz 50 centért odakintÉn csak a jogist venném el majd visszaadnám neki 1-2 hónap múlva az lenne a figyelmeztetés. Ha még egyszer elkapnák akkor már újból kéne vizsgáznia!
Én csak a jogsit venném el és örökre eltiltanám a C/D/E kategóriától.Én vezetni járok nem pihenni meg wellnessezni.
Remélem azzal tisztában vagy, hogy amiről most írsz az már nem sima szabálysértés, hanem a BTK hatálya alá eső dolog. Azért fél éves jogsival ez szerintem ciki. Itt a prohardveren PH! nagyúr ranggal meg kicsit etikátlan, nem ?( de minimum a fórum alapszabályaiba ütköző )
attamero81:
Volt olyan,hogy a buszba napokon keresztül csak forgót a korong ès olykor 110-be is belekarcolt
Ha valaki bebukik az árokba hajnal 3kor a billenccsel az M7-esen, az megszívta. Ha valaki berak az árokba egy 54 személyes buszt...Én a helyetekben ezekről a dolgokról óvatosabban beszélnék, főleg fórumokon. A nagy testvér mindent lát.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
attamero81 #2441 üzenetére
"A csalás ma magyarba elfogadott,mert az adott gazdaság sajnos ìgy megy."
Ez nem igaz. Csalás nélkül is megy/menne a gazdaság , csak akkor a vállalkozók nem 3 évente vennének új autót hanem 6 évente és az már nem fér bele..
Én olyan helyen dolgozom, ahol nem csalunk, tilos csalni ( az ilyen pár perc túlvezetés és hasonló apróságoktól eltekintve) , nincs két kártya, nincs kártya nélkül... Csak Euro6-os autóin k vannak,normálisan keresünk, a fizetés mindig pontos, a főnököm sem panaszkodik. Vagy nálunk csinálnak valamit jól, vagy a többieknél csinálnak valamit rosszul.<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kedvenc zene a mai napra
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Diablo IV
- Star Wars rajongók
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- További aktív témák...