Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
Én meg valami borulékony nagy lábon álló tartályokat fogok vinni. Mondta a főnök, hogy lábujjhegyen, mert borul, mint az állat. Spani meg ugye itt nincs.
Mármint vinném, ha nem közölték volna két órával ezelőtt, hogy délután fél 3 előtt esélytelen, hogy leszedik a jelenlegi rakományr, mert káosz a raktár, nincs hely. Itt állok a Jászberényin a Dachsernél.
Mondjuk annyira nem tragédia, ha csúszik az egész nap, reggel 8 után kezdtem, a legrosszabb forgatókönyv szerint is 23.30-kor vége a dalnak. Az meg még emberi idő, nem éjjel 3-4re keveredek haza.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Rákérdeztem, a Mozaik utca tacho-kártya ügyben országos illetőségű, tehát bárki mehet. Most voltam, nem volt más várakozó, 20 perc alatt végeztem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Igen normális, de azért mikor legutóbb ilyen volt, és felhívtam a főnit, meglepődött, és nem volt túl boldog. Fél óra múlva hívott, hogy ez ilyen, de többet nem vállalja, mert tönkremegy a plató. Nem is tudta, hogy ezt így rakják.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Qtya123
őstag
válasz Qtya123 #16301 üzenetére
Többet kell ide írnom.
Ahogy megírtan a kommentet, 5 perc múlva szóltak, hogy lett hely a raktárban, mehetek lerakni.Újabb tanulság nekem:
Ha van időd és éhes vagy, ebédelj, mert semmi ígéret nem szentírás.
Mivel fél 3-at mondtak, úgy voltam vele, hogy fél kettő felé eszem meg az ebédet, de most csúszik és csak szendvics ment. -
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Kérdésemet most a topikot csendesen olvasó fuvarszervező, diszpécser, speditőr, Timo lovagokhoz intézem : Ti, hogy oldjátok meg, intézitek, kezelték, ha egy jó áron lévő (ADR -es) fuvarnál a felrakónál derül ki, hogy a megbízásában szereplő részletek nem fedik teljesen a valóságot? S, a sofőr kijelenti, hogy ezt így nem hajlandó felrakni, elvinni, mert nem vállalja se magának se a cégnek a több száz, esetleg ezer €urós büntetést.Szerk: Bocs', új hozzászólásnak akartam.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Geri89
aktív tag
válasz HoTaZo #16307 üzenetére
Ez nehéz ügy.. Kérdés persze, hogy mi az eltérés? Tapasztalat az, hogy ilyen esetben max egy 100-150 EUR kiállási díjat tudsz kérni, ha kifizetik esetleg.. Többet nem igazán szoktak..
Egyszer egyik felrakón jártunk úgy, hogy kerítés elemeket kellett volna szállítani, amik elvileg kötegelve voltak, de gyakorlatilag össze-vissza mozgott az egész, és a ponyvát nyomta ki több helyen.. Sofőrünk mondta, hogy ő így nem tudja ezt elvinni, lekötni nem tudta jól. Egy fillért nem kaptunk, plusz a sofőrt kitiltották az adott helyről, pedig küldtünk egy rakás képet a megbízónak, amin egyértelműen látszott, hogy hányadék az egész rakomány..Szóval ilyen szituból nehéz jól kijönni.. ADR esetében főleg nem játék, ott sokkal vastagabban fog a cezura, ha bármi van...
-
őstag
válasz HoTaZo #16307 üzenetére
Nálatok is kell lenni ADR tanácsadónak, mert kötelező ilyen fuvaroknál.
Nagyobb cég belsős, kicsik kiadják külsősnek. Régebbi cégemnél tilos volt eljönni a felrakóról, míg nem volt egyeztetve vele, és áment nem mondott rá.
Rögzítésnél már tolhatják rád a szart, ezért is utáltam meg rajtad van a célkereszt, ha kihajtod a táblát.XXX
-
HoTaZo
őstag
válasz Geri89 #16308 üzenetére
Eltérés pl., hogy ok hogy ADR -ként rakja fel a Timora, de az, hogy hulladék azt nem, ráadásul lerakónak, város és "CMR szerint", tehát a vezénylőm, amikor levette, akkor nem tudta, hogy xy Recykling Kft., amiből kiderülhetett volna, hogy hulladék.
3. hulladék kategóriás fuvarba futunk bele rövid idő alatt, pedig az első után már volt róla szó, hogy az "A"-s fuvarokat kihagyjuk.
Ráadásul a rögzíthetőséggel is volt probléma, ezért elmondtam a vezénylőmnek, hogy a következő ilyet már nem viszem el.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Freiherr #16309 üzenetére
Van egy külsős. De szerintem már a telefonszámát se tudják, mióta elkopott a nemzetközis létszám.
Eddig egyszer volt ADR kontrollom 5 év alatt.
De elmagyaráztam ezt is nekik: ADR nem játék, egy blokk, nincs kiálló, nincs hézag, mindig rögzíteni kell, ha nem lehet, akkor marad.
Ez volt az a fuvar, amivel meg tudtam értetni velük, hogy nekik is jobban utána kell nézniük, hogy mit vesznek le.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Én, amikor éjjel kettőkor békéen alszom, erre a bagos felnyomja a bitte folgent [link]
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Geri89
aktív tag
válasz HoTaZo #16311 üzenetére
Részedről, illetve cég részéről is érthető, ha így nem viszed el. Timon külön lehet jelölni az A táblás fuvarokat, illetve az sem elvárt, hogy legyen hulladékszállítási engedélyetek, A táblátok..ha már timon nem írták ki, megbízásba illett volna..
Szóval simán meg lehet tagadni így a felrakást, az már más kérdés,hogy ilyen esetben tudsz-e egyáltalán a megbízón bármi pénzt behajtani.. (ami főleg akkor kellemetlen, ha volt egy nagyobb átállásod, és/vagy a lerakód után már megvan a következő fuvar..)
-
HoTaZo
őstag
válasz Geri89 #16315 üzenetére
Azt se tudták a felrakón, hogy mi kell ehhez a fuvarhoz. Adtak egy CMR -t, úgy kellett ráíratni, hogy mi az áru, milyen UN számmal, aztán intéztettük az ADR papírt, majd a hulladékos papírt.
350km átállónk volt, Franciaországból mentem vissza Spanyolországba érte.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
fesii
aktív tag
Közöm kb annyi az ADR-hez mint az atomfizikához.
Ez a megszokott? Én úgy gondoltam az ADR-t hogy mindenbe is mindig belekötnek és “fegyelem” van.
Azt sem tudtam hogy a szeméthez külön papírok kellenek. Hihetetlen mennyi ága van ennek a szakmának. -
HoTaZo
őstag
Annyiféle dolgot szállítása történik ADR alatt, hogy elképzelni is nehéz.
Én úgy vettem észre, hogy egyre több narancssárga tábla van nyitva.
Ha jártas a feladó cég a jogszabályokban, akkor általában nincs gond. Ott kezdődnek a bajok, amikor fogalmuk sincs, hogy milyen kategóriába tartozik az elküldendő áru.Tüzi : Nem mondanám, talán az átlag rendőr se tudja, hogy mit kéne pontosan ellenőrizni rajta és inkább az egyszerűbb, ránézésre is rossz állapotban lévő kamionokat veszik ki előbb.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
Somatom
veterán
Legutóbbi etapjában többször beszélgettem vele. Próbáltam megérteni az álláspontját. Nem mondom, hogy sikerült. Egyébként ugyanoda került vissza, ahonnan megkezdte az ámokfutását. Schubi, Solnhofeni váltás. Ma kezdek, elvileg ő már kint lesz. Majd rácsörgök.
HoTaZo:
Annyira nem buzog bennük a tettvágy. Meg aztán túl sok értelme nem lenne. Nézegethetne egy nagy hulladékpapír-halmot. Ha csempésznék valamit, az 2,5 méter mélyen lenne, a halom alján. Kitolhatom neki a motyót a placcra, de honnan kerít gépet, ami visszakanalazza?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
[link]
Ezen visítok egy órájaどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #16330 üzenetére
Hú nekem is megállt az ütő, amikor a holttérben mászkált egy ember.
Nem tudom megmérik-e a sofőrt az olyan esetben, mikor nem láthatta (ugye divat mindenre ráhúzni, hogy figyelj, vezess körültekintően).
De ha nem is, akkor is ott van a kép beégve, hogy elütötted.Tüzi: Usákoknál játszotta volna el ezt. A 2. milyen alapon kérdés után jött volna az, hogy fekszik a földön, aztán cégezhetett volna.
A kommentek között az első tetszik: "Ezt a csávót nem szájba verni az igazi teljesítmény." -
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
A Volvón (is) van ugyebár a vészfékasszisztens, ennek egyik eleme, a kis piros csík, mellyel a szélvédőre vetítve jelzi, hogy a követési távolság kissebb mint, nálam kb. 35m.
Kedden voltunk szervizben a paripával. Kértem, hogy a kis piros csík 50-55m-nél már gyulladjon fel. Hát, nem lehet, ez a vészfékasszisztens része, belenyúlni nem lehet. Lehetne ~150k-ért másik bajusz kapcsolót beépíteni, a azzal szabályozhatnám a követési távolságot. Ezt kihagyom.
Viszont, érdekelne hogy tudtok-e olyan kütyüről, amivel a motorháztető alá építve az érzékelőket, műszerfalra téve a kijelzőt folyamatosan láthatnám a távolságot?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #16334 üzenetére
Egy ilyen kütyü engem is érdekelne. Mivel a normálisabban felszerelt kamionokba van radaros tempomat, így szerintem ilyen kütyü nincs.
Somatom: Nem távolságtartó tempomat, hanem vészfékasszisztens. Ha túl közel van a másik előtted, piros fény világít. Nem az amire te gondolsz.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
A DAF -ban ez úgy van, hogy a vészfékasszisztens gondol egyet, aktiválja magát, aztán vagy belém jönnek hátulról, vagy nem. Pl. balos ívben, jobbról mellettem levő sávban lassító járműre nagyon szeret teljesen fölöslegesen ráfékezni.
A piros lámpának nemtom mi értelme lenne. Figyelmeztetés, hogy kapaszkodjak meg a kormányban, mert ha kell, ha nem, satu következik?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #16337 üzenetére
Még időben jelez, hogy túl közel vagy. Két kamion megy egymás után, és a hátsó közelít az elsőhöz. Azt jelzi, hogy maradj le.
A merci szereti a felüljárót, és a táblákat is. Egy élmény mikor állok a gázon, és fékezni akar. Útépítésben is, mikor szűken vezetnek, és közel vannak a terelők kétoldalt, arra is fékezget. Kikapcsolni meg nem akarom, mert életet menthet, ha szituáció van, csak idegesít, hogy rosszul működik.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #16341 üzenetére
Én tudom, vezettem volvót, szerettem is ezt a funkciót, bár eszembe se jutott, hogy be lehetne állíttatni nagyobb távolságra.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! 18 tonnás teherautókkal dolgozunk. Korábban Iveco-t, majd több Scania-t vettünk. Jelenleg gondolkozóban vagyunk.. Képbe került az új Daf XD modell. Az Iveco és a Scania 6-7000ccm közti motorokat használt, 280 LE-vel. Az Iveco átlagban 22 liter körül fogyaszt, a Scania 19-20 között. Nos a Daf-ban Paccar MX11motor lenne, ez 10 800 ccm-es, 367 LE-vel.
A kérdésem elsődlegesen a fogyasztásra, illetve az esetleges meghibásodásokra vonatkozna. Valakinek esetleg van tapasztalata fogyasztás illetve megbízhatóság terén ezzel a motorral? Ha jól tudom, nyerges vontatóba is szerelik ezt a motort, 450le-ig. Köszönöm! -
válasz Geri89 #16346 üzenetére
dafot egyelőre felejtsd el.
négy új dafossal beszéltem már, háromnál komplett befecskendezést cseréltek 60ezer előtt, egynél komplett motort.
valamit nagyon elszabtak a paccarnál most.
volvot kell venni (ha kapsz)
106osban is egy sapka szart ért a 11literes motor.
esetleg ha nem vagy márkaundoros, akkor rönót, abban is volvo hajtáslánc van.
man nem tudom milyen, de az általános vélekedés szerint mindig félkész termék marad (van benne valami).
talán még a merci érdekes lehet[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Geri89
aktív tag
Nem könnyíted meg a dolgot.. 500 000km-ig karbantartásival lenne véve, szóval a javítások annyira nem fájnának, inkább a kiesés.. (Igaz a karbantartási napi 200 EUR-t fizetne, ha 8 órán belül nincs kész az autó, tehát gondolom nekik is a gyors javítás lenne a cél).
Jelenleg van 3 Scania P280, 2-ben lassan 200e km, eddig hibamentesek (egyikben akksi csere volt, Assistance 1,5órán belül megoldotta autópálya melletti parkolóban), és Ivecohoz képest 10%-al kevesebbet esznek, sofőrök is szeretik..szóval ideális lenne a saját tapasztalatunk alapján is.. Itt a probléma az, hogy 2021 november óta (tehát majd 1 éve!!) kértünk már árat, azóta havonta beszéltünk, és most sikerült árajánlatot kapni.. A korábbiakhoz képest kb másfélszer annyiba kerül, és még majd 1 évet kellene rá várni..
A DAF pedig az XD-t még az idén tudná szállítani, igaz a Scaniahoz képest kb +10% árban.. (persze felszereltségben is más, a DAF az mondhatni elég fullos..)
Szerk: 18 tonnás, szóló autó lenne belőle, ebben a kategóriában ahogy néztem a Volvo nem igazán fejlesztett a kabinon.. elavult, kicsi kabinnak tűnik a weboldala alapján[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz Geri89 #16349 üzenetére
Ha jó fogyasztás kell akkor merci vagy daf. A volvo sokat eszik, cserébe nagyon jó vezetni. Man még többet fogyaszt. Scania jó még fogyasztásra, csak drága.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5