Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
A korábban linkelt videóban feltett kérdésekre találtam választ.
Tehát előre nem látható körülményekről van szó. Említi pl. a torlódást, rakodóhelyen történt késlekedést. Az még nem tiszta, hogy pl. az előre nem látható-e, hogy péntek délután Pforzheim -nél áll az A8, mint a szög. Mindegy. Ráírtam, hogy az A5 -ön is dugó volt. Mondjuk, én nem álltam bele, viszont kerültem a franciák felé, ami ugyanúgy többletidő.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nyugodtan visszanézegethet. Svájcból mentem Karlsruhe -ba, ami egyértelműen A5. Megnézheti, hogy volt-e akkor stau. Volt, mert a kollégám nyakig állt benne. Azt is láthatja, hogy bundáson átmentem a franciákhoz. Még a tacho -t is átnyomtam F -re majd vissza D -re. Legalább fél órás kerülő volt. Aztán még 10 percet dobtam az A8 -on és 10:40 -ben beértem. Sztem ez úgy kerek, ahogy van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A f...om tele van a szalagnyomtatással. Most járt le a 15 órám. Még állok a hangárban és egy futószalag köpdösi rám a hulladék papírt. Kár, hogy nem látom az irányítóm fejét, amikor holnap reggel bekapcsolja a gépet és meglátja, hogy egy kilóméterrel sem vagyok közelebb a lerakómhoz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz philoxenia #15059 üzenetére
felírták a humorbogyót receptre, napi 3*1?!
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz philoxenia #15061 üzenetére
Azigen! Nálunk meg ha szél van akkor nem müködik a rendszer, mert elfújja füstpamacsokat
Aszongya' a tag, hogy ne menjek oda a wolfsburgi fokszvágenhez korábban mint fél óra, különben megbüntetnek :D
Szerintem pöszén néznének ha közben felmásznék a pótra, és az ott lévő alkatrészekkel elkezdeném dobálni őket
Miaherevanmáritt?![ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
Svájcba járó kollégák. Határlépés Wheil am Rhein, használhatom a Leer-transit-T1-T2 sávot. Viszont még nincs svájci kártyám a kamionhoz. Ez a gép még nem volt svájcban. Ezen a sávon meg tudom csináltatni, vagy terminálba beparkol, és az épületben?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Ott úgy van, hogy közvetlenül a terminál előtt, ha jobbra húzol, akkor az üres vagy tranzit sávba mész, ott nem hiszem, hogy parkolhatsz. Szerintem, be kell állnod a placcra, bemész elintézed a kártyát, szólsz az embernek a parkolóban, hogy üres vagy, kártyát csináltál, s akkor vagy enged a svájci bódéhoz vagy elküld a két bódé közt a városba, s onnan tudsz visszajönni az üres, tranzit sávba. [kép]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most úgy gondoltam, hogy hozzá is szólok, egy kicsit a "másik oldalról". Egyszerűen úgy érzem, hogy ki kell írnom magamból.. Szóval egy nyugat-magyarországi 13 autós fuvarozó céget vezetünk, családi vállalkozás. 12-18 tonnás autókkal dolgozunk.
Ahogy mindenhol, itt is sofőrhiány van, 1 esetleg 2 sofőr jöhetne azonnal. Hirdetni is szoktunk, az elmúlt 1,5 hónapból három sztorit osztanék meg veletek:
1; Sofőr áprilisban jelentkezik az állásra, mondja, hogy december óta hitegeti egy billencses, hogy lesz munka, megunta, inkább nemzetközizne, mint már korábban tette. Munkát rendben el is kezdi, teljesen jól dolgozik, elégedettek voltunk vele, minden rendben volt. Első héten pénteken délelőtt szól, hogy ő nem szeretné folytatni a munkát, nem akar ő ennyit ponyvázni.. oké, rendben. Amikor a kilépő papírokat rendeztük, akkor elejtette, hogy mégis mehet billencsezni napi hazajárással.. (aki dec óta hitegette, hirtelen tudott munkát adni, ő pedig ugrott..)
2; Sofőr jelentkezik, mindent megbeszélünk, megbeszéljük a kezdés napját. Jön, papírmunka kész, illetve minden bejelentés, akkor pakolna be az autóba.. 2017-es Iveco Eurocargo, 330e km. Ez nem automata? Hát nem.. amikor korábban voltál, akkor nem vetted észre, hogy benne van a váltókar? Hát nem.. tökjó, fuvar persze el volt rá fogadva, és betervezve.. Ő manuálist már pedig nem vezet, megy haza..
3; Sofőr jelentkezik, elbeszélgetés megvan, mindenkinek oké minden feltétel. Megbeszéljük, hogy május 17-én, kedden reggel jön, és intézzük a papirokat. Azóta sem ért ide, telefont persze nem veszi fel.. Miért nincs valakiben annyi, hogy elmondja, hogy nem tetszik mégse, asszony nem engedi, kaptam szebb, jobb ajánlatot, vagy bármi?
Szóval egyszerűen katasztrófa a helyzet.. -
Somatom
veterán
válasz Geri89 #15066 üzenetére
A jó és megbízható sofőrt meg kell fizetni. 1500 Euró, 2/2 és pánikban a főnök, mert sorban mondanak fel az emberek, mert máshol többet fizetnek. Kíváncsi lennék arra, hogy Te mit ajánlasz. Itt három évente cserélik az autót. Jól emlékszem, hogy az Eurocargo az, amelyiknek 20 centivel keskenyebb a fülkéje, mint a plató? Ebből egy manuálisnál nálam is gazdagon rá kéne dobnod a kétheti 1500 -ra. Ha vállalkozó vagy, akkor tudod, hogy mi a piac. Amikor a feldobott slusszkulcs sofőrre esik, akkor neked van mozgástered. Most a sofőrnek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Geri89 #15066 üzenetére
Igen, ez az érem másik oldala.
Teljesen megértem, hogy felháborít ez a hozzáállás.
Nincs mit védeni az ilyeneken. Megteheti, mert sokan kerestek sofőrt. Az vigasztaljon, hogy ők nem lennének hosszútávon megbízhatók.Mellőlem kikoptak a kollégák, így engem kényeztetnek. Nem követelőzök, s mégis nekem megfelelő fuvarjaim vannak 95%-ban.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #15067 üzenetére
De azt bizonyítani is kell, hogy jó és megbízható sofőr vagy. Minden cégnél. Van, akinek elég egy-két hét, s máris látja a főnök, hogy rendben van, akkor odatol egy kis pluszt.
Van, akinek nagyon feküdt az előző munkahelye, jó volt benne, de megszűnt. Másiknál meg küszködik, mint disznó a jégen. De, akkor is megérdemel annyit a főnök, hogy leüljön vele ezt megbeszélni.
Még nem mindenkit csak a pénz érdekel. Én is léptem volna, ha csak az motiválna, te is léptél volna már, de ez a 2/2 fekszik neked.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #15069 üzenetére
Figyu! Az önéletrajzomban benne van a 7 év, egyetlen német cégnél.
Ha visszább veszünk a technikából, azt valahol kompenzálni kell. Most komolyan! Mikor láttál manuális váltót nemzetköziben? Tudod milyen egy stau manuális váltóval?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Somatom #15070 üzenetére
Egy hete amikor a Prof83 videóját néztem ahogy szenved a kányával
Geri:
El kell szomorítsalak, a szar még csak most jön. Eddig sem volt rózsás a helyzet, de az igazi szarlavina nyár végén-ősz elején indul.
Sokan vissza fogják adni az ipart, és nem csak fuvarosok.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Spanyolt, hollandot, meg angolt (Londont is) nyomtam manuális Ivecoval. Alsó sor, felső sor, szóval az összes fincsi. Nem szaladok el semmitől. Olasz verda +100 Erzsi. Kis fülke +100 Erzsi. 330 ezer Km +100 Erzsi. Manuális váltó +100 Erzsi. Persze, ez 2/2 -re.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geri89
aktív tag
Somatom: Ne feledjük azért, hogy magyarországi cégről beszélek, hétfőtől péntekig tartó munka, nincs vasárnapi indulás, nincs szombati hazaérkezés. Helyette van, hogy hétköznap otthon alszol, ha úgy jön ki a fuvar (és átlagba szerintem heti 1x úgy jön ki). Nos erre idén az első negyedévbe nettó havi átlag 520 jött ki.. C kategóriával, ezt ne feledjük azért. Mivel rövidebb fuvarokat csinálunk, ezért az említett autóba is ahogy írtam 5 éves korára van kb 330e km, hova cseréljük még le? Nincs még agyonhajtva..12 tonnás autóknál a manuális váltó jelenleg még elterjedtebb, mint az automata.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #15070 üzenetére
Persze, az a 7 év egy cégnél, az jól mutat. De téged se csak a pénz tart ott.
2002-ben még stauztam én is kézi váltóval. Aztán kikerült alólam a nagy vas vagy 5-6 évre. Utána már automata volt. Ja, nem igaz, a TSz-ben az egyik kollégám autója az kéziváltós volt, ráadásul szinkrongyűrű hibás...
De aláírom, hogy az említett dolgokat kompenzálni kell. Marad a kérdés, hogy tudja-e?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Geri89 #15074 üzenetére
Mondjuk jelen pillanatban pont a nemzetközi kamion éri meg a legkevésbé.
Haveromék napidíja 23ezer belföldön, napi 8-10 óra munka (néha kevesebb még bejárással is), múlt hónapra kapott 20 napra 460at.
Minden nap otthon, minden boltnál van wc, meg kaja/pia, van néha egyben szombat/vasárnap...
Itt meg szopizol 650-750ért, ebből néha lecsíp a bag, vagy a trafi, vagy a követésitávos gyökér, szívhatsz a dugókkal, idióta rámpákkal, anyámkínjával, nyáron meg főhetsz a levedben hétvégén.
Szvsz nem éri meg.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
válasz Geri89 #15074 üzenetére
Mennyit keresnek Nyugat-Magyarországon az otthon alvós belföldesek? Mennyit keresnek a határ túl oldalán a hetelő, osztrák cégnél dolgozók.
Értem én, hogy Magyarország,C kategóri és nettó 520k, de lehet 100-200km-re ( nem tudom hol a telep csak példa volt) ami személyautóval csak 1-2 óra, a fizetés jóval több..Van egy zempléni fuvarozó ismerősöm, ott inkább két hetesek a túrák,a pénz meg kevesebb mint Budapesten. Ő is mindig azt mondja, hogy az ott helyben milyen jó és igaza van, helyben jó. De a sofőrnek tökmindegy, hogy teherautóval vezet Budapestig majd onnan tovább, vagy beül az autójába és ha az valami szutykerák TDI Golf4 akkor 15 liter gázolajból Pesten van és onnan indul teherautóval, hó végén meg 200 000-rel több csilingen a számlán.
Kelet-Magyarországról rengeteg sofőr lelépett a fővárosi és nyugat-magyarországi cégekhez ( pl én is ) mert a sofőr az egy elég mobilis állatfaj és könnyen megy a magasabb bér/jobb autó/jobb feltételek után. Nyugat-Magyarországról rengeteg leléptek Ausztriába, Szlovéniába sőt ismerek olyat akinémet vagy olasz cégnél hetel. Szerintem az nem vitás, hogy aki nem tök hülye a szakmájához, rugalmas és még nyelvet is beszél és már tapasztalata is van az simán lelép nyugatra, már a pénz miatt is és mi marad?
Ismerősöm is hasonlókról panaszkodik, mint te csak nála durvább a helyzet. Leépült alkesz igérgetők, balfaszok, autótördelő kardánfaragók.. Szóval úgy BAZ megye legalja.
Én értem, hogy a magyar piacról nem lehet osztrák bért osztani, de a határon már nincs szögesdrót és mivel a gazdasági felzárkózás messze nem úgy halad mint kellene, a ti helyzetetek jobb már nem nagyon lesz.
Arra nem gondoltatok még ( kb sehol nem láttam még ilyet otthon ) hogy csináltok egy szerződéses rendszert és képeztek saját sofőrt aki ezért vállal X év hűségidőt? Talán ez még egy járható út, ha be tudtok képezni új munkaerőt a piacra.
P.S.: én 2014-ig dolgoztam kréziváltóssal, azóta szinte csak automata. Nekem hiányzik a 16 sebességes lekvárkeverő
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #15075 üzenetére
Csak azért vagyok még itt, mert kényelmes. Küzdenek az újoncokkal én meg félgőzön nyomom. Nincs teljesítmény alapú differencia, mindenki ugyanazt a pénzt kapja. A szerencsétlenek nem tudnak gyorsabbak lenni, én viszont nyugdíjas tempóban hozom a szintjüket. Minek teljesítsek, ha nem fizetik meg? De, akkor is elbaszok két hetet. Ha valahol megfizetik, hogy tényleg kihasználjam a kapacitásomat, akkor lépni fogok. Az idő (sofőrhiány) nekem dolgozik. Addig is kompenzálok otthon beugrósként napi 28 -ért és minden este otthon alszok. Persze, csak ha nincs más programom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hát igen. Van egy kollégám, aki fixen velem jön. Az 100 Erzsi/kör. Blablán szinte mindíg van utas. Az is minimum egy 100 -as. A cégtől kapok havonta 40 Eurós kártyát. A kollégámnak most 50 ezer Ft -ért viszem haza a trélert, meg a Bora -ját.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
"de az igazi szarlavina nyár végén-ősz elején indul."
Elnézve, hogy a legtöbb sofőr hány éves, én azt mondom, hogy az a szarlavina úgy 10 év múlva fog apokaliptikus mértékűre duzzadni.Úgy gondolom utánpótlás sehogyan sem lesz. Tehetnek bármit. Adhatják a legújabb kamionokat, adhatnának nemzetközire havi nettó 1.5 millió Ft-ot és ingyen a jogsit, akkor sem tolonganának a 20-25 évesek sofőrnek. Na jó, havi 1.5-nél néhány céltudatos és kitartó fiatal lenyomna 3-4 évet, de utána lelépne.
Nem vonzó, nincs presztízse, nincs komfortja, távol kell lenni, nem lesz (normális) párkapcsolata a fiatalnak.Amikor már akkora a szarvihar, hogy a politika is becsokizik, mert az ellátási láncok borulnak, akkor azt tudom elképzelni, hogy tűzoltásnak gőzerővel importálni akarják majd fél Indiát és Pakisztánt sofőrnek, vagy esetleg sos-ben átütnek gyorsan elkapkodva minden jogszabályt, hogy mehessen az önvezetés, akármennyire is lesz kiforratlan.
-
Somatom
veterán
-
válasz philoxenia #15084 üzenetére
Felejtsd már el a vasutat, abból nem lesz semmi.
Qtya:
Arra utaltam, hogy a kiigazítás.
Mindegy, ne menjünk bele.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #15086 üzenetére
"A pénz önmagában semmit sem ér."
Ugyanígy vagyok vele. Hiába lehet szép pénzeket összelapátolni heteléssel, vagy 4/1-ben, ha mellette nem jut idő semmire és senkire.A 2/2 jó dolog. Én titkon abban reménykedem, hogy amikor még jobban begyűrűzik a sofőrhiány, akkor talán szélesebb körben próbálják a cégek ezt a beosztást engedni. Ja és felejtsék már el, hogy a 2/2-ért cserébe mókolnak a nyugdíjjal...
Múltkor beszéltem egy Prevost-os sofőrrel, ő azt mondta, hogy náluk is van 2/2 és nyugdíj évek szempontjából nincs mókolás. Csak ők éjjel mennek leginkább, én meg nem vagyok Drakulics elvtárs.
Engem egy normális 2/2-vel megvennének. A fő munkahelyemen most nem irodás vagyok, hanem 24-es, ez így nekem jó, de amennyiben újra vissza kellene ülnöm a heti 5 nap irodába és lenne normális 2/2, akkor semmilyen másik munkát nem néznék, semmi más nem érdekelne, azonnal ülnék a kamionra főállásban és a feleségem is el tudná fogadni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
-
Somatom
veterán
válasz philoxenia #15092 üzenetére
Akkor egy kis matek, csak úgy, nagyolva. Egyszer megszámoltam, 15 kamion ment el percenként az A8 -on. Számoljunk átlag 7 -tel, mert éjszaka nyilván gyérebb a forgalom. Egy pótkocsi 13,5m hosszú. Az durván 100m percenként. Vagyis, a Müncheni pályaudvaron 10 percenként kéne megrakni és elindítani 1Km hosszú szerelvényeket, éjjel, nappal. Ez csak az A8 kamionforgalma. Lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Somatom #15093 üzenetére
Vonatnál számolhatunk 2400t-t, vonatonként. Kamionból ez kb. 100 lenne, így számolj! Amúgy azokat a kamionokat egy helyen rakják? Nem összehasonlítható így. Sok olyan árut visznek kamionnal, amit vasúton célszerűbb, olcsóbb szállítani. Nem is beszélve arról, hogy villamos vontatás esetén nincs dízelgond, azaz vízi energiával, napenergiával szélenergiával lehet szállítani. Nyilván nincs mindenütt vasút, kisebb mennyiségeknél/távolságoknál nem célszerű az árut vonatra rakni, de ez a kamionokkal is így van. Például holnap jön két talajcsavar nekünk. Nem kamionnal jön, gondolom...
Amúgy.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Andreaspasco
junior tag
válasz philoxenia #15092 üzenetére
Szerintem ülj vissza a trucking szimulátor elé!
A büdös életbe nem lesz életképes a vonatosdi! ☝️ -
Somatom
veterán
válasz philoxenia #15094 üzenetére
Ne csak súlyt számolj, hanem hosszt is! Most végig vagyok rakva és ez 24t. Vagyis a 2400t, az nettó 1,35Km.
De, nem az elszállítás a legnagyobb probléma, hanem a be/ki rakodás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fant0mi
addikt
válasz philoxenia #15097 üzenetére
Ez nem sok... [kép]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Andreaspasco #15095 üzenetére
Hát nem tudom mióta kamionozol, nekem Július elsején lesz 39 évem a vasútnál.... '83-ban kezdtem. Tudod akkoriban forgatták ezt: [link]
Ja és kamiont se csak szimulátorban láttam. Bár vezetni ugyan nem vezettem soha, de a fiam két évig csinálta, előtte 7,5 felezett is. Tudom mi hány méter és hány tonna. Van sok olyan cucc, amit eleve nem tud normál kamion elvinni, mert mondjuk ötven tonna a darabonkénti tömege. Vasúti kocsira az még simán felrakható.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- Futás, futópályák
- Anime filmek és sorozatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!