-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz runner 125 #31199 üzenetére
Vagy a 10W-ből idővel még többet fog menni, mert tovább romlik a motor állapota.
Same rules apply!
-
CB
senior tag
válasz runner 125 #31199 üzenetére
Igen. Az én CRV-m kicsit több, mint egy éves, már a második olajcserén van túl.
A gyárilag előírt olajminőség az EU-ban 0W20.
Meg is vettem mindkét alkalommal az eneos olajat, majd a márkaszervizben mindig elmondták, hogy a 10W40 olajat kéne belerakni, mert az van náluk, mindenbe azt teszik (Castrol és Shell).
Amikor én ragaszkodok az eneos olajhoz, akkor meg megfenyegetnek, hogy elveszítettem a garanciát.
Mindegy, mondtam. Az olajat nem márkára mérik, hanem minőségre. Ha a minőség az előírtnak megfelelő, akkor mehetünk a bíróságra. Márpedig a minőség a szervizkönyvben bennevan.
Szóval nem tudom, hogy miért erőlteti a márkaszerviz a 10w40-et.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #31200 üzenetére
Most is azzal használod, nem? Eszi?
Ha, bevált szerintem nincs sok értelme váltani, bár nem ismerem a motorod.A HR-V-kben lévő D16W5 (VTEC) és a sima 105 lovas D16W1/2 is eszi már új kora óta. Minden HR-V specifikus forumban olvasni, tulajdonképpen nincs kivétel, mind csipegeti, bár sajnos a felhasználók jó része mezei 10W40-ről nyilatkozik csak... pedig a felhasználói könyvében is benne van világosan, h 5W40. Itt lép életbe a "tizenéves autóba már nem szabad olyan híg olajat tenni".... ami mint megbeszéltük óriási bullshit.
Több cikk is beszámol a motorok olajfogyasztásról, mint természetes, megtervezett tényről, ami persze nem hátrány, hisz odafigyeléssel ugyanúgy el fognak menni 5-6-700.000km-t komolyabb hozányúlás nélkül, ezzel tisztában voltam amikor képbe került a HR-V.
Sustina csipegetés kapcsán merült fel bennem, h ha Civic-eknél hasonló jelenséget tapasztaltnak a user-ek, érdemes lenne kipróbálni a Motul-t is. Sajnos nincs még sok tapasztalatom vele, de a vásárlás (és olajcsere) óta eltelt 8000km alatt 3dl-t kellett rátöltenem Sustina-ból. Pont tegnap néztem meg ismét, 2000km-rel korábban töltöttem bele, akkor volt a max jelzés alatt kb 1 mm-rel, most volt a max alatt 2-vel. A két szélsőérték tartománya között kb 20 mm van. Szóval a 12.000km alatt úgy 6 dl-t eszik meg belőle.
Egyelőre úgy gondolom, h amíg konstans, ilyen kicsi az olajfogyasztás, nincs okom aggodalomra.
Évente belekerül 10-12.000km, könnyen lehet h tavasszal én is kipróbálom a Motul-t és ha abból is fog csipegetni, akkor nincs mese, ez ilyen motor."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Winner_hun
félisten
válasz szőröscica #31193 üzenetére
Szerintem anno a gyáriak nem véletlen ajánlották a 10w40-es olajat. Én mindig azt teszek bele és nem is fogok ezen változtatni.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
szőröscica
addikt
válasz Winner_hun #31205 üzenetére
Akkoriban nem biztos, hogy elérhetőek voltak jobb olajak széles tömegek számára.
Nem azt mondom, hogy a 10W40 rossz lenne, csak azt, hogy ha az ember teheti, egy jó full szintetikus 5W vagy 0W olajjal még jobban kényeztetheti kedvenc autóját. -
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #31200 üzenetére
Nem tudom egyáltalán szükséges-e neked egy 1.4 non vtec-be versenyolajat önteni, mert a sustina ugye annak van titulálva, mint az észteres 300v nagy kihívója.
Neked simán elég egy premium 10w40 is vagy 8100 xcess, de nem akarok okoskodni kérdezd meg Lacit eléggé érti a témát
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31207 üzenetére
5w40 kell az tuti, viszont valtanek en olcsobb olajra ha tudnam hogy az is jo. 10k km utan cserelem, eleg sok hideginditas es rovidtav. Illetve az uzemmeleg motort azert szeretem forgatni, akar tiltasig.
Ezek fuggvenyeben is mehetne a motul?
szerk.: runner, sustinat nekem is eszi de nagyon minimalisan
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #31208 üzenetére
Lacitól tudom, hogy a sustina 5W40 a legtöbb 10W40-től is vastagabb olaj (míg az 5w30-as sustina valahol a klasszikus 0W20 és 0W30 között van olyan híg).
pl. 10W40-es 300V Chrono -nál is sűrűbb olaj az 5W40 Sustina, 40fokon és 100fokon is (cSt=az áramló olaj vastagsága)
ENEOS Sustina 5W40
40fokon: 90,23 cSt
100fokon: 14,67 cSt
Viszkozitási index: 170MOTUL 300V Chrono 10W40
40fokon: 85 cSt
100fokon: 14 cSt
Viszkozitási index: 167De mondom, kérdezd csak meg tőle
-
EQMontoya
veterán
válasz DeathAdder #31209 üzenetére
Nem a 40 fokon mért viszkozitás a lényeg, hanem a -10 fok.
40 foknál már egy "langyos" motor, nem az az igazi hidegindítás, hanem a tél.Same rules apply!
-
demars
addikt
válasz Winner_hun #31205 üzenetére
Mondjuk a gyári olaj elég tág fogalom...
Könyv szerint 10w40 -től a 0w30 ig mehet bele olaj! Na akkor most mi is a gyári???
Öcsémék is mindenbe 10w40 -es olajat tesznek, 200 literes hordóban hozatják, így gazdaságos nekik, az mindenbe jó... címszóval!
Nekem beválni látszik a Motul. Egy ideig azt teszek bele (maradt egy liter)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
szőröscica
addikt
válasz DeathAdder #31209 üzenetére
Hmmm, tényleg, ez tök jó, amit írsz az 5W30 Sustináról, örülök, hogy ennyire híg.
Én sokáig Elf 5W40 olajat tettem az autómba, és 10 ezer km után ha cseréltem, érezhetően szebb hangja lett a motornak, az az olaj hamar elhasználódott. Utána átálltam Castrol Edge Turbo Diesel 0W30-ra, és annál alig volt hallható változás, ha 10 ezer km-t követően lecseréltem. Aztán lakásvásárlás miatt csak egy gagyesz Total 5W40 ment bele nyáron, szintén hallhatóan jobb lett most hogy csütörtökön megkapta a Sustinát.
Remélem be fog válni a Sustina, igazából számomra ideálisnak tűnik, nagyon sokat megyek hideg motorral.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Kellene egy kis segítség: van ugyebár az ablakokon kívül egy ilyen alkatrész - na most nem tudom, hogy ez egyben van a vízlehúzóval, vagy ez csak egy külön díszcsík. Gondolom látható miért akarom lecserélni, ráadásul azért kellett kidobnom egy szett hangszórót, mert beázott... Az újat nem akarom ennek kitenni...
Esetleg ha valaki tud egy cikkszámot, az nagy segítség lenne
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
BlacKSouL
addikt
Pont a Honda nyomására lett bevezetve a 0W16 olajminőség, de már egyúttal tervebe vették a 0W12 -t is, sőt, talán a 0W8 -at is.
Csakhogy annak megfelelő motor is kell. Tehát míg régen általános volt a 15W40, sőt, még én is emlékszem single-grade olajra, és az felelt meg a motorok kenési igényének, addig a korszerű motorok elbírják a 0W20-t is. Aztán a könyvbe beírják az intervallumot, 0W20 - 15W40, és mindenki tehet bele amit gondol, a motornak nem okoz gondot a garanciaidőn belül. Csakhogy a gyárban nem fogják azt írni, hogy ha te Skandináviában élsz, és az üzemmeleg motor sem éppen üzemmeleg, legyen benne 15W40, és a Szudánban használt Honda sem ideális 0W20-al működtetve. De 3-5 évig elmegy. És ennyire tervezik az előírásokat.
Azt meg érdekes mód senki nem nézi, hogy az A5/B5 olaj, vagy a C3/C4 olaj nem épp a könyv szerinti, és sokszor ugyanolyan, ha nem fontosabb paraméter, mint a viszkozitási érték. Sok 8gen tulajdonos esküszik egy bizonyos olajra, csakhogy éppen nem felel meg a könyv szerinti A1/B1 vagy A3/B3 követelménynek. És nem, az A5 nem jobb, mint az A1. Más. Más igényekre. Van amelyik autónál előírás az alacsony hamu(szulfát, stb.) tartalom, de a másiknál épphogy nem jó.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
DeathAdder
veterán
Na belül legalább jól fog kinézni
-
honda23
aktív tag
válasz DeathAdder #31215 üzenetére
Meg az ára is gondolom.
Kivi leszek, mennyi lesz majd belőle itthon, inkább majd németből lehet behozni, gondolom.
[ Szerkesztve ]
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
CB
senior tag
válasz BlacKSouL #31214 üzenetére
Az API SM vagy API SN szabványt meg lehet feleltetni valamelyik ACEA szabványnak?
Vagy közük sincs egymáshoz?
Azért kérdezem, mert a Hondához előírt olaj ACEA szabvány szerint van előírva, de sok olyan olajat találtam, ami API szabvány szerint megfelelő.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
2k km és olajcsere. 10k km-enként ledobom az olajat, sustina megy bele szerintem most is. Ti gyári szűrőket használtok? Miben jobb a gyári mint egy utángyártott?
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz !Overdose! #31224 üzenetére
nekem tobb mint 6k volt a gyari, + 4k a levego szuro
-
nagyúr
válasz !Overdose! #31226 üzenetére
Gyari olajszuro + gyari levego szuro + utangyartott pollen + gyari valtoolaj + munkadij volt Iminel 30k. Ha jol emlekszem az olajszurore 6k-t mondott. Valtoolaj tuti egy 10-es volt, szoval munkadij + szurok = 20k.
-
nagyúr
válasz !Overdose! #31228 üzenetére
Akkor nem tudom mire hagytam nala 30k-t ugy hogy meg a motorolajat is en vittem...
Lenyegtelen, legkozelebb ugyis masik szerelohoz viszem, illetve TypeV-tol rendelek mindent.
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz tboy93 #31229 üzenetére
Szia!
Megkérdezhetem, h miért viszed legközelebb másik szerelőhöz?
Én ~2hete voltam nála vezérlés és több folyadék cseréje miatt. Olcsónak nem mondanám, de autószerelők között -kiemelkedően- precíznek biztos. Hobbisták/veteránosok között már nem feltétlen lenne precíz a szememben, de az eleve egy más világ...Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
válasz >>>W!nman* #31230 üzenetére
Imi nem olcso, de nem mondhatnam draganak sem. Viszont a lelkiismeretessege, precizitasa egyedulallo!
-
>>>W!nman*
tag
Valaki keresett ezüst alapú ragasztót...
ENSON HE-6106 (B8) -
nagyúr
válasz >>>W!nman* #31230 üzenetére
2 okbol:
1) draga, olajcseret is dragabban csinalja mint a korabbi szerelom, illetve a rugo+gatlo cserere mondott 25k-t, masik szerelom meg 10k-t, azert 2.5x-es szorzo az nekem durva
2) relativ messze van, maceras bejarnom hozza, foleg ha ott kell hagynom a kocsit... Masik szerelom hazahoz ha kell, de eleve 1.5 km-re lakik tolemImi nagyon jo szerelo, nagy szaki, de nekem draga. Ettol fuggetlenul ha lenne valami nem egyertelmu hibaja az autonak vagy mondjuk valtot kene javittatnom, akkor hozza vinnem.
-
>>>W!nman*
tag
válasz Aladdin #31231 üzenetére
Kérdés kinek mi az olcsó. Ki az aki TISZTÁN megkeres pár óra alatt több tízezret? Annak ma Magyarországon nagyon jól megy.
De általánosságban igaz ez az autószerelőkre. Imit nem támadom, amennyit értek hozzá, nagyon meg voltam elégedve a munkájával! És ahogy írtam szerviz után is, most is csak ajánlani tudom!
Ja és amúgy jót dumáltunk egész nap, illetve nap végén jót kajáltunk!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz >>>W!nman* #31234 üzenetére
En is abszolut elegedett vagyok a munkajaval, szoktam is masoknak ajanlani Es az is lehet, hogy budapesti viszonylatban nem draga...
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
Alakított már át valaki lámpát elektromos állításúra? Könnyű/nehéz? Mikre kell odafigyelni?
Motort megvettem, hétvégére tervezem ezt a műveletet is... -
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #31236 üzenetére
Az kimaradt, h az autó gyárilag elektromos állítású, de bal elől elektromos motor nélküli lámpatest van. (Az elektromos csatlakozó pedig bekötetlen.) Ezt igyekszem orvosolni.
Szóval a csavart csak kihajtom és helyére behajtom a motor menetes szárát?
Ez a jobb oldali, gyári.
-
DeathAdder
veterán
Ez lehet egy fl vti belseje?
Röstellem de se hahun-n, se .de-n nem találtam választ erre a kérdésre.
és a második ha ez fl (mert kívülről úgy néz ki), akkor hogy lehet 97-es évjárat?
Tudtommal 98-99 től jött a ráncfelvarrástboy93 - 3.500 ft -ot fizettem Lacinál a typer-be való gyári olajszűrőért + leeresztőcsavar alátétért ami jár vele ugye.
idén runner125 forrását próbálom ki, de ahogy eddig tapasztaltam biztosan olcsóbb lesz ennél is
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31238 üzenetére
Szerintem lehet. De kék kárpitos ami FL-es és '97-ben még az a vidám pirosas volt (nekem is olyan).
Més que un club!
-
DeathAdder
veterán
válasz Napfénysüti #31239 üzenetére
Azért nézem mert enyém is 97-es volt, de az a vidám pirosas kárpitja volt, valamint teljesen piros óracsoport és a váltógomb sem ilyen botszerű valami volt valamint arról sem tudtam hogy vti-ben volt könyöktámasz
-
nagyúr
Légszűrőből is gyárit szoktatok venni?
Lehet, hogy rosszul emlékszem és az olajszűrő volt 4k, a légszűrő meg 6k?
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #31240 üzenetére
A váltógomb nem gyári, a könyöktámasz rendelhető extra volt.
tboy93: Csak olajszűrőt veszek gyárit. Minden más Nipparts. Most kértem ajánlatot TypeV-től, de igazából mindössze pár száz Forinttal olcsóbb, mint a Fékmester.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
bbubby00
őstag
válasz !Overdose! #31242 üzenetére
Egy jóképű könyöktámaszt én és elfogadnék
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31240 üzenetére
Nekem is piros óracsoportom van, azt szeretem is mert este nagyon kellemes narancsban világít. A kék például megőrjítene.
A váltógomb ahogy mondják nem gyári könyöklő viszont tényleg ilyen, nekem is van a gépben és elég hasznos extra.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
DeathAdder
veterán
válasz Napfénysüti #31244 üzenetére
Igen az egy égi adomány
Nekem is hiányzik CTR-ből egy jó kis könyöklő -
nagyúr
válasz DeathAdder #31246 üzenetére
Én mondjuk inkább tárolónak használom a könyöklő funkciót csak korlátoltan tudja ellátni.
Viszont a rekeszbe be tudom dobni a fejegység előlapját meg még egy csomó apróságot (telefontöltő, stb.) amik rejtve maradnak.Ha gondolod majd lövök pár beltéri képet hogy néz ki nekem a '97-es non-FL.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
bbubby00
őstag
válasz !Overdose! #31248 üzenetére
Zsír. Akkor majd vadászok bontókat, meg hasonló helyeket, ahol találhatok. Egy Deákot még rá is áldoznék
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest