Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Falconer
aktív tag
Amúgy ezek a 20-25 éves cuccok mennyire szoktak meghalni? Mennyi ezeket javíttatni?
-
félisten
válasz Falconer #53501 üzenetére
Ezeknek még megvan az a vitathatatlan előnyük, hogy egy régi vágású szaki még JAVÍTANI tudja őket -- csak meg kell találni.
Pár éve jártam így egy rádióerősítővel, amire a 'hivatalos' szerviz adott egy 30e Ft-os javítási árajánlatot és pár hónapos javítási időígéretet. A szaki ehhez képest 3e Ft-ért kicserélte benne a megpukkant kondenzátort (meg még kettőt, amit szerinte érdemes volt cserélni) és átment néhány 'csúnyább' forrasztáson.
Sajnos az ő műhelye már megszűnt.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#71562240
törölt tag
válasz MaCS_70 #53498 üzenetére
Várhatsz a környékitől. A megnevezett típusokat nem ismerem.
(#53499) meunier Az elég szerencsés vétel. De a kollégának az is túl drága lenne.
(#53500) Falconer Nem változtat a javaslatomon. Az eddig felmerültek alapján továbbra is azt gondolom, ha 100ezret félretettél a célra, és viszonylag olcsón veszel ebből hangdobozt, akkor a maradékot érdemes elhasználni, például a Cyrusra, mert azzal más szintre érkezel, mint a többi szóbakerülttel. Utána én a PM 68-at nézném valószínűleg..
Szerintem gondolkodj hosszútávon. Ha most megtakarítasz egy kis pénzt, most örülsz.Aztán előbb-utóbb zavarni kezdenek a rendszered hibái. Mondjuk, mintha az A900X helyett például M50-et vettél volna. Én tehát a helyedben (képzavar) a Cyrus esetleges alternatíváit a Cyrus szintű versenytársak között keresném. De mindenképpen hallgass meg egy-két alternatívát, lehetőleg a hangdobozodon, és akkor jobban képbe kerülsz, hogy mi ér meg számodra mennyit - ezt nem lehet a távolból, szövegek alapján eltalálni.. Tanácsot lehetőleg arra kérj, hogy mit menjél el feltétlenül meghallgatni, megismerni.(#53501) Falconer A készüléktől és a bennük levő alkatrészek típusától függően, leginkább egyes kondenzátoroktól várható elöregedés, cserére "érés". Pár ezertől egy-két tízezerig költhetsz egy 20-30-40 éves erősítőre, attól függően, hogy mit és milyen színvonalúra akarsz cserélni benne. Hangdoboz egyszerűbb, ha a hangszóró membránszéle tartós gumi, akkor jellemzően inkább csak a keresztváltóban lévő kondenzátor(ok) öregednek. Általában párezerből felkészíthető egy hangdoboz újabb 20-30-40 évre.
[ Szerkesztve ]
-
Ibituba
aktív tag
Üdv. Sajnos rakoncátlankodik az Onkyo DX 7110-em mechanika emelése. Szétszedtem. a motor forog, a szíj nem laza, a fogak nincsenek kitörve, mégsem tudja magától teljesen megemelni a komplett mechanikát, rá kell segítenem kézzel alulról valamiért. Ha sok időm lesz talán jobban belemélyedek de most nem. Szükségem lenne így hát egy cd lejátszóra. Használt elől sem zárkózom el. Max 20ezer környékén gondolkodom. Ez a legnagyobb összeg amit nekem megér ár-érték arányában most egy cd lejátszó. Ha ez egy semleges árkategória akkor olcsóbbak közül használtan, mely márkák, mely típusai ajánlhatóak? Nagy általánosságban. Onkyo A8250 lenne az erősítő, illetve Canton Fonum 301DC a hanglakat típusa.
-
#71562240
törölt tag
válasz Ibituba #53507 üzenetére
Újonnan húszezerért természetesen semmilyet sem kapsz. Használtan pedig irdatlan méretű lehetne a lista, ami ajánlásra érdemes lehetne adott hirdetési áron, a rendszeredbe és számodra, - ezen lehetőségek között az szelektál, hogy aktuálisan éppen mit hirdetnek, mennyiért. Ezért neked kellene elkezdeni böngészni a hirdetéseket, és a jónak tűnő találatokról kérdezni a topiklakók véleményét. Ezekután, ha szerencsés vagy, olyan vélemények mentén indulsz neki, amelyek illenek hozzád.
Az a DX-7110-es egyébként egy kulturált, enyhén fényes, kissé világos tónusúan mélyhiányos darab, tónusban hozzá képest kb. a túloldal a hangdobozod, és kb. középen áll az erősítőd, így a rendszered amolyan "jut is marad is" módon kiegyenlíti magát. Úgyhogy ha hasonló tónust keresel, azt a megcélzott árfekvésben legesélyesebben például a rokon Onkyo-k, aztán Marantzok, Arcamok... között találhatod meg, de persze minden szinten szinte minden, teljesen más tónus is megtetszhet. Keress, kérdezz, hallgatózz.[ Szerkesztve ]
-
Ibituba
aktív tag
válasz #71562240 #53509 üzenetére
Megértettem.Nagyon felületesen rákerestem , maradva az általad említett márkáknál és hirtelen van 2 lehetséges jelölt. Onkyo DX-6540 10ezerért, illetve MARANTZ CD 5001 20ezerért. Mindegyiken van coax kimenet. Ez számomra lehet fontos? Érdemes lenne egy dac-t közbeiktatni vagy nálam bőben jó a line rca? Illetve a kétszeres ára a marantz-nak reális? Kell az ezüst szín. Ezáltal nyilván nehezebb lesz megtalálni.
-
félisten
A minap sopánkodtam arról, hogy nem lelek hálózati szolgáltatásokkal működő sztereó erősítőt.
Ma a Media Marktban az alábbi két készüléket találtam -- mi a véleményetek róluk?
Az eladó állítása szerint a Marantz esetében félrevezető a méret, az valójában egy teljes értékű hifi erősítő.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#71562240
törölt tag
válasz Ibituba #53510 üzenetére
Nem kell elhirtelenkedni - bár neked most épp az a célod. Mi lenne ha kivárnád, míg megjavul a 7110, és a javítási díj után fennmaradó pénzt másra költenéd?
A Marantzot meg merném venni 20ezerért, annak ismerem a hangját is, ennyiért olcsónak tekinthető, mint nem régi típus, szűk harmadáron. Hangja semmi különös, de "rendben levő" belépő szintű.
Az Onkyo-t is bizonyára megvenném tízért, ha ismerném a hangját, és ha biztosan tudhatnám, hogy nincs agyonhasználva, és hosszútávon nem romlik el. Merthogy az Onkyo sokkal régibb, ezért olcsóbb annyival.
Kb. hasonló kategória a kettő, ha beleszámítjuk a különböző korszakokból származást. Azt ugyebár nem tudom, csak sejtem, hogy az Onkyo hangja milyen. -
andorra
őstag
válasz MaCS_70 #53511 üzenetére
Nem a mi véleményünk a mérvadó, mert mi egészen mást vennénk ezért a pénzért. Könnyen lehet, hogy úgy szól, ahogy neked éppen megfelel. Ez azt is jelenti, hogy sokkal több múlik rajtad, mint magán a készüléken. Bizonyára legalább úgy szól, mint egy másfélszer, kétszer annyiba kerülő HM erősítő. Hi-fi levelező tagságodat egyúttal semi-alapfokon visszaigazoljuk. Levelező vonalon ez a legmagasabb rang, továbblépni levelezés útján nem lehetséges.
-
félisten
válasz andorra #53513 üzenetére
Köszönöm!
Csak gondoltam, hátha tudtok valamit ezekről a készülékekről -- Nálatok azért elég magas a tájékozottsági faktor, nálam meg kb. nulla, úgyhogy én még levelező szinten is rengeteget okosodom.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#71562240
törölt tag
válasz MaCS_70 #53514 üzenetére
Persze, még érkezhet tapasztalat a konkrét készülékekkel kapcsolatban is, amely tapasztalat hasznos lehet számodra, Andorra nem tagadja ennek lehetőségét. A dolog relativitására hívja fel a figyelmet, óvatosságra int, de legfőképpen arra, hogy persze valódi ismerethez csak halgatózással jutsz bármely készülékről. És az a hallgatózásos ismeret is persze relatív, minden tapasztalat adott hangrendszerben, adott akusztikai körülmények között, adott környezeti feltételek mentén, adott személyre vonatkozóan érvényesül. Nehéz általános kijelentéseket tenni készülékekről, elsősorban sok személy sok személyes tapasztalata révén összegződhet egy általánosíthatóbb, objektívabb kép. Tehát óvatosan, nyitottan érdemes akár mások, akár a saját tapasztalatunkat kezelni.
Persze lehet, hogy számodra ez már nyilvánvaló, de azért néha (sűrűn) elmondjuk. -
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék idővel egy alap hangrendszert magamnak. Igazából nincsenek komolyabb elvárásaim, zene és filmhallgatásra szeretném használni. Szeretnék ehhez erősítőt venni, akár használt is jöhet. A cél az lenne, hogy (most van lehetőségem rá) egy erősítőt vennék, majd később bővítgetném. Viszont semennyire nem értek hozzá, csak annyit, hogy olvasgattam cikkeket és zenére 2.0, filmre mehet az 5.1. Én viszont is-is használnám :/ nagyon tanácstalan vagyok merre induljak.
Nem is feltétlenül (persze örülnék) konkrét terméket szeretnék kérni, ha van egy iránymutató cikk, cikksorozat bármi szívesen utánaolvasok. Segítenétek? -
nagyúr
válasz mézespálinka #53516 üzenetére
Mivel 5.1 is kellene, itt is érdeklődj. Ha a sokpontegy és a jó minőségű sztereó is fontos, akkor vagy két rendszer, vagy egy mai átlag házimozi erősítőtől jobb sztereó képességű AVR kellene neked valószínűleg, azt jellemzően a régebbi, 5-10 éves gépek között találsz. Persze van most is újban már 1-2 millióért olyan házimozi erősítő, ami sztereóban is elég jó, és mivel nem írtál összeget, lehet, hogy az lesz a te vasad!
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz mézespálinka #53516 üzenetére
hifimagazin.hu
Az itteni topiklakók többsége a sztereót választaná, mert hifista, és mert sztereóval adott pénzért jobb hangminőség, reálisabb tér hozható ki.
-
mézespálinka
senior tag
válasz #71562240 #53518 üzenetére
Kköszi a válaszokat!
Hát az egyáltalán nem az az árkategória
Bevallom, naiv módon azt hittem, hogy ha zene is és film is fontos, akkor egy erősítős rendszerrel jobban járok mint egy 2.0 stúdiómonitorral. De jól tippelem, hogy vagy horror összeg, vagy dönteni kell, hogy melyik a fontosabb, a film v a zene és annak megfelelően választani? Az számít, hgoy tv/pc-vel szeretném használni.
Sztereóval reálisabb tér hozható ki. <-ezt úgy érted, hogy ha nemi s olyan, de hasonló élményt lehet egy jó sztereo rendszerrel elérni film esetében, mint egy 5.1-el? (vagy erről azért ne is álmondjon az ember?)
Igazából százezreket nem s zeretnék rákölteni, szeretném kiváltani a jelenleg meglévő nelml túl jó sima aktív hangfalpáromat, de ahogy elkezdtem (próbáltam rendes infókat) olvasgatani, annyi információ zúdult rám, hogy teljesen összezavarodtam, hogy 2.0 aktív, vagy erősítő+ passzív kell-e nekem :/ És akkor jött az ötlet, hogy legyen most egy erősítő, amit aztán később tudok bővíteni, így idővel jobb rendszert, minőséget tudok elérni, mint ha most veszek aktív 2.0-t. -
KisTücsök
addikt
válasz mézespálinka #53519 üzenetére
Aktív hogy került szóba?
Azt döntsd el, hogy melyik a fontosabb neked. Zene vagy film?
Amúgy egy jobb sztereó rendszerrel is lehet filmezni, sőt, inkább, mint egy ratyi 5.1-el. szvsz...
-
mézespálinka
senior tag
-
Dorian
félisten
válasz mézespálinka #53519 üzenetére
Sztereóval filmezni pont akkora kompromisszum, mint mozierősítővel zenét hallgatni. Aki mást mond, elfogult vmelyik irányban.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
KisTücsök
addikt
válasz mézespálinka #53521 üzenetére
De amúgy mennyit akarsz rákölteni? Egy sztereó rendszer nem csak két hangdobozból meg egy erősítőből áll...
-
Dorian
félisten
válasz #71562240 #53524 üzenetére
Ha ezzel arra akarsz utalni, hogy csak a Transformers-jellegű filmeknél van létjogosultsága a többcsatornás hangnak, akkor lemaradtál, tévedsz.
Nem is beszélve az egyéb dolgokról, csatlakoztathatóság, stb. Vagy pl. sztereósoknak állandó problémát jelent a sokcsatornára kevert filmek beszédhang hangerejének beállítása, mert többnyire az halk nekik a többihez képest.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
félisten
válasz #71562240 #53515 üzenetére
Igen, ez mind világos.
Tekintettel azonban arra, hogy mivel Nálatok jóval alacsonyabb szinten állok, ennek megfelelően alacsonyabb igényekkel, nekem már az is komoly segítség, ha valaki véletlenül tud valamit, ami arra utal, hogy egy készüléknek komoly baja van, vagy egyszerűen nem arra való, amint amit keresek.Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#71562240
törölt tag
válasz Dorian #53525 üzenetére
Természetesen nem arra akartam utalni, hogy minek van létjogosultsága. Arra akartam utalni, hogy kérdés, mi az hogy filmezés, és hogy a definíció fényében aránypárba állítható-e a zenehallgatással, azaz összevethető-e a kétféle, alkalmasint teljesen más kulturális funkciót betöltő tevékenység. A zenehallgatás és a "filmezés" eléggé elentétes célú-jellegű tevékenységek. A zenehallgatás a filmnézéssel vethető össze. A "filmezés" pedig a "popzenézéssel". A két aránypár más követelményeket támaszt az audiovizuális berendezéssel szemben, más a műsoranyag jellege és célja, más a tevékenység jellege és célja. Az egyik aránypárban a művelődés-kulturálódás-művészet, a másik aránypárban a műveletlenődés-kulturálatlanódás-gyáripar. Hehe. Az aránypárokon belül azonban viszonylag hasonlóak a követelmények.
Tarkovszkijhoz (filmnézés) tudod a zenahallgatást hasonlítani. Ezek felemelnek, emberiesítenek. A Transformershez a "popzenézést" tudod hasonlítani - öl, butít, nyomorba dönt, állatiasít. Hehe - de azért komoly.[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
válasz KisTücsök #53523 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Az alapeset az volt, hogy kell valami hangforrás. Először aktívra gondoltam, de ahogy olvasgattam inkább az t sezretném, hogy:
-most egy erősítő
-később hangfalak
-később egyéb eszköz, amire még szükség van.Tehát lassabban, de jobb minőséget szeretnék összehozni. Az erősítőt most szeretném megvenni, használt is jöhet 40-50-60k körül.
(ez nekem szerintem bőven elég lesz, jelenleg nem gondolom úgy, hogy annyira kihasználnék egy komolyabb rendszert ami több százezer forint - félreértés ne essék: tudom, hogy mennyivel jobb egy drágább csak számomra nem látom értelmét, egyelőre. ) Ez amolyan betekintés, talán elindulás a komolyabb hang elérése felé számomra. -
mézespálinka
senior tag
válasz mézespálinka #53532 üzenetére
-
#71562240
törölt tag
Hátha valakit érdekel, idemásolok egy másik topik-beli (Ragadozó fórumtárs cikkének kommentárjai) tegnapi hozzászólásomat, mely azért születtet, mert adott fórumtárs(ak) szerint létezik olyan mérőműszer, amely minden aspektusát mérhetővé teszi annak a komplex valaminek, amit (zenei, hifi) hangminőségnek nevezünk. Fórumtárs(ak) szerint tehát mai eszözeinkkel meg tudjuk mérni a hifi készülék hangminőségét műszerrel. És szerintük természetesen a mérés számít, mindaz, amit csak hallunk, de nem tudunk mérni, a hifisták őrült vajákossága. Írásom tehát azt ábrázolja, hogy milyen szerepe van a hifiben a hallásnak és a mérésnek, mint a készülékek (hang)minőségét megállapító két módszernek. Miért nem ördögtől való, sőt, miért természetszerű, hogy halljuk, de nem tudjuk mérni. Talán csak a mai technológiai szinten nem tudjuk mérni, talán sose. (Illetve hogy az a gép, amely hangminőséget lesz képes mérni, már nem is gép, hanem ember, az már hallani fog és nem mérni.) A témaösszefoglalóban minderre csak egy-két mondat utal, ezért talán hasznos lesz e praktikus kis összefoglalás itt.
Az egyik alaprobléma, hogy nincs önmagában hangminőség, nincs önmagában készüléktulajdonság, azaz nincs objektív objektum amit mérünk mert minden szubjektív, a hangminőségmérés minden eleme és összessége is szubjektív, és ezzel összefüggésben a mérés kiértékelése is szubjektív (például elvileg, objektíve jó, ha az erősítő nem csak 20kHz-ig viszi át. a frekvenciát, hanem 100kHz-ig, ám szubjektíve nem biztos, hogy ez tetszeni fog nekünk). Emellett a hangminőségnek és mérésének minden eleme és az elemek összessége is bonyolult viszonyok mentén jelentkezik, nem áll meg önmagában. Viszonyban áll a hangfelvételre felvett zenével és annak előadásával, viszonyban áll a hangfelvétel tulajdonságaival, viszonyban áll a hallgatási rendszer készülékeivel és a rendszer egészével (a készüléket és a rendszert akarnánk ugyebár "önmagában" mérni), viszonyban áll a mérési eredményeket a maghallgatásos élményeivel összehasonlító tesztelővel... Ez a kisebbik gond! - merthogy modellálunk, általánosítunk, és így azért csak-csak össze tudnánk rakni olyan mérési modelleket, amelyek a mérési célunk szempontjából elegendően korrelálnának a valósággal.
Csakhogy ezekhez a mérési modellekhez nincsenek meg az adekvát, elegendően szofisztikált és elegendő felbontású mérőeszközeink, módszereink. Induljunk ki onnan, hogy meg akarjuk mérni egy hifi készülék hangminőségét, és most az egyszerűség kedvéért ne zavartassuk magunkat amiatt, hogy az a készülék nem önmagában létezik, hanem minden tulajdonsága bizonyos határok között aszerint változik, hogy milyen rendszerbe és környezetbe illesztjük. Vegyük úgy, mintha önmagában létezni tudna az adott készülék. Ekkor is eljutunk ahhoz a problémához, hogy a készüléken belül is minden mindennel összefügg, egymásra kölcsönösen ható viszonyban van, például az erősítő házának anyagösszetétele, merevsége, festési színe... visszahat például arra, hogy a belső alkatrészek hogyan működnek, de természetesen a belső alkatrészek is hatnak egymásra, és az aktuális körülményektől függően másképp hatnak, többek között például aszerint, hogy éppen mekkora a működési hőmérséklet, stb. Mindez még mindig a kisebbik probléma, ez ellen gyártunk megintcsak mérési modellt, amivel többé-kevésbé objektivizáljuk, elvonatkoztatjuk a mérést, egy adott helyzetre vonatkoztatva, amiből általánosítunk..
Eddig tehát ott tartunk, hogy egyrészt a hangminőség nincs önmagában, hanem egy bonyolult és szubjektív viszonyrendszerben alakul, másrészt a mérendő készülék (és a hangberendezés) sincs önmagában, hanem egy bonyolult és folyamatosan változó viszonyrendszerben működik, aminek a redukálása és általánosíthatósága végett, létrehozunk mérési modelleket, amelyek remélhetőleg minél inkább megközelítik a valóságot
Térjünk rá a legnagyobb nehézségre. A hangminőségnek számos paramétere van, ám minden hangminőségparaméter a hallásunkra értelmezhető, azaz a fülünk és az idegrendszerünk jellegzetes együttműködésére. A hangminőséget létrehozó készüléknek azonban nincsen hallása, a készüléknek nincsenek hangminőségparaméterei, hanem elektromos és anyagtechnológiai tulajdonságai vannak, azaz műszaki tulajdonságai vannak, nem pedig hangminőségi tulajdonságai. A hangminőség a hallás miatt van, a hallásra értelmezhető, amije a készüléknek nincsen! A mérési modellek tartalmaznak 5-6-7-8-9... műszaki paramétert, amiket mérni szokás egy készüléken, ám ezek a műszaki paraméterek halvány másai, többszörös áttételű részmetaforái a hallott hang résztulajdonságainak. Valamennyire képet adnak arról, hogy az adott készülék milyen modulációk és torzítások mellett adja ki magából a jelet, ami a bementén beérkezett. Lemérjük a különféle THD-kat, IMD-ket, frekvenciameneteket, impedanciameneteket, burst jeleket adott frekvenciákon, rezgéseket, dübörgéseket, nyávogásokat, fluxusokat, membrántorzulásokat, jittereket, fázismeneteket, kapacitásokat, induktivitásokat, skin effektusokat, kumulatív lecsengési spektrumokat stb. stb... Ezek azonban nem hangminőségtulajdonságok, hanem műszaki tulajdonságok, amelyek alapján legfeljebb sejtéseket lehet megfogalmazni a készülék (vagy a hangrendszer) által a hallásunkban létrehozott hangminőség egyes résztulajdonságaiban jelentkező hatásukra! A mért torzítás nem hangminőség, legfeljebb az összetételéből sejteni lehet bizonyos hatásait a hangminőségben. Mérni a készülék műszaki színvonalát tudjuk néhány egyszerű paraméter mentén, de a hangminőség az hallási tulajdonság, és iszonyú bonyolult (szubjektív) jelenség!
És most jön az ígért példa. Nekem már sokszáz hifi készüléknél volt alkalmam összehasonlítani a mérési adatokat a hallott hangminőséggel. És számos esetben (hobbitársaimmal együtt) megtapasztaltam azt, ami egyébként logikus az értő szemlélő számára: szinte azonos mérési paraméterekkel rendelkező készüléktípusok veszettül eltérő hangminőséget képesek produkálni, vagy fordítva, veszettül eltérő mérési paraméterekkel rendelkező készülékek egészen hasonló hangminőséget képesek produkálni! És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy készülékösszehasonlító tesztek esetében sokszor megesik, hogy az egyik tesztelő az egyik, a másik tesztelő a másik készüléket hallja mélydúsabbnak vagy világosabb tónusúnak, puhábbnak, érdesebbnek... - pedig egyik se hülye vagy hallássérült.
A hangminőség az hallási tényező, a mérési eredmény pedig műszaki tényező. Sokkal bonyolultabb és áttételesebb a köztük lévő relációrendszer, mint az egyszeri ember hinné.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #71562240 #53534 üzenetére
"És szerintük természetesen a mérés számít, mindaz, amit csak hallunk, de nem tudunk mérni, a hifisták őrült vajákossága."
Senki nem mondott ilyesmit egyebkent, meg kozelitoleg se. Az, hogy te kitalalsz valamit, majd a sajat magad altal elkepzelt velemennyel vitatkozol, az jo szorakozas lehet, de masoknak nem tul hasznos .
while (!sleep) sheep++;
-
#71562240
törölt tag
Örülök, hogy az ottani szereplésedet továbbvive éppen erre találtad fontosnak reagálni, de természetesen voltak ilyen tartalmú, alkalmasint szóhasználatú hozzászólások. Az idézett mondatban természetesen több személy több hozzászólását összegeztem, általánosítottam. Nem találtam ki semmit, sőt. (Nem véletlenül adtam forrásmegjelölést sem, aki akarja végig tudja olvasni.)
Szerk.: megjegyzem természetesen ebben a topikban is sokszor adódtak már ugyanilyen tartalmú-szóhasználatú hozzászólások, tehát semmi újdonság nincs a dologban - mint ahogy a témát is sokszor vitattuk már itt, sokszor hasonló okokból. Nincs itt semmi látnivaló.
[ Szerkesztve ]
-
A_ScHuLcZ
addikt
Nem hi-fi, de ide kapcsolódó kérdés. Szülők "mini-hifi"-jét szeretném megjavítani, annyi a probléma vele, hogy a kábel közvetlen befut a hangsugárzókba, nincs csatlakozó, és teljesen a tövénél leszakadt, forrasztás esélytelen. Milyen módszerrel tudom helyrehozni?
Feltételezem egy lyukat kell vágnom valahogy a hátulján, mert ezt máshogy nemigen tudom javítani. Valami tipp, hogy ezt mivel lehet kivitelezni és utána eltüntetni úgy, hogy ne legyen romlás a hangminőséget, basszust illetően?Köszi a segítséget!
"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."
-
sultansmith
senior tag
válasz A_ScHuLcZ #53539 üzenetére
nem tudom milyen mikrohifiről van szó, de ha leveszed az előlapi "panelt", nem lehetnek ott csavarok, amikkel a hangszóró van rögzítve? Ha az megvan, akkor kiszeded a hangszórót és máris van egy lyuk a hangdobozba.
Sajnos a legtöbb ilyen ragasztva van, szóval más utat nem tudok.
Ha saját lyukat vágsz akkor hatással lesz a hangra, igen.
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#10726912
törölt tag
válasz #71562240 #53534 üzenetére
A hallás és a mérés szerény véleményem szerint olyan, mint valamit megenni és ízlelés után véleményt alkotni róla, vagy pedig ugyanezt a valamit kianalizálni kémiai vegyszerekkel, laboratóriumi vizsgálatokat végezni és az analizálás alapján eldönteni, hogy az adott étel finom e.
Inkább megkóstolnám azt az ételt, s az alapján döntök
A_ScHuLcZ: Vágj egy lyukat, amin beférsz, szereld meg normálisan, aztán ragaszd vissza a kivágott darabot (pl faragasztóval (végezetül pedig borítsd le egy tetszőleges anyaggal, de az se baj, ha szimplán lefújod akryl festékkel, a tescoban is lehet kapni, feketét, ezüstöt. Javaslom, hogy szerezz be egy olcsó csiptetős csatlakozótm azt építsd be, s minőségibb lesz, mint valaha, a neten gyorsan találsz pár száz forintért. Leegyen csiszkja váston a faragacs nyomainak eltüntetésére. a Kivágást úgy csináld, hogy fúrsz egy kis lyukat, amibee belefér a vasfűrész lapja, és vasfűrésszel vágj, de arra ügyelt, hogy 5 centinél méllyebben ne mehessen a fűrészlap. Jó barkácsolást.[ Szerkesztve ]
-
A_ScHuLcZ
addikt
válasz sultansmith #53540 üzenetére
Sajnos ragasztott az előlap is, mondom, ez csak "mikrohifi", nem annyira minőségi cucc. Ha vágok lyukat, az utólag mivel zárható vissza, hogy a legkevésbé legyen hatással a hangzásra? Így néz ki, a sugárzó hátuljáról nem találtam képet sajnos.
Tiger.huhhhh: THX, mikor elkezdtem írni még nem volt ott a kommented.
[ Szerkesztve ]
"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."
-
whatnot
őstag
Jobb felső sarokban nem látok semmiféle korlátozást, úh. fel merem tenni a kérdésemet
Szüleim minihifijének egyik oldala nem szól, ill. a CD tálcát nem adja ki. Ezeket majd én megpróbálom megcsinálni, hátha bagatell dologról van szó.
Viszont ha nem sikerülne, mostanság melyik minihifit érdemes nézni, vannak-e tippek? (MM-ba elmenni és meghallgatni majd fogunk, de most ötletet gyűjtenék.)
100k alatt, nem feltétlenül kell kihasználni a keretet. -
#10726912
törölt tag
válasz A_ScHuLcZ #53543 üzenetére
Ott csinálj lyukat, ahol nincs a túloldalon hangszóró. Úgy kisebb a sérülés veszélye.
whatnot: A mini hifit csináld meg, s vegyél erősítőt, hangdobozokat és egy asztali lejátszót, illetve egy tunert, 100 ezer alatt sokkal jobbat vehetsz a mini-mikro hifis zörgőktől. Használt, de jó állapotú darabokat, vagy akár rendszereket könnyen találhatsz, s nem fog nekik hiányozni az ufo kinézetű csecse bazári nyavaja. Az, hogy nincs rá igény, nem mentség: Egy Orion hangdoboz pár is körbe zenélné azokat, és ha hangra van igényük, azaz hallgatni szeretnének valamit, akkor tedd lehetővé nekik, hogy JÓT halljanak.
-
Falconer
aktív tag
válasz #71562240 #53503 üzenetére
Végül szereztem egy Marantz PM40se-t potom 35ért. Végighallgattam több féle erősítőt is egy tagnál, és ez nagyon megtetszett. Az említett NAD-ot már elvitték, a Cyrus Ózdon van, úh azt nem mertem így bevállalni...
Viszont.... a hangerő szabályzót amikor tekerem serceg egy kicsit, amit a kipróbálásnál nem vettem észre. Ha megállítom bármilyen helyzetben akkor a sercegés elmúlik. Ez mit jelent, nem fog meghalni rövid időn belül? Vigyem vissza?
-
whatnot
őstag
válasz #10726912 #53545 üzenetére
Ó tudtam, hogy erősítő + hangfal ajánlat jön
Felvetettem én is, de nem akarnak. Ha én csinálnám, úgy tenném (most rakok össze egy 5.1et használt erősítőből és kisöpréses hangfalakból).
A használt valami miatt nekik nem jön be. Álló frontokra nemet mondanak, nem fér el. Bár monitor hangsugárzókat lehet szerezni.
A gond akkor is az, hogy erősítő + CD lejátszó + tuner + monitor hangsugárzók >100k -
#71562240
törölt tag
válasz whatnot #53548 üzenetére
Majd betetetünk a jobb felső sarokba néhány tilos táblát mikro, mini, midi és esetleg makro hifitornyok ellen.
Megkérdezted, hogy melyik minihifit érdemes 100ezerért. Ez olyan kérdés, mint például: svédfogót érdemes-e vennem vagy franciakulcsot?
Hát mire kell? - kérdeztem volna vissza, de látom, te csak a postás vagy, és akinek lesz, nem feltétlen tudna paramétereket adni, hogy milyen hangot, milyen tudást... vár el - bár utóbbira még csak-csak tudnának válaszolni.
Szóval így totál általánosságban legyen okos az ember...
100ezer körül már kaphatni úgynevezett lifestyle rendszereket, amelyek valamelyest képesek a hifi zenehallgatás szempontjait ötvözni a praktikum követelményeivel, tehát mi, elefántcsonttoronysznobok se feltétlenül ugrunk félre ijedten, ha meglátunk egyet közeledni. Olyasmire gondolok, mint tipikusan a Cambridge Audio One és One+, Marantz MCR510, ezeket melegen ajánlom, lehetőleg akciósan, mert akkor férnek bele hangdobozzal együtt a 100ezer körülbe, de elég jó ár-érték arányú ilyenje(i) van(nak) például a Yamahának is - mindezek persze nem a MM-ban találhatóak, hanem márkaboltokban, Hi-Fi Barlangban, jobb helyeken. Ezekkel kezdeném a hallgatózást. Elég univerzális hangkarakterük van, tehát senki se lő mellé velük.
Aztán, ha az igénylőknek valami megszokottabb kellene, akkor mozdulnék velük a Denon, esetleg TEAC lifestyle-ok felé, ők már vannak MM-ban is. Ezekből is lehet találni 100ezer körül, ha szerencsénk van. A Denonok inkább melegebb, dúsabb hangúak, a TEAC-ok inkább analitikusabbak, így ízlésfüggőbbek, mint a Denonok.
Aztán ha ezek se jók nekik, akkor vigye más a keresztet! -
#71562240
törölt tag
válasz Falconer #53546 üzenetére
Melyik típusokat hallgattad még nála?
(#53541) Tiger.huhhhh: Ha hifitopikot olvasok, mindig csodálkozom, hogy azért miért nem szervez senki Békemenetet, hogy a Szakácsolimpián ne emberi zsűri legyen, hanem egy orvosi és egy kémiai mobil labor döntse el, hogy melyik étel mennyire finom és esztétiikus?!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest