-
GAMEPOD.hu
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
PROTRON
addikt
válasz darvinya #78500 üzenetére
Naja nagyon agyaltam hasonlón, de nekem se jött ki hogyan lehetne komolyabb, mondjuk 500-600W-ot biztonságosan ráterhelni úgy hogy ár-érték arányban meg is érje(pláne mondjuk 1kW-ot).
Akkor már tényleg lehetne "aksis" presszó kávéfőzőt/ valódi vízforralót használni, hisz valójában belül egy rendes 230-as gépet használnál, ami persze pillanatok alatt leszívná az aksit.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
-
Inhouse
őstag
válasz PROTRON #78499 üzenetére
Gyakorlatilag menetes szár toldó, alátét, meg csavar. A sima villáskulcs helyett egy racsnis és már kézzel is gyorsabb. Persze csak elméletben, mert van nekem is itthon, de még nem próbáltam, mert azóta, hogy van, még nem kellett.
A fúrásnál kell szerintem vigyázni, mert passzosnak kell legyen. A rovátkáknak erősen kell fogják ahhoz, hogy ne forduljon el a lemezben az elején.Üdv Inhouse
-
imibogyo
veterán
válasz PROTRON #78501 üzenetére
Egy stabilan 1000W-al terhelhető inverter 20k. Egy hozzávaló olcsó 75Ah-s autó akksi mondjuk szintén 20k. Szóval 40k-ból van egy elég jól terhelhető (még mindig elég mobil...) és terepen is jól használható szettje az embernek. Az ilyen "kisakksis" megoldásoknak nem igazán látom értelmét. Én anno egyébként fűnyíróztam ilyesmi kiépítéssel...
-
PROTRON
addikt
válasz IO.sys #78504 üzenetére
Unlimited power!!!
[link]#78503Darvinya
kempingben pont jó lenne a 4 perc is reggel 1 liter forralt vízhez, hogy ne kelljen gázt használni.#78507imibogyo
azért a 75Ah aksit továbbra sem tekintem mobilisnak, bocsi.
De a fűnyíród még mindig topichű.#78502inferno
Nem értelek...direkt azt írom hogy nem akarok 8-20k-t költeni célszerszámra. Ahogy te is írod, 8 db-nál nincs értelme költeni. De én is ezt írom.Ellenben ha az amúgy is meglévő ütvefúrómmal szabatosan meg tudom oldani a fenti csavar/menetes szár+alátét+anya kombók valamelyikével akkor minek is szenvedjek karerővel?
Tudod mérnök vagyok, a leglustább állatfajta, azért csinálunk gépeket hogy még véletlenül se kelljen dolgozni.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
IO.sys
őstag
válasz DJGABI #78508 üzenetére
Először is nem vagyok rá büszke! A sör mellett lévő tápszűrőnek kellett árnyékolt doboz.
Gyártottam már komoly dobozt, de most nem akartam úgy nagyon vágni, a doboznak való nyák meg jön kínából még egy ideig. Szóval így történt.A bill ASUS Cerberus. Sima membrános, a médiavezérlők miatt kellett, ma már találnék szerintem jobbat.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
darvinya
titán
válasz Barret001 #78513 üzenetére
Ilyenem van, s biztosan nem tud 4 perc alatt felforralni 3dl vízet.
Még az autós 12V-os, 20V-on üzemelve.
Parkside 2Ah-ás aksival próbáltam, s lemerítésig is csak 65°C-ra melegítette a 5°C-os vízet.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
PROTRON
addikt
válasz darvinya #78514 üzenetére
De akkor ez jó hír, hisz csak azzal van a gond hogy 2-essel próbáltad, nálam már itt az új 8-as ami (szemben az új 4essel) tényleg faján működik, erősebb vele minden gép amivel próbáltam...legalábbis az elején amikor még fullra vna töltve.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
sisi22
tag
Gyorsforralo kannanal hogyan lehetseges veletlenszeru bekapcsolas?
A billenokapcsolot kezzel kell lenyomni, ha vizet toltottunk bele, es ha forrasban van a viz akkor automatikusan kikapcsol.Most azt lattam, hogy nyitva a teteje, nincs benne viz, majd egyszercsak egy kattanassal bekapcsol.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
őstag
-
Tothg86
tag
Srácok
Egyik napról a másikra meghalt a kocsi akksim. Csontra le van merülve. Az akksin van egy ellenőrző (lámpa,nyilas, whatever). Fekete,azaz tölteni kell. Akksitöltő azt mondja hibás az akksi.
Engedjem el? Ilyet még nem tapasztaltam. -
őstag
válasz Tothg86 #78522 üzenetére
Csontra le van merülve.
Van/volt lehetőséged lemérni a feszültséget rajta, vagy csak az alapján mondod, hogy nem nyikkan az autó?Asszony kocsijában jópárszor lemerült az akku úgy, hogy meg se nyikkant. (A kocsi csak akkor kapcsolja le a komfort elektronikát, ha kivett slusszkulccsal nyitod a vezetőoldali ajtót. Ha kinyitod az ajtót, majd rájössz hogy a kulcsot nem vetted ki, benyúlsz, kiveszed és becsukod az ajtót, akkor minden fent marad, és csak akkor kapcsol ki, ha megnyitod az ajtót ) Bikázás után mentem vele egy nagyobb kört, amíg a generátor feltöltötte (utcán tudok parkolni, nem tudom töltőre tenni) és onnantól minden rendben volt a következő esetig.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
Essejó
veterán
-
Essejó
veterán
válasz Tothg86 #78525 üzenetére
3 V az akku kapocsfeszültsége? Az igen mélyen kisült állapot. Azt maximum egy elektronika nélküli Orosz töltővel lehetne feltámasztani, nem tudom,hogy érdemes-e.
Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
Inhouse
őstag
válasz Tothg86 #78525 üzenetére
Nincs olyan akku hiba, amitől 3V-ra merül egy akku, azt valami lemerítette, méghozzá igen durván. Már egy 12V alatti feszültségű (11,xxV) is teljesen merültnek számít, a tied mélykisütött. Ezt nagyon nem szeretik. Töltsd fel, ha lehet, ne túl nagy árammal.
Rá kéne jönni, hogy mi meríthette le.
Az automata akkutöltők legtöbbje nem tud mit kezdeni a mélykisütött akkukkal. Ehhez egy buta, trafós töltő kéne a megindításhoz, a lehető legkisebb áram állásban. Ha elért már egy 10-11V-ot, akkor át lehet rakni az okostöltőre. Ettől még lehet rossz az akku, de most nem igazán ez volt a baj.A bikázás a mai modern sok elektronikás kocsiknál necces, képes elküldeni a motorvezérlő elektronikát, az meg drágább egy akkunál.
Erre kíváncsi lennék, hogy hogyan? Ugyanazt a feszültséget kapja a rendszer bikázva, mint a saját akkuról. Ne dőlj be minden rémhírnek. Ha fordítva kötik rá, abból viszont lehet baj. Illetve, ha 2 működő generátor kerül szembe egymással, az sem lesz feltétlenül jó.Bikázás után mentem vele egy nagyobb kört, amíg a generátor feltöltötte (utcán tudok parkolni, nem tudom töltőre tenni) és onnantól minden rendben volt a következő esetig.
Egy kör a városban kb. egy indítózásnyi energiát tud visszatölteni. Egy akku, amit bikázni kellett, komoly külső töltést igényel, minél hamarabb.Üdv Inhouse
-
IO.sys
őstag
Akkuval kapcsolatban olyankor mi lehet, ha egy sose nem használt akku 0.7V-ra merül a polcon? Évek kellettek hozzá, de sikerült neki.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
IO.sys
őstag
válasz Thunderace #78531 üzenetére
Oké, de ennyire, hogy 0-ra merül? Az ilyet szabad tölteni? Lehet, hogy elpárolgott a tartalma?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
őstag
válasz Inhouse #78528 üzenetére
Egy kör a városban kb. egy indítózásnyi energiát tud visszatölteni.
Egy nagyobb kör alatt én az M0-t értettem. 3000+ fordulat megfelelő hűtéssel cca. 1 órán keresztül. Nem az alapjáraton zötyögést a városban...
Szerk.: Az elmúlt 3 évben 3-4x el kellett játszanom, volt hogy hónapokig állt utána az autó és pöccre indult.[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
Barret001
addikt
válasz razorbenke92 #78534 üzenetére
A lemerült akkut nem 5A-rel tölti ám! Oda csap neki rendesen!
-
cinemazealot
addikt
válasz Stylewars_kp #78464 üzenetére
Bocs, erre elfelejtettem válaszolni: nem. Ez így egy nyitott polc, ami glettelt gipszkartonból épült és fehér Hérával van lefestve. Gondolkoztam rajta, hogy szerelek elé valamilyen lamellás bútorajtót, de szerintem egyelőre hagyom így. Majd ha nagyon unatkozom.
-
do3om
addikt
válasz IO.sys #78537 üzenetére
Mivel kiderült hogy lemerítetted így csak fel kell tölteni. Akik ilyen lemerülés után kidobják az aksikat szívesen várom privátban átveszem ingyen
Nem mondom hogy nem káros rá de azért egy-egy ilyen alkalom még nem teszi tönkre (csak ha nagyon peches vagy), fater rendszeresen meríti le csutkára az aksit, mindig rajtahagy valamit, persze pusztulnak is rendesen, azért hamar gajra megy így. Na de most itt egyszeri alkalomról van szó.
Sajnos a mai töltők nem hajlandók tölteni ha nagyon lemerül, kéne kölcsön egy amiben nincs ilyen figyelő elektronika, ahogy írták. Vagy amit szintén írtak valahogy beindítod (ennyire lemerülve a tologatás nem biztos hogy célra vezető), megkérhetsz valakit és bebikázva menni fog, aztán járatni kell vagy menni vele. Ha már lesz benne némi erő akkor már a töltőd felismeri és tudod tölteni.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
do3om
addikt
Elég nehéz a szalag beállítás, ezt át kellene majd tervezni, lehet az egyik hengert muszáj lesz kicsit ívesre csinálni.
Már alakul de a még hiányzik pár elem, még a váz és az alu váz közötti összekötő elem nincsen kész.
A motor 2880as fordulatszámú, ugyan ezen a sebességen forog a szalag is (szíjtárcsa egyforma).
Ha ami meghajtó kerék ilyen 150-200mm átmérőjű között van mehet a 2800 fordult egy az egyben, annyi hogy fát óvatosan kell mert égetheti ha rányomod, de fémert szépen viszi. A felület is szép a nagy fordulat miatt.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothg86 #78525 üzenetére
Főnök kocsijában egy 100 Ah Excide Premium halt meg így, 2,53 V-ot mértem rajta. 4 napig volt rádugva egy Lidl-ös töltő, 2,68 v-ig ment fel. A régi "analóg" töltőt nem mertem rádugni, mert vagy nem tudtam felügyelni, vagy nem akartam ott tölteni, ahol épp vagyok. (Munkahely, szőnyeges, parkettás iroda, szóval tűzveszélyes.)
Vett új akkut, a kocsit persze nem használja, 2-3 hetente rátöltök a Lidl-ös töltővel.Ha most fel is lehet támasztani a kocsit, drasztikusan csökkent az élettartama, kapacitása. Napi szaladgálósnak még jó lehet, de egy hosszú hétvégét már lehet, nem fog kibírni indítás nélkül.
Inhouse: az említett kocsi kb 3 hónapot állt indítás nélkül. Egy komoly riasztó volt benne GPS-szel, távfelügyelettel, az szívta le.
Én a sajátommal úgy jártam, hogy a szerelő letette a kocsit hétvégére tompítottal, 2 nappal később este akartam indítani, a központi zár sem működött, a kulcs csak a sofőrajtót nyitotta. Ekkor még fel sem tűnt semmi, mert egyébként is kulccsal nyitom. Hanem a műszerfal ikonjai is épp csak derengtek a parkoló fényében... Bikázás, mármint a másik autóra rákötve szűk 5 percre, bikázás, elindult elsőre, majd kb 50 km pálya, 35 km országút. Semmi baj nincs vele azóta, lassan 3 éve történt.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
PitLee
őstag
válasz darvinya #78512 üzenetére
A kis kávéfőzők kazánja 800W alatta is van, a filteres csepegtetősök fűtőbetétes megoldása meg átfolyósként működne
https://www.google.com/search?q=k%C3%A1v%C3%A9f%C5%91z%C5%91+f%C5%B1t%C5%91bet%C3%A9t&tbm=ischSorosan kötve két 4 vagy 8Ah-s aksit megvolna a 40V és kraft is, abból már szerintem lehetne kávét kicsikarni simán, de szerintem akkor jársz jól ha valami ilyesmiben törd a kobakod
https://youtu.be/Uuv--OcIWYY -
PitLee
őstag
válasz IO.sys #78537 üzenetére
Az aksikat hosszútávon szárazon tárolják, azaz nincs bennük sav.
Anno az új motorkerékpárokhoz adott ólom aksi is csont száraz volt, a benyakúton kellet venni aksi savat és felönteni.
Ha már benne a sav akkor vannak akkumulátor karbantartók és töltők, amiket rajta lehet hagyni egy aksin és azok karbantartják. A veterán autósok, motorosok, mezőgazdaságban használják előszeretettel.
Egyes készülékekhez adnak kivezető kábelt is amit állandóra az aksira lehet szerelni, így nem kell a motorházat, vagy ülést felnyitni, leszerelni és egy gyors csatlakozón keresztül lehet a töltővel összekapcsolni. -
Ciccuka
veterán
válasz macilaci78 #78545 üzenetére
Ha 11V-ról 10 Volt alá kerül rövid időn belül a 12V-os autóakku, akkor max 1 napod van rehabilitálni azt, mert onnantól már vészesen, maradandóan károsodnak a cellák.
Ha pl. rajtafelejted a világítást és másnap észreveszed, hogy nem indul az autó, de 11V még van az akkuban, akkor Lidl és Aldi automatatöltővel még meg lehet menteni az akkut. Valamennyit veszít a kapacitásából (5-10-20%-ot kb.) igaz, de használható marad.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
IO.sys
őstag
Nem én merítettem le, hanem a polcon állt vagy 10 évig, sose volt autóban. 0.7V meg kicsit több, mint lemerítés, autóban nem merülne eddig, hacsak nem fenékzárlatos, jól tudom?
#78547 PitLee
De azért nem hülyeség, ha ellenőrzöm, hogy van-e benne még sav, mielőtt rádugom butatöltőre, jól gondolom?凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
Új hozzászólás Aktív témák
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- alza 404 akciók
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest