-
GAMEPOD.hu
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz
Inhouse #67599 üzenetére
Lehet, hogy a gyári távirányítódban a mikrokapcsoló ment csak tönkre. Az szokott olyat, hogy összeomlik a belseje és vagy nehezen megy, vagy magától, vagy sehogy...annak még 400Ft sem lett volna a cseréje Kínából.
Egyrészt totál sügér vagyok a forrasztáshoz, pláne ilyen méretben eszközöm sincs nagyon hozzá, másrészt ez tipikus Renault betegség (mármint az "egygombos" távirányítójúaknál), ezért egyszerűbb volt (vagyis lenne) a csere.Mivel elektronikai analfabéta vagyok, így leírom mit csináltam a központival, aztán akkor kiderül egyértelműen hogy mi a megoldás. De amit írtál az sok jóval nem kecsegtet ("Illetve az is lehet, hogy te nem a mikrokapcsoló 2 szálát használtad volna vezérlésre, hanem a motorok szálait...az az előzőek miatt nem fog menni, zárlat lesz..."), mert hogy pontosan ezt csináltam...
A Twingo-ban minden motorhoz csak két darab vezeték megy. A gyári vezérlőn kikerestem a nyitás és zárás vezetékét (meg is találtam őket gyári leírás alapján, ugyanolyan színűek, mint amik a motorokba mennek kábelek, innen jött a "briliáns" ötlet, hogy akkor a sokkal könnyebben hozzáférhető motoroknál álljak rá erre a két kábelre és ne a nőgyógyásztanfolyamot igénylő kormányburkolat alatti részen). Úgy gondoltam, hogy mivel ugyanolyan színűek a kábelek minden motornál és a vezérlőnél is, ezért ezek valahol össze vannak közösítve és kész.Az ajtóban lévő kábeleket lecsupaszítottam és multiméterrel rámértem a próba idejére. Multiméter piros érintkezőjét a kábelekhez érintettem, a multiméter COM (fekete) vezetékét pedig a karosszéria egyik test pontjához érintettem majd jöhetett a nyitás/zárás. Nyitáskor az egyik, záráskor a másik kábelen jelent meg a +12V egy pillanatra (fordítva nem, tehát amelyik kábelen megjelent a +12V nyitáskor, azon záráskor nem volt látható semmi). Innen gondoltam, hogy akkor "pozitív vezérlésűek" a motorok.
Ahogy írtad is, az új kínai vezérlő két darab háromvezetékes kimenettel rendelkezik (NC, COM, NO). Az egyik relé kimenet NO pontjával álltam rá a motor egyik kábelére, a másik NO kimenettel a másikra értelemszerűen. Az új vezérlőn a COM portok pedig megkapták a +12V-ot bemenetként. Gondolom akkor itt hibáztam nagyot, hogy közvetlenül a motorok kábelére kötöttem rá...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen NAS-t vegyek?
- Minden ami hőszivattyú
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Politika
- LEGO klub
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Diablo IV
- PlayStation 5
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- További aktív témák...