Új hozzászólás Aktív témák

  • Inhouse

    őstag

    válasz imibogyo #67597 üzenetére

    Lehet, hogy a gyári távirányítódban a mikrokapcsoló ment csak tönkre. Az szokott olyat, hogy összeomlik a belseje és vagy nehezen megy, vagy magától, vagy sehogy...annak még 400Ft sem lett volna a cseréje kínából. :)
    A kp zárnál elkötöttél valamit, alapból az 5 vezetékes zárakban egy váltóérintkező van a 2 motorszál mellett. Ez vagy +12V-ot, vagy (kizáró) testet kapcsol vagy a NO, vagy a COM érintkezőkre a zár állapotától függően. Ez is csak általában, előfordulnak más megoldások is. Szóval az új vezérlő kimenet is 2 váltóérintkező (2db relé, nyitó és záró), ahol vagy te kötheted tetszés szerint, vagy szintén alapból általában testen van mindkét szál (nálad azt mondod +12V-on), így a motorok kivezetései is. Amikor egyik irány indul, akkor az egyik kerül +12V-ra, ha a másik irány kell, akkor a másik (illetve fordítva, ha nem negatív az alap). Ha éppen ellentétes kerül összekötésre, akkor az zárlat. Azt kell megnézni, hogy a vezérlő szálon mit kapcsol, ott is +12V-ot, vagy ott testet és azt kell kapcsoltatni az új vezérlőn keresztül. Egy autós, izzós próbalámpával le kell próbálni mindkét variációt, amelyikkel működik, azt kell kötni. Zárlat nincs, max az izzó világít.
    Illetve az is lehet, hogy te nem a mikrokapcsoló 2 szálát használtad volna vezérlésre, hanem a motorok szálait...az az előzőek miatt nem fog menni, zárlat lesz...

    Üdv Inhouse

Új hozzászólás Aktív témák