-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz gabor9991 #28701 üzenetére
Tervezett avulásról akkor lehetne beszélni, ha valamit ugyanannyiba kerülne megcsinálni sok évre megbízhatóan, mint ha csak pár évre csinálnák meg. Tehát nem kerülne plusz pénzbe az, hogy tartós legyen. Biztos, ha valaki nagyon akar, akkor tud rá valami marginális példát hozni, ahol ez így van, de a valóság nem ez.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HussarF #28700 üzenetére
Ők a száraz tapadásra gondolnak sztem amúgy nem a nedvesre. Ott valóban igaz de vízen nem.
Már az 1980-as években is a műszaki karon a tervezett avulást szellemében oktattak, azaz a mérnöktanoncoknak olyan dolgokat kellett tervezni ami megadott időn belül megy tönkre. Ez tény, pont tegnap mondta a prof. az előadáson. Attól tartok te ülsz fordítva a lovon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz szőröscica #28706 üzenetére
A Budapest TV-n, José a boszorkánymester pénzenergia küldése után
Na megkérdezem már a gépészmérnök ismerőseimet, hogy a BME-n oktattak-e ilyet nekik anno.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #28706 üzenetére
Miskolci Egyetem de a prof Németoszágban tanult. Sajnos nem tudom ott pontosan hol.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TFSi
őstag
válasz HussarF #28704 üzenetére
Van benne marketing az tény, de legalább vállalják, hogy 200.000 km-ig hibamentes lesz a gép, és ha ez 10 évig tart, akkor addig. A Suzuki se a maga ellensége, és a vásárlóknak is jó, ha normálisan szervizelve 10 évig nem lesz motorgond. Lehet utánuk csinálni a többieknek is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
őstag
válasz kenguru99 #28719 üzenetére
Vajon összkeréknél is az első kopik jobban? Bár auto-ban használom, így csak szükség esetén megy hátra hajtás, úgyhogy gondolom nekem is elől kéne jól kopnia. Bár semmit nem látok még rajta, biztos túl tutyimutyi vagyok Eddig minden gumim hamarabb elöregedett (szerintem 400-500k kilométerhez közelítek)...
-
spiky03
veterán
A Kleber HP3 teli az jo akkor egy Fiat Stilora is?
Mert valamelyik gumis oldalon azt irtak ez SUVra valo gumi.SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
SeatZola
őstag
Srácok!
Kicsit változott a szitu téligumi ügyben, nem az ár/érték a legfontosabb, hanem a biztonság, tapadás, komfort.
Az alapfelállás maradt: Passat B8 2.0 TDi 150Le, 215/60R16 napi kb 50km - át a Mecseken, ahol ugye többször van hó és víz, mint a fővárosban vagy az Alföldön.
Ezek az opcióim, csak ezek közül tudok választani:
1. Continental H TS 830P XL - ebben a méretben sajnos nincsen TS860!!
2. Dunlop H SP Winter Sport 5 XL
3. Goodyear H UG Performance Gen1 XL
4. Michelin H Alpin 6 XL
5. Pirelli H SottoZero 3 XL
6. Bridgestone H LM001 XL
7. Michelin H Alpin 5 XL
8. Kleber Krisalp HP3 XLSzerintetek melyiket?
[ Szerkesztve ]
Rappi
-
TFSi
őstag
válasz SeatZola #28725 üzenetére
Szerintem Dunlop SP WS 5 vagy Goodyear. Öcséim a Dunloppal 205-ös méretben a Tátrát járják telente, de láncolni még nem kellett, pedig akadt havas felület tisztességesen.
Qru: tesztelték-e már az Alpin A6-ot?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Mr X
veterán
Urak, szerintetek érdemes lassan felrakni a téli kerekeket, vagy várjak még? Terv szerint Budapest és környékén közlekedem mostanság, hajnalban és késő délután is.
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Kérdésem az lenne hogy a 205/60R16 helyett mekkora probléma lenne a 215/60R16 od gumiméretet választani?
Gyárilag nem ajánlott igazábol de a váltóméret kalkulátor szerint belefér.
6.5" széles felnire sajnos nem tudok 225 /55R16 ot tenni pedig az szinte meg egyezik.
Köszönöm szépen -
veterán
válasz speedernet #28731 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Tom1939 #28720 üzenetére
Igen ott is az első. De ami még fontos, másfajta hatások érik. Ezért jó, ha oldalanként meg van cserélve évente egyszer.
@Mr.X: Szerintem is ráérsz. Én úgy gondolom, hogy november közepén elég váltani az előrejelzések alapján. De foglalj időpontot a gumisnál. Mert novemberben már nem fognak azonnal fogadni.
@Kornél: Simán mernék fogadni egy tábla csokiban, hogy közepe is kopottabb, nem csak a széle. De azért is fontos a csere mert a legtöbb elsőkerekes autón fűrészfogasra kopnak a csak hátsó tengelyen használt gumik.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
tegap átcseréltem a splashen, mert nem tudom mikor lesz rá legközelebb időm, tegnap meg nem a latyakban fetrengve/a gumisnál 3 órát sorban állva meg tudtam oldani itthon fékellenőrzéssel és a beragadt fékpor kifújásával együtt fél óra alatt. utána elvittem a nyárikat kívül belül lemosni, azok se fékporosan-mocskosan legyenek eltéve. de időjárás alapján még valóban nem indokolt.
-
DeathAdder
veterán
Üdv
Szerintetek megérné Primacy 3 - at lecserélni valamilyen Pilot Sportra?
205/45-R17 gyári méret (és csak is ehhez ragaszkodom) egy 200 lóerős első húzású autóra.Tavaly vettem új Primacy 3-at, előtte az AD08R-eket 3. szezonra lerúgdostam mert annyira utáltam hogy zajos volt és hidegen is gyenge volt. (nem hidegben, hanem amikor a gumi még hideg volt)
Vajon Pilot Sporttal is lennének ilyen kompromisszumok? csak mert visszaolvasva látom, hogy high end gumiként említitek a Pilot Sportot az AD08R mellett, de én utóbbival nagyon nem voltam megelégedve.Az élettartam nem igazán érdekel.
Primacy 3 is elé jól ragad az aszfalthoz, jobban mint a híres boyracer "sport" Toyo T1R (az volt az első szettem volt ezen az autón).Most raktam fel a téli gurulókat, és agyalok hogy meghirdessem-e a Primacy 3-at és vegyek helyette valami Pilot Sportot
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz DeathAdder #28745 üzenetére
Pilot Sport 4, vagy Pilot Super Sport?
Ha ennyire boyracer vagy, nem jártál volna jobban télre egy nyárias négyévszakossal? (Bridgestone Weather Control A005).
Nyárra meg a fenti Michelin-ek.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
válasz Kornel #28746 üzenetére
Igazából nem tudom, amelyikre azt mondjátok hogy jobb, kérdés hogy érdemes lehet-e cserélni valamelyikre?
Nem vagyok boyracer
Persze szeretem ellőni, és nem 20-ra lassítani a kanyarban, de ha ezek egyértelműen jobban tapadnak és nem kell őket melegítgetni mint az AD08R-t, akkor lehet cserélnékTélire egy még viszonylag új Bridgestone Blizzak LM25 van, azt nem kívánom leváltani, csak a nyárin agyalok, hogy tavasszal feltegyem-e ugyanezt Primacy 3-at, vagy esetleg váltsak Pilot Sport 4-re, vagy Super Sportra
-
válasz SeatZola #28725 üzenetére
Nekem pont ilyenem van, Michelin aplin 6 215/60/16 XL, 2 napja tettem fel, 1.7tonna 165LE mitsumra, mentem kb 160 km-t vele erdő / dombokba fel/le a lejtőn, semmi gondot nem éreztem, a kocsi ugyan olyan stabil, kanyarokban is. Szóval szárazon tapadt rendesen. Havon itthon még nincs lehetőségem kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Politika
- BMW topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- DIGI Mobil
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...