-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #28651 üzenetére
Utóbbi időben elég sok negatív visszajelzés jön róluk.
Kéne találni már valami normális gumist a városban...[ Szerkesztve ]
-
tescodr
tag
válasz Kornel #28653 üzenetére
Leirtam, az ugyfeleim visstajelzésének, es igen sok cég erosen manipulált eredmenyeket tesz közzé. Az itteni tapasztalatokkal sen vitatkoztam, csak leirtam hogy az also és közép kategóriában versenyző 4 evszakos gumik helyett jobb alternativa egy evszaknak megfelelő. Mi ajánlásunk az, ha valaki rövid tavokat tesz meg akkor jó lehet a 4 evszakos gumi, ha többet vezet akkor viszont az evszakos gumi. Egyebkent az atlag azt mutatja hogy a magyarok kepesek 400-500ft ob is b*szni a forintot, inkabb az olcsóbb... Holott 15.000ft körül contit adunk dee neeem neki inkabb 13.500ert kormoran kell...es inkabb 2db mint 4db holozt minta egy darab sincs mar az abroncsokon, nem hogy kopasjelzo....videken jellemző ez sajnos.Conti, michelin, goodyear vagy pirelli alig kell valakinek. A hozott gumit is szó nélkül felrakjuk, nem tukmalunk vagy fikazunk. Az mas kerdes hogy véleményunk van arrol ha valaki beállit egy új Bmw-vel, es a legolcsobb leghitvanyabb abroncsot keri, aztan bemegy a boltunkba es rendel százezrekért, valami haszontalan dolgot az autojába....
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz tescodr #28657 üzenetére
Én pl. a kevesebb vagy több km-t vezetéssel sem értek egyet a téli esetében.
A nyári gumi ok, hogy jobb, de csak a valóban jó nyári gumik!
A téli előnye viszont igen korlátozottan jön ki. Az itteni éghajlaton szezononként néhány nap. Max. azoknál több, akik rendszeresen mennek hegyekbe, de gyakran ott sem hó van, hanem lefagyott jég/ esetleg sós kása.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Kornel
veterán
válasz tescodr #28657 üzenetére
Én évi 20.000 km felett futottam most, mégis négyévszakossal járok.
Matematikailag mindenképpen megéri, tapadásban kompromisszum egy TOP kategóriás prémium évszaknak megfelelő abronccsal szemben, főleg nyáron, télen erre az éghajlatra biztosan jobb választás egy télies négyévszakos gumi.
Ha egy Ling Long, Laufenn, stb. évszaknak megfelelő gumihoz hasonlítjuk, akkor köröket ver ez is rá. -
veterán
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
A 7800 reális ár lehet Szfváron; tavaly 9000-et fizettem ugyanezért Bp-en, annyi különbséggel, hogy 16-os alura ment (Lurdy gumis).
-
gabor9991
őstag
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Múltkor 4 kerék le, 4 gumi le, 4 gumi fel 4 kerék fel (plusz egy szelep csere) és kért a gumis itt vidéken khm...2200 (kettőezerkettőszáz ) forintot.Adtam neki 2500-at így a leszerelt gumikat segített kihozni a műhelyből
Ma, gondoltam elviszem hozzá az acélfelnin lévő téli gumikat, pörgesse meg, kell-e rá súly, a 4-ből 2-re kellett 10g a másik kettő jó volt és fizettem egy ötszázast
Persze ez egy idős szaki aki nyugdíj mellett nyomja az árak pedig nettó árak. -
veterán
válasz focvis #28664 üzenetére
Megnéztem a jegyzetemet; idén márciusban szintén 9000-et fizettem (8500+500 jatt): 17-es alu, kerék le, gumi le, gumi fel, centrir, kerék fel az autóra. (Bp. VIII. ker. gettó környék, normálisan felszerelt műhely)
@Másik topik: töröltem, hogy ne sérüljön a kolléga idegrendszere. De tartom, hogy sok.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
Üdv.
Épp téli kerékszettet vadászok. A kocsimra (VW Golf MK7) ET43-as felni való, de sokkal gyakoribb az ET47-es méret. Vajon számít-e ez a pár mm a kerékcsapágyaknak, meg úgy egyáltalán az autó stabilitásának?rip and tear, until it is done
-
válasz newmoonlight #28639 üzenetére
Hát ne haragudj, de elég nagy butaságokat írtál le, már az előző hozzászólásodban is. Kedvenc érvem ez a "régi abroncsokkal is el lehetett menni télen". A mostani nyárikkal is elmehetnél télen úgy, mint a régiekkel. Csak akkor azzal a tempóval is közlekedj. Csak ugye az már derogálna, ha 30-40-el kéne csorogni. És még akkor sem biztos, hogy egy jeges úton nem csúszol le az útról.
Sokan elfelejtik, hogy elég nagy lépést tettünk már műszaki szempontból 30 évvel ezelőtthöz képest. Ma már olyan autókkal járunk, amik gond nélkül megfutják a 200-at és kanyarban sem esnek le az útról. Hol van már az az időszak, mikor a Wartburg 130-nál már szét akart hullani, ha egyáltalán elérte azt a sebességet?
Ahhoz, hogy itt tartsunk, nagyon sok műszaki fejlesztés kellett, többek között gumiabroncsok terén is. Még egy kisebb méretű nyári abroncs is szokott rendelkezni egy H-s sebességindex-szel, ami lehetővé teszi az akár 210 km/h-s sebességet is hosszú távon. Rakass vissza egy régi diagonál abroncsot a kocsira, ha azok annyira jók voltak és tapasztald meg, hogy 120-nál már hogy imbolyog és milyen bizonytalan vele kanyarban a kocsi, meg hogy 150-nél talán szét is szakad.
Ez az adalékolás összeesküvés elmélet szintén egy vicc. Mindig meglepődök, hogy magukat értelmesnek, gondolkodónak tartó emberek hogy tudják ilyen hülyeségekről meggyőzni magukat. Miért raknának bele öregítő adalékot? Hogy a konkurenciánál szarabbak legyenek és kiszoruljanak a piacról? Akár még elképzelhetőnek is tartom, hogy bizonyos adalékoktól hamarabb öregszik az abroncs anyaga, de ha ilyet raknak bele, az nem azért van, hogy a tervezett avulás bekövetkezzen, hanem, mert az kell ahhoz, hogy hozza a műszaki paramétereket. Sokra mész egy gumival, ami elvileg 15 évig jó, ha elkezd darabokban leválni a futófelület, ha kicsit jobban odalép neki az ember.
Ez a Michelin-es teóriátok volt a csúcs. Itt derült ki számomra, hogy gabor9991 és Te még szöveget sem nagyon tudtok értelmezni.
A Michelin egy szóval nem mondta, hogy nem öregszik el az abroncs és az bármeddig jó, amíg el nem kopik. A Michelin mindössze annyit mondott, hogy nem függ a kopás mértékétől a tapadás mértéke. Ugyanazt a teljesítményt nyújtja egy új 7-8 mm mintával rendelkező abroncsa, mint egy 2 mm-el rendelkező. Ez messze nem azt jelenti, hogy az abroncs addig jó, amíg el nem kopik. Csak, hogy nem kell lecserélni az abroncsot 3 mm-nél. Ha valaki 2 és fél szezon alatt eléri a 3 mm-et akkor fent hagyhatja még a szezon végéig a gumit, mert előtte kidobni pazarlás.
Lehet, hogy van most valami "zöld" irány a Michelin menedzsmentjében, mert azzal indokolják ezt a kampányt most, hogy "A korai (azaz 1,6 mm* profilmélység előtti) abroncscsere okozta hatás csökkentése 128 millió darab abronccsal és 6,6 millió tonna szén-dioxid-kibocsátással Európa-szerte."
Aztán az is lehet, hogy általában a gumi kopásával némileg a teljesítménye is csökken és most azért kampányol a Michelin, hogy bemutassa, ez náluk nem így van, ezt nem tudom. Az előzőt valószínűbbnek tartom.
De tény, hogy amit ti magyaráztok bele, hogy nem függ az abroncs korától a teljesítménye, az teljes félreértelmezése a dolognak.[ Szerkesztve ]
-
Amit valószínűleg nem felejtettek ki a képletből. A magas profil nem azért kell, mert annyi kell a vízkiszorításhoz, hanem hogy legyen hova kopni. Konkrétan a Michelin írja, hogy a 117. sz. ENSZ-EGB előírásban meghatározott nedves tapadási érték felett vannak még 2 mm-nél is.
-
Kornel
veterán
válasz HussarF #28684 üzenetére
Remélem a B brand-jüknél is tudják ugyanezt...
Egyébként hogy ne csak jókat írjak, minap nedves, de még nem vizes úton 2-ben a maximális teljesítményt és nyomatékot kihasználva több tíz centit sikerült oldalirányban megcsúsztatnom az autót egy enyhe íven, egy Continental premium contact 5/6 még simán íven maradt volna ott is.
Qru: valahol olvastam, hogy pont a Michelin CC tudja azt, hogy a kopassal egyre szélesebbek lesznek a blokkok közti távolságok, ezáltal ugyanolyan marad a vízkiszorítási képessége.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Lattatok valahol bestbuy 4evszakost a neten?
195/65/15Latok Nexen - t 13.250 - ert, ami szerintem nagyon jo ar.
-
tabaga
tag
válasz gabor9991 #28687 üzenetére
Ez a marketing gumicsont nem tudom mire érv? Nem az első cég, aki rajatszana a konteosokra.
Abban én egyetértek, hogy a mai gumik jobban vesztik a teljesítményüket, de ez egyrészről nem jelenti azt, hogy a veszített teljesítménye nem jobb, mint egy 15 évvel ezelőtti gumi új teljesítménye.
Az öregedéshez az is hozzájárul, hogy ma már nem használhatják ugyanazon alapanyagokat, amiket régen. Környezetvédelmi okokból.
Amúgy pont az újonnan belépő, alacsonyabb áron kínált gumigyártók abrocsaival szokott több gond lenni öregedés terén, a nagy gyártók, akik pedig osszeeskudhetnenek, jobbak ebből a szempontból.[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
Sziasztok.
Adott egy 206 SW. Van hozzà 2db Conti TS850 kb 6,5mm mintàval DOT2014 vettem mellé 2db Laufennt 3218DOT-al. Melyik szett menjen fel hátra? -
t1
addikt
válasz Motion_Blur #28692 üzenetére
Én is így teszek köszi.
-
tabaga
tag
A tervezett avulás nem egy új keletű dolog, a gyártóknak akkor már bőven a 2000-es években pár év alatt elavuló gumikat kellett volna gyártani. Szerintem a mostani helyzet mögött az állhat, hogy részben a gyártók függetlenedtek a természetes kaucsuk felhasználásától (éghajlati kitettség), részben pedig kötelezve vannak rá, hogy könnyebben újrahasznosítható, illetve gyorsabban lebomló abroncsokat gyártsanak.
-
-
zoo8800
veterán
Most találtam egy szettet, ez ET45.
GoodYear UG9-ről, vagy úgy általában a márkáról vélemény?
Tesztet találtam róla, az alapján erős középkategória. Kicsit elszomorít az E-s üzemanyag takarékosság, viszont halkabb a Conti TS860-nál, mint amit kinéztem.rip and tear, until it is done
-
Lehet, hogy romlik, akkor viszont eleve hazugság az, ha azt írják, hogy megőrzi a teljesítményét a gumi a kopástól függetlenül.
(#28687) gabor9991
Lol, miért nem írják egyből oda, hogy a chemtrail meg a gyíkemberek ellen is kívánnak harcolni(#28694) Qru
Fordítva ülsz a lovon. Valamit tartósra megcsinálni az pénz. Megcsinálhatja neked úgy egy gyártó a termékét, hogy 20 évig ne legyen vele gond, azaz 20 éves garanciát adjon rá, csak győzd megfizetni. Senki nem akarná a felárat kicsengetni. Meg különben is, mi értelme valamit ennyire tartósra csinálni, amikor egyszerűen elavul a mai technikai fejlődés mellett? A tervezett avulás ugyanolyan konteo, mint a többi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító