-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34997 üzenetére
Köszi
Néztem ezt a KYB rugót, lehet hogy az oldalon írnak hülyeséget de 348mm a megadott hossz. Más gyártók, 410mm körül szoknak lenni.
Vagy ez egy spec ültetőrugó?A csavarokat át kell nézni nálam is, de lehet hogy semmi bajuk, inkább egy komplett szilent készlet kell. És ha már egyszer darabjaira van szedve, kaphat minden rész egy alapos rozsdátlanítást, festést.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35000 üzenetére
Igen, a szokott terhelés alatt kell jól állnia, nem kiszedve. Ugyanez vonatkozik a spirálrugókra is. Lehet hogy beszerelés előtt más-más hossz, de amikor helyére kerül és megkapja az autó tömegét, akkor illik a gyári hasmagasságot adni.
Kivéve ha ültetőrugó.Egyébként van egy trükkje az összegyógyult csavarok kioperálásának, ami ebben az esetben működhet: ha már pontosan tudod hogy mikor kerül sor a javításra, előző este gazdagon be kell áztatni a csavart és a szilentet is fékfolyadékkal. Majd reggel még egyszer, és lehet hogy a teljesen összegyógyult részek is megadják magukat, nem kell flexelni. Állítólag a fékfolyadék hajlamos minden résbe behatolni.
Másfél éve cseréltettem gátlókat, azóta nem volt bolygatva a csavar. De egy éjszakás áztatás után ma szépen kijöttek a helyükről. -
SP4C3
veterán
válasz subaruwrc #35047 üzenetére
Igen, lehetne nyomatékkulcsozni, de ezek a kib@szott autógyártók csak legyártják a sok ipari hulladékot, aztán ha bajod van vele, akkor vidd őhozzájuk, meg a csicskásaikhoz, akiknek eladták csilliókért a robbantott rajzokat és az adatokat, hogy melyik csavart kell mekkora nyomatékkal meghúzni. A másik az OBD, vedd meg a software-t meg az eszközöket, ha nyavajog a kocsid. Szumma szummárum 100 milla egy fostalicska autó+rajzok+programok.
Aztán lehet csodálkozni, hogy a csóró nép érzésre húzgálja a csavarokat. Kiharcolták az OBD-t, azt is elérhetné végre ez a retek emberiség, hogy járjon az autó mellé minden infó, ami a szervizeléshez kellhet, vagy akkor kapjon mindenki millió forintos fizetést, hogy autót is tudj tartani. El sem merem képzelni mi lesz azzal az Istenverte autóval amit a cégnek hajtok (Citroen C3 2018, 1.6 BlueHDI 55kw), ha valami egyszer tönkremegy rajta?-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35047 üzenetére
Plusz az a fajta humán faktor amikor a szerelő pontosan tudja hogy nem kellene azt a csavart/anyát tizedNm-re pontosan gyári értékre húzni, ha "érzésre" stabilan meg van húzva, akkor semmi gond nem lesz vele.
De ha lazán hagyja, akkor garantált hogy X idő/használat után vissza fog jönni az ügyfél mert rejtélyes körülmények között beszahart az autó..
Tehát számlázható munka lesz vele, tehát profit lesz belőle.. -
diablo1984
veterán
-
flymi
addikt
válasz subaruwrc #35153 üzenetére
Gondolom ha van az autóban ABS, akkor olyat vegyek amibe bele van integrálva...
Hans-Pries most 18k az Unixban ákcijósan...
Meyle, FAG, SKF, stb mind 30k fölött van. Megnéztem autoalkatreszonline-on, szegedi Kovács autónál, Cromaxban, Unixnál is a kínálatot.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35202 üzenetére
Egy helyett két melós nap, az szép program volt. Nem gondoltam volna hogy az összegyógyult szilentek ennyire nyűgösek.
A futóműállítást mindenképp javasolnám. Most örülni is fognak neki, mert teljesen új csavarokat kapott (a 8. és 9. fotón látható két nagy csavar) amivel nemcsak a dőlést hanem a kerékösszetartást is precízen lehet állítani, az minden fillért megér, hogy ne egye meg a gumikat.
Én egyelőre nem tervezek ekkora restaurálást, csak rugócserét, de lehet hogy belefér az alsó lengőkar és a két állítócsavar cseréje is, akkor nyugodtabb leszek. Itt volna is egy kérdésem: a rugó tetején lévő gumitányért is cserélted, vagy az rendben volt?
Ha elöl is rendberakod, akkor gondolom egy ideig nem akarod eladni az autót. Ennyi idősen már alig van áruk, a használati értékükhöz képest.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35218 üzenetére
Én sem tervezem eladni, ha rendben egy autó, miért adnám el?
Már előre hallom a "kéccázé, tezsvírem" jellegű hívásokat , amire nem is vagyok kíváncsi.
Lassan három éve van nálam, kapott négy új tárcsát betétekkel, kézifékkötelet, féknyereg tömítések is újak, négy alig futott gumi van rajta, küszöbök kilakatolva, nemrég új kémény, új Exide akku..
Múlt héten megkapta az első hatodik hónapos öblítős olajcserét.. most olyan tiszta az olaj, hogy alig lehet észrevenni a szintet a pálcán.
Keeper. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35221 üzenetére
A küszöböket egy volt kollégám vállalta be Egerben egy kis aprópénzért (30k) plusz épp aktuális szivesség-melóért (költöztetés) cserébe.
Még vezérléscsere van a listán (tömítésekkel, szimeringekkel, váltóolaj-cserével). Esetleg szélvédő, ha túl sok égetni való pénzem lesz.
-
#31600896
törölt tag
válasz subaruwrc #35479 üzenetére
Próbáltam, de nem nyert. A középső “pöcök” túl hosszú, nem lehet sokkal beljebb nyomni. Megakad a patentet befogadó fészek alsó részén. Az ajtókárpit patentet befogadó részének közepén ugyan van egy kis lyuk, abba viszont nem megy bele a középső “pöcök”, mert vastagabb, mint az a lyuk. Szóval számtalan lehetőséget próbáltam eredménytelenül.
Tanulság, hogy aki 2-es Focushoz akar patentet és ilyet adnának ne vegye át, mert nagy eséllyel nem belevaló.
-
darvinya
titán
válasz subaruwrc #35514 üzenetére
1999-től 2011-ig évente 2x Németország+1x lakókocsi.
Spanyolországb 5x járt ezalatt+lakókocsi, s többi időt Budaörs és Bp járásával töltötte.
Én most vagyok 33xxx -nél, tehát következő átfordulásnál 600ekm.troll81
Mondeo motor folyik mindenfelé, Escort száraz, pedig fullra van töltve olajjal.
Már kínomban 3000km-enként cserélem az olajat.ReFleXx
47 percből 40 perc reklám.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35591 üzenetére
Épp ezt vettem pár hete, a 600A-s premiumot. Vagyis nincs említésre méltó nyűgje eddig, teszi a dolgát. Pöccre indul az autó "hidegen" is (ami mostanában 20C-os blokkot jelent )
A téli teljesítményre leszek majd kiváncsi.
Amikor vettem, gondolkodtam a nagyobb verzióban, az akkutálcába az is befér és ugyanúgy csak 175mm magas, de az eladó azt mondta, csak akkor javasolja, ha havonta egyszer kiveszem az autóból hogy külső töltővel teljesen feltöltsem. Az 1.8 benzines blokk a gyári generátorral nem biztos hogy a nagyobb akkut is szinten tudja tartani.
Így végül a kisebb került be. Jókat írnak róla, állítólag jobban tűri az ingadozó töltőfeszt mint az olcsóbb akkuk. -
-
darvinya
titán
válasz subaruwrc #35667 üzenetére
Nálam Szerémi MOL kúton van aktív habos kefe, 200Ft-ból 2.5x megyek körbe Escort-on, Mondeo-n 2x.
Utána lehet sikálni kefével.
Csak 1 dolog ami ott rossz, hogy nem árnyékol rendesen a tető, emiatt gyorsan kell csinálni, különben leszárad és lefolyik.csabex2007
Gyors váltó után már megéreznéd a különbséget.
Mint írtam Escort nem tudta követni váltásomat, ami 2-ből 3-ba, kb. 1mp.
De ez ugyanígy igaz Mondeo-nál, azaz inkább, annak rudazatos bovdenes megoldása, alapból nem engedi a gyors váltást.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz subaruwrc #35700 üzenetére
Praktikus megoldás, nekem is valamikor rá kéne szánnom magam és a halomnyi számlát bevinni Excel formátumba, ott meg tudnám adni mikor lesz megint esedékes.
Mert amióta nem márkaszervizbe viszem nekem kell megmondani mit cseréljenek a kocsin - ami valljuk be nem feltétlen az autó tulaj feladata lenne.
Amit tudok most fejből az a vezérlés bordásszíj volt régen cserélve.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #35698 üzenetére
Hát igen, így hogy nincs szerelőnyílás a hátsó üléssor alatt tényleg inkább ajánlott kímélni az AC-t.
BTW, a Focuson hátsó hosszlengő szilentet kellene már cserélni. Meg akkor már lehet felújítattnám a komplett hátsó futóművet.
Nem tudtok véletlenül olyan szakit aki igényesen dolgozik, illetve csinált már ilyet, és van is célszerszáma?
Nem a legolcsóbb embert keresem, és el is viszem messzebbre, csak tényleg figyeljen oda az autóra. Dél Borsodban lakom, gyakran járok Eger és Miskolc vonalon, de ha tényleg nagyon igényesen dolgozik az illető, akkor messzebbre is elviszem.
Cseszték már össze a fényezést meg a felniket, amit le is szarnék ha a hétköznapi verdáról lenne szó...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen