Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24375 üzenetére
Sajnos a legujabb dizeles is budos. En legalabbis nagyon erzekeny vagyok a dizel fustre.
Siman erzem ami mondjuk egy parkoloban elindulo auto utan marad....Lehet, hogy nagyobb fordulatszamon tokeletesebb az eges a dizelnel is - azonban amit egy ilyen parkolobol elindulo auto kipofog az undorito.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24381 üzenetére
A toltot nem javithatja akarki (muszeresz vagy villanyszerelo).
Nekunk is megdoglott az egyik BMW tolto, vendeg panaszkodott is, hogy miert nincs megjavitva 2 hete, de ugye ami nem rajtunk mulik azt nem tudjuk eroltetni.Azaz csak a gyarto szereloje nyulhat hozza, mert a tuzoltosag ugy adta meg az engedelyt...
Mellesleg: tobbtiz/szaz kilowattos toltot senki nem telepit belterbe, epp a tuzveszely miatt.
Azaz parkolohazban ha egy csepp eszuk van akkor sosem lesz gyorstolto.
Ez nem kibaszasbol van igy, a nagy aram rohadtul tuzveszelyes.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24385 üzenetére
Eleg kevesen tankolnak benzint parkolohazban.
Tarolni lehet eleg egyszeruen, a gond mindig a tankolasnal/toltesnel van.
Ha nem lenne annyi taknyolas az elektromos toltoknel is, akkor siman lehetne biztonsagossa tenni az egeszet.De amig joskapista kft gyarthat akarmilyen toltot ami vagy teljesiti a feltetlelekt vagy nem, addig inkabb a tulbiztositas fele hajlok en is. Epp te linkeltel azt hiszem egy parodiat ahol a toltot gyarto xy ceg nagyfonoke atmatricaz egy regebbi szart....
Ha a tolto csak akkor mukodne ha az auto azonositja magat, netkapcsolaton leellenorzi a parametereket, pontosan beallitja a toltoaramot, stb - akkor ugyan tobb lenne a panaszkodo aki a nem kompatibilis kabele miatt nem kapna toltest, de tutira biztonsagos lenne minden.
FőDudu
-
Gabibácsi
tag
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Az egész villanyautó egy álzöld valami.
Persze elfogadnék én is egy amperát, de tudnám hogy a zöld oldala csak maszlag.
Igen, lehet rajta vitatkozni bőven.
Amúgy egyik kocsimból sincs kivéve a katalizátor, és dízelt sem használnék sosem, szóval dfp-m sincs.
Ha minden kocsi elektromos lenne, szerintem nagy szarban lennénk.. nem tudom hogy bírná el a hálózat, meg ennyi akku honnan lenne.
Ez olyan mint az idióta Puzsér autónélküli Bp ötlete, a bkv nem bírna el pár százelék többletet sem, és parkoló sincs elégHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
-NoVa-
őstag
válasz WiZARD #24605 üzenetére
Havi 100 körül fel sem merül, hogy még nagyobb beruházásra van szükség, hogy dolgozzak. Ott már a BKV és a villanyroller áll csak egymással komoly versenyben. Bekerülési költségben a BKV drágább, lassabb, jó időben rosszabb, rossz időben jobb. Rollernél meg napi strapában kb évente egy akkupakk, kb 100k.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24729 üzenetére
Azert rakjak bele, mert konnyebb nyujtani a tesztat es kevesbe morzsalodik utana.
Mellesleg pont a tudatlanolat verik at az osszerevok kiirasaval, mert pl a szentkanoskenyermagliszt es egyeb adalekok is tok egeszsegesek, ugyanugy lisztjavitok, ugyanugy van E szamuk.
Van par E ami nem valo kenyerbe, de ettol Meg nem lesz jobb a kezmuves. Sot. Abban aztan semmi nem garantalja az ossztetelt.
Ahogy mar mondtuk - egyikben is van jo es masikban is van szar.
Nem kell szuklatokoruen jarkalni.Attol, hogy valamibem van eleszto, meg siman lehet jo.
En kb mindent kiprobalok, az evek alatt eleg keves szarra futottam ra. Mondjuk itt nem nehez, olaszoknak nem lehet szart eladni. Azaz nincs is szar.
Meg eleve nem veszek gyanusan olcso elelmiszert.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #24980 üzenetére
Az én példámban 3/4 órát kell vonatozni egy külső kerületből a központi pályaudvarig, aztán onnan még tömegközlekedsz tovább. A bejárás jóval több 3/4 óránál. Stockholm óriási területen fekszik, ha a külvárosi részeket nézed, sok tó és erdő van közben, így a távolság elég nagy. Pedig a lakosság nem olyan komoly, Budapest jóval nagyobb lakosságot tömörít.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #24980 üzenetére
Irtam korabban, kollegano 160 ezerert adja ki a 40 negyzetmeres lakasat budapesten. Az meretben eleg minimalprogram. Nover fizu: fizetesek/egeszsegugy-es-szocialis-ellatas/nover - pont ki tudja fizetni egy atlagos nover. De gyalogolnia kell, mert berletre mar nem lesz penze. Ahogy masra se.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #24983 üzenetére
tesomek a Dornbirn-ban laknak Ausztriaban, es egy ~84 nm + nagy erkelyes (kb 10nm) lakast berelnek rezsivel egyutt havi 700EUR-ert
az kb 220k forintban
elkepeszto, hogy itthon tobbe kerul lassan
teljesen gepesitett butorozott lakas ennyiert, szep kilatassal a hegyekreez kb 5-6km-re van a Boden See-tol az osztrak oldalon CH-D-A harmas hatarnal, de Lichtenstein is 10-12km csak oda
a zürich-i ÖBB-s RailJet a KeletiPU-bol Feldkirch-ban all meg, ami a szomszed telepuleses onnan par km-re vannak a sielo helyek is csak
ha lenne ra igenye csak beul az autojaba es 10 max 15perc mulva ott van egy sipalyanarrol nem is beszelve, hogy nem egy kifejezett Chicago sem a kornyek, szoval nem azert "olcso", a magyar a draga igazabol
azota lett ilyen qrva draga lakhatas itthon, amiota partunkeskormanyunk rohadt okosan belenyult az egeszbe a CSOK-l
hirtelen minden keco ara min 10-15M-val tobb lett, mint elotte
az ujak azert, mert igenyelheto ra ez, es ingyen kozpenzforras a beruhazonak a vevon keresztul, a hasznalt meg azert, mert az meg felzarkozik moge arbantöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24980 üzenetére
Semmni nem marad meg és nagy a szórás mellette is, kollégák tele vannak 120-160ezer közti fizukkal, ami ugyanaz a sáv, és 70-150ezer környéki albérletekkel, közösen meg összevissza toldozva, hogy kijöjjenek belőe. A 70ezer és a 140ezer közt meg pont 2x a szorzó, de míg egyik Zuglóban van, az olcsóbbak inkább a Soroksári út / Gyáli út és vge felé, de most volt nem régen valaki aki a Lujza u / Karácsony Sándor darabban bérelt egy lukat muszájból és hát azért az sem olyan környék ahol mi szívesen laknánk.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24983 üzenetére
Ma jött facsén szembe...
Bp. 11. ker., új építésű, de van ~1 éves is, bútorozott 36 nanométeres ingatlan beálló nélkül 140+24K közös ktg., beállóval 170+29 kktg... Gyakorlatilag 200 egy kerti beállóval egy ingatlan BÉRLÉSe. Én ~jókor vettem ezt a vackot, ez saját, jelenleg ~60 az össz banki hitel, amit fizetek, rezsi meg annyi, amennyi. Közös akármi ~20-25, télen fűtés végett ~35-38, ebben minden IS benne van. 2 tároló, 3 teremgarázs utáni díj, szemétszállítás, fűtés+melegvíz, kertgondozás, közösnek a jatt, megatöbbi IS:A CSOK odatette az ingatlanárakat. Amit vettem, anno 2010ben volt16.5M, ebből 14M a lakás, 2.5M meg egy beálló+tároló kombó. Majd jött valami krach 2010vége-11 elején, nem ment el semmi lakás, a kivitelező meg még építkezett ugyanezzel a projektcéggel 2 másik helyen, ott se mentek a kéglik. Emiatt volt garis bejárás, és pár lakónál javítás IS! Ilyen is ritkán van manapság... Ez a 14M csökkent egy ideig de aztán ~3éve meglódult az ára, most a környék végett ~35-és megkockáztatom-40M közt el lehetne tolni. A garázs+beállót ~3ért, a másik tároló+2beállót (ezek ilyen egymás mögötti helyek, tároló ajtóval szemben 2 autónyi hely) ~5Mért lehetne. Ez utóbbit a lakásválság végefelé ~önköltségi áron elkótyavetyélték, ezt sikerült 774E HUFért megvenni. Ami anno 2.5M volt, meg ez még nagyobb is egy autónyival.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24700 üzenetére
És ilyet?
https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY19FH008-preliminary-report.aspx
Már emlegettük párszor, csak most lett hivatalos. Néhány 20 éves nem "önvezető" is lekapcsolja petrót, aztán csókolom. Itt valami nagyon megállt, ahogy a múltban már többször.
-
Frawly
veterán
válasz WiZARD #25886 üzenetére
A 2600K egy nagyon bika proci, most sem számít rossznak. Sok olcsó low budget procit simán ver ma is, ilyen Celeronok, Penyák, i3-ak, esetenként i5-öket is. De! Már az +50% is nyomós érv lehet a váltásra, és ahogy a linkelt tesztet nézem, nem egy mérésnél 100%-kal marad el. Kár, hogy Ryzenekkel nem teszteltek.
Meg a Sandy Bridge csak DDR3 only, PCIe 2.0-át tud (a 3.0 és 4.0 helyett), nem kezel NVMe-t, max. 4 mag a konzumer szegmensben, a nagyobb csíkszélesség miatt jobban is melegszik. Szóval lehet előnye az újabb platformra váltásnak, de tény, hogy nem mindenkinek éri meg.
Én sem cserélném le, ha lenne egy i7-2600-asom, amire én használom, az is tökéletes lenne még pár évig. Gondolkodtam is, hogy veszek használtan ilyen 2600-szintű procit vagy valami xeonos variánsát, mert nem olyan drágák ezek, de a Ryzen sem volt sokkal drágább, és annak van még jövője, később is könnyebb bővíteni, upgrade-elni. Bár most kicsit elkeseredtem, mert pár napra rá bejelentették a Ryzen 3-as szériát, és állítólag menne a B450-es lapomban, de az alaplapgyártók nem ajánlják. Pedig pont azért is vettem AMD-t (azon túl, hogy a sérülékenységek nem érintik, meg azonos pénzért több mag, több cache, stb.), mert az alatt nem kell minden generációnál lapot cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #25898 üzenetére
Egyértelmű, h büntetni kellene az alibi töltőket. Mondjuk olyan rendszer eleve kellene, ami 80% töltöttségnél küld egy sms-t a tulajnak, majd 100%-nál elkezd az adott körzetbeli parkolási díj mondjuk 10x-ével ketyegni idő alapon.
Én kompletten az egész elektromos autós dolgon gondolkodtam el, mert nagyon tetszik továbbra is, de ha a swift 4 literes fogyasztásához hasonlítom, akkor azt a többlet 8 millát kb soha nem termeli ki. Ok, kis autó vs adott esetben családi, de akkor is, elgondolkodtató.
Belvárosban lakónak pedig a legritkábban kell óttó.[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #25901 üzenetére
6 M kulonbseggel is 12000 liter benzin (500 Forintos literenkenti arral kalkulalva).
6 literes fogyasztassal az 200e KM. (Leslienek 300e)Nyilvan annyi ido alatt van nemi karbantartasi koltseg, de te meg (egyre inkabb mindenutt) fizetsz a toltesert, szoval kb ugyanott lesz a szamla vegosszege. Szerintem.
Labnyom ide vagy oda, ez meg mindig a benzines fele billen.
Nincs limitalt hatotav, nincs masokra varakozas a toltonel: az en elvem az, hogy szopjon masMajd ha annyi ido alatt feltolt amennyi egy tankolas, akkor megeri elgondolkodni.
Addig tul maceras es tul limitalt. Nekem.FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #25917 üzenetére
És abenzines/dízel egyébnél is úgy van, hogy amit az alap csomagon felül ajánlanak, az hirtelen kötelező lesz, ahol szintén vastag a ceruza. Bár páran kezdenek rájönni, hogy nem érdemes túl drágán adni a júzernek. Viszont egyre jobban meg kellene fizetni a szerelőket is, akik nincsenek, azt meg csak bevételből lehet :-D
-
-NoVa-
őstag
válasz WiZARD #25920 üzenetére
Ha rászerelsz egy splitklímát, akkor az már több, mint 30 centit ki fog lógni hátra, a beltéri egység meg elfoglalja a hátsó ülést élére állítva. Akkor meg már ott a Smart ForTwo abban a hosszban eleve légkondival
Viszont ha családdal megyünk, akkor 2 smart az 5.4 méter, annyi parkolóhely nincs is a megyében.
-
eattila
csendes tag
válasz WiZARD #25946 üzenetére
Normál üzemanyagos autót sem tankolhat senki ingyen. Elektronyost se lehessen már. Szerintem.
Amúgy is azt ki fizeti? Itt is van 1 töltő, szerintem free. De legyen fizetős. Vagy vegyen hibridet akinek nincs saját töltési lehetősége.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #25953 üzenetére
Ja a MOL fele megoldas marhasag, ez az elmus a realis, ha jol lattam 100 forint lesz per kW/h, az az otthoni ar kb. duplaja. De meg mindig joval olcsobb mintha benzinnel jarna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #25973 üzenetére
Nyilvan az a cel az egesz villanyautozasnal hogy otthon toltsd es csak akkor hasznalj ilyen toltot ha rakenyszerulsz. Az ilyen nyilvanos tolto premiumtermek, meg is fizettetik az arat.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Phülöp
addikt
válasz WiZARD #27103 üzenetére
Én általában fröccsözök, a bort pohárban adagolják, a bizserevizet meg literes üvegben. Ha nincs hangulatom hozzá, akkor egy nagy vizet kérek (itt qrvajó a csapvíz, Máltán viszont csakis üvegeset szabad).
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #27103 üzenetére
A 0,33 is egy kalap kaki, gyerek is siman megiszik belole 2-3 darabot.
Miert nem lehet sima felliteres amit felszolgalnak?Ertem en, hogy a muanyag palack, nem 5*, de poharba kitoltve maris nem nezed a muanyagot.
Siman lehetne felliteres poharat adni, mint mondjuk a soros korsok es problema megoldva.Gyereknek is megtanitottuk, hogy ha amugy is veszunk valamibol akkor ne vegyen a 2 literes udito/viz melle meg egy fel litereset (azert, hogy a kocsiban megigya), siman lehet inni a nagybol is, kocsiban van pohar. Inkabb egy (papir) pohar, mint meg egy muanyag palack.
FőDudu
-
npera
újonc
válasz WiZARD #27880 üzenetére
Ez szerintem teljesen jó hang. Abszolút nem zavaró vagy hangos, a város alapzaját nem ez fogja növelni. Viszont ha éppen elindul vagy csak parkoláskor manőverez egy ilyen BEV, akkor segíthet felhívni a figyelmet a kocsi közvetlen környezetében. Kábé 10 méterről már mindegy is, onnan már nem kell hallattsszon.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Revolut
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Tippmix
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest