Új hozzászólás Aktív témák
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #33901 üzenetére
Ez egy USA-autó, ahogy nézem. Végignéztem a videót. Az autopilótát a sztrádára felhajtva kapcsolja be. Előtte nem navigál vele.
A sztrádára felhajtva megy 25 km-t, amit gyakorlatilag végig felügyel, a keze a kormányon. Bár vágva van a videó rendesen, de egyfolytában bimbammol neki a kocsi, hogy tegye a kezét a kormányra. És megy 25 mérföldet úgy, hogy nincsen semmi, csak autópálya. A legnagyobb challenge egy nagyon lágy ívű elágazás, amikor van 4 sáv és 2 ide, 2 oda megy.
Ne haragudj, de ez nekem egyáltalán nem meggyőző. Mint mondtam ez egy Level 2 AD-rendszer, ami gyakorlatilag egy okosabb tempomat. Folyamatos felügyeletet igényel, de a sofőrre áthárítva a felelősséget tud sávban maradni többnyire és az USA-ban engedték nekik sávváltást.
Meg kellene újra néznem, de azt hiszem, hogy Norvégiában is tudott indexre sávot váltani a Model 3, amikor a Fully Charged tesztelte és Svédországból mentek vele Norvégiába. Ott nem navigálva kattintotta be az autopilot funkciót (sávtartásra) és indexelve tudott sávot váltani úgy, hogy nem kapcsolt le azonnal a rendszer.
Szóval az álláspontomat fenntartom. Ne vegyétek ezt ócsárolásnak vagy köpködésnek, mert nem annak szánom. Csak tárgyilagosan kielemeztem, amit tapasztaltam.
Egy buta sebességtartó tempomathoz képest nagyon okos a rendszer. De ez nem önvezető rendszer, itt keverik nagyon sokan a fogalmakat és hogy milyen technikai megoldások és megbízhatósági jellemzők érvényesek a különféle AD kategóriákra.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #33913 üzenetére
ja
amugy azt neztem, hogy ~13misi a fapad E-Golf is, es azert ahhoz kepest azert annyira nem sokkal tobb mar a legputribb Model3 sem arbanmeg a hatotavja eleve mennyi is?
"akar 231km"
az olyan VAG-san gondolkodva lehet kb 180-190km12.7M az alapara, par okossag bele, savtarto asszisztens meg a LED-s elso-hatso lampa, telicsomag stb, semmi kulonos dolgok, mar 14misi felett is van az arcedula
es ebben nincs borbelso sem +750k-ert, azzal ~15 is lennehagyjadmar
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz WiZARD #33913 üzenetére
Itt ismét egy elég komoly filozófiai kutya van elásva. Ennek nagyon sok mélyen szakmai vonzata van, amin nagyon komoly fejlesztőcsapatok dolgoznak már évek óta. Rettentő komplex jogi háttere van a területnek, nagyon sokféle piac létezik eltérő követelményekkel és előírásokkal. A törvényi adaptáció sem azonos sebességű különféle részein a világnak. Nincs egy megoldás ami mindenhol működik és eladható. Szóval nem egy fórumban könnyes megvitatható témáról van szó. De lehet mindent egyszerűsíteni, hogy legalább vitatkozni lehessen róla.
Musk durván betépve kiabálta az interjúban, hogy mindenki aki LIDAR-t használ az sikertelenségre van ítélve (they are DOOMED, DOOMED!!!), míg ők csak kamerákkal és talán szonárral akarják megoldani a kérdést.
Más OEM-ek biztonsági kockázatnak tekintik a csak kamerás megoldást, mivel az egy frekvenciatartományban működik csak és az optikától függően a belátható távolság is limitált. Tehát szonár, radar, kamerák és LIDAR a legtöbb esetben a szenzorok kategóriája, aztán ezekből próbálnak valamit kihozni. Mellette persze felhőből jön egy csomó navigációs adat, komoly navigációs adatbázis van a kocsiban lokálisan, de azt is folyamatosan frissítik és próbálnak car-to-car kommunikációt is megvalósítani, hogy a kocsik egymásnak is tudjanak jelezni a megváltozott tapadási viszonyokról vagy vadakról az út mentén vagy lovasról vagy kerékpárosról vagy akármiről ami a hagyományos navigációs adatokból nem elérhető, de alapvetően tudja befolyásolni a jármű dinamikai viselkedését vagy a forgalmi szituációt.
Amit Musk erőltet az más OEM-ek szemében simán lehet felelőtlen hazardírozás. De korlátozott biztonságra törekedve persze elég sokálig el lehet menni csak kamerás rendszerekkel is. A gond akkor jön, ha olyan szituációba keveredsz, amikor a sima kamera (akár infra, akár látható fényre állított) erősen hátrányos körülmények között kell operáljon és nincsen más frekvencián működő rendszered. A sebességtől és távolságtól függően ugyanis nem lehet mindent egyfajta szenzorral megoldani. Ha azt mondod, hogy majd szoftvertől kikompenzálod, akkor ott alighanem súlyos kompromisszumok lesznek a biztonság területén.
Visszatérő érv, hogy a többi autógyár semmit nem fejleszt, nekik nincsen autonóm vezetésre optimalizált flottájuk és nem gyűjtenek adatot. Vagy ha gyűjtenek is, akkor az elenyésző mennyiségű a Tesla adatbázisához képest. Ezt elhinni elég naív dolog. Ha egy OEM nem kezdett el évek óta gyűjteni adatot ilyen irányban, akkor az kábé öngyilkos lépés. Legfeljebb nem a sajtóban hencegnek ezzel, hanem csak tisztességesen elvégzik a házifeladatot és nem nyomnak ki prototípus érettségű megoldásokat éles környezetbe. Hogy visszatérjek a komoly filozófiai ellentétekre különböző OEM-ek között.
Lehet, hogy egy ma kapható VW vagy Volvo nincsen úgy bekamerázva, mint a Model 3. De amikor lesz megbízhatóan működő algoritmus és különböző időjárási körülmények között megbízhatóan működő szenzorok (akármilyen is legyen), addigra lesz a kocsikban és az működni is fog. Akkorra vélhetően a Tesla sem ugyanazt a megoldást fogja erőltetni, amiről most azt állítják, hogy mindenek felett megbízható, robosztus és biztonságos.
Senki sem lát bele kívülről, hogy milyen fejlesztések mennek a különféle OEM-ek keretein belül, ezt nagyon korlátozott mértékben szokták Twitteren kiteregetni.
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #34365 üzenetére
Hivatalos mérés az érdekes, a különféle marketinges "mérések" nem annyira érdekelnek.
Amikor majd futnak már széria gépek és jönnek 3rd party mérések azonos körülmények között és lehetőleg nem elferdítve az adott gép erősségeire igazítva, akkor az érdekes lesz.
Addig minden más csak érdekes információ.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #34353 üzenetére
Jön lassan egy EU-modell Tesla Model 3, akkor majd megpróbálom kivenni pár órára. És szerintem viszek magammal kamerát és letesztelem az autópilótát a helyi közlekedési viszonyok között.
Kíváncsi vagyok, hogy maximálisan betartva a KRESZ-t és az autó szoftverének ajánlásait és peremfeltételeit mire jutok.
Ha sikerül, akkor lesz jutúb link természetesen.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #34642 üzenetére
Ez a "levettek a polcrol" teoria, ha igaz, valahol vegtelenul megalazo a tobbiek szamara. Meg a 7:05 is a Ferrari/Lamborghini meg a tobbi szupersport auto gyarto szamara. Mar nem csak egyenesben picsazza el majd oket egy ket tonnas, hetuleses szedan, hanem a versenypalyan is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #34972 üzenetére
Szerintem az inflacioval fogjak megszivatni azokat, akik beleugrottak. Mert van mas allampapir is, de az ugy van arazva hogy inflacio+szazalek. Bar az inflacio is annyi amit a papirra irnak, nincs mar itt semmi kontrol vagy barmi kozuk a valosaghoz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
-
Sipi-
tag
válasz WiZARD #35116 üzenetére
A lustaság magasiskolája, nehogy már a kocsihoz odamebésseo még 50 lépést meg kelljen tenni. (Egyelőre) idegesítően lassú, mire odaér háromszor oda lehetett volna sétálni/futni a kocsihoz (főleg az utolsó, piros kocsis videónál). És végül megáll az út közepén. Zseniális.
Ja, nem.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Gabibácsi
tag
-
BobaHWSW
újonc
-
npera
újonc
válasz WiZARD #35425 üzenetére
Audi A1 E-tron megvolt? Soros hibrid, 250 cm3-es Wankel-motor range extenderrel. Az gyakorlatilag egy elektromos autó volt. Csak senki nem vette.
Most minden fontos piacon (EU marginálisan az, Kína és USA) a SUV-ok mennek. Akkor az lesz. Második pont: egy ekkora autóba lehet olyan erős hajtásláncot berakni viszonylag könnyen, amitől nehéz előrehajolni hányni.
Röviden: igen, ez a divat.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #35808 üzenetére
Ha Budapesten töltöd, akkor okés. Tervezni kell. Házunk környékén van hozzá és ahogy látom eléggé üres, csak akkor este malmozzak el vele? Mai napom bele is fért volna egy elektromosba, és akkor ez most átlagon felüli volt. A többi innentől sima ügy, csak az évente sokkal több átlagon felüli a nagyon szopó, meg ha most innen menni kell valahova.
Pfff, azért jól néztem ki és még nem is csináltam semmit.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #35898 üzenetére
Valamennyire minden merül. Van a celláknak önkisülése, ezzel nem tudsz mit kezdeni. És bár tipikusan a legtöbb nem létfontosságú node lemegy standby vagy deep sleep módba, de ha valami event van, akkor adott esetben fel tudnak ébredni. És akkor szívják a delejt.
Ha elkezd mondjuk akksit balanszírozni, akkor fogy szépen. Vagy ha valami miatt fűteni kell az akksit. Ha van 12V-os akksi, akkor azt is kell tölteni, akkor a DCDC elkezdi nyomatni bele a delejt.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #35911 üzenetére
12V-os akksi abban is van. Ha lemegy a töltöttség abban, akkor a DCDC elkezdi tölteni. És abban is vannak különféle CAN-buszon vezérelt komponensek. Ha valamelyik fel kell ébredjen, akkor az beindul, majd energiaigénytől függően akár a kontaktorok is kapcsolódnak és felkelti az akksit is. Nem tudom milyen esetben balanszírozza az akksit, de ha arra van igény, akkor azt is elkezdi csinálni.
Optimális körülmények között simán el tudom képzelni, hogy marad ahogy van.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #35945 üzenetére
Az az 1.33-as auris moci volt, a szervizek a gyári 0w20 helyett 5w30-at töltögettek bele lelkesen.
Ne keverd azzal, h a szervizek, illetve nagy felhasználók valóban hordós olajat használnak. Szerelő spannál is az van, kipumpál annyi olajat belőle, amennyi kell az adott mociba. Kevesebb hulladék, egyszerűbb logisztika. A hordóban ugyanaz az olaj van, mint amit megveszel kis kiszerelésben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest