Új hozzászólás Aktív témák

  • campernoob

    csendes újonc

    válasz orientcx #34028 üzenetére

    orientcx

    Még egyszer gratula a videóhoz, remek a humorérzéked! Igazándiból csak annyi merült fel, hogy teljesen használhatatlan-e a Cutter combatra, válasz természetesen nem, de az ilyen képességei elmarad a vetélytársakéhoz képest. Mivel a youtubon sincs túl sok videó ezen kérdéskörben (talán még combat Orca videóból is több van...), ezért reagáltam a felvetésre, és ebből alakult ki a remélhetőleg tiszavirág életű "Justice for Cutter!" mozgalmam. Egyébként a feladvány nem túl bonyolult mive a hajó adottságai igencsak leszükítik a lehetséges elfogadható megoldások számát. Ugyan ez a felvetés Condára, Corvette- re már sokkal nehezebb, mivel a lehetőségek sokkal szélesebbek, és a lehetséges jó megoldások száma is igen nagy. Egyébként már túl vagyok a harci Conda időszakon, végülis valamivel meg kellett keresni a Corvette-re valót. ha már Corvette, akkor én a kevert SB megoldást alkalmazom reinforced bi-weave shielddel (természetesen terjed a neten az a bődületes marhaság is, hogy combat shippen használjunk thermal resistes shieldet, de vajon miért? Nehogy napszúrást kapjon a pilóta?). Így 7 SB-vel (időközben az FDL-ről kukáztam egy jobb darabot) a Corvette shieldem a következő:erősség: 3056, kinetic resist:62,1% thermal resist:43,2%, explosive resist 70,2%, jó tudom ezek nem a legjobb rollok, de egy kicsit lusta vagyok az anyagbeszerzéshez, de összességében ezzel azért nincs akkora gond. A CZ-zés légyege az, hogy a küldetést teljesíted és ebből származik a bevétel, ha visszaosztod a küldi bevételét a hajókra, akkor könnyen belátható, hogy akkor keresel jól időarányosan, amikor a csirkeaprólékot irtod, és akkor keresel rosszul amikor "tökölsz" egy nagy hajóval, vagyis fordított logika működik a HazRes-hez képest. Sajnos az a lehetőség megszűnt, hogy ha ugyan azon frakcióra felveszel párhuzamosan küldiket akkor a killeket mindegyikhez beszámolja. Így volt olyan eset (sajnos már beleestem a három küldis korlátozásba), hogy 1 óra 20 perc alatt 50 milliót kerestem, ez szerintem HazResben lehetetlen. A mostani rendszer szerint is azért megvan a kb. 10-15 millió/óra (cserébe könnyítettek mindkét szint nehézségi fokán ezért gyorsabban lehet darálni), mivel HazResben nem vagyok annyira járatos, ezért kérdezem hogy ezzel a célpontválogatós módszerrel hozható-e ennyi? A kis vadászok egyébként meglehetősen hatékonyak a CZ-kben, olyannyira, hogy a Corvette fegyverzetét is ehhez igazítottam. A nyerő választás a birodalmi fix beamos verzió, mert a fedes nem tud profitálni a plusz shieldből és hullból. Néhány dolog ezzel kapcsolatban a kisvadász akkor hatékony, ha besegít neki valaki, az sem szükséges, hogy tényleges sebzést vigyen be (mert ez lehet akár AI segítség is). Low intensity CZ-ben jobb magunk mellett tartani (defence mód) és utasítgatni a célpontok közös támadására, míg high intesity esetén agressive módba kell kapcsolni, és nem szabad targeteket adni neki, mert ilyenkor előszeretettel sérül, vagy elhullik. A mennyiben a közelünkben tevékenykedő vadász elhullik, és az új kiküldött azonnal megismétli ezt a produkciót, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a közelünkben (a valószínűség sorrendjében) AspX, Type-9, Phyton, Imperial Courier van, ezek előszeretettel rakétáznak, és egyszerre több is lehet belőlük, ezért ilyenkor nem szabad a kisvadászt kiengedni (max a legutolsó ilyen típusú ellenfél támadása közben, és biztonságosabb ha az ellenfél pajzsát már leszedtük). A kiengedési szabályról: (Akkor ezek szerint ezzel lehet, hogy még nem is találkoztál?) ez akkor következik be amikor a CZ-ben elfogynak a szövetséges hajók, ez a küldetést adó frakcióval való viszonyodtól függ alacsony szinten 40-50 killél jelentkezhet (nem a killek száma számít, hanem ez időfüggő paraméter), de legutóbb amikor így jártam akkor ez kb. 150 killnél volt. A probléma az hogy az utolsó 10-15 percben már csak kevés szövetséges van bent, és a támadások egyre nagyobb része rád összpontosul, ugyan minden ellenfél csak egy picit "rág le" a pajzsodból, pont ez ami elaltatja az ember figyelmét harc közben, és ami után kilőtték az utolsó szövetségest, akkor vagy hozzád dob erősítést, vagy rád dog a közvetlen közeledbe egy rakat rakétás kis vadászt, akik azért veszélyesek , mert ha menekülés közben leesik a pajzsod akkor könnyen kaphatsz thruster találatot, és ilyenkor a reboot alatt vagy szétszednek, vagy nem. Ilyenkor a menekülés a pusztán a sebességről szól egy ellenséges Ai Cutter elől mindhárom nagy vassal gond nélkül lelépsz, de itt a leggyorsabb vadászok elől kell kereket oldani. Egyébként még annyi változott, hogy megnövelték a CZ-k méretét (hogy mennyivel azt nem tudom), ezért nem kaptam figyelmeztető üzit, illetve büntit a "táblától" 70 km-re. Valószínűleg számodra nem fog újdonságként hatni, de kezdő játékosoknak hasznos infó lehet: menekülés közben a flight assistot ki kell kapcsolni, és úgy boostolgatni, így akár egy 100 m/s-mal gyorsabb hajó elől is el tudsz menekülni. Egyébként a legutóbbi esetben egyszerűen túlemberkedtem az egészet: majd én megoldom tűzerőből(!!!), aztán mégse... Végül is annyit azért nyertem az eseten, hogy így megszabadultam a poszttraumás stresszben szenvedő pilótanőmtől, aki a története szerint biztonságiként dolgozott szállítmányok védelmében, de a fukar vállalatok mindig elspórolták a védelmet, és ezért mindig túlerővel kellet szembenézni kalóztámadás esetén, ezért amint meglátott két-három ellenfelet máris elkezdett hisztizni, hogy jaj jaj ezek többen vannak... A mostani ezt a szituációt sokkal pozitívabb életszemlélettel kezeli: Több ellenfél? Öljük meg egyszerre őket! És a poén, hogy ezt néha ténylegesen teljesíti is. Ez egy apró adalék a játékban, de nagy piros pont a Frontiernek ezért.

    Micsurin

    Végül is csak a te mondatodat fordítottam ki, bocs ha esetleg túl erősnek érezted a poént. Remélem azért nincs harag? A pajzs különbség az ugyan azon shield boosterek használata mellett ezekre az értékekre jönnek ki, ezt nem én kezelem, hanem a játék kezeli így. A pajzs mérete nem csak attól függ hogy hányas méretű a pajzs, hanem egyéb paraméterektől is (aki akar nézzen utánna, egyszer találkoztam ilyen leírással valahol), átrakva ugyan azt a pajzsot egy másik hajóra más erősséget fog adni. Az azért nem teljesen igaz, hogy a combat asztalnál ne osztottak volna neki lapot, mert van aki PVP-re is ezt használja (feltételezem tudja mit csinál). A több vadászos indítás az a Corvette specialitása lett volna (két sidewindert indíthatott volna egyszerre), de ezt a multicrew bevezetése miatt elvetették PVP-ben felborította volna teljes egészében a játékegyensúlyt. Ahhoz hogy a Cuttert a megfelelő helyén tudd kezelni, ahhoz tényleg meg kell ismerni a játék további aspektusait is, és akkor világossá válik, hogy milyen esetek azok amikor ő a legjobb választás, mert több küldit tudsz vele egy körben megcsinálni. Ezek jellemzően utasszállító küldik, vagy delivery missionok, ahol egyébként érdeklődést mutatnak a az NCP-k az aktuális rakományod iránt, ilyenkor azért jól jön a pajzs (jellemzően egy kisebb méretű van fenn a 8-as slot túl értékes ilyenkor) és a harcképes fegyverzet. Például két napja egy egyébként rövid túrán (egy ugrás 15 perc SC majd 1000Ls a kövi bázisig) 7 darab "eliminate enemies" bónusz missziót dobott be a rendszer, vagyis 7 külön Ncp akart kirángatni SC-ből (szerencsére az első submitnál 3 ügyfelet gyorsan lerendeztem, így már csak további négy kellemetlenkedő Fer-de-Lance után kellett felvennem a jutalmat). Végülis egy biztos, a Cutter nem egy "kell, hogy legyen" hajó, de ha már van akkor miért ne használjam.

Új hozzászólás Aktív témák