Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
E robogója van valakinek? Mit ajánlotok?
45 km/h és azért 30-40km azért tudjon. Munkába járáshoz 2x12 km-re[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz FIREBLADE78 #3249 üzenetére
Szinte egyik se eszik 2 litert, vagy ha mégis nem 45 km/h a vége. És volt benzines robogóm és marhára nem csak a benzin kell bele. Mindig volt vele valami.
Milyen 3 millió? A fenti linken lévőnek is csak 1.100.000 az ajánlott ára. De én láttam már kínait 400.000-tól felfelé. (Z-tech) Csak nem tudom melyik ami jó. Mert ugye azt írtam hogy max 45 km/h, vagyis B kategóriás jogsival vezethető legyen.
Napelemmel töltve szinte nulla lenne az üzemanyag költségem a jelenlegi 15.000-ről. Legalábbis nyáron.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz FIREBLADE78 #3251 üzenetére
B jogsival is lehet vezetni az erősebb 50-es robszikat.
És az melyik lenne? Full laikus vok hozzá.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Hát én 95% városnál már erősen gondolkodnék a tömegközlekedésen. Illetve pont a városban problémás megoldani az otthoni töltést. Kertvárosban még hagyján persze.
Dízel: én eddig még nem futottam ebbe bele. De halottam már róla. Kis kutakhoz eleve sose jártam be, a nagyoknál meg ritkán fogy ki. Vagy ha nem volt, akkor meg be volt jelentve és eleve a Mol-hoz mentem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Tudtommal bárki fent lehet. Nem kitétel az e-autó megléte.
Érdekes hogy összesen 2 mondatom volt a hsz-ben és csak az egyik fogott meg. Pedig pont a másikban válaszoltam neked. De sebaj.
Amint anyagilag lehetőségem lesz rá és találok szimpatikus autót váltani fogok. Én ahogy látom 8 millió körül van az a határ jelenleg ahol lehet értelmes autót találni használtan. Évi 10-15.000 km-el nekem nem jön ki a matek.... még napelemes háttérrel se. Ettől függetlenül érdekel a téma és próbálom követni a változásokat és két lábbal a földön állni. Az ember már csak olyan hogy szeretjük a saját döntéseinket mindenféle kakival alátámasztani.... akkor is ha tudjuk hogy rosszak. Itt sajnos néha ez látszik.
Na és akkor most lehet fikázni:[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Érdekes hogy ezt a fontos részletet sehol se nagyon firtatják. Hasonló gumival felszerelt hagyományos autónak is javulna a fogyasztása jelentősen ha ilyen gumit használna. A kisebb tömeg miatt meg rövidebb lenne a fékútja.
Gondolom ez miatt nem lehet rendesen vontatni se sok modellel.Nem is találok e-autóról fékút tesztet se.
Érdekes hogy nem ezzel reklámozzák őket.
Gondolom a kerékdob már eleve olyan pici, hogy szélesebb gumi nagyon fel se megy...[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3357 üzenetére
Komoly baj nyilván majd vizes vagy jeges úton fordulhat elő. Virsli gumival megállni a jégen nem egyszerű buli. Nekem a gumi az nagyon fontos az autónál.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ezt te most komolyan gondolod?
Ritka nagy baromság.
Amikor fékezzel a guminak csak nagyon pici része érintkezik az aszfalttal. Szart se ér hogy neked mennyi gumid van még azon kívül. A fék hatás csak azon a pici felületen fog jelentkezni. Az e-autók nagy nyomatéka miatt van lehetőségük a gyártóknak ilyen nagy kerékméretet választani. A nagy felület a gumikopásra van hatással, lassabban kopik.
Nekem ilyen keskeny gumim nincsen. A Golfon Pirelli 205/55 R16-ot használok. Ezen a gumi futó felület mintázat kb 59 cm-en kezdődik és a 205-ös guminál kb 18cm ami érintkezik az aszfalttal. És ebből a 18 cm-ből jó ha 3-4 cm ami folyamatos érintkezést biztosít. A többi az csak van és a fékezés ezen fog történni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Mivel te se vagy varázsló meg én se akkor hogy állsz meg a jégen? Mert arra ugye bárki ráfuthat.... ónos eső is bármikor eshet télen. Az meg nem válasz hogy olyankor nem indulok el, mert a munkából nyilván mindenki hazamegy és ha beteg valaki megyünk a orvoshoz. Az időjárás meg nincs rád tekintettel.
Nyilván sokat segít hogy gázelvételre erőteljes a fékhatásod az e-autónál. De a vészfékezésnél egy adott tempónál állóra fékezzük az autót. Senkit nem érdekel a motorfék. Az számít mennyi a tapadás az úton. Az e-autóknál ezek szerint vicc. A nagy önsúly miatt én valahogy azt képzeltem hogy szélesebbek a gumik. De tévedtem. Érdekes hogy a hagyományos járművek esetén teljes egészében e logika szerint vannak felgumizva. Az e-autókra ezek szerint nem érvényes a fizika.
Persze vannak gumifejlesztések a gyártók részéről csak nehezen hihető hogy az alacsony gördülési tényezőhöz nagy tapadás társul fékezéskor.
Ezek után jobban meggondolom, hogy lelépjek-e az úttestre egy zöld rendszámos elé. Persze alacsony sebességnél kicsi a fékút különbség, de pl én főút mellett lakom. Ahol sokan száguldoznak.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3364 üzenetére
Az 59 cm kerékátmérőn mérve értendő.
Ezzel már lehet valamit számolni. Csak tudni kell egy e autó hasonló adatait.pl: A munkatársamnak van egy Hyundai Atos-a. Azon van neki 155-ös gumi. De annak az önsúlya 810 kg. 1998-as technikáról beszélünk. Fékútban ezek szerint visszafelé fejlődik az autózás. Annyi előnye van egy új autónak hogy van bennük ABS ami segítség a laikus vezetőknek.
A vészfékezés nem azt jelenti hogy várom hogy az autó megálljon a regeneratív fékezéssel. Azt nem fogja egy gyalogos vagy biciklis se megköszönni.
Olvastam itt az elébb az I3 ültetéséről valakinél: az amúgy is kicsi aszfalt érintkezésre még rá fejel az ember egy keményebb rugózással??? Normális?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Azért azt szögezzük már le hogy ha kiugrik eléd egy őz, vagy egy kamion bekanyarodik eléd, akkor ott vajmi kevés lesz a természetes lassulás. Ott az fog számítani, jók-e a fékek és van-e tapadásod. Nekem mivel van az autóban tempómat használom is és ilyen esetben nincs miről levenni a lábam. Még városban is. Így nincs sebeség túl lépés. Megy az adott autó egy sebességgel és meg kell állni. De én az elejétől vészfékezésről beszéltem.
A szüleimnek a 2004-es Corsaban nincs abs. A nagyon nem 30 éves. Az autók átlag életkora 15-16 év itthon.
Jégen természetesen az van amit írtál. De szó sincs róla hogy nem lehet rajta megállni, mint ahogy írták.All: Mellesleg nem kell ennyire mellre szívni az egészet. Sehol se írtam hogy szar az I3. Nekem nem tetszik és kész. Mindenkinek más tetszik. Csak csodálkoztam rajta hogy ilyen keskeny gumin ekkora önsúllyal hogy lehet vele megállni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3412 üzenetére
Értem. Ezek szerint csak azok a problémák a valósak amiket te elfogadsz.
És nyugodtan szard le ha valakit az aggaszt hogy elüti a gyalogost vagy se. Engem a saját biztonságom mellet érdekel a környeztem biztonsága is. Ne haragudj már érte.
Nem mellesleg a gyártók nem a user érdekeit nézik, hanem a sajátjukat. És rengeteg mellé nyúlásuk volt már. A márka hűség miatt a felhasználók meg szeretnek maguknak olyant is bebeszélni ami nem tükrözi a valóságot és lenyelik a hibákat.
A pontosság kedvéért: nem Ioniq 5-öt írtam, de sebaj ez a legkevesebb.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3423 üzenetére
És egyenlőre ki kellet fizetni a motort ami közel 10 millió volt a szereléssel együtt.
Van egy ismerős ügyvéd aki kiment az új BMW-vel Horvátországba a családdal. Az automata váltós autó az út szélén leégett a szar turbó miatt. Jogi útra kellett terelni az ügyet, mert nem ismert el semmit se a BMW. Pedig szerelők által ismert típus hiba. De van millió egy ilyen.
[link] Ez is típus hiba.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #3431 üzenetére
Mert sok van belőle. Nekem pl 5-ös Golfom volt februárig. Abban pl nagyon csúnya volt a beltéri műanyag 2006.06-ig. Utána kapott updatet és csinálták meg rendesen. Nekem ilyen volt. 16 évesen is szinte újnak nézett ki a műszerfal és ajtókárpit. Volt ez a probléma pl a Passatoknál is. És ez is széria hiba volt amire semmilyen csere program nem volt a gyártó részéről.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
"A törésteszteken nyújtott teljesítménye egyenesen problémás, a frontális ütközési tesztek során a vezető mellkasát és a hátsó utas fejét érintő életveszélyes sérüléseknek nagyon magas a kockázata, az oldalütközésnél pedig a mellkas védelme marginális. A közepes törésteljesítmény és a gyenge ütközéselkerülő technológia egycsillagos minősítést eredményez"... "Ezek az autók nemcsak, hogy nem kínálnak szériafelszereltségként semmilyen értékelhető aktív biztonságot, de az utasok védelme is rosszabb, mint bármelyik jármű esetében, amelyet hosszú évek óta láttunk. Cinikus a fogyasztóknak megfizethető zöld autót kínálni, ha ennek az az ára, hogy baleset esetén nagyobb a sérülésveszély".
Ezt nem én írtam. Kár magyarázni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Bandit21 #3450 üzenetére
Pedig ha autó szakit kérdezel pont így fog válaszolni: Ez ismert típus hiba.
Szóval nem én találtam ki.
Mint pl a Golf 6-osnál a láncos vezérlés nyúlása. Szinte majdnem az összes motornál. 100-150.000 km-ként használattól függően cserélni kell.
A 7-esnél ezért vissza álltak szíjra.
Ha csak 1-1 autónál fordulna elő az nem lenne gond, de ha szinte mindnél fent áll az adott probléma az típus hiba.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ezek szerint nem láttál még ilyen autót belülről. Hagyjuk.
Hopp mit találtam: [link]
*lomha 1.4-es motorok
*zörgő műszerfal
*kisebb elektromos hibák
*üléslégzsák csatlakozók az üléspozíció állítgatása miatt kimozgósodhatnak, ezért hibára áll ki a computer
*PD kábelköteg, ami az olajtérben fut a hengerfejben ereszthet
*benzineseknél alapjárati probléma előfordulhat
*ablakemelő problémák lehetnek
*hűtő problémák (általában csere)
*csomagtér ajtó teleszkópok pár éven belül elfáradhatnak
*erősen kopó műanyagok
*2.0 TDI BKD motorkód, hengerfej repedés 2003-2008 (főleg chiptuning esetén 200LE felett)
Ezek szerint csak nem én találtam ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz wassermann #3582 üzenetére
És ha nem hegyen lakom hanem pont a völgyben? Lehet valamit állítani rajta?
Telefonoknál hasonlók miatt volt már gyártó elmarasztalás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Érdekes hogy a németeknél nincs korlátozás és ezek szerint ott totál káosznak kellene lennie.
Még érdekesebb az hogy majd mindenki szidja a kormányt, sokalja az üzemanyag és energia árakat de mégis telik rá gyorshajtani. Pedig ugye pont olyankor nő meg drasztikusan a fogyasztás, a motor-autó alkatrész kopás és nagy a baleset veszély is. Csak ugye a legkönnyebb másra mutogatni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz joghurt #3632 üzenetére
Sztem meg sokkal nagyobb baj hogy vezetés technikailag elmaradott sofőrökkel vannak teli az utak és ez mellett és műszakilag is sok a problémás jármű. Nem is értem hogy ezek hogy nem akadnak fent a rendőrökben. (mármint a 130-as sebeséghatárra gondolok)
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3648 üzenetére
Illetve mindenki aki jól megmondta: Ez most a megmondó emberes játék?
Mint kiderült a közúton mindenki halál nyugodt, de akkor itt a fórumon mitől vagytok befeszülve?
Ez némileg ellentmond egymásnak.... szerintem.
Ne csak máshol legyünk nyugodtak.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz joghurt #3658 üzenetére
Ne csak neki mond. Mondhatod nekem is. Nincs BMW-m, de ettől függetlenül ha sietnem kell sietek. De figyelek másokra és próbálok rájuk vigyázni és ezt várom el mástól is. Sajnos nem vagyok hibátlan van amikor én is hibázok. Olyankor jól jön a segítség. Az agresszív vezetést meg ki nem állhatom. Sokan pedig mindegy milyen tempóval mennek be vannak feszülve a kormány mögött. Kb mint egy ugrásra kész oroszlán. Ilyenkor nincs ott az illető 100%-ban és ez veszélyes.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3664 üzenetére
???
2004-2007-ig 20.000 felett volt a balesetek száma. 2021-ben meg 14194 volt. Ez neked hol emelkedés? [link]
Az általad linkelt oldalon csak 2012-ig mennek vissza:
A halálesetek száma meg a felére esett vissza 2001 vs 2019 viszonylatban.
A másik hogy azt is nézni kellene hogy a személyautók száma is emelkedik közben és ez nyilván több hibát generál. Nem beszélve az utak állapotáról, ami menet közben sokat romlott. Mert az államnak és az Uniónak is csak az új autópálya a buli. És közben meg a magyar autók átlagéletkora is folyamatosan nő. [link]
Szóval igazából semmi se kedvez a kevesebb baleset számnak. Ehhez képest szerintem nem ugrott meg ez a szám.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nem tudom volt-e már: [link]
Az ilyen hírek hallatán elbizonytalanodok kell-e nekem elektromos autó.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Lehet hogy vérzik a cikk, ezek ellenére nem cáfoltad meg. Az eredeti link fent van, és valós reddit bejegyzés. A cikk emliti hogy a tesla töltő nem fogadja el az akkut ha nem gyári szervizes a javítás. Ha ennyire bagatel tétel az akkucsere akkor nyilván lesz pár számla itt. 5,5 millió értékű autóra 4 millás javítás gazdasági totálkár mivel nem adja vissza a piac az árát.
Az hogy ki milyen szart vesz és mit költ rá nem az én problémám. Ilyen mindig is volt. Itt csak az a baj hogy itt a fórumon az eautózásról az terjed hogy kánaán van és bagatel rá a szerviz is. Szerintem meg sok itt a hantázás. Egyszerű megcáfolni mert csak fel kell rakni egy Teslás számlát az akku cseréről. És ha a dízelt meg a benzinest szervizes árakkal számoljunk a Teslát se harmadik féltől beszerzett gagyival kell számolni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ha jól emlékszem egy kereskedő értékelte fel neki annyira a cikk szerint. Ezek meg a piacon lévő árak: [link] És egyikben sincs ilyen magas mérföld. És még valszeg engednek is belőle.
Az a baj hogy állítasz valamit amit semmivel se támasztasz alá.
Tudom ez is bulvár: [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Ugyan már... Mert a belsőégésűeknél milyen tapasztalatokat lehet átvenni? Ugyanezt látom az eautózásnál is. A saját imádott márkánk ajnározása megy. Majd a saját károdon rájössz a problémákra vagy guberálsz a neten. Velem a sok forumozó elhitette hogy milyen jó a VW tsi... az ucsó pillanatban végül dízel lett szerencsére.
A fent említett teszt meg csak éveket említ, de megtett kilométert vagy mérföldet nem. Aki pedig használt autót vesz annak fontos lenne a távolság alapú grafikon is. Meddig érdemes megvenni egy ilyen autót. Az eredeti cikket meg nem érem el.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nem igaz. Ez esetben nem lehetne a távvezérlővel nyitni se az autót. Nyilván van amit kikapcsolhat, de hogy pont a hőszenzorokat miért kell kikapcsolni??? Nálam a dízel VW leállítás után még járatja a venti motort mivel érzékeli hogy valaminek még magas a hőfoka. Miközben már régen kiszálltam és lezártam az autót.
Ha jól tudom sok elektromosnál az akkuhűtés-fűtés is tovább megy vagy hamarabb indul mint ahogy beülne a vezető. És ha igaz amit írtak itt hogy az akkutűz lassú, nagyon jól előre jelezhető lenne ez az utasok/tulajok részére. Veszély esetén meg aktíválná a segélykérő részt. Mint ahogy balesetnél ezt meg is teszik. Szóval benne van a technológia, csak nem használják ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
folyamatos online canbus
Ezt ki mondta? Csak akkor kellen online lennie ha gond van. De mint mondottam jelenleg is van már sok modelben akku temperálás, azt is megoldották. A sport autóknál van turbóhőfok kijelző szóval az se űrtechnika.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Temperálás során az autó ébren van. Tesla is.
Hihetetlen. De nem azt mondtad hogy így sokat eszik az autó?
Minek minden cellára szenzor? Jelenleg is van rajta szenzor különben hogy temperálna? Na meg ha bármi rendellenes van az akkunál akkor ezt miért nem jelzi a leállításkor?Akarat kérdése csak a gyártó részéről. Te meg űrtechnikának akarod beállítani és úgy fested le hogy itt mindenek aktívnak kell lennie. Pedig ezt már egy egész pici panel is meg tudná oldani és ha bármi eltér a beállított értékektől akkor ébresztené a kommunikációs részt, mintahogy baleset esetén is meg tudja ezt tenni.
Az autó kikapcsolt állapotában van róla folyamatos visszajelzés és figyelés? Mesélj, kérlek.
A turbó használat közben melegszik túl. Szóval semmi extra nem kell, csak jelezni a tulajnak leállításkor hogy a tűz veszélye miatt most nem szabad leállítania.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen