Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz 7Heads Drago #3427 üzenetére

    Az életút autókat tekintve régi Swift, Toyota Auris, Audi A4 b7, Toyota Verso
    Most meg Kodiaq (nekem) id3 (feleségem).
    Az a4 miatt tehát volt kb 10 éve már VW csoportos autónk.
    Most meg úgy alakult hogy kettő van, egy Skoda meg az ID.

    A két autó tok ellentéte egymásnak, 7 személyes suv (1.5 TSI kézi) és kis elektromos. Mindkettő a családunk adottságaibol jön, van 4 gyerekünk, ezért utazni, együtt menni valahová kell a Skoda, és azért hogy a gyerekeket szét szórni és össze gyűjteni (heti 2-300 km városban, havi 1000 legalább) hatósági benzin ár mellett se legyen anyagi katasztrófa kell az ID.
    Itt az ID releváns, ezért arról pár szó:
    45kwh 150 le
    Éves átlag fogyi 13.5 kw/100 km.
    Tavasszal ősszel fűtés klíma nélkül 10-11
    nyáron városban klímával 12-13 télen fűtéssel 13-14
    Országút klíma 15-18
    pálya (ritkán ezért itt kb mondom) 20-25

    Érdekes mert ha én hajtom és szórakozni van kedvem (sport módban érezhetően jobban mozdul)+1+2 kw a fogyasztás, viszont ha nyugodtan haladok kevesebbet eszik velem mint a Feleségemnek, defenzívebben vezetek.

    Szegedrol Pestre autópályán fel lehet menni vele azért bátran.

    Az autó maga kényelmes és tágas, csomagtartó is elég (babakocsi mellé fér 2-3 nagy szatyor vagy egy nagy bőrönd és pár kisebb táska)

    Dinamikai 50-60 ig vicces 70 fölött farad el (8.9 a 0-100 tehát nem egy Tesla)

    Ami egyedivé teszi az e autó mezőnyben az a hátsókerék hajtás és az első féltengely hiánya miatt a meglepően kis forduló kör.

    Én szeretem, elég egyedi autó, Szegeden kb 3 mászkál összesen. (Jóllehet csomó ember írja hogy a tavalyi e autó pályázat után még mindig a rendelt autóra vár)

    Az első cikkekben szét szedték a szoftver miatt, én már nem látom veszesnek, igaz néha beuleskor kell pár mp mire összeszedi magát de jellemzően olyankor ha rögtön tolatassal kezdek és kapcsolja azonnal a 360 rendszert és utána ha indulok előre és azonnal valami menübe másznek bele akkor írja hogy várjak, tölt.

    A hátsó ablakemelő gombok lesporolasa a vezető felől vicces tényleg. A kartamasz hülyén néz ki (két kis bot) de rohadt jó helyen van és kényelmes hogy külön tudja állítani a két ülés.
    Annak a pár gombnak ami van a háttér világítás hiánya tényleg hiba nem értem ráadásul most olvastam id.5 tesztet és ott se csinálták még meg.

    Összességében mint keveset fogyasztó városi autó tökéletes, 100 km körben töltés nélkül lehet vele nyugodtan tervezni egy kisebb utat. AC csak 7.2 kw al tölt.
    Az akkuja aktív hűtéssel rendelkezik, (leaf -nek nincs pl) hőszivattyút nem kértünk bele.
    Igazán idegesítő tulajdonsága ami miatt megbántam volna hogy az anno versenyben lévő leaf/niro helyett ezt vettük nincs.
    Az önvezető rendszere tetszik, szar úton ha középen megyek néha rám szól hogy szerinte a sáv közepén kéne menni de ez is érthető.
    Országúton gyakorlatilag ha a kezem a kormányon akkor el megy magától a-b be. Nyilván nem autopilot de körforgalom előtt lassít kanyarba be megy, ha araszolni kell dugoban is ügyes.
    Futómű feszes sportos, se a súly se a magas teteje nem zavaró. Nehezebb mint a kodiaq de könnyebbnek agilisabbbnak érződik.

    Én otthon töltöm (AC) 20-80% közt tartjuk.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák