- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- EAFC 24
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
- PlayStation 5
- Diablo IV
- EA Sports WRC '23
-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Minstrel
senior tag
válasz molnigee #14942 üzenetére
Gimbal leérést oldjad meg, lehet azért is remeg a levegőben, mert induláskor csinál egy gyors kalibrációt. De mindenképp csináld meg rajta a 6 tengelyes kalibrációt [link] A szenzort leveszed és valami normális kockára téve minden oldalnál nyomsz egy kalibrációt, mint a jóember a videóban, utána visszateszed a helyére.
A propellereket se ártana balanszolni és az egész gépnek kalibrálj újra mindenét, iránytű, gyorsulásmérő meg amik vannak. Ha a propellerek ezekkel a kúpos csavarokkal vannak fent akkor azokat dobd ki és önzárós anyát tegyél fel helyette, vagy sima anyát ha ellenkező menetes motorok vannak.
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #14942 üzenetére
Milyen gimbalt használsz? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy kalibrálnod kellene a gimbalt (azért áll be ferdén). Szerintem első körben elegendő egy gyors (accelerometer + gyro) kalibrálást csinálni a gimbal szoftveréből és ha az nem elég utána még mindig neki eshetsz a hat-tengelyesnek. Abból hogy 'átfordult a gimbal és mindenáron seggel előre akart beállni' én arra következtetnék, hogy valamelyik tengelyed is rosszul van beállítva. A gimbal rángatást pedig finomhangolással tudod kiküszöbölni (PID és motor erő).
A kamerán bekapcsoltad a gyro-t? Annak nem kellene valamennyire kisimítania a finom rezgéseket? Ha ment nálad a kamera gyro, akkor az nem sok mindent csillapít az apró rázkódásokból.
Nekem az egész hétfő délutánom gimbal finomhangolással telt (Phantom 1.1.1 + Eachine Light 2D gimbal + EKEN H9). A default gimbal beállítások hihetetlenül szarok voltak. Nagyjából úgy rángatózott velük a gimbal mint egy döglődő hal. Ilyen lett a végeredmény. Alig észrevehető finom rezgések vannak csak néha, és azok is max pitch körül (ami ugye nem feltétlenül életszerű filmezésnél). Azóta még állítgattam, de a keddi eső miatt tesztelni már nem tudtam. Szerintem jó eséllyel a pici rezgések is eltüntethetőek lesznek.
[ Szerkesztve ]
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #14957 üzenetére
Nekem ez a progi kell a gimbalhoz. Amennyire tudom ez eléggé elterjedt, tehát jó eséllyel neked is ez megy alá. Annyi az egész, hogy elindítod a progit (előtte még USB drivert is kell majd telepítened), majd a 'Basic' fül alatt a 'CALIB.ACC' majd pedig a 'CALIB.GYRO' ikonokra kattintasz. Közben vízszintben nagyon stabilnak kell lennie a gimbalnak és a kamerának rajta kell lennie. Az is fontos, hogy a kamerát úgy helyezd el, hogy lehetőség szerint a gimbal bekapcsolása nélkül is közel vízszintben legyen. Ha kell pl befőttes-gumival egyensúlyozd ki.
Ha az egész gép remeg, akkor az propeller lesz jó eséllyel. Bár jobban meggondolva akár az egyik motor tengelyének görbülete is okozhatja. (Durva becsapódásod volt már a géppel?) Az jó hír ha a kamera gyro-ja kiszed sok rezgést! Az SJ5000x elite-re mondták pár tesztben, hogy nem sok mindent ér a gyro-ja...
[ Szerkesztve ]
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #14960 üzenetére
Érdekelne hogy milyen gumibakokat használsz.
Nekem jelenleg ilyenek vannak fent, de nézegettem ezeket is. Nem tudom van e valami különbség.
Illetve jony77 kolléga javasolta, hogy érdemes a gumi bakokba szivacsos füldugót dugni,és akkor állítólag megszűnnek a finom rezgések. Már beszereztem egy szett füldugót, hétvégén majd ki is próbálom.
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15022 üzenetére
Amit olvastam róla, az alapján a Gitup többet tud, mint az SJCAM, de mindegyiknek van olyan tulajdonsága, ami a másiknak nincs. Gitupban pl. nincs 4 féle FOV. Jah igen, én már az új firmwarrel használom, pl. nekem nincs hanghibám stb.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnigee #15054 üzenetére
Nincs jele, hogy valamelyik motor gyengülne? Kis mértékben máshova eltolva nem lehet feltenni a gimbalt? Már ha kiegyensúlyozatlanság miatt előfordulhat ilyesmi...
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15061 üzenetére
Nos, bár nem vagyok annyira otthon XK ügyben, a jelenség általában a következő:
- amikor armolod, akkor egyszerre kell felpörögnie az össze motornak, azonos sebességgel
- olyan bug van Naza vezérlőkön, hogy pl. 6 motorból egyet nem pörget fel, de ez látványos, ráadásul neked APM 2.6-od van
- ha terheletlenül jól repül a gép és max gázra sem kezd el támolyogni, akkor szerintem a propellerek jók (kivéve ha a plusz súly alatt nagy teljesítményre hajlanak, mert pl. az egyik lágyabb)
- az hogy terhelten bedadog, olyan mint ha valamelyik motor erőtlen lenne, VAGY mint ha túl sok áramot kapna, ez lehet pl. nagyobb karbon propellertől, ha cseréltél ilyenÉn a következőt próbálnám:
- cserélj propeller szettet és nézd akkor is csinálja-e. Ha van karbon propellered, azzal is próbáld ki, terheletlenül és terhelten isHa csinálja, akkor ezt kilőhetjük. Marad három hibaforrás, motor, ESC, akku:
- ha az akku gyenge, akkor az én Nighthawkom esetében leesik a fényerő a hátsó ledsoron. Szoktuk is túráztatni, hogy lássuk, az akksi mennyit bír még. Nálad is előfordulhat az az eset, hogy az akksiddal van valami baj, pl. csúnya aftermarket akksi van benne és nem tudja azokat az értékeket már leadni, amit újkorában. Ezért a motorok és az ESC-k több áramot követelnek nagy terheléskor, mint amennyit le tud adni, ettől kezd el dadogni a gép (mint amikor koszos a benzinadagoló és rángat a benzines motor)
- szerintem ha rossz lenne az ESC-d, akkor nem is repülne, de nem vagyok elektronikában jártas ember, ezt majd valaki más mondja meg
- ha motorral van baj, az szinte mindig csapágyazás. Ha görbe lenne mondjuk az egyik tengely, akkor azt terheletlenül is éreznéd szerintem. Általában egyébként a csapággyal van baj, a sok forgás miattAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
KisApám
addikt
válasz molnigee #15211 üzenetére
Ennyi vackot ennyi pénzért...
Inkább a JJRC v686g - majdnem ugyan annyiba kerül (csak +5000 ft-ot kell hozzárakni).
(Csak azért a v686g, mert WLtoys v686g-m van )[ Szerkesztve ]
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
Teréz Atya
senior tag
válasz molnigee #15269 üzenetére
No, nem tudom milyen vezerlo van benne, de olvastam, hogy racereknel az ESC-en atfolyo nagy aram magneses tere meghulyitheti a beepitett iranytut / mag szenzort. Volt akinek segitett amikor atrendezte a kabelezest. Nem lattam a geped belulrol, de ha a vezetekek az FCB felett / alatt tekeregnek vagy egy bolognai spagettire hasonlit a kabelezes, lehet ez a gond. Ha nem, akkor passz.
Nincs lehetoseg a vezerlorol valamilyen modon telemetriat kiloni? Esetleg blackbox loggolas?A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnigee #15269 üzenetére
Lehet, hogy volt már, de ez a full sarokra trimmelés 99%-ban akkor jön elő, ha az átellenes motor lassabb, mint a többi, vagy dadog.
A másik irányba nem fordul egyből móka a vsz a trimmelés miatt van (megkavarja a távon beállított fix "tempomat")LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15444 üzenetére
Ha a vezérlő elmozdul, akkor az éjszaki irányt is elveszti, ezért is lehet kalibrálni a Baseflight/akármilyenflight programokban az elforgatás méretét. Vagyis ha lejött mondjuk a ragasztás és a nagyobb szélben vagy rezgés hatására elmozdul, akkor bizony meg tud zavarodni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #15468 üzenetére
Tényleg szépen kiveszi a gyro az apró rezgéseket. Pont ezért nagyon várom, hogy megkapjam az SJ5000X Elite-et. Az viszont nem jó ha nem tudsz bízni a gépben. Én a helyedben kimennék a semmi közepére, nyomnám neki mint a meszes és elmennék minél messzebbre/magasabbra, hogy kiderüljön minden turpisság.
[ Szerkesztve ]
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
Teréz Atya
senior tag
válasz molnigee #15475 üzenetére
Hat, most lehet en vagyok vak, de mi a nyu a gond a felvetellel?
Nem nagyon latok remegest, de az en szememet jobban huzza a halszemoptika. Amikor fordul a gep, akkor kozepen kitagul, a szelen osszeszukul a ter.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #15475 üzenetére
Szerintem teljesen rendben van a felvételed, jó stabil még akkor is, amikor nyomod neki rendesen. Milyen gimbalt használsz? Majd tudnál csinálni esetleg egy hasonló felvételt, úgy hogy a kamera gyro ki van kapcsolva? Érdekelne, hogy az mennyit nyom a latba.
Szerintem a legmagasabb ponton úgy 100-150 méteren lehettél. Én azt szoktam csinálni, hogy beállítok a kezelő szoftverben egy maximum magasságot, és így tudni fogom pontosan milyen magasan vagyok. Ma pl 200 métert állítottam be (lsd. fentebb).
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
Jackal2
senior tag
válasz molnigee #15522 üzenetére
A véleményem az hogy a videó privát
A pihenéses történetről: ha az akksid nem szolgálja ki a motorokat elég energiával, akkor az ESC-k nem tudják megfelelően tömni árammal a motorokat, esik a fordulatszám, bedadognak a motorok, instabilitás alakulhat ki.
Nekem ez összecseng azzal, amit eddig meséltél a jelenségről. Az akkumulátor feszültsége elkezd esni terhelés hatására ami lehet egyszerűen az idő előrehaladta vagy plusz súly. A motorok több áramot vesznek fel, ezt nem tudja kiszolgálni. Ennek több oka is lehet, pl. mert a kínaiak átba**tak és ráírtak egy 2x akkora C értéket mint a valós meg mondjuk 20-30%-kal kisebb kapacitást.
Itt egy példa:
11.1V 3S 5400mAh (asszem ezzel repül az XK) 20CEz kitol magából 108A-t, ez nagyon sok, mindenre elég kell hogy legyen. Tegyük fel, hogy csak 10C a valós érték és nem 5400, csak 4500mAh a valós kapacitásod. Akkor egyből már csak 45A áll majd rendelkezésre. Ugye hogy nem mindegy? Na most teher nélkül mondjuk ez is elég, de ha megpakolod, sokkal többet erőlködnek a motorok, előjön a bizonytalanság. Akkor is ha egy kicsit lemerül az akksi.
Mi Marciarttal ezt úgy szoktuk tesztelni a Nighthawon, hogy lehozzuk a gépet szemmagasságba, és nézzük a hátsó 4W-s led csíkot és adunk gyors full gázokat, hogy mennyire pislákol be a ledsor. Ha gyenge az akksi, akkor durván látszik a különbség.
A Nighthawk elvileg 15A-ig elmegy, ez motoronként kell érteni, vagyis 60 A-t ki tudok szippantani az akksikból. Egy durvább gép akár 120A-t is kiránt, max gázon, pedig azok nem 2 kilós tömegűek, igaz nem is 10.000-et hanem 30.000-et forognak.
Szóval nekem ez elég akksi gyanús.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
shaddam
aktív tag
válasz molnigee #15522 üzenetére
Ránéztem a gitup2-re hogy hátha nehezebb és jobban eszi-e a gimbal az áramot, de még könnyebb is mint a yi. Ha az én akksimmal repülsz akkor az gyári és 20c, ilyet nem nagyon produkált. Zavaró jelek gondolom ilyen kis távon nem jellemzőek (wifi gondolom ki volt kapcsolva)
Más:
Mai adrenalin
Nincs baj az 1000 méterrel, csak a fák meg a falu na kanyarodjon közénk[ Szerkesztve ]
RájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
Teréz Atya
senior tag
válasz molnigee #15524 üzenetére
Ugyanazt az akkut hasznalod vagy van tobb is? Nekem mar fordult elo h rendetlnekedett a gep h nem nyomtam elegge osze a piros JST-t.
Esetleg valami szabad kabel miatt rendetlenkedhet az FCB vagy eses miatt van egy mikrorepedes az alaplapon vagy az egyik forrasztason. Esetleg az egyik ESC forrasztasa nem koser. Nagy aramoknal minden ohm szamit.
Esetleg a szomszed Wi-Fi-jevel grillezni is lehet?A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #15522 üzenetére
Banyeg, ez tényleg parás helyzet volt. Jó hogy nem 100 méteren történt. Csatlakozom az előttem szólókhoz az aksival kapcsolatban. Én kipróbálnám a helyedben egy zsír újjal. Miután feltetted a gimbalt és a kamerát a gain értékeken állítottál? Lehet nem ártana. Én most fogok neki esni.
sityak & Teréz Atya: köszi a tippeket! Átnyálazom az irodalmat és irány a terep
[ Szerkesztve ]
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
Teréz Atya
senior tag
válasz molnigee #15526 üzenetére
No, mit talaltam:
- Update, checked cables, pushed connectors, green-green, try to fly, starts drifting and very agressive flying, almost flip in the air and landed fliping, compass fail again...
- Get a magnifying glass and check every solder on every board. I have had solders completely missed
- It was that and it was solved yesterday, thanks anyway.Szoval a sracnak ugyanugy driftelt mert meghulyult a az iranytuje. Kiderult h a forrasztas volt a ludas.
Ha ez a galiba vendeged vagyok egy sorre!Masik megoldas:
"When I installed the new 3-d gimbal had a similar problem and it was that it interfered with the magnetic compass. Try to fly without the gimbal to see if it fixes the problem "Itt a gimbal hulyitette meg az iranytut.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #15529 üzenetére
A HK-s aksikat hanyagolom én is a 10C miatt (gondolom nem véletlenül 20C a Phantom gyári spec.), bár jó az áruk, és hát EU-ból gyors is lenne. Nekem TD-ről vannak úton az új 3000-es aksik, ők még szállítanak de lassan. A motor cserét szerintem hagyd meg a legeslegutolsó lehetőségnek, mert az nem lesz két fillér.
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
medvegy
aktív tag
válasz molnigee #15535 üzenetére
Huhh, azt hittem olcsóbb hozzá az aksi. A Phantom áraiból indultam ki, 7k körül tudok venni aksit, a szett motor viszont cserébe drágább.
Amikor nincs semmi gebasz, akkor tényleg szép stabil. Ami a magasságot illeti, szerintem inkább olyan 100-150 méter lehetett. A minap repültem 50, 100 majd pedig 200 méteren szoftveres magasság korlátozással. A 100 méter már nagyon magas, alig látni a gépet, lentről jóval magasabbnak gondolnám. A 200 méter pedig egyenesen ijesztő! Lentről csak egy pont a gép, a felvételen pedig kilométerekre ellátni. Elképesztő! Majd vágok össze belőle egy videót és feltöltöm valahová.
FOTÓIM: facebook.com/otvos.aerial/ & instagram.com/sandor_otvos/
-
DJGABI
addikt
válasz molnigee #15588 üzenetére
tomtopnál (ha épp nem lenne lehalva) 33 usd volt még mindig.
btw x5c gyári kamerája milyen felbontást tud? csak mert van korábbról 808-as kulcstartókamerám, lehet az ebayes alap kamu X5C-t venném inkább. érdekelne a téma de kispénzem van rá. (tudom, akkor inkább hagyjam a fenébe ) szerk: linket tudsz adni akksikhoz?
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Pikachu24
aktív tag
válasz molnigee #15684 üzenetére
Engem is nagyon zavar, azt hiszem hogy nagyon el fog fordulni, de nem.
Engem inkább az zavar hogy semmi led nincsen a gépen, és nem látom melyik az eleje és melyik a hátúja.
Most azon gondolkodtam hogy a loiter módra beállítok egy headless módot.
Az RTL-ben nem bízok mert néha képes hülyeségeket csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Motoros topic
- Apple notebookok
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Parfüm topik
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs