Új hozzászólás Aktív témák
-
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5476 üzenetére
Ilyen Landig pad-ot vettem én is. Kipróbáltam de azóta valahogy mindig elfelejtem magammal vinni. Felszállni tuti jó volt, de leszállni rá csak akkor tudtam, ha lecövekeltem. Rögzítés nélkül kifújta maga alól a dróny. Pedig a nagy susnyában épp a kicsinek jó szolgálatot tesz (tenne ha nála lenne).
-
BEndre34
tag
válasz AuraSync #5502 üzenetére
Elég meggyőző
Kíváncsi vagyok a hozzáértő szem (az enyém messze nem az) milyennek látja a drive-ra feltett nyers videókat (sajnos a drive ahogy láttam csak 1080-at enged) és képeket.
...
Mondjuk az meglepett, hogy az FMC-be alapból van 3 ND szűrő. Így azért az FMC ára kicsit (persze az ár nézőpont kérdése) még barátságosabb lett.[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5505 üzenetére
Elvileg ez GPS hiba és abba belefér.
A visszatérés alapvetően a startpont GPS koordinátára történik és csak ott tér át az optikai pontosításra. Legalábbis a Mavic biztosan.
Előfordulhat (én nagyon sok waipont repítést végzek és sokszor ismétlem az útvonalakat ezért már találkoztam efféle dologgal nem csak leszállásnál, hanem adott pozícióra állásnál is) hogy a felszállás után (még a visszatérés előtt) váltott műholdat (műholdakat) a GPS és emiatt megváltozott a (mért) pozíciója. Ez típustól függően a maiaknál szélsőséges esetben kb 3 méter is lehet.
Ehhez persze értelmesen kivitelezett teszt kell. Ha ilyen van minimum, hogy megismétlem az adott funkciót legalább még kétszer. Azzal sok minden kizárható, illetve magyarázható lenne. Egy esetből csak találgatni lehet, de más értelmes dolgot elmondani nem. -
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5507 üzenetére
Lehet úgy is, de nekem menetirányba áll, mert ha fotózok, akkor lefele (ortofotók előállításához) ha meg más mérést végzek akkor nincs is fotó és teljesen érdektelen számomra a drón iránya. Csak a pozíció fontos.
Szóval kétféleképp csinálom:
1. kijelölök fordulópontokat és azokat érintve repül közben fotóz lefele. Így tudok egy területet végigpásztázva a teljes területről egymást átfedő fotókat készíteni. Ebből lesz később az ortofotó.
2. 30-40 pontot jelölök ki. Ezekre repül a drón, a ponton megáll és vár meghatározott időt (itt végez spec. méréseket) aztán repül a következőhöz, ott is vár és így tovább.Amikor ezeket a repüléseket ismétlem, akkor szoktam tapasztalni kisebb-nagyobb pozícióbeli eltéréseket az előző repüléshez képest. Ezek az eltérések egyértelműen a repülés során használt műholdak számával és/vagy azok elhelyezkedésével vannak összefüggésben.
Persze a hivatkozott tesztvideóban a hazatérési hibát ettől még okozhatta más is, de maga a teszt számomra totál használhatatlan. Minimum egy szélsebesség adatra azért szükség lett volna ha "szélállóságról" beszélünk. Én ilyen méréseknél a szelet, annak irányát és a lökéseket is mindig mértem és jegyzőkönyveztem.
-
őstag
válasz AuraSync #5512 üzenetére
Ilyen nem, de a hétvégén röptettem és egy gólya elkezdett kb 20 méteres sugarú körben körözni a drón körül. Azonnal le is szálltam és közben imádkoztam, hogy azért annyira ne tetsszen meg neki a Zoom
Szerencsére sem a gólyának ,sem a gépnek nem esett baja. Arrébb mentem kb fél km-el, ott már nem akarta semmi a magáévá tenni a gépet
-
Geller72
veterán
válasz AuraSync #5542 üzenetére
Tavaly (szerintem már itt írtam erről) repültem totál tisztán, engedéllyel, ráadásul ott, ahol szinte egész évben van engedélyem repülni. Egy domb tetején lakom, kimentem pár száz méterrel kijjebb a házaktól, és felszálltam. Elmentem kb 2 km-re (végig volt rálátásom is a gépre) és már jöttem visszafele RTH-val, amikor a hátam mögül megjelent egy négy turbinás, propos katonai szállítógép, egy kurva nagy, párhuzamosan az én repülési irányomra. Azt láttam, hogy baj nem lesz, de nagyon durva volt, hogy tulajdonképpen alattam repült, azaz én mondjuk a domb tetején álltam 330m-en, a katonai gép meg a domb derekánál, kb 200-on, lent a patak medre felett, de részben már a domb oldalához közel. Tőlem balra lehetett kb 200m-re, és alattam. ..Azaz az én légteremben. . Ok, nem sok vizet zavartam volna neki, ha összekoppannak. . De akkor is durva. Hogy a napnyugtakor 20 méteren felbukkanó duplafedeles szúnyogírtókról már ne is beszéljek. A főúttól sem vagyunk annyira messze, bár itt nem is a távolság a lényeg, hanem van egy szakasz, ahol oltári sok a baleset és felettünk repül el mindig a mentőheli, ha kérnek a helyszínre. Szal észnél kell lenni.
-
tirszin
senior tag
válasz AuraSync #5572 üzenetére
Amúgy mi az ami annyira jó benne? Megnéztem, de semmit sem láttam, amitől különb lenne egy hasonló méretű, consumer DJI-tól.
A fél collos kamerája miatt eleve egy játék, ami a képelés részét illeti. Az elkerülőrendszere pedig, ha jól is működik, a darabossága miatt, vagy hogy középre komponálva vesz, a fenekedet mutatva, a gyakorlatban kb. semmire sem jó, max. 1-2x kipróbálni.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
veterán
-
tirszin
senior tag
válasz AuraSync #5576 üzenetére
Az 1"-os szenzort olvastam, azzal 20Mpx / 6K-s, ha jól emlékszem. De van már ekkora szenzor kisebb gépen is. Ebben nincs sok forradalmi. Főleg sztem, ha majd a minőséget és a dinamikatartományát is látjuk. :)
A papíron 40 perc, úgy tűnik a valóságban 32 körül lesz inkább. Az én mavic2-m is 32 perc fölé megy egy 130g-os plusz akkuval, amit én itthon tettem mellé. Tehát egy nagyobb akkuval másnak is megy, még egy "csoda" gyártó sem kell hozzá.
Ebben a kettőben még mindig nem tudom, mi az a nagyszerű újdonság!?Mint írtam, az elkerülő rendszere, ahogy látszik is a videón, még ezen sem ad használható snitteket. Egy közepesen ügyetlen ember szebben repül pár hónap gyakorlattal. :)
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
roti13
tag
válasz AuraSync #5593 üzenetére
Akkor nagyon félre értettem valamit. Mintha olyat olvastam volna, hogy 2 éves átmeneti idő után kötelezően kell valami ADS-B azonosító csipp a drónba
A frissítést azt olvastam hogy kötelezővé tudják tenni, elvileg van benne offline óra ami kegyeg, és egy idő után nem fog tudni repülni amíg nem frissíted. Cikk erről 2017-ből
Bocsi a hülye kérdésért akkor, új vagyok a drónos témában.
Kisebb sokkot kaptam amikor megláttam hogy milyen szabályozási herce-hurcák mennek itthon és az EU-ban.[ Szerkesztve ]
-
Fedor
újonc
válasz AuraSync #5609 üzenetére
Bocs atsiklottam az aláíráson.
Nekem február óta van meg a mini
Igazából szerintem az utómunka legalább annyira fontos, mint a repülés. Ha megnezem a februári első videoimat azért fel tudok fedezni némi fejlődést.
https://www.youtube.com/channel/UCMyDgJO7SXB9IG_OnzH7czA
-
tirszin
senior tag
válasz AuraSync #5607 üzenetére
Szép videó! De próbáljátok ki úgy is, hogy nem egy vonalban repültök. Másoknál is gyakran látom, hogy csak előre, oldalra vagy le-fel mozog.
Sztem sokkal érdekesebb, ha nem 1 dimenzióban mozogtunk a drónnal, hanem legalább kettőben (ívesen), de inkább háromban egyszerre.
Itt egy példa az összetettebb mozgásra, amit most tavasszal vettem fel, és egy sérült kisfiúnak raktam össze kedvenc zenéjével, aki most tanult meg kerékpározni: https://youtu.be/ZQdovKY1lEw
Nálam mindig fő szempont, hogy ne csak az üres táj legyen a képen, hanem még mozogjon valami, amit igyekszem ívesen körberepülni, + ha tudok, emelkedni/süllyedni közben és ezalatt a kép harmadoló pontján tartani a mozgó témát. Nem könnyű kiszámolni az íveket, belekalkulálni a drón tehetetlenségét, de így sztem érdekesebb anyagok születnek. Még bőven van mit gyakorolnom, a télen kezdtem el én is a videózást.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
gulb
senior tag
-
gulb
senior tag
válasz AuraSync #5642 üzenetére
Ezen dolgozom most eppen 2.7k gopro felvetel...kb ugyan annyi ido az export mint ahany perc..
4k videoval szinten de majd azt is bedobalok gyorsan..ez az app nagyon meglepoen jol mukodok. Persze nem valami hu de uber professzionalis de kb userek 80% szerintem boven jo.
[ Szerkesztve ]
-
VANESSZA1
őstag
válasz AuraSync #5653 üzenetére
Helyedben még várnék vele. Jön az új drón törvény és vele se lesz jobb az élet, max nem kell rá +1 vizsga, de ugyanúgy megmarad az 500m-es kör, és a 120m magasság, amik alapján lassan a papírrepülővel egy kategória minden drón.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
VANESSZA1
őstag
válasz AuraSync #5654 üzenetére
"Megannyi év Premiere Pro után végre találtam egy olyan progit ami rendesen használja a CUDA magokat és pillanatok alatt átkonvertálja a 4K 60FPS videókat."
Én nagyon szeretem. Nekem a PP nagyon nem áll kézre, holott annak kisebb a gépigénye, de sebaj lassan a lenti gépem úgyis cserélem.
"Ami viszont negatív, hogy a beimportált videónál felkínálja, hogy ő maga állítja be a Project beállításait, ennek ellenére FullHD-nek érzékelte a 4K videót.
Na mind1 manuálisan persze létre tudtam hozni a megfelelőt."Mielőtt beimportálsz valamit állítsd be a PS-et a Te beállításaidnak megfelelően
(felbontás, fps-. stb), és csak utána húzd be a fájlokat a Media Import-ban.
A Media ablakban ki is tudod szedegetni vágni azt ami kell és ami kuka. Így továbbra a többi ablakban pl. az Edit vagy a Color-ban már csak a maradék értékes fájlokkal dolgozik a gép.MrAlexTech-nek vannak nagyon jó érthető videói amiből sokat lehet tanulni.
Érdemes feliratkozni mert mindig kijön valami újjal, és minden egyes videójából rengeteg ötletet fejlődési lehetőséget ad a további szerkesztésekhez.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
VANESSZA1
őstag
válasz AuraSync #5664 üzenetére
Ezzel azt fogják elérni, hogy még több lesz aki még felelősségbiztosítást sem fog kötni, és csak küldi schwarzban rendszám nélkül, és ha rázuhan például egy autóra akkor otthagyja a f..ba.
Idióta szabályoknak mindig megvan az eredménye.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
-
őstag
-
őstag
-
VANESSZA1
őstag
válasz AuraSync #5693 üzenetére
Már ne is haragudj, de ha valaki olyan h.., hogy egy P4P+-t lecserél egy Hubsan Zino-ra akkor megérdemli hogy fizessen
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
őstag
-
BEndre34
tag
válasz AuraSync #5735 üzenetére
Megnéztem, illetve még korábban (május elején) a legter.hu közel 1 órás EU-s szabályrendszerről szóló videóját is.
Hát,…. ne legyen igazam, de félek, hogy rosszabb lesz
Egyrészt nekem személy szerint már a személyiségi jogok drónnal kapcsolatos hivatkozása is kicsit túlgondolt. A mai világban, ahol mobillal is hasonló képek, videók tudnak készülni, elég jó 2-3D műhold felvételek vannak elérhető formában, … Persze lehet, hogy van 0,5% aki a szomszéd lány/fiú/kutya/macska után leskelődik, de azok addig se kértek engedélyt. Az emberek attól féltik a személyiségi jogaikat, amit látnak (drón) és nem attól, amit a telefonra, gépre telepítenek, regisztrációkor itt-ott megadnak. Még „fontos” alkalmazások is olyan dolgokhoz kérnek hozzáférést, ami nem kell a program használatához vagy működéséhez, de az persze nem számít, mert az valamiért kell. (Meló miatt kellett a GDPR képzés és tényleg hihetetlen, mi mindenhez adunk hozzáférést). Úgy látom, az utóbbi években kicsit üldözési mániások lettünk.
Igyekszem én is emberektől távol repülni és ha olyan helyen repülök (emlékmű, vár) mindig megpróbálok engedélyt kérni a helyi szervtől (portás, biztiőr, …), ha pedig kilátó, turista látványosság körül, akkor is igyekszem szólni a körülöttem lévőknek és ha hőbörgés van, megvárom amíg elmennek (mármint a hőbörgők). De nem azért vettem meg a gépet, hogy szántóföld felett repüljek. Hozzáteszem, átlagosan 10 helyből 1 helyen szoktak nemet mondani és SEHOL nem kérdezték, van-e légtér engedély. Inkább érdeklődők, kíváncsiak voltak, mintsem idegenkedők vagy ellenségesek. Pedig csak egy P4-ről van szó, nem egy repülő kombájnról (bocsánat az Inspire tulajdonosoktól ).
Másrészt a képzés ugyan nem fájna – amúgy is van még mit tanulnom – de a dolgok állása és a hazi gyakorlat alapján az sem lesz olcsó mulatság. Az „általános” 50-60e képzéseket félő, hogy el kell felejteni és „akkreditált” képzések lesznek 150-200e forintos áron, ami azért túl sok, még egyszeri költségként is.
Bocsánat, a hosszú, OFF bejegyzés miatt, de kijött belőlem, pedig fórumban nem szoktam ilyet… -
lionshamlet
senior tag
válasz AuraSync #5754 üzenetére
Ez az akadalyerzekelo is érdekes.
Ugye a p4nel csak az elülső labakon van ilyen, hatul nincs.
A tapasztalat az en gépem eseteben azt mutatja hogy álló helyzetből lassu sebesseg mellett a fold felett 2-3 méterig meg aktívnak mondható, legalabbis érzem ahogy visszafogja a gépet, nem engedi nagyon előre ha van vmi előtte.
De ez is csak akkor ha elore fele nez, oldaliranyba siman nekirepul bárminek.
Belterben es kinn is próbáltam.Illetve ereszkedeskor ugyanez, simán rászáll - beleszáll egy faba ereszkedeskor ami a homepoint 5m korzeten belul van.
Pedig ebben az esetben sebessegrol nem beszelhetunk.
Pedig a szenzornak ezt erzekelnie kellene, de mintha ott sem lenne.
A szenzor nem egy életbiztosítás.A Hátsó labakon ugye pedig csak a Pro-n van akadalyerzekelo, de ha ugyanolyan hasznos mint a p4-nel az elülső labakon levő akkor....
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen