Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz VANESSZA1 #1747 üzenetére
Nem lehetett az olyan hideg, inkább az volt, hogy a "hűvössel" párosult, hogy már félig merült volt az aksi.
De kézzel tapintva nem volt egyáltalán hideg...Kérdés, hogy mennyire kell felfűteni, hogy elégséges legyen, de ne is pazaroljunk el túl sok kraftot?!
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
total90
veterán
válasz VANESSZA1 #1762 üzenetére
Nekem Pro van, az első is és az új is, habár a Pro 2-t még csak kisebb tesztekre használtam, igazán nem volt bevetésen.
Most eladom az elsőt és marad csak a Pro 2... de én elégedett vagyok nagyon. A zoom funkció viszont szerintem nagyon pazar cuccHa nincs jó, ló a szamár is.
-
-
-
válasz VANESSZA1 #1801 üzenetére
Alapelv a nyúljuk le a pénzt attól, akinek van, b.sszunk ki a turistákkal. Nem panaszkodom az anyagi helyzetemre, de így egyértelmű, hogy évi 2db hosszú hétvégéért nem fogok 300(!)EUR-t fizetni. Ja, és mutassanak már egy másik civilizált országot, ahol ennyire húzzák le az embert. (szlovákia nem számít annak...)
Az autópályák mellé pakolt IG-L-es 80as(!) tábláik és a hozzájuk tartozó rekordgyanús traffipaxsűrűség is megérne egy EU-s eljárást.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz VANESSZA1 #1811 üzenetére
Persze, ha az ember tudja, hogy szürkében/svarcban egerészik, akkor egy nem túl extrém helyen (reptér, kancellári rezidencia, óvodaudvar légtere) gond nélkül fel lehet zavarni a madarat pár percnyi videóra. Meg ugye erre találták ki a Spark-ot és a hasonló minidrónokat, amiket 30m magasságból már tuti nem vesznek észre - míg az én P4P-met még 100m-ről is kiszúrják.
Kicsit kapcsolódik, hogy nagyon várom már a minőségi 4k60p videózási lehetőséget (azaz HEVC kódolás mellett is rögzítsen legalább 150Mbit/sec-el), a hagyományos 24-30p-vel lőve lényegesen lassabban kell menni/pláne svenkelni, hogy ne legyen darabos a kép.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
total90
veterán
válasz VANESSZA1 #1793 üzenetére
Én úgy mondanám, hogy 220 eurótól 330 euróig terjed a 12 hónapos engedély, attól függően, hogy milyen területen tervezel repülni és igen, egyszeri alkalom is. Ilyen drága bérlet meg ilyen komoly szabályozás sehol a világon nincs mit Ausztriába, de ez van.
Ami a büntetést illeti, ezek az összegek riasztás gyanánt vannak és kb. ilyen legrosszabb esetben kell annyit fizetni.
Haver repült Ausztriába és nem volt engedély+olyan területen repült, ahol nem is szabadott volna. A bünti végül 1800 euró volt, ami egy valag pénz, de nem 20 000 euró.Itt Németországban is tudok ismerőst, aki autópálya felett repült és 200 euró környéke volt a büntetés.
Volt egy eset, hogy egy srác a lemerült drón miatt ráesett egy vonatvezetékre és "x" órás késés volt emiatt. Na neki drága volt, 30 000 euró felett, de ez még érthető is.(#1798) Teasüti
Oda tartozik a légtérvédelem is...
(#1804) Teasüti
... és a NATS kihez tartozik? Hadügy
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
válasz VANESSZA1 #1826 üzenetére
Erre EU-szinten mondjuk úgy reagálnék, hogy az osztrák rendszámú autók akkor léphetik át az EU/Osztrák határokat, ha kifizettek 300EUR-t, természetesen 1-2hónappal a tervezett utazás előtt Szlovákoknál ugyanez 10eEUR-val. Nettó boszorkányüldüzés, kár, hogy semmiféle érdekvédelmi szervezetünk nincs.
Najó, mára kidühöngtem magam
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz VANESSZA1 #1828 üzenetére
Ha a tökölődés idejét levonják, akkor ténylegesen nyújthatsz be panaszt valamelyik EU-bíróságon, ugyanis a törvény szerinti 12 hónap helyett 10-11-et adtak. Az indokolatlanul magas díjazást is megtámadhatná egy képzettebb ügyvédi csoport, a szabadidős tevékenységek (=emberi jog) aránytalan adóztatása miatt, mert akármit is mondanak, ez egy adófajta.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz VANESSZA1 #1833 üzenetére
noigen, a svájciak "szuper demokráciája" akkor vált gyanússá, amikor "leszavazták" az évi 6hét szabadságot...
A dánoknál viszont már dolgoztam, korrekt népség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
dronosroli
újonc
válasz VANESSZA1 #1915 üzenetére
Nézz rá először a Légtér térkép-re, hogy ahol repülni akarsz majd, milyen korlátozások vannak.
A legjobb, ha semmi, ilyenkor csak "Az eseti légtér kijelölése iránti kérelem" kitöltésére van szükség, és befizetni az illetéket (számlaszám a kérelem alján)
Dokumentumok itt
Ha van korlátozás a légtérben (térkép megmutatja), akkor a többi letölthető doksi is kell, ilyenkor érdemes meggondolni, tényleg fontos-e ott repülni, mert nagyon macerás a papírozása (anyagilag is), főleg, ha környezetvédelmi korlátozás van.
Részletes infók: itt
Bármi kérdés esetén ha tudunk, segítünk, meg ha belépsz a DOE-ba, akkor lehet őket is nyaggatni, hogy segítsenek, legalább az első alkalommal, hiszen ezért (is) fizeted a tagdíjathttp://dronosroli.hu
-
VANESSZA1
őstag
válasz VANESSZA1 #1923 üzenetére
Első körben arra gondoltam, hogy veszek egy ilyen powerbank-ot, ami jó lehet, túrázáskor ott helyszínen tölteni az aksikat:
De aztán mérlegelve arra jutottam, hogy gazdaságosabb még nekem inkább pluszba egy aksi.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
forceberg
veterán
válasz VANESSZA1 #1936 üzenetére
Szép és jó(rssz), de... Szerinted a mindenféle cikkekben-médiában megjelenő kép vagy videók készítőinek folyamatosan van az egész országra engedélye? Különben honnan látnák 30 nappal előre, hogy lesz valami érdekes jelenség? Jégmintás Balaton, vagy leapadó Duna?
(#1920) majestic: vedd meg a gépet, amit szeretnél, ha alatta veszel valamit, akkor ott lesz a szálka, hogy miért nem vetted meg?! Némileg olcsóbban a Mavic Air már jó gép.Lakatlan területen meg kell tanulni használni, megtanulod az elméletet, aztán felszállsz vele. Szerintem azért ritka a műszaki hiba, ezek a gépek inkább emberi hibából-felelőtlenségből mennek neki ennek-annak.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz VANESSZA1 #1932 üzenetére
Árban egy akksi, súlyban meg a végén többet fogsz cipelni, mint én (p4p) terepen plusz akksi kell, semmi túlbonyolítás, ennyi. Autós töltő jöhet még a képbe, de annál meg érdemes járatni a motort...
#1938: "Plusz, minden olyan területre, ahol forgatni akarsz, ...külön engedélyköteles."
??? profi filmekre gondolsz v sima facebook-jútúb feltöltésekre? ha utóbbi, akkor csakis azután, miután az onlájn élő mobiltelefonkezű hosszúszemű turistákat is engedélyeztetni kell.
Agyameldobom amúgy ettől az engedélyezősdimániától, egy dombról 100x kompromittálóbb fotókat tudok csinálni egy komolyabb zoomos kompakt fotógéppel, mint a 4x annyiba kerülő "csúcs drónommal" - ami ráadásul 50m-ről hallható berregéssel figyelmeztet, mégis a sparkoktól-airektől fosnak ezerrel. Arról meg nem is beszélve, hogy a drákói tiltás SEMMIT sem ér a tényleges rosszfiúk ellen. Repülőt eltéríteni és toronyházba rongyolni vele is tilos volt, nem???[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz VANESSZA1 #1946 üzenetére
A környezetvédelmi okkal is elég durván visszaélnek sok helyen: miért is károsabb egy 30-100m magasságban elsuhanó drón, mint pl a madárfészkek mellett sétáló, cigicsikket elhajigáló(!!!!), quadozó (!!!!!) turista???
A spanyol szabályozást nézegetem mostanában, és egy agyrém. Apropó regisztráció (ld osztrákok): az ilyen többszáz eur-s díjakkal gyakorlatilag a turistákat teljesen ellehetetleníti - nem egy usa, hanem egy gyíkfing 8milliós, zsebkendőnyi ország. Nettó lenyúlás az egész, aminek ellenkezőjéről max akkor győznek meg, ha kevesebbet kérnek egy <2kilós drón regisztrációjáért, mint az embert szállító, másfél tonnás autó rendszámáért.(a regisztráció amúgy kevés helyen, pl az osztrákoknál gond, a spanyoloknál legalább ez nincs - cserébe alig van hely repülni).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
majestic
őstag
válasz VANESSZA1 #1961 üzenetére
Viszont, nekem kenne pár kérdésem és tanácsot is elfogadnék ha lenne. Esetleg priviben felvennéd a kapcsolatot velem? A Facebook Messengeren kérdezgetnék pár dolgot mielőtt megvenném a cuccot...
Macbook Pro 15' (2017), iPhone 15 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2, iPad Pro LTE 256GB (2021), G30
-
Teasüti
nagyúr
válasz VANESSZA1 #2009 üzenetére
Köszi!
Most látom csak, hogy van egy előtét lencse gyárilag az Air-en, amit le lehet venni??
Fel se tűnt eddig, amíg nem láttam, hogy a Freewell menetes. Amit kaptam bundle kit-ben, azok szivacsosak, csak rá kellett húzni a kamerára.Még egy kérdés: vari ND nincs véletlen Air-hez? Hirtelen rákeresve nem jön fel semmi, csak a Mavic Pro-hoz.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
válasz VANESSZA1 #2049 üzenetére
7.5 kiló önsúly, Nóórmális?? Nem hajódaruval emelném a csónakba Inkább ilyesmin gondolkodom, csak megfelelő méretet kell találni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
veterán
válasz VANESSZA1 #2055 üzenetére
Köszi az infókat!
Kofferre visszatérve totál egyetértek hogy sokan 40-50k-t kiadnak érte. Ez a PolarPro 12 600ft volt, de ennél többet már nem szívesen adnék ki egy kofferért. Viszont valami tartó mindenképp kell hogy biztonságosan tudd szállítani az összes kiegészítőt a drónhoz. Ebbe a PolarPro-ba 4 extra akku belefér, ami azt jelenti hogy összesen 5 akku, ami azért több mint elég egy átlagembernek.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz VANESSZA1 #2064 üzenetére
Sajnos ilyen lehetőségem nincsen, így marad az olcsóbb Alis vásárlás. Nekem már az is bőven jó ha azon a 60$ környéki áron megkapom, csak ne akadjon fenn a vámon.
Sajnos ez is olyan dolog mint a nyomtatóknál a toner. Csak ott épp a nyomtatónál nem kaszál sokat a gyártó, itt meg a drónon plusz minden máson kaszálnak.
Sajnálom azért a régi Phantom 1.1.1-es korszakból hogy az akkut átalakították a saját ízlésükre. Hobbyking-ről baromi jó áron vettem mindig hozzá akkut, szabványos XT60-as csati azt csókolom.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Teasüti
nagyúr
válasz VANESSZA1 #2067 üzenetére
Igen. Ez bele a bőröndbe ha megyek és csókolom.
Hátitáska aljára is kényelmesen befér, mikor nincs használatban.
Egyszemélyes stúdióként én inkább a minél kisebb súlyra és minél kompaktabb csomagokra törekszem.
A teljes videós felszerelésem befér egy nagyméretű kézipoggyászba.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz VANESSZA1 #2069 üzenetére
Egymást karcolják? Air-hez fakkokra van bontva a táska. Mindennek megvan a saját zsebe. Tökéletesen passzol az akkukhoz, töltőhöz, távoshoz és a madárhoz a tetején. Külső behatásoktól nem véd úgy, mint egy kemény tok, de bőröndben ez nem annyira szempont. Hátitáskában sem igazán (elvégre nem csapom oda a falhoz), ott meg véd annyit, hogy a táskába mellé beszórt egyéb dolgok nem bántják egymást. Kétszer ennyit érő MILC fényképezőt is egy passzentos bőrtokban dobom be a táska aljára és teljesen jól elvan a hátamon.
-
veterán
válasz VANESSZA1 #2078 üzenetére
És elvileg amelyik nem polarizált ezek között, azokat nem kell tekergetni sem ahogy a Standard-et sem?
(#2079) Digiflex
iPon-ba néha akku szokott nagyon jó áron lenni, volt hogy 19 990ft volt. Beállítottam ott értesítőt ha csökken az ára. Még nem annyira sürgős az akku vásárlás, de azért a külföldit még nem vetettem el, böngészgetek hogy hol milyen áron lehet hozzájutni.
Közben megjött a PolarPro táskám. Minden nagyon frankó vele, összesen 1 dologba tudok belekötni, az pedig az akkuknak a tárolója. Nincs az akku kis csúszkájánál ahol belepattan a drónba, semmi kivágás. Ezért elég nehezen megy bele. Nyilván meg van az oka hogy miért, de a drónt is meg távot nagyon könnyen ki lehet venni, így fölöslegesnek tartom ezt a "fícsőrt" ezért szikével kimetszettem mindegyik oldalán 1-1 kis helyet, kiesni nem esik ki így sem, viszont nem kell bele erőltetni.
iPhone 13 Pro Max
-
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik