Új hozzászólás Aktív témák
-
Üdv mindenkinek, phantom 4 pro beszerzésén töröm a fejem - a speckól alapján lényegesen jobb képminőséget kéne adnia pl a Mavicnál.
Kérdés viszont a fix 24mm-es lencse látómezeje: létezik olyan könnű előtétlencse, amit elbír a gyári gimbal és amivel halszemmé vagy kistelévé lehetne varázsolni?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A zenmuse x5(s)-t lehet más drónon használni, vagy kizárólag DJI madarakon életképes?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
a sima P4P és a V2.0 között van használhatóságbeli-megbízhatósági különbség, esetleg reszeltek valamit a kamerán, ami a speckókból nem derül ki?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
köszi!
A v1.0 és a v2.0 pró között rágódom, elég komoly anyagi vonzata van a dolognak: még garis v1.0-t kapok 1000EUR alatt, a v2.0 új lévén nemigen fordul elő használtpiacon, új ára meg 1550EUR környékén van.
"a V2.0 tudja a 2,4Ghz-et, az 5,8-at, automatikusan tud kapcsolni...." - ezt a v1.0 is tudja, azaz gondolom a wifi-interferencia a régebbi pro modellnél se lesz akkora gáz
A speckók között nekem a liveview 1080p ugrott ki - de ez annyira nem zavar, a komponáláshoz sztem a 720p is elég lesz.
"a motor indítása-leállítása nekem jobban tetszik a V2.0-nál...valahogy finomabban működik a dolog ... Valszeg ezzel is az aksit, és a motorokat kímélve..." <- ez viszont érdekes fejlemény
#843: ebből engem ez a rész érdekel igazán:
"The most significant changes to the Phantom occur under the hood, specifically the inclusion OcuSync HD Video Transmission system and the FOC sinusoidal driver ESCs. This new propulsion system is paired with 9455S quick-release propellers to reduce the noise power up to 60%." - ez gondolom repülési időben is tükröződik.#844: a régebbi pro-nak is van mechanikus zárja, és kavartak a híroldalak a h.265-tel is, mintha azt is a v2.0-val találták volna fel, pedig mégse.
A gyakorlatban a kérdés, hogy az új ESC-k és az OcuSync megér-e a gyakorlatban 5-600EUR avagy bő 30% többletkiadást, de sztem maradok a réginél, hacsak nem mutatnak valami komoly fejlődést képminőség-téren. A zaj engem nem zavar, úgyis új audiosávot kapnak majd a videók.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz jozsi252 #852 üzenetére
"vízbe esés esetén is érvényes" vs.: "Viszont a drónnak mindenképpen meg kell lennie!" így már nem érdekel annyira. A dunából aligha fogom tudni kihúzni, még ha pl a Balcsiból éppenséggel ki lehet halászni, ha nem süllyed el...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"Nekem a sima P4-hez képest nagy előre lépés a a Pro kamerája"
Ez természetesen így van, az 1"-os szenzorral, modern kodekkel megérkeztünk az űrkorszakba. Apró gond, hogy lencséből nem fért fényerősebb, minőségibb a P4 Pro-kba, a dpreview-n olvasgatom, hogy érdemes a blendét f/4 környékére levenni.
Igen, nálam a kamerán van a hangsúly, sokáig szemeztem a csereobis rendszerekkel, de az inspire hatalmas, sherpát meg nem bérelek a nyaraláshoz (+bankszámlaügyileg is teljesen más dimenzió, olyan összeg, amit hóttziher, hogy nem mernék a levegőben tartani).
A várakozás kérdés nálam mondjuk úgy néz ki, hogy 90%-ban utazáskor használnám a madarat, és legközelebb jövőre utazunk komolyabb helyre, úgyhogy túlságosan nem sietem el.
#855: jogos, bár nálam a vízi felhasználás teszi ki a repidő zömét majd. Bizonyos szitukban mondjuk vízről is össze lehet szedni, ha csónakból eregetem, nem egy örvénylő hegyi patak fölé, akkor utána lehet menni és ki lehet halászni...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#857: nem rossz, bár akkor inkább valami úszós szivacsot raknék a lábaira, ami mindenképp vízen tartaná, csendes időben akár szárazon is.
Repülni tuti fog, és tuti víz felett is (kb arra venném...), viszont ezzel az "eladja az úsztatott drónt" dologgal beleültetted a bogarat a fülembe, érdekes kérdés, hogy miért is ad el valaki egy high-end drónt úgy, hogy nincs effektíve utódja a piacon (a nagyobb tudású meg 4x annyiba kerül, autóval kell szállítani+sok helyen extra engedély kell hozzá).
"katasztrófaturisták" - na, ahol én repkednék, nem biztos, hogy 5km-en belül található lenne ember, de majd meglássuk
#859:
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Rizsezett gopro-ról hallottam már, de a csóka tudtommal ott is először desztvízben kimosta belőle a tengervizet, utána ment a cuccos a rizseszsákba.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Köszi a gondolatokat. Használt lesz, mert alku nélkül is komoly az árelőny az új gépekhez képest. Utánanézek, mennyire bonyi "felnyitni a motorháztetőt": az elektronikára ránézve egy perc alatt meg tudom, mondani, hogy fürdették-e, van-e valami belső sérülés...
Amúgy én a németajkú piacon mozgok, alapvetően 2féle hirdetést látok: egy, aki bolti áron hirdeti a 2éves, ezerórát repült madarát leharcolt akksikkal "merthát 2000EUR-ért vette anno", a normálisabbak viszont értelmes, 30% körüli kedvezménnyel adják a 4-6 hónapot futott, garis drónjukat.
Alternatív lehetőségként gondolkodtam az olcsóbb P4 Advanced-en, de sztem kell nekem az az 5.8GHz-es kommunikáció, nem szeretném, ha a környező wifi-jelek bezavarnának a vezérlésbe.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ez a waterstrider Szuper! Stabil, rugalmas, enyhén hullámzó vízen is megtartja a madarat. Két dolog nem tetszik:első a -90foknál (kamera alatt) lévő átkötőelem! Ez a felülnézeti képezést-videózást, ami a drónok fő attrakciója nekem, ellehetetleníti. A másik meg az ára (140$+posta+vám...) mégse lesz instabuy, inkább összeütök egy hasonlót itthon, tizedéből - ráadásul olyat, ahol a két oldal közötti merevítés valahol a lábak hátsó oldalánál lesz, így nem zavarja a felülnézeti filmezést.
A "wetsuit"-ról meg túl keveset tudni, így nekem zsákbamacska...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Közben papíron beszálltam a klubba énis: végülis egy új P4P "obszidiánra" esett a döntés, és care-t is intézek hozzá. Kedden hozzák, addig tűkön ülök
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Köszi a jótanácsokat!
Fekete: sztem vagány+nemmellesleg olcsóbb volt kb 50EUR-val a fehérnél.
Gyakorlás: abszolúte. Elsőnek keresek valami puha füves mezőt, amin nem sérül, ha lezúg + az aerobatikát 5m-nél alacsonyabban kezdem betanulni. És persze videók, szimulátor, stb
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Pár érdekes gondolat az aftermarket akksikról.
Használ valaki ilyet repülési v egyéb célokra? A főakksi kímélése jól hangzik, bár nagyságrendileg nem olcsóbbak ezek az eredeti akksiknál.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz d.tiborz #898 üzenetére
Kockáztatni természetesen nem. Viszont a linkelt topik arról szólt, hogy van egy csomó nem-repülős feladat, ami szintén akksit igényel, ha van valami akksiféle harmad-negyedáron, az jó lehetne erre. Viszont nemigazán látok a piacon ilyen akksikat, banggood-gearbest-ebay egyikén se láttam.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Apropó, ha már akksi: jó autós töltőt tudtok ajánlani, ami 2 akksit is tud egyszerre tölteni?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nálam más a felállás, egyrész az octavia folyamatosan adja a kraftot, másrészt lakókocsi 12V-os rendszeréről is menne a töltés. A töltési idő nem annyira fontos.
Most látom csak, hogy a 3 akksi dji adaptert rá lehet tenni az autós töltőre is, ez így jó is lesz (lenne, ha nem kérnének szumma 120eur-t egy kb 30eur értékű cuccért)
#905: inverter van a háznál, csak amikor akksiról megy a töltés, nem szívesen iktatnék be még egy, kb 20% veszteséggel dolgozó elemet.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz Geller72 #926 üzenetére
+1! a hatótáv-interferencia kérdéshez: az 5GHz támogatás hasznos dolog tud lenni, bár amilyen ütemben terjednek a 802.11ac-s routerek, lakott területen arra se vennék mérget. Előnye mondjuk, hogy amíg te rálátsz a drónra, a házfal mögött lapuló 5GHz-es router nem, és az ő zavarójele elég árnyékolást kap.
Az ilyen range booster "parabolácskáknak" van bármi értelme? (azon kívül, ha a drón az antennák "mögé" kerülve elveszti a jelet...)
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
gondoltam. Már a geometriája is gyanús volt, szokásos "adjunk el egy ötletet kp-ért a hülye vásárlónak" project
Az autós töltőről egyelőre lemondtam, mert látom, hogy minden egyes dji drónnak más az akkucsatija, hogy még csak véletlenül se szemeteljen az ember egy töltővel kevesebbet, ha generációt vált. Az utángyártott akksikat is felejtem, nem-repülős célra 20-30EUR-ért vettem volna valamit, de az ebayen a legolcsóbb kamuakksi 80EUR körül van - és ki tudja, hány ciklust bír. Akkor meg inkább veszek egy teljesértékűt.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Kínából ebayen mennyire rizikós akksit rendelni? A DJI vissza tudja igazolni sorozatszám alapján, hogy az eladó nem valami dzsunka, homokkal megpakolt téglát küldött az eredeti ár 80%-áért?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz jozsi252 #934 üzenetére
kérdés, hogy jelent-e bármi kockázatot? Az eredeti akksikat kínában gyártják, ergo a magyar/EU üzlet is ugyanonnan hozatja a cuccát. Civilizált "kínai" eladóknál meg akár kényelmesebb is lehet egy esetleges gariztatás, van, hogy nem kérik vissza az árut, csak egy videót arról, hogy meghalt.
A 8.5k pedig 3 akksinál kiad a gyerekek egy komplett játékdrónt - a phantomot meglátva úgyis 100%, hogy az lesz az első gondolata, hogy neki is kell egy ilyen .
#935: noigen, nagyon tudnék értékelni egy redundáns rendszert, majd a következő drónom olyan lesz. A standby-t meg ugye egy gombelemmel el lehetne intézni, de nem teszik.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A Go app a guglimaps-ben előre letöltött térképszegmenseket is használja, vagy csak azt, amit az appban töltöttem le? Esetleg lehet másféle, pl topografikus térképet rátenni?
Szerk: kipróbáltam, nem húzza be a gugli appjában letöltött térképeket. Ráadásul ultrakicsi a tárhely, zsebkendőnyi szegmensekből is csak kb 700MB-ot enged, ami hosszabb tervezésnél elég kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Most csomagoltam ki a kicsikét ( ), látom, kaptam vele egy 16 gigás microSD karit. Ezen van valami (oprendszerféle, stb), vagy kapásból cserélhetem 64gigásra?
(P4Pro)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Megkötöttem a care-t, de őszintén nem vagyok elájulva a kivétellistától, amit a 169EUR-s ár mellett is a vásárlóra zúdítanak:
3. Exclusions/The service does not cover:
1) Lost or partially lost aircraft and accessories. (Blöki lenyelte az egyik propellerét = bukom az egész gépcserét?)
2) Stolen or abandoned aircraft and accessories.
3) Damage caused by flight in unsuitable environments. (tehát hisztizik és beleszáll a tóba, nehezen kihalászom, mégis az én bajom?)
4) The remote controller or any accessories mounted to your aircraft.
5) Deliberate losses.
6) Abrasions and shell damage that do not affect the performance of the aircraft.
7) Direct or indirect losses caused by force majeure. (azaz ha elkapja egy hirtelen forgószél, az én bajom?)
8) Replacement requests out of DJI Care Refresh’s period of validity.
9) Extra fees resulting from technical enhancements or performance improvements.
10) Damage resulting from unauthorized circuit restructuring, or the use of incompatible batteries and charger.
11) Damage resulting from using under-charged or defective batteries. Szuper, tehát az ő drága akksijuk(!) behal 20m magasságban, drónocska pedig 243db-ra hullik/szolidabb esetben nem ér ki a tópartra, akkor a 169EUR/év biztosítás nem ért semmit??Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Próbálom életre kelteni az új madarat, de úgy néz ki, az akksi hibernálva van. Mi is a helyes procedúra a felébresztéséhez?
Egy ilyet találtam:
1. Switch on battery - ignore what happens with lights etc. <- oké, meddig kell nyomni a gombot? Míg elalszanak a ledek? (életem első dji cucca...)
2. LEAVE IT ALONE for at least 5 minutes. <- ez menni fog
3. Do NOT touch power button - plug into DJI Charger. <- ezis
4. LEAVE IT ALONE .. it may be hours before it wakes up ... DON'T TOUCH IT ! <- erről hogy ad hírt? mailt küld a főnöknek, hogy ma egész nap drónosdival foglalkoztam, vagy begyújtja a ledeket?[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Apropó, jól látom, hogy a kontroller tápolja a beledugott, képernyőnek használt eszközt? Azért kérdem, mert kétféle képernyőmegoldásom van, alapban az s7e telón gondoltam tolni a bizniszt, de van egy Tab A 10.1 is a háznál. Utóbbi persze a 4x akkora felületű kijelző miatt sokkal többet eszik - így nomád felállásnál, amikor a dji cuccok töltése necces, nem biztos, hogy forszíroznám.
Más, autós töltés! Kicsit számolgattam, a mi kocsink akksija ha jól rémlik, 60Ah*12V=720Wh körül van, egy darab Phantom akksi 89Wh-ás, azaz 3db töltéssel és az inverteres veszteségekkel számítva simán felére coppanthatja az akksit, és ott marad az ember a világ végén, egy nem induló kocsival.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A kültéri eszközök nagyrésze 2.4GHz-re van állítva a nagyobb hatótáv érdekében, és a házakból is inkább ez szivárog ki, lévén az 5.8GHz-et jól árnyékolják a falak. Nem beszélve arról, hogy rengeteg régi router-telefon-stb működik még, ami nem ismeri az 5.xGHz-et. Tehát 5.8GHz-en jobb esélyed van a stabilabb kapcsolatra, kevesebb interferenciára, főleg zsúfolt helyen. Lásd Magyarósi Csaba "majdnem lelépett" air-jét.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Ma elvileg jön az 1"-os kamerás Mavic, kíváncsi leszek, jobb lesz-e a képe a P4P-nál.
A zoom-nak semmi értelmét nem látom kicsi szenzorral, mivel a nagyszenzoros 2.3x-es digi-zoomolásával pontosan ugyanott vagyunk, mint a kicsiszenzoros gép "tele" végén, ráadásul nagy összegben fogadnék rá, hogy a zoom fényereje a hosszú végén minimum 1-2FÉ-vel gyengébb.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Elvileg lehet ráakasztani (persze nincs hozzá rádiós távirányítás, hogy adott szituban mennyit sötétítsen), csak alapvetően kétkedek ebben a szűrőfajtában, lévén 2db polárszűrőből rakják ezeket össze, ami 4db új felület - márpedig minden extra üvegfelület beleszól a végleges képminőségbe.
Ráadásul mivel ugye polár az alap, egy FÉ-t alapból buktál, ami sztem elég gáz, ha egy ilyen kicsi szenzornál+kompromisszumos lencsénél kivakarhatatlanul be van építve. Azaz ha kicsit sötétebb van, hamarabb nyomhatod f/2.8-ra a fényerőt (ahol már előjönnek a lencsehibák) és 800 fölé az ISO-t (jön a zaj).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #963 üzenetére
1450 EUR/$ lett a kicsike ára, enyhénszólva érdekes lesz azért ezekután a P4P v2.0 1700EUR-s árazása.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Mindíg szenvedek a kontroller kikapcsolásával, baj, ha csak szimplán hagyom "elaludni" repülés után? A madár gond nélkül hagyja magát kikapcsolni, de a kontrollert kb csak a 20adik "nyomdmeg, várj, újranyomdmeg" próbálkozásra tudom kikapcsolni. Értemén, hogy nagyon gáz lenne, ha repülés közben véletlen kikapcsolhatná az ember, de ez így elég béna...
#992: ez nem valami zebra-beállítás? Egyébként, ha hiba lenne: firmware-frissítés, esetleg downgrade ha lehet? Valamelyik angol fórumon olvastam, hogyha egy firmware beválik, akkor érdemes letiltani a frissítést, mert szeretik elrontani a hibátlanul működő rendszert
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz usergefi #995 üzenetére
Interferencia témában terveztem egy hidas-folyós nagyrepülést, de a híd rengeteg vaseleme miatt be vagyok rezelve az interferencialehetőségek miatt. Egyébként az lenne a terv, hogy cimbora #1 a hídtól kb 1km-re letáborozik a madárral, én a hídon indítom a folyónézést a kontrollerrel, átrepül végig a folyó kb középvonalában, majd cimbora #2-nél, a hídtól másik irányban 1km-re leszáll. (a hídon/nálam nem landolna)
Ha nincs vészes interferencia, simán kivitelezhető lenne, csakhát ez egy csupafém függőhídnál eléggé kérdőjeles...
Nem mostani terv, majd ha túlleszek az első 100 repült órán
P.S.: ha Mo.-gon is lennének ilyen komoly terveim, akkor lehet mondjuk egész hétre légtérhasználatit kérni, hogyha az adott napon rossz lenne az idő, ne ússzon el a projekt?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
-
Apropó autós töltő téma: tegnap kipróbáltam a normál ac töltőt egy inverterrel, és nem szerette! a töltő ciripelt, melegedett - úgyhogy meg se vártam, h 100%-ra töltse az akksit, kb 30 perc elteltével lehúztam. (ezalatt 50%-ról kb 95%-ra nyomta fel az akksit, ami normál töltései sebességnek felel meg).
Szóval úgy néz ki, hogy vagy egy minőségi szinuszos inverter, vagy egy autós töltő befigyel a következő kütyüvásárnál... Előző előnye, hogy túléli a dji örökös variálásáf az akksicsatlakozókkal - hátránya viszont, hogy veszteséggel dolgozik, azaz max járó motor vagy egy masszív napelemtábla mellett tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Tibcsi68 #1041 üzenetére
Jó kérdés, lehet nem vitték túlzásba a GO app optimalizálását KitKat-re? A snapi 600-as hardvernek elvileg bírnia kéne...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz jozsi252 #1047 üzenetére
P4P is így megy. Többször szállt már le "kézbe", mert nem akartam, hogy a füves talajon átmenjen fűnyíróba - és ha az egyik kezemmel a drónt fogom, a másikkal az RC-t, akkor elég nehéz lenne még a képernyőt is nyomogatni...
A kézből indításon dolgozok, az egy fokkal macerásabb, kéne valami nyakbaakasztós tartó a kontrollernek.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik