Új hozzászólás Aktív témák
-
dronosroli
újonc
Sziasztok,
P3P-hez új akksit (eredetit, nem BG-ről másolatot) hol érdemes venni EU-n belül (vagy vámmentesen)?
Ha lassan is jön, nem baj, inkább az a lényeg, hogy eredeti legyen (meg olcsó )
Köszi ha van ötletetekhttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz t72killer #1197 üzenetére
Valami olyan szenzor van a madárban, aminek hidegen jó, pontosan nem tudom, talán a barométer, de mindenhol azt írják, hogy a madár legyen hideg, az akksi ne, és érdemes minél gyorsabban elindítani, mert amint betolod az akksit, elkezdi melegíteni pont azt a szenzort vagy alkatrészt...
Nekem P3P-nél volt olyan, hogy ha az akksi felénél leszálltam, lekapcsoltam a madarat, odébbmentem és újra fel akartam volna szállni, IMU kalibrációra váltott és nem volt hajlandó elindulni, ezen segített a hidegen kalibrálás (melegen nem volt hajlandó). Kitettem egy éjszakára a táskájában a madarat az erkélyre (akksi maradt benn a szobában, megnéztem, nem mondott esőt ) és hagytam kihűlni reggelig, utána simán bekalibrálta magát, eltűnt a hiba...http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz koma106 #1369 üzenetére
Táv és telefon között min megy a kommunikáció? WIFI vagy kábel?
Kábel nélkül jobban zavarja egymást a telefon és táv közötti WIFI és a táv és Spark közötti WIFI. Ha veszel kábelt, kiiktatsz egy zavarforrást. Meg nyugodtan teheted repülő módba a telefont kábel esetén, még kevesebb zavaró rádióhullámot (bluetooth, GSM, stb.) fog kiadni.http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Én még sosem használtam a térképet, olyan messzire nem mertem még elengedni a madarat látótávolságon belül meg nem kell térkép
De az offlineba letöltés jó ötlet, lehet kipróbálom. Mire szoktátok használni a térképet? Azon kívül, hogy jól néz ki?http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
köszi, utánanézek az offline térképnek, így már érdekes.
Más:
DJI-ben mit tudnátok ajánlani P3P tudással, csak újabb kiadásban? Nem muszáj phantom, mert videózni nem szoktam, főleg fotózni, RAW-ban, erre kellene inkább.
Van egy backup Spark is, de az csak jpg-eket készít, RAW-ot nem, az csak nagyon vészmegoldás, annál valamivel jobb kellene.http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz Tibcsi68 #1413 üzenetére
Nagy vonalakban annyit írnak, hogy van egy szabályozás, ha 30 percnél hosszabb egybefüggő videót képes készíteni egy eszköz, akkor az már más kategóriába számít vám meg mindenféle szabályozás szempontjából (gondolom profi kamerának minősül, vagy valami hasonló, nagyobb sarc van rá, stb... emiatt kell a limit)
A másik vonal, amit említenek az, hogy hiába van nagy kártya és olyan fájlrendszer rajt (exFAT) ami támogatná a 4GB-nál nagyobb fájlméretet, az új gépekben is megmaradtak a régi (FAT) filerendszer miatti korlátozások (4GB méret max).
A 30 perces vonal azért nem biztos, hogy releváns a P4 meg hasonlók kapcsán, mert annyit nem is tudnak a levegőben tölteni
Nem jutottak előbbre a topic végére, ahogy olvastam...[ Szerkesztve ]
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz Geller72 #1405 üzenetére
Szerinted ilyen 1. generációs Mavic-et árulnak még EU-ban újonnan? Beszéltem egy fotóriporterrel hétvégén, azt mondta, Phantom 2 volt Neki régen, Mavic-re váltott (nem AIR) és nem hiányzik Neki a Phantom széria. Ha egy profinak jó, nekem is biztosan jó lesz
De nem ugrok bele egyszerre, hátha sikerül meggyógyítani a P3P-m a télen[ Szerkesztve ]
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
+1 (hülye) kérdés: a Mavic 1 ugyanaz, mint a Mavic Pro?
Mert láttam mavic pro-t, mavic 2 pro-t, mavic 2 Zoom-ot, ezt mind fly more meg platinum verzióban, de mavic 1-et sehol. (Air-eket alapból nem néztem)
Bocs, ha hülyeség, de eddig a Mavic vonalt hanyagoltam, de annyira, hogy nem is olvastam róluk...http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Már csak az a kérdés, hogy a P4Pro és a Mavic 2 Pro között mekkora a különbség szélállóságban...
Ha a Mavic 2 Pro bírja ugyanazt a szelet, mint egy régi P3P, akkor ki is békülnék vele...
Volt már valaki Mavic 2 Pro-val szélben fenn? A P3P még 25 km/h-nál egész kezelhető, tudja vajon ezt a Mavic?
@Twine, mi volt a legnagyobb szél (km/h-ban) az új P4-el, ahol még felmentél és bírta?http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz Geller72 #1445 üzenetére
Na pont ez az, hogy nem akarok én sem kockáztatni...
Pont a P3P-vel volt olyan, hogy kellemes szellő volt, Balaton mellett, 10-15 km/h max. de voltak hozzá nagyon hirtelen és kiszámíthatalanul jövő 30-40 km/h lökések is (igaz, hogy csak pár másodpercig tartottak, de azzal is simán odébbtolta a gépet 5 métert, pont a víz fölé, de ha fák között lettem volna, simán neki tudta volna egy fának is lökni, mire elkezdett korrigálni...), és ezt szeretném elkerülni, hogy csak úgy fogja a könnyű gépet és odébbtegye, ezért is gondolkodom erősen a Mavic vonalon...
Meg amerre én lakom, mindig fúj valami szél, ha nem is erős, de valami mindig van...http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
(#1466) S.J.
Amíg nincs gond, addig ezzel a hozzáállással sem lesz gond. Gond akkor van, ha gond van
Nem kell ahhoz vadászgép, hogy hátralévő életedre nagy hatással legyen a magától leeső gép...
Ha ilyenkor van biztosításod, légtérengedélyed, stb... akkor sokkal magabiztosabb lesz a fellépésed, ha egy ukrán tulajdonossal rendelkező S mercit kap telibe fentről a gép, mert akkor tudod, hogy a biztosító valószínűleg fizetni fog előbb, utóbb, ott csak időt kell nyerni. Ha nincs biztosítás, engedély, akkor nem csak időt, életet is(#1470) Geller72:
Nem úgy van, hogy szólniuk kellene, hogy valaki jön a légteredbe, ha már egyszer megadták és tudnak Rólad, hogy ott vagy? Vagy a permetezőket nem érdekli, hogy kinek hova van engedélye[ Szerkesztve ]
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Az melyik drón, ami úgy néz ki alulról, sötétben, hogy:
4 karján 2 piros, 2 zöld fény, de a piros csak néha világít, de nem villog, szerintem akkor piros, ha felvesz, vagy közvetít (gondolom nem phantom, mert azt megismerem)
Kb középtájt alul villog valami zöld led ütemesen, de ez csak akkor látható, ha alacsonyan van, amint feljebb megy, nem látni, valószínű gyenge led, nem világításra van
Lehet, hogy inspire vagy matrice?
Vagy nem is DJI?
Ja és sötétben, a helyi karácsonyi kirakodóvásár fölött röpködött, -2 fokban, szakadó hóban Ezért gondolom, hogy valami komolyabb cucc lehethttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Akkor az lesz az, valószínű, a villogó zöld fény nagyon jellegzetes volt.
Közben utánanéztem, phantom 3-nál is le lehet kapcsolni manuálisan a pirosat, pont az éjszakai felvételnél kell ez, de ott még nem automatikus...
Már csak azt nem értem, hóesésben hogy lehet repülni... vízállósítva lett volna? végül is, megoldható, hallottam már esőben repkedő vízálló phantomról is...
Melyik FB csoport?[ Szerkesztve ]
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz loveiandras #1567 üzenetére
Szia, megvan még a hiba?
Ugyanezt csinálja, ha a telefont más pozícióba állítod? (Ha pl. eddig fekvő módban volt, és a töltő csatlakozó jobb oldalon volt, akkor most fekvő módban legyen a bal oldalon).
Kíváncsi vagyok, mert a dji fórumon ilyen hibával kapcsolatban azt olvastam, a telefon orientációjától is függhet a piros nyíl irányahttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Ezt találtam Mavic Pro 2 kamerájával kapcsolatban:
Youtube
Aki nem akarja végignézni angolul, a lényeg:
A Mavic Pro 2 új, 1 colos érzékelője megegyezik a Phantom 4 Pro v2-ben található 1 colos érzékelővel.
A Mavic Pro 2 képminősége a Mavic Air és a Mavic Pro szintjén maradt mégis az új érzékelő ellenére, meg sem közelíti a Phantom 4 Pro v2-t.
A srác a videóban valószínűsíti, hogy 2 dolog lehet a háttérben:
1) Üzletpolitikai megfontolások, nehogy a Phantom babérjaira törjön a Mavic és/vagy
2) melegedési problémák a teljes érzékelőméret kiolvasása során (Phantom4Pro kamerája ugyanekkora érzékelővel együtt sokkal nagyobb, jobban elvezeti a hőt, a Mavic-nél pedig benn van a kis Hasselblad feliratos dobozban, nincs hova elvezetni a hőt), ezért úgy oldották meg software-esen a dolgot, hogy minden második sort olvas csak ki az érzékelőből a rendszer és interpolál vagy valami hasonló, az is lehet, hogy emiatt csúszott a bemutató is anno....Ha bármelyik is igaz (ha mindkettő akkor meg főleg), akkor ez nagyon nem szép dolog a DJI-től, de szerintem sosem fogjuk megtudni...
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz Amarton #1604 üzenetére
Ez csak a fotózáshoz írtam, ha feltétlenül kell a RAW kép az utólagos szerkeszthetőséghez, akkor nagyobb mozgástere van az AIR-nél, mert egy RAW képet sokkal jobban helyre lehet hozni utólag (fények, színek, stb), mint egy gyári .jpg-et, amit a Spark-ból kijön.
A vicc, hogy az eddigi (szerintem) legjobb képemet a Sparkkal lőttem, mert nem volt nálam a P3P, ami tudott volna RAW-t is
képhttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
BUÉK mindenkinek!
Sok szép tüzijátékos felvételt mindenkinek (aki fel mer menni )http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Köszi szépen
Jó a jpeg motor, volt vele azért utómunka, de az alapanyag sem volt rossz szerencsére.
A RAW annyiban lehet jobb, hogy ha egy-két képet nagyon alul-vagy túlexponál a gép és nincs belőle jobb, akkor könnyebben javítható utólag, bár most hogy mondod, ekkora érzékelőnél nem tudom hány fényértékkel lehet korrigálni a képet, gondolom nem annyival mint egy full frame-es DSLR-nél...http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz VANESSZA1 #1915 üzenetére
Nézz rá először a Légtér térkép-re, hogy ahol repülni akarsz majd, milyen korlátozások vannak.
A legjobb, ha semmi, ilyenkor csak "Az eseti légtér kijelölése iránti kérelem" kitöltésére van szükség, és befizetni az illetéket (számlaszám a kérelem alján)
Dokumentumok itt
Ha van korlátozás a légtérben (térkép megmutatja), akkor a többi letölthető doksi is kell, ilyenkor érdemes meggondolni, tényleg fontos-e ott repülni, mert nagyon macerás a papírozása (anyagilag is), főleg, ha környezetvédelmi korlátozás van.
Részletes infók: itt
Bármi kérdés esetén ha tudunk, segítünk, meg ha belépsz a DOE-ba, akkor lehet őket is nyaggatni, hogy segítsenek, legalább az első alkalommal, hiszen ezért (is) fizeted a tagdíjathttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz Skimaster #2001 üzenetére
Jobb, ha még lenn szól, mintha ott fenn jutna eszébe
Amúgy én kérés nélkül is kalibrálok minden felszállás előtt
Jó dolog körbenézni, mielőtt felszállsz, két 360 fokos kör (madárral a kézben) garantáltan segít feltérképezni a környéketIránytű kalibráció, vagy IMU? Az IMU már nem lenne egészséges, ha ilyen sűrűn kérné...
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz lalapapa55 #2028 üzenetére
Ipad 3 mini (cellular)-ral repülök, de sosem volt benne SIM, egyetlen app van rajt az alapértelmezetteken kívül, az a DJI Go és sosem volt netre kapcsolva, csak amikor a DJI Go-t feltelepitettem.
Mivel sosem megyek messzebb mint 500-600 méter, nem kellett még a térkép, mindig figyelek, merre van a gép és általában nem szoktam közben elmászkálni a felszállási helytől (mert ott vannak mellettem lerakva a cuccok, nem hagyom ott őket), így a távhoz hazatérés sem pálya, jó nekem a felszállás helyéhez hazatérés...
Meg, ha pl. víz mellett repülsz, érdemes home point-ot rögzíteni a parton, hogy oda szálljon haza jelvesztés esetén, ne a távnak az utolsó ismert pontjára (ahonnan már továbbmentél a csónakkal és csak víz van a helyén) persze ha splash drón, akkor ez sem gondhttp://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
Nekem olyan kellene, amibe egy iPad mini 3 is belefér a gép meg az akksik mellé, így a gyári megoldások, ahol passzosan férnek el a cuccok, nem játszanak, mert az iPad alapból nagyobb, mint bármelyik gyári táska...
http://dronosroli.hu
-
dronosroli
újonc
válasz d3tox1c #2119 üzenetére
Minek némítani?
Az akksi figyelmeztetést mindig hallani szeretném, mert volt már olyan, hogy nagyon belefeledkeztem a témába és csak a pittyegétől kapcsoltam, hogy most akkor nyomás vissza leszállni... pedig egyébként félpercenként nézem a visszaszámlálást és nem ér váratlanul, ha már merül
Vagy a fotóhang a zavaró?http://dronosroli.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.