Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4349 üzenetére
Két kábel fut a gimballon. Az egyik maga a gimball mozgásáért felelős, a másik a kameráé. Érdemes egyben venni, de az sem baj, ha kompletten veszed, gimballal, kamera nélkül, mert egy esetleges balul elsült landolás után egyből tudod cserélni. Érdemes még ugyanerre gondolva a gimball tartót is megvenni, az sem egy nagy tétel.
De ez a csomag jobb ha van:Ez pedig a gimball kompletten, tartó és kamera nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Én mondjuk biztosan vennék karokat is, főleg az elsőket. Tök olcsón lehet venni kompletten, mocikkal, kábelezéssel. Vicc áron.
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4354 üzenetére
Akinek én eddig cseréltem, annak mindnek zuhant a gépe, ha nem is magasból, de zuhant. Két olyan ismerősöm is van, akinek MP van , 3 éves körüliek és semmi gondjuk nincs. Van, akinek két éve cseréltünk, mert beakadt egy fába és leesett, az is a mai napig megy. Szerintem megtörnek a szalagkábelek ilyenkor. Azon sem lennék meglepve, ha az idők folyamán magától menne tönkre, annyi helyen kell megtörnie használat közben. Ha annyira sok és gyors kábeltörés lenne, nem árulnának ennyi bontott szalagkábelt. Pontosabban nem venne senki ilyet, ha bele lenne kódolva egy tuti meghibásodás. Kell tartani 2-3-at belőle, az nem árt. De akkor is azt mondom, hogy a legolcsóbban szerelhető Dji gép a mai napig. Ha nem a fő alaplap sérül meg, a többi nagyon olcsón javítható. Az FC pedig nehezen sérül, mert jól védve van, a váz 3 részből áll, merev. Ha az FC sérül, akkor az nagyon magasról esik, kemény helyre és ahhoz ripityára kell menni a központi váznak is. Egy meglévő FC köré tök olcsón lehet gépet építeni.
-
KisBundi
őstag
Megérkezett a a gép, viszont a lapátok picit sérültek, de amúgy is akartam új propellereket. Ár/érték arány milyen érdemes venni? A platinum propok használhatóak rajta? Sima mavic pro.
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4357 üzenetére
Propkból csak gyárit vegyél, azon ne spórolj!! Amit a kínaiak árulnak, hogy "For Dji Mavic pro", az kamu, de mivel nem úgy árulják, hogy original, hanem hogy For.. ezért elnézik nekik, de nem szabad megvenni. 20 euro körül van eredeti szett, csak azt. Csak gagyi, fröccsöntött, nem ballanszolt propok, úgy rezeg tőle a gimball, hogy a felvételen is látszik, és egy idő után tönkre is mehet tőle a gimball.
-
VANESSZA1
őstag
válasz akarmi1971 #4360 üzenetére
1x gyorsan átkapcsolod a mód választó (t-p-s} gombot fentről le és lentről fel, egyből kéri az iránytű kalibrálást, nem is kell a menüben keresgélni.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
őstag
-
Geller72
veterán
válasz akarmi1971 #4360 üzenetére
Fizikailag jó rá, de nem szabad felrakni. A platinum nem csak abban más, hogy másik prop van rajta és ennyi, valamint ennek folyományaként van csak többet a levegőben. Szoftveresen módositott fc-t kapott, ami ezekkel a propokkal alacsonyabb fordulaton pörgeti a mocikat. Ami azt jelenti, hogy ha a simának a mocijára felrakod, nagy rá az esély, hogy jello lesz.
-
KisBundi
őstag
válasz Geller72 #4363 üzenetére
Elvileg a legfrissebb fw-kkel használhatóak. A drón nem fix fordulatokkal írányítja a gépet, hanem a szabályozza azokat. Ha úgy érzékeli, hogy nem kell magasabb fordulaton pörgetni őket mert a lebegés akkor is sikeres, akkor csak annyira fogja őket hajtani. Elég összetett folyamat ez a szabályzás. Ha nem így lenne, akkor a legkisebb szél is fel tudná borítani. Alapvetőn nagyobb felhajtóerőt tudnak ezek a propok generálni mint a simák. Tesztek is bizonyítják, hogy a sima Pro is több időt tud vele fent maradni mint sima lapátokkal, de nincs annyira jó mint a Platinum. Véleményem szerint alacsonyabb energiaigényű alkatrészek vannak beépítve a Platinumba és ez hozza azt a pár perc plusz időt. Több sérült propelleres videót is néztem és a drón képes a lapátok különböző felhajtóerejét kompenzálni.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4364 üzenetére
Itt nem az a probléma, hogy mit tud és mit nem tud lekezelni, hanem az, hogy a platinum lapátjait nem arra a fordulatszám tartományra optimalizálták, mint a sima pro fordulatszám tartománya. Ezt nagyon egyszerű kimérni, mert rámérsz a mocikhoz kimenő "áramra" mindkét gép esetén (propok nélkül) és látható, hogy ezek eltérnek, azaz a fordulatszámuk is eltér. De nyugodtan hívd fel a szervízt, hogy amit írtam, az így van e. 10-ből kilenc esetben mértek lényegesen nagyobb vibrációt sima mp gépeknél platinum propokkal. Nem mellesleg, mivel a sima mp fordulata magasabb, ezért a lapátok halk mivolta sem érvényesül úgy, mint a saját, dedikált MPP esetén. Az elsők közt voltam, aki kapásból azon agyalt, hogy de jó lenne, de nem jött be.
"Véleményem szerint alacsonyabb energiaigényű alkatrészek vannak beépítve a Platinumba és ez hozza azt a pár perc plusz időt. "
-Szerintem meg nem. Hanem az, hogy a mocik alacsonyabb fordulaton mennek, ergo ehhez kisebb áram elég, kevesebb/lassabban merülő akkuval.
De mindenki eldöntheti, hogy ezt a lépést meglépi e a saját gépe esetén. Előtte gondolkodjon el, hogy megér e neki adott esetben egy komplett gimball cserét majd, ha mégsem jön be és X idő múlva betérdel a gimballja. Mivel az MP és az MPP közt nem csak a prop az egyedüli difi, ezért maga a prop csere nagyon minimálisan tolhatja ki a repidőt. Annyira minimálisan, hogy nekem speciel ennyi előny nem ér meg esetlegesen annyi hátrányt, ami károm származhat belőle. Főleg, miután soha nem is szoktam (direkt) kicentizni a repüléseimet és másnak sem javaslom. Ha valamit nem tudok 1x20 percben elintézni, akkor majd a második 20-ban fogom.
Szerintem. -
KisBundi
őstag
válasz Geller72 #4365 üzenetére
Valahogy ez az egész kusza. Alacsonyabb fordulaton a motor nagyobb áramot fog felvenni, mert a propok felhajtóereje arányosan nagyobb, tehát nagyobb a légellenállása, akiből az következik, hogy adott felhajtóerőt kisebb fordulaton is tudnak, de jobban megterhelik vele a motorokat.
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4366 üzenetére
..viszont a fordulatszámot az ESC szabályozza..
A motorok háromfázisú váltakozó áramot használnak, 3 tekercselési sorozatban. És nem a felhajtóerőt kellene mérni, hanem a fordulatszámot.
Az ESC-ek PWM szabályzásúak itt is, aminek ugye az a lényege, hogy nem a feszültség mértékét (nagyságát), hanem annak idejét változtatjuk, ki és bekapcsolva az áramot. Ez azt jelenti, hogy a feszültség mértékét nem annak nagysága, hanem a ki és bekapcsolt állapotok közötti arány fogja meghatározni, pl. 1:1-hez arány esetén a feszültség feleződni fog, mert a kikapcsolt és bekapcsolt állapotok azonos arányban ismétlődnek. Így lesz 12 voltból 6 volt, ha ez az arány 1:2 lenne, akkor 4 volt lenne a feszültség, míg 1:3 esetén 3 (az arányszám összegével elosztjuk a feszültséget, majd megszorozzuk a bekapcsolt állapotok számával).Az ESC és az FC közti kommunikációért megint csak egy protokoll felelős. Ami ugye lehet FastPWM, vagy SyncPWM is, ami még kavarhat egyet ezen és amibe nem látunk bele Dji-éknál, hogy mit hogyan old meg.
Tegyük fel, hogy ugyanazok amocik vanank mindkét gépen. És az akku is ugye fix. A MP-n 1400KV-s mocik vannak. Ez tuti. Szerintem a Dji nem oylan hülye, hogy teljesen másik motort tervezzen, gyártson egy kategórián belül, így az MPP moci is dettó MP moci. Ebben a videóban elég jól levezeti az úriember, hogy mi a difi. Azaz az ESc is különbözik, tehát teljesen más szabályzása van az MPP-nek, mint az MP-nek. Már a bekapcsoláskor feltűnő, hogy más a hangja és a bemozdulása a mociknak.
Viszont ha ez igaz és más az ESC, akkor a vezérlés, feszültség és ezzel együtt a fordulatszabályozás is más, ergo ez egyértelműen kihathat a fogyira.
A maximális fordulat elviekben 11.1x1400, de ezt az ESC ott írja felül, ahol a Dji akarta. Az általad említett hovering-nél lófax fordulat elég, messze nem ott forog legtöbbet a moci. Olvasható fórumokon, hogy az MPP eleve lustábban mozog, tehát a fordulatszám-tartománya/maximuma sem ott van, ahol az MP-nek.
Ez egy olyan trükk lehet, mint autóknál az ECO mód. .
Azaz mivel ez a sima MP-ben nincs meg, a fordulatszámok magasabbak, az MPP lapátjai pedig szintén magasabb fordulaton mennek az MP motorokkal/vezérléssel, tehát nagyobb ehet a rezonancia is.Elmélkedhetünk ezen bármeddig, én nem rakom fel rá azokat az MPP propokat, de mindenki azt csinál, amit akar. .
De a Dji is leírja fehéren, feketén, hogy más az ESC:
"The newly designed ESCs apply the FOC (Field Oriented Control) technology with a sine wave drive."[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Aztán találtam egy yt channelt, ahol megmérték a dolgokat. .
Nagyon tanulságos, főleg az, hogy a max fordulat mennyivel különbözik eltérő propoknál. ebből az jön le számomra, hogy egy adott gép mennyire máshogy szabályoz eltérő propoknál. És ha ez így van, akkor simán benne van, hogy eltérő ESC-el eltérő értékek jöhetnek ki. -
BEndre34
tag
Sziasztok! Tudom, hogy valószínűleg hülye kérdés, de szeretnék biztosra menni, mert nem olcsó.
A P4 gépekhez ugyanaz a gyári akkumulátor való? Nekem az alap P4 van, de a djiars.hu oldalán ( [link] ) csak DJI Phantom 4 Pro intelligens akkumulátort találok és ugyan írják a kompatibilitás részben, hogy Phantom 4 sorozat, de csak nem véletlenül írták a "Pro"-t a termék nevéhez. Most akkor hogy is van ez? -
BEndre34
tag
-
twine
addikt
válasz BEndre34 #4376 üzenetére
Ebay-el vigyázz, mert sajnos rengeteg lett az "utángyártott" p4aksi,amit "original" és hasonló trükkökkel árulnak,,jól nézd meg mire nyomsz rá
"Ugyanabban az üzletben" nincs egetvero különbség a pro és a sima között....
Ebayrol viszont néha tényleg be lehet húzni jó áron az aksikat..
Hozzáteszem én legutóbb inkább itthon vettem használtan, mert a tömeges utángyártott az ebay-en megilyesztett...Sima és pro,ugyanúgy, használható a p4 és p4pro /v2 gépekben,,,első használatakor a géphez képest eltérő aksi firmware-t fog frissíteni....
Utána tökéletesen használja a gép... -
BEndre34
tag
Köszönöm!
... Megnéztem és valóbban van olyan, amire azt mondanám ok, de valahogy mégse stimmel a szememnek valami( [link] ). Ahogy elnéztem, szállítással együtt - jelenleg - a ránézésre eredetik 41-45e között vannak. Ezt még emésztem, mert a különbség (idővel 2 pót akkumulátor a terv) számít, de a para nem biztos, hogy megéri, ha mégse jóra nyomok rá. -
tirszin
senior tag
válasz Geller72 #4372 üzenetére
Mivel szabályoz ez a fránya dji mindenre, sebességre, lebegésre, stb., nem fog gyorsabban pörögni az mpp lapát az mp gépen, hisz akkor pl. a lebegés helyett emelkedne. Kb pont úgy fogja pörgetni, mintha az mpp-n lenne, hiába más az esc és egyéb motorvezérlő kütyü. Azok itt nem számítanak, csak a drón tömege és az emelkedési, sebességi korlátja. A meredekebb lapátokkal, kisebb fordulatra fog szabályozni ez a gép is, ha a tömegük hasonló. Én így látom ezt a kérdést.
Persze, dinamikusan, lassításnál, gyorsításnál, hogy mekkora erőket enged meg a vezérlőjük, az megint más kérdés.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
Kecsotam
tag
Sziasztok!
Ki mit gondol arról, hogy egy vadiúj Mavic Mini érné meg jobban, vagy mondjuk egy egy év garanciával rendelkező karcmentes Mavic Air?
Értem én, hogy a használt cuccokkal belelehet trafálni, de ott a garancia az azért talán megvéd. Ha más nem, köt rá az ember egy Care-t és kis pénzé kicserélik. Talán utólagosan is lehet kötni rá ha nincs összetörve.A mini 180 K FMC csomagban. Az Air is FMC, de ahhoz csomó mindent adnak pluszban.
Nagy a dilemmám, melyik irányba menjek......
-
őstag
-
Kecsotam
tag
válasz thomasvold #4385 üzenetére
Én azt olvastam, hogy később is belehet aktiválni csak bizonyítani kell egy rövid videóval, hogy nem egy rommá tört gépre akarom.
De a kérdés lényege nem is ez, hanem hogy segítsetek légyszi, melyik megoldással járok jobban.
-
veterán
-
veterán
válasz Kecsotam #4384 üzenetére
Ha fontos a
- kamera
- szelet jobban bírja
- első szenzor
akkor az AIR jobb választás. Viszont ha nem fontos számodra annyira a kép valamint videó minősége, és nem akarsz nagyon nagy szélben repülni, akkor a Mini jobb azért. 170k körül már kapsz 2év garis Minit, a Care, akkuk, kiegészítők meg nagyon jó áron vannak hozzá.
Illetve a repidő is sokkal jobb mint az Air-nek.
Nekem volt Air így van összehasonlítási alapom, most egy Mini FMC verzió van, de nem mennék vissza az Air-re. A repidő nagyon jó benne hogy közel fél órát tud.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok! 1 éve már, hogy Spark tulaj vagyok, bár csak ritkán használom, havi egyszer nagyjából, így rutinos pilótának nem mondanám magam. Ebből adódik, hogy szeretnék biztosítást kötni rá. Még mindig a DOE tagság ehhez a legjobb út, vagy van más opció is? A tagságnak azon kívül, hogy megfizetem a díjat, van más kötelezettsége is? Teszem azt, rendszeres találkozók, ilyesmik.
Köszönöm a válaszokat!
-
nagyúr
válasz KisBundi #4390 üzenetére
Rettentő nagy gebasz van most Kínában; nekem kb. 300 csomagom vár feladásra
Rákérdeztem és a legtöbb beszállító refund-ot javasolt. Nem is próbálkoztak a szállítási idő kiterjesztésével.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
krx21
nagyúr
Mavic Mini-vel kinek milyen magasra sikerül felmenni?
-
MR007RM
addikt
válasz jozsi252 #4398 üzenetére
Én meg pont most az előbb célzottan Kínából vásároltam. Mire megjön(fizettem rá)......meg aztán nem hagyom magukra őket. Van épp elég bajuk.
(Bújom a netet, USA-ból most már biztos nem veszek soha semmit)[ Szerkesztve ]
MSI GT70, i7-4940MX (4x 4,0GHz), DDR3L 1600Mhz 32GB, 2TB SSD + 4TB HDD + 128GB micro sd, Nvidia geforce gtx 1070m 8GB (330W táp)/Xiaomi Fimi A3 drón
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik