Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
KisBundi
őstag
Mavic Pro akkuk élettartamáról van valami tapasztalat? 3db akku egyenként 20 töltés ciklus alatt. Mire érdemes odafigyelnem? Mennyit várhatok ezektől az akkuktól?
-
Geller72
veterán
válasz KisBundi #4405 üzenetére
Az szinte új. Ha valid, akkor újnak tekinthetőek. Nekem a legkevesebb töltésű akkuim az MP-hez 40+-osak, az átlag 80+-os. Ezért jobb minél több akkut venni, mert nem egy vagy két akkud van használva folyamatosan. Már ha relatíve sokat repülsz. Ha csak néha, akkor elég lehet a 2-3 akku is. Én általában 3 akkut repülök ki egy alkalommal. Nálam vannak a tartalékok is, de szinte majd mindig megáll a repkedés 3 akkunál. Ha komolyabb/keresős meló van, akkor úgy is inkább két géppel oldjuk meg.
Olvastam, hogy akár több száz ciklus (300+) is elérhető, de ez sok mindentől függ. A Dji oldalán (is) olvastam, hogy igazából érdemes egy alapvető szabályt betartani:
"tíz teljes ciklus után egy teljes feltöltési és kisütési ciklusnak kell lennie az akkumulátor töltöttségi szintjének kalibrálásához.
A kisülésnek két módja van: a lassú és a gyors.
Lassú kisülés: Helyezze be az akkumulátort a drónba, kapcsolja be a drónt és hagyja lemerülni, amíg az automatikusan kikapcsol, ha az akkumulátor töltöttségi szintje 5% alá merül."
-A gyors annyiban más, hogy repülsz vele mondjuk 10%-os min setuppal, aztán leszállsz, és úgy várod meg, amíg 5% alá esik..[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok!
Teljesen kezdő drónozós szeretnék lenni és nem tudom, hogy melyiket válasszam.
A Mavic Air és Mini-t néztem ki, de nem tudom, hogy első drónnak megfelelő lenne-e az Air vagy inkább kezdjek egy Mini-vel az a biztos?
Attól félek, hogy nagyobb szélben már nem tudnék vele repülni és ha zuhan elvileg sokkal könnyebben darabokra tud törni, mint egy Air. Ilyen tételnél azért az nem lenne túl jó dolog.
Szerintetek melyik a jobb választás?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
nagyúr
Az Air sokkal komolyabb gép, mint a MMini
Ha még nem drónoztál, akkor érdemes lenne gyakorolnod, valami egyszerű analóg Syma géppel egy picit. Ha pesti vagy, akkor szívesen kölcsönadom az X5-ösöm.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
válasz KillHates #4414 üzenetére
Pár éve drónoztam egy sima egyszerű teljesen kamera nélküli alap drónnal. Teljesen alap kis szerkezet volt tehát ilyen téren tudom miről van szó csak hát azért ez egy teljesen más kategória!
Köszönöm azért a lehetőséget, de akkor inkább Air lenne ajánlottabb?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Skimaster
senior tag
Nagy szélben úgysem fogsz repülni,hobby drónosként csak jóidőben használnád mindkettőt. Attól mert az Air komolyabb,azt is el lehet dobni,igaz mivel sokkal több a szenzor rajta kisebb az esély,hogy neki menj valaminek.Az Air nagyon jó kis cucc(én most adtam el),minit szerintem kihagyom,várok valami újdonságra.Ha a pénz nem számít Air-t vegyél szerintem, a mini nem egy nagy szám. Csak a repülési ideje jobb, de akkut lehet venni és máris tökmindegy.
-
veterán
válasz Skimaster #4416 üzenetére
És ez a súly korlátozás vagy ilyesmi nálunk is jelen van?
Mert közben olvastam, hogy az USA-ban és UK-ban is a Mini bárhol bármikor használható a többihez pedig engedély kell? Azzal esetleg itthon is vacakolni kell?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
veterán
-
nagyúr
Akkor nincsen para, ha már reptettél "analóg" drónt. Ezek a DJI jószágok szinte autonóm módon repülnek, te jóformán csak az irányt adod meg és csinál mindent magától mintha dróton húznák
Felejtsd el a nemzteközi szabályozást! Itt abszurdisztánban mi működik úgy mint más országokban?
- járművek forgalomba helyezése? - Nem
- járművek üzemeltetése? - Nem
- Vizsgáztatások, adminisztratív dolgok, biztosítási feltételek? - ÁÁÁ... dehogyTuti a szigorítást át fogjuk venni, de lesz majd valami gusztustalan "Nemzeti Légtérhasználati Díj" ami egy bugos, összetaknyolt bugos apphoz lesz majd kötve, amire -persze előre!!- fel kell tölteni pénzt és csak akkor repülhetsz, ha ott szépen vettél egy darabot a "Nemzeti Légtér"-ből, amit persze azonnal le fog vonni, de az engedélyt majd csak 3 és fél hét múlva hagyja jóvá, addig meg a közteresek úgy megfingatnak, hogy csak nézel.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
válasz KisBundi #4422 üzenetére
Pontosan ezért gondolom én is így, hogy lehet megéri a felárat.
Budapesten belül külső kerületben (XIX)-be reptetném példáuln, na meg hétvégente vidéken amikor haza utazom.
Pesten belül mi a várható hatótáv egyébként nekik?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
KisBundi
őstag
Sajnos mind a kettőnek hátránya a Wifi. Sűrűn lakott, nagy interferenciával rendelkező helyeken elég kicsi is lehet. Akár 200m után is lehet jelvesztés úgy, hogy van rálátásod a drónra. Másik dolog, hogy az Air-el hamarabb fogod magadra felhívni a figyelmet, mert sajnos elég hangos. A mini az jóval csendesebb.
-
veterán
válasz KisBundi #4424 üzenetére
Szerintem alszom még rá egyet, hogy melyik legyen.
Jelenleg 230-ért lenne Air FMC és 170-ért Mini FMC mind a kettő majd két év garanciával. Szóval a differencia adott közte, de azért annyira mégsem vészes.[ Szerkesztve ]
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
nagyúr
Meg fogod bánni a Mini-t ha utána egy AIR-t fogsz a kezedbe. A Mini akkor praktikus, ha sokat utazol és szerenél repszelfit, mert nyugaton már valamilyen szinten működik a 250 grammos határ és megtűrik a Minit jobban mint az Air-t.
De ha itthon fogod eregetni, akkor AIR. Azért mert szerintem tuti fog rá kelleni biztosítás mindkettőre (lehúzás) nem fognak könnyíteni a légtérhasználaton, fizetős lesz (azaz lehúzás) tehát a Mini előnyei el is tűntek...Az Air-nek sokkal jobb a gimbal-ja,
stabilabban repül mert nehezebb,
jobban elterjedt több bizbasz van hozzá az ALI-n,
4K-s,
sokkal jobb a szoftvere (van normális RTH),
messzebb repül - stabilabb átvitellel,
lehet FCC-CE hekkelni
Nekem egy Inspire-em van, nagyon gondolkodom azon, hogy veszek mellé egy AIR-t, mert néha mire kicsomagolom a sast, addigra elmegy a kedvem az egész reptetéstől...[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
őstag
Hosszas vajúdás után, egy Mavic 2 Zoom-ot rendeltem ajándék Care biztosítással és +1 akkuval. Azért nem Pro-t, mert hasznát veszem a kétszeres zoomnak munkám során és a képminőség másodlagos. Pénteken veszem át
-
nagyúr
válasz thomasvold #4427 üzenetére
Gratulálok! Széles eget, gumifákat!
Menj ki egy nagy rétre és ott gyakorolj majd. Próbálj extrém helyzeteket is!Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
őstag
válasz KillHates #4428 üzenetére
Köszönöm szépen! Új Mavic-re hiába várunk, mert elvileg nyárra ígérték a Mavic 3-mat, de már azt is kitolták 2021-re. Az Air 2-t pedig áprilisra ígérték, azt is tolták, jó ha az idén év vége felé megjelenik. Ebben gondolom a "korona" is közrejátszik és az Autel Evo 2 - Skydio 2 páros úgyszintén. Úgyhogy nem várok tovább, ahogy tudod Phantom-ban gondolkodtam, ( 4 Pro V2.0) de az újonnan 570 ezer és plusz legalább egy akksi kell még hozzá. Annyit pedig már nem akartam rászánni. A zoom pedig jól jöhet ha jönnek a rablók a méhesbe
400 ezerért nekem már megfelelő vadonatújan 2 év garival, 1 év ajándék Care-el és plusz 1 akksival.Mindenképpen nagy területen fogom kipróbálni elsőként, persze előtte átnyálazom a Duplitec-től letölthető magyar használatit.
-
veterán
válasz thomasvold #4430 üzenetére
És vegyél mellé egy új OP-t, mert a DJI szoftvere még a 7 Prót is megizzasztja! Csak viccelek, természetesen, de hihetetlen, hogy ezt az appot még az SD855 is megérzi.
Más. Biztosítással kapcsolatban kérdeztem pár napja, de senki nem reagált. Senkinek nincs itt?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az Air-nél baromi sokat lehet javítani ha a wifit átállítod fcc-re, ahogy feljebb is írták. Távolság és stabilitás szempontjából mintha egy másik drón lenne utána. Meg szerintem nem is hangosabb a mini-nél. Nekem nincs mini, sokáig nem is láttam élőben, de egy ismerősöm nemrég vett. Én inkább úgy mondanám, hogy más hangja van a két drónnak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz sityupityu #4432 üzenetére
És ezt iOS-el is meg tudom csinálni, hogy a WiFi-t át állítom?
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
veterán
-
veterán
válasz sityupityu #4435 üzenetére
Ohh az kivitelezhető természetesen.
Erre van egy pontos leírás, hogy hogyan kell?
Semmi hátrányom nem származik belőle egyébként?
Ha minden igaz, holnap össze jön az Air!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
őstag
-
veterán
válasz Geller72 #4434 üzenetére
Felelősségbiztosításra. Elsősorban azért kellene, hogy tényleg legálisan tudjak teret foglalni magamnak, ha úgy adódik. Az lenne az érdekes, hogy hol érdemes ezt megkötni? DOE-n keresztül, vagy van valami másik ajánlott szervezet? Szervezeti életet nem élnék - azon felül, hogy fizetem a tagdíjat -, a kedvezményes biztosítás lenne a lényeg. A légtérigénylés még mindig papíron megy? Magánemberként, hobbiból repkedek, de nem szeretném, hogy kínos helyzetbe kerüljek egyszer a szerv előtt, vagy "önkéntes rendőrök" kössenek belém.
thomasvold: Ideje cserélni, már négy éves! Kollégám még használja, de azért már egyre többször említi, hogy laggol.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Geller72
veterán
Nekem DOE-n keresztül van, mert ugye DOE tag is vagyok.
"Szervezeti életet nem élnék - azon felül, hogy fizetem a tagdíjat -, a kedvezményes biztosítás lenne a lényeg."
-Ez bukó alapból, mert a biztosító csak akkor fizet, ha tag vagy ÉS van érvényes légtérhasználatid. Továbbá érdemes "szervezeti életed élned" - (akármit is értesz ezalatt ) - mert sok infót kapsz, sok mindent intéznek neked, stb.Nagy változások jönnek majd szabályzás terén, a DOE mostani góréja lett egy fontos (légügyi) pozíció új góréja is egyben, ami nekünk mindenképpen jó lesz, mert értünk (is) fog dolgozni, tudja, honnan jött és mi a fontos nekünk (is). A használat előtti 30 napos engedély tuti kukázva lesz, mert mindenkinek használhatatlan kb. és így belekényszerít sok mindenkit az illegálba, aminek semmi értelme.
Nem kell off-ba tenned ezeket a kommenteket, mert közérdekű. -
veterán
-
Geller72
veterán
válasz sityupityu #4435 üzenetére
..nem akarom lelőni a poént, de ez nem biztos, hogy így lesz.. Mivel mindkét eszközön egy tök másik app van... Egy droidos tabon hiába teszed ád fake-ra, ha utána egy iOS-en indul el megint a GO. Kb. mintha semmit nem csináltál volna. iOS-en meg sem kérdezi - mint droidon - a kövi alkalommal, hogy mit szeretnél..
És még akkor sem garantált a siker, ha iOS-en is felrakod a Fake-t, ÉS pluszban régiót váltasz iOS alatt. -
veterán
válasz Geller72 #4443 üzenetére
"Azt még hozzátettem volna a helyedben, hogyha bezár minden appot, és kikapcsolja a drónt majd egy iPhone-al próbál repülni, akkor a DJI GO4 megnyitása után "Cancel"-re kell rámenni így megmarad az FCC mód. Tehát Androidos telefon csak addig kell ameddig át nincs állítva CE-ről FCC-re. Utána már lehet bármilyen telefont használni, csak a lényeg hogy amikor megkérdezi a WLAN beállításokat akkor "Cancel". Ja és elvileg egy FW frissítés után is megmarad az FCC."
Első komment a videó alatt.
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Geller72
veterán
Nem, nem azt beszéltétek. Azt beszéltétek, hogy az említett két helyen nem kell a minihez engedély. Ami nem ugyanaz.
-
veterán
válasz Geller72 #4443 üzenetére
De biztos, hogy így van, mert már számtalanszor ki lett próbálva. Azt nem tudom, hogy IOS alatt rákérdez-e mert már rég visszaálltam androidra. Tök mindegy, hogy mivel lett átállítva, a művelet végén magát a drónt állítod át. Átállítás után meg már mindegy, hogy IOS-el vagy androiddal használod. Android alatt mindig rákérdez, hogy nem akarom-e visszaállítani, IOS-nél ezt nem tudom. De tuti, hogy működik IOS alatt is. Ezt bárki aláírja akinek volt AIR és átállította és iphone-al használta/használja. Még én is állítottam át Iphonos ismerősnek az AIR-t. Arra viszont nem emlékszem, hogy utána kérdezgeti-e a visszaállítást.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz Geller72 #4443 üzenetére
"És még akkor sem garantált a siker, ha iOS-en is felrakod a Fake-t, ÉS pluszban régiót váltasz iOS alatt."
IOS-en nem is kell és nem is lenne értelme felrakni a Fake-t mert az csak addig kell, amíg magát a drónt átállítod. Utána semmi szükség rá, sem androidra sem pedig ios-re. Ugyanúgy a régióváltásnak sincs már szerepe.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...