Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Érdekesség: így készülnek a drónok motorjai.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
veterán
válasz t72killer #1050 üzenetére
Mikor első Phantomom megvettem első pár alkalommal szálltam le a talajra, de láttam hogy kézbe sokkal egyszerűbb meg biztonságosabb, így maradtam is annál.
Air-nél már nem csinálom, mert a súlypont lent van neki, nem kell attól tartani hogy megborul esetleg.(#1051) khorvat
Air-nél sehova, Phantomnál használtam. Air-hez ha kell akkor ezt vegyed -> https://www.djiars.hu/termek/mavic-pro-taviranyito-pant
iPhone 13 Pro Max
-
válasz jozsi252 #1053 üzenetére
Valóban 1xerűbb, akksi miatt is csinálom olyankor, ha nincs egy nagy tiszta leszállópálya, ahova nem kell 1 egész percet (2% merülés) fészkelődni. Minél kevésbbé meríti az ember az akksit, annál tovább él...
Más: mivel a PH már nemigen hoz le drónos híreket, csak most olvasom, hogy az EU be akar keményíteni drónügyben, a 900g feletti drónok pilótáinak (az új mavic 907g...) személyesen kell majd vizsgát tennie. (c2 kategória, 15. oldal). Ahogy nézem a különböző eu-országok szabályozását, ez kb mindenkinek szívás. Nálunk dajcslandban 2 kiló felett kell egy ingyenes online tesztet kitölteni (príma, s phamtomom sose fog 2 kilósra hízni...), tudtommal a franciáknál, spanyoloknál, briteknél se szivatják a hobbistát. A vadbarmoktól, akik szándékosan repterekre repülnek be, vagy drogot csempésznek (nem túl hatékonyan...) egy vizsga nem fog megvédeni...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
D-cinelike vagy log a nyerő, ha túl nagy a kontraszt a képben? (P4P)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
lutyo78
újonc
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem.Szeretnék vásárolni egy DJI Sparkot,és erről a gépről szeretnék kicsit több infót megtudni.Pl a motorja mennyire tartós,mennyi időt bír?már ha nem zuhanok le vele minden nap 2x!?Előre is köszönöm a válaszokat!!
-
twine
addikt
válasz t72killer #1056 üzenetére
Úgy rémlik általában a D-Log-ot szokták favorizálni,,,,egy pöppet talán jobb minőséget eredményez, és mintha valahol azt is olvastam volna, hogy több részlet marad meg vele, mint a cinelike-al...
Ez talán pont az ilyen kontrasztos képeknél épp előnyt is jelent, hiszen a kép sötétebb tónusaiból több részletet tudsz "előszedni" vele!Én D-log-ot használok, ha ilyesmi igény merül fel.....
-
NORBl
aktív tag
Milyen appokat javasoltok Mavic-hez ? DJI GO 4, UAV Forecast, meg Kittihawk van leszedve. Ismerkedek még csak velük.
[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Pénteken késő délután valaki egy Phantommal repkedett a Szigetcsúcsnál, nem te voltál véletlenül?
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Mindenképp csak nagyon kontrasztos, pl alkonyati videóknál használnám, ahol kb egyenletes a megvilágítás, csak ront a helyzeten Multkor lőttem egy olyat, ahol fehérfalú épület volt a képben, és elég randán beégett (azt sütötte a nap, a környezetét csak féligmeddig)
A linkelt cikk alatti hsz-ekben amúgy a cinelike-ot preferálják, asszem tesztelnem kell mind2-t, h264 és 265 alatt is... (avagy: mindíg van ürügy egy kis repkedésre )
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nyers fotók feldolgozására van valami ingyenes ajánlott progi, vagy lightroom-PS a nyerő, ha az állóképekből a maxot akarja kihozni az ember?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Karajev7
tag
Hello!
Tud valaki olyan boltot Szegeden, ahol meg lehet nézni (fogni) Mavic Pro-t, és Mavic Air-t? Nagyobb áruházakban csak gagyi pár ezer forintos drónok vannak kitéve.Ma végre azt csinálom, amit a legjobban szeretek,, Semmit...
-
Amarton
tag
válasz khorvat #1064 üzenetére
Csak akkor fogják kibontani, ha utána feláldozzák fogdosásra.
Azt hiszen a Media Markban láttam. Igaz az pro és spark volt.
Olyan dobozt nem fognak felbontani, aminek a tartalmát el is akarják adni, hiszen gyárilag fóliázott. Én sem vennék meg egy felbontotat.[ Szerkesztve ]
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
NORBl
aktív tag
Kínából rendelt mavic pro garanciáztatása hol térténik ? Vissza kína, vagy eu-n belül megcsinálnák ?
-
petymeg
addikt
válasz Amarton #1066 üzenetére
Média Marktban csak repképtelen demo van kiállítva, arra jó, hogy a méretet és a sárkány minőséget lecsekkolja az ember. Mikor nekem kihozta a futár az Airt, lefilmeztem a bontást. Ha bontottat küldtek volna, azonnal elálltam volna a vásárlástól.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Van olyan (megbízható!) drónvezérlő app, ami guglimap mellett egyéb térképeket is tud használni, és komolyabb területet is le lehet vele tölteni? Túrázáshoz országfüggően többféle topo-térképet is használok mobilon, illetve vannaok oziexplorer térképeim is egy-két területről.
A gyári GO4 app csak pár tenyérnyi területet enged előre letölteni, ami nevetséges egy hosszabb offline (autós) túra esetén. Még ha alkalmasint szerzek is az adott útra mobilnetet, út közben nem feltétlen azzal akarok vacakolni, hogy legyen az aznapi megállóhoz térképszegmens.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
lutyo78
újonc
Sziasztok!Vásároltam ma egy DJI Spark-ot.Viszont az a gondom,hogy nem mutat kameraképet!Valakinek lenne ötlete,hogy miért lehet ez?P8 lite telefonnal van összekapcsolva.A képet elkészíti,de a kijelző tök sötét.Elképzelhető hogy a telefon kijelzője már buta a Sparkhoz?
-
A h.265-ben történő rögzítésnek van bármi képminőségbeli hátránya? Ok, tudom, hogy feldolgozni egyelőre macerás - de ezért fejlődnek a hardverek-szoftverek.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
lutyo78
újonc
válasz t72killer #1074 üzenetére
Köszönöm a választ,igen én is erre gondoltam,hogy itt lehet a probléma.Esetleg a Sparkon nincs valami olyan beállítás,hogy a felbontást "lentebb butítsam" a telefonhoz,amíg nem veszek új telefont?mert ugye délelőtt megvettem a Sparkot,de még a repülésig nem jutottam el vele,a garancia meg ketyeg...
-
Az efféle táskák "vízállóságában" mennyire lehet bízni? Pl evezéskor bele merjem tenni a madarat egy ilyenben a ladikba?
#1075: sparkban sajna nem vagyok jártas, benéztem, úgy látszik alapból 720p30 az átvitel
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
lutyo78
újonc
válasz Amarton #1077 üzenetére
Kipróbáltuk egy másik telefonon délelőtt és ott adja a kameraképet /Huawei p9 lite/.Szóval igen a p8 lite már nem jó hozzá.Így akkor most be kell szereznem egy jobb telefont.Addig is gondolom élő kép nélkül mindenféle probléma nélkül lehet reptetni?Ja igen,elől az infravörös szenzorról muszáj levenni a védőfóliát,vagy az nem befolyásolja semmiben?
-
Geller72
veterán
válasz Amarton #1066 üzenetére
Nem tudom, hogy máshol hogy van, de a "nálunk lévő" Euronicsban csak azt árulják, amiből ki is van téve bemutatódarab. Vagy kibontják. Én ott még soha nem vettem olyan terméket, amit előtte ne foghattam volna kézbe. Természetesen egy bontatlan darabot kaptam, de megnézhettem, hogy mit veszek. Ok, hogy egy zsugorozott noti egeret nyilván nem, de egy drónt biztosan megnéznék, ha kiadok érte 3-4 "kilót" vagy többet.
Mondjuk az is igaz, hogy van a Dji-nak hivatalon boltja Pesten, ennyi pénz kiadása előtt könnyen lehet, hogy oda bemennék mielőtt megveszem, még ha nem is ott veszem meg. Nekik lényegében mindegy, mert mindenképpen megveszem azt a Dji terméket, max a jutalékot nem ők kapják, de nem hinném, hogy ez magának a cégnek számítana valamit. Meg nekem sem.
-
Amarton
tag
válasz Geller72 #1079 üzenetére
Szerint a drón pont az az eszköz, amit hiába fogdosol meg.
YouTube tele van videóval. Ott lehet informálódni. Attól hogy a kezedbe fogod még nem tudod meg milyen a kamera képe, hogyan viselkedik szélben, milyen hangos stb.
Ezt csal kipróbálva lehet.
Én mindkét drónomat rendeltem, mert tisztában voltam vele, hogy mit is kapok.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Geller72
veterán
válasz Amarton #1080 üzenetére
Én vizuális típus vagyok, mindenképpen szeretem valóságban is látni, hogy mit veszek, milyen az a termék. Mivel ez megoldható volt, szerencsére - ezért nem vettem Mavicot, hanem P4-et. Látatlanba megvettem volna a rózsaszínű vidik alapján, aztán ostoroznám magam érte utólag. Ahogy autót sem veszek úgy, hogy yt-s vidiket nézek előtte - csupán vidik, fényképek alapján. .
-
Geller72
veterán
válasz lutyo78 #1082 üzenetére
Esetleg a dji.com/support, dji care-->dji activation code? 10 mp volt megkeresni...ennyire ne legyünk már lusták, mert ha meg nem jön válasz akkor meg jön a kritika, hogy nem segítenek a topicban.. (Hozzáteszem, hogy én is most kerestem ezt meg először.)
Azaz: https://support.dji.com/care/active[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Mavic Airt sikerült már valakiknek telefonnal irányítani? Ma ki akartam próbálni, de a telefon nem tálalja a front se a gombos, se a qr kódos, se a wifi hálózat keresős módszerrel.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
gonger
senior tag
Ha CN régió kódos gépet kapsz (valószínűleg az lesz) akkor gariztatás miatt vissza kell küldened.
De ez ne vegye el a kedved a rendeléstől. Figyelj a szállítási módra, hogy ne te fizess Vámot és biztosan találsz jobb árakat az itthonihoz képest. Nagyon sokan rendeltünk itt kintről, inkább user hiba miatt kerülnek szervizbe a gépek. Abban az esetben meg lehet mérlegelni, hogy itthon javíttatod, vagy megkockáztatod elsütni a gariztatás lehetőségét és vállalod a postaköltséget. -
Kicsit játszottam a P4P kamerájával - és nem ájultam el tőle: iso 3200-on sötét a kép, azaz az iso3200-as beállítás jó, ha 1600-nak felel meg, így ha az ember magasabbra tekeri az érzékenységet, alulexponált képeket kap. Mondjuk videóban nem teszteltem, csak fotókat lőttem, raw-ban. ISO1-200 környékén teljesen okés az expó.
Más: kipróbáltam photoshopban a "szuperfelbontást", képsorozatból: nem lett az igazi, az új kép nemigazán lett részletesebb az eredetinél - viszont elcsesztem a tesztet, mert a madár leszállva, betonstabil alapon csinálta a képeket - elvileg kézből/mozgó alapon kell lőni, hogy a törtpixelnyi elmozdulásból többletinfót nyerjen ki a progi. Megcsináltam az iso3200as képekkel is, ott szuperül csökkentette a zajt - ha már más haszna nem volt
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Black hawk down Ohioban... Egy inspire 2!
Nemigazán ismerem kinézetről az inspire kamerákat (amitől 3k$-ból 20k$-ra drágul egy szet), ez vajon melyik lehet?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Idióták mindenhol vannak - usa-ban meg ráadásul fegyverük is van. Ajrópában csak addig megy a dolog, hogy az egyszeri zsepkendőporta-tulajdonos azt képzeli, hogy a felette áthaladó műholdaknak is tőle kell személyesen engedélyt kérnie/illetve a hatóságok azt, hogy a 30m magasságban repülő, 20mm ekv lencsével ellátott tucatdrón címlapfotókat fog lőni a kertben no-kiniző szomszédasszonyról...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Geller72 #1094 üzenetére
Igen, mondjuk ha lehetne kommunikálni a drónt lelövővel, akkor tudnánk az ő álláspontját is. Az mondjuk nekem gyanús, hogy egy alaphangon 5000$ körüli inspire-ről van szó, amit leginkább munkára szoktak használni, nem a szomszédasszony bugyicseréjének kivizsgálására.
Az, hogy oldalt is vannak rajta lyukak, még nem bizonyíték az alacsony röppályára (a földön lévő, még egyik propellerjét mozgató madárba beleküldhetett még egy kört a tag), a repmagasság 168 láb = 50 méter, amennyiről azért minimális balszerencsével be lehet kapni pár szem sörétet - a fácánok se sokkal közelebbről kerülnek a kondérba.
Ami nekem nem világos, hogy miért tartózkodott 5másodpercnél tovább a telek fölött a drón? Ha valahova "dolgozni megy", akkor másodpercek alatt átrongyol a köztes területek felett, úgy, hogy a tulajok észre se veszik. Ahhoz, hogy mr. Redneck lerakja a sörét, bemenjen a nappaliba a sörétesért, megtöltse, leadjon egy hatásos lövést, minimum 20-30mp kell, ezalatt egy úton lévő (5-10m/sec közlekedő) drón 100-300 méterrel odéb lesz, amit nemhogy lelőni, de látni se nagyon fog emberünk.
A hétvégén jókat repültem, jellemzően 100m körüli magasságban (sasoltam is keményen, van-e helikopter a légtérben...), nagyon kellett mereszteni a szemem, hogy lássam a madarat. Igaz, a P4 kisebb az inspire-nál, de ha nem tudnám, hogy hol keressem, 100méterről észre se venném.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Találtam egy nagyon érdekes Jailbreak-lehetőséget, több DJI-drónra Meg kell mondjam, teljesen igazuk van, a dji önhatalmúlag aknamezőt varázsolt egy csomó ország légteréből, a hétvégén is kaptam egy felugró üzenetet, hogy D-kategóriás légtérben vagyok (reptér) - miközben az online térképükön semmi sincs, a hivatalos (német) térképen szintén teljesen szabad a vadászterület.
A figyelmeztetés még csak egy dolog, de ha rosszul programozták be egy tiltott zóna határát, akkor a madár kényszerleszáll ott, ahol épp van: folyó, pöcegödör, bölcsőde, maffiózógyűlés, vagy még rosszabb, az anyós veteményese fölött.
Kérdés, vajon az ilyesmi mennyire kockázatos/mennyire bukja vele az ember a garit?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #1096 üzenetére
Megint vmi olyat hozol fel, aminek 5000000:1-hez az aránya hogy megtörténjen. Ha olyan légtérben akarnál felszállni, ahol eleve tilos, arról már akkor tudsz, mielőtt felszállnál és legjobb esetben fel sem enged szállni. Nameg meg sem kapod az engedélyt. Abban az esetben, ha olyan zónához csak akár közelítesz is, annak a tilos zóna előtt van átmeneti zónája, ahol megkapod a figyelmeztetést, nincs azonnal "piros" zónád. Pl. egy reptérhez már eleve közel sem tudsz kerülni azon a koordinátán, ahol tilos repülni. Mert már előtte van másik zóna esetleg, ahova kapásból nem is kapsz légtérhasználatit. Ez a zóna egyre csökken magasságilag, ahogy közeledsz a reptérhez, tehát ne egy falat képzelj el. A garancián meg én nem aggódnék addig, amíg józan paraszti ésszel meghatározható, hogy mit lehet és mit nem. A hülyékre meg nincs garancia....Tehát szerintem nincs kérdés.
Az előző kommentedhez:
Ha egy másik gép a te légteredbe kerül, vagy hozzád relatíve közel, arról kapsz értesítést, még a magasban repülő teher/utasszállítóról is küld, hogy magasban elhaladó repülő, óvatosan repülj... Nem hogy egy veled egy magasságon lévő gép..Eleve nem lehettek egy magasságon azonos légtérben azonos koordinátákkal. A helikopter pilóta ugyanúgy megkapja az adott zónára a légtérhasználatit és egy napi riportot, ami tájékoztatja a repüléssel kapcsolatos fontos dolgokról. Akár arról, hogy te 500-ig használod azt a légteret, amit ő éppen használni fog 700-tól felfele mondjuk. Látszólag teleszarod a gatyád, valójában magasabban van. Ha lejjebb jön és nem szabadna, ezáltal beleáll a földbe, úgy is kihozzák, hogy semmi közöd nem volt hozzá, ő jött le a te zónádba.. Szúnyogirtókkal repültem egy magasságon, látszólag neccesen, de valójában semmi közünk nem volt egymáshoz és pontosan láttam, hol fordul, azaz tisztában volt az én zónámmal centikre menően.. Még a mentőhelikopter pilóták is tudnak arról, mi zajlik ott, ahol nekik dolguk van. -
válasz Geller72 #1097 üzenetére
Nem Mo.-on repülök, ahol a DJI térképen kb 2db piros paca van oszt csókolom... Nyugati fórumokon bizony olvastam már olyat, hogy valaki tiltott zónába futott bele úgy, hogy a hatósági térképek teljesen tisztának jelölték a területet - csak a dji sz.rt be valami 80as években elhagyott, beszántott volt reptértől. Az online dji térkép sza.rt se ér, múlt 7végén kinéztem, hogy ok, jó tiszta területen fogok repülni, semmi gond,a hatósági térkép is fehér - erreföl repülés közben benyögi, hogy warning, class D airspace-ben vagyok. Baromijó...
Ez pl nem az egyetlen drónvesztéses eset az idióta geofencing implementációjuk miatt. Nem, nem akarok Ferihegyen utasszállítókkal versenyezni, de hagyjanak békén a hibás dji térképpel, hatósági térképből tájékozódom és természetesen a hatóságtól kérek engedélyt ahol ez szükséges.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
khorvat
senior tag
válasz t72killer #1098 üzenetére
Közel hasonló történt velem a napokban. 20-25m magasságban sport módban egy Air-rel csapattam olyan 100-200m-es egyeneseket míg egy megállás után csak lebegett 20m-en és nem reagált a kontrollerre se a forgás se az oldalra mozgások le-fel nem mentek. Egyetlen ötletem megnyomódhatott a pause gomb véletlen és nem vettem észre. Ebből az állapotból 35%-os akksi mellett gyors agyalás után a sport mód kikapcsolásával tudtam kikeveredni után újra tudtam irányítani. Még nem teljesen világos mi is történt pontosan, de ez a pause gomb az egyetlen magyarázat ami utána eszembe jutott vagy simán egy hibás működés.
Tudok erről a repülési naplókban logokban vmit nézni pl. mutatná hogy nyomtam egy pause-t és meglenne a pontos miért? -
válasz khorvat #1099 üzenetére
Ha zónahatárt képzelt magának, és nem a pause gomb a hibás, akkor annak nyomának kell lennie a logban. Ha bejelentkezel a go appba, a flight records résznél visszanézheted, felbukkan-e bármiféle figyelmeztetés.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik