Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Dji bejelentés holnap.
-
m4rk.89
aktív tag
Hello,
Phantom 3 Advanced drón akksiját jó ideje nem használtam, 20-30%-ra lett merítve mielőtt elraktam.
Szükséges nagyobb kihagyásnál valami töltést/merítést csinálnom?
-
Geller72
veterán
. Igazából az intelligens akkuk azért (is) azok, mert ha feltöltött állapotban rakod el, akkor szépen merítik magukat a tároló helyen. A user manual szerint 75%-ra. Én nem szoktam lemeríteni őket, ha elrakom. És amikor előveszem, valóban kb olyan szinten vannak. Azaz merítik magukat. Én így tudom.
[ Szerkesztve ]
-
#14121216
törölt tag
Sziasztok. Jó látom hogy a DJI Phantom 3 Advanced-nek szebb a videóképe mint a Standard-nak? Nem ugyan az a kamera van rajta? Valamint kezdőként melyiket ajánlanátok jobban? Fotós vagyok, sokat járok külföldön, bele akarok kissé kóstolni a videózásba is, szval nem maga a reptetés a célom, hanem a minél szebb felvételek
Gondolkodom a Xiaomi MI drónon is, annak mintha jobb lenne a képstabija (Phantom kissé darabos), valamint a levegőben mintha jobban (egyenletesebben) tartaná magát... De a Xiaomi mintha jobban mosna, a Phantom videói mintha élesebbek/részletesebbek lennének... -
Teréz Atya
senior tag
No, most tudtam meg, hogy van ez a topic. Tudom szégyen.
A nagy kérdés az, mikor lesz a Mavic Air akciós.
Én gondolkodtam Phantom 4-en, 3-on, de istenigazából nekem egy összecsukhatós kopter kell, amit bevágok a hátizsákba, mellé, valahova, ha túrázni akarnék.
Az ez alatti tenyérdrónoktól meg már a szám húzom, az már túl fapados nekem.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Geller72
veterán
válasz Teréz Atya #56 üzenetére
Ha ez 1000 dodó most, akkor szerintem jobb vétel volt a Mavic Pro amikor akcióban 700 körül volt. Ugye, nincs ocusync.. Az airnál.Nézegetem a "kicsiket", én megvárom a Walkera Peri-t is, és megnézem magamnak a Sparkot közelebbről. Aztán döntök, mi legyen a P4 mellé még, ami kisebb, és elég legtöbbször.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz #14121216 #55 üzenetére
Itt van a p3-ak/p4 alap összehasonlítása..
Szépen le vannak írva a különbségek. Akár el is mentheted az oldalt. -
Amarton
tag
Hosszas vívódás után döntöttek az anyagiak és csütörtökön megérkezett a Spark FlyMoreCombo.
Nem indult egyszerűen.
B-Tel-től rendeltem. Megkérdeztem a rendelés előtt, hogy európai model-e és kell-e hozzá átalakító. Mondták, hogy természetese európai és nem kell hozzá semmi. Azért tőlük vette, mert náluk volt raktáron és jó volt az ára is.
Megérkezett, természetesen angol töltő csatlakozóval. Mondtam is magamban, hogy jól kezdődik.
Ez folytatódott azzal, hogy az egyik akkunak nem indult el a töltése.
Ezután nem tudtam a Spark Wifijéhez csatlakozni, mert nem volt jó a jelszó.
Az akksit vissza tettem a drónba, bekapcsoltam, kivettem és utána már elkezdte a töltő HUB is tölteni.
A wifi probléma úgy oldódott meg, hogy 9 másodpercig nyomtam a bekapcsoló gombot, amivel alap állapotba lehetett a wifi-t állítani. Érdekes, hogy egy frissen kibontott gépen miért nem gyári a wifi beállítás.
Ezután hosszas firmware frissítések, így ezt már csak másnap reggel tudtam kipróbálni.
Első körben brutális csalódás volt. A kép időnként teljesen berezonált. Ez az 5 perces videó alatt elég sokkszor előfordult. Keresgettem a neten megoldást. Találtam is az enyémhez hasonló videót. Abból az derült ki, hogy vagy a szél, vagy a propeller, vagy a gyenge megvilágítás okozza. Ami azonban a legvalószínűbb gimball hiba. Álítólag több Spark is szenved ettől a hibától.
A gimballt elkezdtem megmozgatni, hogy nem-e szorul valahol, vagy beleér valamibe. Ha kézben tartottam a drónt, akkor is jelentkezett a hiba.
Ennek ellenére kicseréltem a propellert és este direkt rossz fények között felengedtem. Itt is remegett a kép a videó elején, majd később megszünt.
Azóta 10-szer repültem vele és nem jelentkezik a hiba.
Most már meg vagyok elégedve a felvétel minőségével.Ami azonban egy picit zavar, hogy amikor nézegettem, hogy melyiket kellene megvennem, akkor nem esett szó az amerikai és európai rádiós törvényről, miszerint európában csak a kisebb teljesítmény a megengedett.
300 méteres repülés már wifi jel vesztést eredményez (a telefon repülőgép üzemmódban van és OTG kábellel csatlakozom a távirányítóhoz)
Ez elég messze van a 2km-es távtól, ami a leírásban van.
Hogy azért kérdésem is legyen. Valaki használja a drónját modded (vagy kicserélt konfigú) DJI GO4 applikációval, ahol a wifi fel van emelve 1.5W teljesítményre?
A leírásokat, amiket találtam a legújabb applikációval nem működik.
Kicsit hosszú lett.[ Szerkesztve ]
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Chal
addikt
Ez a remegés (meg az egész) nem hangzik jól. Sparkban nem vagyok otthon, de a Mavicoknak is ugyanez a betegsége. És ha egyszer elkezdi (vagy gyárilag ilyen) akkor nem nagyon múlik el magától, max ideig óráig eltűnik. Ha webshopban rendelted, akkor van lehetőséged az elállásra, én már csak a wifi jelszó miatt megtenném (valószínűleg valaki már repült vele és/vagy próbálgatta). Ha a nyakadon marad, és tényleg gimbalos, akkor szívhatsz a szervizeléssel.
Ne legyen igazam, de mindenesetre gondolod át szerintem, illetve járj utána hogy a Sparknál is úgy van e a remegős gimbal hiba mint Mavicnál. Ott egyébként a flexkábelt kell kicserélni az esetek 90%-ban, mert kontaktos. Amikor éppen jól érintkezik (mert hideg van, meleg van, pára van, nincs pára, akármi..), akkor nem remeg, ettől szoktak a Mavic userek is összezavarodni ("megjavult!").
[ Szerkesztve ]
-
Amarton
tag
-
plgr
tag
sziasztok,
dji.com-ról való rendeléssel kapcsolatban vannak tapasztalatok? Vámra, áfára kell számítani? -
plgr
tag
a rádiós témára: nekem a Spark rendszeresen elveszti a jelet 30-40 méter után is. Most hétvégén a Margitszigeten voltam vele, próbáltam minél magasabbra felküldeni, de nagyon hamar elveszítette a jelet, wifivel és OTG-vel is. Ez nem hogy a 2km-től, de a 300m-től is igen messze van. Elég elkeserítő.
Az pedig szintén szomorú, hogy úgy tűnik a DJI szándékosan szoftveresen szabotálja az OTG-vel való kapcsolódást. Szerintük nem biztonságos, kapcsolódj wifivel...[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Sziasztok,
érdekelne a repkedés jogi háttere.
Ha jól tudom végleges dróntörvény még nincs, okostelefonos repülésbejelentő alkalmazás még nincs, és úgy általában semmi sincs.A legter.hu-n láttam, hogy azért van jó néhány eseti légtérhasználati bejelentés, ezzel most mi a helyzet? Kell? Nem kell? Javasolt? Mekkora területre lehet jelenteni? Vannak egészen nagy sugarú körök, meg vannak viszonylag aprók is.
A tavaszi/nyári túrázásos időszakra szeretnék beújítani egy madarat, és lehetőség szerint törvénykövető módon használnám, csak nem igazán egyértelműek az elvárások.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #65 üzenetére
"Ha jól tudom végleges dróntörvény még nincs, okostelefonos repülésbejelentő alkalmazás még nincs, és úgy általában semmi sincs"
-Rosszul tudod. Minden van. Illetve ami itt nincs, na az nincs. .
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Köszönöm, ezt az oldalt én is megleltem, de annyira áttekinthetetlen (a drón jogszabályok link pl. egy Facebook oldalra visz (?!)), hogy én ebből képtelen voltam kihámozni, hogy mi van (de ez lehet, hogy csak az én gyenge szellemi képességeimre utal).
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Geller72
veterán
"Nem vagyok meggyőződve, hogy több mint 1 óra repülési idő után el tudnék állni a vásárlástól.
Így már azért erősen használtnak minősül."-Én meg nem gondolom azt, hogy bármi alapján visszaküldhetném, ha pont nem a használat miatti tapasztalat okán. Ha nem használod, nem próbálod ki, soha nem derül ki, hogy szar.
Nekem P4 van. Ha hosszabb ideig nem repülök vele, minden kalibrációt végigcsinálok. Ha rendszeresen repülök, akkor is megnézem a Dji go-ban, hogy milyen értékeken vannak ezek a kalibrációk. A legtöbbször, a drón indítását követően (mondjuk ki, mindig) imu automatikus kalibráció és melegítés zajlik nálam is, ezt én mindig végigvárom, mert van amikor gondja van. Amúgy is jobb várni 1-2 percet a felszállással, mert ugye többek közt ilyenkor menti el a rendszer a home pointot. Ez ugye az RTH-hoz is kell.
A hatótávról annyit, hogy azért legyünk azzal tisztában, hogy ahogy a wifi is működik, azok a korlátok itt is megvannak, tehát ahogy a Dji is írja a manuálokban, a maximális, vagy azt megközelítő értékek olyan helyen értendőek, ahol totális fizikai ráláthatóság van, sík terepen. Nálam a P4 is szokott már pár szár méter után köhögni, ha légvonalban köztünk van 3 tömésfalas házikó. Ez azt hiszem érthető. ha egy katlanba akarok leereszkedni, ami közt és köztem egy domb van, akkor várható is a probléma mínusz métereken. Ha sokat vagyunk ilyen helyen és rá vagyunk kényszerítve az ehhez hasonló munkákra,m és/vagy csak fel akarunk készülni a hasonló problémákra, nem árt range extendert venni. Minden más esetben alaposan ki kell választani a repülési helyet. Mondjuk azt amúgy is, mert egy távvezeték igen kellemetlen lehet, amit nem vettünk észre. A gépek minden útvonalat el tudnak (és alapból azt hiszem el is mentenek) menteni, tehát meg lehet azt csinálni, hogy lerepülöd úgy ahogy szeretnéd, de csak a repülésre figyelsz, a tereptárgyakra, arra, hogy a jelek jók e, valamint a perspektívát a későbbiek miatt, majd ezt a repülést újra lerepülteted a géppel, de ekkor már ráérsz te csak a kamerával foglalkozni, a gép magától végigmegy pont ott és pont ugyanúgy a repülési útvonalon, mint előtte. És ezt akármikor le tudod vele repültetni. Évekkel később is, csak meglegyen az a mentés. Nagy magasságban, jó terepviszonyok közt tudja a drón azt, amit állítanak róla, meg úgy általában amit az akku a repülési idő alatt kibír. .Hiába menne messzebb, magasabbra, ha az akkud szab neki határt. Szerintem.
Én örülök, hogy jönnek az új infók a Spark és az Air eszközökről, mert ezekről még nem nagyon vannak tapasztalatok. Én is filózok egy kicsin a nagy mellé..
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #67 üzenetére
Pedig ott van. A főcímeket nézd az oldalon..
-
Amarton
tag
Már szóltam nekik, hogy megy vissza és jöhet helyette egy Mavic Pro.
Majd kiderül viszont látom-e még a pénzemet, vagy az új drónt.
A probléma nem csak a tereptárgyakkal van. A CE és az FCC wifi szabvány külömbségéből.
Csak ezt sehol nem hangoztatják. Megnéztem pár Mavic Air magyar videót, ahol szintén ezt nem emelik ki.
Szerencsétlen ember majd megveszi és reménykedik a 4km-ben, aztán le van írva a manuálban, hogy 500m a hatótáv CE szabvány szerint, ami szintén egyenlő a nullával.
Spark esetén a 2km-t csak és kizárólag USA-ban fogja tudni.
Én felmentem vele 260m magasra, úgy hogy a táviránnyító antenna vízszintesen állt. Ez volt az a magasság, ahol eldobta a jelet. Itt nem volt semmilyen tereptárgy.
A Phantom3 standard távirányítón pedig van egy kapcsoló, hogy FCC módban vagy CE módban akarunk repülni.
Hülye lenne az ember CE módban használni, de ott van lehetőség a váltásra, ezeknél az újabb kütyüknél pedig sajnos nincs (azaz csak hack vagy modded alkalmazás használatával)Azt mond már el, hogy hogyan lehet berepülni ugyan azt az útvonalat?
Repülés közben fordíthatom a gépet? Erről a funkcióról még nem is hallottam.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
twine
addikt
-
Jackal2
senior tag
Asszem én is ráállok erre a topicra, úgy is tervezem, hogy veszek valami Dizsiáj modellt, hiszen a másik 15 nem elég ugye
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Általában én szoktam válaszolni ezekre a másik topicban, de DJI-ban tényleg nem vagyok otthon, csak próba szinten repültem ezekkel párat szóval most én kérdezek Mivel be akarok szállni a buliba, ezért akarok valamit DJI cuccost vásárolni, és elsődlegesen Kék Túrán használnám, szóval elsődleges szempont a könnyű hordozhatóság. Nem kell a nagy hatótáv, mert úgyis csak pár dolgot akarok majd lefilmezni, pl. egy egy szalámis zsömle ideje alatt mondjuk a Teve sziklát, szóval szerintem elég nekem a 15 perc repülés idő is. Viszont az idegesítene ha csak 30 FPS lenne a képszám, de na bumm, ez is beleférhet. Ezzel kapcsolatban két kérdés is beugrott:
- a Spark teljesen halott távirányító nélkül?
- milyen megjelenítőt érdemes hozzá használni?Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
plgr
tag
én az első 2 hétben kontroller nélkül, telóval repültem. Ami engem zavart az fizikai feedback hiánya, nem érezni hogy mikor van fullon a 'kar', illetve az ujjaim kitakarnak a képből. Én egy 5"-os telóval irányítottam. Ezen kívül jól lehet vele menni, ráadásul kevesebb macera is.
Ami probléma volt az a kapcsolat: rendszeresen resetelni kellett a wifit a spark-on, mert a telefon nem látta a wifit. Ez egy 10-15mp-es folyamat, szóval nem olyan vészes.
Ennek ellenére érdemes a kontrollert megvenni, sok pluszt ad! -
Geller72
veterán
Nekem a p4 1080p-ben alacsony fps-el akadozó képet ad fordulásokkor, jellemzően amikor kicsit gyorsabban fordulok. Filmezés közben nem szoktam, ez tesztelés volt, de nekem komolyabb fps alatt használhatatlannak tűnt. Nem tudom, hogynezt a sparkban hogyan oldották meg, ha megoldották.
-
Teréz Atya
senior tag
Akciós már a Mavic Air?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Amarton
tag
válasz Teréz Atya #79 üzenetére
Nekem nem kellene. 500m kevés hatótávra.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Paci27
csendes tag
Sziasztok!
Jó ideje érdekel már a drónozás, a "fő topikot" régóta követem. Tavasz óta próbálgatom is a reptetést, egyre jobban is megy, de ez még nem kamerás drón.
Igazából a hobby kamerázás felé gondolok majd elmozdulni és lassan valamerre lépni szeretnék. A költséghatékonyság jegyében azon gondolkoztam, hogy lehet érdemesebb lenne átugrani a közbenső lépéseket és egyből egy olyan drónt venni, amit kis túlzással örök darabnak szánnék. Persze az anyagiak végesek, részben ezért is hagynám ki a közbenső lépést. Ezért egy használt phantom 3-ast vennék. Ahogy nézegettem, ha szerencsém van olcsóbban kijön, mint egy új spark és ez mégiscsak többet tud.
Viszont vannak félelmeim: Mennyi repidő után mennek tönkre a motorok? Milyen olyan része van, ami idővel szintén cserés (nyilván a propokon és az akkun kívül). Költségben ezek mit jelentenek?
Szívesen vennék minden olyan tanácsot, hogy miért ne ebben gondolkozzak. Vagy ha szerintetek sem elvetélt ötlet, akkor merre érdemes keresgélni.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
twine
addikt
válasz Teréz Atya #79 üzenetére
[link] a stílus olyan amilyen,, vagy tetszik, vagy sem... De tanulságos dolgok hangzanak el benne...
És végre valaki, akinek pont annyira nem tetszik a hajtogatás, mint nekem,,, bár ő ezt annyira nem részletezi, sőt a mavic pro-t imádja...
Én bevallom és ezzel most lehet sok embert magamra haragitok,,,a hideg ráz ettől a hajtogatás dologtól, mióta a mavic megjelent...
Nincs gyakorlati tapasztalatom, így tudom nem korrekt,, de nem is lesz szerintem hosszú távú....
Nekem egy repülő cucc ne legyen origami,,, ne álljon két részből a rotor, és ne kelljen a karjait hajtogatni...
Értem én hogy helytakarékos, értem én hogy a dji-nál nem hülyék a mérnökök,,, és komolyan imádom a márkát, de én egy hajtogatható cuccban egyszerűen nem tudok megbízni... És nem csak repülés közben értem ezt, hanem hosszú távú használat során.... Hajtogatom, bepattinom, tehát kopik...
Ezzel szemben egy Phantom ugyan komolyan szopás amikor terepen, már 10x szedem szét, hogy hordozható állapotba hozzamb és elférjunk az autóban tőle,, de a test merev, a rotor merev, és mi tud elkopni, Max az a kis rugós lap ami a rotor alatt van.. Filléres tétel... Esetleg a rotor,,, ugyancsak vállalható összeg....
Ettől még lehetnek, és igenis jók ezek a gépek...(pld mavic pro)
Én a saját "démonjaimról" beszélek.... Nekem tuti soha nem lesz"hajtogatós" gépem
De másnak ajánlgatom lelkesen az ilyesmit[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Mondjuk ezt a videót kár volt linkelned, annyira összecsapott és amatőr lett.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #83 üzenetére
Viszont a lényeg benne van. Az Air egy zsákutca annak, aki egy Mavicet akart kisebb kiszerelésben. 100 méteres sugarú körben magunkat filmezgetni hobbiból, erre való. Ha erre szánták ok. De ne 4 kilométerezzünk vele itt, EU-ban. A wifi alapu jeltovábbítás nem alternatíva.
-
Geller72
veterán
Szerintem jól gondolkodsz. Legalábbis én is így tennék a helyedben. Egy P3 Pro/adv jó választás, ha olcsón hozzájutsz. Hogy mennyit bír egy P3 azt nem tudom neked megmondani, de szerintem nem sokan vannak, akik igen. Használattól is függ. Attól is, hogy aki eddig használta, az hogyan, mennyit használta. Odaverte e, vagy nem. Ha azt vesszük alapul, hogy egy gondos gazdája volt, aki csak azért adja el, mert egy újabb típust akar venni, akkor igazából nem sok félni valód van. A motorok sokat bírnak és ha egy netán a levegőbe megy tönkre több száz méter magasan, ott nem a motor lesz a legdrágább elem. . De ettől nem szabad félni, nem szabad félelemben repülni csak ezért. Viszont számolni kell ezzel is. Ha leesik, összetörik, akkor bizony zsebbe kell nyúlni. Ha a belső elektronikának nincs baja, ezt jó eséllyel otthon is meg lehet csinálni, burkolatok, elemek, komplett házak kaphatóak, motor is. A motor nincs 20 euró darabja, de mondom, nem ez a tétel egy ilyen esetben. Kezdetben mindenképpen azt javaslom, hogy amíg megtanulsz bízni a gépben, addig ne repülj messzebb. Szerintem nem is fogsz, pont ezért, mert még nem bízol majd benne. De fogsz. Ezek jó gépek és szerintem nagyon könnyen meg lehet tanulni velük repülni még egy kezdőnek is. Pont azért, mert az asszisztenciája nagyon jól meg van csinálva. Itt ha elengeded és nem csinálsz semmit, akkor ott marad, ahol hagytad. . Ráérsz a kamerával matatni, megtanulni azon mit-hogy. Ami viszont tétel lesz és ezzel számolj, az akkuk. Ha jól karban voltak tartva, sokat bírnak, de végesek és reatíve drágák. Nagyjából 30 ezer forint egy új, erre azért készülj. És szerintem a 3 a minimum darabszám ahhoz, hogy elindulj vele akárhova is. Nem árt ha van egy HUB-od, amivel akár hármat is tudsz tölteni anélkül, hogy cserélgetned kellene. Arra is figyelj, hogy a HUB-ok közül a legtöbb olyan, hogy nem egyszerre tölti az akkukat, hanem egymás után. Tehát szerintem egy jó döntés egy használt P3 Pro. Amikor én vettem a gépet, nem kellett sok idő hogy rájöjjek arra, hogy sokkal előbb már ezt kellett volna vennem, a szinteket átugrálva. Persze mellette más típusú gépeim is vannak, de erre a kameraplatformra ez az állítás az igaz. Lesznek járulékos kiadásaid, de sok olyan lesz, ami bármelyik típushoz amúgy is lenne. Sok sikert a géphez.
-
twine
addikt
válasz bLaCkDoGoNe #83 üzenetére
Valóban nem egy "szakmai" teszt.... Teljesen igazad van....
De ahogy az előttem szóló is mondta, úgy érzem a lényeg benne van...
Épp azért tetszett, mert egy olyan ember beszélt róla, akinek szerintem szánta cég! Használt már előtte mavicet, használja is a gépet, de nem szakember,,,
Tehát egy átlag ember, aki nem tök hülye a témához (tudta ,hogy van firmware frissítés, tudta hogy először a mavic pro sem volt százas... Tudta broadcastban mekkora frameszámmal forgatunk...stb..stb...)Ezért bátorkodtam linkelni, mert "életszagú" volt....
Nem "szponzorszagu", nem profi "szétszerelős bütykölős"...
Hanem egy átlagos gyors duma a készülékről... Amiben sok hasznos dolog elhangzik a szélerősség-távolság viszonyáról, a kezdő drónosok hibáiról, és a "kezdő drónok" hibáiról...[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Soha nem állította a DJI, hogy 4 kilométert tudna az EU-ban. (A korai tesztelők jellemzően amerikaiak voltak, és folyton 4000 méterről beszéltek, de ez más kérdés.) Az viszont igaz, hogy 4000 métert egyébként a tesztek alapján az USÁ-ban sem tud lerepülni az eszköz, 2km környékén szétszakad a kapcsolat, kérdés az, hogy az EU 2000 métert optimális esetben tudja-e a készülék? A videók alapján igen, persze nem urbánus környezetben.
A CE Wi-Fi hatótávja 5.8GHz-en csak 500m (optimális esetben), ha pl. ezt használta városi környezetben, az simán lehet ennek az oka – persze nem tudom, hogy ez állítható-e vagy automatikusan kapcsolgatja a készülék.
Magánvéleményem, de nekem teljesen az az érzésem volt a videó alatt végig, hogy neki azt kell mondania, hogy mindenki vegyen Mavic Prot, mert az iCentre azt forgalmazza (Mavic Air nem kapható náluk [még?]), és neki onnan jön a zseton. (Ezt az elméletemet megerősíti pl. az, hogy az összehasonlító videóknál (amikor a Pro és az Air képe egymás mellett van) simán csak ki van írva a jobb felső sarokba, hogy az a Mavic Air képe, de az nincs alábiggyesztve, hogy ez a 720p-s élőkép egyébként... Persze utána elmondja, de szerintem azt előtte kellett volna.)
Valóban nem lesz ez mindenkinek megfelelő eszköz, de nekem pl. a Mavic Pro sajnos nem alternatíva, jellemzően bicajozásokhoz, erdőre-mezőre vinném magammal, ahol a form factor elsődleges, viszont interferencia meg kevésbé jellemző. Egy Pro már annyival nagyobb, hogy egyszerűen nem fér be a táskába az egész napos kaja, szerelő cuccok, esetleges extra ruhák mellé. Eddig a Spark-ot néztem, de kicsit fájt a szívem a 4k és a 3 tengelyes gimbal hiánya miatt, és már annak a mérete is neccesnek tűnt a kemény tokkal együtt.
Természetesen én egyelőre csak kóstolgatom a témát, ahogy elnézem a hozzászólásaidat te nálam sokkal-sokkal jobban értesz ehhez, így ha valamit nem jól látok/gondolok, akkor örömmel veszem a kiigazítást.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #87 üzenetére
Nem hiszem, hogy jobban értenék akármihez is, ez szimplán csak az én véleményem. Ahogy te is leírtad, az EU-s szabvány miatt nem fog tudni 2km-t szerintem soha ez a holmi, és mindketten tudjuk, hogy az is ritka lesz, hogy egy platón filmezd magad, ne pedig valamilyen szintű kombinált szintkülönbségű, tereptárgyakkal megtűzdelt terepen. Az eddigi beszámolókból nekem sokkal inkább az jön le, hogy az Air nagyjából 250m-ig jó. Lehet, hogy az Alföldön, azaz sík terepen ez több, de mint említettem is, ilyen terep igen ritka. Ha ez a cucc úgy viselkedik, mint egy WIFI, akkor annyit is tud, mint a wifi. Azaz szereti/megköveteli a fizikai ráláthatóságot. Én speciel nem mennék vele domb mögé, mert azt még a P4 is nehezen viseli.
"Soha nem állította a DJI, hogy 4 kilométert tudna az EU-ban."
-Ahogy én sem állítottam, hogy a Dji ezt állítja. . Én ezt mondtam:
"De ne 4 kilométerezzünk vele itt, EU-ban."
A kettő nem ugyanaz. Viszont a bazi nagy reklámszlogenek közt nem mindenhol (van ahol?) olvashatod azt, hogy az EU-ban sokkal kisebb hatótávval üzemeltethetsz bármit, ami freki alapú kommunikációt használ. Annyi van a dji oldalán, hogy az új blablabla 4km és jelölve egy megjegyzés heteske a csücsökbe, amit ha megtalálsz az oldal alján, akkor ez van benne: "Unobstructed, free of interference, when FCC compliant. The max transmission distance is 2 km when CE compliant." De ez is szinte csak a gyártói oldalon. Forgalmazói oldalon ez van, ami neked, meg nekem lehet hogy mond valamit, de egy átlag felhasználónak, akinek ez lesz az első gépe, vagy ha nem is az első, de semmit nem mondanak neki ezek az adatok, mert nem az van odaírva világosan, hogy HATÓTÁV ennyi és ennyi, ilyen és ilyen körülmények közt.A panoráma képe egy vicc.
1000 dodó az a kiszerelés, ami szerintem kezdő szettként használható. Ez nálunk 1000 euró felett van inkább, jellemzően 325.000 forintot kérnek érte a magyar kereskedők. Ami megint egy vicc. A Mavic szerintem nem olyan nagy, hogy egy hátitatyóba, -persze nem egy 10 literesbe, hanem normális túra hátizsákba - ne férne bele.
Én személy szerint nagyon várom a tavaszt, mert ahogy olvasgatom a híreket, igen komoly év lesz ez. Mindenképpen várandós a Mavic 2 és az új Phantom is. Persze valószínűleg horror áron lesznek, de mint újdonság várom már. Nem gondolom, hogy ez a csend, ami van körülöttük ne takarna valami nagyobb technológiai lépést.
Én is szeretnék valami kisebbet a P4 mellé, ha nem akarok komolyabb dolgot és/vagy nem akarok sokat repülni, sok cuccot vinni, valamint elég az a tudás esetleg, amit a kis gépek is tudnak. Nem csak ezt a Dji vonalat nézem, van most pár drón, ami benne van a szórásban. Tudásban is felveszik a versenyt, és árban sokkal kellemesebb szegmensben tartózkodnak. . P4 árat nem szánok egy ilyenre. Viszont lesznek gépek 400 euro körül is, nagyjából Spark nagyságban, Air tudásban.
[ Szerkesztve ]
-
Misi1979
őstag
Üdv!
Bebop2-ről váltottam Mavicra nem olyan rég, szóval van egy kis tapasztalatom a wifis adatátvitellel kapcsolatban.
Bebop2 ugye full wifin kommunikál, telemetriát és élőképet is. Elméleti max. táv 2km, nekem egyszer sikerült ezt elérnem, mezőn, full rálátással. Városban (ahol egyébként sosem repkedtem) 4-500m volt eddig a maximum. Apró trükk volt az amúgy, amit enged/engedett a szoftver, hogy a gép régióját átállítottam EU-ról US-ra és máris nagyobb teljesítménnyel sugárzott a vájfáj. Érezhető volt a váltás, bár nem teszteltem le, mivel soha többet nem állítottam vissza EU-módra
De hogy ontopic is legyek: bebop2 után egy nagyon nagy váltás volt a mavic pro (platinum). Eddig egy hátrányát érzem csak: eszméletlenül féltem az eszközt. Pláne, mióta egyszer (városban, fúj) elveszítette a műhódakat és átkapcsolt másik módra (atti?) és elkezdett driftelni.. éjszaka.. visszahoztam, de picit leizzadtam közben.
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
Geller72
veterán
Éjszaka pont ezért nem repülünk. Mert ha elbukja a műholdakat, a vizuális módban még tud mit csinálni, de ha az sem marad, akkor van a baj. Írja is a user manual, hogy alacsony fény esetén (meghatározott értékek vannak) ne repüljünk. Főleg nem olyan helyen, ahol még nagyobb lehet a baj annál, mint hogy leesik a gép. Érdekes, hogy te mondod, hogy félted a géped, de mégis így repülsz vele.. Szerintem én nem féltem, de igen ritkán jut eszembe rossz fényviszonyok közt elővenni.
-
proScout
tag
Üdv
Megéri most phantom 4 pro t vásárolni ? Vagy nagyon közel van az új phantom 5/ pro megjelenése ?
-
Chal
addikt
Én bevallom és ezzel most lehet sok embert magamra haragitok,,,a hideg ráz ettől a hajtogatás dologtól, mióta a mavic megjelent...
Rengeteg igazi (értsd: bele lehet ülni ) légijármű készül "hajtogatós" megoldással. Elég csak a vitorlázórepülőkre gondolni. Ott mindennapos dolog a kihajatás/behajtás, szétszerelés, összerakás. A felszállómotorosokban maga a motor is behajlik a törzsbe, probléma esetén pedig kinyitható gombnyomásra. És ezekből a cuccokból itthon is vígan repülnek a 40-50 éves darabok, még csak oldtimernek sem számítanak
Persze a DJI nyilván nem hasonlítható össze egy 80 éves német repülőgépgyárral, de ettől függetlenül nincs ilyen gond a Mavic-al, azt hiszem valahol írják is, hogy 5000 ezer ki/behajtást bír tesztelten.
Nem akartam kötekedni, megértem ha valaki ettől tart, de azért jó ha van itt más megközelítésből is pár gondolat szerintem, peace
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
Úgy-úgy... Biztos, hogy minőségi a cucc, szó se róla... Szerintem kevés az ilyen gyepes mint én, hogy van ez a hajtogatós fixációm drón vonalon de most mit csináljak vele? Családi életemet nem befolyásolja, pszichológushoz nem kell miatta forduljak vettem Phantomot oszt kezelve a stikk
[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Ha nem okoz gondot a hurcolása, akkor mindenki boldog.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Amarton
tag
Csináltam egy kis klippet azokból a videó anyagokból, amik a Spark próbálgatása közben keletkeztek.
Lett volna benne még potenciál, de ahhoz nem repültem vele eleget. (már vissza ért a B-tel-hez)
Ha van pár percetek, akkor nézzétek meg és kritikákat is szívesen fogadok.
https://youtu.be/I11_JdTlEgERemélem jövőhéten már megérkezik végre a Mavic Pro.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
KovA
tag
Sziasztok..
Újdonsült Spark tulajaiként kerdezem, ha itthoni boltból garanciával van a Spark, akkor mi a helyzet a DJI Care-el ? Kell , nem kell, szükségem van ra vagy eleg ami van ?
Nem nagyon vagyok képben ezzel..Előre is köszi!!
https://kova.hu/konfig
-
Amarton
tag
Ha jól tudom, akkor az egy olyan biztosítás, hogy egy éven belül kétszer tudod vissza vásárolni a drónt az eredeti ár töredékéért. Persze a leesett dron darabjait be kell mutatni. Ha vízbe esik és elveszik, akkor arra nem fognak másikat adni.
Te döntöd el, hogy neked megéri-e.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Ráadásul ha jól tudom, akkor viszonylag hamar (a drón aktiválásától számított 48 órán belül?) lehet csak ráaktiválni egy drónra, azon túl egy viszonylag bonyolult videós folyamata van a dolognak.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
KovA
tag
válasz bLaCkDoGoNe #99 üzenetére
Ez így van .. pont ezért kérdeztem lévén holnap délutánig kell eldöntenem
[ Szerkesztve ]
https://kova.hu/konfig
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Keresek! Motorkerékpár
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép