-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
kwzatz
őstag
Azért megint nem semmi, hogy egyesek milyen következtetésekre képesek egy game engine footage-ből, ami egy olyan játékhoz készült, ami várhatóan 1 éven belül meg sem jelenik. Már most vegyétek a konzolt!
-
kwzatz
őstag
De az emberek nagy részének nincs is szüksége top gépre. 1080p-ben a megjelenése után 4 évvel is el tudsz játszani egy GTX 970-nel 60fps-sel medium-high-on. Ez nem nagyon változik egy ideje egy-két rosszul optimalizált játéktól eltekintve, egyszerűen az igényeket próbálják mesterségesen terelgetni inkább a magasabb felbontások felé. Ha valakinek kell az 1440p, 4k, akkor fizet. Ha megelégszel az 1080p-ben való játékkal, akkor szerintem egyre ritkábban kell majd GPU-t cserélni, és bőven elég lesz a középkategória. Én azt tippelném, hogy még a Cyberpunkkal is megleszek az RX470-emmel 1080p-ben. Ha mégsem, akkor az akkori középkategóriás kártya majd kisegít.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #338 üzenetére
"Witcher 3 után nem egy FPS csőjátékot vártam ettől a csapattól (Sasa így jellemezte)"
Sasának hagyták hogy végigtolja a game-et? Vagy ezt is a 45 perces demóból sikerült neki megállapítania így valószínűsíthetően kb. 1 évvel a megjelenés előtt? Mert arra, hogy nem csőjáték lesz, már most kötök fogadásokat nagy pénzben. Eleve open world játékként reklámozzák, nem?[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #341 üzenetére
Ez már mindjárt sokkal jobban hangzik így és el is hiszem.
-
kwzatz
őstag
"ez az amit a TPS nézet nem tud. Nem véletlen lett FPS nézet, és a lehető legjobban döntöttek ennek ügyében."
Pontosan. Ezt a fejlesztők már el is magyarázták ezerszer. Látva a várost, a beszélgetéseket, a harcot, vagy az olyan elemeket, mint amikor a szemedet módosítják, vagy kiemeled a csajt a kádból és megvizsgálod... A demóban kb. minden ilyen elem hatásosabb volt, ahhoz képest, mint amilyen TPS nézetben lett volna (elég csak elképzelni), úgyhogy személy szerint rohadtul örülök, hogy FPS nézet lesz. Ezeket látva teljesen logikus döntés volt.
k-adi: Imádom a Deux Exet, de ez egészen más szint. Amit már most sajnálok, hogy ezután viszont jó eséllyel végképp nem lesz új Deus Ex játék egy darabig.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz cyberkind #604 üzenetére
Mondjuk szerintem pont ez lenne a legkönnyebben megoldható része, van rá sok példa (Max Payne sorozat pl.), de ilyen szempontból is jobb az FPS. Viszont maga a beleélés, a különböző spéci cuccok használata (pl. a szemet, látást módosító cuccok), a hackelés, az épületek és a környezet látványa stb. Ezek egyértelműen jobban működnek egy FPS-ben. Az elején, ahogy kiemeli a csajt a kádból; a jelenet, amikor beülsz Dex mellé a kocsiba; ahogy a multicéget képviselő csaj és az emberei körbevesznek és meghackelnek egy hazugságvizsgáló cuccal; ahogy a bandától megpróbálod megszerezni a robotot és egymáshoz szegezitek a fegyvert a főnökkel stb. Képzeljétek el ezt külső nézetből és belső nézetből, egyértelmű szerintem, hogy melyik hatásosabb.
-
kwzatz
őstag
válasz cyberkind #606 üzenetére
A Mass Effectek és a Batman játékok tényleg szuperek. Én mondjuk szeretem az FPS-eket is (talán még jobban is, mint a TPS-eket), így nem nagyon kell kibékülnöm a ténnyel, hogy a Cyberpunk 2077 is az lesz. Ettől függetlenül elhiszem, hogy ha valaki viszont nem így van ezzel, akkor nehéz ettől elvonatkoztatni. Szerintem voltak amúgy jó FPS-ek az utóbbi években is, az új Doom, a Wolfenstein: New Order, a Bioshock sorozat, a Metro játékok, Call of Juarez: Gunslinger, Darkness 2, Dishonored, Shadow Warrior, Deus Ex stb., most meg pl. a Prey-t várom, hogy végre nekiülhessek.
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #613 üzenetére
"YouTube-on 4 nap alatt 6,6 millióan nézték meg a demót, abból kemény 334 ezren mondták, hogy tetszik is nekik."
Ez pedig 3-szor olyan jó arány, mint a nézettségi rekordokat döntő Avengers: Infinity War trailernek a like/megtekintés aránya. (208 millió megtekintés, 3,3 millió like) Egyéb kérdés? -
kwzatz
őstag
Alapvetően azért hoztam egy másik példát és összehasonlítást, mert a fentebbi hozzászóló azt sugallta, mintha ez rossz arány lenne.
Egyébként egyszerű magyarázat van rá: Egy videót meg lehet többször is nézni, like-olni viszont csak egyszer tudja az ember, így ahogy telik az idő, a like-ok aránya a megtekintésekhez képest egyre inkább romlik. Mint ahogy én is legalább 10-szer belenéztem itt-ott az új gameplay videóba is."Szóval ez a Youtube like dologba bármit is belelátni eléggé erőltetett dolog..."
Biztos, hogy az eltelt idő, megtekintések száma, like-ok száma és az arányok változásából lehet dobni némi mondanivalóval rendelkező statisztikát, de egy egyszerű különböző időpontokban meghatározott arányszám valóban nem sokat mutat. A Cyberpunk 2077 gameplay videónál látott szám viszont az ilyen számítások nélkül is 100%, hogy a legkevésbé sem számít rossznak. (megnéztem kíváncsiságból, a Read Dead Redemption 2-nek is alacsonyabb, és hasonló a megtekintések száma)[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
"Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért."
Kicsit több tényezős a dolog, mint az, hogy hányan dolgoznak rajta.
Csak néhány: Meddig dolgoznak rajta? (fogalmunk sincs, hogy mikor hányan dolgoztak a projecten, attól függetlenül, hogy tudjuk, régóta készül, lehet, hogy teszem azt 3 évig csak a tervezés, ötletelés ment 15 emberrel) A munkabéren kívüli költségeket tudták-e csökkenteni? Mennyi megy marketingre? Emellett most kaptak állami támogatást is hozzá. Ettől függetlenül ők is azt nyilatkozták, hogy többe fog kerülni. Meg azt is, hogy sokkal többet fog visszahozni.A piaci igényeket elég jól felmérhették, ha körbenézel, csordogálnak szépen a sci-fi/cyberpunk sorozatok, filmek, könyvek és az emberek csak úgy habzsolják őket, igazán überfaszán sikerült AAA játék ebben a témakörben meg nem túl sok van. A gameplay trailert negyedannyi idő alatt 30%-kal több ember nézte meg (és like-olta), mint a Red Dead Redemption 2 trailerét, miközben azt a játékot is messiásként várják az emberek és az utóbbi idők legsikeresebb játékának (GTA V) készítőjétől származik. A gameplay reveal a legnézettebb twitch stream volt, ami egy érkező játékhoz volt köthető, és összességében is 7. a játékok tekintetében idén. Szerinted mire utal ez, ha nem valószínűsíthető sikerre?
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #676 üzenetére
"konzol exkluzív (tehát a piac harmadát kihagyó)"
Ezen felröhögtem. Azért, mert a játék konzol exkluzív, akkor anélkül már a trailert sem lehet megnézni PC-n? Én is megnéztem kétszer is konzol nélkül, sőt, megmutattam 3 másik embernek, akiknek szintén nincs. A Rockstart ismeri mindenki, a GTA-k voltak PC-n, így ezt is megnézi ugyanúgy a legtöbb PC játékos is, mint bármilyen más trailert. És nem szimplán 30%-kal többen nézték meg, hanem negyedannyi idő alatt. (mára már inkább 50% és harmadannyi idő)Azt is leírták már neked kb. 5-en 10-féleképpen, hogy az, hogy többen dolgoznak rajta, önmagában nem jelenti azt, hogy többe fog kerülni, mert egy csomó másban (technológia, marketing, munkaidő stb.) költséghatékonyabbak lehetnek. Ettől függetlenül többe fog kerülni, ők is nyilatkozták, de gyakorlatilag borítékolható, hogy többet is fog hozni.
Amit pedig ezek után írtál, az egy katyvasz.
-
kwzatz
őstag
válasz PR0JECTNR56 #1084 üzenetére
"Volt is néhány stúdió akik ennek elég szépen befeküdtek (Dice...)"
Van egy-két stúdió, aki befekszik, mert megijednek (szerintem nagyon rossz reakció). A Dice mondjuk nem befeküdt, szimplán ők maguk is hasonló "elveket" vallanak. De ők svédek, szóval standard.bitpork: Olyan szempontból furcsa a "nem idevaló" kijelentés, hogy a külföldi játékújságok felében erről a szarkavarásról írtak, meg a hasonló dolgok miatt sopánkodtak egy ilyen nagyszerű játék kapcsán, aminek tengernyi érdekes eleméről lehetne oldalakat írni. Talán nekik kellene jelezni, hogy abbahagyhatnák és kezdhetnének azzal foglalkozni, ami a játékosokat érdekli. Végső soron annyira mondjuk nem számít, sorban fekszenek el ezek a szarfészek oldalak.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz m0h0senator #1135 üzenetére
Abból, hogy min futott - miközben semmit nem tudunk arról, hogy milyen beállításokat használtak és hány fps-sel ment -, 10 hónappal a megjelenés előtt, semmit nem lehet leszűrni a majdani gépigényből.
Ettől függetlenül esélytelennek látom, hogy egy RTX2080 csak 1440p mediumra legyen elég, gondolom a CDPR is szeretné, ha az emberek játszani tudnának a játékukkal. Emellett jön PS4-re és XBox One-ra (persze biztosan rommá butítva, de jön)
-
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #1163 üzenetére
"Egyrészt több kult cyberpunk sci-fiben is szerepelt annak idején, másrészt a szar John Wick miatt most újra elég nagy körülötte a nyüzsi, szóval marketing szempontból is kiemelkedően jó döntés volt őt megszerezni."
A Toy Story 4-hez is adta a hangját, Google Trends-et nézve is nagyon megugrott az érdeklődés iránta, meg ott vettem észre, hogy az YSL márka arca is lett. A John Wick is minden egyes új résszel egyre nagyobb bevételt hoz (amúgy szerintem annak, ami - egy eszement akcióorgia - lenni akar, nem rossz a John Wick... a 3. részt még nem láttam mondjuk). Emellett Mátrix 4-ről is pletykálnak, bár a Wachowski "lányokban" már nem nagyon bízok. Esélytelennek látom, hogy az első részt megközelítse.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Nem mondom, hogy alapvetően nem értek egyet ezzel, hogy kicsit csalódás volt az E3 (főleg a gameplay videók hiánya volt jellemző), de a grafikon ebből semmit nem mutat. Azt mutatja, hogy melyik 15 játékról cikkeztek a legtöbbet és hogy összesen kb. 35-40.000 cikket írtak róluk. Talán még inkább azt sejteti, hogy volt miről írni, ha már egyszer olyan játékok, mint a Baldur's Gate 3, az Ori and the Will of the Wisps, a Psychonauts 2, a Wolfenstein: Youngblood, a Borderlands 3, a Control vagy a Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 még a 15-be sem fért be.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Persze, hogy megvan az oka és pontosan az, amit leírtál. Én nem is mondtam, hogy egy Baldur's Gate 3-nak fel kellene ehhez nőni (egyébként amikor lesz belőle gameplay, közelebb lesz a megjelenés stb., akkor már esélyes, hogy ott lesz - mondjuk a következő E3-on - a 15-ben). A top 15-be meg akármilyen az E3, csak 15 játék fér be, ez akkor is így lenne, ha 100 db Cyberpunk 2077 szintű game-et hoztak volna el a show-ra. Csak azt írtam, hogy nem látom, ez a grafikon hogy jelzi, hogy semmilyen lett volna az E3. (Szerintem nem is a bemutatott játékokkal volt a gond, mert sok érdekes volt köztük. Inkább azzal, amit korábban is írtam, hogy a gameplay videókból volt kevés, ami pedig volt, általában az is rövid.)
Egyébként a Bloodlinesról volt egy hosszabb (és érdekesebb) gameplay videó, amit valamiért nem mutattak be a show-n, csak youtube-ra pakolták fel.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Láttam egy interjút a "Lead Quest Designerrel", és arról beszélt, hogy az a cél, hogy a játékos ne érezze, éppen fő- vagy mellékküldetést csinál. Minden apróságnak tűnő dolog alakulhat úgy, hogy aztán valami sokkal nagyobb, lényegesebb válik belőle a végére. Ez nem teljesen tiszta így látatlanban, lehetségesnek tartom, hogy egyáltalán nem fogják jelölni külön, hogy ez fő- ez meg mellékküldetés.
Lead Quest Designer Interview
5:30-tól beszél róla, de érdekes amúgy az egész interjú.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Az biztos!
Nekem tetszene, ha tényleg nem lehetne eldönteni, hogy milyen küldetés is éppen, még inkább hozzátenne a kiszámíthatatlansághoz. Persze azoknak rossz lenne, akik csak gyorsan végig akarnak szaladni a fősztorin, bár szerintem eleve rossz hozzáállás volt ez már a Witcher 3-nál is. -
kwzatz
őstag
"Az egyik fejlesztő elkottyantotta, hogy a The Witcher 3-ban az egyik probléma az volt a mellékküldetésekkel, hogy sokan inkább azokkal foglalkoztak, mint a fő küldetésszállal, így mire a fő küldetésszálon tovább haladtak, magasabb szintűek voltak (és jobb felszereléssel bírtak), mint amire a küldetést belőtték."
A Witcher 3 egyszerűen a szintedtől függetlenül nevetségesen könnyű Death Marchon is, ez az egy probléma van vele. A mellékküldetések már itt is sokkal kevesebb XP-t adtak, mint a main quest, nem rémlik, hogy jelentősen magasabb szintű lettem volna bárhol a main questekben előírtnál, pedig igyekeztem mindent megcsinálni. Az alapjátékban kb. csak Imlerith volt nehézkesebb, szerencsére a Hearts of Stone és a Blood and Wine bossfightjai már jobbak voltak. A B&W utolsó bossfightja már Dark Souls szinten mozgott. (az egyik támadása emlékszem, hogy instant vitt mindent full hp-stól, quenestől )
Az egyetlen kételyem a Cyberpunkkal kapcsolatban is a harcrendszerrel kapcsolatos, remélem most jobban eltalálják a kihívást.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
"A harcrendszer és a nehézségi szint / kihívás nem egy kategória.
A jó harcrendszer is lehet könnyű vagy nehéz."Attól, hogy nem egy kategória, még szorosan összekapcsolódik a kettő. Ha tartalmaz olyan elemeket a harcrendszer, mint a Quen és az Igni, amik a harcok 95%-ában instant kattintgatós győzelmeket jelentenek, akkor ebből következik, hogy nincs kihívás. Ha a lehetőségek (főleg az, hogy alap, kézenfekvő dolgokról van szó, nem valami kikísérlezettt, különleges, op buildről) azt eredményezik, hogy nincs kihívás, akkor az a harcrendszer szvsz nem jó. Ha mindezek felett még a nehézségi fokozat sem segít a dolgon, akkor végképp gond van.
Persze megteheti a játékos, hogy lekorlátozza magát ezer módon, de akkor meg minek vannak benne ezek az elemek, ha nem is használod? (mondjuk most belegondolva, a harcokat segítő olajokat, főzeteket egy idő után már nem is használtam) Főleg hogy ha hasonló játékban lehetőség van rá, én a "harcos" helyett a "mágus" vonalon mozgok (mint pl. a Mass Effectnél is), mert az általában az érdekesebb. Biztos kihívás lehet a játék mondjuk Quen nélkül, főleg mert esélyes, hogy úgy tervezték az egészet, hogy használd. Nem tudom, hogy valaki próbálta-e? Az a baj, hogy egy 200 órás játékot én személy szerint nem fogok többször végigtolni, elsőre meg adta magát, hogy érdemes a Quenre pakolni. Vicces, hogy Imlerithen kívül kb. talán a játék első néhány órája volt a legnehezebb ebből adódóan.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Oké, én sem akarok off lenni, még ez:
"adott az opció, hogy nem élsz a Quen-el. Hogy OP lett? Nem biztos. "
Egyrészt: OP, ez egészen biztos. Közel sebezhetetlenné tesz, hp-t tölt vissza gyakorlatilag korlátlanul és sebez. Az alapjátékban abszolút nevetséges, a kiegekben valahogy megoldották, hogy mégse legyen vele sima minden harc, biztos hogy kaptak visszajelzéseket erről, hogy nem oké.Nem élsz vele: Rendben. Death Marchon jelekre fókuszálni, de Quen nélkül... Erre is kíváncsi vagyok, hogy tolt-e ilyet valaki. Rég volt már, de itt meg valószínűleg az a helyzet, hogy túl könnyűből lehetetlenbe csap át a dolog. De ez akkor megint a harcrendszer hibája, hogy lehetőségeket ad, mégis szűk korlátok közé szorít.
Alapvetően a játék nehézsége, illetve annak hiánya és a harcrendszer kritikája a leggyakoribb a W3 kapcsán, nem vagyok ezzel egyedül. Ettől függetlenül biztosan voltak rengetegen, akik pont jónak érezték.Valóban nehéz lehet mondjuk megoldani egy ennyire szerteágazó lehetőségekkel rendelkező és rendkívül hosszú rpg-nél, hogy a kihívás mindenkinek mindig megfelelő legyen, ez egyértelmű. Ezért is ez a legkérdésesebb elem a Cyberpunkkal kapcsolatban is, az eddigi játékaik alapján a többi elemében (karakterek, sztori, párbeszédek, grafika, hangok, atmoszféra stb.) szinte 100%-ig biztos vagyok, hogy jó lesz. Mondjuk itt az alapvető eltérések (hackelés, lopakodás - esélyes, hogy ilyen irányban menjek) miatt kicsit más lesz a szituáció.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Bocs a dupláért, már nem lehetett szerkeszteni:
Most néztem, hogy Death Marchon csak 80% XP jön, gondolom ezért nem jön elő ott az overleveling kérdés. -
kwzatz
őstag
válasz protegum #1278 üzenetére
A Shadowrun Returns, Dragonfall és Hong Kong kritikai és közönségsiker gyakorlatilag, pénzügyileg is jól hozott. A Hong Kongra 100.000$-t akartak Kickstarteren gyűjteni, helyette 1,2 millió $ jött össze. Még csak a Returns-t játszottam, ami elvileg a leggyengébb, de már az sem volt rossz egyáltalán szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz cyberkind #1290 üzenetére
Én játszottam a Witcher 3-mal, tetszett is ott ez a kis kikacsintás (főleg azért, mert nem nyílt és egyértelmű utalás volt, csak egy általános, tipikus, sci-fikből ismert jövőképet festett le, ami akár a Cyberpunk 2077 világa is lehetne) , itt meg piszok erőltetettnek érezném már. Ha megint csak elejtett beszélgetés lenne egy sebhelyes, fehér hajú lányról, aki valami portálon keresztül érkezett, akkor ismétlik magukat és "csak azért, hogy benne legyen" elven működne, ha pedig NPC lenne, vagy küldetés kapcsolódna hozzá, ahogy arról már szó volt, akkor egy az egyben nevetséges lenne.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz l.skywalker #1319 üzenetére
Nem fogy.
-
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #1368 üzenetére
"Ha annyira rendben lenne az a 30% mint ahogy írod, akkor nem arról szólnának a hírek már fél éve, hogy Epic exkluzív lett ez a cím, meg az a cím. "
Azt azért ne hagyjuk ki az egyenletből, hogy az exkluzívok nem azért születnek, mert az Epic csak 12%-ot tesz el, sokkal inkább azért, mert mellé még megdobálja a fejlesztőket/kiadókat x millió dollárocskával is. (ez a Phoenix Point nevű játéknál volt minimum 2 millió dollár, ebből lehet következtetni, mennyi lehet egy nagyobb címnél) Önmagában a 12% ehhez édeskevés lenne, mert egyelőre valószínűleg bőven nem kompenzálja az alacsonyabb eladott darabszámból eredő bevételkiesést.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz FoxiestFox #1400 üzenetére
Steam Summer Sale. Választasz egy csapatot, és minden nap "gyorsítasz" egyet. A steames kívánságlistán pedig rangsorba állítod azt a 3 játékot, amit a legjobban szeretnél. Ha kisorsolnak, a legfelsőt megkapod.
-
kwzatz
őstag
-
kwzatz
őstag
válasz Vistaboy #1431 üzenetére
Nem tudom, miért nem írja neked le senki, hogy itt az alap változatban több cucc van, mint máshol a Deluxe/Extra változatokban.
Case with game discs, case with game code and soundtrack CDs, reversible cover, world compendium detailing the game's setting and lore (ez egy kézikönyvnek tűnik), postcards from the Night City, map of Night City, stickers, plusz digitális cuccok (art booklet, Cyberpunk 2020 sourcebook stb.)A gyűjtői azért olyan drága, mert pluszban van egy 25 cm-es szobor, hardcover art book, meg még néhány apró egyéb extra. Nem a programért kérik el a 72 ezer Ft-ot, hanem ezekért a pluszokért, ami a legkevésbé sem kötelező. 17.890 Ft az alapjáték a fenti pluszokkal, ami szerintem pont szemben áll azzal a tendenciával, amit sérelmezel ("Ma már a legsilányabb kiadásokat is aranyáron adják, egy szimpla DVD-tokban, még lemez sincs benne, sőt, környezetvédelmi okokra hivatkozva még kézikönyv sem..."). Nem olcsó persze így sem, de egyrészt ez az a cég, aminél tudom, hogy megérdemlik, másrészt ha 100 órára szórakoztat (aminél többre is van esély bőven), akkor 180 Ft/óra. Érdemes összehasonlítani egy mozijeggyel.
A világ meg mindig is anyagias volt. Kölcsönt meg lehetőleg semmire ne vegyél fel.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz DrTechnoid #1463 üzenetére
"Kösz az infót , de látom gépet kell cserélnem hozzá."
Jön Xbox-ra és PS4-re is, állítólag nagyon jól skálázható lesz, szóval nem feltétlenül, ha nem nagyok az igények."A biztonság kedvéért behúztam steam-re , nehogy leszedjék ezt is mint ahogy a Metro Exodus-sal tették."
Erre pontosan 0% esély van.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
"Rég volt már, emlékeim szerint meg lehetett venni, de ugye marha nagy volt a játékterület, és a ritkább dolgokat elszórtan itt-ott lehetett csak beszerezni. Más szóval nem voltál rákényszerítve a craftingra, cserébe akkor lejárhattad a lábad, amíg találtál egy vendort, ahol kapható volt az adott cucc..."
A főzeteket nem lehetett megvenni, csak a receptet (abból is csak a gyengébb változatokat talán, a többit találtad), illetve az összetevőket. Magadnak kellett craftolni őket, de csak egyszer, utána alkohol kellett a feltöltéshez, amit szintén lehetett venni. Olajokat szintén craftolni kellett, de azt nem kellett "tölteni". Egyébként rohadtul túl volt bonyolítva, ráadásul feleslegesen, mert DM-on is könnyen lehet boldogulni a 90%-uk nélkül. Remélem, hogy ezt a részét kicsit visszább veszik majd itt. Harmadennyi lehetőség is elég, ha mindnek van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
"A "botrány" most éppen abból áll, hogy immár nincs férfi / nő opció"
Nincs botrány, ez egyszerűen csak szánalmas. Persze már az is az volt, amikor az amúgy közkedvelt community managerüket kirúgták egy twitter üzenet miatt ("véletlenül" ugyanebben a témakörben történt a "baleset"). Tudom, ez most a főtéma, kis túlzással hamarabb kerül szóba egy új játék kapcsán, mint hogy az ember egyáltalán megtudná, hogy miről is szól a játék. Lehetne erről napokig beszélni/találgatni, hogy miért gyűrűzik be ez a téma a mindennapokba (egyelőre az USA-ban, Kanadában főleg, de halad szépen errefelé is) a különböző médiumokon keresztül, hogy minek az eredménye/előzménye ez, meg milyen irányba halad a világ. Én továbbra is csak szánalmasnak tartom ezt a hozzáállást, amit a nagyobb cégek tanúsítanak annak érdekében, hogy annak a 2374 egy kézben lévő médiumnak (nemrég láttam is erről egy videót, ami a Kotaku, Polygon, Resetera és a hasonló trágyadombok közötti céges kapcsolatokról ír) megfeleljenek, ami szinte másról sem cikkez, csak a nemi identitásról és a szexuális orientációról "gamer sajtó" címen. -
kwzatz
őstag
"Az, hogy vannak nyavajgók, akik belekötnek minden félébe, itt már a negatív reklám pozitív hatása kategóriája. Tök mindegy, hogy egy hangos kisebbség mindenféle okból morog, a nagy többséget ez pont nem hatja meg, ezt az előrendelések is alátámasztják."
Itt félreérted a helyzetet. A hangos kisebbség belekötött valamibe, amire a CDPR változtatott a játékon, ami a többség egy jelentős részét zavarja, már csak a mögötte meghúzódó elv/ok miatt is. (ha alapból így lett volna, lehet, hogy senkit nem érdekel)
Kíváncsi vagyok, hogy a mai gameplay videónál hány genderes kommentet fogunk látni és mennyi lesz a dislike. Egyébként ha megnézed most a tavalyi gameplay demót, az új kommentek kb. fele erről szól, szóval erős a gyanú, hogy a mai youtube videónál is lesz ilyen, nem is kevés. Redditen pakolgatják fel az előrendelés visszavonásáról készült képeket is egyesek, és hát a hasonló videók alatt is elég sok ilyen komment van. Lehet persze mondani, hogy "persze csak beszélnek", de nem jött ki olyan régen a Battlefield V, tudjuk, hogy sikerült. Kíváncsi vagyok, hogy a CDPR jobban kezeli-e majd a helyzetet, mint a DICE (mondjuk annál agyhalottabb módon végül is nem is tudom, hogy lehetséges-e egyáltalán )
Továbbra is várom a játékot és kíváncsi vagyok rá (ahogy a mai gameplay videóra is), de a "really diverse team; very inclusive game;" stb. bullshit, amivel ezt a változtatást tálalták, belőlem is csak szájhúzást váltott ki.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
"Te érted félre a helyzetet. A "hangos kisebbség" nem kötött bele semmibe, ami a nemi identitást illeti. A CDPR saját döntése volt az, hogy megváltoztatja a karakteralkotó képernyőt, és sokkal több lehetőséget nyújt, mert a tavalyi E3 demón ezt kérték sokan. Az, hogy a nemi indentitást nem kötötték binárisra, az Ő döntésük volt."
Nem, még mindig te érted félre a helyzetet.
Olvasd el ezt például. Ott kezdődik ez a téma, hogy "GC: Traditional science fiction tends to be strangely sexless" - (amúgy ez a mondat így önmagában is mekkora csúsztatás már... )
"Ne dőlj be azon hangoknak, akik megpróbálják ezt a dolgot úgy eladni, mintha a CDPR külső hatásra döntött volna így..."
Mi más hatására döntött volna így (azon felül, hogy a fentebb linkelt interjúból is látható)? A demóban is male, female volt szimplán. Teljesen egyértelmű, hogy külső hatásra döntöttek így. De mindegy, nem érdemes erre a témára több szót pazarolni. Nézzük a demót![ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
"Egy kemény női karaktert izgalmasabb megszemélyesíteni, mint a szokásos macsó vagyok és megmentem a világot unalmas klisét továbbvinni."
Férfi vagy női testtípus ( ) ide vagy oda, alapvetően ebből a megmenteni a világot sztori az, aminek remélhetőleg nem sok köze lesz a játékhoz. Félreértés ne essék, imádom a jól megvalósított "a kiválasztott megment mindenkit" történeteket, de itt szerintem igazán lehetne más. Valahogy nem olyannak tűnik ez a világ, amit egyáltalán meg lehet/érdemes megmenteni. -
kwzatz
őstag
Elkezdtem olvasni, és feltűnt egy apró hiba, mert hirtelen meglepett: A Mankind Divided trailerei nem 2010-esek, hanem 2015-2016-osak. Elgondolkodtam rajta, hogy "hm, már olyan rég volt?"? De a HR is csak 2011-ben jelent meg. És jobb lenne szerintem egy angol nyelvű trailer a német helyett. Egyébként egy nagyon masszív, minőségi írásnak ígérkezik, köszönjük!
-
kwzatz
őstag
válasz eL Geri #1894 üzenetére
Biztos, hogy sikeres lesz, de szerintem egy sci-fitől ezek lehetetlen számok. Ha hozzáveszem a rengeteg sírást a first person nézet miatt, a sírást; hogy "ez nem fantasy, mint a Witcher, ezért nem érdekel"; azt hogy az első gameplay trailer nem érte el a 20 milliós nézettséget egy év alatt; azt, hogy a Witcher 3-nak évek kellettek ugyanehhez a számhoz úgy, hogy egy sorozat 3. része, és az első kettőt is pozitívan fogadták, megjelent hozzá két minőségi kiegészítő, plusz akcióban töredékáron dobálják... Igen, valóban optimista becslés. Első évben azt tippelném, hogy a 10 millió is megfogja, de meglátjuk.
-
kwzatz
őstag
válasz GypsFulvus2 #1902 üzenetére
"a Deus Ex játékok viszonylagos sikere is jelzi"
Olyan sikeres volt a Mankind Divided, hogy jegelték a sorozatot, a játékot meg 3$-ért dobálják.A Prey az egyik legjobb sci-fi játék, alapvetően FPS, RPG elemekkel. Talán(!) mérsékelt sikernek lehet mondani, de úgy tudom, hogy nem voltak olyan jók az eladások.
Sci-fit, ahogy írtad, sokkal kevesebb ember olvas, mint fantasy-t.
A filmek sem annyira sikeresek (a Star Warson kívül, de hát az meg... ) , elég a Blade Runner: 2049 bukójára gondolni. Pedig azért bejáratott név, hozzádobtak egy Ryan Goslingot is, még csak rossz sem lett (szerintem annyira jó sem azért...), kevés volt.
Vesa:
"Ez önmagában is hatalmas piaci rést tolt ki, nem beszelve a fiatalabb generációk nagyobb rajongását a tech. műfajok iránt."
Az, hogy facebookoznak, instagramoznak, Fortnite-oznak és megvetetik a legújabb iPhone-t, még nem jelenti azt, hogy a sci-fi is érdekli őket. Kíváncsi lennék, hogy a 20 év alattiak hány százaléka olvasott el életében egyetlen sci-fi könyvet is. Tekintve, hogy alapvetően olvasni sem olvas szinte senki, meglepődnék, ha 5% felett lenne az arány.Még egy adat: A teljes Mass Effect szériából nem fogyott 20 millió példány az évek folyamán.
Ahogy írtam, sikeres játék lesz, a 20 millió meg az első évben szerintem totálisan esélytelen.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz GypsFulvus2 #1904 üzenetére
Persze, voltak gondok az MD-vel, de a felsoroltak mindegyike jelen van az összes nagy cég összes hulladék nagy címében, ott nem számít, viszik mint a cukrot (azokból is nehezen jön össze az 1 év alatt 20 millió amúgy ). Egy sci-fiben számít, mert ha szuper, akkor sem fogy annyira. Kíváncsi lennék, hogy miből adtak el egyáltalán ennyit az első évben.
A Prey-re a horrort még rá lehet húzni, de nem ijesztgetős (max. az első néhány mimic), összességében inkább egy intelligens sci-finek mondanám és az egyik kedvenc játékom az elmúlt évekből.Nem hiszem, hogy a CDPR amúgy ennyit várna el, sőt, szinte biztos vagyok benne, hogy közel sem. Inkább az meglepő, hogy az elemző ennyire nincs képben. Némelyik Call of Duty-ból nem adnak el 20 milliót. Vagy elképesztően tud valamit, vagy fogalma sincs és beszél a levegőbe.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In