-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
-
Fitzgerald
veterán
válasz freeknight #15938 üzenetére
Persze hogy nem valid. Az a perspektíva hogy a játék pécén tökjól játszható csak azért lett felerősítve illetve került előtérbe, mert konzolokon tényleg katasztrofális állapotban van (és most még csak nem is a bugokról, glitchekről van szó, hanem a technikai jellegű dolgokról), míg a legkevesebb ilyen jellegű probléma pécén van, ahol az erős vas és/vagy egy kis know-how képes legalább valamilyen szinten kompenzálni a dolgot, illetve emiatt valamivel később kezd csak felfigyelni rá az ember, hogy kilóg a lóláb (bugok, átgondolatlan designbeli döntések), mivel relatíve normálisan fut a játék, és jól néz ki...
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz freeknight #15948 üzenetére
Persze, a fanok részéről érkező, tűzoltásnak szánt kommentek 90%-a is nyilván hülyeség/valótlanság, de nem ma születtünk, nem is kell minden ilyen dolgot komolyan venni (én is fan vagyok, majdnem 30 éve kezdtem a tabletop játékot, és sosem vártam még ennyire videójátékot, mint ezt).
Mindettől függetlenül én továbbra is jól szórakozom, 40 óránál járok, és még mindig látom a kiváló játékot a romok alatt, ezért is vagyok hajlandó inkább várni a másik két végigjátszással, ha végeztem a street kid-el.
Tegyék szépen rendbe tavaszra/nyár elejére, illetve kerüljenek vissza a beígért és kivágott dolgok, vagy legalább egy részük.
Nem azt mondom, hogy be kell nyelni az ilyesmit, sőt. Nem szabad.
De még mindig az az álláspontom, hogy egyszer mindenki hibázhat, inkább az alapján mérettetik majd meg a CDPR is, hogy hogyan kezelik ezt a dolgot, mennyire igyekszenek majd a kedvünkre tenni a jövőben, próbálva elfeledtetni ezt az egész szarságot, még ha ez közel lehetetlen is.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz elektrotank #16127 üzenetére
A tiéd legalább megérkezett...
Én amúgy autóra nem is költöttem még (40 óra alatt), az alap kocsin kívül megvan egyelőre
Jackie motorja, a Delamain cab, illetve a Panam/Aldecaldos vonalon begyűjtött motor, meg a Rayfield Caliburn. A Quadra Cthulhu-t viszont tuti megveszem majd. [ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz andor80 #16252 üzenetére
Az az infó, hogy a W3-at hányan játszották végig már a fejlesztési folyamat kezdetén is rendelkezésükre állt, lévén az érdemi fejlesztés 2016-ban kezdődött, a Blood & Wine megjelenése után...
És akkoriban még arról szólt a fáma, hogy a Cyberpunk minden tekintetben hatalmas, grandiózus, és elképesztően komplex lesz.
El tudom képzelni, hogy valamikor eljutottak oda, hogy oké, ha ezt tényleg ekkorában és ilyen részletességgel akarjuk megcsinálni, akkor az vagy nem fog működni csak az UBI-féle "több=jobb" formulával, és lélektelen lesz az egész.
Vagy működni fog, de akkor meg ki tudja mikorra lesz kész a játék.
Úgyhogy elkezdtek szépen visszavenni mindenből, míg végül eljutottunk oda, ahova.
Én erre tippelek, és erre utalnak pl. az olyan dolgok is, hogy vannak olyan területek a mapon amelyre ha odatévedsz, akkor kiírja a progi, hogy erre most még nem mehetsz, vagy valami ilyesmi.
Nem emlékszem pontosan, kétszer történt meg eddig.
Illetve a városban is vannak részek (pl. Pacifica-n), amelyeket nem lehet bejárni.
A karakter képernyőn meg egyértelműen hiányzik az egyik fő tulajdonság fa alul, amit vagy kivágtak, vagy később terveztek déelcé formájában megcsinálni. Én az előbbire tippelek, de elképzelhető hogy az egyik DLC-ben tényleg visszakerül majd.Szóval én nem gondolom, hogy a sztori rövidségének köze volt ahhoz, hogy hányan játszották végig a W3 fő vonalát, hanem egyszerűn a butítások/egyszerűsítések áldozata lett ez is.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz GypsFulvus2 #16364 üzenetére
Az oké, de onnan indul az egész, hogy megtévesztésre és hazugságokra lett alapozva a marketing és a kommunikáció, nem valamilyen vis major jellegű, előre nem kalkulálható dolog okozta. Ennek tükrében nyilván a CDPR managementje a közvetlen felelős a történtekért, de ez majd eldől a bíróságon.
Én mondjuk nem akarom, hogy a szart is kipereljék a CDPR-ből, és ezzel potenciálisan tönkretegyenek egy tehetséges stúdiót, de azért lássuk be, van alapja a dolognak... -
Fitzgerald
veterán
válasz andor80 #16439 üzenetére
Aha, azért vagyok 50 óránál eddig (hard, lvl 30, street cred 49) úgy, hogy a fő szál kétharmadánál járok, egy csomó shardot még el sem olvastam, és a copy/paste küldetésekből még egy darabot sem csináltam meg...
Ki hogy játszik.
Én akkor érek a játék végére, ha kész van a fő szál mellett az összes mellékküldetés, az összes copy/paste küldetés egyszer, és elolvastam mindent.
Az alapján amit 50 óra alatt láttam, olyan 80-90 órára saccolom a végigjátszásomat.
Persze akit nem érdekel a lore, nem olvas rendesen (3 óra összesen olvasásra kb. semmi ebben a játékban), nem craftol sokat, nem csinálja meg ezt meg azt (és most nem a repetitív tartalmakról beszélek), az el tudom képzelni, hogy 40 óra alatt végigszalad a fő szálon, és a mellékküldetéseken...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
A boardot kéne leváltani, de az meg nem megy csak úgy, azt hiszem 30%-os résztulajdonos a két alapító...
-
Fitzgerald
veterán
Szerintem feltételezhetjük azt, hogy a fejlesztők - akik a világ egyik legbonyolultabb iparágában dolgoznak - is tisztában vannak mindezzel, és nem fogják felvenni a sok szart, még akkor sem, ha az elégedetlenkedők teljes joggal elégedetlenkednek.
Ők tudják a legjobban, hogy ez executive level buziság volt, ugye neki is rongyoltak a vezetésnek nemrég...
Amúgy meg külön department foglakozik az AI-val, és megint mások a sztorival, szóval szó nincs arról, hogy meg kellene osztani az erőforrásokat a kettő között...
És nem, nem azt próbálja elérni a világ, hogy ne készítsenek többé grandiózus erpégét, hanem azt, hogy vagy azt a játékot készítsék el amit beharangoznak, vagy azt a játékot reklámozzák amit készítenek...[ Szerkesztve ]
-
-
Fitzgerald
veterán
válasz nesh_019 #17088 üzenetére
"Max Boost" -ot próbáltam tegnap 5700 XT-vel, kb. 5%-ot gyorsult 1440p-ben, bármiféle minőségbeli veszteség nélkül. Viszont ha be van kapcsolva, akkor után hiába állítgatsz bizonyos grafikai beállításokon, nem történik semmi. Screen space reflections-t próbáltam pl. állítani miközben futott a progi, az zabálja a VGA-t az összes beállítás közül a legjobban (RTX kivételével nyilván, de az engem nem érint), és off-ról high-ra téve ugyanolyan volt a teljesítmény, illetve nem vettem észre különbséget a tükröződések minőségén sem...
Ha mondjuk 1060-ad, vagy hasonló kaliberű kártyád van és 1080p-ben játszol, akkor hasznos lehet.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz tomazin #17100 üzenetére
Ez még meg is állna két lábon, ha az erpégé rész legalább "ki lenne hegyezve" rendesen...de ugye a választott lifepath-nek tizedakkora gyakorlati jelentősége van kb. mint ami be lett harangozva, a néhány tényleg fontos, akár a végjátékot is érinthető döntés meg jellemzően nincs eléggé kihangsúlyozva ahhoz, hogy igazi döntésként lehessen rájuk tekinteni. A fejlődésrendszer meg egy hatalmas össze-visszaság...
Mindezt úgy írom, hogy 55 óra után is élvezem a játékot, de ne essünk már át a ló túloldalára: itt tökre nem arról van szó, hogy el kellett vonni erőforrásokat innen-onnan, hogy a játék 1-1 aspektusa kiemelt figyelmet kaphasson...a CDPR nem egy 15 fős garázscég...már rég.
A sztori és a mellékküldetések tényleg kiemelkedőek, de erpégéként is borked az egész, és open world játékként is...
Viszont rendbe lesz téve. Majd.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz ForRedGlory #17163 üzenetére
3 napja használom, sem a Windows Defenderen nem akadt fent, sem 3rd party antivírus szoftveren...
Valakinél biztos berezgett a szarul beállított Avast, nem tudta mit kezdjen a dologgal, aztán telesírta a netet azzal, hogy ez vírus. -
Fitzgerald
veterán
válasz ForRedGlory #17166 üzenetére
Ha linkelsz, legalább végigolvashatnád hogy mit...
"The developer released the tool without the strange code in it. Removed the repository, as there is no use for it anymore."Szóval eltávolította a kódot, ami egyébként sem csinált semmit, mint kiderül a linkelt threadből...
-
Fitzgerald
veterán
válasz Malibutomi #17525 üzenetére
Nekem is ez az egyik nagy fájdalmam, hogy végre sikerült viszonylag normálisan kinéző cuccokat összeválogatnom így a 60. óra magasságában, amit folyamatosan upgrade-elek.
De sisakból nem találok normálisat, csak ezeket a mindenféle röhejesen/prosztón kinéző, munkavédelmi sisakra emlékeztető szarokat a lehető legízléstelenebb színekben, meg szamuráj sisakot, meg nyuszifüleset, meg mittoménmit...
Art director nem tudom hogy nézhette be ennyire ezt a dolgot, röhej ahogy kinéznek a ruhák a játékban.
Illetve abszolút nem is illenek egymással össze az egyes ruhadarabok, pedig erre (is) kifejezetten oda kellett volna figyelni egy olyan játékban, ahol a megjelenésedet személyre szabhatod...(oké, tudom, nem látod magad csak a menüben, lol)
Egy transmog lehetőség tökre kéne majd valamikor (előbb a sokkal égetőbb problémákat kalapálják ki), de láttam már Redditen is bedobta valaki a dolgot pár napja.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Láttam egy jó fejest, de nem tudom már kinek a review videójában. Illetve neki az összes ruhája jól volt összeválogatva, nekem 57 óra alatt nem sikerült még belefutnom azokba a ruhadarabokba, amelyeket viselt a karaktere.
Úgyhogy most éppen így nézek ki.
A csizma a legjobb. A szoláriumban aszalódott, műkarmos-műszempillás, affektálós kis pitsák között dívott leginkább évekkel ezelőtt...de hát ez adja most a legjobb stat boostot. -
Fitzgerald
veterán
válasz brumi1024 #18011 üzenetére
Pécén viszonylag problémamentesen lehet futtatni erős hardveren (nem a gliccsekre, bugokra gondolok nyilván), és kb. ennyi a különbség.
Szerintem így kb. 1 hónappal megjelenés után ez már csak az ultra-szikofantikus fanboyok számára nem egyértelmű.
Illetve számukra is az, de ha ezzel konfrontálniuk kellene, összetörnének belül.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Engem is, csak az időzítés nem megfelelő még. A játék továbbra is pre-early access-t idéző állapotban van, egy már-már történelmi jelentőségű botránysorozatot követően. Ilyenkor nem lehet pénzről, fizetős tartalmakról beszélni, felérne egy öngyilkosság utáni öngyilkossággal.
Biztosan bővül majd a roadmap, de előbb még ki kell javítani, illetve be kell fejezni az alapjátékot... -
Fitzgerald
veterán
válasz Carlos Padre #19953 üzenetére
Elképesztően színvonaltalan az a műsor/csatorna. Én sosem hallottam róluk korábban, de ha már végigszenvedtem azt a 20+ percet amit a Cyberpunk-nak szenteltek abban a részben, gondoltam belenézek pár korábbi videójukba is, pl. 1-2 játéktesztjébe az arcnak. Ugyanez.
Aki nem tud beszélni, fogalmazni, az szerintem ne gyártson ilyen jellegű tartalmat...Én amúgy dec. 29.-e óta nem játszottam a játékkal (és valószínűleg az első komolyan vehető update-ig nem is fogok már, alaposan bevásároltam kimaradt alkotásokból Epic Store-ban karácsony körül), viszont számomra volt egy pozitív hozadéka is a Cyberpunk-botránynak: felértékelte a szememben az olyan játékokat, mint pl. a Fallout 4, vagy a Mankind Divided, amelyeket hónapokig, évekig osztottam...
-
Fitzgerald
veterán
A CDPR szar kommunikációja miatt. Közölték, hogy aki akarja, az refundolhatja a játékot, csak erről elfelejtettek egyeztetni a Sony-val (és a Microsoft-al is, ha már itt tartunk).
És mivel a Sony refund policy-je ezt nem engedi, nyilván szóltak nekik, hogy srácok, azért ezt inkább ne...de ha mégis, akkor oké, refundolunk mindenkit, viszont levesszük a store-ból a játékot, amíg el nem készültök vele.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Nyelvtanulás témához: én középfokú tanulmányaim végéig gyakorlatilag mindenből szar voltam, mert semmi sem érdekelt igazán, 18-20 éves korom előtt még kb. fogalmam sem volt róla, hogy merre tovább.
De a nyelvérzékem rohadt jó volt, angolból mindig kiemelkedően jó voltam, mondjuk volt egy pici előnyöm, mert a család egyik ága ír (viszont nem velük nőttem fel, szóval nem is lehet igazi előnynek nevezni)...
Aztán amikor a tanáraim is elkezdték észrevenni hogy rohadt jó az angolom, akkor próbáltak a továbbtanulás kapcsán kicsit olyan irányba terelgetni, ami szerintük számomra megfelelő lehet. És így lett az egyik szakmám idegenvezető, de sajnos rohadtul nem vagyok szociális, az meg elengedhetetlen ehhez a fajta melóhoz.
Úgyhogy egy percet sem dolgoztam idegenvezetőként, viszont 15+ éve szinte kizárólag az angoltudásomból élek.
Dolgoztam a UK-ben is egy ideig, de manapság már nem igazán vagyok helyhez kötve, a munkám jellegéből adódóan.
Aztán az évek során eljött az a pont, amikor szerettem volna portugálul/spanyolul/olaszul megtanulni, 40 felé közeledve.
Ezek közül szerintem az olasz a legegyszerűbb és a legkönnyebben érthető, de a portugál a leghangzatosabb.
Csak hát azt melóban nem igazán tudnám hasznosítani, úgyhogy maradt a spanyol/olasz. A párom anyanyelvi szinten beszél olaszul, ami nagy segítség.
Viszont míg az angol ugye nagyon jól megy, és az olasz is ragad rám, addig a spanyollal irgalmatlanul szenvedek. Nem is a nyelvtannal, a szövegértéssel. Pedig kb. 87%-os lexikális egyezése van az olasszal.
Egyszerűen nincs hozzá érzékem.
Persze valószínű, hogy sokkal könnyebben menne a spanyol tanulás is, ha minden nap használnám, illetve szervesebb része lenne az életemnek, mint az angol, vagy manapság már az olasz is...
De hogy valami Cyberpunk-témájú dologról is essen szó:
a '90-es évek elején-közepén a tabletop Cyberpunk/Shadowrun kiegészítőkhöz nem igazán lehetett magyarul hozzájutni, néhány kivételtől eltekintve. Úgyhogy angolul kellett beszerezni őket, ami akkor kényelmetlennek tűnhetett, de meg sem tudnám becsülni, hogy mennyit fejlődött az angolom ezeknek az angol nyelvű szerepjáték könyveknek/füzeteknek, regényeknek köszönhetően...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz proci985 #21019 üzenetére
Persze, tudtam hogy megkapjuk hozzá azt is.
Két hónappal megjelés előtt megvettem a nyomtatott verziót angolul, nem szeretem a pdf-et. Össze is hasonlítgattam a magyarral a fordítás minőségét, ide a topikba is [link] írtam egy rövid kommentet ennek kapcsán.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz proci985 #21023 üzenetére
Én egy "hidegebb", ridegebb, sterilebb, brutálisabb cyberpunk világot képzeltem el, valami olyasmit, ami közelebb áll a Dredd-hez, William Gibson műveihez, és a CP2020-hoz.
Ebből következik, hogy szerintem nem igazán lett eltalálva a cyberpunk hangulat ebben a játékban...még ha ennek az ellenkezőjét írtam is ide megjelenéskor, néhány óra játék után (a 2020-as érában játszódó flasback-ek sokkal jobban elkapják azt a hangulatot, amit próbálok itt körülírni).
De azóta olyan 70 órát játszottam vele, változott a véleményem.
A megjelenés előtti anyagokat nézegetve még úgy éreztem, hogy működhet az a dolog is, hogy átemelik 2077-be a 2020-éra járműveit, de valahogy nem koherens az egész...sem esztétikailag, sem a cyberpunk hangulatot tekintve. Egyfajta "crossgen" felütése van az egésznek, próbáltak egyszerre megfelelni az idősebb korosztálynak, és a fiatalabb generációnak is.
Ez természetesen igaz a zenére is. Az elborult, karcos, indusztriális trackek számomra eggyé váltak a műfajjal. Ministry, Nine Inch Nails, igen...és bár akad néhány ilyen track a játékban, a mai populáris műfajok teljesen maguk alá gyűrik ezeket, ami végül is egy természetes dolog...de számomra akkor is egy fájó pont.
A rockerboy-vonal meg ugye a '80-as években fénykorát élő punk szubkultúra terméke, a modern világban már egyre kisebb a relevanciája...de még a játékbeli timeline-t nézve is, a 4th Corporate War után...
Ma már valóban kicsit megmosolyogtató a korabeli jövőkép, a mai fiatal felnőttek - akik a videójátékok fő célközönségének számítanak - meg aztán végképp teljesen máshogyan interpretálják mindazt, ami sokunk számára a legtájgerebb dolognak számított akkoriban...
De ezt el kell fogadni, haladni kell a korral. -
Fitzgerald
veterán
Na ránézek én is mindjárt az új peccsel kicsit, december vége óta csak néhány órát játszottam...
-
Fitzgerald
veterán
válasz Fitzgerald #21728 üzenetére
3 crash egy óra alatt, korábban közel 70 óra alatt talán 2 volt összesen.
Akkor várunk még 3 hónapot szerintem... -
Fitzgerald
veterán
Na, én így a 80. óra magasságában, 3 hónap kihagyás után jutottam el oda (kb. 5 órányi tartalom volt még benne amikor abbahagytam december végén), hogy gyakorlatilag nincs mit csinálni a játékban...és beütött a hiányérzet.
Az újrajátszás a rengeteg nem működő, bugos, átgondolatlan mechanizmus, illetve a tartalom hiánya miatt számomra nem opció.
A Far Cry-féle copy/paste hülyeségekből egyet-egyet megcsináltam, az összes autót meg nem veszem meg csak azért, hogy meglegyenek, és egy üres térképen kolbászoljak velük...amelyik érdekelt, az megvan.
Még mindig irdatlan mennyiségű a bug, de a fentebb említett összecsapott, átgondolatlan játékmechanikai elemek sokkal jobban zavarnak.
Tippre minimum egy év még, mire ebből a játékból valami olyasmi lesz, ami mondjuk a fele annak, ami be lett ígérve az évek során.
Nekem is a Witcher jut eszembe az egész szituról.
Az is egy gliccsektől, bugoktól hemzsegő valami volt.
Aztán kipofozták, de a következő résszel viszont már teljesen más irányba mozdultak.
Szerintem ez a játék sem fog fundamentálisan megváltozni, csak rendbe lesz téve, illetve bekerül majd néhány feature azok közül, amelyek ki lettek vágva/sosem készültek el.
Aztán majd a következő részre (ha lesz) már sokkal kiforrottabb lesz az egész.
Vagy nem, de hát majd kiderül...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Engem immerzió kapcsán jelenleg az zavar leginkább, hogy az AI 10-ből 9x olyan, a kontextusba nem illeszkedő baromságokat mond - és ezeket akár többször is egymás után - hogy azonnal ki akarok utána lépni a játékból.
Erre igazán odafigyelhettek volna.
Sajnos nem lehet minden hiányosságot a szőnyeg alá söpörni egy "ez egy erpégé" kiáltás közepette...Amúgy meg nálam továbbra sem stabil a játék, bár ennek lehet köze az új AMD driverhez is, mert más játék is összeszarta magát párszor a napokban.
Úgy tűnik visszatért az átkozott black screen crash (5700 XT).
Remélem idén lemegy még ez az egész kriptohoki, és lesz normális áron 6800 XT.Most már csak azért játszom (elfogyott a tartalom), mert kíváncsi voltam, hogy el tudom-e viselni a 35 fps-re lockolt framerate-et, ha 1440p ultrán futtatom a játékot, és kontrollerrel játszom. Meglepő módon igen, sokkal élvezhetőbb így kontrollerrel a dolog, mint egérrel-billenytűzettel.
És hát ki-bebaszott jól néz ki természetesen...
A 35-öt általában tartja is, akkor esik le néha 31-32-re, ha egyszerre 2-3 jármű robban fel (ami ritka), vagy 4-5 AI-val harcolok éppen (szintén nem túl gyakori). -
Fitzgerald
veterán
válasz RubbishBin #22199 üzenetére
Nem sok minden változott megjelenés óta, a legégetőbb teljesítménybeli problémák, mellényúlások javításán kívül. Ez nem azt jelenti, hogy akkor 1060-on majd tényleg futni is fog rendesen, hanem hogy kevesebb a crash, picivel stabilabb a minimum framerate.
Kb. ennyi.
Továbbra is tele van átgondolatlan, kb. semmire sem jó perkekkel, a crafting rendszer még mindig felesleges, a minimap még mindig nem zoomol ki, az inventory még mindig bugos, a zsaruk még mindig gyökér módon spawnolnak, csak most már távolabb, a távoli járművek továbbra is sprite-ok, és ocsmányul néznek ki, továbbra is te vagy az egyetlen motoros Night City-ben, és a többi...
Év vége felé talán tartunk már majd valahol, bár a tempót elnézve (5 hónap telt el megjelenés óta) én erre sem vennék mérget.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz nubreed #22217 üzenetére
Igen, a tény hogy Keanu miatt gyakorlatilag át kellett írni a játékot megmagyarázhat bizonyos dolgokat, de van egy rakás egyéb dolog, amihez ennek nincs köze.
Ha már QOL, a gear rendszernek vagy egy totál revamp kéne, vagy legalább egy transmog lehetőség, mert a ruhák legtöbbje borzasztóan pronyón néz ki. Külön is szarul néznek ki, és általában még csak nem is illenek össze egymással a különféle ruhadarabok.
A skill/perkrendszer teljesen random módon lett összerakva, azt is azonnal át kell dolgozni.Nem igazán tudnak prioritizálni a javításokkal ahogy látom, egyelőre olyan érzést keltenek ezek az update-ek, mintha azt a hatást akarnák velük kelteni, hogy "látjátok, azért foglalkozunk a játékkal".
De valójában nem sok minden történt eddig...Aztán lehet, hogy készül a háttérben valami mega-patch, ami a valódi problémákat próbálja majd orvosolni. Én titokban még kicsit reménykedem ebben.
Csak hát nem 1 év múlva szeretném...ha egyáltalán lesz ilyen.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz proci985 #22224 üzenetére
Néztem, és a lista tetemes része ilyen "Fixed an issue, where Johnny is not leaning against the wall when the player enters the room" -kaliberű dolog.
Egy 500 entry-s log tökjó látszatintézkedés is lehet, mert képes elrejteni a tényt, hogy valójában alig történt valami érdemi változtatás.
Biztos vagyok benne, hogy ezeknek az apróságoknak a javítása is meló, de end userként engem ez nem kell hogy foglalkoztasson.
A végén úgyis csak az számít, hogy mi az amit látsz az egészből, mi az, amit tapasztalsz.
Viszont ha a fejem és a lábam is vérzik, először a fejemet kötöm be...Hát, nekem ezek sem igazán jönnek be. Láttam 1-2 jól összeválogatott, esztétikusabb set-et pár hónapja különféle videókban, néhány darabot meg is találtam ezekből itt-ott.
Ettől én is, pont a januári bocsánatkérős videó miatt. Érezhetően próbálják a szőnyeg alá söpörni a valós problémákat, amelyek nem technikaiak jellegükben.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz petimbo #22266 üzenetére
Modern középkategóriás VGA alatt 4 magos proci, abból egyre gyakrabban lesz bottleneck új játékokban...
Nem tudom mennyiért vetted a 3060 Ti-t, de az elmúlt hónapok árait nézve 300k körüli összegre tippelek.
A 7700k-t még ma is elég jó áron el lehet adni (50-60k), és 60k körül új Ryzen 3600-at kapsz...
Tehát gyakorlatilag a VGA árának a tizedét kéne alaplapra költeni, és meg is van az upgrade. -
Fitzgerald
veterán
válasz janos666 #22272 üzenetére
Az alacsonyabb órajel ellenére alig pár százalékkal marad el a 10th gen Intelektől a Zen 2, kizárólag 1080p-ben, és még csak nem is minden játékban...
Magam is 7700k-ról váltottam 3700x-re tavaly.
Én is Zen 3-at ajánlanék, csak hát az 5600x majdnem 2x annyiba fáj, mint a 3600...annyit meg rohadtul nem ér. Akkor már inkább maradjon Intel platformon, és vegyen 10700k-t, picivel olcsóbb is mint az 5600x, és 8 magos... -
Fitzgerald
veterán
Van arcuk kirakni olyat, hogy csökkent a "crash rate", mintha az valamiféle achievement lenne, amiért tapsot érdemelnek?
Agyam eldobom...Közel két hete jelent meg a Days Gone pécére, amitől nem vártam túl sokat alapvetően. Az hogy 2 hét alatt majdnem 2/3-ad annyi időt játszottam vele, mint a lassan fél éves Cyberpunk-al, magáért beszél...mindezt úgy, hogy videójátékot ennyire még sosem vártam, mint ezt.
Egyébként meg mindenféle diskurzus, nyüzsgés megszűnt a játék körül az összes létező platformon (mémek kivételével, illetve redditre rakosgatnak ki ezt-azt a HC fanok, kb. ennyi.).
Úgyhogy innen már aztán tényleg irgalmatlan nehéz visszajönni...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Egy open world játék legnagyobb hibája az, ha nem tiszteli a játékos idejét.
Magyarul nincs benne elég minőségi tartalom a repetitív hülyeségek mellett.
Ebben a játékban van egy rakás üres helyszín, épület, csak azért, hogy legyen ilyen is.
A déelcékkel várható, a játékost A-ból B-be terelgető küldetések sem fognak ezen segíteni.
Michael does Life nevű YouTuber (aki csak eljátssza hogy szellemi fogyatékos, egy zseniális troll egyébként) a december 12. négy órás streamjében pl. erre is kitért, amikor kiment a városon kívülre, és felmászott a szemétdombra.
Ami csak azért van ott, hogy ott legyen. Meg lehet mászni, csak hogy utána testközelből lásd, hogy mennyire igénytelenül vannak az assetek egymáshoz illesztve.
De egyébként nincs ott semmi. Semmi. Most jöhetne az, hogy egy szemétdombon mégis mit kéne találni/milyen interakcióra kéne számítani...de sajnos ugyanez igaz a játéktér 95%-ára.
Ezeket a helyszíneket inkább bejárhatatlanná kellett volna tenni okos pálya design-al, ha már tartalommal nem tudták őket megtölteni.
Ha ez egy Rockstar játék lenne, akkor biztos találnál ott a szemétdomb tetején egy példányt a játékból, ami egy rohadt jó gag lenne, és már megérte oda felmászni...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Az open world játék nem csak azért lesz open world, mert bármikor, bárhová elmehetsz a játéktéren, öncélúan, hogy ott majd semmit ne tudj csinálni...
A jó open world design egyik fontos eleme az, hogy ha elmész ezekre a helyekre, akkor azt valamilyen módon honorálja a játék...pl. találsz valami jópofa easter egg-et, valamilyen rejtett, titkos dolgot, vagy részt vehetsz valamilyen tevékenységben...
Igen, tudom, hogy vannak ebben a játékban is easter eggek, de ezek sokszor nem ülnek, és nem változtatnak azon a tényen, hogy a játéktér 95%-a tök üres, set dressing csupán.
Ha valami csak set dressing, akkor meg tök felesleges meghagyni a lehetőségét annak, hogy odamehess semmit csinálni, főleg akkor, ha kilóg a lóláb amint elég közel érsz...
Az RDR2-ben is van egy hasonló terület (New Austin), de az csak jópofaságból, hommage-ként került be a játékba (itt játszódik az RDR1 évekkel később).
De azért mégis találhatsz itt is pár érdekes dolgot, van 1-2 kipucolható erőd, belefuthatsz random eseményekbe, olyan frakcióba amelyik kifejezetten ezen a területen tevékenykedik, van élővilág, és az itt megjelenő karakterek is ugyanúgy élik a mindennapi életüket, ahogy a játéktér többi részén. -
Fitzgerald
veterán
Ha mindenféle nézettságvadász Youtuberek nézése helyett a játékkal játszanál, akkor lehet, hogy mást is találnál ott.
Majdnem 90 óra alatt gyakorlatilag mindent láttam, amit ez a játék nyújtani tud...
Annak meg, hogy mennyire "nézettségvadász" valaki, semmi jelentősége nincsen.
Engem leginkább az érdekel, hogy van-e valami alapja annak amiről beszél, vagy nincs.A Bartmoss fagyasztójához meg emlékeim szerint küldetés vezet, nem csak úgy beleszaladsz, ha arra jársz...
Nem létezik olyan játék, amely ekkora játékteret teljes egészében tartalommal meg tudna tölteni.
Nem is kell teljes egészében tartalommal megtölteni, az pont a másik véglet amiről te beszélsz. De a "rohadt kevés tartalom", és a "teljes egészében tartalom" között azért meg lehetne találni a középutat...
A Badlands konkrétan semmivel nem komplexebb közeg, mint az RDR2 ben lévő "erdő-mező szintű" táj (sőt, mivel nincs a Cyberpunkban még fauna sincs, talán még egyszerűbb is), mégsem tudsz odakint mit csinálni...
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz Fitzgerald #22394 üzenetére
Ja igen, a dobpergéses rész elkerülte a figyelmemet...
Oké, de ha csak úgy odatévedsz anélkül, hogy a küldetést követnéd, akkor mit találsz ott (Bartmoss)?
Street Kid-el játszottam végig, a másik két lifepath-el csak a prológuson mentem végig.
A néhány dialógusbeli opción, pár megszerezhető tárgyon kívül miről maradtam le?
Nem kerestem meg , nem érdekelt túlzottan. Tudtam hogy vissza lehet menni megkeresni.Dex hulláját [ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz jonnyjoker01 #22397 üzenetére
Részben igazatok van (tehát lehet találni 1-1 tárgyat, karaktert, illetve vannak idevezető küldetések), részben viszont tök másról beszélünk.
Amiről én beszélek az az, hogy tök feleslegesen bejárhatóak olyan részei a mapnak, amelyeken nem találsz semmiféle érdemi tennnivalót ha csak úgy odatévedsz.
Ezek jellemzően expanzív, hatalmas területek, vagy éppen megmászható épületek, illetve azok bizonyos részei, amelyek tökjól néznek ki messziről, de ha közel mész/megmászod/bejárod, akkor azon túl hogy belátsz a "színfalak mögé" (amit sosem szabadna hagynia egy játéknak), nem találsz ott semmi érdemleges tenni vagy felfedeznivalót, lootot, nem jutalmaz a játék az idődért...szóval inkább csak akkor lehessen ezekre a helyekre eljutni, ha tényleg valami tartalom vezet ide. Oké, a szeméttelepen vanDex hullája, meg a kocsid, ha nomád karakterrel játszol.
Fel lehetne sorolni egy rakás egyéb helyszínt, ahol viszont még ennyi sincs.
Az hogy mennyire menő szarozni a CP-t engem abszolút nem érdekel, bőven elég időm van benne ahhoz, hogy saját véleményt tudjak formálni róla...
A Rockstar-t meg sosem istenítettem, de az apex open world játék az még mindig toronymagasan az RDR2, ezt nem veheti el tőlük senki.
Az a gyémánt standard, természetes dolog, hogy ahhoz hasonlítgatja az ember az összes többi játékot, ha open world designról van szó...
És akkor ugye most jön majd az, hogy de ez erpégé, meg sokkal több és bonyolultabb az asset (a városban valóban) a Cyberpunkban...aminek - azon túl, hogy az open world design-hoz semmi köze - csak egy része igaz, és nem magyarázhatják meg, hogy miért is diszfunkcionális ez a játék, mint open world.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz Ovisbig #22405 üzenetére
Engem leginkább az tart játékban azóta is, hogy tiszteli az időmet. A harc/fejlődésrendszer átgondolt, a sztori egyre érdekesebb lesz ahogy halad előre, és történik mindenféle random apróság, ami minőségben és mennyiségben is valahol a UBI és a Rockstar-féle modell között van, tehát pont jó úgy, ahogy van.
-
Fitzgerald
veterán
Akkor leírom hetvenedszer a választ: elsősorban az apró interakciók, animációk (random interakciók során a kontextusba illő módon reagálnak szóban, illetve viselkedésükben (!)) teszik élővé a világot.
Az NPC-k egymás akcióira is reagálnak, nem csak a tiédre.
Ha beleállsz valaki arcába, először elkezd furcsán nézni, majd figyelmeztet, hogy tipli. Aztán meglök. Aztán megpróbál összeverni. És csak ezután fog fegyvert rántani, ha egyáltalán...mert lehet hogy csak beszól valamit, bemutat, és elsétál.
És ha ilyenkor követed, akkor ferde szemmel, gyanakvóan néz rád, továbbra is kommentálva a történéseket....
A körülötted lévő többi NPC - a helyzet elemzése után - be is avatkozhat a dologba. Vagy a te oldaladon, vagy a rád támadó NPC oldalán.
Ha elmegy mellettük egy jó csaj, akkor alaposan megnézik, vagy proli festőbrigád módjára beszólogatnak neki, fütyülnek, stb.
Ha valakire fegyvert fogsz, vagy elkezdesz vaktában lövöldözni, az NPC-k elővehetik a telefonjukat, és rád hívhatják a zsarukat.
De még ez is okosan és változatosan van megoldva, mert nem teszik meg minden egyes alkalommal.
Road rage is létező dolog a játékban.
És akkor ez csak néhány a millió egyéb apróság közül, amelyektől élő lesz az a világ...NPC-k negyedannyi dolgot sem csinálnak, mint a CP-ben. Ha hozzájuk szólsz, 4 random tőmondatot ismételgetnek. MINDEGYIK, mindenhol!
Hát nem tudom melyik GTA-val játszottál...ez erre a játékra kifejezetten nem igaz.
Ez a Cyberpunkban van így, nem a GTA-ban...
Nekem 200+ órám van abban a játékban csak single playerben, és mindig rácsodálkozok, hogy hallok olyan beszólást, elcsípek olyan telefonbeszélgetést az utcán, amit még sosem hallottam...
Szóval ha nem akarod hetvenötödszörre is leírni majd a dolgot, akkor lassan lehet túl kéne esni a honeymoon-fázison a Cyberpunk kapcsán, csak mert zavar, hogy itt mindig megfogalmazza valaki a hiányérzetét, csalódottságát a játékkal kapcsolatosan (többek között erre is való a fórum)...[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz scyllafren #22436 üzenetére
Olyat én is még az elején, létezett egy bug, amikor random helyeken csak úgy leestek emberek az égből (vagy ki tudja honnan), és szétplaccsantak...én talán 2x futottam bele. Lehet ezt láttad.
-
Fitzgerald
veterán
De van. Utolsó investor call során amikor bemutatták ezt az új kamu roadmap-et annyit mondott Adam Badowski, hogy pár héten belül jön, és sokkal kisebb lesz, mint az 1.2.
Szóval úgy tűnik a töküket vakargatják jelenleg.
A kikerült kód meg tökjó ürügy lehet arra, hogy még inkább leszarják az egészet a jövőben...Én arra vagyok kíváncsi, hogy ha egyáltalán megjelennek E3-on, ott miről lesz szó...
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz jonnyjoker01 #22451 üzenetére
Kérdés, hogy mit is csinál az a 300 ember, ha pár hét múlva csak egy kisebb folt várható, gyakorlatilag 3 hónappal az 1.2 után?
Mármint az oké hogy újabb tartalmakon dolgoznak, de ezekből valószínűleg még jó darabig nem látunk semmit, az alapjáték viszont elég messze van még a befejezettől...
A David Guetta az az Iwinski szerintem..Mindenesetre az elmúlt 1 hét szar híre, hogy lelépett a cégtől Mateusz Tomaszkiewicz is, aki a Cyberpunk és a Witcher 3 lead quest designere/quest directora volt.
Szimpatikus arc volt, összeszedetten, jól beszélt. Bírtam a vele készült interjúkat.Hát mert mondjuk van valami amit be akarnak jelenteni, esetleg meg akarnak mutatni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest