-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
chess001
aktív tag
válasz Gézengúz #44892 üzenetére
Nem újonnan vett gép tuti, ezért nem tudja, hogy mit kapott, vagy nem kapott az előző tulajoktól.
Amúgy meg műszaki csodák, mert ahhoz képest, hogy mennyit fogyaszt, nagyon jó a teljesítményünk. Azért mert ennyire kihegyezték őket, kevés a tartalék, a tűréshatár igen pici. Nem az örökkévalóságnak készültek karbantartás nélkül, az tény.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
whbear
senior tag
válasz Gézengúz #45058 üzenetére
Elég bele az 1l. Valóban nem ez való bele. Kárt éppen nem okoz, fordítva már akadozva csúsznának a lamellák. Ebben a sperres olajban van egy olyan adalék, amitől finoman tud megcsúszni. Pont a legutóbbi tanfolyamon volt szó róla. Esetleg szivárognak a szimmeringek és azért a vastagabb olaj bele?
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gézengúz #45182 üzenetére
Hogyne lenne tervezett avulás... Nagyon jó barátunk aki apámmal együtt végeztek az egyetemen elment először az Audihoz , Mercihez majd BMW-hez fejlesztő mérnöknek perfekt Német persze. Semmilyen gyakorlati tapasztalata nincs mint ahogy egyik mérnöknek sem... Fingjuk sincs mi,hogy működik a gyakorlatban.... Mindenki csak elméletből okos.... Sokszor mikor beszélgettem vele olyan rácsodálkozásai voltak az embernek,hogy zokogtam.... Mesélte Mercinél mikor volt belső fejlesztési részlegen az akkor vadi új 6-os BMW-t megvették és szétszedték darabokba és nézegették,hogy hozták össze... Mercinél vagy az ( Audinál ) már nem emlékszem pontosan konkrétan az X5-el kapcsolatban azt magyarázták,hogy egy gond van az X5-el ,hogy nem a mi emblémánk van rajta..... Meleg dolgok ezek.... Ilyet ha valaki nyíltan kimondana baj lenne.... BMW-nél mikor voltak bajok a digitális műszercsoporttal mondták,hogy túlmelegednek és ledöglenek a gyártó mondta ráraknak egy ventit és bírni fogja... Mondta a BMW annak túl nagy hangja lenne nem lehet hangja oldják meg másképp. Külön csoport van aki a tervezett avulást vizsgálja... Mindenhol minden gyárban... BMW-nél rengetegszer volt összehívott meating komoly problémákról.... Mivel apámnak nem csak diplomája van és nem csak elméletben tudja hanem gyakorlatban is napi kapcsolatban voltak ( vannak ) és email-be vagy telefonon kért segítséget tőle,hogy mi az aktuális probléma... Pl anno nagyon melegednek a motorok mi a szart csináljunk... A mérnökök ott ültek és ezen ment a vita... Apám mondta tegyenek bele hamarabb nyitó termosztátot... Volt a másik,hogy az akkori V8 ( rengeteg 50i motor térdelt le meg M-es M5 M6 stb motorok ) turbók meg a többi motorok melegedtek / illetve a motorolajat elégették elforralták mert a hugy retek 5W30-at rakták bele mondta rakjanak bele sűrűbb olajat minimum 40-est... ( 1M-be is az öreg 10W60-al megy télen nyáron meg más benzines nagy motoros autóba is berakja és érdekes módon azok bírják valamit tud az öreg Elmagyarázta nekem azt is minél magasabb hőmérsékleten üzemel annál alacsonyabb a károsanyag kibocsájtás meg alacsonyabb a fogyasztás. Meg számít,hogy hugy vékony olaj van benne a belső súrlódás miatt a hugy olajba könnyeben forog a főtengely is kisebb ellenállás van stb.... Persze ez mind a motor kárára megy.... Elmagyarázott sok ilyen dolgot tudományosan amit nem tudok visszamondani most szóról szóra.... ) Mondta a srác mikor megmondta apám szövegeit volt,hogy tátott szájjal néztek ezek a mérnökök.... Sok-sok ilyen segítséget nyújtott apám így neki.... Rengeteg sztorit mesélt még és a srác is mikor találkozni szoktunk.... De ugye akkor még nem volt annyira régen ott a BMW-nél és az egyik ilyen után félrehívta a főnöke,hogy vegyen vissza.... Mindenhez hozzá tudott szólni ( persze ami nem igaz mert apám mondta mit mondjon ) és ebből baj lesz az ő szempontjából... Szóval igen rengetek diplomás nagyon komoly mérnök ül mindenhol akiknek a gyakorlathoz fingjuk sincs..... Egy új autót legyen BMW Merci Audi 150-200E Km-re gyártanak... Ez az élettartama a kocsiknak. Az összes gyártó leszarja mi lesz 200E Km felett mert nem a használt autókból élnek.... Minél alacsonyabb költségre kell levinni a karbantartási költségeket is mert az is számít a vevőnek... Ha az olajat se 2 év / 30E Km meg a levegőszűrőt se 60E Km után lenne lecserélve sokkal többet elbírnának az az autók... De nekik az a lényeg,hogy 1 menjen tönkre és te vegyél újat.... Szerintetek ha megvennétek egy használt 5 éves BMW-t amire nem kellene semmit költeni 200-250E Km után meg semmi soha nem romlana el ki venne újat ?!?!?!?! Nem annyira sokan... Pont az a lényeg,hogy 150-200E Km-ig jó és utána add el.... Nyilván sok autó ezek után is jó mert mindent nem lehet pontosan kitalálni... Sokat számít,hogy és hol használod az autót. Pl városba 100.000 ajtó nyitás zárás ki be kapcsolás nyomkodás stb.. vagy kimész az autópályára és lenyomsz minden nap 500Km-t.... Máshogy kopnak a dolgok meg egy fiatal autó jobban bírja a sok Km-t mint egy öreg... Manapság 1 lényeg van legyen alacsony a károsanyag kibocsátás fogyasszon nagyon keveset az autó legyen nagyon erős és a karbantartás legyen nagyon alacsony bírja ki az első 3-5évet ( 100-200E Km-t ) hozzányúlás nélkül... És igen meg lehetne csinálni úgy mindent,hogy kibírjon 10 évet meg 500E Km-t vagy többet de nem akarják....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Csaby25
senior tag
válasz Gézengúz #45364 üzenetére
Does my BMW have a DPF.
Itt azt írja, hogy a 318D-nek 2007-től vezették be és a 2007-es lehet ilyen is olyan is.
Azt írja, hogy ezeknél a legkönnyebb rájönni ha megnézzük a kipufogó végét, ha egyenes akkor van DPF, ha meg lefele van hajlítva akkor nincs..[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Newlachka
őstag
válasz Gézengúz #45605 üzenetére
nem tudom,most kezdtem el nézegetni az E91-eket,itthon is kint is, olyan 1,5-2,5 között szánnék rá,és nem fapadot szeretnék.
kint találtam 5800 euroért egyet,de a 143LE-s,utána kezdtem keresgélni a motorkódok után,hogy melyik mi, és mivel érdemes megvenni.
vagyis mások a keresési feltételeim:
2007 utáni,minimum 1950ccm< manuális váltó, ha lehet kombi legyen,és benzines.dieselt nem veszek,mert napi 2x10km-rel még a benzinest is kivégezzük. -
veterán
válasz Gézengúz #45611 üzenetére
Csatlakozom. Kifordult magából itt valami (valaki) BMW-t nem azért vesz az ember, mert a forintokat számolja, hanem mert jó autó, és nem egy gagyi sz@rban akar utazni. A steril gondolkodás szerintem nem ebbe a fórumba való.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gézengúz #45611 üzenetére
valóban unalmas a BMW topicban azt olvasni folyamatosan,hogy így ne vegyél BMW-t úgy ne vegyél így szar úgy szar vegyél Ampera-t Lexust Mercit Audit stb stb.... Ráadásul annak ellenére,hogy sokan mondják,hogy pl akar egy E90 330D-t vagy E91-et vagy E60-at és csak az megy,hogy vegyél mást úgy,hogy az ember BMW-t akar venni nem érdekli más.... Fogadjátok el,hogy BMW-t akar venni nem ampera-t nem lexus-t nem priust-nem mást.....
Ezekre itt vannak ezek a topikok:
stb... stb....
(#45602) Newlachka
4 hengeres benzinest egyáltalán nem vennék... N46 és társai simán fosok ( gyenge / erőtlen motorok / önmagához képest sokat fogyaszt nyűgös konstrukció.... ) N43 még fosabb..... Egy 4 hengeres dízel M47-el kimész a világból de a benzinessel ezt nem teszed meg... N52B30 a legmegbízhatóbb benzines motor.... ezekben.
(#45601) Skizz
De nem gyári beszállító nem is értem honnan jött ez....
Ahhoz képest,hogy szar a BMW egész jól megy a szekér.... Nem kevesebben veszik hanem többen....
Még a "fos" X2-őt is viszik....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #45611 üzenetére
4 hengeres benzin, diesel az mindent tartogat, csak nem BMW elmenyt. Az E91 meg mar elavultnak hat a mai autok mellett, nem statuszszimbolum. Ezek tenyek, ha faj, ha ne.
A napi 10km -re meg hulyeseg barmilyen benzines vagy diesel, mert elpusztul. Arra a tavra jo egy 1.0 Swift is, annak mind1, mert max. betolod az arokba, ha mar nem indul, de ezeket az autokat tonkreteszed vele. A mellett hetvegere mehet BMW, de hetvegi autonak senki nem fog egy 4 hengeres csettegot, vagy benzinest venni, fapad felszereltseggel. Mert nem szenvedni akar benne, hanem elvezni. Nincs eleg penz? Vegyen egy emlitett lepukkant Swiftet, amit gyilkolhat, es vegyen melle egy V8 -as E39 -et, hetvegere.
Nem hetvegi autonak akarja, hanem munkaba jarni. 10km -en ezek az autok egyszeruen elkopnak, olyan, mintha napi 400-500 km-et mennel veluk autopalyan. Azt hiszem felnott emberek vagyunk, es probalunk racionalisan gondolkozni, hacsak nem annyi penzunk van, hogy mind1. Itt nem ez a helyzet, mert akkor nem annyiert nezne E91 -et, amennyiert a jo E46 -okat kapni. Csak gondoltam szolok, mert beledol a sajat kardjaba a valasztassal.Szerintem jogom van irni, eleg regota BMW -m van/volt(rendes....), es valszeg beleraktam csak az elmult 7 ev alatt annyi km -et ezekbe, amennyit Te meg le sem vezettel, meg elkoltottem a szervizukre annyi lovet, amennyiert Te az autodat vetted.
mod: Nem tudom, de azt hittem a 21. szazadban ez a normalis. UK -ban alap volt, hogy van a melohelyen autos tolto. Bevasarlokozpontokban szinten... En most voltam interjuzni egy videki csaladi vallalkozasnal, ahol azon tul, hogy biztositanak ceges autot, van lehetoseg az elektromos autok toltesere is az udvarukban, free of charge. Szoval nehezen hiszem el, hogy nagyobb cegeknel ez nem lehetseges. Ha meg tenyleg nem, akkor nagy baj van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Gézengúz #45620 üzenetére
Bicikliztél már mínuszban,hóben,esőben,szélben napi 20 km-t? Nem hiszem. Legjobb lenne neki a tömegköz,de senkit sem érdekel,hogy mi lenne a legjobb választás. Ha ő bömöst akar,akkor azt. Ha ferrárit,akkor azt. Engem sem basztatnak,hogy miért járok x5-el metroba bevásárolni,miért nem veszek egy dácsia kis dobozost.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Gézengúz #45659 üzenetére
Igen, annyit tudok, hogy 325/328i-vel már nem csak a blokk lenne cserés. Azt viszont nem, hogy 320i erőforrással is utána kell-e (ennyire) építeni?
Egyelőre ez nem létkérdés (mert a mostani pénztárcámhoz és vezetési tapasztalatomhoz reálisan nézve inkább a 16i való), de jó előre tájékozódni a lehetőségekről. Későbbiekben amúgy szeretnék legalább szolid hobbi-szinten érteni az autótákoláshoz, hogy a kisebb karbantartási munkákat/alkatrész cseréket/megelőző kezeléseket magabiztosan és korrektül meg tudjam csinálni külső segítség nélkül.
"Érdemes olyat venni amire igény van."
Ahhoz első lépésben rá kéne költeni 5 milliót a házra, majd utána eladni. Aztán jöhetnek a valós 50 000 km körüli, full dokumentált oldtimer Alpinák. : >
Komolyra fordítva a szót: szerinted érdemes lehet 220 km-t utaznunk, hogy megnézzük?
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Gézengúz #45661 üzenetére
Tudom én, hogy hogy értetted, de ennyi pénzből 25/28i-ből max. roncsot vagy félautót sajna, de a 20-asok sem tobzódnak. Többet nem akarok (meg egyelőre nem is tudok) az első autó projektbe fektetni.
Ha az E36 mezsgyéjén maradnánk, akkor a legnagyobb csoda egy '95-'96-os, kevés kilométeres, full M-packetes 325i Touring lenne, manuális váltóval, türkíz belsővel, napfénytetővel, hímestojás állapotban, vezetett szervízkönyvvel + minden egyéb dokumentációval. A nagypapa vasárnaponként papucsban ment vele templomba, amúgy fűtött, száraz levegőjű garázsban állt végig, ponyvával letakarva. Csak ez amellett, hogy tű a szénakazalban, többszöröse a ráfordítandó összegnek, szóval sajna kell kompromisszum, amit leginkább a lökettérfogatban és a vonatkozó költségeken lehet foganatosítani.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Newlachka
őstag
válasz Gézengúz #45620 üzenetére
igen már szembe is béreljük, a terültet az államtól INPARK néven.
4 napig amikor dolgozunk 2x10km megy az autóba, ha tetszik ha nem.
Tömegközlekedés.Céges busz.
Kocsival hazaérek 6:18-ra télen melegítve,busszal meg 6:50-re....nem mindegy.
vennék elektromost,de nem fér bele bármennyire is akarnám.
Nem tudok megvenni akármilyen márkát, mert a barátnőm nagyon alacsony,és van olyan típus amiben nem lehet az ülést annyira előre+fel emelni,hogy kényelmes legyen neki.
Pont ezért lett BMW-nk. mert nem akartam 4-es Golfot, vagy fapados octáviát...[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Gézengúz #45687 üzenetére
Az árát simán bukhatja... Novoth Tibinek egy nagyon megkímélt 323ti-je van, ami a legnagyobb motoros-és még ő épít egy kicsit rajta- volt és rakott bele sperr-t. Szóval az nem teljesen ez a történet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Gézengúz #45694 üzenetére
Az alap állapota is nagyon megkímélt volt, azért vette meg. Most kapott új elemeket a sérült helyett, telifényt, makulátlan lett a kaszni csak nincs még visszapakolva, mert azon is lesz finomítás.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
veterán
-
veterán
válasz Gézengúz #46778 üzenetére
Ne feledkezzünk meg az égéstérbe kerülő üzemanyag kis részének olajteknőbe jutásáról, a korszerű dízeleknél a részecskeszűrő regenerálásánál fellépő olajhígulásról.
Ez mit jelent? Regenerálásnál hogy kerülne üzemanyag a motorolajba? Külön csövön kapja a DPF szűrő a naftát, ha jól tudom.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Dyingsoul
veterán
-
Chris0321
addikt
válasz Gézengúz #48840 üzenetére
Akkor, itt az extra listám és a kép a fejegységemről. Tudom kicsit vacak a kép, de mikor készítettem nem vettem észre most pedig nincs kedvem kimenni másikat csinálni. A kocsihoz megkaptam az összes eredeti papírt és a rádió használati utasítása is ehhez a fejegységhez van.
-
Chris0321
addikt
válasz Gézengúz #48868 üzenetére
Nem, vannak gyári cd-im és általában max. 35 km távolságra szoktam elmenni amire bőven elég és egy Bluetooth-os adaptert fogok majd hozzá venni jövőre ami vezetéken csatlakozik így jó minőségű lesz a hang és működni fog a kihangosító is. Így megmarad gyári a kinézet és kis átalakítás kell csak mert a doboz a kesztyűtartóba kerül.
MoP_FX 57: Egy 2004-es fejegységet kap a 2001 év végén gyártott autóm.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
-
CharlieDrop
veterán
válasz Gézengúz #49247 üzenetére
De ha csukva a napfénytető, attól még lehet nyitva, vagy csukva ez a rész. Pl. nálam mindig alapban nyitva vannak, hogy világosabb legyen. Persze ha messzire megyek sokszor behúzom, ha klímázok.
Meg mi van ha csak bukóra nyitom ki? Jobb ha akkor is nyitva van.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Robogó, kismotor
- PlayStation 5
- Ford topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen