-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shamat
aktív tag
Köszi mindenkinek!! Lesz mit csinálni vele, de rég nem éreztem magam ilyen jól egyik autómban sem... pedig volt nem kevés...
DEAD LIKE ME
-
Shadowbull
addikt
válasz Tsebacsi #71804 üzenetére
Szó sincs szemellenzőről. Egyszerűen fogalmatok sincs az autóiparról. Ez persze nem baj, miért lenne fogalmatok róla. A gond akkor van, amikor nekiálltok vitatkozni olyasmiről, amiről semmit sem tudtok néhány jól hangzó közhelyen kívül.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
HoppMaster
aktív tag
Most én ezt a kulcs dolgot nem értem. Néztem egy 2022.11 X5-öt annak még a sima gombos kulcsa volt és 3.0D, aztán néztem 1 évvel öregebbet azis dízel, de annak már a kijelzős kulcsa van.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #71805 üzenetére
Stimmel, de addig a pillanatig, amíg nem emberélet forog kockán (és ugye egy láncszakadás menet közben is lehet veszélyes, de egy autó kigyulladása mindenképpen az), addig azt mondom oké, de itt már azért keményebb a sztori.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
válasz Shadowbull #71805 üzenetére
Ja tényleg mi csak használjuk a terméket fogalmunk sincs róla, Ezredesnek sincs, mind tök hülyék vagyunk, de az összes BMW mérnök veled az élen zseni, akik az öngyulladó EGR-t tervezték, és ez még csak 1 példa. Sosem fogod beismerni, hogy elbasztatok valamit, hiszen tiltja a céges policy, csak ez a mindenkit hülyének nézel stílus itt kibaszott zavaró.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ArthurShelby
addikt
válasz Shadowbull #71805 üzenetére
Egyetértek, fogalmunk sincs, viszont ezen segítene, ha konkrét érvekkel magyaráznál, mert eddig nekem csak annyi jött le, hogy magas lóról beszélsz és mindenki hülye. Normális hangnemű, hasznos edukációnak örülnénk, mert így ezek csak puffogtatások konkrét érvek nélkül.
Pl ezredesnek sem válaszoltál semmit arra, hogy ő hol hibázik, mit nem lát jól, csak annyit, hogy hülye és fogalma sincs róla, csak a saját szintjét látja.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
brumi1024
veterán
válasz HoppMaster #71806 üzenetére
Nem már vagy nem már kérdése a digitális/kijelzős kulcs, hanem egy extra a listából. Nem tudom mennyien veszik, de az általános vélemény az, hogy nem éri meg igazán (nekem pl a telefonos app mindent tud amit a kulcs tudna).
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Ő is csak a saját szintjét látja, valószínű, hogy M57-ról még nem is hallott, de egy fórumon nagyon nehéz megírni bármilyen komoly érvelést, nem arra való, véleménye meg mindenkinek lehet...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #71807 üzenetére
Hmm. Most mit is akartál mondani?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
windlord
őstag
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Hidd el, nagyon regi storyba tapostal bele. Keress vissza. Van popcorn elo
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #71808 üzenetére
Szerintem már többször mondta, hogy ez egy elég nagy elbaszás volt.
Viszont a másik oldalról, egy példa. Van ez a Varsányi akárki, villanyautós meg inverteres körökben fél istenként tisztelik, mert jól szerel. Én meg nem praktizáló villanymérnökként csak mosolyogni szoktam a "publikációin" (igen, ezt a szót használja rá mintha valami tudományos cikkei lennének, a szerelési "novellái"). A legjobb egyik cikkében nagy hévvel szidta a Bosch egyik elektromos autókban található termékét (valami teljesítmény elektronika volt). A poén megmutattam egy havernak, aki amúgy évfolyamtársam volt (kb. szín ötös a BME-n ami mint a fehér holló olyan volt arrafelé) és mellesleg ő is benne volt a tervező csapatban itthon a Boschban aki csinálta. Csak annyit mondott, persze szerelő szemmel jogos, de...és ezután felsorolt kb. 5-6 érvet aminek meg kellett felelnie a terméknek és mennyire nem látja a Varsányi az egész képet mi miért lett úgy tervezve ahogy.Szóval ezzel a szidjuk a mérnököket, anélkül, hogy látnák a nagy egészet, szerintem nem túl szerencsés.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz HoppMaster #71812 üzenetére
Persze. Nyitni/zárni, állapotot/lokációt/útadatokat nézni, szellőztetni/állófűteni, célpontot navira küldeni, frissíteni lehet:
Nyitás/zárás kényelmesebb egyébként iOS eszközzel NFC-n (vagy iDrive 8+ mellett UWB-n keresztül). iDrive 8 esetén a belső/külső kamerát is meg lehet nézni, meg a távirányítós parkolás is innen megy. -
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #71814 üzenetére
Csak annyit, hogy lehet mindkettőtöknek igaza, de ha van egy ilyen hiba, akkor ne az legyen már a lényeg, hogy a másik mérnöki szinten ért-e egy alkatrészhez, amikor meg tudja mondani róla, hogy rossz.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
windlord
őstag
válasz CharlieDrop #71818 üzenetére
Feltetelezem, itt a rendszerszintu mukodes a lenyeg. Az, hogy ezzel az alkatresszel illett bele muszakilag a mukodesbe.
Hogy az alkatresz meghibasodik es cserelni kell, hat ez minden szakmaban elofordulhat.
Az, hogy eppen nincs mire kivaltani, az en szakmamban is jelen van, pedig en elektromossaggal foglalkozom.Ebben a temaban Ezredes reszerol megy a szemelyeskedes folyamatosan, amelyet Shadowbull is viszonoz.
En csak azt nem ertem, hogy mi a cel?
A fejleszto szereljen, a szerelo meg nekiall fejleszteni?Gondoljuk mar at!
Amugy szornyu ez a visszatero egr tema. -
CharlieDrop
veterán
válasz windlord #71819 üzenetére
"Feltetelezem, itt a rendszerszintu mukodes a lenyeg"
Elhiszem, de ugye ha évek óta ismert ezen problémák megoldása a megfelelő alkatrész kiváltásával, akkor gyárilag miért nincs lecserélve és/vagy áttervezve?A személyeskedés sohasem vezet normális párbeszéd irányába
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
windlord
őstag
válasz CharlieDrop #71820 üzenetére
Feltetelezem a koltseghatekonysag miatt.
De, hogy errol nem Shadowbull tehet az is biztos. -
ArthurShelby
addikt
válasz kardkovacsi #71816 üzenetére
Egyetértek, tényleg nem látjuk az egészet, de megint nincsen semmi megfogható.
Csak annyit mondott, persze szerelő szemmel jogos, de...és ezután felsorolt kb. 5-6 érvet aminek meg kellett felelnie a terméknek és mennyire nem látja a Varsányi az egész képet mi miért lett úgy tervezve ahogy.
Ne haragudj, de ezzel mi nem tudunk mit kezdeni, pedig ez a beszélgetés újra és újra előjön. Mi volt az az 5-6 érv? Nem azt mondom, hogy el kéne magyarázni nekünk egyetemi szinten az atomfizikát, hanem valami egyszerű közérthető módon pár dolgot (nyilván pár szakszó becsúszhat). Ahogy egy meetingen is a sík hülye vezetőségnek el kell mondani, hogy mi újság. [link] "kérem mondja úgy, mintha egy kis gyerekhez, vagy kutyához (golden retriever) beszélne"
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #71822 üzenetére
Őszintén, már tök nem emlékszem de a legközelebbi sörözésem kifaggatom újra
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #71820 üzenetére
Hány motort adtak el? Hány alkatrészre van gyártósor? Ez azért nem úgy megy, hogy akkor tessék cseréljék ki. Honnan a pékből vegyenek sok millió darabot amikor előzőleg évekig gyártották le őket és a meglévő autókba is folyamatosan kellenek új darabok.
Nagyon hasonló probléma, Ukrajnába a háborúba a nyugati országok nem tudnak annyi tüzérségi lőszert küldeni mint amennyi kéne. Nem azért mert nem akarnak, hanem mert nincs rá gyártó kapacitás. Egyszerűen annyira van kapacitás, hogy a lejáró készleteket pótolják nem azt, hogy egy több ezer kilométeres fronton harcoló tüzérségi háború igényét ki tudják elégíteni.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #71825 üzenetére
Na, ez például biztosan egy fontos szempont a sztoriban.
Most nincs időm kisregényeket írni, majd ha lesz akkor kifejtem. (Bár tök felesleges mert aki megérti annak amúgy se kell nagyon magyarázni, akinek meg szólna annak magas lesz)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ArthurShelby
addikt
válasz kardkovacsi #71824 üzenetére
Köszi!
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #71825 üzenetére
Még egyszer, csak hogy tiszta legyen:
Amíg nem emberélet forog kockán, addig oké. Ebben az esetekben viszont nem erről van szó.
plusz a láncszakadás lassan 20 éves sztori…Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #71823 üzenetére
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #71828 üzenetére
De akkor se tud mit tenni. Max azt mondja, hogy ne használd, ez meg láthatóan nem opció az embereknél.
Amúgy sajnos az ilyen tervezési hibák ellen semmi se véd, max az, hogy elmész más gyártóhoz legközelebb. -
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #71818 üzenetére
"amikor meg tudja mondani róla, hogy rossz."
Nade pont ez az, nem tudja rola megmondani. Igazabol fogalma sincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tsebacsi #71808 üzenetére
"mi csak használjuk a terméket fogalmunk sincs róla"
A termekrol nyilvan van. Arrol nincs hogyan jon letre.
"az összes BMW mérnök veled az élen zseni"
Szalmabáb.
"Sosem fogod beismerni, hogy elbasztatok valamit"
Szamtalanszor leirtam mar, hogy az AGR tema az egy sulyos elbaszas. A kerdes az, hogy konkretan mi is lett elbaszva. Az addig oke, hogy az egybites kommentelo csak a "konstrukcios hiba" fogalmat ismeri, de a vilag ettol bonyolultabb.
"hiszen tiltja a céges policy"
(ásít). Aha.
" mindenkit hülyének nézel "
Dehogy nezek mindenkit hulyenek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
(akkor most ekezet nelkul, mert telefonrol nem fogok ennyit gepelni).
Ket nagy temat kellene kifejteni. Az egyik az, hogy egy alkatreszt hogyan fejlesztenek, milyen folyamatban, milyen keretfeltetelek menten, milyen celokkal. A masik meg az hogy ha van valami gond a gyartasban levo alkatresszel, akkor arrol hogyan szerez tudomast a gyar, es hogyan reagal ra.
A tervezesnel a kovetkezo fo szempontok vannak (amik igy hirtelen az eszembe jutnak, a teljesseg igenye nelkul):
- funkciok (mit is csinal az az alkatresz)
- mukodesi peremfeltetelek : nyomas, homerseklet, elettartam, szerelhetoseg (gyarban es szervizben), beepitesi kornyezet, gyartastechnologia, torvenyi eloirasok, stb
- projektparameterek: darabszam, hataridok, eletciklus, gyartasi helyszinek, beruhazasi-, fejlesztesi-, gyartasi-, logisztikai-, minosegbiztositasi koltsegek, projekt es termekbüdzsé, stb.Amikor a mernok leul megtervezni egy alkatreszt, akkor a fenti sokfele szempont mind-mind hatassal van a munkajara. Ezeket nem lehet egy pillantassal felmerni, itt nem segit a "jozan paraszti esz" (ami egy baromsag btw.). A cel nem egyszeruen az, hogy "legyen jo" ami egyebkent is definialhatatlan fogalom, hanem az hogy a fenti, sokszor egymasnak teljesen ellentmondo szempontoknak az alkatresz a megfelelo/elvart sulyozas szerint megfeleljen. A legtobb alkatreszt amugy sem egy mernok fejleszti, hanem az adott alkatreszert/alkatreszcsoportert/funkcioert felelos, un. SE-Team-ek vannak, (Simultaneus Engineering) ezekben az SE-Teamekben bent ul a konstruktor, a kiserleti mernok, a szimulaciokert felelos mernok, a gyartastechnologus, a beszerzo, a logisztikus, a minosegbiztosito mernok, es igy tovabb, az adott alkatresztol fuggoen. Ok egyutt felelosek az alkatresz megtervezeseert, teszteleseert, szeriagyartasba viteleert. Az SE-Team-Leader a szakmai koordinator ebben a felallasban, de jellemzoen neki is van sajat feladata. (En mellesleg az eddigi 24 eves autoipari palyafutasom soran tobb mint 10 evig vezettem ilyen Teameket, mindenfele temaban).
Beszeljunk egy kicsit arrol, hogy mikor jo az alkatresz. Az atlag felhasznalo nyilvan azt szeretne, ha sose romlana el semmi, meg a 10 eves, logo belu autojaban sem, legyen mindig minden jo. Nade ez nyilvanvaloan nem lehet tervezesi parameter. Ezert a fejlesztok kenytelenek valami standardizalt kovetelmenygyujtemenyt kitalalni, ami alapjan jonak nyilvanitanak valamit. Szimplan nem az van elvarva, hogy az alkatresz tudjon X kilometert/uzemorat, hanem a korulmenyek is pontosan elo vannak irva. Utcai tesztek, versenypalyas tesztek, fekpadi tesztek fix ciklusokkal, komponenstesztek. Ha ezeket az elvart teszteket az alkatresz teljesiti meghibasodas nelkul, akkor mondjuk ra hogy jo.
A gyakorlatban viszont megis van meghibasodas. Miert van ez? Mindig minden esetben a fejlesztok basztak el, mert nem ertenek hozza? Konstrukcios hiba, ahogy azt mondani szoktak?
Hat, nem. A gyakorlati meghibasodasok kevesebb mint 10%-at okozzak konstrukcios hibak. A hibak tobbsege minosegbiztositasi jellegu. Egyszeruen az adott alkatresz nem a specifikaciok szerint kerul legyartasra, (nem stimmel a meret, a gyartasi parameter, az anyagminoseg, a hokezeles, a szallitas, a falvastagsag, a hegesztes, a forrasztas, a beszereles, a meghuzasi nyomatek,) ezer es egy ok lehet, es az ember meg evtizedek utan is lat ujat. A minosegbiztositas feladata a gyartast es az ellenorzest ugy felepiteni, hogy minden kritikus parameter ellenorzott legyen, de ez olyan mint a nulla hiba strategia: torekszunk ra, de soha nem fogjuk elerni.Na, eleget rizsaztam, a kovetkezo reszben arrol lesz szo, hogyan szerez tudomast a gyar egy meghibasodasrol es hogyan reagal ra.
Ha van kerdes, megjegyzes, kifogas, akkor hajra.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
Csak flame lett a vége és még én is beszálltam
-
Chrys_
addikt
"A hibak tobbsege minosegbiztositasi jellegu. Egyszeruen az adott alkatresz nem a specifikaciok szerint kerul legyartasra, (nem stimmel a meret, a gyartasi parameter, az anyagminoseg, a hokezeles, a szallitas, a falvastagsag, a hegesztes, a forrasztas, a beszereles, a meghuzasi nyomatek,)"
De hogy az AGR hűtőt sokadik nekifutásra sem lehet rendesen megcsinálni... még ha beszállítói hiba is, a BMW sara ugyanúgy, ha nem megfelelő alkatrészt vásárol. Gondolom kiemelt figyelmet kap, ha már sokba kerül a visszahívás és hatóság is bekapcsolódott a buliba. Biztos BMW saját ellenőrzést is végez, nem hagyatkozik a beszállító minden állítására. Az alkatrész pedig ebben az esetben valószínűleg mégis megfelel a BMW általi előírásoknak. Ami ezekszerint kevés, szóval mégiscsak mérnöki hiba...
Én pedig most várhatok a 3. cserére... -
Shadowbull
addikt
válasz Chrys_ #71835 üzenetére
"ha beszállítói hiba is, a BMW sara ugyanúgy"
Termeszetesen. Ez a BMW felelossege, a BMW elbaszasa. Az ugyfel szempontjabol tokmindegy hogy ki baszta el es miert, o hibatlan autot akar es ehhez minden joga megvan.
Az meg kulonosen duhito ha egy temaban tobbszor is szervizbe kell menni, de sajna ez is elofordul neha.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #71831 üzenetére
Ebben a dologban nem lehetsz biztos. Rengeteg dolgot tapasztalati úton ki lehet szűrni, max nem lesz igaza.
Hibakereséssel foglalkozok, igaz IT területen. De ha mindenhez értenem kellene amit megjavítok nagy baj lenne.
Van olyan, amit nem ismerek fel/nem találom a hibát/nem tudom kijavítani? Naná! Nem vagyok mindenható. Vannak rendszerek amiket jobban ismerek, van amiket kevésbé. De ahol felismertem, hogy nem OK, akkor nem kell tudjam miért tervezték olyanra.viszont azt fel kell ismerjem, hogy a rendszert kompletten taccsra teszi-e, vagy lokális hiba.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Na, akkor Vol. 2
Hogyan szerez tudomast a BMW a meghibasodasokrol? Egyszeru: a szakszervizeken keresztul. A szakszervizek MINDEN javitast dokumentalnak es lejelentenek a BMW erre rendszeresitett szamitogepes rendszereben. A BMW koveti az osszes meghibasodast, amennyiben indokolt bekeri a kiszerelt alkatreszt analizisre. Egy meglehetosen komplex szervezet felel a beerkezett informaciok feldolgozasaert, osztalyozasaert, az alapveto informaciok elokesziteseert, es a felelos fejlesztoi osztalyok iranyaba torteno kommunikaciojaert. Nagyon komplex es kiterjedt valos ideju statisztikak keszulnek, ezek segitsegevel monitorozzak a meghibasodasokat. Alapvetoen minden meghibasodas szamit, de egy hiba nem hiba, azzal sajnos nem tud senki sem kezdeni semmit. A szaporodo hibak viszont megjelennek a statisztikakban, es elobb-utobb a fejlesztok asztalara kerulnek. Pontosan hova? Bizony, oda, az SE-Team ele. Aki ugyanis felelos a szeriatamogatasert is. (Ezert is baromsag az hogy "neked fogalmad sincs a valo vilagrol, csak ulsz a gep elott es kattingatsz az egerrel, bezzeg en tokig olajosan atlatom az egeszet. Egy nagy lof*szt kerlek alasan). Az SE-Team felelos a szeriaban torteno valtoztatasokert. Amennyiben indokolt, akkor megvaltoztatjak az alkatreszt (folyamatot, szoftvert, funkciot, stb) a szeriagyartas kozben, hogy elkeruljek a jovobeni hibakat. Akkor is ha ez penzbe kerul, mert az ugyfel elegedettseg fontosabb. Az SE-Team pontosan tudja (illetve tudja kit kell megkerdezni aki ki tudja banyaszni az adatokat) hogy milyen tipusok, milyen futasteljesitmeny utan, milyen aranyban hibasodnak meg, milyen hibajelenseget mutatnak.
Persze a valtoztatas nem hasrautesszeruen tortenik. Eloszor is meg kell erteni, mi okozza a hibat es miert. Talan ez a legnehezebb feladat. Utana reprodukalni kell tudni, valamilyen tesztben vagy kiserletben, esetleg szimulacioban, bar ez utobbi inkabb kiseri a valos teszteket. (A szimulacio szereperol a fejlesztesben gyakorlatilag tankonyveket lehetne irni, nem reszletezem). Aztan a javitott alkatresszel ugyanabban a tesztben igazolni kell hogy a javitas hatekony, a valtozast be kell vezetni a szeriagyartasba (az sem ket nap jellemzoen) majd kesobb statisztikailag is igazolni kell a hatekonysagot.Ez az alapeset, amikor olyan hiba tortenik, ami nem okoz veszelyt, illetve nem okoz komolyabb problemat, illetve nem lep fel nagy aranyban. Szerencsere a tobbseg ilyen. Abban az esetben amikor eletveszely all fenn, a fenti folyamat sokkal gyorsabb, a fent bemutatott szervezetnek peldaul csak egy munkanapja van arra hogy kategorizalja es jelelentse a hibat, es a fejlesztoi osztalyoknal is teljesen mas csengok szolalnak meg ilyenkor.
Mi a fenti folyamatnak a legnagyobb problemaja? Az hogy ertelemszeruen csak azokat az autokat latja, amik szakszervizbe jarnak. Az autok viszont a garancia lejarta utan tomegesen kezdenek kiesni a rendszerbol. 5-6 evesnel idosebb kocsiknal mar egyre kevesbe megbizhato statisztikak keszulnek, mert szimplan lehetetlen olyan adatokrol statisztikat kesziteni, aminek nem vagyunk a birtokaban. Masreszt ilyen korban az autok jellemzoen mar nem az elso tulajdonosnal vannak, es az autogyarakat vajmi kevesse erdekli a masodik-harmadik tulaj elegedettsege. Ok nem fizeto ugyfelek.
Es vegul nezzuk meg egy olyan jellegu hiba elvi feldolgozasat, mint amilyen az AGR sztori. Figyelem: csak altalanossagban beszelek a folyamatokrol mint lehetseges esemenyekrol.
Tegyuk fel hogy van egy alkatresz, aminek a meghibasodasa utan szerencsetlen esetben leeg az auto. Teljesen kulonbozo futasteljesitmenynel, eletkorban, hasznalati profillal, orszagban, stb. Ha egy ilyen eset tortenik, akkor elso korben a BMW arrol nem tud, vagy ha igen, akkor sem tud vele mit kezdeni. Miert? Mert ha leeg egy auto az autopalyan, akkor abbol nem sok marad, amit analizalgatni lehet. Ahogy szaporodnak az esetek, ugy lesznek mar olyan peldanyok, ahol mar a meghibasodas megtortent, de tuzet meg nem okozott, es ebben az allapotban kerul szervizbe. Ekkor kerul be a sztori a BMW rendszerebe, de meg mindig nem feltetlenul ugy hogy potencialis tuz. (Az AGR tomitetlenseg is csak akkor okoz tuzet, ha parosul megfelelo merteku es minosegu lerakodassal). Ha eleri az azonosan ertekelt meghibasodasok szama a megfelelo kuszobertekeket, akkor kerul az SE-Team ele. De siman elofordulhat, hogy nincs elegendo szamu hibas alkatresz ahhoz hogy ez megtortenjen, viszont tuzek meg mar vannak, de ez a ket informacio nem kapcsolodik ossze. Aztan egyszer csak valami oknal fogva megtortenik, a ceg tudomast szerez rola, a malmok elkezdenek orolni.
Es itt kezdodik a problema. A megfelelo osztalyok megprobaljak behatarolni a hibat. De ha a hiba jellege olyan, akkor ez nem lehetseges, akkor minden eladott jarmu potencialisan erintett. Tegyuk fel hogy a fejlesztesi osztaly megtalalta a hiba okat, es elkedzik gyartani a jo alkatreszt. Ha kint van mondjuk felmillio erintett auto, de a beszallito csak 50e darabot tud gyartani havonta, de abbol kell kiszolgalni a futo gyartast is, csak par ezer jo alkatresz kerul ki havonta ugy hogy abbol lehet visszahivast csinalni, akkor mit csinalsz? Varsz egy evet amig meglesz a szukseges mennyiseg? De kint van felmillio potencialisan erintett auto, amik barmikor kigyulladhatnak...
Na itt kezdodik a sakkozas. Akkor jon az hogy megnezik az erintett autokat, es amelyiknel latjak hogy erintett (mert mar megjelent a hiba peldaul), csak azt cserelik elso korben. Aztan majd ha lesz eleg alkatresz es lesz eleg tapasztalat a hiba lefutasanak a modjarol, akkor cserelik a tobbit is, amennyiben szukseges. Gyakran nincs mas mod. Ez nem arrol szol hogy a BMW hulye aztan nem tudja hogy mit kellene csinalnia, ez a logisztikarol, a termelesi kapacitasokrol, a muszaki lehetosegekrol szol. Persze neha ez sem lehetseges, akkor mast kell kitalalni.
Nyilvan a BMW alapos megfontolas alapjan donti el hogy tovabb lehet-e engedni hasznalni a potencialisan erintett alkatresszel az autokat. Erre is vannak megfelelo szervezetek, akik ezeket a veszelyeket ertekelik, es meghozzak a megfelelo donteseket. Neha tevednek ok is. De van olyan is amikror a kockazat akkora hogy nem lehet hasznalni az autokat, ilyenkor a ceg arra keri az ugyfelet hogy ne hasznalja, volt mar ilyen is.
Meg egy dolog: ez ilyenkor mar nem a koltsegekrol szol, azt ebben az esetben nem nezi senki, amikor meghozzak a donteseket. Kerul amibe kerul (es sokba kerul).Na, ebbol is eleg volt ennyi. Le fogom menteni a ket hozzaszolas linkjet, aztan csak ezt fogom beszurogatni a jovoben, ha valaki szakerteni kivan.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #71837 üzenetére
Nem igazan jo a parhuzam, a gepeszet nem igy mukodik. Amikor az ember "tapasztalati uton" akarja megjavitani ezeket a dolgokat, akkor jellemzoen csak talalgat. Aztan persze lehet hogy segit, de ez leginkabb vajákolás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #71838 üzenetére
"Na, ebbol is eleg volt ennyi. Le fogom menteni a ket hozzaszolas linkjet, aztan csak ezt fogom beszurogatni a jovoben, ha valaki szakerteni kivan." - miközben olvastam a nagyszerű hozzászólásod, pont ezt akartam javasolni. Tessék lementeni és ha megint előjön a téma elő lehet azonnal kapni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #71837 üzenetére
Csak IT-ban a próbálgatásod közel nulla költséggel jár. Mellesleg egy lompost tudod te megjavítani azt a hibát amit mondjuk egy szoftveres belerakott Max az elkonfigurálási hibákat de azok jellemzően függetlenek az adott rendszertől tervezésétől, implementálásától.
Értsd ha előtted van router aminek hibás a konfigja mert A helyett B van beállítva azt meg tudod javítani. Ellenben ha mondjuk hibás valahol a TCP stackje ezért képtelen bizonyos csomagokat fogadni ahhoz bezony új firmware kell, amit a megfelelő ember aki ért hozzá kijavította és eléd tette. -
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #71841 üzenetére
Pontosan.
-
dellfanboy
őstag
válasz kardkovacsi #71841 üzenetére
milyen nulla költség? max anyag ktg-ed 0, vagy te időmilliomos vagy? minek neveznéd azt a hibát amit az it helpdesk 12munkaóra alatt se tud megoldani? azok akkor ingyen dolgoznak? amíg a hiba fennáll és próbálkoznak? jó lenne
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
kardkovacsi
senior tag
válasz dellfanboy #71843 üzenetére
Értsd ahogy érteni akarod. Azért írtam "közel nulla költség". Hasonlítsd össze azzal, hogy a próbálkozásod mennyibe kerül egy EGR-nél és rájössz, hogy sok nagyságrendi különbség van mert egy elemet egyedi méretben megtervezni és legyártani nem annyi mint átírni egy ip címet egy konfigban.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #71844 üzenetére
Nagyon attól függ mi a hiba és hogyan javítható, de inkább azt lehet mondani más jellegűek a problémák, IT-ban sokkal jellemzőbb az azonnaliság (hajnali 3-kor simán felkeltenek). Gyorsan felmegy a költség, ha mondjuk valamelyik nagy befektetéskezelő hirtelen nem tud globálisan tranzakciót validálni, vagy lehal a Gmail. Az alkatrész újratervezésével analóg probléma IT-ban jellemzően nem az IP cím átírása a konfigban, hanem product bug, engineering bevonásával.
Illetve elég sok nem nulla próbálkozási költségű alkalmazás van: autóipar beágyazott rendszerei, repülőgépek (737 Max?), űrtechnológia, vagy bármilyen biztonságkritikus rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #71846 üzenetére
Hát de pont erre volt példa a 737 Max, szoftveres probléma, de grounding lett a vége 60 milliárd dolláros költséggel. Ott nem volt lehetőség próbálgatni. Szóval nagyon attól függ milyen termékről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #71839 üzenetére
és @kardkovacsinak is
Párhuzamot hibakeresésre tessék érteni, nem a javítási folyamatokra.
Tapasztalati úton megtanulod felismerni a hibát, nyilván ez a rosszabb hatékonyságú, mint az amikor meg is tanulod, hogyha látsz egy hibajelenséget (akár hibakódot), akkor mik lehetnek a problémák, mely alkatrészeket, beállításokat kell vizsgálni, és/vagy rá kell kérdezni a használati szokásokra.És erre írtam azt, hogy ez a tapasztalati út egy ideig csak találgatás, sajnos.
Edit:
És igen, az IT-ban könnyebb javítgatni, de ahogy el is hangzott ez csak a rendszer méretétől, fontosságától azért nagyban függ.
Egy banki rendszer átállása több ezer embert tud elvinni olyan szituba, hogy ott is az élete függ tőle (lásd legutóbbi MBH).[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kardkovacsi
senior tag
Új 530e nettó 19,4 kWh-s akkumulátorral jön. 100 km egy töltéssel. Itt tényleg csak hosszú utakra kell a benzin motor. A poén az első Leaf-ek ennél picivel nagyobb aksival jöttek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest