Új hozzászólás Aktív témák

  • Templ@r

    tag

    válasz dokar #73 üzenetére

    Legjobb tudomásom szerint ez nem így van. Nem közvetlenül a fojtásról és a nyomatékról van szó. A sportkipufogók a rezonancia elvén működnek, egy ilyen kipufogót mindig az adott rendszerhez kell méretezni, a méretezése meglehetősen komplikált.
    A rezonancia elv pedig azt jelenti, hogy a kipufogogáz egy bizonyos sebesség felett olyan rezonanciát kelt a dobban ami szívó hatást fejt ki. Tehát ekkor már nem a dugattyú löki ki az elhasznált égésterméket, hanem a kipufogódobban a rezonancia által keltett szívóhatás szívja ki a hengerből.
    Minden motornál van egy olyan (rövid) időintervallum, amikor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ha simán csak a dugattyú lökné ki az égésterméket, akkor mindig marad egy pici égéstermék, ha sportkipufogó van, akkor a rezonanciából adódó szívó hatás miatt az égéstérben ''színtiszta'' benzin-levegő keverék lesz, viszont ilyenkor ezen keverék egy része (szintén a szívó hatás miatt) átáramlik a kipufogórendszerbe.
    Egy ilyen rendszer előnye a növekvő teljesítmény, hátránya a növekvő fogyasztás.

    Dokar, a fentiekből következően nem hiszem, hogy valaki is itt konkrét választ tud adni neked. Egyébként van egy olyan sejtésem, hogyha eltávolítanád a középső dobot valószínűleg egy új sportkipufogót kellene venned (ha nem tennéd akkor a katalizátorra keresztet vethetsz). Egy a lényeg ha úgy döntesz, hogy az ebből adódó minimális teljesítménytöbblet neked megéri, akkor kell keresned egy szakembert (ez alatt nem autószerelőt értek).

    [VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2

Új hozzászólás Aktív témák